Metsästyksen vastustajien disinformaatio mediassa.

Anonyymi-ap

Kuten moni palstaa lukeva on huomannut metsästyksen vastustajien jatkuva trollaaminen ja väärän tiedon levittäminen sekä tietoinen disinformaatio metsästystä ja metsästäjiä vastaan on joka päiväistä.
Palstan moderaattori tunnetusti ei vastustajien kommentteja siivoa eikä edes vastenmielisisempiäkään heidän kirjoittamia ihmisten tappamisella naureskelua joka on jo käytännössä suora poliisiasia.

Tämä toiminta on tunnettua muualtakin mediasta missä metsästystä vastustavat anarkistit tarkoituksella levittävät väärää tietoa jotta suurelle yleisölle tulisi heidän mieleisensä metsästystä vihaava näkökanta. Tosin vähänkään maalaisjärjellä ajatteleva osaa suodattaa heidän disinformaationsa, mutta kaikille asia ei ole selvää etenkään täysin metsästyksestä tietämättömille.

Miten he sitten toimivat? Heidän toimintansa on moninaista, mutta tällä palstalla tuttu toimintamalli on usein täysin lapsenomainen metsästystä mustamaalaavien avausten teko ja vuosien vanhojen vastaavien avauksien jatkuva nosto ja spämmääminen palstalle. Näillä he pyrkivät sysäämään metsästäjien asialliset avaukset ja keskustelut alleen ja kiinnittämään huomion vain heihin.
Toinen tapa on esiintyä metsästäjänä ja kirjoittaa kuinka henkilö muka tekee kaikenlaisia metsästysrikoksia ja retostelee niistä palstalla. Tämä on yleisin malli ja kyseisen trollaamisen tarkoitus on esittää metsästäjät röyhkeinä rikollisina ja myöhemmin nostaa näitä omia kirjoituksiaan julkisuuteen ja väittää kuinka metsästäjien toiminta on rikollista ja röyhkeää. Siksi näiden trollien toiminta on tärkeää joka kerta paljastaa. Koska mode ei palstaa siivoa pitää sitä tehdä lukijoiden itse.

Nämä metsästäjänä esiintyvät trollit eivät myöskään ota mitään kantaa asiallisiin metsästystä koskeviin kirjoitusketjuihin niinkuin oikea metsästäjä tekee. Usein toistuu myös sama kellonaika trollaamiselle. Vaikka se on jakautunut koko vuorokaudelle trollaa vakituinen päätrollaaja yleensä kellonaikojen 22.00-2.00 välillä.

Vaikka tuo on koko mediatasolla yleistä, että tämä yleensä vihreiden ja vasemmiston äärianarkisteista koostuva sakki käytännössä puoliammatikseen levittää metsästyksestä disinformaatiota lähes identtisesti niinkuin venäjän kremli toisinajattelijoistaan on hyvä muistaa, että metsästyksen kannatus koko kansan keskuudessa on tutkitusti 90% myönteinen ja trendi on edelleen nouseva muunmuassa naisten innostuttua erityisen kovalla innolla metsästyksestä.
Joten tuuleen huutelua koko trollaaminen metsästyksen vastustajilta on, mutta se antaa kuvan heidän lapsentasoisesta ajattelumaailmasta ja epätoivoisesta yrityksestä mustamaalata metsästystä ja metsästäjiä sekä nämä tällekin palstalle kirjoittamansa trollaukset antavat heistä kansan silmissä yhä enemmän vastenmielisemmän kuvan ja se jos mikä puhuu aina enemmän metsästyksen hyväksyttävyyden puolesta.

45

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näinhän se on! Tunnen sinut kirjoitustyylistäsi ja olen pitkästi samaa mieltä kanssasi, sillä olen metsästänyt jo seitsemällä vuosikymmenellä. Kyllähän metsästäjissä on myös rikollisia hyvin paljon, jotka pilaavat harrastustamme, sillä kiinnijääneet esim. Autosta ampujat ja salakaatajat ovat aina laillisia metsästäjiä. Harvoin rikollinen jää kiinni jos ollenkaan, jolla ei ole metsästyskorttia. Metsästyskulttuurissa on parantamisen varaa yhä edelleen. Eikä asiaa paranna uutisissa olevat hylätyt 13 kpl teeriä, joista oli vain täkkälihat viety. Ainakin minusta vanhasta metsämiehestä tämmöinen haaskaus on irvokasta. Pahinta on vielä puolustaa moista ja ilmiantajia haukkua metsästyksen vastustajaksi. Tosin vastustan tuommoista metsästystä ehdotta. Riistaa pitää kunnioittaa ja arvostaa, niin näytämme esimerkkiä

      • Anonyymi

        Noniin, metsästäjänä esiintyvä metsästyksen vastustaja ilmottautui heti kunhan oli ensin nostanut tapasi mukaan kaksi metsästäjiä mustamaalaavaa trolliketjua etusivulle.😂
        Arvasin asian, että et kykene olemaan tarttumatta syöttiin ja lukijat näkevät nyt konkreettisesti mitä tämän palstan metsästyksen vastustajien disinformaatio ja trollaaminen on eli:
        1. Esitä metsästäjää.
        2. Syyllistä muut metsästäjät.
        3. Hae sympatiat osaksesi esittäessäsi olevasi lainkuuliainen metsästäjä.

        Totuus.
        Olet metsästyksen vastustaja, joukkolynkkaat metsästäjiä päivätyöksesi, väität yleisesti kaikkia metsästäjiä rikollisiksi, kun saat metsästys vastaisen uutisen öyhötät uutista päivä toisensa jälkeen viikko tolkulla, et ota kantaa mihinkään metsästystä koskevaan asialliseen etkä kehittävään keskusteluun, nostat etusivulle VAIN metsästäjiä tavalla tai toisella syyllistäviä otsakkeita ja trolliavauksia yms yms.

