Ylpeästi työtön taiteilija

Anonyymi-ap

Työttömän olen ylpeä kuvataiteilija.
Monessa muussa maassa asiat ovat paljon pahempia,
koska siellä kulttuuri on isompi kuin Suomessa
ja moni taiteilija joutuu töihin, eikä saa valita työttömyyttä.
Jos missä kannattaa olla taiteilija niin Suomessa.
Eikä ole luvassa pitkään aikaan mitään parannuksia.
Kuulostaa hyvältä.
Suomeen kannattaa jäädä.

4

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen päätynyt kamalaan kohteluun Suomessa taiteilijana tänäpäivänä.
      Ennen taiteilijuutta arvostettiin Suomessakin. Onneksi ainakin muualta löytyy taiteilijuudelle avoimempaa kulttuuria.

    • Anonyymi

      Nauratti lukea lehden sivulta kun nainen oli hiekasta pyöritellyt palleroita....
      niin minäkin tein 3-8 vuotiaana
      ja nyt olen tehnyt julkisella puolella töitä 45 vuotta pikkupalkalla ja tarkoin määritellyin säännöin ja työvuorolistojen mukaan ja mielestäni hyödyllistä palvelua muiden ihmisten hyväksi
      taiteilijat elävät tuilla ja apurahoillaja nysväävät naurettavia juttuja silloin kun sattuu iskemään inspis ja mihin vuorokauden aikaan sattuu huvittamaan
      ja näitä taivaanrannanmaalareita riittämiin mutta oikeisiin töihin ei ole tekijöitä

    • Anonyymi

      Olen huolissani siitä, että taiteen mielestäni olennaisin tarkoitus
      yhteiskunnassamme useimmiten sivuutetaan kokonaan: Eli luoda älyllisesti kehittynyttä sivistynyttä, hienosyistäkin, kulttuuria,
      kulttuuria joka kehittää aivojen luovia ja henkisiä toimintoja, emootioiden käsittelyä, ja avartaa kokemusmaailmaa, jotta elämä ei ole vain syömistä, nukkumista, työntekoa jne. vaan samalla monipuolista henkistä ja emotionaalista olemassaolon kokemista hyödyntäen ihmisen älyllistä kapasiteettia kehittäen kulttuuria, jossa elämme myös mm. esteettiseksi niin fyysisesti kuin henkisestikin. Taide kehittää ihmisen sisäistä kokemusmaailmaa, mikä on nähdäkseni rahaakin arvokkaampaa.

      • Anonyymi

        Lisäys: Minä kannatan taidetta, jossa hyödynnetään ihmisen korkeimpia aivotoimintoja, käytetään niitä, jotta ne kehittyvät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe