Corollan järkyttävä sisämelu

Anonyymi-ap

Nyt oli TM todennut myös järkyttävän sisämelun Corollassa. Kun verrattiin Astraan niin melu oli testin mukaan kaksinkertainen Opeliin verrattuna. Minkälaista kuulonsuojausta käytätte ajaessanne?

174

1741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Melu toimii automaattisena nopeusrajoittimena ja sitä bensaa säästyy. Se on tärkeintä.

      • Anonyymi

        MITTEE?


      • Anonyymi

        Bensaa voi säästää Astrallakin.


    • Anonyymi

      Astra 180 phev on aika makea matka-auto.

      • Anonyymi

        Matka vaan jää niin lyhyeksi Opelilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matka vaan jää niin lyhyeksi Opelilla

        Hyvin on kuljettanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin on kuljettanut.

        Kyl se ensimmäiset 100tkm.


    • Anonyymi

      Mainittakoon että tojo pesi selvästi tuon karvaooppelin.

      • Anonyymi

        Aivan selvästi 0,1 pisteen erolla. Onhan 0,1 pisteen ero toki riittävä syy hankkia Toyota ja saada kuulon alenema jo puolessa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan selvästi 0,1 pisteen erolla. Onhan 0,1 pisteen ero toki riittävä syy hankkia Toyota ja saada kuulon alenema jo puolessa vuodessa.

        Painotettiinko taas kaupunkikulutusta 0,2 :lla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painotettiinko taas kaupunkikulutusta 0,2 :lla.

        Kulutus 15%
        Kaupunkiajo 15%
        maantieajo 10%
        Ylläpitokulut 10%
        Kaikki mukavuuteen ja käytettävyyteen liittyvät 5%
        Eli juuri Toyotalle sopivat painotukset, mutta TM onkin suositellut jokaisen tekemään painotukset omien mieltymysten ja käyttötarkoituksen mukaan, eli minulla Opel on ylivoimainen voittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulutus 15%
        Kaupunkiajo 15%
        maantieajo 10%
        Ylläpitokulut 10%
        Kaikki mukavuuteen ja käytettävyyteen liittyvät 5%
        Eli juuri Toyotalle sopivat painotukset, mutta TM onkin suositellut jokaisen tekemään painotukset omien mieltymysten ja käyttötarkoituksen mukaan, eli minulla Opel on ylivoimainen voittaja.

        Itselle tärkeitä ovat mukavuus, meluttomuus, ajettanuus maantiellä, valot, kulutus maantiellä, ja käyttökulut.


    • Meillä oli hybrid Corolla tehokkaammalla koneella. 48 tkm sillä ajettiin, rengasmelu oli se suurin syy vaihtaa autoa. Muuten täydellinen auto on pilattu rengas/ulkopuolisella melulla. Vaihdettiin juuriki Ooppeliin. Nytten taitaa olla sähköauton aika edessä.

      • Anonyymi

        Hyvä että pääsette eroon ooppelista. Kyllä siitä saa tarpeekseen parissa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että pääsette eroon ooppelista. Kyllä siitä saa tarpeekseen parissa kuukaudessa.

        Luetun ymmärtäminen ei ole vahvuutesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen ei ole vahvuutesi.

        Ei se haittaa jos et ymmärrä. Kaikki muut ymmärtää.
        "Vaihdettiin juuriki Ooppeliin. Nytten taitaa olla sähköauton aika edessä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se haittaa jos et ymmärrä. Kaikki muut ymmärtää.
        "Vaihdettiin juuriki Ooppeliin. Nytten taitaa olla sähköauton aika edessä."

        Siinä spekuloitiin mahdollista tulevaisuutta jossa ehkä seuraava auto on sähköauto ja sinä reppana et tajunnut että se voi olla asia joka ei edes tapahdu.
        Toyotasta tuossa päästiin eroon ja se on se onnittelun ja juhlan paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se haittaa jos et ymmärrä. Kaikki muut ymmärtää.
        "Vaihdettiin juuriki Ooppeliin. Nytten taitaa olla sähköauton aika edessä."

        Opelilla on sähköautoja toisin kuin Tojolla, jolla vain seyksi onneton harjoituskappale.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opelilla on sähköautoja toisin kuin Tojolla, jolla vain seyksi onneton harjoituskappale.

        Tarkoitit kai peugeotilla, kissan logo on vain vaihdettu nuol... huoleen ja salamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä spekuloitiin mahdollista tulevaisuutta jossa ehkä seuraava auto on sähköauto ja sinä reppana et tajunnut että se voi olla asia joka ei edes tapahdu.
        Toyotasta tuossa päästiin eroon ja se on se onnittelun ja juhlan paikka.

        Toyota onkin ylivoimaisesti halutuin auto vaihtoautomarkkinoilla. Opeliksit paalataan parin öljynvaihdon jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit kai peugeotilla, kissan logo on vain vaihdettu nuol... huoleen ja salamaan.

        Opelin kuvauksia:

        Opel, rengas ja nuoli, siitä alkoi huoli.
        OPEL = LEPO (kirjaimet takaperin)
        Opel, Saksan Mosse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit kai peugeotilla, kissan logo on vain vaihdettu nuol... huoleen ja salamaan.

        Niin, Stellantis tekeekin autoja monella merkillä, myös sägköautoja. Toyotakin myy Stellantiksen tekemiä sähköpakuja omanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että pääsette eroon ooppelista. Kyllä siitä saa tarpeekseen parissa kuukaudessa.

        5 vuotta ja ei mitään valittamista.


      • Ooppelilla tuli ajettua noin 70000 km ( dsl Combo tila-auto). Olihan tuo ihan kelpo auto verrattuna kahteen edelliseen Toyotaan. Nyt sitten ajellaan uudella Ev6:lla. Eipähän melut haittaa enää, muistoja vain ovat.


    • Anonyymi

      Corollasta ei tule enää uutta farkkumallia, onneksi.

      • Anonyymi

        Mistä tämä tieto peräisin ettei uudesta 2025 Corollasta tulisi farkkua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tämä tieto peräisin ettei uudesta 2025 Corollasta tulisi farkkua?

        Satelliittiantennista joka sijaitsee foliohattuni päällä.


    • Anonyymi

      Tämmöistä kitkeryyttä se Toyotan voitto jälleen aiheuttaa mut haittaakse?

    • Anonyymi

      Melua on kaikissa kaaroissa meidän karkeilla teillä. Hyvä peli Corolla 1,8 hybrid sedan.

      • Anonyymi

        Melua tulee joka autosta, Corollassa sitä on kumminkin huomattavasti enempi mitä kilpailijoissa.. Rasittava matka auto jos melua liikaa. Tulee väsymystä ja korvien huminaa pitkäksi aikaa matkan päässä..


      • Anonyymi

        Toiset vaan ovat hiljaisempia ja parempia kuin Corolla.


      • Anonyymi

        Joissakin sitä melua vaan on vähemmän ja joissakin enemmän. Kyllä tuo rengasmelu on aivan selvästi Corollan suurin yksittäinen huono puoli, ja sinänsä harmi koska se käytännössä pilaa muuten ihan hyvän auton.

        Jos ajelee lähinnä kaupungissa niin eihän se sitten tietysti ongelma ole, mutta maantieajo on väsyttävää juuri tuon korkean melutason vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissakin sitä melua vaan on vähemmän ja joissakin enemmän. Kyllä tuo rengasmelu on aivan selvästi Corollan suurin yksittäinen huono puoli, ja sinänsä harmi koska se käytännössä pilaa muuten ihan hyvän auton.

        Jos ajelee lähinnä kaupungissa niin eihän se sitten tietysti ongelma ole, mutta maantieajo on väsyttävää juuri tuon korkean melutason vuoksi.

        Corollaan ei melua vuoksi käy kuin 65-sarjan renkaat


      • Anonyymi

        Toki melua löytyy kaikista, mutta toisissa sitä on enemmän kuin toisissa. Nykyinen Bemari tuntui aluksi meluisalta C5:n jälkeen, mutta kun joskus istuu Corollan kyydissä, on Bemarikin tosi hiljainen. Se on vähän mihin verrataan.


    • Anonyymi

      Koeajoin Corolla jonkin aikaa sitten. Ei tarvinnut pitkälle ajaa kun totesin ettei voi ajaa kaupunkivauhtia kovempaa. Todennäköisesti hintaluokkansa meluisin auto. Ei pysty ilman kuulosuojaimia ajamaan maantiellä.
      Kun autossa on noin kova sisämelu niin muilla ominaisuuksilla ei ole enää mitään merkitystä koska autolla ei vaan voi ajaa.

      • Anonyymi

        Toyotan takapenkillä alkaa korvia särkemään jo taajamanopeuksilla. Melu on yhdistelmä kovaa kohinaa ja huminaa, joka käy tärykalvoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan takapenkillä alkaa korvia särkemään jo taajamanopeuksilla. Melu on yhdistelmä kovaa kohinaa ja huminaa, joka käy tärykalvoihin.

        Corollan takapenkki on oma maailmansa. Etupenkeillä istuvien puhe ei häiritse, kun siitä ei saa mitään selvää, eikä takapenkiltä jaksa huutaa omia kommentteja etupenkin keskusteluun. Nekin menevät vähän jutun ohi.


    • Anonyymi

      Mitäpä se aloittaajaa kiinnostaa kun ei ole edes autoa BUAHHAAAA!!!

    • Anonyymi

      Vähän asian vierestä, mutta...
      Corollassa on aika kova ikävä renkaiden jollotus. Yllätten MB ladattava glc oli vielä pahempi, ainakin niillä isommilla vanteilla varustettuna!

      Kun sähköllä ajaessa moottoriääniä ei kuulu, korva poimii ikävän rengasmelun tilalle.

    • Anonyymi

      Alustamassaa lokasuojiin.

      • Anonyymi

        Ei auta, TM on aikanaan testannut.


      • Anonyymi

        Kyllä uuden auton pitää olla hiljainen kun sen ostaa. Ei mitään järkeä alkaa jotakin mömmöjä ruiskimaan ja maksamaan vielä lisähintaa. Autoja kun saa valmiiksi hiljaisinakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta, TM on aikanaan testannut.

        Tuotteet on kehittyny vuosien kuluessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotteet on kehittyny vuosien kuluessa.

        Kumpaan suuntaan?


    • Anonyymi

      Puolet sähköllä, kuiskaavan hiljaisesti.

      • Anonyymi

        Vaikka kokonaan sähköllä, hiljaisena myös maantiellä. Pitkällä kantamallakin, mutta ei Toyotana.


      • Anonyymi

        Opelilla näyttäis näin olevan. Mallistossa on plugin hybrid ja täyssähkö. Sillähän sitten pääsee 100 % sähköllä.


    • Anonyymi

      Rengasmelu on kaikkien Toyota-mallien heikkous.

    • Anonyymi

      Honda Civic ja Accord ovat hiljaisempia. Niissä voi keskustella ongelmitta yli satasen nopeuksissakin. Corollossa joutuu huutamaan melun yli. Melu on saastetta ja tuhoaa lopulta kuulon.

      • Anonyymi

        Ei se silloin ollut kun oktavia oli luokkansa meluisin. Miksi se melu on ongelma vasta sitten kun tojotin on meluisampi?


      • Anonyymi

        Akkordit ja kivikit alkaa olla jo romutettuja jos puhutaan 2010 ja vanhempii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se silloin ollut kun oktavia oli luokkansa meluisin. Miksi se melu on ongelma vasta sitten kun tojotin on meluisampi?

        Omapoika muistaa aina yli 10 vuotta vanhan koeajon Octavian 0-sarjan autolla joka todettiin meluisaksi, mutta se ei ollut tuotantomalli ja tuotantoautoihin kuului äänieritys ja se olikin luokkansa hiljaisempia.
        Menisit jo vihdoin terapiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkordit ja kivikit alkaa olla jo romutettuja jos puhutaan 2010 ja vanhempii.

        Höpöhöpö. Laatupelejä ovat. Kestävät siinä missä Toyotatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkordit ja kivikit alkaa olla jo romutettuja jos puhutaan 2010 ja vanhempii.

        tisellä on 1,8akrortti 24 vanha, eikä melua vielläkään,


    • Anonyymi

      Octavia on hiljainen kun sitä kuljetetaan lavetilla korjaamolle, tuuli siinäkin kyllä suhisee pahoin.

      • Anonyymi

        Nyt puhutaan Corolla järjettömän kovasta melusta, ei kannata valehdella muista merkeistä mitään.


      • Anonyymi

        Toyota Corolla on viattomuudestaan kuuluisa, kestäväksi todettu ja ruostumattomuuden ansiosta pitkäikäiseksi. Skoda Octaviassa niitä vikoja riittää, eikä se kestäkään ja ruostuu sangen nopeasti. Corolla on vain hieman keskivertoa meluisampi, mutta paljon hiljaisempi kuin Octavia.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hiljaise auton saa ihan ostamalla sellaisen. Corolla ei kuitenkasn tarjoa mitään minkä vuoksi siihen kannattaisi laitella tuhansia äänen vaimennukseen.
        Oman kokemuksen mukaan sisämelu ei edes vaimene kunnolla poppakonsteilla, ainoastaan äänen sävy vähän muuttuu.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mainoksia ei kannattasi tänne linkittää kun mainoksessa usein valehdellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainoksia ei kannattasi tänne linkittää kun mainoksessa usein valehdellaan.

        Hifipaketti ja äänieristys sopii tojotaan kannattaa laittaa heti uutena ETTEI MENE KUULO JA KUULEE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hifipaketti ja äänieristys sopii tojotaan kannattaa laittaa heti uutena ETTEI MENE KUULO JA KUULEE.

        No mitä muuta voi odottaa jos ajaa sardiinipurkilla?!?
        Ei Toyottaan uskalla edes koskea siihen kun tulee heti lommo jos erehtyy nojaamaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainoksia ei kannattasi tänne linkittää kun mainoksessa usein valehdellaan.

        Missä ne valheet oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ne valheet oli?

        Mainostaminen ei ole sallittua ja toisaalta ei kannata hankkia autoa joka pitää äänieristää, että siitä saisi siedettävän. Toyotat ovat kaikki kovin ylihinnoiteltuja Suomessa ja riittävä äänieritys maksaa tuhansia ja sen lisäksi tarvitaan ainakin 1500 euroa ruosteenestokäsittelyyn ja siltikään melun taso tule kovin hyväksi, eikä auton arvo nouse.


    • Anonyymi

      Ei kai noita korolloja osta muut kuin mummot ja papat kauppakasseiksi. Silloin ei melul nii välii. Jos ajaa enemmän niin alkaa pää hajoo metelii.