        Kuulostaako herra "seitsemänkymmentä vuotta metsästänyt" palstatrollimme tutulta? 😂
        Ja sitten nostamaan öyhöketjuja ylös eikö? 😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, metsästäjänä esiintyvä metsästyksen vastustaja ilmottautui heti kunhan oli ensin nostanut tapasi mukaan kaksi metsästäjiä mustamaalaavaa trolliketjua etusivulle.😂
        Arvasin asian, että et kykene olemaan tarttumatta syöttiin ja lukijat näkevät nyt konkreettisesti mitä tämän palstan metsästyksen vastustajien disinformaatio ja trollaaminen on eli:
        1. Esitä metsästäjää.
        2. Syyllistä muut metsästäjät.
        3. Hae sympatiat osaksesi esittäessäsi olevasi lainkuuliainen metsästäjä.

        Totuus.
        Olet metsästyksen vastustaja, joukkolynkkaat metsästäjiä päivätyöksesi, väität yleisesti kaikkia metsästäjiä rikollisiksi, kun saat metsästys vastaisen uutisen öyhötät uutista päivä toisensa jälkeen viikko tolkulla, et ota kantaa mihinkään metsästystä koskevaan asialliseen etkä kehittävään keskusteluun, nostat etusivulle VAIN metsästäjiä tavalla tai toisella syyllistäviä otsakkeita ja trolliavauksia yms yms.

        Kuulostaako herra "seitsemänkymmentä vuotta metsästänyt" palstatrollimme tutulta? 😂
        Ja sitten nostamaan öyhöketjuja ylös eikö? 😂😂

        Taisit itse tarttua syöttiin! Sinä taas hyökkäät heti laillista metsästystä harjoittavia kohti. Kuka uskoo sinun öyhötyksiäsi. Se että takanani on pitkä metsästäjän ura saa sinut takajaloilleen. Puolustat milloin villikissoja, milloin tienpäälle ampujia ja ajavien hirvikoirien käyttöä hirvenpyynnissä, sekä maalintujen ampumista ilman ravinnoksi käyttämistä. Turhaa on puolustella laittomuuksien tekijöitä ja leimata metsästyksen vastustajaksi, sillä toimintasi antaa vain lisäpontta heille. Olet vieraantunut rehdistä metsästyksestä ja et kykene käsittelemään ongelmia jalon harrastuksen puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, metsästäjänä esiintyvä metsästyksen vastustaja ilmottautui heti kunhan oli ensin nostanut tapasi mukaan kaksi metsästäjiä mustamaalaavaa trolliketjua etusivulle.😂
        Arvasin asian, että et kykene olemaan tarttumatta syöttiin ja lukijat näkevät nyt konkreettisesti mitä tämän palstan metsästyksen vastustajien disinformaatio ja trollaaminen on eli:
        1. Esitä metsästäjää.
        2. Syyllistä muut metsästäjät.
        3. Hae sympatiat osaksesi esittäessäsi olevasi lainkuuliainen metsästäjä.

        Totuus.
        Olet metsästyksen vastustaja, joukkolynkkaat metsästäjiä päivätyöksesi, väität yleisesti kaikkia metsästäjiä rikollisiksi, kun saat metsästys vastaisen uutisen öyhötät uutista päivä toisensa jälkeen viikko tolkulla, et ota kantaa mihinkään metsästystä koskevaan asialliseen etkä kehittävään keskusteluun, nostat etusivulle VAIN metsästäjiä tavalla tai toisella syyllistäviä otsakkeita ja trolliavauksia yms yms.

        Kuulostaako herra "seitsemänkymmentä vuotta metsästänyt" palstatrollimme tutulta? 😂
        Ja sitten nostamaan öyhöketjuja ylös eikö? 😂😂

        Keväällä vaalit uudet, siellä pääöyhökki Helccinkinvihreiden edustelijana, vaalin tuloksissa näytetään, kuinka pääöyhökki JÄLLEEN jää rannalle ruikuttelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit itse tarttua syöttiin! Sinä taas hyökkäät heti laillista metsästystä harjoittavia kohti. Kuka uskoo sinun öyhötyksiäsi. Se että takanani on pitkä metsästäjän ura saa sinut takajaloilleen. Puolustat milloin villikissoja, milloin tienpäälle ampujia ja ajavien hirvikoirien käyttöä hirvenpyynnissä, sekä maalintujen ampumista ilman ravinnoksi käyttämistä. Turhaa on puolustella laittomuuksien tekijöitä ja leimata metsästyksen vastustajaksi, sillä toimintasi antaa vain lisäpontta heille. Olet vieraantunut rehdistä metsästyksestä ja et kykene käsittelemään ongelmia jalon harrastuksen puolesta.

