...eli minkä hintainen on Pariisin "keskusta" -alueella toimiva viikkokortti? Ja millai se toimii? Tartteeko olla vielä erikseen jotain lippuja esim. metro vai riittääkö, että näyttää tota viikkokorttia?
Mitä maksaa
2
663
Vastaukset
- esimerkki
Jos käytää paljon metroa, kannattaa ostaa viikon voimassa oleva matkakortti carte d'orange.
Huom alkaa maanantaista http://www.paris.org/Expos/ParisTickets/Orange/ Minulle tuli kuitenkin edullisemmaksi ostaa 10 matkan lippuvihko, carnet, koska kuljin kaikki lyhemmät matkat jalkaisin. Molemmat vaihtoehdot käyvät niin metrossa, RER-junassa kuin bussissakin. Itse käytin busseja vain öisin metron sulkeutimisajan jälkeen, koska päiväsaikaan ne ovat todella hitaita Pariisin ruuhkissa. Öisin busseissa ei ole lipuntarkastajia turvallisuus syistä, joten pummilla matkustaminen on todella yleistä.
Infopisteestä saa myös Paris Visite -kortin, jolla voi matkustaa rajattomasti valinnan mukaan joko 1-3 tai 1-5 vyöhykkeillä. Vyöhykkeet 1-3 kattava kortti toimii keskustassa ja sen lähialueilla Paris Visite -kortin voi ostaa myös etukäteen jo Suomen Matkatoimistosta. Ei lippuluukuilla jonottamista, suoraan lennolta junaan tai bussiin kätevästi. Säästä aikaa ja vaivaa.
Paris Visite -kortilla
- rajoittamaton matkustus busseissa, metrossa, RER Express-junissa, Orlyval, Orlybus, Roissybus, Montmartobus jne.
- liput voimassa kaikilla vyöhykkeillä (1-5); myös juna ja bussi (Roissybus & Orlybus) Charles de Gaullen ja Orlyn lentokentille, Versailles ja EuroDisney
- voidaan käyttää lippuna lentokentältä kaupunkiin, kun esim. jatkoyhteydet muualle Ranskaan
- alennuksia nähtävyyksiin ja museoihin
- joustava; päätät itse milloin haluat lipun voimaan
Hinnat / EUR 1.11.04-31.3.05
Vyöhykkeet 1-5 / 1 pv. aik. 17,50
Vyöhykkeet 1-5 / 2 pv. aik. 27,50
Vyöhykkeet 1-5/ 3 pv. aik. 38.50
http://www.conciergerie.com/main.htm?O=PO metropassi maks 5 vrk- tiedoista
Eli ei varmaankaan kannata ostaa korttia heti ekasta päivästä alkamaan vaan ottaa tuntumaa ensin kävellen lähiympäristöön...?
Lentoasemalta varmaankin saa ostettua niitä 10:n matkan lippuvihkoja ja nekö käyvät myös junaan lentoaseman ja keskustan välillä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233690
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402702Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532260Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122241Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131709Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191519Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521491- 971389
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621221Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951184