Liput on ostettu ja marraskuussa räntä jää tänne ja minä aurinkoon ja lämpimään. Viime syksy jäi väliin sattumalta mutta vahinko korjataan tästä lähtien aina. All inclusive. Että silleen.
Marraskuussa lämpimään
29
398
Vastaukset
- Anonyymi
Vastahan tässä on kesä kärvistelty kuumuudessa. Ihana raikas syksy sateineen ja ruskineen.
Siili - Anonyymi
Lämmittelyn kesto ja sijainti suhteessa paikalliseen asujamistoon?
Keskikaupungin hotsku, asutuksen ulkopuolinen reservatio vai jotain tuolta väliltä? - Anonyymi
Hyvää matkaa!
Itselle SUomen neljä vuodenaikaa on sellaista luksusta, etten vaihtaisi sitä mihinkään turistirysään saatikka ikuiseen aurinkoon. Meidän korkeuksilla on juuri nyt upea syyskeli; aurinko paistaa ja ruska on parhaimmillaan.
Loskakeli marraskuussa on meillä jo talvea ja mikä onkaan ihanampaa kuin sytyttää kynttilät, ottaa hyvä kirja luettavaksi ja käpertyä shaalin lämpöön tai käydä lenkkeilemässä talvipimeässä raikkaassa säässä.
Mutta kukin tyylillään - etelän vetelät on nähty ja niitä en kaipaa, en edes ilmaiseksi- Anonyymi
Merkillistä, ettei etelän lomailussa nähdä muuta kuin turistirysässä humalaisten suomalaisten örveltämisen katsominen tai rannalla makkailu!
Siellä voi elää aivan tavallista elämää meistä poikkeavissa puitteissa.
Keskellä kaupunkia, rannan kerrostalon ylimmän kerroksen kolmiossa, kaikkien palvelujen läheisyydessä elelyä.
Ulko-oven ja vesiarajan välissä on kävelybulevardi. Lähin, monipuolinen kauppa on parisadan metrin päässä. Talon etu- ja takapuolella on kuppiloita.
Kaupungille, ja pitemmällekin voi lähteä tallustelemaan luottaen säähän.
Olemme ainoat suomalaiset alueellamme emmekä todellakaan kaipaa maanmiehiämme. Halutessamme heitä löytyy sisämaan reservatioista.
Yksin en viihdy mutta pitkäaikaisen elinkumppanin kanssa on mukavaa. Tosin pisin yhtäjaksoinen aika on ollut 3kk.
1986 hankinnan jälkeen kävimme siellä omalla autolla jolla tutustuimme Espanjan etelärannikkoon ja sisämaahan mm. Cordoba ja Kastilian alue. Myös Katalonia tuli jollakin tapaa tutuksi.
Viimeisten 3:n vuoden aikana on kumppanin terveydentila ollut esteenä.
Sinkku tyttäremme viettää kaikki komansa siellä. Kerran minut häädettiin sinne yksin mutta en viihtynyt.
Vesi- ja sähkösopimukset ovat koko ajan voimassa. Vartioitu talo jossa porteron palvelut ovat käytettävissä. Hoitovastike, ml. palkka sekä sopimusten ylläpito on noin 54€/kk.
Kaikki on aina valmiina eikä sinne tarvitse viedä mitään.
Asunto ei ole rajoittanut muuta matkustelua. 4 maanosaa, 52 valtiota, lämpimien merien risteilyt, kiertomatkat ja pikku pistäytymisiä Keski-Euroopassa.
Tosin ensimmäinen 4,5 viikon auto / teltta matkamme Välimerelle 1971 tapahtui ajatuksella "hiekkaranta ja lämmin meri". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkillistä, ettei etelän lomailussa nähdä muuta kuin turistirysässä humalaisten suomalaisten örveltämisen katsominen tai rannalla makkailu!
Siellä voi elää aivan tavallista elämää meistä poikkeavissa puitteissa.
Keskellä kaupunkia, rannan kerrostalon ylimmän kerroksen kolmiossa, kaikkien palvelujen läheisyydessä elelyä.
Ulko-oven ja vesiarajan välissä on kävelybulevardi. Lähin, monipuolinen kauppa on parisadan metrin päässä. Talon etu- ja takapuolella on kuppiloita.
Kaupungille, ja pitemmällekin voi lähteä tallustelemaan luottaen säähän.
Olemme ainoat suomalaiset alueellamme emmekä todellakaan kaipaa maanmiehiämme. Halutessamme heitä löytyy sisämaan reservatioista.
Yksin en viihdy mutta pitkäaikaisen elinkumppanin kanssa on mukavaa. Tosin pisin yhtäjaksoinen aika on ollut 3kk.
1986 hankinnan jälkeen kävimme siellä omalla autolla jolla tutustuimme Espanjan etelärannikkoon ja sisämaahan mm. Cordoba ja Kastilian alue. Myös Katalonia tuli jollakin tapaa tutuksi.
Viimeisten 3:n vuoden aikana on kumppanin terveydentila ollut esteenä.
Sinkku tyttäremme viettää kaikki komansa siellä. Kerran minut häädettiin sinne yksin mutta en viihtynyt.
Vesi- ja sähkösopimukset ovat koko ajan voimassa. Vartioitu talo jossa porteron palvelut ovat käytettävissä. Hoitovastike, ml. palkka sekä sopimusten ylläpito on noin 54€/kk.
Kaikki on aina valmiina eikä sinne tarvitse viedä mitään.
Asunto ei ole rajoittanut muuta matkustelua. 4 maanosaa, 52 valtiota, lämpimien merien risteilyt, kiertomatkat ja pikku pistäytymisiä Keski-Euroopassa.
Tosin ensimmäinen 4,5 viikon auto / teltta matkamme Välimerelle 1971 tapahtui ajatuksella "hiekkaranta ja lämmin meri".Tulkitset nyt kirjoitusta varmaankin väärin. Ei kai tuo kirjoittaja maininnut muuta kuin oman mielipiteens eli ei vaihtaisi Suomen neljää vuoden aikaa turistirysään. EN vaihtaisi minäkään, enkä myöskään muuhunkaan ulkomaan kohteeseen. Kysymys kuuluisi minulle, että miksi ihmeessä vaihtaisin? Minä nimittäin tykkään suomalaisista ja "kaipaan maanmiehiämme", päinvastoin kuin sinä.
Kesäaika kerrostalossa ei ole minun juttuni vaan mökki järven rannalla. talvella sitten kerrostaloasuminen näyttää omat hyvät puolensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulkitset nyt kirjoitusta varmaankin väärin. Ei kai tuo kirjoittaja maininnut muuta kuin oman mielipiteens eli ei vaihtaisi Suomen neljää vuoden aikaa turistirysään. EN vaihtaisi minäkään, enkä myöskään muuhunkaan ulkomaan kohteeseen. Kysymys kuuluisi minulle, että miksi ihmeessä vaihtaisin? Minä nimittäin tykkään suomalaisista ja "kaipaan maanmiehiämme", päinvastoin kuin sinä.
Kesäaika kerrostalossa ei ole minun juttuni vaan mökki järven rannalla. talvella sitten kerrostaloasuminen näyttää omat hyvät puolensa.Kukin mielitekojensa mukaan. Kokeilimme mökkiä järven rannalla ja kaksi vuotta riitti. Keskustan kerrostalo oli poikaa.
Mökkikokeilun jälkeen hankimme uuden 7,5 metrisen retkeilyveneen.
Alelimme 2 kesälomaa ja suuren osan viikonlopuista pitkin Saimaan vesistöä. Yövyimme saaristossa ja muutamassa vierssatamassa.
Kolmantena kesänä roikkui vuoden palkkani verran narun päässä laiturissa kun olimme perheen kanssa autolla kiertelemässä Eurooppaa.
Muutaman vuoden kiertelyn jälkeen asetumme osaksi vapaa-aikaa mainitsemaani paikkaan joka ei kuitenkaan rajoittanut liikkumisiamme.
Tämä oli meidän tapamme elää aivan viime vuosiin saakka.
Iltaruskoni lämmön terveyden muutos asetti rajoituksensa hänen 72v iässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulkitset nyt kirjoitusta varmaankin väärin. Ei kai tuo kirjoittaja maininnut muuta kuin oman mielipiteens eli ei vaihtaisi Suomen neljää vuoden aikaa turistirysään. EN vaihtaisi minäkään, enkä myöskään muuhunkaan ulkomaan kohteeseen. Kysymys kuuluisi minulle, että miksi ihmeessä vaihtaisin? Minä nimittäin tykkään suomalaisista ja "kaipaan maanmiehiämme", päinvastoin kuin sinä.
Kesäaika kerrostalossa ei ole minun juttuni vaan mökki järven rannalla. talvella sitten kerrostaloasuminen näyttää omat hyvät puolensa.Kaikki eivät sentään majoitu turistikyliin kun ulkomaille matkustavat
Kaikissa maissa missä olen ollut niin ei siellä olla missään rannoilla mukailtu vaan katseltu maan paikkakuntia yrittäjien töitä ja ihania maisemia korkeilta vuorilta missä pilvetnin ovat katsoja alapuolella . Joten ei kaikki lähde ryyppäämään ja makoilemaan auringossa . Ja ne jotka sen tekevät antavat ikävä kyllä pohjoisesta maastamme väärä kuvan .
Luulevat voivansa rellestää vieraassa maassa kuten haluavat ymmärtämättä että siellä asuu ihmisiä jotka häiriintyvät viinaturistien käytöksestä ja sotkemisesta .sen verran pitää kunnioittaa eri maiden asukkaista ettei mene rellestämään omalla juomakulttuurillaan muualle.
Moni hotelli ei edes ora auomalaisia vastaan vaan sanovat että on kaikki huoneet varattuna .niin että ihan oikein tekevät, joissain maissa jo asukkaan pitävät mielenosoituksia liiasta turismista.
Ja oikeastaan mitä ihminen joka on juonut joka päivä etelän lomallaan muistaa reisustaan .ehkä oksentamisen josta on saanut maksaa siivouspalkan
Maailma normaalisti halutaan nähdä selvin päin , siis itse en säästäisi lomarahaa siksi että joisin lomalla joka päivä ja aiheuttaisin hämminkiä maan asukkaiden kiusaksi
- Anonyymi
Ompa hienoa että voi nauttia lämmöstä ja kulttuurista espanjassa. Harvat ostaa oman asunnon sieltä mutta kyllä hotellissakin pärjää. Minullakin vaihtui kreikka espanjaan kun kerran siellä kävin. Itse suosin teneriffaa alkutalvella mutta aurinkorannikko on hyvä monipuolisuuden vuoksi. Ihmiset jotka eivät ole koskaan käyneet fuengirolassa moittii sitä? Naurettavaa. Kulttuuritarjonta omalla kielellä on mahdollisuus jota tarvii kun pitempään on reissussa. Minulla on ystäviä jotka viettävät siellä pitempiä aikoja esim keuhkosairauksien vuoksi. Tai sydänongelmissa. Toivon lämpöä ja aurinkoa kaikille tasapuolisesti.
- Anonyymi
Olin käynyt yksin Costa Blancan alueella.
Lapsemme olivat ala-asteikäisiä kun tseuraavana kesänä teimme perheen voimin kuukauden automatkan ko. aluelle. Asuimme vuokratussa rannan kt neliössä ja tutustuttuamme paikkoihin heräsi ajatus asunnon hankkimisesta.
Perehdyimme paikallisten toimistojen tarjontaan. Tutustuimme muutamaan kohteeseen ja teimme valinnan.
Rannassa sijaiseva 14 kerroksinen talo. Myynnissä yksi asunto. Talon portero hankki omistajan paikalle. 4:n naisen omistajaporukasta yksi tuli teemään kauppaa valtakirjansa kanssa.
