Sähkölasku

Mitä porukat meuhkaa isoista sähkölaskuista.
Sain eka sähkölaskun. Oli 4€

Että ei ihan vienyt kaikkia rahoja tuo lasku.
Varaa ostaa vielä hautajaiskamppeet, kukat ym.

60

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko saanut loppusähkölaskun edellisestä asunnostasi?

      • Siellä kuului sähkö vuokraan.


    • Anonyymi

      Eivät taida lähettää noin pientä laskua. Jo pelkkä perusmaksu on paljon suurempi.

      • Perusmaksusta olen vapaa ensimmäiset puolivuotta.
        Lasku tuli postitse.
        Laitoin Oomin nyt E-laskuksi.


      • Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

        Perusmaksusta olen vapaa ensimmäiset puolivuotta.
        Lasku tuli postitse.
        Laitoin Oomin nyt E-laskuksi.

        No jaa, enpä usko, että Oomikaan noin pientä laskua laittelisi. Tarkista ny, ettei vaan ole kolmen (3) kk:n lasku. Ajattelin vaan, jotta tuo siirtomaksukin on vähintään kolminkertainen. Joko valehtelet oikein reilusti tai sulla on sähkön tarve vain kahvinkeittimelle.


    • Anonyymi

      Panemalla laskut e- laskuiksi ja käyttämällä luottokorttia ei tarvitse maksaa mistään mitään

      Luottokortti maksaa juoksevat menot ja elasku makaavat

      • Noinko sinä toimit?
        Itselläni ei onneksi edes ole luottokorttia.


    • Anonyymi

      "Mitä porukat meuhkaa isoista sähkölaskuista."

      Eikö olekin hienoa elvistellä omilla asioillaan ja osoittaa luulonsa sekä tietämättömyytensä toisten asioista?

    • Anonyymi

      Entä sähkönsiirto? Sieltä saattaakin tulla isompi lasku toki riippuen mikä sähkönsiirtoyhtiö teidän alueella sähköt toimittaa.

    • Anonyymi

      Minulle tulee kans sähkölasku kerran kuussa, pitäisikö tehdä siitä uusi aloitus kerran kuussa.

      • Ei kai sitä kukaan sinulta kielläkään.


      • Itselleni ei ole viimeiseen 20 vuoteen tullut sähkölaskua. Se kun on aina ollut vuokrassa mukana.
        Nythän on vouhkattu pörssisähköistä, määräaikaisista jne.

        Luulin että ensimmäinen lasku on tyyliin jotain 100€.

        Otin Oomin jossa on mukansa PoriEnergia sähkön tuottajana. Niin olen ymmärtänyt.

        Totta kai se oli jonkin lyhyen jakson lasku.

        Sain laskun, numerot,että sain tehtyä e-laskun.

        Seuraava lasku onkin sitten varmaan veret seisauttava.

        Lattialämpö hohkaa kylppärissä


      • Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

        Itselleni ei ole viimeiseen 20 vuoteen tullut sähkölaskua. Se kun on aina ollut vuokrassa mukana.
        Nythän on vouhkattu pörssisähköistä, määräaikaisista jne.

        Luulin että ensimmäinen lasku on tyyliin jotain 100€.

        Otin Oomin jossa on mukansa PoriEnergia sähkön tuottajana. Niin olen ymmärtänyt.

        Totta kai se oli jonkin lyhyen jakson lasku.

        Sain laskun, numerot,että sain tehtyä e-laskun.

        Seuraava lasku onkin sitten varmaan veret seisauttava.

        Lattialämpö hohkaa kylppärissä

        Sulla tietenkin vuokra nousee, vesi nousee vai pieneneekö nekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla tietenkin vuokra nousee, vesi nousee vai pieneneekö nekin?

        Muutin 2 viikkoa sitten. Että ei vuokra nyt ihan heti nouse.
        Vesi nousee putkia pitkin tänne kattohuoneistoon.

        Leski70


    • Anonyymi

      Kuka näitä sähkönmyyntisopimuksia pyytämättä muuttaa? Nyt oli Pörssisähkö sähkölaskussa lähettäjänä.
      Onko se vanhalle ihmiselle jotenkin edullisempi?
      Toisaalta pörssisähkön edullisemmista käyttötunneista ilmoitetaan Yle radion puolella.