    • Anonyymi

      Kamalaa kateutta markkinajohtajaa kohtaan.
      Toyota.

    • Anonyymi

      Toyotassa on kyllä huomattava rengasmelu. Huomaa että kyseinen automalli on suunniteltu nelkytvuotiaille papparaisille, jolla on pitkä työura takana ja kuulo huonontunut käytännön hommissa. Auto taas ei sovi Helsinkiläisille työntekijälle joka tekee työtä konttorissa, jolla kuulo ei ole alentunut. Siksi Helsinkiläiset ostavat hiljaisen auton eikä Toyotaa.

      • Anonyymi

        Taidat olla kovin nuori ja kokematon poika jos mielestäsi nelikymppinen on papparainen ja takana pitkä työura, hauskaa?! Kuulosuojaimet ovat olleet pakollisia jo vuosikymmeniä töissä joissa melutaso voi vaurioittaa kuuloa.
        Toyotaa ei kannattaisi kenenkään hankkia muutenkaan.


    • Anonyymi

      Tienpäällä näkyy kun Corolla kuskeilla on kuulosuojaimet tai jotkut luurit päässä. Onhan se halpa konsti vaimentaa melua mutta melko huvittavan näköistä.

      • Anonyymi

        Kannattaa kuitenkin huomioida että nykyinen Corollamalli on ensimmäinen, joka ei ole menestynyt vertailujen melumittauksissa. Aikaisemmat mallit ovat vuosikymmenestä toiseen kuuluneet siihen vertailun äänettöminpään päähän.


      • Anonyymi

        Langattomat vastamelukuulokkeet ovat kovin suosittuja. Nykyisin niiden hinnat ovat jo siedettävällä tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kuitenkin huomioida että nykyinen Corollamalli on ensimmäinen, joka ei ole menestynyt vertailujen melumittauksissa. Aikaisemmat mallit ovat vuosikymmenestä toiseen kuuluneet siihen vertailun äänettöminpään päähän.

        Ja taas valheella onneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas valheella onneen.

        Saaks Toyotaa myydä ilman kuulosuojaimia?
        Vai tuleeks vain korvatulpat mukana?
        Db lukemat ylittää kyllä reilusti jatkuvan melun turvarajat.
        Toyotan autot ylittävät selkeästi melun rajaarvot et vaatii jotain suojaa jos on esimerkiksi töissä ja ajaa Toyota autoa.

        https://tyosuojelu.fi/tyoolot/fysikaaliset-tekijat/melu/raja-arvot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kuitenkin huomioida että nykyinen Corollamalli on ensimmäinen, joka ei ole menestynyt vertailujen melumittauksissa. Aikaisemmat mallit ovat vuosikymmenestä toiseen kuuluneet siihen vertailun äänettöminpään päähän.

        En ole koskaan ajanut tai ollut hiljaisen corollan kyydissä. Kortin sain 80 luvun alussa. Kannattaa oukeasti kokeilla muita merkkejä jos luulee corollaa hiljaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan ajanut tai ollut hiljaisen corollan kyydissä. Kortin sain 80 luvun alussa. Kannattaa oukeasti kokeilla muita merkkejä jos luulee corollaa hiljaiseksi.

        Ei tarvitse kuin kaivaa mikä tahansa TM-vertailu, jossa on nykyistä Corollaa vanhempi malli mukana, niin aina Corolla on siinä vertailun hiljaisemmassa puolikkaassa, edellään yleensä jokin Ranskalaismerkki (joka muuten Opelkin on nykyään).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse kuin kaivaa mikä tahansa TM-vertailu, jossa on nykyistä Corollaa vanhempi malli mukana, niin aina Corolla on siinä vertailun hiljaisemmassa puolikkaassa, edellään yleensä jokin Ranskalaismerkki (joka muuten Opelkin on nykyään).

        TM:stä en tiedä mutta omuen kokemusten mukaan corollassa on aina ollut kova melu sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse kuin kaivaa mikä tahansa TM-vertailu, jossa on nykyistä Corollaa vanhempi malli mukana, niin aina Corolla on siinä vertailun hiljaisemmassa puolikkaassa, edellään yleensä jokin Ranskalaismerkki (joka muuten Opelkin on nykyään).

        Selasin juuri noita vertailuja TM-nettilehdistä ja saa mennä oikeasti aika monta vuosikymmentä taaksepäin että löytyy yhtä äänekäs Corolla kuin nykymalli. Se on oikeasti ensimmäinen Corolla vuosikymmeniin, joka ei pärjää melun suhteen luokkansa muille automalleille. Tietysti kalliimmissa autoissa on aina ollut hiljaisempia vaihtoehtoja. Esimerkkinä vaikka tämä: https://wp.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/06-1998-nakoislehti/tm-koeajaa-toyota-avensis-16-linea-terra?_gl=1*fn3kur*_gcl_au*MTI3MzQ5NjM5MS4xNzIzMzU2MDQ0*_ga*MTkzNzU0Njc0Mi4xNjQxNDA1MzQ4*_ga_CRRSX88MGG*MTcyOTQyOTIzMi4zMjExLjEuMTcyOTQzMjg5My4yOS4wLjA.

        "Joka tapauksessa lopputulos on mittarin mukaan hämmästyttävän hyvä. Avensis pääsee kertaheitolla joukkoon, jossa aikaisemmin komeilivat sellaiset merkit kuin Alfa Romeo, Cadillac ja Rolls Royce."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selasin juuri noita vertailuja TM-nettilehdistä ja saa mennä oikeasti aika monta vuosikymmentä taaksepäin että löytyy yhtä äänekäs Corolla kuin nykymalli. Se on oikeasti ensimmäinen Corolla vuosikymmeniin, joka ei pärjää melun suhteen luokkansa muille automalleille. Tietysti kalliimmissa autoissa on aina ollut hiljaisempia vaihtoehtoja. Esimerkkinä vaikka tämä: https://wp.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/06-1998-nakoislehti/tm-koeajaa-toyota-avensis-16-linea-terra?_gl=1*fn3kur*_gcl_au*MTI3MzQ5NjM5MS4xNzIzMzU2MDQ0*_ga*MTkzNzU0Njc0Mi4xNjQxNDA1MzQ4*_ga_CRRSX88MGG*MTcyOTQyOTIzMi4zMjExLjEuMTcyOTQzMjg5My4yOS4wLjA.

        "Joka tapauksessa lopputulos on mittarin mukaan hämmästyttävän hyvä. Avensis pääsee kertaheitolla joukkoon, jossa aikaisemmin komeilivat sellaiset merkit kuin Alfa Romeo, Cadillac ja Rolls Royce."

        Hihii, 1998 on ollut jotain fylliä jossain päin Avensista. Hauskaa!


    • Anonyymi

      Tässä olis markkinarako ja alkaa myydä Toyota melusuojia.

      • Anonyymi

        Joku kun keksii hyvän keinon on miljonääri heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku kun keksii hyvän keinon on miljonääri heti.

        Tuttavallani on muutaman vuoden ikäinen hybridi-Toyota. Auto on ajossa ihan näppärä peli, mutta karhealla tienpinnalla autoon kantautuu sisälle sivupylväästä hiukan erikoinen ääni.