Portero kilkutteli koneella esisopimuksen jonka kanssa kävimme notariaatissa. Tilasin pankistani rahaa Banco de Madridiin. Maksoin sovitun ennekon ja sain copia simplen.
Asunto myytiin kaikkine varusteineen. Ainoastaan jääkaappi oli ymmärrettävästi tyhjä. Ainoa vajaus oli wc.paperin puute. Muuten täysin varusteltu, muuttovalmis asunto.
Hämmästyin sen verran, että minun oli varmistettava asia. Myyjä kysyi tulkkinamme toimineelta suomalaiselta jotain ja kysymys koski hänen c-kasettejaan. Saako hän ottaa ne mukaan. Olimme jalomielisiä ja sallimme sen.
Kauppa tapahtui juuri ennen Espanjan liittymistä EU:n jäseneksi joka jo seuraavana vuotena alkoi nostamaan hintoja.
Olimme molemmat työelämässä ja annoimme porteron vuokrata asuntoa. Vuokralaiset olivat espanjalaisia ja portero näytti vuokrasopimukset, otti brutosta 20% ja tilitti loput käteisenä.
Paksu tukko pesetoja.
Sisämaan espanjalaiset tulivat enimmillään 3:n sukupolven voimin ja maksoivat käsittämättömän reilusti. Lisävuoteineen ja parvekkeen tuplailmapatjoineen oli makuupaikkoja 10:lle.
Kaksi makuuhuonetta tuplavuoteet. Vuodesohva kahdelle. Kokoon taitettava vuoden kahdelle ja tuplapatja parvekkeelle.
Parinkymmenen viimevuoden aikana olemme vuokranneet vain tuttavillemme. 10€/viikko/aikuinen. Kukaan ei ole purnannut tuosta sähkön ja veden kompensation korvauksesta.
- Anonyymi
Ympäristön vuoksi en etelään lähde, hiili jalanjälki on matkailun vuoksi valtava. Espanjassa maan oma väestö kärsii turismista, vesi ja asunnot loppuvat paikallisilta. Kyllä vapaa-ajan matkustelulle täytyisi saada kunnon verotus, eikä matkailua pitäisi tukea verorahoilla.
- Anonyymi
Valtava hiilijalanjälki? Riippuu matkustavasta ja viipymisestä perillä.
Tuttavani meni ammattiliikenteen kuormurin "kakkoskuskina" Espanjaan, Alicanteen. Oli kuormurin ammattikortti joka antoi pelivaraa ajopiirturin suhteen.
Muutaman kuukauden kuluttua palasi vastaavalla kyydillä Almeriasta lähteneen kylmärekan kyydissä.
Junalla siirtyminen on vähäpäästöistä/henkilö! Yllätyskö?
Me teimme useamman reisun omalla autolla lasten kanssa. Lyhyin aika oli 4 viikkoa. Kahdestaan vaimon kanssa sekä autolla, että lentäen olivat kestot lyhyimmillään yksi kuukaus ja pisimmillään 3 kuukautta.
Vertaa viikon, kahden paketteihin!
Eikä ole pakko mennä turistien tunkemiin paikkoihin. Esimerkiksi me olemme 100000 asukkaan kaupungin hyvin harvoja suomalaisia. Emme tunne enää yhtään koska pitkään asunut, tulkkina toiminut mummeli on kuollut.
Joskus, markkinoilla saatamme kuulla sisämaasta tulleiden suomalaisten puhetta. Saatamme!
- Anonyymi
On se mukava lentää lämpimään. Alpeilta alkaa talvi loppumaan ja tänne lappiinhan ne tulee lunta katsomaan. Turismi kasvaa vauhdilla ja hotelleja rakennetaan koko ajan lisää. Talvi on nähty ja minä menen aurinkoon. Se on hintansa väärtti. Keväällä uudestaan.
- Anonyymi
Eilen oli rovaniemellä kauniissa pakkassäässä kaupungilla italialaisia turisteja runsaasti. Suorat eurooppalennot alkaneet. Minulla suunta toisinpäin. Lähtö kanariansuuntaan 2 viikon päästä. Pois lumesta ja rännästä.( tänään luvassa räntää )
- Anonyymi
Ihmettelen tätä lämmön haentaa ja varsinkin paikoissa jossa on pelkästään lämpö pääasiallisena tavoitteena. Miten se voittaa sen että on ympäristö, jossa on kaikenlaista katsottavaa, kävelyä, määrätyt opastetut kulttuurikohteet ja nauttii niistä lämpimissä vaatteissa jopa sadeviitta yllään.
Olen kaksi kertaa elämän aikana käynyt lämpimissä maissa, kummatkin pettymyksiä, pelkkää kuumuutta, turhautunutta oleilua altaan reunalla ja jos lähti katsomaan jotain nähtävyyttä, jonne piti pukea enemmän kuin bikinit, vaatteet liimautuivat ihoon kiinni ja tuli tuskainen olo. (Joulu Thaimaassa ja syksyllä Puerto Ricossa.)
Kertokaapa minulla vaikka kahden päivän ohjelma aamusta iltaan, miten se päivä vietetään.
Tämä ei ole kenenkään mollaamista, vain erilaisuutta, liekö sitten jopa ymmärtämättömyyttä. Kun liikunta mahdollisesti iän myötä huonontuu, toivoisin silti löytäväni elämään vaihtelua enkä pelkkää kotona köllöttelyä.
Nykyisin käyn kulttuurimatkoilla vain syksy- ja talviaikaan, hiljattain Prahassa, maaliskuussa Ateenaan ja toukokuussa Kroatiaan. Toivon ettei toukokuu ole vielä liian kuuma.- Anonyymi
Kerronpa kun pyydät. Esimerkiksi risteilyt. Karibia, Atlantti, Välimeri.
Viikon risteilyillä korkeintaan yksi meripäivä.
Otan etukäteen selvää satamakaupunkien oloista, asemakaavasta ja mielenkiinnon kohteista.
Paatti vaihtaa yön aikana satamakaupunkia / valtiotakin.
Aamiainen paatilla ja sitten vaimon kanssa maihin. Emme osallistu opastetuille retkille koska niissä tärvääntyy aikaa aina jonku henkselinvenyttäjän odotteluun eikä luonnollista kontaktia paikallisiin saa.
Käytämme paikallisia jukisia kulkuneuvoja. Suunnittelemaamme päiväohjelmaan kuuluu joskus myös opastettuja kohteita mutta emme tunge porukkaan.
Paikasta riippuen lounas laivalla tai maissa.
Paatti lähtee seuraavaan kohteeseen tavallisesti klo 18 - 20 tienoissa. Iltaohjelma laivalla ja nukkumaan ennen puoliyötä.
Olemme aina ottaneet risteilyn yhteyteen jatkoviikon lähtökaupungissa.
Kiinteät kohteet? Riippuu täysin kohteesta mutta olen aina tehnyt raamisuunnitelman omaksi ohjelmaksi. Muinainen, antiikin, tuoreempi tai ajankohtainen historia kiinnostaa.
Sekä risteilykaupunkien, että kiinteiden kohteiden yhtenä antina on kanssakäyminen paikallisten kanssa.
Vakiopaikassamme elämme aivan tavallista arkielämää. Käymme viikoittain ulkona syömässä ehkä kerran tai kaksi. Katutason ulkokuppiloissa. Varsinkin rantakahviloissa tulee istuskelluksi
3kk:n aikana kotiutuu niin perusteellisesti, että pois lähtö on hieman haikea.
Alkuvuosina, 1986 - 90-luvulle, oli oven edessä avautuva ranta, ja varsinkin muutama sata metriä sivulla sijaitseva, hoidettu hekkaranta mukava, mutta sillä ei ole pitkiin aikoihin ollut muuta kuin maisemallista merkitystä.
Olemme olleet myös "paimentolaisia". Kiertomatkat Irlannissa, Kuubassa, Mexikossa, Kiinassa, Albaniassa sekä "viikon "historiaristeily" Niilillä.
Vaimoni terveys alkoi asettamaan rajoituksia 72v iässä.
En lähde yksin edes sinne "eteläämme"! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan etukäteen selvää satamakaupunkien oloista, asemakaavasta ja mielenkiinnon kohteista.
Aamiainen paatilla ja sitten vaimon kanssa maihin. Emme osallistu opastetuille retkille koska niissä tärvääntyy aikaa aina jonku henkselinvenyttäjän odotteluun eikä luonnollista kontaktia paikallisiin saa.
Käytämme paikallisia jukisia kulkuneuvoja. Suunnittelemaamme päiväohjelmaan kuuluu joskus myös opastettuja kohteita mutta emme tunge porukkaan.
Paatti lähtee seuraavaan kohteeseen tavallisesti klo 18 - 20 tienoissa. Iltaohjelma laivalla ja nukkumaan ennen puoliyötä.
Kiinteät kohteet? Riippuu täysin kohteesta mutta olen aina tehnyt raamisuunnitelman omaksi ohjelmaksi. Muinainen, antiikin, tuoreempi tai ajankohtainen historia kiinnostaa.
Sekä risteilykaupunkien, että kiinteiden kohteiden yhtenä antina on kanssakäyminen paikallisten kanssa.
Vakiopaikassamme elämme aivan tavallista arkielämää. Käymme viikoittain ulkona syömässä ehkä kerran tai kaksi. Katutason ulkokuppiloissa. Varsinkin rantakahviloissa tulee istuskelluksi
Alkuvuosina, 1986 - 90-luvulle, oli oven edessä avautuva ranta, ja varsinkin muutama sata metriä sivulla sijaitseva, hoidettu hekkaranta mukava, mutta sillä ei ole pitkiin aikoihin ollut muuta kuin maisemallista merkitystä.
Olemme olleet myös "paimentolaisia". Kiertomatkat Irlannissa, Kuubassa, Mexikossa, Kiinassa, Albaniassa sekä "viikon "historiaristeily" Niilillä.
En lähde yksin edes sinne "eteläämme"!Kiitos selostuksesta. Pääsisinpä kanssasi matkalle.
Risteilyllä olin kerran, Sydneystä Vancouveriin. Maksoin ihan turhasta all inclusive. Viinakset ihan turhaan ja matkoilla minulle riittää puolihoito eli aamupala, päiväkahvi ja päivällinen. Turhauduin laivalla oloon, illat tulivat pitkiksi vaikka makasin kylvyssä kannella ja kävin kuntosalille. Lautasliinataittelu ei kiinnostanut. Päivien kohde-anti oli vaatimaton. Kohteet joutavia ja englanninkielinen jonkun bussikuskin selostus, epäselvä ja huono.
Teillä oli selvästi monipuolisempaa kun pystyitte itse kulkemaan ja rakentamaan ohjelman. Minä en pysty ja joudun siksi valitsemaan opastetut matkat.
Rantalomalla minulle ei riitä paikallisissa ruokapaikoissa käyminen, pitää olla toimintaa jota ei jaksa tehdä kun on niin kuuma. Vesijumppa Thaimaassa oli ainut, mikä passasi. Kävelimme myös lähes vedessä rantaviivaa palan suuntaansa ja sitten takaisin ja sen jälkeen heti uimaan.
Jatkan kulttuurilomia paitsi kesällä, Suomen kesä on vain joskus liian kuuma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos selostuksesta. Pääsisinpä kanssasi matkalle.
Risteilyllä olin kerran, Sydneystä Vancouveriin. Maksoin ihan turhasta all inclusive. Viinakset ihan turhaan ja matkoilla minulle riittää puolihoito eli aamupala, päiväkahvi ja päivällinen. Turhauduin laivalla oloon, illat tulivat pitkiksi vaikka makasin kylvyssä kannella ja kävin kuntosalille. Lautasliinataittelu ei kiinnostanut. Päivien kohde-anti oli vaatimaton. Kohteet joutavia ja englanninkielinen jonkun bussikuskin selostus, epäselvä ja huono.