        Tämä! Juuri niinkuin aloituksessani puhuin. Tekeydytte muka metsästäjiksi ja alatte syyllistämään kaikkia metsästäjiä rikollisiksi.
        Olen sinulta näissä metsästyksen vastaisissa trolleissasi kysynyt kymmeniä kertoja, että tuo ja todista tänne ranskalaisin viivoin näistä keskusteluista lainaten sellaisia tekstejäni missä olisin mainitsemasi rikollinen ja rikollistoiminnan puolustelija. KOSKAAN et tuo todisteita puheillesi, vaan jatkat saman öyhöttämistä muissa trolleissa.
        Annan sinulle jälleen vapaat kädet mahdollisuuden todistaa meille kaikille rikollinen toimintani. Jos et sellaista todisteena tuo edelleenkään olet itse umpikujassa ja tiedät valehtelevasi niin kuin teillä metsästyksen vastustajilla on ollut tapana tälläkin palstalla vuosikaudet. Eli esiinny metsästäjänä ja syyllistä kaikki metsästäjät. Erikoista, että ette sanallakaan osallistu ikinä mihinkään asialliseen ja metsästystä kehittävään keskusteluun. 😉😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä! Juuri niinkuin aloituksessani puhuin. Tekeydytte muka metsästäjiksi ja alatte syyllistämään kaikkia metsästäjiä rikollisiksi.
        Olen sinulta näissä metsästyksen vastaisissa trolleissasi kysynyt kymmeniä kertoja, että tuo ja todista tänne ranskalaisin viivoin näistä keskusteluista lainaten sellaisia tekstejäni missä olisin mainitsemasi rikollinen ja rikollistoiminnan puolustelija. KOSKAAN et tuo todisteita puheillesi, vaan jatkat saman öyhöttämistä muissa trolleissa.
        Annan sinulle jälleen vapaat kädet mahdollisuuden todistaa meille kaikille rikollinen toimintani. Jos et sellaista todisteena tuo edelleenkään olet itse umpikujassa ja tiedät valehtelevasi niin kuin teillä metsästyksen vastustajilla on ollut tapana tälläkin palstalla vuosikaudet. Eli esiinny metsästäjänä ja syyllistä kaikki metsästäjät. Erikoista, että ette sanallakaan osallistu ikinä mihinkään asialliseen ja metsästystä kehittävään keskusteluun. 😉😂

        Todista väitteesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä! Juuri niinkuin aloituksessani puhuin. Tekeydytte muka metsästäjiksi ja alatte syyllistämään kaikkia metsästäjiä rikollisiksi.
        Olen sinulta näissä metsästyksen vastaisissa trolleissasi kysynyt kymmeniä kertoja, että tuo ja todista tänne ranskalaisin viivoin näistä keskusteluista lainaten sellaisia tekstejäni missä olisin mainitsemasi rikollinen ja rikollistoiminnan puolustelija. KOSKAAN et tuo todisteita puheillesi, vaan jatkat saman öyhöttämistä muissa trolleissa.
        Annan sinulle jälleen vapaat kädet mahdollisuuden todistaa meille kaikille rikollinen toimintani. Jos et sellaista todisteena tuo edelleenkään olet itse umpikujassa ja tiedät valehtelevasi niin kuin teillä metsästyksen vastustajilla on ollut tapana tälläkin palstalla vuosikaudet. Eli esiinny metsästäjänä ja syyllistä kaikki metsästäjät. Erikoista, että ette sanallakaan osallistu ikinä mihinkään asialliseen ja metsästystä kehittävään keskusteluun. 😉😂

        Minä pystyn todistamaan sen että olen metsästäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pystyn todistamaan sen että olen metsästäjä.

        Juu ja sitä "todistat" täällä päivittäin nostamalla etusivulle pelkästään metsästäjiä mustamaalaavia öyhöketjujasi. 😂😂


    • Anonyymi

      Aloittaja voi lätkäistä tänne todisteet siitä että tiedot joita tänne kirjoitetaan on vääriä.
      Itse ole kirjoittanut sanasta sanaan totta mitä olen nähnyt. Pahimmat mets.rikokset olen jopa jättänyt kertomatta koska paljastuisin jos kertoisin.

      • Anonyymi

        Metsästyksen vastustajilla on kumma tapa nähdä metsästysrikoksia, vaikka eivät itse edes kulje metsällä saati tunne edes metsästäjiä. Saanen huomauttaa herra vastustajaa, että rikosten salailu tekee sinustakin myös syyllisen ja henkilön joka joutuu asiasta rikosoikeudelliseen vastuuseen.
        Se, että anonyymi nettipalstalla öyhötetään ja mustamaalataan metsästäjistä tarkoitushakuisesti väärää todistusta ei tee metsästäjistä rikollisia, vaan rikoksen tekijä olet sinä ja tuo voidaan tulkita jopa kansanryhmää vastaan käytävänä hyökkäyksenä, vaikka ei varsinaisesti rasismi määritelmää täytäkkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsästyksen vastustajilla on kumma tapa nähdä metsästysrikoksia, vaikka eivät itse edes kulje metsällä saati tunne edes metsästäjiä. Saanen huomauttaa herra vastustajaa, että rikosten salailu tekee sinustakin myös syyllisen ja henkilön joka joutuu asiasta rikosoikeudelliseen vastuuseen.
        Se, että anonyymi nettipalstalla öyhötetään ja mustamaalataan metsästäjistä tarkoitushakuisesti väärää todistusta ei tee metsästäjistä rikollisia, vaan rikoksen tekijä olet sinä ja tuo voidaan tulkita jopa kansanryhmää vastaan käytävänä hyökkäyksenä, vaikka ei varsinaisesti rasismi määritelmää täytäkkään.

        Minä taas olen toiminut metsästyksenvartijana ja joutunut näkemään myös toisten metsästäjien ilmoittamia salakaatoja ym. Vaitiolovelvollisuuteen vedoten en voi yksilöidä tapauksia. Käräjillä puidaan joka vuosi mets.rikoksia ja suurin osa niistä jää pimentoon. Meillä on kuitenkin sananvapaus....Muillakin kuin vihervasemmistolla, jotka yrittävät omia senkin itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas olen toiminut metsästyksenvartijana ja joutunut näkemään myös toisten metsästäjien ilmoittamia salakaatoja ym. Vaitiolovelvollisuuteen vedoten en voi yksilöidä tapauksia. Käräjillä puidaan joka vuosi mets.rikoksia ja suurin osa niistä jää pimentoon. Meillä on kuitenkin sananvapaus....Muillakin kuin vihervasemmistolla, jotka yrittävät omia senkin itselleen.

