Toyotan ja Toyotan maahantuojan olisi syytä ottaa asia vakavasti. Missä viipyvät täyssähköautot??
Tämä kertoo sen tosiasian.
Syyskuussa sähköautoja ensirekisteröitiin 62,6 % ja käytettynä maahantuotiin 75,5 %, jotka olivat henkilöautoja:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18657237/syyskuussa-sahkoautoja-ensirekisteroitiin-626--ja-kaytettyna-maahantuotiin-755-----
Tämän tiedon valossa Toyotan "itselataavien" hybridien myynti lähtee pian jyrkkään laskuun
66
653
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän moni miettii, että maksaako enää 40000 euroa itselataavasta vai täyssähköstä.
- Anonyymi
Nyt on suuren käännekohdan aika. Kuka on myöhässä?
- Anonyymi
Tesla Model H hydrogen
- Anonyymi
Jos Toyota ei pidä lupauksiaan akuista ja tulevista autoista koko maailman Toyota-ihmisten reaktio on todella raju. Se on Toyotan loppu autonvalmistajana.
- Anonyymi
Jos vain luvataan niin siitä ei hyvä seuraa.
- Anonyymi
Sähköautot? Ei niitä tämän mukaan ihan heti uusia tule:
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c872cb18-170c-4050-9c05-ae944c3c90d8
Toyotaa ei kiinnosta sähköautot, vain hybridit ja vetypommit. Mutta, eipä maammekaan sähköverkosto kestä enää latausasemien laajennuksia ja teholisäyksiä, eilen oli Ylessä uutinen tästä.- Anonyymi
Kyllä sitä sähköä öisin riittää kotilatauksiin. Sähkörekoissa nyt ei taas ole suuressa kuvassa mitään järkeä.
- Anonyymi
Se Ylen uutisten juttu oli täysi susi.
Ainuttakaan asintuntijaa ei haastatelltu.
ähköverkko kestää sähköautojen yleistymisen hyvin, eikä sähkö lopu kesken.
Suomen sähköverkko kestää sähköautojen yleistymisen ja sähköntuotanto on riittävällä tasolla. Sähköautoja ladataan useimmiten yöaikaan, jolloin on tarjolla ylikapasiteettia. Liikenteen sähköistyessä myös öljynjalostamoiden sähköntarve pienenee oleellisesti, vapauttaen kapasiteettia ennestään.
Fingridin sähköjärjestelmävisio 2023-julkaisussa todetaan:”Jakeluverkot mahdollistavat uuden sähköntuotannon ja -kulutuksen, kuten sähköautot, sähköisen lämmityksen ja hajautetun aurinkovoiman, eivätkä aiheuta niiden käytölle merkittäviä rajoitteita.”
Vaikka kaikki Suomen noin 2,5 miljoonaa autoa toimisivat sähköllä, kuluisi sähköä koko maassa arviolta saman verran kuin huippuvuonna 2007. Tämä tarkoittaisi vain noin 10% lisäystä nykyiseen sähkönkulutukseen.
- Anonyymi
Pahalta näyttää Toyotan tilanne. Tällä hetkellä Toyotalla pitäisi näiden kolmen ladattavan hybridin kanssa olla Suomen markkinoilla kolme täyssähköautoa, jotta tilanne vastaisi markkinatilnnetta. Kuitenkin ei vain ole.
- Anonyymi
Bensa-autojen myynti on laskussa, ja niitähän nämä "itselataavat " ovat. Tulevaisuus on sähköinen, eikä Toyotalla ole oikein mitään järkevää tarjolla tähän, jos ei huomioi Stellantiksen tekemää ProAce ja ehkä tulevaa BYDin BZ3X mallia. Floppi BZ4X:n saa unohtaa.
- Anonyymi
Kallein etuvetoinen Yaris Cross maksaa reilusti yli 35000 euroa. Haloo!