        Ääni ei tule autoon alustarakenteen ja korin välisen huonon äänieristyksen vuoksi, vaan se tuntuu tulevan alustasta onton sivupylvään sisällä ja tulee sitten kuljettajan ja matkustajien korviin turvavöiden kiinnistskohdista jotenkin pistemäisesti. Vaikutus on se, että kuljettaja ajaa meluavat kuulokkeet korvilla, vaikka auto olisi muuten ihan hiljainen. Jos äänen eteneminen sivupylvään sisällä estettäisiin jollakin konstilla, niin Toyotan sisämelu olisi hyvinkin maltillinen. Maahantuoja osaisi varmasti estää äänen etenemisen sivupylväiden sisällä, eikä se käsitykseni mukaan tulisi edes kalliiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttavallani on muutaman vuoden ikäinen hybridi-Toyota. Auto on ajossa ihan näppärä peli, mutta karhealla tienpinnalla autoon kantautuu sisälle sivupylväästä hiukan erikoinen ääni.

        Ääni ei tule autoon alustarakenteen ja korin välisen huonon äänieristyksen vuoksi, vaan se tuntuu tulevan alustasta onton sivupylvään sisällä ja tulee sitten kuljettajan ja matkustajien korviin turvavöiden kiinnistskohdista jotenkin pistemäisesti. Vaikutus on se, että kuljettaja ajaa meluavat kuulokkeet korvilla, vaikka auto olisi muuten ihan hiljainen. Jos äänen eteneminen sivupylvään sisällä estettäisiin jollakin konstilla, niin Toyotan sisämelu olisi hyvinkin maltillinen. Maahantuoja osaisi varmasti estää äänen etenemisen sivupylväiden sisällä, eikä se käsitykseni mukaan tulisi edes kalliiksi.

        Kyllä se ääni tulee myös alustarakenteiden, puuttuvien äänieristeiden ja huonon tiivisteiden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttavallani on muutaman vuoden ikäinen hybridi-Toyota. Auto on ajossa ihan näppärä peli, mutta karhealla tienpinnalla autoon kantautuu sisälle sivupylväästä hiukan erikoinen ääni.

        Ääni ei tule autoon alustarakenteen ja korin välisen huonon äänieristyksen vuoksi, vaan se tuntuu tulevan alustasta onton sivupylvään sisällä ja tulee sitten kuljettajan ja matkustajien korviin turvavöiden kiinnistskohdista jotenkin pistemäisesti. Vaikutus on se, että kuljettaja ajaa meluavat kuulokkeet korvilla, vaikka auto olisi muuten ihan hiljainen. Jos äänen eteneminen sivupylvään sisällä estettäisiin jollakin konstilla, niin Toyotan sisämelu olisi hyvinkin maltillinen. Maahantuoja osaisi varmasti estää äänen etenemisen sivupylväiden sisällä, eikä se käsitykseni mukaan tulisi edes kalliiksi.

        Kun säästetään alustan rakenteissa, tukivarsissa ja pyöräntuennssa niin ääni johtuu sieltä sitten hyvin auton sisälle. Ainoa millä melu alenee on laittaa parempaa osaa tilalle ja paksut renkaat. Teinien tuunaukseksi menee ja rahaa palaa rutkasti. Kanattaako tehdä uuteen corollaan. Ei todellakaan, parempi katsoa muita merkkejä. Corolla paras ominaisuus tuntuu olevan pari desiä pienempi kulutus kuin muilla hybrideillä. Kun laitat tonneja äänenvaimenukseen niin se hyöty meni siinä. Bensalla ajaminen alkaa kohta olla muutenkin vähän menneen maailman juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun säästetään alustan rakenteissa, tukivarsissa ja pyöräntuennssa niin ääni johtuu sieltä sitten hyvin auton sisälle. Ainoa millä melu alenee on laittaa parempaa osaa tilalle ja paksut renkaat. Teinien tuunaukseksi menee ja rahaa palaa rutkasti. Kanattaako tehdä uuteen corollaan. Ei todellakaan, parempi katsoa muita merkkejä. Corolla paras ominaisuus tuntuu olevan pari desiä pienempi kulutus kuin muilla hybrideillä. Kun laitat tonneja äänenvaimenukseen niin se hyöty meni siinä. Bensalla ajaminen alkaa kohta olla muutenkin vähän menneen maailman juttuja.

        Nyt haukutaan ihan väärää puuta. Ikävä ääni tulee auton onton sivupylvään sisällä. Miten tämä asia on niin vaikea ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun säästetään alustan rakenteissa, tukivarsissa ja pyöräntuennssa niin ääni johtuu sieltä sitten hyvin auton sisälle. Ainoa millä melu alenee on laittaa parempaa osaa tilalle ja paksut renkaat. Teinien tuunaukseksi menee ja rahaa palaa rutkasti. Kanattaako tehdä uuteen corollaan. Ei todellakaan, parempi katsoa muita merkkejä. Corolla paras ominaisuus tuntuu olevan pari desiä pienempi kulutus kuin muilla hybrideillä. Kun laitat tonneja äänenvaimenukseen niin se hyöty meni siinä. Bensalla ajaminen alkaa kohta olla muutenkin vähän menneen maailman juttuja.

        Eipä sinne alustaan paremmilla osilla melu hellitä kun suunnittelussa ei olla otettu asioita kunnolla huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt haukutaan ihan väärää puuta. Ikävä ääni tulee auton onton sivupylvään sisällä. Miten tämä asia on niin vaikea ymmärtää.

        Sieltä alustasta se ääni tulee sinne pilariin. Kun alusta ei ole kunnossa niin äänet johtuu aina jotakin kautta sisälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä alustasta se ääni tulee sinne pilariin. Kun alusta ei ole kunnossa niin äänet johtuu aina jotakin kautta sisälle.

        " Sieltä alustasta se ääni tulee sinne pilariin. Kun alusta ei ole kunnossa niin äänet johtuu aina jotakin kautta sisälle. "

        Ääni tietenkin tulee auton alta eli se on renkaan kulutuspinnan ja tienpinnan välistä lähtevä ääni. Uudella ja sileällä asfaltilla ääni on hyvinkin hiljainen, mutta vanhalla karkeaksi kuluneella asfaltilla ääni on tolkuttoman voikakas.

        Tämä renkaiden ja tienpinnan välillä muodostuva ääni (on kaikilla autoilla suunnilleen yhtä voimakas) pääsee Toyotan tapauksessa hyvin mielenkiintoisella tavalla kulkeutumaan turvavöiden kiinnityskohdasta ajajan ja matkustajien korviin. Ymmärtääkseni äänen kulkureitti olisi helposti tukittavissa, jonka jälkeen Corolla olisi melkoisen hiljainen ajopeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Sieltä alustasta se ääni tulee sinne pilariin. Kun alusta ei ole kunnossa niin äänet johtuu aina jotakin kautta sisälle. "

        Ääni tietenkin tulee auton alta eli se on renkaan kulutuspinnan ja tienpinnan välistä lähtevä ääni. Uudella ja sileällä asfaltilla ääni on hyvinkin hiljainen, mutta vanhalla karkeaksi kuluneella asfaltilla ääni on tolkuttoman voikakas.

        Tämä renkaiden ja tienpinnan välillä muodostuva ääni (on kaikilla autoilla suunnilleen yhtä voimakas) pääsee Toyotan tapauksessa hyvin mielenkiintoisella tavalla kulkeutumaan turvavöiden kiinnityskohdasta ajajan ja matkustajien korviin. Ymmärtääkseni äänen kulkureitti olisi helposti tukittavissa, jonka jälkeen Corolla olisi melkoisen hiljainen ajopeli.