        Juu, että taas on metsästyksen vastustaja toiminut "metsästyksen vartijana"😂😂
        Entistä enemmän saa koomisia piirteitä nämä sinun öyhötyksesi.🤭
        Oliko pukki kaalimaanvartijana? 😂🤭


    • Anonyymi

      Metsästys Rikollinen jää aina kiinni,jos Seuruemetsästyksessä on Vouti joka estää,ja vie rikoksen tekijän käräjätupaan.Tällaiset metsästäjät joilla "Jalka"nousee vain auton
      kaasupolkimelle,nämä tulee kitkeä ikää katsomatta seurasta ulos.Koiran kouluttaminen on eri asia,silloin ei ammuta eläintä autosta päin.

      • Anonyymi

        Nyt puhut asiaa! Itseäni on alkanut tympimään jo koko hirvenpyynti, kun vain koirat ajattavat hirviä ja isännät painaa autoillaan tukka putkella kiiruhtaen josko kerkiäis ampumaan. Olen jo vuosia vaatinut tutkan kieltämisestä hirvenpyynnissä, sen tuomien ongelmien vuoksi. Silloin palautuisi kunnon seisontahaukut ja kaikilla olisi paremmin. Hirville on mahdoton rääkki, kun koira koiran perään on hirveä ajamassa. Tässä lienee paras eläinsuojelijoille oleva ongelma, josta heitä tulisi tiedostaa.


      • Anonyymi

        Ja taas tämä yksi metsästyksen vastustaja jolla äidinkielen tunnitkin on vielä suorittamatta.😂 No, se on hyvä että ideologia luistaa, vaikka ei kirjallinen taito niinkään.🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas tämä yksi metsästyksen vastustaja jolla äidinkielen tunnitkin on vielä suorittamatta.😂 No, se on hyvä että ideologia luistaa, vaikka ei kirjallinen taito niinkään.🤭

        Taidat olla joku ituhippi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhut asiaa! Itseäni on alkanut tympimään jo koko hirvenpyynti, kun vain koirat ajattavat hirviä ja isännät painaa autoillaan tukka putkella kiiruhtaen josko kerkiäis ampumaan. Olen jo vuosia vaatinut tutkan kieltämisestä hirvenpyynnissä, sen tuomien ongelmien vuoksi. Silloin palautuisi kunnon seisontahaukut ja kaikilla olisi paremmin. Hirville on mahdoton rääkki, kun koira koiran perään on hirveä ajamassa. Tässä lienee paras eläinsuojelijoille oleva ongelma, josta heitä tulisi tiedostaa.

        Hyvä kommentti hirvi miehet ovat itserakkaita paskiaisia luulevat olevan jotakin eliittiä ja paskat ylipainosia läskejä jotka eivät jaksa muuta kuin autolla ajella metsä autoteitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas tämä yksi metsästyksen vastustaja jolla äidinkielen tunnitkin on vielä suorittamatta.😂 No, se on hyvä että ideologia luistaa, vaikka ei kirjallinen taito niinkään.🤭

        Joo eipä net äidinkielen tunnit 60 luvulla oikein kiinnostaneet, kun isän mukana pöllinajossa.....Sinun punavihreässä vaikutuksessa heijastuu aivan eri maailma kuin minun erämies elämäni aikoina., Jolloin mies oli jäntevä ja sitkas. Hirvet ja karhut ammuttiin jäljestämällä ja hyvällä koiralla jne. Silittele sinä vain kissaasi jotte mene kenenkään minkinrautoihin.


    • Anonyymi

      ja se ip-osoite on taas sama esillä !!

      • Anonyymi

        Ja molemmat oli palstabannissa. xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja molemmat oli palstabannissa. xD

        Meillä eri IP tai sitten sama IP.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä eri IP tai sitten sama IP.

        Voithan tarkistaa ip koska olet palstavahti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voithan tarkistaa ip koska olet palstavahti.

        Ne on helposti tarkistettu ja trollaamisesi metsästäjiä provosoiden tuttua. 😂


    • Anonyymi

      Aloitus oli hyvä kirjoitus! Loppukommentointi kertoo enemmän metsästyksen vastustajien järjenjuoksusta!
      Itse nostaisin esiin mielestäni tärkeän huomion, vaikkakin liittyy metsästysvastaisiin kommenteihin metsästysrikoksista.
      Olisi hyvä huomioida, että ”metsästysrikoksen” kattavat laajan skaalan: metsästyslainvastainen toiminta, metsästysrikkomus, metsästysrikos, törkeä metsästysrikos sekä asiaan liittyviä, kuten laittoman saaliin kätkeminen.
      Jos metsästyksen vastustaja esimerkiksi rikkoo elävänä pyytävän loukun, asiaa tutkitaan metsästyslainvastaisena toimintana.
      Kaikella edellä esitetyllä haluan painottaa, että käytännön metsästysrikokset eivät ole lisääntyneet, metsästäjät ovat alkaneet tehdä enemmän tutkintapyyntöjä laillisen pyynnin häiritsemisestä. Vaikka tutkinnan kohde on metsästyksen vastustaja, liitetään tutkinta kategoriaan ”metsästysrikokset” ja syntyy tilastovääristymä mitä vihreät luonnollisesti käyttävät hyväksi!

      • Anonyymi

        Jep. Aloitus osui juuri sinne mihin oli tarkoituskin ja palstan metsätyksen vastustajat älähtivät ja paljastivat todellisen luonteensa mikä on hyvä palstaa lukevien aitojen metsästäjien tiedostaa.
        Kuten edellä näemme vastustajien toimintamallin mikä avauksessanikin korostui eli esiinnytään metsästäjänä ja haukutaan kaikki muut metsästäjät ja esitetään perusteettomia väitteitä rikollisesta toiminnasta joka tietenkin anonyymi nettipalstalla on hyvinkin helppoa näiden viherideologisten toimijoiden toteuttaa.

