Karbalan taistelun muistopäivä

Anonyymi-ap

Salaam!

Tänään on islamin uskossa merkittävä muistopäivä. Oikeaan johdettujen kalifien aika tuli päätökseen. Ja tapahtui vääryys Profeetan (saas) suvulle ja perheelle kun monen tuhannen sotilaan armeija kukisti pienen 72 Hengen joukon.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Karbalan_taistelu

Jos tahtoo jotakin hyvää nähdä Umajidi kalifikaatissa niin olivat Bysanttilaiset rukoilleet lisäaikaa omalle impperiumilleen Jumalalta johon rukoukseen Jumala myöntyi. Siten mahdollistui myös Kallimoskeijan rakentaminen.

Pieni Jumalan siunaama joukko usein historian saatossa joutuu suurten määrien piirittämäksi. Siitä voi selvitä vain Jumalan erityisen avun avulla jos sittenkään.

Jumalan suunnitelmat ja tärkeysjärjestys ovat meiltä salatut. Kalliomoskeijan merkitys on niin suuri ollut kautta aikojen että se oli rakennettava.

Aina ei pieni siunattu joukko voi selvitä. Usein saamme kiittää kansat Jumalaa avusta suuria vastaan, mutta PYHÄT ovat alituisessa vaarassa . Kuten esim. Israelin profeetat. Kansoja ja kaupunkeja voi kohdata tuho jos ne unohtaa Jumalan tai kääntyy taisteluun Jumalan tahtoa vastaan. Suomikin on tänä päivänä vaarassa.

Mikään ei kuitenkaan ole niin surullista kuin PYHIEN kohtalo. Heille jos joillekin kuuluisi Jumalan apu. Ja kuitenkin marttyyrin osa on heille tutumpi kuin kansoille konsanaan.

Tänä päivänä Syyria on sodassa. Voisiko asiat olla olleet toisin? Jos taistelun olisi voittanut tai rauhaan päässyt 680 jkr Pyhien pieni joukko.

Salaam!

22

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Päivän Sana
      10.10.24

      Siellä oli myös useita naisia jonkin matkan päässä tätä katselemassa. Galileasta lähtien he olivat kulkeneet Jeesuksen mukana ja palvelleet häntä. Matt. 27:55

      Jeesuksen kuolemaa seuranneet löysivät omasta sisimmästään vain hätää, pelkoa, surua ja kaipuuta. Silloin tapahtui jälleen se, mikä Jumalan valtakunnassa on niin tavallista: tilanteeseen, jossa oma usko näyttää loppuneen, voimat on käytetty viimeiseen saakka ja on päästetty jo toivostakin irti, hän ilmestyy odottamatta. Hän ”lukee haavat ja kyyneleet” ja saapuu lohduttamaan omaansa tavalla, jota tämä ei osaa odottaa. Meidänkin hätäämme ylösnoussut ja elävä Jeesus saapuu niin kuin hän aina saapuu surevien ja hädässä olevien lastensa luokse. ”Mitä itket?” hän kysyy ja osaa lukea vastauksen silmistämme sanoittakin. Hän ojentaa kätensä ja pyytää luottamaan apuunsa. Surumme ja kysymyksemme vaihtuvat iloon ja ihmettelyyn. Hädässämme me olemme kahden Jumalamme kanssa ja saamme oppia tuntemaan hänen rakkauttaan meitä heikkoja kohtaan henkilökohtaisesti. ”Silloin Jeesus sanoi hänelle: ’Maria.’ Maria kääntyi ja sanoi: ’Rabbuuni!’” (Joh. 20:16)

      Elämän iankaikkusuus on kaiken elämämme takana, ELÄMÄN ELÄVYYS ON SITÄ

      • Anonyymi

        Maria
        Sunnuntaiaamuna Jeesuksen haudalla oli hämmentyneitä ja ymmällään olevia ihmisiä. Johannes kertoo (Joh. 20), että hauta oli avattu ja se oli tyhjä. Haudanryöstäjät eivät olleet paikalla, sillä käärinliinat olivat hyvässä järjestyksessä. Mutta miten ruumis oli voinut poistua niiden sisältä? Päät pyörivät, pyhä pelko valtasi mielet. Oli tapahtunut jotakin kummallista, pelottavaa. Mutta mistä ihmeestä oli kysymys?

        Maria Magdalena ymmärsi kadottaneensa vielä kaiken muun lisäksi rakkaan opettajansa ruumiinkin. Hän istui ja itki. Kun joku tuli, hän kääntyi pois ja peitti kasvonsa, Puutarhuri varmaan tai joku muu outo ihminen. Itkun keskeltä nousee valitus: Jos outo mies tietää jotakin Jeesuksen ruumiista, kerro nyt ja minä toimin.

        ”Maria!”. Vain yksi ainoa sana. Se riitti. ”Rabbuuni!”. Kertomus on tallettanut alkuperäisellä kielellä Marian ilonsekaisen parkaisun. Ei voi olla totta! Opettaja elää! Jotakin uutta oli syttymässä sydämeen. Aurinko oli nousemassa ja pyyhkimässä pois yön pimeät kauhut ja kaikki kyyneleet. Nyt asiat olivat jotenkin toisin, vaikka Maria ei vielä ymmärtänyt miten. Mutta siinä oli Jeesus, elävänä, ja se riitti.

        ”Maria!” – ”Rabbuuni!” Kahden sanan vuoropuhelu elää Kristuksen Kirkossa niin kuin se on elänyt halki vuosisatojen. Vain yksi Herran sana ja uskon hänen elävän. Kylmä, toivoton ja epäuskoinen mieleni saa uuden valon. Hän elää, hän on todellinen ja hänen rakkautensa valaisee pimeän yön. Herra on kutsunut minut nimeltä ja kastanut omakseen. Aurinko on noussut ja Jumalan hyvyys virtaa syntisen ihmisen elämään.

        Ei voi olla totta! Opettaja elää!
        - kyllä ja tämä on aina olevaa


    • Anonyymi

      Päivän Sana
      11.10.24

      Mutta hän on vastannut minulle: ”Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa.” Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima. 2 Kor. 12:9

      Vahvat ylpeilevät vahvuudellaan, minä en sellaisesta tiedä mitään. Terveet ihailevat terveyttään, enkä siitäkään paljoa ymmärrä. Minua usko ei vapauttanut heikkoudesta eikä se tehnyt kurjasta vahvaa. Kuinka hyvältä tuntuvatkaan siksi Jumalan sanat, jotka hän palvelijansa Paavalin kynällä kirjoitti: ”Minun armoni riittää sinulle.” Vaikka en parane, sittenkin armo riittää. Vaikka en tule vahvaksi, se vieläkin riittää. Kun lankean enkä osaa elää niin kuin kristityn tulisi, armo puhdistaa ja peittää. Kuka muu voisikaan ylpeillä heikkoudestaan kuin Kristukseen kätketty syntinen? Kun ylpeyden aihe on oma heikkous, asettuu sydämeen toinen voima, Kristuksen voima. Se ei ole ihmisestä lähtöisin eikä se osoita ihmiseen. Se ei tuo ylpeyttä tullessaan eikä luettele ihmisen ansioita. Se on Kristuksen sanaan ja haavoihin kätkettyä Jumalan pyhää voimaa, joka saa heikon saviastian säihkymään.

      Se säihkyy, koska aarre on Herran Henki, joka on laskettu lahjana heikon sydämeen.

    • Anonyymi

      Synnytäjän käsellä on kaikki ELÄVÄ JA MATKALLE JÄTTÄMINEN

    • Anonyymi

      ISLAMIN PYHÄ SOTA EI KOSKAAN PÄÄTY NÄILTÄ TAPPAJILTA

    • Anonyymi

      Päivän Sana
      12.10.24

      Mutta minun onneni on olla lähellä Jumalaa, minä turvaan Herraan, Jumalaani, ja kerron kaikista hänen teoistaan. Ps. 73:28

      Vaikka voittaisin kaiken voitettavan, se ei vie minua taivaaseen.

      Maailman suurinkaan menestys tai rikkaus ei siirry mukanani kuoleman rajan yli.

      Jeesus lupaa lahjoista suurimman kun hän sanoo, että se, joka uskoo häneen, pääsee taivaaseen ja löytää sielulleen rauhan. Sitä ei voi millään rahalla ostaa.

      • Anonyymi

        Jeesus lupaa lahjoista suurimman kun hän sanoo, että se, joka uskoo häneen, pääsee taivaaseen ja löytää sielulleen rauhan. Sitä ei voi millään rahalla ostaa.

        TUOSSA YLLÄ SELVITYKSESSÄ SE ON HYVIN TUOTU ESILLE ELÄMÄ

        MAAILMAN LOPPU JA ELÄMÄN ALKU kun sielu saa rauhan.

        Sinapin siemenestä se lähtee elämä, elä ohita sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus lupaa lahjoista suurimman kun hän sanoo, että se, joka uskoo häneen, pääsee taivaaseen ja löytää sielulleen rauhan. Sitä ei voi millään rahalla ostaa.

        TUOSSA YLLÄ SELVITYKSESSÄ SE ON HYVIN TUOTU ESILLE ELÄMÄ

        MAAILMAN LOPPU JA ELÄMÄN ALKU kun sielu saa rauhan.

        Sinapin siemenestä se lähtee elämä, elä ohita sitä.

        Jankataan nyt vielä tuota MAAILMAN LOPPUA, mutta ei mitään

        ELÄMÄN RAUHASSA MUUTTUU ELÄMÄ AINA OLEVAKSI


    • Anonyymi

      Päivän Sana
      13.10.24

      Kun sinun sanasi avautuu, se valaisee, tyhmäkin saa siitä ymmärrystä. Ps. 119:130

      Ilman uskoa Jeesukseen voi Jumalan sanaa lukea ja tutkia mielin määrin, mutta se jää vain etäiseksi historiankirjaksi tai mielenkiintoiseksi satueepokseksi. Sieltä löytyy väritettyjä kertomuksia Israelin kansan historiasta ja sen etäisen jumalan julmuuksista. Tarut vain jatkuvat Jeesuksen elämään, kuolemaan ja ylösnousemukseen liittyvissä kertomuksissa. Kun usko Jeesukseen syntyy, voi nähdä Jumalan sanan punaisen langan. Huomaa, miten Raamattu on hämmästyttävän yhteneväinen sanomansa suhteen, vaikka kirja on koottu tuhansien vuosien aikana. Kristus kirkastuu Vanhan testamentin teksteistä, ja Uusi testamentti näyttäytyy Jumalan pelastustekojen suurena ylistyksenä. Jopa luonto alkaa saarnata Jumalan hyvistä töistä, kun Jumalan Pyhä Henki avaa sanasta uskon ihmeellisen maailman.

      Elämän pöytä on katettuna kaikille sananmukaisesti.

    • Pyhät eivät kykene muuttamaan historian kulkua. Vaan ainoastaan aseelliset ja rikkaat suuret laumat.

      Kuin Israelin kaikki profeetat jäivät vaille voimaa saada aikaan muutos kansansa keskuudessa samoin tuo 72 Hengen pyhä joukko oli mahdoton muuttamaan historian kulun toiseksi.

      Israelin kohtaloa ei muuttanut profeetta vaan Kuningas Nebukadnessarin hyvin varusteltu suuri sotajoukko. Niin on aina asia. Pyhien vetoomukset kaikuu kuuroille korville.

      • Anonyymi

        Antaa isopäisimpien taistella tyhjyyteensä ENSIMÄISTÄ SIJAA


    • Anonyymi

      Maanantai 14.10.2024
      Siunatkoon Jumala meitä, ja palvelkoot häntä kaikki maan ääret.

      Ps. 67:8

    • Anonyymi

      Suomi on kristitty maa, joten ei kiinnosta vähääkään epäjumal islamin käänteet.

    • Anonyymi

      TOTTAMOOSES

      Tiistai 15.10.2024
      Herra itse kulkee sinun edelläsi. Hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua yksin eikä hylkää sinua. Älä lannistu, älä pelkää.

      5 Moos. 31:8

      AINA OLEVA PITÄÄ ELÄMÄN KUOSISSAAN

      • Anonyymi

        Tässä ei islamin kiviläjällä mihkään pötkitä.


      • Anonyymi

        Jeesus ilmestyy Magdalan Marialle
        Maria seisoi haudan ovella ja itki. Siinä itkiessään hän kurkisti hautaan ja näki, että siinä, missä Jeesuksen ruumis oli ollut, istui kaksi valkopukuista enkeliä, toinen pääpuolessa ja toinen jalkopäässä. Enkelit sanoivat hänelle: »Mitä itket, nainen?» Hän vastasi: »Minun Herrani on viety pois, enkä tiedä, minne hänet on pantu.» Tämän sanottuaan hän kääntyi ja näki Jeesuksen seisovan takanaan, mutta ei tajunnut, että se oli Jeesus. Jeesus sanoi hänelle: »Mitä itket, nainen? Ketä sinä etsit?» Maria luuli Jeesusta puutarhuriksi ja sanoi: »Herra, jos sinä olet vienyt hänet täältä, niin sano, minne olet hänet pannut. Minä haen hänet pois.»

        Silloin Jeesus sanoi hänelle: »Maria.» Maria kääntyi ja sanoi: »Rabbuuni!» – se on hepreaa ja merkitsee: opettajani. Jeesus sanoi: »Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.»