- Anonyymi
Paljonhan se maksaa, mutta kauppa kuitenkin käy hyvin. Ihmiset ovat valmiita maksamaan laadusta ja helppokäyttöisyydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonhan se maksaa, mutta kauppa kuitenkin käy hyvin. Ihmiset ovat valmiita maksamaan laadusta ja helppokäyttöisyydestä.
Harmaasta muovisesta sisustasta, joka ei ole nykypäivää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonhan se maksaa, mutta kauppa kuitenkin käy hyvin. Ihmiset ovat valmiita maksamaan laadusta ja helppokäyttöisyydestä.
No eipä oikein näytä käyvän.
Montaa sähköauto-mallia rekisteröitiin paljon enemmän syyskuussa. Menneillä meriiteillä ratsastaminen on nyt takana ja maailma on muuttunut.
TESLA MOTORS MODEL Y 272
SKODA ENYAQ 238
TESLA MOTORS MODEL 3 172
TOYOTA YARIS CROSS 58
- Anonyymi
Kauppakassin oikea hinta olisi 5000€ Max.
- Anonyymi
Ladattavat autot tulevat. Sille ei kukaan mahda yhtään mitään. Joka muuta myy, näivettyy.
- Anonyymi
Ihminen, joka ei osta tänä päivänä uutta autoa ostaessaan ladattavaa hybridiä tai täyssähköautoa, elää kaukana menneisyydessä.
- Anonyymi
Kaikkein terävimmät kaverit ajelevat itselataavalla hybridi-Toyotalla, sillä siinä on kaupunkiajossa sähköauton ajomukavuus ja maantieajossa polttomoottoriauton pitkä toimintamatka. Kaikkiaan täyden kympin ajopeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein terävimmät kaverit ajelevat itselataavalla hybridi-Toyotalla, sillä siinä on kaupunkiajossa sähköauton ajomukavuus ja maantieajossa polttomoottoriauton pitkä toimintamatka. Kaikkiaan täyden kympin ajopeli.
Taitaa olla suoraan corywriterin kynästä tuo lausunto. Leipänsä eteen on keksittävä kaikenlaisia höpöjuttuja asiakkaille, vaikka vähän huonommastakin tuotteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein terävimmät kaverit ajelevat itselataavalla hybridi-Toyotalla, sillä siinä on kaupunkiajossa sähköauton ajomukavuus ja maantieajossa polttomoottoriauton pitkä toimintamatka. Kaikkiaan täyden kympin ajopeli.
Jos Yariksella ajetaan 12 tkm vuodessa ja Corollalla silläkin vain 15 tkm vuodessa, niin ei siinä paljon pitkiä matkoja viikottain ajella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Yariksella ajetaan 12 tkm vuodessa ja Corollalla silläkin vain 15 tkm vuodessa, niin ei siinä paljon pitkiä matkoja viikottain ajella.
Nuo lukemasi eivät pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo lukemasi eivät pidä paikkaansa.
Katso Traficom katsastustilaston kilometrit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso Traficom katsastustilaston kilometrit.
Niin, katso ne sieltä ja oikeasta paikasta eli kohdasta kaikki vuodet yhteensä. sieltä ilmenee että noilla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin.
- Anonyymi
Toyotakon lopulta nähnyt järjen valon ja uutta Priusta saa vain ladattavana.
Latauskelvotonta muinaisjäännettä ei edes yritetä tyrkyttää.- Anonyymi
Mikä kumma saa ihmiset ihan vauhkoina mainostamaan ladattavia autoja. Minä olen jo 5 vuotta ajellut itselataavalla hybridi-Toyotalla, ja auto on minun käyttööni paras mahdollinen. Jos tähän autoon lisättäisiin latausominaisuus, niin auto tulisi siitä vain huonommaksi. Paino nousisi vain liikaa, eikä pitkää matkaa ajettaessa saavuteta mitään etua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä kumma saa ihmiset ihan vauhkoina mainostamaan ladattavia autoja. Minä olen jo 5 vuotta ajellut itselataavalla hybridi-Toyotalla, ja auto on minun käyttööni paras mahdollinen. Jos tähän autoon lisättäisiin latausominaisuus, niin auto tulisi siitä vain huonommaksi. Paino nousisi vain liikaa, eikä pitkää matkaa ajettaessa saavuteta mitään etua.