        En pidä ihmeenä, että tätä trollausarmeijaa ei ylläpitäisi vihreiden tai vasemmiston maksamat toimijat, koska meno on täällä yhtä systemaattista kuin median tiettyjen toimittajien tarkoituksellinen metsästäjistä vain negatiivisten asioiden uutisointi.
        Hyvin myös näkee tämänkin palstan metsästyksen vastustaja päätrollin reakoinnin asiaan, kun hänen ennen kaikessa rauhassa suorittama trollaamisensa on tullut päätökseen, koska ilmiannan hänen kaikki trollauksensa.

        Hän on pari vuosikymmentä trollannut palstalle lähestulkoon kaikkea mahdollista metsästäjä vihaa ja kuten edellä näimme hirvenmetsästys on hänelle suurinta myrkkyä ikuisine tutka ja koirakielto kampanjoineen. Tätä samaa hän on jatkanut täällä pitkälti sen parikymmentä vuotta ja sen näkee hänen nostamistaan iänvanhoista avauksistaan missä toistuu tasan sama öyhöttäminen mitä hän on oksentanut tänne myös viimeiset vuodet ketjuun kuin ketjuun.

        Mitä se kertoo henkilön mielenterveydestä se jääköön jokaisen harkintaan, mutta se että henkilö käyttää kaiken aikansa vihaamansa metsästyksen ja metsästäjien mustamaalaamiseen ja disinformaation levittämiseen netissä näyttää, että hänen henkinen vointinsa on todella alamaissa. Jos ihminen velloo vuosikausia vihassaan mistä ei enää kykene päästämään irti se on haaste jo hoitohenkilökunnallekin. Toisaalta on hyvä, että vastustaja voi päästää höyryjään irti täällä eikä irl elämässä, sillä tuollainen henkilö on jo vaaraksi muille. Se näkyy vastustajien ketjussa missä he pilkkasivat sunnuntaina murhattua henkilöä ja täten myös loukkasivat niin uhrin kunnioitusta kuin uhrin omaisiakin. Mutta nämä vastustajien kommentit itsessään jo näyttävät sen miksi metsästys on laajaa suosiota kannattavaa eikä metsästyksen vastustajatkaan viihdy heille tehdyllä palstalla, koska siellä ei ole lukijoita. Siksi he trollaavat tätä palstaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Aloitus osui juuri sinne mihin oli tarkoituskin ja palstan metsätyksen vastustajat älähtivät ja paljastivat todellisen luonteensa mikä on hyvä palstaa lukevien aitojen metsästäjien tiedostaa.
        Kuten edellä näemme vastustajien toimintamallin mikä avauksessanikin korostui eli esiinnytään metsästäjänä ja haukutaan kaikki muut metsästäjät ja esitetään perusteettomia väitteitä rikollisesta toiminnasta joka tietenkin anonyymi nettipalstalla on hyvinkin helppoa näiden viherideologisten toimijoiden toteuttaa.

        En pidä ihmeenä, että tätä trollausarmeijaa ei ylläpitäisi vihreiden tai vasemmiston maksamat toimijat, koska meno on täällä yhtä systemaattista kuin median tiettyjen toimittajien tarkoituksellinen metsästäjistä vain negatiivisten asioiden uutisointi.
        Hyvin myös näkee tämänkin palstan metsästyksen vastustaja päätrollin reakoinnin asiaan, kun hänen ennen kaikessa rauhassa suorittama trollaamisensa on tullut päätökseen, koska ilmiannan hänen kaikki trollauksensa.

        Hän on pari vuosikymmentä trollannut palstalle lähestulkoon kaikkea mahdollista metsästäjä vihaa ja kuten edellä näimme hirvenmetsästys on hänelle suurinta myrkkyä ikuisine tutka ja koirakielto kampanjoineen. Tätä samaa hän on jatkanut täällä pitkälti sen parikymmentä vuotta ja sen näkee hänen nostamistaan iänvanhoista avauksistaan missä toistuu tasan sama öyhöttäminen mitä hän on oksentanut tänne myös viimeiset vuodet ketjuun kuin ketjuun.

        Mitä se kertoo henkilön mielenterveydestä se jääköön jokaisen harkintaan, mutta se että henkilö käyttää kaiken aikansa vihaamansa metsästyksen ja metsästäjien mustamaalaamiseen ja disinformaation levittämiseen netissä näyttää, että hänen henkinen vointinsa on todella alamaissa. Jos ihminen velloo vuosikausia vihassaan mistä ei enää kykene päästämään irti se on haaste jo hoitohenkilökunnallekin. Toisaalta on hyvä, että vastustaja voi päästää höyryjään irti täällä eikä irl elämässä, sillä tuollainen henkilö on jo vaaraksi muille. Se näkyy vastustajien ketjussa missä he pilkkasivat sunnuntaina murhattua henkilöä ja täten myös loukkasivat niin uhrin kunnioitusta kuin uhrin omaisiakin. Mutta nämä vastustajien kommentit itsessään jo näyttävät sen miksi metsästys on laajaa suosiota kannattavaa eikä metsästyksen vastustajatkaan viihdy heille tehdyllä palstalla, koska siellä ei ole lukijoita. Siksi he trollaavat tätä palstaa.

        Höpsisköpis.


      • Anonyymi

        Eiköhän tuo provosointi tule ihan sieltä vastustajien päästä, kun katsoo näitä öyhöavauksiasi ja nostettuja metsästäjiä mustamaalaavia ketjuja, vaikka kuinka yrität projisoida omaa toimintaasi ulkopuolisiin. 😂
        Koita jo tajuta, että teitä vastustajia ei tällä palstalla kaivata, vaan teille on ihan oma palsta.


      • Anonyymi

        Sama ip aloittajan kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ip aloittajan kanssa

        Etkö enää muuta keksi herra metsästyksen vastustaja.😂 Menehän opettelemaan se ip osoitteiden hakkerointi, niin pääsisit itsekin seuraamaan muiden viestiliikennettä.