        TM mittasi ääntä etu ja takapenkiltä, melua riitti molemmissa. Tuo pilarijuttu on ihan höpö juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM mittasi ääntä etu ja takapenkiltä, melua riitti molemmissa. Tuo pilarijuttu on ihan höpö juttu.

        Ehkä asia kannattaisi mittauksilla todentaa. Väite ei tunnu ihan huu-haa-jutulta.


    • Anonyymi

      Corolla on tarkoitettu sellaisille Tom on Helsinki tyypeille.

    • Anonyymi

      Kääkkälavetti niin ei niin haittaa. Niin.

    • Anonyymi

      Ei siinä TM :n testissä lue ,että on puolet hiljaisempi,vaan Opel on hiukan hiljaisempi kuin Toyota. Lehteen on laitettu melukäyrät molemmista.

      • Anonyymi

        TM kirjoitti sanatarkasti näin:
        "Melumittauksissa Opel pitelee Toyotaa pahoin: 120 km/h:n nopeudessa Toyotan sisätilojen äänenpaine on Opeliin verrattuna yli kaksinkertainen. Myös aistinvaraisesti ero melutasossa on melkoinen."


      • Anonyymi

        Opel on reilusti hiljaisempi, kannattaa tutustua db arvoihin ja kuinka paljon melu kasvaa kun desibeli arvo kasvaa yhdellä tai kahdella yksiköllä, voit yllättyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM kirjoitti sanatarkasti näin:
        "Melumittauksissa Opel pitelee Toyotaa pahoin: 120 km/h:n nopeudessa Toyotan sisätilojen äänenpaine on Opeliin verrattuna yli kaksinkertainen. Myös aistinvaraisesti ero melutasossa on melkoinen."

        Eipä motarilla Toyotoita näe vasemmalla kaistalla kuin rekkojen ohituksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä motarilla Toyotoita näe vasemmalla kaistalla kuin rekkojen ohituksissa.

        Valitettavasti se ei mene noin. Seniilit corolla-papat unohtuvat seilaamaan vasenta kaistaa monta kymmentä kilometriä 85 kmh vauhdilla sen uskaliaan rekan ohittamisen jälkeen.


    • Anonyymi

      Vihje aloittajalle:
      älä osta Corollaa.

      • Anonyymi

        MITÄ?? EN KUULLUT KUN TÄÄLLÄ ON NIIN KOVA METELI!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITÄ?? EN KUULLUT KUN TÄÄLLÄ ON NIIN KOVA METELI!!!!!

        Ei tartte huutaa, ei mulla ole tojotaa.


    • Anonyymi

      Itselataava, puolet sähköllä vain kuiskaten.

      • Anonyymi

        Joo ja sillä bensaa polttamalla tehtyä sikakallista sähköä käyttäen pystyy ajamaan vain sellaista nopeutta että jokainen kylän mummu painaa rollaattorilla ohi.

        Kun kuitenkin pitää ajaa vähän rollaattori-nopeuksia ripeämmin niin käy näin.

        TM:"Melumittauksissa Opel pitelee Toyotaa pahoin: 120 km/h:n nopeudessa Toyotan sisätilojen äänenpaine on Opeliin verrattuna yli kaksinkertainen. Myös aistinvaraisesti ero melutasossa on melkoinen."


      • Anonyymi

        Toyota ei osaa tehdä kuin autoja jotka kulkee puolet sähköllä. Muilla voi ajaa koko ajan sähköllä.


      • Anonyymi

        Miten et osaa ladata Db mittaria kännykkään?
        Voit ihan itse testata oman autosi ja käydä kokeilemassa autoja millainen melu niistä lähtee.
        Renkaat toki vaikuttaa eli tuloksiin voi vaikuttaa myös tien laatu renkaiden ohella.
        Mutta jos itse ajaa saa kai valita myös auton millä haluaa ajaa?

        Sound Decibel Meter löytyy ainakin goole play sovellus. Kokeile sama varmasti on myös Appelin puolella.


      • Anonyymi

        Pienet katumaasturit: Ok. Siin Toyota ei ollut huonoin
        Tosimaastourit: Heh, Onpa tuossa joukossa melulla valtava merkitys.
        Korkeat perheautot: Tojo pärjää jotenkuten aasialaisten jäsentenvälisessä
        pikkuautot: Tojoa huonompaa arvosanaa ei saanut yksikään vertailun auto melun suhteen. Parempia kyllä. Pohjasakkaa siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten et osaa ladata Db mittaria kännykkään?
        Voit ihan itse testata oman autosi ja käydä kokeilemassa autoja millainen melu niistä lähtee.
        Renkaat toki vaikuttaa eli tuloksiin voi vaikuttaa myös tien laatu renkaiden ohella.
        Mutta jos itse ajaa saa kai valita myös auton millä haluaa ajaa?

        Sound Decibel Meter löytyy ainakin goole play sovellus. Kokeile sama varmasti on myös Appelin puolella.

        Mulla on dB-mittari kännykässä, enkä useimmiten nykyään aja Toyotalla mutta minulla on kakkosautona Toyota, jonka vertailumenestystä ja meluisuutta voit katsella ihan tästä: https://www.apu.fi/artikkelit/vertailussa-honda-fr-v-mazda-5-opel-zafira-renault-grand-scenic-toyota-corolla-verso-ja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienet katumaasturit: Ok. Siin Toyota ei ollut huonoin
        Tosimaastourit: Heh, Onpa tuossa joukossa melulla valtava merkitys.
        Korkeat perheautot: Tojo pärjää jotenkuten aasialaisten jäsentenvälisessä
        pikkuautot: Tojoa huonompaa arvosanaa ei saanut yksikään vertailun auto melun suhteen. Parempia kyllä. Pohjasakkaa siis.

        Katsoppa kuitenkin dB lukemia eikä arvosanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppa kuitenkin dB lukemia eikä arvosanoja.

        Katsoin dB arvojakin. Ei ole mitään hurraamisen aihetta Toyotalla yhdessäkään noista vertailuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin dB arvojakin. Ei ole mitään hurraamisen aihetta Toyotalla yhdessäkään noista vertailuissa.

        Ei hurraamisen aihetta, mutta ei tarvitse hävetäkkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin dB arvojakin. Ei ole mitään hurraamisen aihetta Toyotalla yhdessäkään noista vertailuissa.

        Eioo sellaista Opelia vielä tehty että Toyotan siihen vaihtaisin. Miksi sellaista ostaisi kun ei kelpaa muillekaan. Ei kaiken maailman automurheita kannata itse kokea kun tietoa voi saada muiltakin. " ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli. on syytä uskoa kun ympäristöään seuraa. Saksan mossestakin jotkut autoihmiset puhuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eioo sellaista Opelia vielä tehty että Toyotan siihen vaihtaisin. Miksi sellaista ostaisi kun ei kelpaa muillekaan. Ei kaiken maailman automurheita kannata itse kokea kun tietoa voi saada muiltakin. " ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli. on syytä uskoa kun ympäristöään seuraa. Saksan mossestakin jotkut autoihmiset puhuvat.

        Jos tykkää tuollaisesta laiskasta nuhapumpusta jolla matkaaminen rikkoo korvat niin se on tietysti jokaisen oma valinta. Unohtamatta sitä että pitää kärrätä marmoritiskille kottikärryllä rahaa joka 15.000km välein.

        Jokaisella on makunsa sanoi poikakoira kun pallejaan nuoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eioo sellaista Opelia vielä tehty että Toyotan siihen vaihtaisin. Miksi sellaista ostaisi kun ei kelpaa muillekaan. Ei kaiken maailman automurheita kannata itse kokea kun tietoa voi saada muiltakin. " ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli. on syytä uskoa kun ympäristöään seuraa. Saksan mossestakin jotkut autoihmiset puhuvat.

        Kova sisämelu on on kyllä melkoinen automurhe jota useimmat eivät halua kokea. Melu on todettu monessa tutkimuksessa terveysriskiksi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten et osaa ladata Db mittaria kännykkään?
        Voit ihan itse testata oman autosi ja käydä kokeilemassa autoja millainen melu niistä lähtee.
        Renkaat toki vaikuttaa eli tuloksiin voi vaikuttaa myös tien laatu renkaiden ohella.
        Mutta jos itse ajaa saa kai valita myös auton millä haluaa ajaa?

        Sound Decibel Meter löytyy ainakin goole play sovellus. Kokeile sama varmasti on myös Appelin puolella.

        Nuo puhelimien apit on naurettavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo puhelimien apit on naurettavia.

        Niin on, naurattaa pirusti kun patteritollot lääppii latinki-äppejä kun itselataavalla pyyhkii ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2006 juttuja, oletko ihan terve?
        Kännykän mittari on lähinnä viihde ja leikkitason peli.

        No, sattuu vaan yksi kolmesta autostani olemaan tuon ikäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2006 juttuja, oletko ihan terve?
        Kännykän mittari on lähinnä viihde ja leikkitason peli.

        Niin on Toyota myös. Sopii kai peltoautoksi.
        Mitä sillä tekee jos ei peltoa omista ja paÄkaa tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eioo sellaista Opelia vielä tehty että Toyotan siihen vaihtaisin. Miksi sellaista ostaisi kun ei kelpaa muillekaan. Ei kaiken maailman automurheita kannata itse kokea kun tietoa voi saada muiltakin. " ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli. on syytä uskoa kun ympäristöään seuraa. Saksan mossestakin jotkut autoihmiset puhuvat.

        Kerran kävin joskus 15 vuotta sitten koeajamassa Toyotan, mutta ne äänet, kitinä vaihtaessa, niks, naks,saivat edelleen jatkamaan Opelilla.
        Kadett E, Astra F, Astra G, Astra G, Astra H, Astra J, Astra J, ei koskaan tarvinnut käydä korjaamolla. Sitten Renault Megane, Citroen C4, Renault Captur, ei korjaamolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran kävin joskus 15 vuotta sitten koeajamassa Toyotan, mutta ne äänet, kitinä vaihtaessa, niks, naks,saivat edelleen jatkamaan Opelilla.
        Kadett E, Astra F, Astra G, Astra G, Astra H, Astra J, Astra J, ei koskaan tarvinnut käydä korjaamolla. Sitten Renault Megane, Citroen C4, Renault Captur, ei korjaamolla.

        Tojotistit kihnuttaa noilla laiskoilla melupesillään ja maksavat valtavia huoltokuluja. Perustelevat itselleen tuota valintaa sillä että kuvttelevat että kaikki muut hajoaa vähän väliä.

        Itse olen ajanut monen merkkisillä autoilla (ei Toyotalla) ja viimeiseen 30 vuoteen korjauksiin on mennyt yhteensä rahaa 230 euroa.
        On vielä kuulo tallella enkä ole ollut tientukkona, se erona Toyotalla ajamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tykkää tuollaisesta laiskasta nuhapumpusta jolla matkaaminen rikkoo korvat niin se on tietysti jokaisen oma valinta. Unohtamatta sitä että pitää kärrätä marmoritiskille kottikärryllä rahaa joka 15.000km välein.

        Jokaisella on makunsa sanoi poikakoira kun pallejaan nuoli.

        Laiska nuhampumppu? Otat Corollan 2-litran hybridinä niin kuule laiskuus on kaukana!


    • Anonyymi

      2019+ vuosimallin Corolla lähtökohtaisesti kannattaa ostaa 205/55R16 renkailla, eli pienet vanteet ja paksummat renkaat niin melua on vähemmän. Ei kannata ostaa isommilla vanteilla ja ohuemmilla renkailla esim. 225/45R17, 225/40R18, 235/35R19, 235/30R20 koska silloin tulee enemmän melua ja lisäksi ajotuntuma muuttuu epämukavan kovaksi. Sama pätee myös Camryyn.

      • Anonyymi

        Periaatteessa noin, mutta varustetasosta riippuen auto voi tulla 17" tai 18" rengastuksella, tuntuu hölmöltä lähteä heti vaihtamaan uusia renkaita pois...

        Ja toisaalta 205/55-16 -koossakin sitä rengasmelua vaan on liikaa.


    • Anonyymi

      Vai ei Corolla ole meluisa?

    • Anonyymi

      Toyota ei osaa tehdä hiljaisia autoja. Ei ole ikinä osannut.
      Eikä tule tapahtumaan tässä kilpailutilanteessa nopeasti.
      Tesla teki jo todella hiljaisen refresh mallin Tesla 3 autosta ja sitä on testeissä verrattu Mersun S malliin. Ei vain onnistu kaikilta tehdä hiljaista autoa.

    • Anonyymi

      Muilla oli hetki kun heikensivät äänieritystään ja palasivat takaisin parempaan, mutta Toyota se vaan halpuuttaa, vaikka melua on ollut aina.

      • Anonyymi

        Naapuri kävi koeajamassa Toyotan Crossit(Yaris, Corolla). Jätti Toyotat kauppaan törkeäksi paljastuneen rengasmelun vuoksi. Sanoi, että mökkimatkat olisivat tuollaisilla melupesillä kidutusta. Toyotan koko mallisto Rav4:sta ja Camryä myöten kärsivät paljon rengasmelusta. Toyota tarjoaa parempaa äänieristystä vain Lexuksissa. Tällä hetkellä yksikään Toyota-malli ei loista hiljaisuudellaan. Desibeli-mittaukset kertovat, että kaikki Toyotat ovat moottoritienopeuksilla kiistatta hintaluokkiensa huonoimpia. Rav4:kin on armoton mölykaappi suuremmissa nopeuksissa.


    • Anonyymi

      Käytännössä meluisuus paljastuu kun autossa useampia ihmisiä. Normaaliääninen keskustelu ei ole Toyotissa mahdollista moottoritienopeuksissa. Niissä pitää huutaa kaulasuonet kireällä, että vierustoveri kuulisi. Volvoissa eikä Audeissa tarvitse tarvitse huutaa. Ero on fundamentaalinen ja matkustamisen kannalta rentouttava. Toyotan sähköautokin on moottorienopeukisssa ihan tavallinen Corolla. Rengasmölyä niin paljon, että keskustelu on huutamista.

    • Anonyymi

      Ohje: Koeajakaa Toyotat aina moottoriteillä ja karkeilla asfalteilla. Silloin totuus paljastuu ellei mukana ole desibeli-mittaria.

      • Anonyymi

        Juuri näin, lenkki Corollalla ja sitten sama reitti perään vaikka sillä Opelilla.

        Jos Corollan melutaso ei tunnu itsestä häiritsevältä niin sittenhän asiassa ei ole mitään ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, lenkki Corollalla ja sitten sama reitti perään vaikka sillä Opelilla.

        Jos Corollan melutaso ei tunnu itsestä häiritsevältä niin sittenhän asiassa ei ole mitään ongelmaa.

        Jos Corollan melu ei ole liikaa, niin on syytä mennä lääkäriin hankkimaan kuulokoje.


    • Anonyymi

      Rollan suurin heikkous on rengasmelu. Se kertoo, että kyseessä rakenteellisesti halpa massatuote.

    • Anonyymi

      Toyota ei tee autoihinsa kunnollisia tiivisteitä ja iso osa melua tulee sieltä suunnasta ja tietenkin alustan halvoista rakenteista.

      • Anonyymi

        Alustan rakenteet ei vaikuta meluun eikä käytännössä tiivisteen ennen kuin auto on muuten todella hiljainen.

        Se melu johtuu siitä että äänieristeitä on vain lattimaton alla ja kick-paneelien takana ja näissäkin ohuesti. Rakenteet sinänsä on samanlaisia kuin missä tahansa muussa autossa.

        Äänieristeet on asia missä voidaan säästää kun autoa ajetaan sileillä asfaleilla. Suomi on haasteellinen karkeasta sorasta tehdyn asfaltin vuoksi.

        Onneksi Corollankin saa äänieristettyä edullisesti. Asia ei ole mikään ongelma kuin niille joilla ei kyseistä autoa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alustan rakenteet ei vaikuta meluun eikä käytännössä tiivisteen ennen kuin auto on muuten todella hiljainen.

        Se melu johtuu siitä että äänieristeitä on vain lattimaton alla ja kick-paneelien takana ja näissäkin ohuesti. Rakenteet sinänsä on samanlaisia kuin missä tahansa muussa autossa.

        Äänieristeet on asia missä voidaan säästää kun autoa ajetaan sileillä asfaleilla. Suomi on haasteellinen karkeasta sorasta tehdyn asfaltin vuoksi.

        Onneksi Corollankin saa äänieristettyä edullisesti. Asia ei ole mikään ongelma kuin niille joilla ei kyseistä autoa ole.

        Huonosti suunniteltu alusta ja halvalla toteutettuna se johtaa ikävästi melua, tärinää ja kolinoita koriin ja lisää ikävästi matkustamon melua. Noin huonoista lähtökohdista lähdetään poistamaan melua, niin se onkin melkoinen työ ja tulee todella kalliiksi kun autoa pitää purkaa paljon ja raskasmattoa ja erilaisia akustiikka materiaaleja kuluu isoja määriä ja lopputulos ei ole kuitenkaan kovin kummoinen. Ovien tiivisteet päästää suhinat ja huminat sisään huomattavan isosti verrattuna kilpailijoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonosti suunniteltu alusta ja halvalla toteutettuna se johtaa ikävästi melua, tärinää ja kolinoita koriin ja lisää ikävästi matkustamon melua. Noin huonoista lähtökohdista lähdetään poistamaan melua, niin se onkin melkoinen työ ja tulee todella kalliiksi kun autoa pitää purkaa paljon ja raskasmattoa ja erilaisia akustiikka materiaaleja kuluu isoja määriä ja lopputulos ei ole kuitenkaan kovin kummoinen. Ovien tiivisteet päästää suhinat ja huminat sisään huomattavan isosti verrattuna kilpailijoihin.

        Kylläpä ne kilpailijatkin suhisee ja kolisee, muutaman dB ero ei merkkaa juuri mitään.
        Kuvetta pitää kaivaa reilut satatonnia niin saa hiljaisen auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä ne kilpailijatkin suhisee ja kolisee, muutaman dB ero ei merkkaa juuri mitään.
        Kuvetta pitää kaivaa reilut satatonnia niin saa hiljaisen auton.

        TM:n vertailussa todettiin jo 4000 euroa halvempi Opel reilusti hiljaisemmaksi mitä Corolla on. Opelin kanssa pärjää hienosti, mutta Corolla hajottaa korvat ja pään.
        2db ero tarkoittaa kaksikertaista äänenpainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:n vertailussa todettiin jo 4000 euroa halvempi Opel reilusti hiljaisemmaksi mitä Corolla on. Opelin kanssa pärjää hienosti, mutta Corolla hajottaa korvat ja pään.
        2db ero tarkoittaa kaksikertaista äänenpainetta.

        Toistan vaikka et oikein ymmärrä.
        Kylläpä ne kilpailijatkin suhisee ja kolisee, muutaman dB ero ei merkkaa juuri mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:n vertailussa todettiin jo 4000 euroa halvempi Opel reilusti hiljaisemmaksi mitä Corolla on. Opelin kanssa pärjää hienosti, mutta Corolla hajottaa korvat ja pään.
        2db ero tarkoittaa kaksikertaista äänenpainetta.

        No jos haluat Pösön niin osta sitten Opeli.

        Corolla nyt sitten taas on ylivoimaisesti taloudellisin. Tätä asia et voi myöhemmin parantaa mutta 500e sijoituksella Corolla muuttuu hyvinkiin hiljaiseksi. Toki, jos et osaa niin sitten pitää teettää.

        Miksi tehdä melusta ongelma kun se ei sitä ole. Se on helppo parantaa. Itseaisassa helpoin asia autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos haluat Pösön niin osta sitten Opeli.

        Corolla nyt sitten taas on ylivoimaisesti taloudellisin. Tätä asia et voi myöhemmin parantaa mutta 500e sijoituksella Corolla muuttuu hyvinkiin hiljaiseksi. Toki, jos et osaa niin sitten pitää teettää.

        Miksi tehdä melusta ongelma kun se ei sitä ole. Se on helppo parantaa. Itseaisassa helpoin asia autossa.

        Peltorit päähän, niin ongelma on hoidettu helposti muutamalla kympillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos haluat Pösön niin osta sitten Opeli.

        Corolla nyt sitten taas on ylivoimaisesti taloudellisin. Tätä asia et voi myöhemmin parantaa mutta 500e sijoituksella Corolla muuttuu hyvinkiin hiljaiseksi. Toki, jos et osaa niin sitten pitää teettää.

        Miksi tehdä melusta ongelma kun se ei sitä ole. Se on helppo parantaa. Itseaisassa helpoin asia autossa.

        Corollassa vaan iso osa tuosta ajomelusta johtuu sisätiloihin alustan kovien puslien kautta, ja sitä ei helposti pelkällä äänieristysmateriaalin lisäämisellä saa kuriin. Yleensä hyvin tehdyllä äänieristyksellä saa 2-3 dB:n melualeneman ja kun katsoo TM:n mittaustuloksia niin lopputulos on hyvin todennäköisesti se että lisäeristykselläkin Corolla jää Opelia meluisammaksi...

        Corolla kuluttaa vähemmän, mutta maantieajon 0,4 /100km kulutuserolla pitää sitten tahkota lähemmäs 100 tkm että saat sen 500 euron sijoituksen äänieristykseen säästettyä. Ja jos laskee omalle työlle yhtään hintaa tai teetättää tuon eristyksen niin hintaa tulee helposti tuplat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos haluat Pösön niin osta sitten Opeli.

        Corolla nyt sitten taas on ylivoimaisesti taloudellisin. Tätä asia et voi myöhemmin parantaa mutta 500e sijoituksella Corolla muuttuu hyvinkiin hiljaiseksi. Toki, jos et osaa niin sitten pitää teettää.

        Miksi tehdä melusta ongelma kun se ei sitä ole. Se on helppo parantaa. Itseaisassa helpoin asia autossa.

        Jos tavoitteena on vain halpa ajo niin miksi ihmeessä ostaa Corolla. Paljon edullisemmaksi tulee ostaa vaikka halvin Dacia. Hintaerolla ajaa monia vuosia ilmaiseksi. Corolla on kallis auto mutta laatuvaikutelma on kovin halpa sietämättömän metelin vuoksi.


    • Anonyymi

      Corolla on tarkoitettu nelikymppisille papparaisille.

      • Anonyymi

        Joka ajaa peltorit päässä!


      • Anonyymi

        Kyllä se on tarkoitettu tarjousvessapaperin hakuun Cittarista. Touring Sportiin mahtuu isompikin määrä. Voi vielä tulla tilanne, että vessapaperi loppuu Suomesta kokonaan.


      • Anonyymi

        Sanotaanko +65 vuotiaille.


      • Anonyymi

        Nelikymppisille miehille jotka ovat sielultaan jo vanhuksia ja kokevat elämänsä olevan jo loppusuoralla, on Corolla hyvä valinta. Noita ei naiset huoli taakakseen.


    • Anonyymi

      Kylläpä ne kilpailijatkin suhisee ja kolisee, muutaman dB ero ei merkkaa juuri mitään, marginaaliin menee.

      • Anonyymi

        Kahden desibelin muutos kaksinkertaistaa melun paineen, eli todella paljon.


      • Anonyymi

        Db asteikko on logaritminen. 1 db ero on kaksinkertainen melu. Muutama db tosiaan selvästikkin enemmän melua Corollassa ja se on paljon se.


    • Anonyymi

      Sen olen kuullut, että kun citymaasturi ajaa ohi merkistä riippumatta, niin rengasmelu on melkoinen.

    • Anonyymi

      Jääkaappipakastinta hankittaessa katsellaan ilmoitettuja dB-arvoja ja luetaan käyttäjien arvosteluja mutta Toyota ostetaan oli melu miten hirveä tahansa.

      • Anonyymi

        Miksi jääkaapin dB lukemia katsotaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jääkaapin dB lukemia katsotaan?

        Koska jääkaapin käyntiääni on todella ärsyttävä.


      • Anonyymi

        Näinhän niitä vollkareista ja skodiakin ostettiin.

        Melu on kuitenkin asia minkä saa kuntoon muutamalla satasella mutta surkeaa nytkytiaskia tai isoa kulutusta ei saa mitenkään kuntoon.

        Toisaalta, pakottaako joku ostamaan tojottimen jos ei halua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän niitä vollkareista ja skodiakin ostettiin.

        Melu on kuitenkin asia minkä saa kuntoon muutamalla satasella mutta surkeaa nytkytiaskia tai isoa kulutusta ei saa mitenkään kuntoon.

        Toisaalta, pakottaako joku ostamaan tojottimen jos ei halua?

        Jos nyt tuon TM:n vertailun melumittauksia ja ennen kaikkea melutason eroa katsoo, niin sitä Corollaa ei kyllä muutamalla satasella saa hiljenemään Opelin tasoon...

        Eli sen melun kanssa on vaan pystyttävä elämään tai sitten valittava joku muu auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän niitä vollkareista ja skodiakin ostettiin.

        Melu on kuitenkin asia minkä saa kuntoon muutamalla satasella mutta surkeaa nytkytiaskia tai isoa kulutusta ei saa mitenkään kuntoon.

        Toisaalta, pakottaako joku ostamaan tojottimen jos ei halua?

        Corollasta ei hiljaista saa koskaan, ei edes rahalla ja edes kohtuulliseksi saamiseen tarvitaan tuhansia, ellei itse osaa oikeasti tehdä kaikkia oikeita asioita. Pelkät tarvikkeet maksaa helposti yli tonnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corollasta ei hiljaista saa koskaan, ei edes rahalla ja edes kohtuulliseksi saamiseen tarvitaan tuhansia, ellei itse osaa oikeasti tehdä kaikkia oikeita asioita. Pelkät tarvikkeet maksaa helposti yli tonnin.

        Laittaa sellaisen avonaisen moottripyöräkypärän päähän kun lähtee ajamaan niin melu vaimenee. Samalla tuntee veljeyttä Rovanperän kanssa ja liikennevaloissa vähän kaasutella ja ottaa kovaa lähtöä. Siinä heti kaikki katsoo että nyt aika mestari liikenteessä.


    • Anonyymi

      Toyotat ovat ns. puolivalmisteita, ei äänieristeitä, eikä ruostesuojausta. Nuo kun laitetaan kuntoon, niin tuskin 2500 euroa riittää.

    • Anonyymi

      Kaksinkertainen tarkoittaa 3 desibeliä. Jos Opel on kovin hiljainen niin Toyota on lähes yhtä hiljainen, koska 3 dB on ero jonka hädin tuskin kuulee.

      • Anonyymi

        Tuo on iso ero ja varmasti jokainen huomaa eron, ellei ole kuuro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on iso ero ja varmasti jokainen huomaa eron, ellei ole kuuro.

        Millainen kokemus sinulla akustiikkamittauksista? Niinpä..

        3dB ei ole kovin iso ero. Sen huomaa jos pääsee vertailemaan suoraan mutta autossa enemmän merktystä on melun spektrillä, mistä sinä et ymmärrä mitään.


    • Anonyymi

      HÖPÖNPÖPPÖÄ JANNU EI COROLLA OLE MELUISA AJAN AINA COROLLA 1973 ALKAEN JA EI VIKOJA KOSKAAN VAIHDAN AINA 3 V VANHANA UUTEEN COROLLAAN EN IKINÄ OSTA MUUTA AUTOA

      • Anonyymi

        Vaari, keskustelupalstoilla ei ole soveliasta kirjoittaa isoilla kirjaimilla ja kirjoitustaito olisi eduksi myös. Kansalaisopistosta varmaankin löytyy kursseja Somessa käyttäytymiseen ja kirjoitustaidon opetteluun.
        Melu on todella kova, sen voit lukea autolehtien testeistä.


    • Anonyymi

      Asiaan lisäys että toyotan melu on pientä ja sitä riittää toisin kuin astroissa ne kun on erittäin usein rikki ja siten todella hiljaisia. Otan mielummin auton joka toimii. Toyotaill aon tapana toimia paremmin kuin euro kinnereillä ja se on tärkeintä aikuiselle työssäkäyvälle tai opiskelijalle tai ihmiselle joka tarvitsee auton millä pääsee aina.

      • Anonyymi

        NIin, se on vaan jännä juttu että jos tarvitsee oikeasti sitä autoa, eli ajaa paljon, niin valinta ei yleensä silloin ole Toyota...


    • Anonyymi

      Gorillassa ei ole melua, vaan METELIÄ.
      Silmämunat pullistuu päästä ulos.

      Millä sitten luet KANSAN TAHTOA ?

      • Anonyymi

        no luku laseilla toki


    • Anonyymi

      Taloussanomat:
      Kovaääninen kansanauto idästä: Skoda Octavia

      • Anonyymi

        Säälittävä yritys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävä yritys

        Sellanen se itäskooda on, sälittävä yritys lähinnä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5153
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2674
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2164
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      581
      1930
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      119
      1693
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1289
    7. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1289
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1058
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1037
    10. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    Aihe