Ei sae latausominaisuuden lisääminen nosta paljonkaan painoa. koska silloin jää myös monta painavaa osaa pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä kumma saa ihmiset ihan vauhkoina mainostamaan ladattavia autoja. Minä olen jo 5 vuotta ajellut itselataavalla hybridi-Toyotalla, ja auto on minun käyttööni paras mahdollinen. Jos tähän autoon lisättäisiin latausominaisuus, niin auto tulisi siitä vain huonommaksi. Paino nousisi vain liikaa, eikä pitkää matkaa ajettaessa saavuteta mitään etua.
Bensa-auto se kuitenkin on ja sellaisena aina pysyy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa-auto se kuitenkin on ja sellaisena aina pysyy
Toki mutta sen kulutus on pieni.
TM1/20 missä oli vastakkain RAV4 citymaasturi ja Passat (15.TSI DSG farkku). Toyotan paljon passattia painavamapana ja korkeana isommalla ilmavastuksella kulutus oli myös maantiellä pienempi kuin Passatin. kaupngissa yli 2.5L vähemmän satasella.
Toytoan suorituskykykin oli parempi.
Mistähän tämä johtuu?
Autojen hinnat oli samat ja varustetaso hyvin käytännössä sama. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki mutta sen kulutus on pieni.
TM1/20 missä oli vastakkain RAV4 citymaasturi ja Passat (15.TSI DSG farkku). Toyotan paljon passattia painavamapana ja korkeana isommalla ilmavastuksella kulutus oli myös maantiellä pienempi kuin Passatin. kaupngissa yli 2.5L vähemmän satasella.
Toytoan suorituskykykin oli parempi.
Mistähän tämä johtuu?
Autojen hinnat oli samat ja varustetaso hyvin käytännössä sama.Tuo oli melkein 5 vuotta sitten, nyt Volkkarilla on paljon uusia ja eri käyttövoiman autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli melkein 5 vuotta sitten, nyt Volkkarilla on paljon uusia ja eri käyttövoiman autoja.
Eipä ne kulutukset siitä ole mihinkään muuttuneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ne kulutukset siitä ole mihinkään muuttuneet.
Volkkarilla on sähköautoja, jotka menevät jopa kaupaksi.
- Anonyymi
Hinta ei laskenut vaikka generaattori poistettiin tanen toyosta?
- Anonyymi
"Toki mutta sen kulutus on pieni."
Aina moninkertainen ladattavaan verrattuna. Siksi Toyatkin on nähnyt lopulta järjen valon ja se ei edes yritä myydä uutta Priusta latauskelvottomana.
Vain ladattavana.- Anonyymi
Kukaan ei sitäkään osta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei sitäkään osta.
Onko tuo mikään ihmekään? Priuksen hinnalla saa jo täyssähköisen Teslan ja monia muitakin sähköautoja.
- Anonyymi
Sähköpatterihuuma näyttää menneen ohi.
- Anonyymi
Et näköjään ymmärrä mitään tästä asiasta.
Tässä kolmen kärki tuoreesta rekisteröintitilastosta.
TESLA MOTORS MODEL Y 272
SKODA ENYAQ 238
TESLA MOTORS MODEL 3 172
Kaikki sähköautoja ja latauskelvottomat ovat kadonneet ynnämuuta-sijoille.
- Anonyymi
Toyotan maahantuojan ja Toyotan pitäisi nyt ymmärtää mikä on tilanne ensi keväänä.
Kunnon ihmiset eivät kaipaa pärinää ja bensan hajua.- Anonyymi
Suunta on selvä ja sen pitäisi jo Toyotamyyjäkin ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suunta on selvä ja sen pitäisi jo Toyotamyyjäkin ymmärtää.
Miksi asia sinua huolestuttaa?