    • Anonyymi

      🤣🤣

    • Anonyymi

      Suurin osa kirjoittajista on metsästäjiä, jotka haluavat tutkat pois hirvikoirilta.

      • Anonyymi

        Tutkatrolli iski jälleen. 😂
        No kerrohan meille kaikille mitä olet saavuttanut vuosikausia täällä jatkuneella metsästäjiä mustamaalaavalla ja herjaavalla sekä perusteetta syyllistävillä kommenteillasi? Oletko saanut metsästyksen loppumaan?
        Ei hyvältä näytä sinun osaltasi, sillä metsästys sen kuin kasvattaa suosiotaan, mutta jatka vain itsesi munaamista niin muut lukijat näkevät teidän typeryyden kuten avauksessa kerrotaan. 😂🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkatrolli iski jälleen. 😂
        No kerrohan meille kaikille mitä olet saavuttanut vuosikausia täällä jatkuneella metsästäjiä mustamaalaavalla ja herjaavalla sekä perusteetta syyllistävillä kommenteillasi? Oletko saanut metsästyksen loppumaan?
        Ei hyvältä näytä sinun osaltasi, sillä metsästys sen kuin kasvattaa suosiotaan, mutta jatka vain itsesi munaamista niin muut lukijat näkevät teidän typeryyden kuten avauksessa kerrotaan. 😂🤭

        Ymmärrä pelle, että tutkat pois!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkatrolli iski jälleen. 😂
        No kerrohan meille kaikille mitä olet saavuttanut vuosikausia täällä jatkuneella metsästäjiä mustamaalaavalla ja herjaavalla sekä perusteetta syyllistävillä kommenteillasi? Oletko saanut metsästyksen loppumaan?
        Ei hyvältä näytä sinun osaltasi, sillä metsästys sen kuin kasvattaa suosiotaan, mutta jatka vain itsesi munaamista niin muut lukijat näkevät teidän typeryyden kuten avauksessa kerrotaan. 😂🤭

        Minä sain hirvenmetsästyksen loppumaan otin maani pois metsästys seuralta enkä ole päivääkään katunut terv metsästäjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain hirvenmetsästyksen loppumaan otin maani pois metsästys seuralta enkä ole päivääkään katunut terv metsästäjä

        😂😂 Niin, sinähän olet täällä reilu kymmenen vuotta toistellut tuota samaa mantraasi "minä otin maani pois" kymmeniä ellet satoja kertoja. Jos joka vuosi otat maasi pois, niin sinulta jää kertomatta, että sinähän myös allekirjoitat vuokrasopimuksetkin yhtä usein. 😂
        No, jokainen tuntee trollaamisesi ja senkin, että te metsästyksen vastustajat ette omista aariakaan maata.🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkatrolli iski jälleen. 😂
        No kerrohan meille kaikille mitä olet saavuttanut vuosikausia täällä jatkuneella metsästäjiä mustamaalaavalla ja herjaavalla sekä perusteetta syyllistävillä kommenteillasi? Oletko saanut metsästyksen loppumaan?
        Ei hyvältä näytä sinun osaltasi, sillä metsästys sen kuin kasvattaa suosiotaan, mutta jatka vain itsesi munaamista niin muut lukijat näkevät teidän typeryyden kuten avauksessa kerrotaan. 😂🤭

        No mitä sinä dx trolli olet saanut aikaiseksi? Onpahan tullut laajaan tietoisuuteen ajavien koirien käyttö laittomasti hirvenpyynnissä lieveilmiöineen. Suuri joukko hirvenpyytäjiä on jo mukana huolestuneena hirvien jatkuvasta ajattamisesta ja auton käyttämisestä passiin ajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä sinä dx trolli olet saanut aikaiseksi? Onpahan tullut laajaan tietoisuuteen ajavien koirien käyttö laittomasti hirvenpyynnissä lieveilmiöineen. Suuri joukko hirvenpyytäjiä on jo mukana huolestuneena hirvien jatkuvasta ajattamisesta ja auton käyttämisestä passiin ajoon.

        Ps. Olen yhä hirviporukassa ja seurannut ohjelman avulla koirien ja miesten liikkumista ja kyllä suurin osa on juuri sitä, että koirat ajattavat hirviä ja kiiruhdetaan autolla seuraavaan tienylityspaikkaan. Hirvet ovat päivittäin koirien ajettavina ja kaatopaikat ovat teitten varsilla. Me metsästäjät vaadimme muutosya tutkien käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä sinä dx trolli olet saanut aikaiseksi? Onpahan tullut laajaan tietoisuuteen ajavien koirien käyttö laittomasti hirvenpyynnissä lieveilmiöineen. Suuri joukko hirvenpyytäjiä on jo mukana huolestuneena hirvien jatkuvasta ajattamisesta ja auton käyttämisestä passiin ajoon.

        Sen, että esimerkiksi tämä palsta satunnais ja vakiolukijoineen on tullut tietoiseksi teidän metsästystä vastustavien trollaamisesta, metsästäjänä esiintymisestä sekä näinollen tietoisesta ja tarkoituksellisesta metsästäjien mustamaalaamiskampanjasta.

        Ja myös sen, että kukaan ei enää usko valheitasi metsästäjänä esiintymisestäsi. Et kuulu mihinkään hirvi saati edes metsästysseuroihin.
        Kuvitteletko todella, että oikeat metsästäjät käyttäisivät kaiken vapaa-aikansa somessa vain metsästäjien haukkumiseen niinkuin sinä teet tai että joku muu uskoo sellaista palstaoksennuksistasi?
        Metsästäjäkö muka käyttää kaiken aikansa täällä vain metsästys vastaisten ketjujen esille nostamiseen? Hah. xD

        Kun esiinnyt metsästäjänä ja valehtelet, niin olisit joskus edes uskotellut kanssaihmisille osallistuvasi täällä oikeisiin keskusteluihin metsästyksestä joissa puhutaan asiallisesti mutta ei. Ethän sinä vastustaja muuta tee kuin nostelet vain metsästys vastaisia öyhöketjujasi parin muun sinua komppaavan metsästyksen vastustajan öyhöttäen ohessa. xD


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen, että esimerkiksi tämä palsta satunnais ja vakiolukijoineen on tullut tietoiseksi teidän metsästystä vastustavien trollaamisesta, metsästäjänä esiintymisestä sekä näinollen tietoisesta ja tarkoituksellisesta metsästäjien mustamaalaamiskampanjasta.

