Ja taas viinan vaaroista

Muistin virkistämiseksi paasaan taas viinan vaaroista.
Itse lopetin täysin reilu 13 vuotta sitten kamalan myrkyn juonnin.
Nyt mietin usein mitä järkeä oli koskaan juoda yhtäkään lasillista.
Pilasi niinpaljon elämästä.

Liiallinen kulutus voi johtaa muistin heikentymiseen, käyttäytymisen muutoksiin ja unihäiriöihin.

Kroonisen alkoholinkäytön on todettu aiheuttavan aivojen tilavuuden pienenemistä, aineenvaihdunnan muutoksia.

Että silleen

141

851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En usko, että alkoholismista pystyy koskaan toipumaan.

Sanotaan näinkin, että on alkoholisti, vaikka ei olisi juonut tippaakaan koskaan.
      Eli ilmeisesti saamme tämän geenivirheen vanhemmiltamme syntymähetkellä.

• Alkoholismia sairastavilla ihmisillä on usein B1-vitamiinin puutos.

Tämä voi johtaa Wernicken enkefalopatiaksi kutsuttuun aivosairauteen, joka puolestaan voi kehittyä Korsakoffin oireyhtymäksi.

Tälle oireyhtymälle on ominaista vakavat aivovauriot, joihin kuuluvat ominaisesti muistin menetys, näköhäiriöt, sekavuus ja epävakaus"

Pistää miettien.

• Anonyymi

"Vaikka ei olisi juonut tippaakaan alkoholia koskaan".
        Eihän silloin V O I olla alkoholisti.

. entiin juappo.

• Anonyymi kirjoitti:

"Vaikka ei olisi juonut tippaakaan alkoholia koskaan".
        Eihän silloin V O I olla alkoholisti.

. entiin juappo.

Tarkoittaa lähinnä sitä, että juoppous on geeneissä saatu.
        Yksikin ryyppy aktivoi jossain jotain ja laulu on valmis.
        Olet koukussa, kusessa, liemessä.
        Ei tippakaan viinaa.
        Ei edes mielleyhtymää viinaan tuovia juomia.
        Sima, pommac, cokis jne.
        Unohda rommikakutkin.

• Anonyymi

Onkohan vähän myöhäistä paasata 70 täyttäneille. Eikä täällä
      sitä paitsi taida olla muita kuin sinä itse, joka otit riskin ja jolle tuli seurauksia.

• Sunnuntaisaarnaa on pidettävä kaikille kaappijuopoille.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Sunnuntaisaarnaa on pidettävä kaikille kaappijuopoille.

Eiköhän nyt ole kuitenkin tärkeintä sinulle itsellesi, että olet näinä aikoina tarkkaakin tarkempi oman raittiutesi säilymisestä?

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän nyt ole kuitenkin tärkeintä sinulle itsellesi, että olet näinä aikoina tarkkaakin tarkempi oman raittiutesi säilymisestä?

kylmätotuus

Miten niin.
        Olen jo täysi-ikäinen. Josko ihan itse päätän mitä minä elämälleni teen.

Josko veisin hoitokoiran lenkille tuonne joenrantaan.

Isäntä tuossa pirautteli.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Miten niin.
        Olen jo täysi-ikäinen. Josko ihan itse päätän mitä minä elämälleni teen.

Josko veisin hoitokoiran lenkille tuonne joenrantaan.

Isäntä tuossa pirautteli.

Jokainen meistä tässä ikäryhmässä on täysi-ikäinen ja useimmat ovat myös täysijärkisijä, joten päätämme itse käytämmekö alkoholia vai emme.

Oletko koskaan kuullut sanontaa: "Ylpeys käy lankeemuksen edellä"?

kylmätotuus

• Anonyymi

Raittius seura suosittelee jaffaa ja vichyä.

• Ei jaffaa. Siitä on mielleyhtymä kossuun.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Ei jaffaa. Siitä on mielleyhtymä kossuun.

Veli vainajasi kanssa Jaffaa lantattiin kossulla puretun Osulan portailla ja sitteen Liisan baariin jatkamaan.