      Ihan isoo merkitystä sähkönkuluttaminen ei merkitse; enemmän ehkä ne siirtohinnat.

      • Anonyymi

        Eihän sähkösopimusta voi muuttaa yksipuolisesti, vaan asiakas itse vaihtaa jos haluaa vaihtaa.
        Kerrostaloasunnossa siitä pörssisähköstä ei paljon hyötyä ole. Pörssisähkö on halpaa öisin, ja uskallapa kerrostalossa öisin pestä pyykkiä ja tiskiä koneella, ja imuroida, niin kohta saat huomautuksen.
        Harva myöskään yöaikaan viitsii saunoa, tai paistella uunissa ruokia ja leivonnaisia.
        Nuo ovat ne tavallisen kodin suurimmat sähkösyöpöt.
        Joten kerrostaloon on parempi löytää halvin kiinteähintainen määräaikainen sähkösopimus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sähkösopimusta voi muuttaa yksipuolisesti, vaan asiakas itse vaihtaa jos haluaa vaihtaa.
        Kerrostaloasunnossa siitä pörssisähköstä ei paljon hyötyä ole. Pörssisähkö on halpaa öisin, ja uskallapa kerrostalossa öisin pestä pyykkiä ja tiskiä koneella, ja imuroida, niin kohta saat huomautuksen.
        Harva myöskään yöaikaan viitsii saunoa, tai paistella uunissa ruokia ja leivonnaisia.
        Nuo ovat ne tavallisen kodin suurimmat sähkösyöpöt.
        Joten kerrostaloon on parempi löytää halvin kiinteähintainen määräaikainen sähkösopimus.

        Ei ole totta mutta varmuuden vuoksi

        Kerrotko mitä maksat kaukolämpötalossa sähköstä siis

        sähkö + siirto +molempien perusmaksu + sähkövero = kaikki

        Paljonko kulutusta vuodessa kWh

        Jaat nämä, minkä luvun saat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sähkösopimusta voi muuttaa yksipuolisesti, vaan asiakas itse vaihtaa jos haluaa vaihtaa.
        Kerrostaloasunnossa siitä pörssisähköstä ei paljon hyötyä ole. Pörssisähkö on halpaa öisin, ja uskallapa kerrostalossa öisin pestä pyykkiä ja tiskiä koneella, ja imuroida, niin kohta saat huomautuksen.
        Harva myöskään yöaikaan viitsii saunoa, tai paistella uunissa ruokia ja leivonnaisia.
        Nuo ovat ne tavallisen kodin suurimmat sähkösyöpöt.
        Joten kerrostaloon on parempi löytää halvin kiinteähintainen määräaikainen sähkösopimus.

        Minulla on sitten outo pörssisähkö, kun se on usein päivälläkin halpaa, jopa ihan miinushintaista.

        Asun kerrostalossa ja kylppärissä lattialämmitys, joten ilman muuta pörssisähkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on sitten outo pörssisähkö, kun se on usein päivälläkin halpaa, jopa ihan miinushintaista.

        Asun kerrostalossa ja kylppärissä lattialämmitys, joten ilman muuta pörssisähkö.

        Toki. Kummallisinta on pörssisähkössä se, että on kalleinta 06.00 - 10.00 ja 16.00-20.00. Siinä hyötyy vain kotona olevat. Työläisethän noihin aikoihin tekee töihin lähtöä, keittelee aamukahveet ja puurot ja sitten töistä kotiin, safkat, pesut ym askareet. Yöllä sitten "huutaa" astiab- ja pyykinpesukoneet. Kuka helvetti viitsii järjestää elämisensä pörssisähkön hintojen mukaan?


    • Anonyymi

      Moneltako päivältä lasku on ?

      • 23.9 - 30.9.2024 = 3,47€


      • Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

        23.9 - 30.9.2024 = 3,47€

        Miksi sinua laskutettiin niiltä päiviltä jos asunnon vuokra-aika alkaa 1 lokakuuta? Eikö tuo lasku kuuluisi vuokranantajalle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinua laskutettiin niiltä päiviltä jos asunnon vuokra-aika alkaa 1 lokakuuta? Eikö tuo lasku kuuluisi vuokranantajalle?

        Tein itse sähkösopparin alkamaan 23.09.
        Sain uuden asunnon avaimen ja luvan käydä siellä ennen virallista muuttoa.
        Asunto oli siis tyhjä.


    • Anonyymi

      Tein sähköliiittymän fortumin kanssa eikä siihen tarvittu plus70 välimieheksi.

      • Tein Oomin kanssa sopparin ja hyvin pelittää.


      • Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

        Tein Oomin kanssa sopparin ja hyvin pelittää.

        kerropa sitten sopimuksestasi seuraavta seikat:
        Onko sopimus määräaikainen vaiko toistaiseksi voimassa oleva?
        Onko hinta kiinteä vai onko kyseessä pörssisähköön pohjaava sopimus?
        Mikä on kWh- hinta ilman veroja?
        Entä mikä on asuinalueellasi siirtohinta ilman veroja ja perusmaksuja?
        Kysynkö liian vaikeita juttuja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        kerropa sitten sopimuksestasi seuraavta seikat:
        Onko sopimus määräaikainen vaiko toistaiseksi voimassa oleva?
        Onko hinta kiinteä vai onko kyseessä pörssisähköön pohjaava sopimus?
        Mikä on kWh- hinta ilman veroja?
        Entä mikä on asuinalueellasi siirtohinta ilman veroja ja perusmaksuja?
        Kysynkö liian vaikeita juttuja?

        Määräaikainen
        Kiinteä 24 kk
        Loput on liian vaikeita


      • Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

        Määräaikainen
        Kiinteä 24 kk
        Loput on liian vaikeita

        Tarkoittanet että kiinteähintainen määräaikainen sopimus. Kyllä siltä vaikuttaa että asiat ovat sinulle liian vaikeita, teet sähkösopimuksen tietämättä ja ymmärtämättä edes hintoja joista sovit...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittanet että kiinteähintainen määräaikainen sopimus. Kyllä siltä vaikuttaa että asiat ovat sinulle liian vaikeita, teet sähkösopimuksen tietämättä ja ymmärtämättä edes hintoja joista sovit...

        "Entä mikä on asuinalueellasi siirtohinta ilman veroja ja perusmaksuja?"

        Täysin turha kysymys, koska tuohon ei pysty kuluttaja vaikuttamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittanet että kiinteähintainen määräaikainen sopimus. Kyllä siltä vaikuttaa että asiat ovat sinulle liian vaikeita, teet sähkösopimuksen tietämättä ja ymmärtämättä edes hintoja joista sovit...

        Lue Oomista netissä niin tiedät enemmän.
        Älä minulta tiukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Entä mikä on asuinalueellasi siirtohinta ilman veroja ja perusmaksuja?"

        Täysin turha kysymys, koska tuohon ei pysty kuluttaja vaikuttamaan.

        Mutta kohtuullisen valistunut kuluttaja sentään ylipäätään tietä mitä mitäkin maksaa.
        Täysin turha huomautus!


      • Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

        Lue Oomista netissä niin tiedät enemmän.
        Älä minulta tiukkaa.

        Lukisit oomisi ihan itse niin tietäisit...mutta kun et ymmärrä niin et ymmärrä, APUUUUVAAA....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kohtuullisen valistunut kuluttaja sentään ylipäätään tietä mitä mitäkin maksaa.
        Täysin turha huomautus!

        Ei ole tarvetta ole "kontuullisen valistunut kuluttaja", koska laskut on pieniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tarvetta ole "kontuullisen valistunut kuluttaja", koska laskut on pieniä.

        Ei ole tarvetta ole...mitä kieltä tuo on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tarvetta ole...mitä kieltä tuo on?

        Mieti sitä peilisi edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti sitä peilisi edessä.

        Muuta kun lause "ei ole tarvetta ole" ei ole suomenkieltä niin mitä kieltä se on..?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta kun lause "ei ole tarvetta ole" ei ole suomenkieltä niin mitä kieltä se on..?

        Miten sinun pilkut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään tekemistä Carunan kanssa, mutta taidanpa joutua maksumieheksi, kuten monet muutkin.

        https://yle.fi/a/74-20115064

        Entä kuka puhui sivulla mitään Carunasta, ei kukaan paitsi SINÄ!


      • Anonyymi

        Herran pieksut! Pysy fortumista kaukana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kerropa sitten sopimuksestasi seuraavta seikat:
        Onko sopimus määräaikainen vaiko toistaiseksi voimassa oleva?
        Onko hinta kiinteä vai onko kyseessä pörssisähköön pohjaava sopimus?
        Mikä on kWh- hinta ilman veroja?
        Entä mikä on asuinalueellasi siirtohinta ilman veroja ja perusmaksuja?
        Kysynkö liian vaikeita juttuja?

        Yritätkö päteä? En ole se, jolle uhoat, mutta kerron omani: kiinteä hinta, määräaika, ei pörssi (sen kierrän kaukaa), vero lienee sinullakin tiedossa ja ymmärrys siitä, ettei veroja pysty sanomaan, koska kulutus on "liikkuvainen". Alvin tietää kaikki, mutta sinä ilmeisesti et. Siirtohinnatkin on tasoa riisto.
        Syytönhän minä olen siihen, että sinä olet mennyt pörssisähköhalpaan. Kato, kylmät kuukaudet on tulossa ja sitä mukaan vikaa vikaa tulee ja tarviihan sitä maailmallekkin lahjottaa sähköä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö päteä? En ole se, jolle uhoat, mutta kerron omani: kiinteä hinta, määräaika, ei pörssi (sen kierrän kaukaa), vero lienee sinullakin tiedossa ja ymmärrys siitä, ettei veroja pysty sanomaan, koska kulutus on "liikkuvainen". Alvin tietää kaikki, mutta sinä ilmeisesti et. Siirtohinnatkin on tasoa riisto.
        Syytönhän minä olen siihen, että sinä olet mennyt pörssisähköhalpaan. Kato, kylmät kuukaudet on tulossa ja sitä mukaan vikaa vikaa tulee ja tarviihan sitä maailmallekkin lahjottaa sähköä

        Kerrotaanpa näin:

        Perusmaksu 4,50 €/kk
        Energiamaksu (sis. ALV) 8,90 snt/kWh.

        Sähkönsiirto:

        Perusmaksu 12:65 €/kk
        Siirto 2, 35 snt/kWh
        Vero, veroluokka1 2,82752 snt/kWh.

        Mikä tässä on niin vaikeata ja "liikkuvaa" kuten esität, yksinkertaista pässinlihaahan tämä on, simppeliä kertolaskua. Jos kulutan kuukaudessa sähköenergiaa esim. 1000 kWh, maksan siitä perusmaksuja yht. 17,25 €, energia- ja siirtomaksuja veroineen 140, 7752 € ja koko laskuni perusmaksuineen yhteensä on 158,0252 Euroa.
        Kerro mikä tässä on niin vaikeata..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö päteä? En ole se, jolle uhoat, mutta kerron omani: kiinteä hinta, määräaika, ei pörssi (sen kierrän kaukaa), vero lienee sinullakin tiedossa ja ymmärrys siitä, ettei veroja pysty sanomaan, koska kulutus on "liikkuvainen". Alvin tietää kaikki, mutta sinä ilmeisesti et. Siirtohinnatkin on tasoa riisto.
        Syytönhän minä olen siihen, että sinä olet mennyt pörssisähköhalpaan. Kato, kylmät kuukaudet on tulossa ja sitä mukaan vikaa vikaa tulee ja tarviihan sitä maailmallekkin lahjottaa sähköä

        Mutta kun en ole mennyt mihinkään halpaan enkä ole ikinä pörssisähköä ostanut...
        Verot ovat kiinteitä koska ne ovat prosentuaalisia..
        Minä tiedän sähköön liittyen satatuhatta kertaa enemmän kuin sinä..
        Sana maailmallekin kirjoitetaan yhdellä k- kirjaimella, taidat olla oikea juntti?


    • Anonyymi

      Mitä aloittaja meuhkaa, tekisi loisteliaan perukirjan...

      • Anonyymi

        Älä nyt hermostu. Mahtuu tänne palstalle vielä ne sinun persuttelusi ja purrailusikin, kun oikein ahkeroit läpi yön nonstoppina. Viime yönä taisit turhautua pahasti, kun viestien lähettäminen takkuili.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt hermostu. Mahtuu tänne palstalle vielä ne sinun persuttelusi ja purrailusikin, kun oikein ahkeroit läpi yön nonstoppina. Viime yönä taisit turhautua pahasti, kun viestien lähettäminen takkuili.