        Ja myös sen, että kukaan ei enää usko valheitasi metsästäjänä esiintymisestäsi. Et kuulu mihinkään hirvi saati edes metsästysseuroihin.
        Kuvitteletko todella, että oikeat metsästäjät käyttäisivät kaiken vapaa-aikansa somessa vain metsästäjien haukkumiseen niinkuin sinä teet tai että joku muu uskoo sellaista palstaoksennuksistasi?
        Metsästäjäkö muka käyttää kaiken aikansa täällä vain metsästys vastaisten ketjujen esille nostamiseen? Hah. xD

        Kun esiinnyt metsästäjänä ja valehtelet, niin olisit joskus edes uskotellut kanssaihmisille osallistuvasi täällä oikeisiin keskusteluihin metsästyksestä joissa puhutaan asiallisesti mutta ei. Ethän sinä vastustaja muuta tee kuin nostelet vain metsästys vastaisia öyhöketjujasi parin muun sinua komppaavan metsästyksen vastustajan öyhöttäen ohessa. xD

        Voi poikaparka, jos tietäisit kuinka monta vuosikymmentä on kairoja (erämaita) kierretty, niin ymmärtäisit edes jonkin verran, että minähän se oikeasti kunnon jahtia puolustankin. Näkyy olevan tuo oikea eränkäynti vihasi kohde josta et todellakaan ymmärrä mitään. Sinä et todellakaan pysty keskustelemaan mistään metsästyksestä, joka pitää sisällään sen oikean arvomaailman. En edelleenkään pidä oikeana metsästyksenä sitä että koirat ajattavat hirviä ja puhelimesta seurataan ajon etenemistä plus autolla kiiruusti eteen. Turha se kuule on xd trolli jargonistilla taistella totuutta vastaan. Meitä alkaa olemaan jo hirviporukoissa tosi paljon, jotka on nähneet tämän livenä suoraan älypuhelimestaan. Varmaan v...taa, kun tieto lisääntyy ja oikeat erämiehet saavat äänensä kuuluviin. Aloitappa lukemalla vaikka kunnon vanhoilla eräkirjoilla ja opettele jonkun konkarin kanssa sitä oikeaa hirvenpyyntiä, niin voit oppia jotain. Ps. Jos nyt olet metsästystä edes harrastanut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi poikaparka, jos tietäisit kuinka monta vuosikymmentä on kairoja (erämaita) kierretty, niin ymmärtäisit edes jonkin verran, että minähän se oikeasti kunnon jahtia puolustankin. Näkyy olevan tuo oikea eränkäynti vihasi kohde josta et todellakaan ymmärrä mitään. Sinä et todellakaan pysty keskustelemaan mistään metsästyksestä, joka pitää sisällään sen oikean arvomaailman. En edelleenkään pidä oikeana metsästyksenä sitä että koirat ajattavat hirviä ja puhelimesta seurataan ajon etenemistä plus autolla kiiruusti eteen. Turha se kuule on xd trolli jargonistilla taistella totuutta vastaan. Meitä alkaa olemaan jo hirviporukoissa tosi paljon, jotka on nähneet tämän livenä suoraan älypuhelimestaan. Varmaan v...taa, kun tieto lisääntyy ja oikeat erämiehet saavat äänensä kuuluviin. Aloitappa lukemalla vaikka kunnon vanhoilla eräkirjoilla ja opettele jonkun konkarin kanssa sitä oikeaa hirvenpyyntiä, niin voit oppia jotain. Ps. Jos nyt olet metsästystä edes harrastanut.

        Hah. xD
        Kovin koitat edelleen esittää metsästäjää, vaikka älähdit heti kun tämän avauksen tein.
        Mietihän millainen taho tähän avaukseen älähtää. No tietenkin te metsästyksen vastustajat.
        Olet parikymmentä vuotta esittänyt täällä metsästäjää ja pitänyt omaa showtasi, kun monikaan ei ole jaksanut trolleihisi puuttua. Nyt vedät herneet nokkaasi, kun frami ei ole enää yksin sinun etkä pääse iänikuista metsästäjävihaasi lietsomaan kaikessa rauhassa.

        Kuten olen sinulle jo monet kerrat sanonut, niin kauan kun esität täällä metsästäjää vaikka vastustaja oletkin tulen jokaikisen trollisi palsjastamaan, koska mode ei siivoa teitä sinne mihin kuulutte eli metsästyksen vastustajat palstalle.
        Näitä iänikuisia "olen seitsemänkymmentä vuotta kairoja kierrellyt" tarinoitasi olet täällä hokenut vuosikausia ja samantyyppisiä iän vanhoja avauksiasi nostanut liki parinkymmenen vuoden takaa tasaisin välein palstalle.