• Anonyymi

Viina on viisaitten juoma.

• Just joo.
        Noin sanoi sillan alle itsensä dokannut lääkäri.

• Leski70 kirjoitti:

Just joo.

Oli pelastettava itsensä.
        Toistan, oli pelastettava itsensä, ei ketään muuta.
        Lentoemokin ottaa ensin happinaamarin itselleen, ja sitten auttaa muita.
        Tuo lause iskostui päähäni.
        Ymmärsin myös anteeksiannon merkityksen entistä paremmin.
        En ole kirkkouskovainen, mutta uskon vahvasti siihen, että meillä on johdatus. Sisäistä ääntä kuuntelemalla tiesin, että suunta on oikea.
        Anteeksianto itselleen oli se juttu, se millä selvisin."

• Anonyymi

Niin se on. Ollut paljon reissaamassa enkä ole koskaan nähnyt ulkomailla. Sellaista juoppoa kun Suomessa on , kun vedetään pää täyteen eikä oteta vastuuta edes siitä mitä aiheuttaa toisille ihmisille juovuksissa. Hullua touhua sinänsä.
        Muistaa maissa saa ostaa viinaa tavallisesta ruokakaupasta , mutta ei sielläkään mitään tungosta ollut mitenkään. Se että viina on viisasten juomaa on ihan totta. Typerät juovat itsensä koomaan. Ja hyvässä lykyssä kuolevatkin siihen .
        En edes voisi ajatella sellaista seuraa itselleni miestä joka on riippuvainen alkoholista.
        Sillä he ovat niitä ns heikkoja luonteita . Riittää kun näki isoisän juomiset ,

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Just joo.

Ei riippuvaisuus katso ammattiin , sehän siinä onkin että vaikka on käynyt kouluja ja saanut hyvän ammatin niin juovat elämänsä pilalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei riippuvaisuus katso ammattiin , sehän siinä onkin että vaikka on käynyt kouluja ja saanut hyvän ammatin niin juovat elämänsä pilalle.

Se on se viinan piru.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Just joo.

Kirjaviisaus on vain pieni osa viisaudesta.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjaviisaus on vain pieni osa viisaudesta.

kylmätotuus

Kaikkihan me olemme viisaita, jokainen, enemmän tai vähemmän.

• Anonyymi

Monta holistia olen tuntenut, samanlaisia kaikki, jokin hermovika tai muu vastaava, geeneissä häiriö ehkä.

• En ole tuntenut yhtään holistia, joiden jompikumpi vanhemmista ei olisi juoppo.
        Hermovika saattaa tulla jo äidin odotusaikana.

Turvaton, alkoholistiperhe kasvattaa epäsosiaalista ainesta.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

En ole tuntenut yhtään holistia, joiden jompikumpi vanhemmista ei olisi juoppo.

Tai sitten näistä lapsista tulee ammattilaisia sosiaali-ja terveysalalle# kirkon palvelukseen taivylipäätää ammatteihin joissa voi auttaa muita.
        Siili

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Yle-arenassa on dokumenttisarja Pullopostia lapsuudesta. Siellä tämä "epäsosiaalinen aines" kertoo lapsuudestaan alkoholistiperheessä ja miten ovat siitä selviytyneet. Kehottaisin tutustumaan.

Kumpi sinun kotonasi oli alkoholisti, isä vai äiti ja miten noin niin kuin omasta mielestäsi olet selviytynyt?
        Siili

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Minäpä olen alkoholisti,tosin nyt useita vuosia raittiina,eikä suvustani löydy kuin yksi alkoholisti eno.Vanhemma ja ,isovanhemmat absolutisteja.Alkoholisti enoni lapsista tuli holisteja ,mutta onko syy geeneissä vai isän käytöksen vaikutuksesta tunne-elämään.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

No kovinpa on tuttavapiirisi alkoholistipainotteista. Minä tiedän monia monia perheitä joiden vanhemmilla ei ole minkäänlaista päihderiippuvuutta ja silti lapsesta on tullut alkoholisti tai nykyään muiden päihteiden käyttö on lisääntynyt.
        Siili