Teillä oli selvästi monipuolisempaa kun pystyitte itse kulkemaan ja rakentamaan ohjelman. Minä en pysty ja joudun siksi valitsemaan opastetut matkat.
Rantalomalla minulle ei riitä paikallisissa ruokapaikoissa käyminen, pitää olla toimintaa jota ei jaksa tehdä kun on niin kuuma. Vesijumppa Thaimaassa oli ainut, mikä passasi. Kävelimme myös lähes vedessä rantaviivaa palan suuntaansa ja sitten takaisin ja sen jälkeen heti uimaan.
Jatkan kulttuurilomia paitsi kesällä, Suomen kesä on vain joskus liian kuuma.Pitkä on risteilysi ollut! Meillä ne ovat olleet yön aikana tapahtuvia kohteen vaihtoja.
Aina ei kaikki ole ollut kovin hohdokasta.
Belfastissa lyhyt sairaalareisu josta pakenin ennen aikojani. Gardalla lekurikäynti ilman tulosta. Vielä paluulennon aikana jouduin varautumaan tulehtuneen "vuotoputkeni" pikatoimintoihin.
Jatkoviikolla Dominikaaneissa aloin viihtymään allasbaarin tiskillä napaa myöten vedessä kivipenkillä istuen. Kaksi suomalaista, minua hieman nuoremman ikäluokan naista tuli istumaan viereeni. Pikaisen tutustumisen jälkeen alkoi toinen hivelemään olkavarttani kehuen kaverilleen "katso"! "On kuin lankkua". Ujutti veden alla peukalonsa uikkareitteni kuminauhan alle työntäen sitä strategista keskustaa kohden. Ilmeettömänä tartuin hänen ranteeseensa pysäyttäen liikkeen. Vaimoni istui altaan reunalla muutaman metrin päässä.
Viihdyin altaassa ainakin tunnin. Seuraavana aamuna oli vuotoputkeni tulehtunut. Vaikka allasvesi oli uimalämmintä niin vedenalaisen kivipenkin ja veden yhteisvaikutus oli riittävä.
Vaimoni oli aidosti vahingoniloinen. Lääkäri ja lääkkeet oli maksettava dollareilla hintaan joka ei ollut suhteessa paikalliseen tasoon.
Joskus olen ujuttautunut toisen kerroksen ulkoseinällä kapealla ulokkeessa kylppärin ikkunan kautta vapauttamaan sinne taitamattomuuttaan itsensä sulkenutta vaimoani.
Ja muuta vastaavaa pientä piristystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan kulttuurilomia paitsi kesällä, Suomen kesä on vain joskus liian kuuma.Kulttuurilomista. Vakiopaikassamme on EU-rahoilla rakennetut, hulppeat konsertti-, teatteri- ja kulttuuri (?) palatsit. Niissä on joskus minuakin kiinnostavia ohjelmia. Vaimoni on enemmän kulturelli. Hän on myös markkinarelli viihtyen perjantaisin muutaman tunnin kaupunkimme markkinoilla.
Sesonkiaikaan siellä on myös maksuttomia ulkoilmakonsetteja.
Värikkäässä, monipuolisessa tivolissa tulee joskus iltaisin hiippailtua. Puukonheitossa ja ilmakivääriammunnassa on päässyt palkinnoille. Palkintoinen puukko jonka kahvaan onnistuin heittämään renkaan ja ilmakolla sain valita nallen ja pullon välillä ja valitsin viimemainitun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En lähde yksin edes sinne "eteläämme"!Ihana mielikuvitus! Taidat olla vakiopalstalainen useammalla ikäpalstalla ja jutut aina palstan mukaan :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan kulttuurilomia paitsi kesällä, Suomen kesä on vain joskus liian kuuma.Minäkin toivon pääseväni mutta käytännössä se on mahdottomuus.
