Hybridiauton hankintahinta vain aavistuksen korkeampi kuin polttomoottoriauton, mutta sen käyttökustannukset ovat paljon alhaisemmat. Hybridiautoissa ei ole kytkintä, starttimoottoria eikä laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovat kuluvia osia. Hybridien jarrusysteemi myös säästää auton jarrupaloja ja jarrulevyjä. Jarrupoljinta painettaessa sähkömoottori jarruttaa aina ensin. Näin ollen auton korjaus- ja huoltokulut ovat vain murto-osa tavalliseen vanhanaikaiseen autoon verrattuna. Hybridiauton akut ovat elinikäiset, eikä niitä tarvitse koskaan vaihtaa. Akuille myönnetään 10 vuoden tai 350 000 kilometrin takuu. Polttoaineen hinta on myös jatkuvasti nousussa ja hybridissä sitä ei kulu niin kuin polttomoottoriautossa.
Korjaus- ja huoltokuluja ei mene kytkimen, starttimoottorin, laturin, apulaitehihnan, jarrupalojen ja jarrulevyjen korjaamiseen. Juuri noihinhan se raha hupenee.
Näistä syistä Toyotan hybrideissä on pienet ylläpitokulut
37
418
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi niitä hybridejäkin pitää sitten käyttää vähän väliä kalliissa huollossa, siksikö että takuu säilyisi?
- Anonyymi
AutoBild lehti moitti Toyota Corollan isoja käyttökuluja..
- Anonyymi
Kallis ostaa, kallis huoltaa, kallis ajaa.
Ja lisäksi meluisa ja laiska.- Anonyymi
" Kallis ostaa, kallis huoltaa, kallis ajaa.
Ja lisäksi meluisa ja laiska. "
Omilla rahoilla autonsa ostavat tavalliset ihmiset ostavat auton, joka on pitkäaikaisessa käytössä kokonaistaloudellisin ja toimintavarmin. Pelkästään tästä syystä heidän valintansa on vuodesta toiseen T O Y O T A. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kallis ostaa, kallis huoltaa, kallis ajaa.
Ja lisäksi meluisa ja laiska. "
Omilla rahoilla autonsa ostavat tavalliset ihmiset ostavat auton, joka on pitkäaikaisessa käytössä kokonaistaloudellisin ja toimintavarmin. Pelkästään tästä syystä heidän valintansa on vuodesta toiseen T O Y O T A.Ihmiset eivät vaan eivät tuota laske ja mieti, vaan menevät sokeassa uskossa ja luuloissa mainoksen lumppihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kallis ostaa, kallis huoltaa, kallis ajaa.
Ja lisäksi meluisa ja laiska. "
Omilla rahoilla autonsa ostavat tavalliset ihmiset ostavat auton, joka on pitkäaikaisessa käytössä kokonaistaloudellisin ja toimintavarmin. Pelkästään tästä syystä heidän valintansa on vuodesta toiseen T O Y O T A.Se jippo on se, että Toyotassa maksat vähän, mutta usein. Lopputulos on kuin osamaksukaupassa, maksat paljon enemmän yhteen laskettuna.
- Anonyymi
Minusta tuo kaikki tuossa pitkästi kerrotussa on pelkästään vitsäi kun mikään ei juurikaan pidä paikkansa paitsi polttoaineen hinta.
- Anonyymi
Täyssähköutoissa ei ole kytkintä, starttimoottoria eikä laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovat kuluvia osia. Sähköautojen jarrusysteemi myös säästää auton jarrupaloja ja jarrulevyjä. Kaasupoljinta nostettaessa sähkömoottori jarruttaa aina ensin. Näin ollen auton korjaus- ja huoltokulut ovat vain murto-osa tavalliseen vanhanaikaiseen itselataavaan autoon verrattuna.
- Anonyymi
Myöskään Tojon hybrideissä ei ole mitään noista ja sekin lataa akkua kaasupoljinta nostettaessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myöskään Tojon hybrideissä ei ole mitään noista ja sekin lataa akkua kaasupoljinta nostettaessa.