        Edelleen mistä sinut tunnistaa muustakin kuin samsta ip osoitteesta, mutta tavan palsta lukija:
        A. Nostelet VAIN ja ainoastaan metsästäjiä mustamaalaavia ketjuja etusivulle.
        B. Et ota PUOLELLA sanallakaan kantaa mihinkään tavalliseen keskustelu ketjuun missä puhutaan metsästyksestä ilman angstia tai anarkiaa rakentavasti tai jaeta kokemuksia.
        C. Et nosta vahingossakaan sellaisia keskusteluketjuja etusivulle mitkä edes vähänkin olisivat metsästäjiä tai metsästystä kehuvia.
        D. Toistelet kaikissa metsästäjiä vähättelevissä trolleissasi seuraavia teemoja: "Tutkakoira, ajava hirvikoira, tiet maastureillaan rikkovat metsästäjät, koiran perässä kaahaavat metsästäjät, oranssiin pukeutuneet möhömahat teboililla, tielle ampuvat metsästäjät, autostaan ampuvat metsästäjät, kielletään koiratutkat, kielletään autot, kielletään hirvenmetsästys, kielletään kanalinnustus, väärin syödyt kanalinnut, väärässä paikassa passittavat metsästäjät........."jne jne.

        Ja kuten huomaamme teemasi on vain tätä yhtä ja samaa ja vielä kuvittelet, että joku uskoisi sinun olevan metsästäjä ja metsästäjät tottakai käyttävät kaiken elämänsä, vapaa-aikansa jne somessa metsästäjien ja metsästyksen haukkumiseen ja mustamaalaamiseen. Hah!! xD
        Ei muuta, mutta todella tyhminä pidät ilmeisesti tämänkin palstan lukijoita, kun syvästi uskot tuohon mitä teet täällä 24/7 eli metsästäjien mustamaalaamista ja trollaamista ja sitä, että joku uskoisi sitä mitä öyhötät. xD


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah. xD
        Kovin koitat edelleen esittää metsästäjää, vaikka älähdit heti kun tämän avauksen tein.
        Mietihän millainen taho tähän avaukseen älähtää. No tietenkin te metsästyksen vastustajat.
        Olet parikymmentä vuotta esittänyt täällä metsästäjää ja pitänyt omaa showtasi, kun monikaan ei ole jaksanut trolleihisi puuttua. Nyt vedät herneet nokkaasi, kun frami ei ole enää yksin sinun etkä pääse iänikuista metsästäjävihaasi lietsomaan kaikessa rauhassa.

        Kuten olen sinulle jo monet kerrat sanonut, niin kauan kun esität täällä metsästäjää vaikka vastustaja oletkin tulen jokaikisen trollisi palsjastamaan, koska mode ei siivoa teitä sinne mihin kuulutte eli metsästyksen vastustajat palstalle.
        Näitä iänikuisia "olen seitsemänkymmentä vuotta kairoja kierrellyt" tarinoitasi olet täällä hokenut vuosikausia ja samantyyppisiä iän vanhoja avauksiasi nostanut liki parinkymmenen vuoden takaa tasaisin välein palstalle.

        Edelleen mistä sinut tunnistaa muustakin kuin samsta ip osoitteesta, mutta tavan palsta lukija:
        A. Nostelet VAIN ja ainoastaan metsästäjiä mustamaalaavia ketjuja etusivulle.
        B. Et ota PUOLELLA sanallakaan kantaa mihinkään tavalliseen keskustelu ketjuun missä puhutaan metsästyksestä ilman angstia tai anarkiaa rakentavasti tai jaeta kokemuksia.
        C. Et nosta vahingossakaan sellaisia keskusteluketjuja etusivulle mitkä edes vähänkin olisivat metsästäjiä tai metsästystä kehuvia.
        D. Toistelet kaikissa metsästäjiä vähättelevissä trolleissasi seuraavia teemoja: "Tutkakoira, ajava hirvikoira, tiet maastureillaan rikkovat metsästäjät, koiran perässä kaahaavat metsästäjät, oranssiin pukeutuneet möhömahat teboililla, tielle ampuvat metsästäjät, autostaan ampuvat metsästäjät, kielletään koiratutkat, kielletään autot, kielletään hirvenmetsästys, kielletään kanalinnustus, väärin syödyt kanalinnut, väärässä paikassa passittavat metsästäjät........."jne jne.

        Ja kuten huomaamme teemasi on vain tätä yhtä ja samaa ja vielä kuvittelet, että joku uskoisi sinun olevan metsästäjä ja metsästäjät tottakai käyttävät kaiken elämänsä, vapaa-aikansa jne somessa metsästäjien ja metsästyksen haukkumiseen ja mustamaalaamiseen. Hah!! xD
        Ei muuta, mutta todella tyhminä pidät ilmeisesti tämänkin palstan lukijoita, kun syvästi uskot tuohon mitä teet täällä 24/7 eli metsästäjien mustamaalaamista ja trollaamista ja sitä, että joku uskoisi sitä mitä öyhötät. xD

        Kauheeta ruikulia tulee ip-osoitteestasi!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauheeta ruikulia tulee ip-osoitteestasi!

        Tiedetään jo usean metsästäjän IP osoitteet!!!🤣


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedetään jo usean metsästäjän IP osoitteet!!!🤣

        Metsästyksen vastustajien älähdys. 😂 Uliuliuli, kun ei ole näemmä mitään muuta lisättävää provosointinne puolustukseksi. 😂🤭


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsästyksen vastustajien älähdys. 😂 Uliuliuli, kun ei ole näemmä mitään muuta lisättävää provosointinne puolustukseksi. 😂🤭

        Ulisija dx pelle on naurettavin palstatrollaaja, joka näkee vastustajia jopa penkkinsä alla. Kuvittelee liikoja itsestään ja hyökkäilee kokeneitten hirvimiestenkin mielipiteisiin, jos ei seuraa hirvikoiransa ajoa puhelimestaan ja kaasuttele rapakot läiskyen passiin. Tämmöinen metsästyksen raiskaaja tuskin on oikeaa erämiestä ikinä tavannutkaan.


    • Anonyymi
      UUSI

      Oletteko nähneet hoikkaa hirvimiestä🤣

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3988
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2541
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      198
      1571
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe