Visa Electron

ja taas

Toisessa ketjussa joku sanoo, että Electronilla ei muka pysty nostamaan rahaa USA:ssa ja toiset sanoo että pystyy. Miten asian laita oikeesti on?

Itellä on Sammon Electron-kortti ja aion ottaa sen mukaan.

Please, kertokaa, vaikka tätä on varmaan kysytty jo 1000 kertaa.. :)

9

2151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ''''

Juu, tuota samaa minakin ajattelin, etta silla voi nostaa rahaa taalla, mutta ei voi. Kahdesta eri pankista olen koittanut nostaa rahaa, ja toiseen pankkiin menin sisalle kysymaan, etta mika on vikana kun en saa rahaa nostettua. Se vaan nyt on niin, etta takalaiset pankkiautomaatit on niin tyhmia, etta ne ei osaa "lukea" visa electronia =).

• asiakas

ainakin DCU:n (digital credit union) pankkiautomaateista voi nostaa visa electronilla.

• matkaaja

Olin vastikää Kaliforniassa lomalla. Los angelesissa ja San diegossa nostin Visa electron-kortilla automaateista rahaa, ei ongelmia. Se kävi myös maksuvälineenä useimmissa paikoissa. Muutamassa paikassa esim. mäkkärillä se ei käynyt. Siltä varalta minulla oli mukana myös matkashekkejä.

• Starmichael

Pankkiautomaatit USAssa ovat eri pankkien hoidossa. Samassakin kaupungissa voi olla usean eri pankin automaatteja ja niiden toiminnat ja hyväksymät kortit vaihtelevat. Mitään yhtenäistä järjestelmää niinkuin Suomen Otto-automaatit siellä ei ole, siksi kenenkään on vaikea sanoa yksiselitteisesti toimiiko Visa Electron vai ei.

Itse en jättäisi matkabudjettia pelkästään Electronin varaan.

Ensinnäkin voi olla, että kohdealueellasi on harvassa Electronin hyväksymät automaatit. Ennen kaikkea kuitenkin siksi, että kadottaessasi korttisi budjettisi kuivuu kokoon. Uuden kortin saamiseen menee varmasti aikaa niin, että loma on jo ohi.

Matkashekit on USAssa hyvä vaihtoehto käteisen ja korttien rinnalla. Useimmissa paikoissa niillä voi maksaa kuin käteisellä, mutta ne saa nopeasti vaihdettua uusiin, mikäli ne varastetaan.

Perinteinen luottokortti USAssa helpottaa monia asioita autonvuokrauksesta hotellien "takuumaksuihin". En väitä etteikö ilman luottokorttia pärjäisi, mutta jenkeille se on ikään kuin todistus siitä, että olet rehellinen ja asiasi ovat kunnossa. Ilman luottokorttia saattaa törmätä huonoon kohteluun ja epäilevään asenteeseen (Olethan epäluotettava, kun sinulla ei ole luottokorttia ;-) ) Electronhan ei ole luottokortti, joten sen kanssa et pääse eroon tästä.

Mukavaa matkaa!

t:Mikko

P.S. Mihinpäin oot menossa?

• ja taas
        Starmichael kirjoitti:

Pankkiautomaatit USAssa ovat eri pankkien hoidossa. Samassakin kaupungissa voi olla usean eri pankin automaatteja ja niiden toiminnat ja hyväksymät kortit vaihtelevat. Mitään yhtenäistä järjestelmää niinkuin Suomen Otto-automaatit siellä ei ole, siksi kenenkään on vaikea sanoa yksiselitteisesti toimiiko Visa Electron vai ei.

Itse en jättäisi matkabudjettia pelkästään Electronin varaan.

Ensinnäkin voi olla, että kohdealueellasi on harvassa Electronin hyväksymät automaatit. Ennen kaikkea kuitenkin siksi, että kadottaessasi korttisi budjettisi kuivuu kokoon. Uuden kortin saamiseen menee varmasti aikaa niin, että loma on jo ohi.

Matkashekit on USAssa hyvä vaihtoehto käteisen ja korttien rinnalla. Useimmissa paikoissa niillä voi maksaa kuin käteisellä, mutta ne saa nopeasti vaihdettua uusiin, mikäli ne varastetaan.

Perinteinen luottokortti USAssa helpottaa monia asioita autonvuokrauksesta hotellien "takuumaksuihin". En väitä etteikö ilman luottokorttia pärjäisi, mutta jenkeille se on ikään kuin todistus siitä, että olet rehellinen ja asiasi ovat kunnossa. Ilman luottokorttia saattaa törmätä huonoon kohteluun ja epäilevään asenteeseen (Olethan epäluotettava, kun sinulla ei ole luottokorttia ;-) ) Electronhan ei ole luottokortti, joten sen kanssa et pääse eroon tästä.

Mukavaa matkaa!

t:Mikko

P.S. Mihinpäin oot menossa?

"P.S. Mihinpäin oot menossa?"

Olen menossa Bostoniin, Bangoriin ja Old Towniin. Toivottavasti Visa Electron käy.

Kiitos Mikko asiallisesta vastauksesta! :)

• vaihtari
        ja taas kirjoitti:

"P.S. Mihinpäin oot menossa?"

Olen menossa Bostoniin, Bangoriin ja Old Towniin. Toivottavasti Visa Electron käy.

Kiitos Mikko asiallisesta vastauksesta! :)

visa electron käy lähes kaikkialla usassa.itse olin vuoden 2003-2004 usassa vaihtarina ja eikä minulla ollut muuta maksuvälinettä kuin kyseinen kortti.käteistä sillä pystyy nostamaan lähes kaikista ATMistä eli automaateista ja kortti käy maksuvälineenä useimmissa kaupoissa. toimii ainakin bostonin alueella, keskilännessä, californiassa ja havaijilla..

• automaateissa
        vaihtari kirjoitti:

visa electron käy lähes kaikkialla usassa.itse olin vuoden 2003-2004 usassa vaihtarina ja eikä minulla ollut muuta maksuvälinettä kuin kyseinen kortti.käteistä sillä pystyy nostamaan lähes kaikista ATMistä eli automaateista ja kortti käy maksuvälineenä useimmissa kaupoissa. toimii ainakin bostonin alueella, keskilännessä, californiassa ja havaijilla..

ohiossa. Tosin en kokeillut kuin noin viittä eri masiinaa, mutta kaikissa toimi, kunhan vaan luukulla oli visa logo, muita masiinoita en kokeillut. Lähes kaikissa se visa logo tosin löytyi

• tytsky
        automaateissa kirjoitti:

ohiossa. Tosin en kokeillut kuin noin viittä eri masiinaa, mutta kaikissa toimi, kunhan vaan luukulla oli visa logo, muita masiinoita en kokeillut. Lähes kaikissa se visa logo tosin löytyi

Jos Jenkeissä maksaa visa electronilla tai nostaa rahaa niin paljonko on palvelu maksu?

• nostoja..
        tytsky kirjoitti:

Jos Jenkeissä maksaa visa electronilla tai nostaa rahaa niin paljonko on palvelu maksu?

Esim. kun nostan Electronilla 40$ menee palvelumaksua päälle kolme egeä. Lisäksi paikallinen pankki saattaa velottaa luokkaa 1,5$..eli saat vähän huonommalla kurssilla rahaa.

Eli kannattaa maksaa kortilla aina kun mahdollista..

Sammon Visa Electronilla olen saanut nostettua joka ATM:sta kun valitsee "Credit card" ruudulla näkyvistä vaihtoehdoista..

Kannattaa olla Electronin lisäs tavan Visa reservissä.. Muutaman kerran ei ole saanu electronilla maksettua..Visa pelasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      402
      6974
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      53
      4083
    3. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      26
      2402
    4. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      61
      1634
    5. Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä

Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t
      Kevytliikenne
      98
      1554
    6. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      3
      1549
    7. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      6
      1427
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      261
      1418
    9. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      102
      1189
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      23
      1117
    Aihe