1971v alkanut reissaaminen vaimoni kanssa totutti tuohon liikkumistapaan, etten ole edes ajatellut yksin lähtemistä vaikka se on terveydellisistä syistä ollut ainoa vaihtoehto viimeiset 4 vuotta.
Kolme vuotta sitten vaimoni ja tyttäremme yhteisestä painostuksesta otin kahden viikon loman omahoitajan ( ei virallisen omaishoitajan ) tehtävästä ja menin tuoksi ajaksi Espanjan asunnollemme. Valmis asunto kaikkinen tarpeineen. Tuttu ympäristö. Palvelujen keskellä.
Mutta en viihtynyt vaikka tuo olisi ollut helpoin paikka siihen.
Risteilyjen ja kiertomatkojen ajatteleminenkin on täysin mahdotonta.
On vain hyväksyttävä tilanne ja oltava tyytyväinen menneisiin vuosiin. Täytyy toivoa kaukomuistin tuhoutuvan mahdollisimman nopeasti. Lähimuistin rappeutuminen on hyvässä vauhdissa.Pisin matka on juhlapyhien muutamaien vuorokausien viettäminen paikkakunnan kylpylän täysihoidossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihana mielikuvitus! Taidat olla vakiopalstalainen useammalla ikäpalstalla ja jutut aina palstan mukaan :D
Tuossa alempana on syy mielikuvitusköyhään menneisyydessä elämiseen.
Palstoja. 60v, 70v. 80v. kuntoilu, terveys, yhteiskunta, talous. Mm. noissa valikoiden.
Mm. yhteiskunnan köyhyys palstalla on inspiroivia hengentuotteita.
Kuntoilupuolella on höperehtiviä teinipoikia. Jne.
En kehittele juttuja vaan kommentoin toisten aloituksia ja kommentteja omiin kokemuksiini perustuen. Eri ihmiset kokevat samat asiat omalla tavallaan.
Pelkistetty esimerkki tuttavani lausumana. "Kyllä jokainen mies mersulla ajaa kenellä siihen on rahaa"!
Joku toinen saa sielunrauhaa tietoisuudestaan, että talouden järkkymättä voisi sen tehdasuuden mersun ostaa ilman velkaa mutta kun ei tarvitse, Uutena ostetun VW Polon vuosittaiset 3000km - 4000km ovat sujuneet tyydyttävästi jo 7 vuotta.
- Anonyymi
Ihanaa voimaannuttavaa ja turvallista reissua kaikille teille matkaan lähtijöille. Nauttikaa elämästä ja elämyksistä.
Siili - Anonyymi
Nuorena tuli maailmaa kierrettyä ,vanhana ei tee enään mieli , jos lämpimään niin saunan lämmitän :)
Gubbe 75 - Anonyymi
Nyt sauna lämpiämään ! :)
Gubbe 75 - Anonyymi
Hyvät oli löylyt :)
:) - Anonyymi
Tunnin päästä lämpiää :)
- Anonyymi
Ja vaimo seljän pesi !
:-*
- Anonyymi
Tuntuuko teistäkin että talven tulo hidastunut huomattavasti?
- Anonyymi
Viime vuonna talvi alkoi pohjoisessa aikaisin ja oli kylmä. Nyt mennään eri tavalla. Sää muuttuu epävakaisemmaksi mutta ei niin että vuodet toistais toisiaan joka kerta. Tuulet ja sateet lisääntyy , se on ennuste. Pimeä ja kylmä on silti varmaa täällä pohjoisessa ja jatkuu joka talviaika. Täällä on turisteja joka vuosi enemmän ja talvella keskustan kävelykaduilla niitä on enemmän kuin suomalaisia joulukuusta maaliskuuhun ainakin rovaniemellä. Huomenna helsinkiin ja tiistaina aamukoneella etelä atlantille. Se on ilon resepti. Aurinko toimii aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1424505- 932149
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152071Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi771918Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1421542Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541532VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1041395- 751326
- 1011307
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1201109