Minulla on Toyota enkä yhtään kanna huolta paljonko Tojo myy autoja. Ei sillä ole minulle mitään merkitystä mikä merkki myy eniten. Ostin autoni aivan eri perusteilla.
Miksi kaikkien merkkien muuten pitäisi toteuttaa täysin samaa tuotestrategiaa?
(jos siis tiedät mitä tuotestrategia tarkoittaa ja miten se luodaan) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi asia sinua huolestuttaa?
Minulla on Toyota enkä yhtään kanna huolta paljonko Tojo myy autoja. Ei sillä ole minulle mitään merkitystä mikä merkki myy eniten. Ostin autoni aivan eri perusteilla.
Miksi kaikkien merkkien muuten pitäisi toteuttaa täysin samaa tuotestrategiaa?
(jos siis tiedät mitä tuotestrategia tarkoittaa ja miten se luodaan)Sinua ainakin tuntuu huolestuttavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi asia sinua huolestuttaa?
Minulla on Toyota enkä yhtään kanna huolta paljonko Tojo myy autoja. Ei sillä ole minulle mitään merkitystä mikä merkki myy eniten. Ostin autoni aivan eri perusteilla.
Miksi kaikkien merkkien muuten pitäisi toteuttaa täysin samaa tuotestrategiaa?
(jos siis tiedät mitä tuotestrategia tarkoittaa ja miten se luodaan)Miksi Toyota sitten alkoi matkia teslaa?
Toyota purki Teslan osiin ja vaikuttui: ”Todellinen taideteos”
Japanilaisvalmistaja aikoo ottaa kilpailijoistaan opiksi, kun se kehittää seuraavan sukupolven sähköautojaan.
Mutta tässä ilmeisesti Strategia mitä toivot Toyotan toteuttavan nyt ja aina?
- Anonyymi
Toyota takoo ennätystuloksia valitsemallaan strategialla. Kyllä Toyota tulee tekemään voittavan teknologian tuotteita, mutta onko se lopulta sähkö vai vety ja jos se on sähkö, niin akkutekniikan voittaja ei ole vielä aivan selvillä.
Lopulta se tekniikan valjastamien autoon ei näytä olevan niin kovin rakettitiedettä, kun loppujen lopuksi aika aloittelevat autonvalmistajatkin saavat "ylistettyjä" malleja aikaiseksi, mitä tapahtuukaan kun autonvalmistuksen markkinajohtaja siirtää koetellun tekniikan omalle linjastolleen. Siitähän on seurauksena voittaratkaisu.
Mutta jokunen vuosi on vielä aikaa siihen, kunnes Toyota tekee sen suuren mallistolanseerauksensa.- Anonyymi
Toyotan suurin ongelma onkin sen maailmanlaajuisuus. Valtaosa ostajista ei tule ostamaan mitään ladattavia, kun ei ole kunnon sähköverkkoakaan. Tuotantoa jouduttaisiin supistamaan reilusti sähköisellä mallistolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan suurin ongelma onkin sen maailmanlaajuisuus. Valtaosa ostajista ei tule ostamaan mitään ladattavia, kun ei ole kunnon sähköverkkoakaan. Tuotantoa jouduttaisiin supistamaan reilusti sähköisellä mallistolla.
Firmat myy sitä mitä heidän asiakkaansa ostavat. Se missä segmenteissä ja millä aluella firma myy ja mitä, on firman tuote strategiaa. Firmoilla on tässä suuriakin eroja. Yhden firman strategia ei sovellut toiselle koska firmojen historia ja vahvuudet/heikkoudet on erilaisia.
Se että Tojo ei satsaa kauhean paljon sähköautohin on heidän valintansa. Toistaisksi tuo strategia on toiminut. Osaamista heillä varmasti on. jokainen hybridi pitää sisällään liki saman tekniikan kuin sähköauto vain erilailla painotettuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan suurin ongelma onkin sen maailmanlaajuisuus. Valtaosa ostajista ei tule ostamaan mitään ladattavia, kun ei ole kunnon sähköverkkoakaan. Tuotantoa jouduttaisiin supistamaan reilusti sähköisellä mallistolla.