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

No kovinpa on alkoholistipainotteista tuttavapiirisi vanhemmat. Minä tiedän paljon vanhempia jousta kumpikaan ei ole alkoholisti tai muu päihderiippuvainen. Jos mielestäsi alkoholismi tulee geeneissä kummalta vanhemmaltasi sinä sen sait?
        Siili

• Anonyymi kirjoitti:

Minäpä olen alkoholisti,tosin nyt useita vuosia raittiina,eikä suvustani löydy kuin yksi alkoholisti eno.Vanhemma ja ,isovanhemmat absolutisteja.Alkoholisti enoni lapsista tuli holisteja ,mutta onko syy geeneissä vai isän käytöksen vaikutuksesta tunne-elämään.

Hyvä tuo raittius sinulle. Onnea.
        Tuo tunne-elämä lapsena ja nuorena on herkkää aikaa.
        Kotona ei viihdy ja hakeutuu väärään seuraan.
        On todellakin syitä ja seurauksia.

• Leski70
        Anonyymi kirjoitti:

Tai sitten näistä lapsista tulee ammattilaisia sosiaali-ja terveysalalle# kirkon palvelukseen taivylipäätää ammatteihin joissa voi auttaa muita.
        Siili

Ja lapsesiko on diakoni?

• Sinähän kirjoitat että lapsista tulee auttajia.
        Enhän tunne taustaasi.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Tiedän perheen jossa oli viisi lasta isänsä alkoholisti ja kahdesta lapsesta tuli myös viinaan meneviä . Ne toiset taas olivat absolutisteja. Niin ne geenit Jantuo .
        Joskus pelkään imien lasteni puolesta koska heidän vaatimassa oli alkoholisti ja viina kelpasi myös pojalle .
        Kyllä olisi kamalaa jos oma laps åi joisi itsensä pilalle.

• Anonyymi

Joissakin harvoissa tapauksista viinasta on apuakin.
      Jos olet ankarien kipujen vaivaama ihmisparka-tai eläin ja sinulla ei ole lääkärinkään mukaan paljon elinaikaa.
      Silloin on parempi tuhdissa tuiterissa matkustaa tuonpuoleiseen.

Ehkä siten loppuu se tuskainen lopunajan rääkyminen.

. kuullut näistä.

• Viinasta ei ole koskaan apua.
        Se vain sekoittaa, kun on muutakin lääkitystä.

Ankariin kipuihin hoivassa saa morfiinia.
        Kun kuolema lähestyy.
        Ei siellä konjakkia anneta.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Viinasta ei ole koskaan apua.
        Se vain sekoittaa, kun on muutakin lääkitystä.

Ankariin kipuihin hoivassa saa morfiinia.
        Kun kuolema lähestyy.
        Ei siellä konjakkia anneta.

Kun lukee vanhoja kirjoja niin ennen vanhaan kauan sitten on tapahtunut joitain vahinkoja jossa on pieni leikkaus pitänyt tehdä ja kun ei ollut nukutuslääkärit mailla halmeilla niin juottavat potilaan juovuksiin niin ettei tuntenut mitään . Luulen että muistaaksenimolen se; lukenut jostain historian kirjasta .
        Silloin siitä oli ilmeisesti hyötyä

• Anonyymi kirjoitti:

Kun lukee vanhoja kirjoja niin ennen vanhaan kauan sitten on tapahtunut joitain vahinkoja jossa on pieni leikkaus pitänyt tehdä ja kun ei ollut nukutuslääkärit mailla halmeilla niin juottavat potilaan juovuksiin niin ettei tuntenut mitään . Luulen että muistaaksenimolen se; lukenut jostain historian kirjasta .
        Silloin siitä oli ilmeisesti hyötyä

Se on alkoholistin unelma hammalsääkäriin mentäessä.

• Leski70 kirjoitti:

Se on alkoholistin unelma hammalsääkäriin mentäessä.

Korj. Hammaslääkäriin

• Viinan vaaroista pelottelu myöhäistä kun lähestytään kohti 80-vuotta, aloitus olisi voinut olla kuinka elämme terveellisesti viimeiset elinvuodet. Ostan vuodessa joitakin pulloja hyvää viinaa, maistelen sen makuja saattaa tuntua vähän päässä, ei enempää, tai voi olla juomatta. Pienet on nautinnot nyky olotilanteessa, neljän seinän sisätiloissa sanotaan 23 tuntia vuorokaudessa tuntuu yksinäiselle joskus liialta. Mutta olen ihan tyytyväinen, pystyn huolehtimaan itsestäni ilman ulkopuolisen apua.
      Kohdista mene saarnaamaan viinan kirouksista nuoriin ikäpolviin, sulla on muitakin elämän ohjeita nuorille käyppäs kokeilemassa " Minä tässä olen oiva esimerkki teille nuoriso " eläkää, ei silleen kuin minä olen elänyt.

• Taidat olla väärä nikki antamaan minulle yhtään ohjetta nettikäyttäytymisessä.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Taidat olla väärä nikki antamaan minulle yhtään ohjetta nettikäyttäytymisessä.

Eihän kyse ollut ohje nettikäyttäytymisessä vaan ajatus koski kohderyhmän valintaa kenelle alkoholin käytön varoituksistasi "paasaat". Minusta Pertikki kirjoitti sinulle ihan asiallisesti sen sijaan sinä aloitat henkilöön menevän räkytyksen.
        Ja tähän viestiin sinun ei tarvitse vastata.
        Siili

• Anonyymi

Ja viinan tilalle valikoitui hallitukselle ja persuille vittuilu.
        Johonkinhan se turhautuminen täytyy purkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän kyse ollut ohje nettikäyttäytymisessä vaan ajatus koski kohderyhmän valintaa kenelle alkoholin käytön varoituksistasi "paasaat". Minusta Pertikki kirjoitti sinulle ihan asiallisesti sen sijaan sinä aloitat henkilöön menevän räkytyksen.
        Siili

Olen samaa mieltä.
        Pertikin neuvo oli asiallinen. Raittiustyö kannattaa suunnata nuoriin, eikä enää meidän ikäryhmäämme.

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

Pertikki
        2024-09-27 17:15:01

Juon muutaman tuopin olutta seuran vuoksi lähikuppilassa silloin tällöin, ostanut tänä vuonna pari pulloa viinaa kotia ei aiheuta riippuvuutta.

Että ei ihan raitis

• Anonyymi kirjoitti:

Siili

siilenämää
        2018-05-30 17:27:17
        Juu mutta yksi kaunis päivä se pääkin voi nyrjähtää ja onnea vaan haalareihin tukevalle miehelle silloin. Mahtaa hiki virrata"

Tässä nettikäyttäytymistäsi, sairasta edesmennyttä veljeäni kohtaan.

• Leski70 kirjoitti:

Pertikki

Juon muutaman tuopin olutta seuran vuoksi lähikuppilassa silloin tällöin, ostanut tänä vuonna pari pulloa viinaa kotia ei aiheuta riippuvuutta.

Että ei ihan raitis

Jaa nytkin menny ainakin kuukausi ilman alkoholia eikä mitään himoa siihen.

Minäkin tunsin kaverin joka lopetti juomisen, oli juomatta kauemmin kuin sinä, kuulin oli alkanut juopottelemaan juopotteli niin kauan kun kuoli siihen. Juopottelua ei elimistöni kestäisi.

• Pertikki

Juon muutaman tuopin olutta seuran vuoksi lähikuppilassa silloin tällöin, ostanut tänä vuonna pari pulloa viinaa kotia ei aiheuta riippuvuutta..

Onhan tuokin sisätiloissa dokaamista.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Minäkin tunsin kaverin joka lopetti juomisen, oli juomatta kauemmin kuin sinä, kuulin oli alkanut juopottelemaan juopotteli niin kauan kun kuoli siihen. Juopottelua ei elimistöni kestäisi.

Kuka vilttu sinun viinanjuonnistasi on kiinnostunut

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

siilenämää
        Juu mutta yksi kaunis päivä se pääkin voi nyrjähtää ja onnea vaan haalareihin tukevalle miehelle silloin. Mahtaa hiki virrata"

Mistähän ketjusta ja mistä yhteydestä tuo kommentti on kopsattu? Ja miten se liittyy kommenttiin johon nyt vastasit? Alkoholinkäyttöön ja siitä paasaamiseen? Nyt en kyllä oikein ajatuksenjuoksuasi ymmärrä ?
        Siili

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sinun mielipidettä kysytty, vastasin Leskelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistähän ketjusta ja mistä yhteydestä tuo kommentti on kopsattu? Ja miten se liittyy kommenttiin johon nyt vastasit? Alkoholinkäyttöön ja siitä paasaamiseen? Nyt en kyllä oikein ajatuksenjuoksuasi ymmärrä ?
        Siili

Ja sinun veljesi ei ollut tuolloin edesmennyt.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siili

No se on sitä pörtikkin piereskelyäja oksennusta jota se täällä esittelee häiriönä täynnä itseään

• Anonyymi kirjoitti:

Siili

Se on nettikäyttäytymistäsi, liittyi sitten mihin tahansa.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

siilenämää

Kopsaatko tähän myös viestisi johon tämä vastaukseni oli? Itse olit kertonut veljesi ylipainosta ja minä käytin sanaa tukeva. Oletan että veljelläsi on ollut haalarin päällä muutama muukin vaate joten tarkoitin että hänellä on kuuma ja hiki virtaa. Älä vääristele asioita.
        Siili

• Anonyymi kirjoitti:

Kopsaatko tähän myös viestisi johon tämä vastaukseni oli? Itse olit kertonut veljesi ylipainosta ja minä käytin sanaa tukeva. Oletan että veljelläsi on ollut haalarin päällä muutama muukin vaate joten tarkoitin että hänellä on kuuma ja hiki virtaa. Älä vääristele asioita.
        Siili

Olet terveydenhuollon ammattilainen. Tai olet ainakin antanut ymmärtää niin.
        Törkeää tekstiä.

• Pertikki kirjoitti:

1eero

Juu jos sattuu nukkuma-aikaan saamaan viinapullon lahjaksi ei nukkumisesta tule mitään, kun klo 03.00 ei silmällistkään unta kun täysi pullo mielessä, ettei hermot ihan mene on pakko ruveta juomaan sitten sitä sammuu tai viina on loppu on odotettava alkon aukeamista.

Pertikki nykyään

• Anonyymi kirjoitti:

Ja sinun veljesi ei ollut tuolloin edesmennyt.
        Siili

Sinä olit sisar hento valkoinen, ja noin törkeää kieltä käytit hoivan asukkaasta

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

No ketjusi aloitus ei koske sitä kuten tuolla aiemmin kirjoitin. Sen verran voin haalareista sanoa että edelleen olen sitä mieltä että ne on kuumat ja joskus jopa väärinkäytetyt.

Siili

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Eli et voi laittaa sitä viestiä koska se osoittaisi mihin todella vastasin.
        Siili

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Pertikki

Juon muutaman tuopin olutta seuran vuoksi lähikuppilassa silloin tällöin, ostanut tänä vuonna pari pulloa viinaa kotia ei aiheuta riippuvuutta..

Onhan tuokin sisätiloissa dokaamista.

Ihan normaalia tervettä alkon käyttöä. Jos sinulle alko on ongelma, koita ymmärtää että jotkut voivat käyttää sitä ilman riippuvuutta terveesti.
        Siili

• Anonyymi kirjoitti:

Eli et voi laittaa sitä viestiä koska se osoittaisi mihin todella vastasin.
        Siili

En mene vanhanaikaiseen.
        Hae ihan itse kirjottamasi törkeä viesti

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan normaalia tervettä alkon käyttöä. Jos sinulle alko on ongelma, koita ymmärtää että jotkut voivat käyttää sitä ilman riippuvuutta terveesti.
        Siili

Tapana on ollu käydä melkein nurkan takana olevassa kuppilassa istumassa seuran takia, muutama tuoppi, ihan sama mitä juomista ettei kuivin suin, nyt en ole vähään aikaa käynyt . Ravintoloissa kansalaiset käy viettämässä aikaa kukin tavallaan, ennen käytiin kyläilemässä, tarjottiin kahvia pullaa joskus alkoholia.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Olet terveydenhuollon ammattilainen. Tai olet ainakin antanut ymmärtää niin.
        Törkeää tekstiä.

Voi hyvänen aika sentäs. Sinä ymmärrät asioita niin kuin päässäsi niitä pyörität ja sitten kerrot "totena".

Eli et voi postata tähän kommenttiasi johon tuo vastaus oli.
        Siili

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Sinä olit sisar hento valkoinen, ja noin törkeää kieltä käytit hoivan asukkaasta

Älä puhu p...kaa.
        Siili

• Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvänen aika sentäs. Sinä ymmärrät asioita niin kuin päässäsi niitä pyörität ja sitten kerrot "totena".

Siili

Kaikki kirjoitikset on netissä tallella.
        Hae ihan itse.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Seison edelleen tuon kommentin takana.
        Siili

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

1eero

Juu jos sattuu nukkuma-aikaan saamaan viinapullon lahjaksi ei nukkumisesta tule mitään, kun klo 03.00 ei silmällistkään unta kun täysi pullo mielessä, ettei hermot ihan mene on pakko ruveta juomaan sitten sitä sammuu tai viina on loppu on odotettava alkon aukeamista.

Pertikki nykyään

Kuka nikki on aiemmin kertonut tallentavansa toisten tekstejä?
        Tulee mieleen ainakin yksi vanha kirjoittaja.
        Siili

• Anonyymi kirjoitti:

Älä puhu p...kaa.
        Siili

Kysy Eerolta

• Anonyymi

Nuoret ikäpolvet eivät kuuntele vaan juovat kuten sukupolvet ennen heitä,. Silloin kun minä olin nuori niin naiset tavallisesti olivat selvin päin . Ja heidän miehensä ympäri päissään .
        Pikku kylässä aina tiedettiin missä oli riidelty ja vaimo pahoinpidelty . Muistan että jo lapsena ajattelin ettei minun melämäni aikuisena saa olla tuollaista . Oli se kamalaa katseltavaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persujen politiikalle , siinä on ero

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Minulla on muutama viini pullo ja likööri pulloja kaapissa ei ole aukaistu koskaan siellä ovat kun ei tunne tarvetta niiden nauttimiseen . Monet tuovat lahjaksi likööreitäm kun matkustelevat . Joten kai aukaisen joskus ja tarjoan vieraille saa nähdä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko pakko olla ilkeä jos toinen vaan kertoo miten hän tekee. . Jätä tuollaiset huomautukset sinne minne ne kuuluvat

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Kysy Eerolta

Häh?

Leski70 kirjoitti:

Älä puhu p...kaa.
        Siili

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Kaikki kirjoitikset on netissä tallella.
        Hae ihan itse.

Kuules ei ole sen väärti et lähtisin kaivelemaan. Arvasin että et voi laittaa viestiä tänne koska olen oikeassa.
        Siili

• Leski70 kirjoitti:

1eero

Pertikki nykyään

Herään usein kello 03:00 jos sitä ennen nukkunut viisi kuusi tuntia, saatan keittää kahvia lukea Hesarin tuoreet uutiset jotka ilmestyy 02:00, saatan valvoa monta tuntia sitten nukkua useimman tunnin, nukkua iltapäivä unet.
        Taisit olla huolestunut mun nukkuma rytmistä, älä huoli nukun ihan tarpeelsi.

• Pertikki kirjoitti:

Herään usein kello 03:00 jos sitä ennen nukkunut viisi kuusi tuntia, saatan keittää kahvia lukea Hesarin tuoreet uutiset jotka ilmestyy 02:00, saatan valvoa monta tuntia sitten nukkua useimman tunnin, nukkua iltapäivä unet.

Tuo viinapullon maininta pisti silmään.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla on muutama viini pullo ja likööri pulloja kaapissa ei ole aukaistu koskaan siellä ovat kun ei tunne tarvetta niiden nauttimiseen . Monet tuovat lahjaksi likööreitäm kun matkustelevat . Joten kai aukaisen joskus ja tarjoan vieraille saa nähdä

Olen ihmetellyt kun matkaajat jaksata rahdata viinoja vieraille.
        Viinapullo on lahjoista kamalin.
        Sen näin lapsena.

• Pertikki kirjoitti:

Leski sulla samanlaiset oireet kuin eräillä puolueen kirjoittajilla, kirjoittavat sellaista etten muista sanoneeksi, ihan kuin olisivat päässeet pääkoppani aivokeskukseen, mitä ajatuksia liikkeellä.

• Pertikki kirjoitti:

Leski sulla samanlaiset oireet kuin eräillä puolueen kirjoittajilla, kirjoittavat sellaista etten muista sanoneeksi, ihan kuin olisivat päässeet pääkoppani aivokeskukseen, mitä ajatuksia liikkeellä.

Pertikki

Juon muutaman tuopin olutta seuran vuoksi lähikuppilassa silloin tällöin, ostanut tänä vuonna pari pulloa viinaa kotia ei aiheuta riippuvuutta

Eikö tämä ole kirjoittamasi tekstiä?

• Leski70 kirjoitti:

Pertikki

Juon muutaman tuopin olutta seuran vuoksi lähikuppilassa silloin tällöin, ostanut tänä vuonna pari pulloa viinaa kotia ei aiheuta riippuvuutta

Eikö tämä ole kirjoittamasi tekstiä?

On mitä ihmeellistä kirjoittani oli.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Tuo viinapullon maininta pisti silmään.

Millä intresseillä haluat saada jotkut kirjoittajat täällä huonoon tai epäedulliseen valoon? Harvoin näillä kympeillö näkee noin ilkeää kirjoittajaa.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Hänellä näkyy olevan tarkoitushakuinen " muisti".

• Pertikki kirjoitti:

On mitä ihmeellistä kirjoittani oli.

Olet ollut kuukauden nauttimatta alkoholia kertomasi mukaan
        Tuo päiväys kertoo muuta.

• Anonyymi kirjoitti:

Millä intresseillä haluat saada jotkut kirjoittajat täällä huonoon tai epäedulliseen valoon? Harvoin näillä kympeillö näkee noin ilkeää kirjoittajaa.

Älä lue

• Anonyymi kirjoitti:

Näetkö tuota otsikkoa.
        Jos ei viinan vaarat kiinnosta, mitä sinä täällä roikut?

• Anonyymi kirjoitti:

Hänellä näkyy olevan tarkoitushakuinen " muisti".

Muisti on netissä.

• Näyttää se muitakin kiinnostavan

• Leski70 kirjoitti:

Olet ollut kuukauden nauttimatta alkoholia kertomasi mukaan
        Tuo päiväys kertoo muuta.

Olen ollut viisi vuotta juomatta joskus nuorempana jolloin käytin välillä liikaa, suurin syy oli halusin eroon tupakasta. Tupakka lakko päättyi aina kun nautin alkoholia, pääsin irti tupakasta, ilman viinaa oli helppo päästä, jotkut ei pääse tupakasta eroon ikinä, huumeitten käyttäjät kertoneet huumeesta pääsee irti muttei tupakasta.
        Riippuvuutta esiintyy muussakin kuin alkoholismissa, jokin aika oli kirjoitus, äärikoistolaisuus luo riippuvuutta, eivät pääse irti ideologiastaan, pyromaani jatkaa polttamista saadakseen mielihyvää. Putinilla riippuvuus mitä tekee.

