Vaihdevuosioireet ilman vaihdevuosia

Anonyymi-ap

Osaisko joku vinkata mistä lähteä hakemaan apua.
Oon 40+ ja nyt reilu puolivuotta kärsinyt vaihdevuosioireista, yöhikoilu, kuumia aaltoja (näitä on ollut vähän), painon nousu, sydämentykytys, levottomuus, väsymys ym ym.
Kävin työterveydessä jotta sain verikokeille lähetteen, otettiin samalla kilppari kokeet ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri totes et tämä ei ole hänen erikoisalaa että nyt kannattaa kääntyä erikoislääkärin puoleen.
Mulla on myös maha oireillut jo monta vuotta mutta se on tähystetty molemmista päistä ja kaikki on sielläkin paremmin kuin hyvin. Maha itsessään mulla on aina ollut kosketusarka ja nyt elämäni ekaa kertaa kun paino nousee niin se kertyy myös mahaan niin se tuottaa ongelmaa koska housuja on todella vaikea pitää kiinni. Mulle normaali mahan toiminta on ollut koko iän 3 kertaa päivässä ennemmin ripuli ku normikakka, nyt maha ei toimi edes joka päivä ja voi hyvinkin kovalla olla ja sit joku päivä tulee se täystyhjennys. Maha ei muuten oireile kuin kosketusarka päältä, ei huonoa oloa tai vatsataudin tyyppisiä kramppeja ja muuten kipuja.
Painoa on tullut 7kg tämän vuoden aikana vaikka ennemmin olis pitänyt pysyä vakiona koska olen pystynyt taas aloittamaan kevyen liikunnan ja alkoholi on jäänyt lähes kokonaan. Syöminen on täysin normaalia kotiruokaa ja se alkoholin käyttö oli sen kaks siideriä lauantai iltaisin. Olen rakastunut teen juontiin niin se on korvannut noi parit siiderit.
Oletan ettei mitään vakavaa tämä ole koska kaikissa vakavissa jutuissa paino PUTOAA!

Kuulostaako kenenkään mielestä tutulta? Onko ideoita minkä erikoisalan lääkäriin kannattaa olla yhteydessä?

Nimim. pikkusen väsynyt näihin oireisiin

5

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On olemassa esivaihdevuodet, eli oireita voi tulla jo aiemmin, ennen varsinaisia vaihdevuosia.
      Googlettamalla esivaihdevuodet voi löytää asiasta tietoa.

• Anonyymi

Voi olla syöpä.

• Anonyymi

Ei tosiaan kuulosta ensisijaisesti esivaihdevuosilta tai kilppariltakaan tuo mahaongelma. Tulehdusarvot olleet ok? Voisiko sulla olla jokin ruoka-aineyliherkkyys tai sitten crohnin tauti/ibd? Keliakia voi myös oireilla eri lailla eri ihmisillä, mutta harvemmin vatsa on kosketuskipeä, ellet tarkoita jotain tiettyö kipupistettä. Myös se kohta mihin sattuu eniten tai missä on selvästi oireita, auttaisi tietää. Maha ja suolisto on laaja käsite. Onko navan vai vyötärön kohta, onko alavatsa navan alla, vasemmalla vai oikealla...

Ja millaista on se lihomisesi, mihin rasva tulee?

• Anonyymi

Ymmärretään kyllä. Vaihdekeppihevonen voisi auttaa ehkä.

• Anonyymi

Vai ihan vaihdevuodet!? No onhan ne miehilläkkii!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4446
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3303
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1113
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1036
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      12
      1033
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe