Parran kasvu

Joooops

Oon 17v jäbä ja oon miettinyt ku mulla ei toi parta oikeen kasva. Eräs kavereistani joutuu jo ajamaan runsaan kasvun vuoksi. Ja monilla muilla kasvaa partaa jo ja aina vitsil sanoo että pitäis joskus ajaa... Itelläni taas ku ei kasva oikeen edes haivenia. "viikset" on alkanu tummumaan muttei muuta.

Tää asia ei siis haittaa mua tai muuta, mielenkiinnosta vain kyselisin että missä vaiheessa parta alkaa tai alkoi kasvamaan?
Ja vittuilut kiitos pois ja en mene kysymään faijalta koska ei ole jolta kysyä. Että asiallisia vastauksia kiitos!

20

8178

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AimoRapula

Ole iloinen jos ei kasva tumma sänki jumalattomalla vauhdilla..ei oo helppoo jos aamulla höyläät naaman ja illalla on taas pitkä sänki...

Ja kyllä se siitä vielä kasvaa...miks pitäs olla jotain amishaivenia mille kaikki vaan nauraa...

• jhjhjhjhjjhjh

Toi vaihtelee tosi paljon. Armeijassahan ei saa olla partaa pahemmin, hygienia- ja siisteyssyistä kai. Ja siellä ollaan noin 18-20 vuotiaita. Itse olin noin 20 ja parta kasvoi vielä silloinkin hyvin hitaasti eli riitti jos viikonloppuisin kotona ajoi niin ei ehtinyt edes mitään sänkeä tullu. Nyt taas pitää ajaa päivittäin eli mullakin kasvu nopeutui vasta yli kakskymppisenä. Joillakin taas ei intissäkään parta kasvanu vielä ollenkaan, en ainakaan itse huomannut ja jotkut niin sanoikin. Kuitenkin ainakin osalla niilläkin tyypeistä nykyään parta kasvaa melkein silmissä eli erittäin yksilöllistä on:) Joillakinhan taas kunnon parta jo suunnilleen yläasteiässä.

• parta kasvaa??????

oon 15 wee kundi ja mulla on vielä puhdas parraton iho ylä huulessa ja leuassa. ei edes mitään vielä näkyvis.
        no joo ei kai parta kasva jos ei oo tuolla pippelin juuressakaan kuin muutama vaalee karva..

• sinne menossa

"Armeijassahan ei saa olla partaa pahemmin, hygienia- ja siisteyssyistä kai"

Mikä on "ei pahemmin"? Haittaako pieni pukinparta leuassa? :) Ei kai? Tai no sittenhän sen näkee jos käskevät pois ajella, ei se niin haittaa.

Niin siis mulla alko parta kasvaa enemmissä määrin 18-v synttärien aikaan. Ja mulla kai alkoi murrosikä aika varhain, mutta nyt vasta tuo parrankasvu. Elikkä menee siinä 3-4 vuotta munakarvojen kasvun alkamisesta..

• Poika89
        sinne menossa kirjoitti:

Mikä on "ei pahemmin"? Haittaako pieni pukinparta leuassa? :) Ei kai? Tai no sittenhän sen näkee jos käskevät pois ajella, ei se niin haittaa.

Niin siis mulla alko parta kasvaa enemmissä määrin 18-v synttärien aikaan. Ja mulla kai alkoi murrosikä aika varhain, mutta nyt vasta tuo parrankasvu. Elikkä menee siinä 3-4 vuotta munakarvojen kasvun alkamisesta..

Hehheh, no ei täs sen kummempaa, mut mulla alko parta kasvaan joskus 14 vuotiaana ja pian täytän 16 ja nyt on jo aikas huomattava parta, tummaa ja paksua, joudun leikkaan noin kerran viikos, enempää en jaksa eikä vielä ihan tarvikaan. Tää ei oo amispartaa. VIikset on, mut se on vielä vähän sellaista tummaa haiventa, paljohkosti.

• Jim
        sinne menossa kirjoitti:

EI SAA olla partaa ollenkaan, jos joku edes yrittää kasvattaa partaa niin ainakin pääsee juoksemaan ajamaan partansa ja lomille lähtö voi myöhästyä..Kyllä säkin vielä opit kun meet firmaan käymään vuodeks...