Tpoyotan menestymisen salaisuus onkin juuri se maailmanlaajuus. Ei ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Firmat myy sitä mitä heidän asiakkaansa ostavat. Se missä segmenteissä ja millä aluella firma myy ja mitä, on firman tuote strategiaa. Firmoilla on tässä suuriakin eroja. Yhden firman strategia ei sovellut toiselle koska firmojen historia ja vahvuudet/heikkoudet on erilaisia.
Se että Tojo ei satsaa kauhean paljon sähköautohin on heidän valintansa. Toistaisksi tuo strategia on toiminut. Osaamista heillä varmasti on. jokainen hybridi pitää sisällään liki saman tekniikan kuin sähköauto vain erilailla painotettuna."Se että Tojo ei satsaa kauhean paljon sähköautohin on heidän valintansa. Toistaisksi tuo strategia on toiminut."
No ei todellakaan ole toiminut.
Tesla aloitti täysin nollasta ja on nyt jo moninkertaisesti arvokkaampi yhtiö kuin Toyota.
Kysypä yhtön omistajilta kumpaan on kannattanut laittaa rahansa. Yhtiön ensisijainen tarkoitus on aina tuottaa voittoa omistajilleen.
Teslaan sijoittaneen pääoma onm moninkertaistunut kun Toyotan arvo on laahannut paikallaan.
- Anonyymi
Pörssikupla ei kerro pitkänajan menestystarinoista.
Sähköautokupla puhkesi jo, puolet ilmasta katosi jos, mutta vielä on Teslalla pudotusta edessä.
Juu, firmojen tehtävä on tehdä tulosta omistajilleen, mutta välillä tulee näitä .com, sähköauto ja AI-kuplia joilla ei oikeastaan ole mitään tekemistä tuloksen tekemisen kanssa. Toki sieltä voi tulla voittajia, mutta kestomenestyjiä harvemmin.- Anonyymi
Fossiilit ajavat fossiilista polttavilla mutta ajat muuttuvat.
- Anonyymi
Suurin pudotus taitaa olla Toyotan pudotus valmistajalistalta pois.
Hybridejä kun ei kukaan osta koska sähköautot on paljon edullsempia käyttää ja ostaa.
Toyota ei niitä tee joten ei ole valmistaja. :D - Anonyymi
Tesla on kasvattanut arvoaan jo hyvin monta vuotta eli puheet kuplasta ovat täysin naurettavia.
Volumeissakin Tesla on jo isojen pelureiden joukossa niillä tärkeimmillä ja rahakkaimmilla markkinoilla.
Fossiilipolttimien tekeminen viidakkomaihin ei ole hyvää bisnestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin pudotus taitaa olla Toyotan pudotus valmistajalistalta pois.
Hybridejä kun ei kukaan osta koska sähköautot on paljon edullsempia käyttää ja ostaa.
Toyota ei niitä tee joten ei ole valmistaja. :DOletko hieman yksinkertainen? 70-80 % ostajista puuttuu latauspaikka. Siksi Toyota myykin niin hyvin täyshybridejä, niitä itselataavia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko hieman yksinkertainen? 70-80 % ostajista puuttuu latauspaikka. Siksi Toyota myykin niin hyvin täyshybridejä, niitä itselataavia.
Toyotan markkinaosuus myydyistä autoista on vain jotain 20% olet aika huono matikassa.
Se 20% on vielä laskettu 40% kokonaismarkkinaosuudesta joka ei ole sähköautoja.
Sähköautoja myydään jo nyt Suomessa 60% kokonaismyynnistä.
Toyotan loppu on todella lähellä. Vain yksi sähköautomalli myynnissä joka on Subarun ja Toyotan joku floppi vänkäys. Eli Toyota on jo heittänyt hanskan kaivoon kun ei saa mitään käyttökelposta aikaseksi vielä 10v kuluessa. Vain tyhmät ostaa itselaataavia koska jokapaikkaan saa laturin kysyy vain luvan isännöitsijältä. Lisäksi jokaisessa liikeraneuksen pihalla on laturi kunhan se on tietyn kokoinen. Ota selvää asioista ennen kuin selität julkisesti jotain älyttömyyksiä.
Tässä kerrotaan paljonko maksaa laturi millä voi ladata sähköautoa: https://evlataa.fi/paljonko-maksaa-sahkoauton-latausasema-taloyhtioon/
Viisaampi ottaa selvää asioista eikä usko valheita postaajilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko hieman yksinkertainen? 70-80 % ostajista puuttuu latauspaikka. Siksi Toyota myykin niin hyvin täyshybridejä, niitä itselataavia.
Suomessa jokaisella on latausmahdollisuus. Suurimmalla osalla aivan kotipihassa ja loput voivat ladata julkisissa.
Kotilataus on se halvin ja vaivattomin mutta tunnenmyös sellaisia jotka käyttävät pelkästään julkisia. Yksikään heistä ei ole palaamassa fossiilipolttimeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko hieman yksinkertainen? 70-80 % ostajista puuttuu latauspaikka. Siksi Toyota myykin niin hyvin täyshybridejä, niitä itselataavia.
Latauspaikkoja kyllä riittää. Omistajat ovat vain pihejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latauspaikkoja kyllä riittää. Omistajat ovat vain pihejä.
Latauspaikkoja riittää Suomessa, mutta jopa EU:n alueella maaseudulla on pitkät matkat laturille ja taloille tulee vain 220-240V virtaa. Bensa-autolla voi käydä ohimennen kaupungissa käydessä bensa-aseman kautta, mutta kaupunkireissu tarvitsee suunnitella ihan eri tavalla jos meinaa hoitaa niiden aikana myös autonlataushommat.
- Anonyymi
Enään ei hybridiä kannata ostaa , muutamien vuosien päästä se ei kiinnosta ostajia 2 tekniikkansa vuoksi ennustavat viisaammat autoalan ihmiset , ihan ymmärrettävä syy , taitaa arvo laskea nopeammin kuin pa-ajoneuvojen .
- Anonyymi
Oletpa yksinkertainen poika.
- Anonyymi
Kristallipallostako ennustelet vai toiveiden tynnyrikö kertoi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristallipallostako ennustelet vai toiveiden tynnyrikö kertoi?
Toyotan myyntinät on aika heikot koska sähköautot on olleet suorastaan alaarvoisia ja sen asian muuttaminen voi olla liian hidasta et Toyotaa kannattaisi edes miettiä omaan käyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan myyntinät on aika heikot koska sähköautot on olleet suorastaan alaarvoisia ja sen asian muuttaminen voi olla liian hidasta et Toyotaa kannattaisi edes miettiä omaan käyttöön.
Sähköautot ovat naurettavia muillakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan myyntinät on aika heikot koska sähköautot on olleet suorastaan alaarvoisia ja sen asian muuttaminen voi olla liian hidasta et Toyotaa kannattaisi edes miettiä omaan käyttöön.
Toyota teki erinomaisen sähköauton kuten lehdet kertovat, mutta akut ilman esilämmitystä ja kunnon lautausominaisuuksia pidentääkseen akkujen ikää. Akkuun liittyvät asiat olivat ainoa virhe. Näin ketoo myös TM.
- Anonyymi
Ladattaavien hybridien suosio on nousussa kaikkilla maailmassa, mutta "itselataavien" laskussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattaavien hybridien suosio on nousussa kaikkilla maailmassa, mutta "itselataavien" laskussa.
Sehän on aivan päinvastoin. Kannattaa seurata uutisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on aivan päinvastoin. Kannattaa seurata uutisia.
"itselataavat" ovat laskussa.
- Anonyymi
Joka uskoo muuta kuin mitä otsikossa tämän ketjun sanotaan niin ei ymmärrä nykyistä tilannetta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882