        Magdalan Maria riensi opetuslasten luo ja ilmoitti: »Minä olen nähnyt Herran!» Sitten hän kertoi, mitä Herra oli hänelle sanonut.
        -----
        VOIKOS YKSINKERTAISEMMIN SANOIN ELÄMÄÄ KUVATA
        - YKSI SANA JA SE ON SIINÄ SANAN VOIMALLA


    • Anonyymi

      Kun jälkeläisiä lykäätään sotimista varten ja yhteiskuntia tuhoamaan

      TÄMÄ SUVAITSEVAINEN PELI ON LOPUTTAVA

    • Anonyymi

      Päivän Sana
      16.10.24

      Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Room. 6:14

      Maailman koko synti on kannettu, se on otettu pois Jeesuksen ristinkuolemassa ja ylösnousemuksessa. Meidän omaltatunnoltamme synnin paino poistuu silloin, kun Jumalan Pojan verellä maksettu armo saa kirkastua ja tulla omaksemme. Niin kauan, kuin yritämme voittaa syntimme omaan voimaamme tai parannukseemme luottaen, laki sitoo meitä. ”Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: ’Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee’”, kirjoittaa Paavali kirjeessään galatalaisille. Joka tahtoo pelastua teoillaan, tehköön siis hyvää viimeistä piirtoa myöten. Olkoot hänen ajatuksensa, sanansa ja tekonsa täysin puhtaat – niin, olkoon hän kuin Jumala. Ihmisellä on vain kaksi todellista vaihtoehtoa. Joko olla lain alla ja synnin siteissä tai sitten vapaa ja armosta elävä Jumalan lapsi. Ero voi vaikuttaa pieneltä, mutta näiden teiden välillä ammottaa syvä kuilu. Kuilu erottaa kristinuskon uskonnosta. Kristitty pelastuu vain ja ainoastaan armosta ja lahjaksi, Jeesuksen tähden, uskon kautta. – Olisiko siis minullakin mahdollisuus?

      Jolta armon käsitys on hukassa,
      - tulee tilalle ÄLYTTÖMIÄ SEPPIMISIÄ PARENMUUTENSA TOIVOSSA

      • Anonyymi

        Joo, mä aloittaja myönnän että en vielä lainkaan tunne ARMON LIITTOA.

        Vähän olen taivaasta saanut selville mitä SOVUN LIITTO on, mutta armo on mulle melko tuntematon.

        Mujaddid Mirza Ghulam Ahmad kirjoitti armon olevan sitä että Jumala itse asettuu ihmiseen ja tulee itse hänen käsikseen , suukseen ja silmikseen.

        Teillä näyttäisi tuollainen armo toimivan. Olette selkeästi minua parempi, mutta kirjoituksenne eivät vaikuta toivomallanne tavalla koska Islam on vielä suurempi. Huonoinkin islamissa on parempi kuin yksikään kristitty.

        Jumalalle kiitos siitä että olette kuitenkin hänen armonsa välikappale ja nostatte näitä ketjuja.
        Rauhaa teille armoitetulle ja minua suuremmalle!

        Rukoilkaa että oppisin armon saantiin tarvittavan avun tai nöyryyden. Olen vailla armoa ja sen tuntemusta.


    • Anonyymi

      Keskiviikko 16.10.2024
      Tulee aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee.

      2. Tim. 4:3

      On vain HÄN JOLLA ON ELÄMÄN AVAIMET LÄHESTYMÄSSÄ MEITÄ

    • Anonyymi

      Päivän Sana
      17.10.24

      Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit. 1 Joh. 3:5

      On kaksi tapaa suhtautua syntiin väärin. Ensimmäinen on vähätellä sitä ja suhtautua siihen välinpitä- mättömästi tai jopa totuttaa omatuntonsa elämään rauhassa sen kanssa. Kristitty nähdään tällöin vapaana synnistä, mutta myös vapaana syntiin. Toinen virhe on nähdä synti pinnallisesti vain räikeinä synnintekoina ja voitettavina paheina. Tällöin kristinusko muuttuu oikein elämiseksi ja onnistuneeksi suoritukseksi. Oikea tapa suhtautua syntiin on nähdä se rehellisesti itsessään ja myöntää, ettei kykene sitä voittamaan omin voimin, saati poistamaan elämästään. Sen jälkeen tulee katsoa Jeesukseen, joka synnittömänä otti pois kaikkien kaikki synnit ja antoi ne anteeksi. Tämä uskonharjoitus ei lopu tämän elämän aikana, vaan syvenee ja selkiytyy, kun Pyhä Henki näyttää yhä todellisemmaksi syntimme ja Jumalan ihmeellisen armon.

      SYNTI ON ELÄMÄN LYHYTNÄKÖISYYTTÄN KAIKEN ELÄMÄN LOPETTAVA

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      44
      3081
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      88
      2095
    3. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      78
      1719
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1445
    5. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      239
      1235
    6. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      148
      1104
    7. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      1074
    8. Kyllä tämä tästä kääntyy hoki Orpo tänään eduskunnassa

      Mihin suuntaan se sitten kääntyy? Kyllä on mielenkiintoista odottaa tätä "käännöstä" mihin Orpo uskoo. Milloin ja miten
      Maailman menoa
      116
      1059
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      13
      1018
    10. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      48
      1011
    Aihe