        Mutta saithan sinä tärkeän viestisi kuitenkin lähetettyä klo 02:54 eli yöllä...pitikö kytätä ja painia pitkäänkin että onnistui, itse nukuin tuossa vaiheessa ihan nonstoppina!


    • Anonyymi

      Sähkölle on käyttöä, maksaa mitä maksaa.

      Pertikki

      • Anonyymi

        Olen viimeksi katsonut sähkölaskua kun laitoin laskun vihreäänkuoreen:)))
        Oli muistaaksen 40 markkaa.

        Sähkö ja vesi, maksaa minkä maksaa, ilman ei pärjää.
        Turha stressata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen viimeksi katsonut sähkölaskua kun laitoin laskun vihreäänkuoreen:)))
        Oli muistaaksen 40 markkaa.

        Sähkö ja vesi, maksaa minkä maksaa, ilman ei pärjää.
        Turha stressata.

        Jas näin rekisteröitynyt nimimerkki esiintyy sujuvasti välillä anonyyminä, on tämä upeaa keskustelua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jas näin rekisteröitynyt nimimerkki esiintyy sujuvasti välillä anonyyminä, on tämä upeaa keskustelua...

        Ken kuuluisuus hän jonka tunnet on rekistöröitynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jas näin rekisteröitynyt nimimerkki esiintyy sujuvasti välillä anonyyminä, on tämä upeaa keskustelua...

        Se olin minä :)))

        Jos olisin rekisteröitynyt, tietenkin käyttäisin nimimerkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jas näin rekisteröitynyt nimimerkki esiintyy sujuvasti välillä anonyyminä, on tämä upeaa keskustelua...

        ''...on tämä upeaa keskustelua...''

        Hienoa että sinä näytät mallia upeasta keskustelusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ''...on tämä upeaa keskustelua...''

        Hienoa että sinä näytät mallia upeasta keskustelusta.

        Luulin että kyseessä olin minä, vai olinko jäin miettimään.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Luulin että kyseessä olin minä, vai olinko jäin miettimään.

        Ahaa, SINÄKIN siis esiinnyt sekä nimimerkillä että että anonyyminä, siinäpä sekin varmistui vaikka on tuota tullut epäillyksi jo pitempään...oot kyllä melko tyhmä sinäkin...


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Luulin että kyseessä olin minä, vai olinko jäin miettimään.

        Miksi sellaista luulit ellei aihetta ollut...??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sellaista luulit ellei aihetta ollut...??

        Tiedän että sähkölaskuni hoituu ilman minua, olen antanut Fortumille käyttö oikeuden käyttötililleni sillä ehdolla että ei ota sieltä enempää kuin olen kuluttnut sähköä.
        Tänäänkin tuli Fortumilta ilmoitus sähköpostiin vaikken ole pyytänyt, vertailu viime vuoden syyskuun sähkön kulutus tämän vuoden syyskuun sähkön kulutukseen. Fortumilla palkattu henkilö minua varten joka seuraa sähkön koulutustani, silleen palvelu toimii.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Tiedän että sähkölaskuni hoituu ilman minua, olen antanut Fortumille käyttö oikeuden käyttötililleni sillä ehdolla että ei ota sieltä enempää kuin olen kuluttnut sähköä.
        Tänäänkin tuli Fortumilta ilmoitus sähköpostiin vaikken ole pyytänyt, vertailu viime vuoden syyskuun sähkön kulutus tämän vuoden syyskuun sähkön kulutukseen. Fortumilla palkattu henkilö minua varten joka seuraa sähkön koulutustani, silleen palvelu toimii.

        On se hyvä kun Fortumilla on palkattu henkilö vain sinua palvelemaan, varsinainen onnen pekka olet kyllä...
        Ja hienoa etä ottavat tililtäsi vain sen verran kuin kulutat, eli jos kulutat 200 kWh niin ottavat tililtäsi 200 kWh ja silleen, on se hyvä niin...


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Luulin että kyseessä olin minä, vai olinko jäin miettimään.

        Kenties olinkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenties olinkin...

        Tämä aihe on osaltani loppuunkäsitelty.

        Leski70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä aihe on osaltani loppuunkäsitelty.

        Leski70

        Onhan muita aiheita...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe