Työttömän olen ylpeä kuvataiteilija.
Monessa muussa maassa asiat ovat paljon pahempia,
koska siellä kulttuuri on isompi kuin Suomessa
ja moni taiteilija joutuu töihin, eikä saa valita työttömyyttä.
Jos missä kannattaa olla taiteilija niin Suomessa.
Eikä ole luvassa pitkään aikaan mitään parannuksia.
Kuulostaa hyvältä.
Suomeen kannattaa jäädä.
Ylpeästi työtön taiteilija
7
201
Vastaukset
- Anonyymi
Olen päätynyt kamalaan kohteluun Suomessa taiteilijana tänäpäivänä.
Ennen taiteilijuutta arvostettiin Suomessakin. Onneksi ainakin muualta löytyy taiteilijuudelle avoimempaa kulttuuria. - Anonyymi
Nauratti lukea lehden sivulta kun nainen oli hiekasta pyöritellyt palleroita....
niin minäkin tein 3-8 vuotiaana
ja nyt olen tehnyt julkisella puolella töitä 45 vuotta pikkupalkalla ja tarkoin määritellyin säännöin ja työvuorolistojen mukaan ja mielestäni hyödyllistä palvelua muiden ihmisten hyväksi
taiteilijat elävät tuilla ja apurahoillaja nysväävät naurettavia juttuja silloin kun sattuu iskemään inspis ja mihin vuorokauden aikaan sattuu huvittamaan
ja näitä taivaanrannanmaalareita riittämiin mutta oikeisiin töihin ei ole tekijöitä- Anonyymi
saat palkan valtiolta ja rehvastelet, koska taiteilija ei saa palkkaa valtiolta mutta tulee toimeen itsenäisesti ja siksi ei rehvastele asiallaan
toinen asia, että et ymmärrä taidetyötä ja se on omasi puute
- Anonyymi
Olen huolissani siitä, että taiteen mielestäni olennaisin tarkoitus
yhteiskunnassamme useimmiten sivuutetaan kokonaan: Eli luoda älyllisesti kehittynyttä sivistynyttä, hienosyistäkin, kulttuuria,
kulttuuria joka kehittää aivojen luovia ja henkisiä toimintoja, emootioiden käsittelyä, ja avartaa kokemusmaailmaa, jotta elämä ei ole vain syömistä, nukkumista, työntekoa jne. vaan samalla monipuolista henkistä ja emotionaalista olemassaolon kokemista hyödyntäen ihmisen älyllistä kapasiteettia kehittäen kulttuuria, jossa elämme myös mm. esteettiseksi niin fyysisesti kuin henkisestikin. Taide kehittää ihmisen sisäistä kokemusmaailmaa, mikä on nähdäkseni rahaakin arvokkaampaa.- Anonyymi
Lisäys: Minä kannatan taidetta, jossa hyödynnetään ihmisen korkeimpia aivotoimintoja, käytetään niitä, jotta ne kehittyvät.
- Anonyymi
muodikasta on supistaa taiteita ei kehittää koska oletetaan, että taide ei rahoja tarvitse mutta siitä syntyy menestyksen tarina kuin van Kokki ihan itsestään ilman mitään investitiota ja nuorena köyhänä kuoleminen on bonusta päälle
esimerkiksi jos minä vihaan lastensuojelijoita ja tahdon tappaa heidät, niin se on ihan normaalia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys: Minä kannatan taidetta, jossa hyödynnetään ihmisen korkeimpia aivotoimintoja, käytetään niitä, jotta ne kehittyvät.
raha on vain matala korkeassa taiteessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887