Tojo polttaa fossiilista polttoainetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo polttaa fossiilista polttoainetta.
Onneksi sähköautojen valmistukseen ei tarvita muuta kuin lämmintä ilmaa ja pullanmuruja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi sähköautojen valmistukseen ei tarvita muuta kuin lämmintä ilmaa ja pullanmuruja.
Bensaakin saa suoraan letkusta.
- Anonyymi
Corolla farkku 18 tuuman renkailla on sellainen korvia huumaava kokemus, että sitä ei heti unohda. Onnea vain kaikille ostaneille.
- Anonyymi
Miten joku voi sellaisella ajella päivittäin? Eikö ennen ostoa koeajeta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten joku voi sellaisella ajella päivittäin? Eikö ennen ostoa koeajeta?
Kun on seonnut Toyotaan, niin turha niitä on koeajella, ei harha siitä haihdu.
- Anonyymi
Minun koeajokokemukseni oli kyllä täysin päivastainen.
- Anonyymi
TM:n mukaan Kia on kallein huoltaa ja Toyota on seuraavaksi kallein. Halvin on Ford ja sitten Honda. Hondassa vielä markkinoiden paras hybridijärjestelmä. Toyo pojat taas saa selittää 😂
- Anonyymi
Huollot eivät asiaa ratkaise vaan pient korjauskulut ja muu taloudellisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huollot eivät asiaa ratkaise vaan pient korjauskulut ja muu taloudellisuus.
Se on miten asiaa ajattelee. Moniko uuden auton ostaja pitää autoaan 10 vuotta. Jos vaihtaa muutaman vuoden välein, niin pitkällä takuulla ei tee yhtään mitään. Jos tällaista pitkää takuuta ylläpitää, niin korjauskulujahan ei pitäisi tulla. No, tosiasiassa se pieni präntti siellä takuupapereissa kannattaa lukea, että mitä pitkä takuu korvaa ja mitä ei. Kuka sitten taas haluaa maksaa 10 vuoden merkkihuolloista 5000 euroa Toyotan tapauksessa ja 6000 euroa Kian tapauksessa. No en ainakaan itse maksaisi. Jos taloudellisuudella viittaat polttoaineenkulutukseen, niin kannattaa toki vertailla testien kulutusmittauksia. Monissa testeissä Toyotat on lyöty, mm Civic vs Corolla.
- Anonyymi
Kenellä on Honda ostettuna?
- Anonyymi
Pitää kysyä, että miksi ostaa Toyota? Puheet toimintavarmuudesta ja laadusta kun ei vastaa todellisuutta. Onko se päähänpinttymä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää kysyä, että miksi ostaa Toyota? Puheet toimintavarmuudesta ja laadusta kun ei vastaa todellisuutta. Onko se päähänpinttymä?
Toyotan ylläpitokulut 10 vuoden ajalta ovat tutkimuksen mukaan kaikkein alhaisimmat.
Tämä johtuu siitä että Toyotat huolletaan 15.000 km:n välein.
Muiden automerkkien suuret korjauskulut johtuvat tuona aikana siitä, että ne huolletaan 30.000 km:n välein.
https://www.motorbiscuit.com/2-toyota-hybrids-lowest-10-year-maintenance-costs - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan ylläpitokulut 10 vuoden ajalta ovat tutkimuksen mukaan kaikkein alhaisimmat.
Tämä johtuu siitä että Toyotat huolletaan 15.000 km:n välein.
Muiden automerkkien suuret korjauskulut johtuvat tuona aikana siitä, että ne huolletaan 30.000 km:n välein.
https://www.motorbiscuit.com/2-toyota-hybrids-lowest-10-year-maintenance-costsVertailussa kaikkien autojen huoltoväliksi jouduttiin Toyotan vuoksi valitsemaan 15 tkm tai 2 kertaa vuodessa. Siis täysin typerä nollatutkimus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vertailussa kaikkien autojen huoltoväliksi jouduttiin Toyotan vuoksi valitsemaan 15 tkm tai 2 kertaa vuodessa. Siis täysin typerä nollatutkimus.
Huvittavinta lienee se ettei Toyotan moottori kestä jos siihen vaihdetaan öljyt 15TKm välein. Asiantuntija sanoo et ne pitää vaihtaa 7500Km välein.
https://www.youtube.com/watch?v=v4JS7PybV2k&t=21s
- Anonyymi
Joku takatutka rav4 yli 2.000 egee
ompas halpaa
laillinen ryöstö
ei sojotaa
ei.- Anonyymi
Navigaattori uusikorinen C-HR yli 12.000 eur!
- Anonyymi
Syyt;
-ajetaan alinopeudella jonon veturina
-ajettavuus niin surkea että auto seisoo 99,99% ajasta parkkipaikalla tai tallissa, ei syö bensaa siis!- Anonyymi
TM vertailun mukaan Corolla sai kaupunki ja maantieajettavuudesa 10/10. Skoda oktavia 9/10 ja muut merkit sitten vähemmän.
Suhteelisen hyvä pitää olla jos TM antaa 10/10 ajettavuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM vertailun mukaan Corolla sai kaupunki ja maantieajettavuudesa 10/10. Skoda oktavia 9/10 ja muut merkit sitten vähemmän.
Suhteelisen hyvä pitää olla jos TM antaa 10/10 ajettavuudesta.Toyotathan suunnitellaan vain kaupunkiajoihin, siinä se.
- Anonyymi
Faktan korjausta. Tojo plugareissa kulle on 8v takuu.
Toyotan ns. Turva on sitten eri asia kuin takuu.- Anonyymi
Ei se Relax turva taida mitään oikeasti korvata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se Relax turva taida mitään oikeasti korvata.
Kyllä se korvaa jos Turvan mukainen osa sattuu hajoamaan.
Mistä sait päähäsi ettei korvaisi?
Turvan kattavuudelle löytyy tarkka speksi Tojon sivuilta. Ei tarvi mutuilla. Vielä tarkemmin voi kysyä huollosta jos jokin yksittäinen asia vaivaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se korvaa jos Turvan mukainen osa sattuu hajoamaan.
Mistä sait päähäsi ettei korvaisi?
Turvan kattavuudelle löytyy tarkka speksi Tojon sivuilta. Ei tarvi mutuilla. Vielä tarkemmin voi kysyä huollosta jos jokin yksittäinen asia vaivaa.Kuka maksaa merkkihuollosta, että tuollaiset relax takuut pysyy voimassa? Tuhansia euroja kymmenen vuoden aikana. Kärsii rikkoontua kalliskin osa, vaikkapa Toyo hybridin lämmönvaihdin!
- Anonyymi
Toyota Hybrid on hyvä valinta, kun haluaa stressittömän auton.
Siksi niitä ostetaan.
Tesla olis muuten mielenkiintoinen, mutta sen rakenteet ovat ruosteelle alttiit. Taitavat olla tulevaisuuden Mazda Kutosia. Vielä se ei näy.- Anonyymi
Ja Toyotako ei ruostu, hihii! Pahin ruostuja mitä markkinoilta löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Toyotako ei ruostu, hihii! Pahin ruostuja mitä markkinoilta löytyy.
tilastoa kehiin tuon väitteen tueksi
- Anonyymi
Finikor kertoo kotisivuillaan, että Toyota Corollan omistajat tekevät Suomessa muihin automalleihin nähden kirkkaasti keskimääräistä enemmän ruostesuojauksia. Näitä ruostesuojauksia ei tehdä autotehtaalla, vaan ruostesuojausta tarjoavissa autokorjaamoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005217950- 2332745
- 262611
- 1641999
- 1211881
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?71644Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21386- 801242
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621198IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41175