Osaisko joku vinkata mistä lähteä hakemaan apua.
Oon 40+ ja nyt reilu puolivuotta kärsinyt vaihdevuosioireista, yöhikoilu, kuumia aaltoja (näitä on ollut vähän), painon nousu, sydämentykytys, levottomuus, väsymys ym ym.
Kävin työterveydessä jotta sain verikokeille lähetteen, otettiin samalla kilppari kokeet ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri totes et tämä ei ole hänen erikoisalaa että nyt kannattaa kääntyä erikoislääkärin puoleen.
Mulla on myös maha oireillut jo monta vuotta mutta se on tähystetty molemmista päistä ja kaikki on sielläkin paremmin kuin hyvin. Maha itsessään mulla on aina ollut kosketusarka ja nyt elämäni ekaa kertaa kun paino nousee niin se kertyy myös mahaan niin se tuottaa ongelmaa koska housuja on todella vaikea pitää kiinni. Mulle normaali mahan toiminta on ollut koko iän 3 kertaa päivässä ennemmin ripuli ku normikakka, nyt maha ei toimi edes joka päivä ja voi hyvinkin kovalla olla ja sit joku päivä tulee se täystyhjennys. Maha ei muuten oireile kuin kosketusarka päältä, ei huonoa oloa tai vatsataudin tyyppisiä kramppeja ja muuten kipuja.
Painoa on tullut 7kg tämän vuoden aikana vaikka ennemmin olis pitänyt pysyä vakiona koska olen pystynyt taas aloittamaan kevyen liikunnan ja alkoholi on jäänyt lähes kokonaan. Syöminen on täysin normaalia kotiruokaa ja se alkoholin käyttö oli sen kaks siideriä lauantai iltaisin. Olen rakastunut teen juontiin niin se on korvannut noi parit siiderit.
Oletan ettei mitään vakavaa tämä ole koska kaikissa vakavissa jutuissa paino PUTOAA!
Kuulostaako kenenkään mielestä tutulta? Onko ideoita minkä erikoisalan lääkäriin kannattaa olla yhteydessä?
Nimim. pikkusen väsynyt näihin oireisiin
Vaihdevuosioireet ilman vaihdevuosia
5
121
Vastaukset
- Anonyymi
On olemassa esivaihdevuodet, eli oireita voi tulla jo aiemmin, ennen varsinaisia vaihdevuosia.
Googlettamalla esivaihdevuodet voi löytää asiasta tietoa. - Anonyymi
Voi olla syöpä.
- Anonyymi
Ei tosiaan kuulosta ensisijaisesti esivaihdevuosilta tai kilppariltakaan tuo mahaongelma. Tulehdusarvot olleet ok? Voisiko sulla olla jokin ruoka-aineyliherkkyys tai sitten crohnin tauti/ibd? Keliakia voi myös oireilla eri lailla eri ihmisillä, mutta harvemmin vatsa on kosketuskipeä, ellet tarkoita jotain tiettyö kipupistettä. Myös se kohta mihin sattuu eniten tai missä on selvästi oireita, auttaisi tietää. Maha ja suolisto on laaja käsite. Onko navan vai vyötärön kohta, onko alavatsa navan alla, vasemmalla vai oikealla...
Ja millaista on se lihomisesi, mihin rasva tulee? - Anonyymi
Ymmärretään kyllä. Vaihdekeppihevonen voisi auttaa ehkä.
- Anonyymi
Vai ihan vaihdevuodet!? No onhan ne miehilläkkii!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882