• 13w

mul on jo paljo parta ja viikset joudun leikkaan kerran viikos.. :D

• partamies-68

Itselläni oli armeijavaiheessa (19 v.) tilanne sellainen, että "partaa" piti ajaa ehkä kerran viikossa eli jotain haivenia tuli, joista sitten armeijan lomatarkastuksissa ruikutettiin. Sama oli tilanne useimmilla armeijakevareillakin (vaikka olivat vuoden minua vanhempia). Juuri kukaan ei joutunut ajamaan partaa joka aamu, vaan ainoastaan silloin tällöin. Silti leuat olivat siistejä, kuten armeijassa kuuluukin.

Eli kyllä se viimeistään siinä vähän päälle parikymppisenä kasvaa ihan riittävästi, ei ole pelkoa.

• Alkup.
        partamies-68 kirjoitti:

Itselläni oli armeijavaiheessa (19 v.) tilanne sellainen, että "partaa" piti ajaa ehkä kerran viikossa eli jotain haivenia tuli, joista sitten armeijan lomatarkastuksissa ruikutettiin. Sama oli tilanne useimmilla armeijakevareillakin (vaikka olivat vuoden minua vanhempia). Juuri kukaan ei joutunut ajamaan partaa joka aamu, vaan ainoastaan silloin tällöin. Silti leuat olivat siistejä, kuten armeijassa kuuluukin.

Eli kyllä se viimeistään siinä vähän päälle parikymppisenä kasvaa ihan riittävästi, ei ole pelkoa.

hyvistä vastauksista kaikille (melkein). :)

• Karvaturpa

määki oon 17 ja viikset ja leukaparta kasvaa jo. nyttekki komea kesäparta ja en o ajanu 2-3 kuukauteen. poskille ei kyl meinaa kasvaa millään ku muutama karva sinne ja tänne

• sitte

ei sitä parran tarvi kasvaakkaan.

ennemmin kannattaa olla inkkari ku vaihtaa philishawen pattereita

• Ei nimimerkkiä

Siis eikö intiaaneilla kasva partaa?

• mehtäsäjuntti
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

Siis eikö intiaaneilla kasva partaa?

ei niillä kasva

• Sammakko.

Joskus 16-vuotiaana.

• ....

pojat sekoittavat täällä parran ja haivenen!

periaatteessa miehellä on 3 vaihetta;
        -haivenet
        -haivenet ja parta
        -parta

itse 17v(täytän 18v) ja olen juuri tuossa keskivaiheen loppupuolella, eli sekä haiventa,että kunnon partaa sekaisin...sitä milloin parta kasvaa kunnolla on niin henkilökohtaista.

jos siistinä pitäisi pitää naama(oma siis) niin pitäisi ajaa noin 2päivän välein mutta tyydyn ajamaan posket ja trimmaamaan leukaa jossa pidän hieman jotain pientä...

• 16w

No mulla on kasvanu parta about vuoden ja nyt on ihan kunnon parta eikä ihmiset usko et oon 16v mut tosin siihe varmaa liittyy se että en oo iha kokonaan suomalainen :D

• Hippoli

Jos haluaa, että parta kasvaa pitää juoda paljon piimää sekä tapittaa (hakata tattia),joka päivä. Auttaa asiaan jos pitää hentaista. Silloin saa hyvin tapitettua. Tällöin tosin parta yleensä kertyy kaula alueelle, varsinkin jos pitää poneista. Fedoralla saa hyvin tämän koko kokonaisuuden haltuun!
      Tulee tuheroo ovista ja Uunista!!!

• fgjfguj

Harvo se enne armeiaa. Sanoisin että parta tulee sitten ryppyjen peitoksi, reilu 3-kymppisellä voi olla jo aika ISIS-parta. Riibbuu tok geeneistä mutta varmaan karvoituksella on jonhilainen leviämisjärjestys kuitehi. Eka ylähuulii, sitte leukaan, siitä alkaa syöksyä korvia kohi leukaperäkaarta pitki, lopuksi poskillehi, kuten on vaikkapa Salkkari-Jirillä

• 17pentu

Noh jooh täytän 17, pienen pienet pulisongit näkyvät, leuan alla tyttöystävä löys kaks pitkää haiventa, leuassa yms parran alueilla muutaman millin maitohaiventa ba viikset ku 12v ja nekää näy mihinkää että juu u

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5736
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3781
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3313
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2728
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2202
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2147
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162