1980 luvulla tietotekniikka-alan yrityksiin ei saanut lainkaan työntekijöitä, ellei palkka alkanut 15.000 markasta, ja lisäksi piti saada vähintään Alfa-Romeo alle työnantajan piikkiin.
Kaveri sai Alfa-Romeon. Itselläni oli valkoinen Testa Rossa. 1980 luvulla keskiverto palkka merkonomeilla oli 15.000 markkaa kuukaudessa!
Minulla oli 80 luvulla 36 työpaikkaa, vaihtelin niitä aivan huvikseni ja vain kokeillakseni.
Eräskin pomo sanoi, että "ilmoita sihteerille palkkasi, minua se ei kiinnosta".
Oli se sellaista aikaa!! huh huh!
Suomi oli täynnä hyviä ravintoloita ja fiksuja ihmisiä. Tappelut olivat tosi harvinaisia. Musa hyvää ja ihmiset kauniita. Naiset eivät olleet tuollaisia turbohuulia ,kännyjä räplääviä tympeitä jumbotissejä. Pieni peppu oli tavoiteltava ja seksikäs.
80 luvulla usein pankista lähdettyäni juoksi pankinjohtaja perääni ja tunki setelinippuja takataskuihini. oli tunnin hieronta pankkitytöiltä meille rikkaille ja köyhille kakkukahvia konjakkiryypyt.
Meillä ei ollut monikulttuurista, monimuotoista kulttuuririkasta kehitysmaataustaista islampaskaa Suomessa! Miten ihmeessä me olemme pärjänneet ilman näitä holtittomasti lisääntyviä elättejä ja islampaskan mukaisia rinnakkaisyhteiskuntia Suomessa!
Headhunterit laukkasivat ovella kyselemässä työhaastatteluun!
8
226
Vastaukset
- Anonyymi
1980-luku oli hienoa aikaa kaiken kaikkiaan. Aikakoneella menisin sinne kyllä heti takaisin jos olisi mahdollista.
- Anonyymi
Joo, 70-luku oli vielä hienompaa aikaa. Oli reikäkortit, punchit ja sortterit jne.
- Anonyymi
Muuten meni ihan putkeen ,mutta 1980 luvulla ei ollut ainuttakaan tietotekniikan yritystä eikä niitä vielä tietoakaan, kuten ei tietokoneistakaan.
- Anonyymi
Noissa autoissakin oli enemmän tietotekniikkaa kuin ruoka-apu busseissa v.2024
eat the pain - Anonyymi
1980-luvulla tunnetuimpia suomalaisia tietotekniikka-alan yrityksiä olivat Nokia ja Tietotehdas.
- Anonyymi
Menkää TUIHINNN!
Muuta neuvoa ei nyt tule.
t . Ideaali Ossi- Savo - Anonyymi
Pätkätöitä enää on, ei vakituisia.
Olisi vakkareita. - Anonyymi
Mun tulot on tällä hetkellä 0 eikä mulla oo mahdollisuutta muihin tukiin ja säästöt alkaa pikkuhiljaa hupenemaan.
- Anonyymi
Tuon on tosiaan tätä tulevaa ajan kuvaa. Äärimmäinen köyhyys ja kurjuus.
- Anonyymi
Eilen juttelin yhden baari-tytön kanssa ja tuli puhetta hänen palkastaan se oli aika pieni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1616462
- 521872
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441600- 541132
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3271059Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se49999Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13960Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897