Milloin merkintä poistuu?

Anonyymi-ap

Omien tyhmien valintojeni vuoksi ja välillä jopa pakollistenkin valintojeni vuoksi olen jo nuoressa iässäni joutunut ulos- oton asiakkaaksi. Se ei paljon silloin merkannut kun olin kolmen lapsen yksinhuoltaja ja pienituloinen. Ulos-ottoa ei paljonkaan palkasta viety. Nyt kun ei enää huolettavia ole, niin uo on rankalla kädellä muistuttanut omista virheistäni. Palkasta mennyt ihan kiitettävästi velkoihin. Tällä hetkellä tilanne on se, että uo ei ole yli vuoteen ulosmitannut palkkaani, mutta aika ajoin tulee joku lasku, jonka olen sitten suorittanut. No nyt niitäkään ei ole kuukausiin tullut. Eri perintäfirmat kyllä muistuttelee nyt maksamattomista maksuista, ja niitäkin olen pyrikinyt maksamaan, tai olen siis maksanut. No yritin ostaa temulta jotain klarnan kautta, mutta se hylättiin. Eli minulla on vieläkin varmaan merkintä? Ulosotossa olen siis ollut 20 vuotta, jos riittääkkään. Mutta ulosotossa ei lienee enää velkoja kun mitään ei ole sieltä tullut? Miten kauan se merkintä kestää, jos on pitkäaikaisessa ulosotossa ollut? Sähkösopparin ja puhelinliittymän sain kyllä ilman mitään vakuuksia tehtyä nimiini nyt loppukesästä!

6

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sun täytyy itse pyytää ulosottoa poistamaan merkinnät, ota yhteyttä siihen kuka sun asioita hoiti.

• Anonyymi

Pyydä ulosottoa poistamaan merkintä. Kyllä tuossa ajassa velkakin on jo vanhentunut.
      Jos velat on saaneet aikoinaan tuomion käräoik niin velkahan vanhenee 15 vuodessa. Eri asia on jos perintäyhtiö ei ole vienyt velkaa käräoikeuteen ja perivät sitä edelleen.

• Anonyymi

Ai, siis itse pitää olla aktiivinen ja soittaa tai jollain muulla tapaa olla yhteydessä ulosottoon? Ompa hurjan jännää, kin kaikki muu hoituu yleensä ihan automaattisesti. Luulisi merkinnänkin poistuvan, kun kaikki hoituu nykyään sähköisesti. Ongelmaa minulla on vielä noiden tiettyjen perintätoimistojen kanssa, joille olen tenhyt maksusuunnitelman. Ja maksan kiltisti velkoja pois, jotka periaatteessa olisi pitänyt jo aikaa sitten vanheta. Jopa viuoden 2001 lapsen koulukuvaus velkaa nyt maksan. No omaa tyhmyyttäni, ja tietysti köyhyyttänikin näin on päässyt käymään. Itseasiassa vieläkin joka ikinen aamu kun herään ja katson puhelintani, että onko Suomi.fi palveluun tullut jotain viestiä uo- viranomaiselta. Huh huh, onneksi ei ole tullut moniin kuukausiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai, siis itse pitää olla aktiivinen ja soittaa tai jollain muulla tapaa olla yhteydessä ulosottoon? Ompa hurjan jännää, kin kaikki muu hoituu yleensä ihan automaattisesti. Luulisi merkinnänkin poistuvan, kun kaikki hoituu nykyään sähköisesti. Ongelmaa minulla on vielä noiden tiettyjen perintätoimistojen kanssa, joille olen tenhyt maksusuunnitelman. Ja maksan kiltisti velkoja pois, jotka periaatteessa olisi pitänyt jo aikaa sitten vanheta. Jopa viuoden 2001 lapsen koulukuvaus velkaa nyt maksan. No omaa tyhmyyttäni, ja tietysti köyhyyttänikin näin on päässyt käymään. Itseasiassa vieläkin joka ikinen aamu kun herään ja katson puhelintani, että onko Suomi.fi palveluun tullut jotain viestiä uo- viranomaiselta. Huh huh, onneksi ei ole tullut moniin kuukausiin.

Itse laitoin sähköpostilla pyynnön henkilölle joka mun velkoja hoisi että poistaa merkinnät. Jos sulla on klarnalle vielä vanhaa velkaa niin ethän sinne uutta vielä saa tehtyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se nyt ole aika yksinkertaista lähettää viesti sinne uo ja pyytää poistamaan merkinnät.Kyllä sieltä vastaus tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse laitoin sähköpostilla pyynnön henkilölle joka mun velkoja hoisi että poistaa merkinnät. Jos sulla on klarnalle vielä vanhaa velkaa niin ethän sinne uutta vielä saa tehtyä.

En usko, että on mitään vanhaa velkaa, koska ei ole kuukausiin tullut yhtään mistään muualta kuin perintätoimistoista laskuja. Iso könttäsumma kerralla. Joista olen maksusuunnitelman tehnyt. Enkä yrittänyt klaranlle uutta velkaa tehdäkkään, vaan yritin maksaa sen kautta turvallisesti ostokseni. Olen oppirahani maksanut enkä velkaa tee enää, eikä velkani ole ollutkaan mistään pikavipeistä tms....Lähinnä sairaalamaksuista ja terveyskeskus maksuista. Meni ulosottoon lopulta puhelinliittymä ja yksi klarnan maksu. Sekä jotain muuta. Mutta yksikään muu ei ole ns lainaa kun tuo klarnan muutamankympin lasku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe