Olen vuokrannut kaksio toimentulotuella elävälle henkilölle 1.10. lähtien. Kela on antanut sitoumusta ja on jo maksanut lokakuun vuokraa. Kuitenkin vuokralainen ei ole noutanut avaimet. Ensiksi sovimme tavataan lähikaupan mutta hän ei tullut. Sitten olen laittanut hänelle avaimet Postin vaihtolokerossa ja ilmoittanut hänelle mistä avaimet hän voisi hakea ja millä koodilla. Mutta hän ei ole ottanut avaimia kolmessa päivässä ja ei vastaa puhelimitse. Sen jälkeen hän vain pyytänyt viestitse luovuttaa avaimet hänen kotiosoitteen tai lähettää se kauppaan missä ei ole vaihtolokeropalvelua.
Olen ilmoittanut hänelle, että voisin luovuttaa avaimet asunnon lähellä oleva lähikaupassa tai kaupungin keskuksessa olevassa kauppakeskuksessa tai vuokrataetun asunnon pihalla. Hän ei vastaa.
Mitä minun pitäisi mielestäsi tehdä?
Onko vuokranantajalla minkälainen velvollisuus toimii kuriirina ja luovuttaa avaimet sinne paikalle minne vuokralainen komentaa?
Vuokralainen ei nouse avaimet
5
351
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se sitten vastaa ja noutaa mistä vaan kun pakkaset alkaa.
- Anonyymi
Mitähän jännää täältä seuraavaksi kysytään ?
- Anonyymi00004
Avaimet luovutetaan itse vuokra-asunnossa. Piste.
- Anonyymi00005
Mitähän muita ongelmia luvassa kun avaimen luovituskin vaikess
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mitähän muita ongelmia luvassa kun avaimen luovituskin vaikess
Mahtaa olla helppoa saada avaimet takaisin, KUN (ei jos vaan KUN) jää vuokra maksamatta. Nisti kuitenkin onnistuu ohjaamaan vuokrarahat omaan taskuunsa ja jatkaa vaikeasti tavoitettavan leikkimistä. Häädön kanssa palaa aikaa ja tätä ennen kämppä mahd. paskotaan, älämölöä piisaa (jos ao heppu kavereineen siellä vällillä bilettää) ja tottahan toki kellarikomerot putsataan, kun sisään pääsee avaimella.
Niillä "hukatuilla" avaimilla on helppo myöhemminkin käydä keikalla....
arvatkaa 2 kertaa, maksaako vuokranantaja koko talon lukkojen uusimisen?
No ei tietenkään, rahat mulle, haitat muille!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka882513- 671455
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww841388EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje111202- 81923
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe34785Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta102781- 54773
- 30706