• Pertikki kirjoitti:

Olen ollut viisi vuotta juomatta joskus nuorempana jolloin käytin välillä liikaa, suurin syy oli halusin eroon tupakasta. Tupakka lakko päättyi aina kun nautin alkoholia, pääsin irti tupakasta, ilman viinaa oli helppo päästä, jotkut ei pääse tupakasta eroon ikinä, huumeitten käyttäjät kertoneet huumeesta pääsee irti muttei tupakasta.
        Riippuvuutta esiintyy muussakin kuin alkoholismissa, jokin aika oli kirjoitus, äärikoistolaisuus luo riippuvuutta, eivät pääse irti ideologiastaan, pyromaani jatkaa polttamista saadakseen mielihyvää. Putinilla riippuvuus mitä tekee.

Meillä on eri käsitys juomattomuudesta.
        Sinä voit ottaa muutaman tuopin silloin tällöin.
        Ja ostaa pari pulloa viinaa kotiin.
        Hommahan on silloin hanskassa.

Itse en voi nauttia pisaraakaan.
        Sillä voi olla katasrtofaaliset seuraukset.
        Olen siis absolutisti

Jos henkilö puhuu juomattomuudesta, ymmärrän sen sitten väärin.

• Leski70 kirjoitti:

Meillä on eri käsitys juomattomuudesta.
        Sinä voit ottaa muutaman tuopin silloin tällöin.
        Ja ostaa pari pulloa viinaa kotiin.
        Hommahan on silloin hanskassa.

Itse en voi nauttia pisaraakaan.
        Sillä voi olla katasrtofaaliset seuraukset.
        Olen siis absolutisti

Jos henkilö puhuu juomattomuudesta, ymmärrän sen sitten väärin.

Sehän tiedetty aina, voi olla poikkeuksia, alkoholisi on aina alkoholisi se pysyy muistissa.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

En mene vanhanaikaiseen.
        Hae ihan itse kirjottamasi törkeä viesti

Sinulla on tapana irrottaa yksittäisiä lauseita asiayhteydestä.
        Niinhän toimit silloinkin, kun teit aloituksen minun kommenteistani.
        Raukkamaista tuollainen käytös on ja osoitus siitä, että olet ahtaalla.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajalla on huono itsetunto ja toisia mollaamalla hän yrittää sitä nostaa.
        Valitettavasti tuollainen käytös kääntyy häntä itseään vastaan.

Toisaalta alkoholi on tehnyt tehtävänsä ja vaikuttanut hänen käyttäytymiseensä. Se meidän on yritettävä ymmärtää.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajalla on huono itsetunto ja toisia mollaamalla hän yrittää sitä nostaa.
        Valitettavasti tuollainen käytös kääntyy häntä itseään vastaan.

Toisaalta alkoholi on tehnyt tehtävänsä ja vaikuttanut hänen käyttäytymiseensä. Se meidän on yritettävä ymmärtää.

kylmätotuus

Näin se taitaa olla.
        Siili

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Näetkö tuota otsikkoa.

No sitä ihmettelen jotta mitä tukevan velipoikasi hygieniahousut liittyivät otsikon aiheeseen?
        Siili

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Näetkö tuota otsikkoa.

Viinan vaaroista voi kirjoittaa tahdikkaammin eikä nostaa tallentamiaan toisten tekstejä mustamaalaamistarkoituksessa. Etenkään niitä jotka eivät liity aiheeseen.

Luulet että tuolla tyylillä saat kirjoittajia karkoitettua erehdyt.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siili

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15298221/mika-hiivatin-pakkopaita

Tässäpä aloitus, josta se "törkeä" viestisi löytyy.

kylmätotuus

• Anonyymi

• Anonyymi

Lisään vielä että jos Leske on joskus ollut hoitoapulaisena esimerkiksi vanhusten hoivilla olen todella huolissani siitä että ammattitaidottomia hoiva-apulaisia otetaan sinne "pas..." siivoamaan. Leskenin kirjoituksesta kuvastuu hänen arvomaailmansa muistisairasta kohtaan. Sitten pyrkii vielä tässäkin asiassa esiintymään jonain asiantuntijana.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siilille etsin tuon aloituksen, mutta aloittajankin kannattaa sen sisältö lukea.

kylmätotuus

Täältä näyttää jostain syystä poistuvan kommentteja mutta kiitos Kylmätotuus.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä.
        Pertikin neuvo oli asiallinen. Raittiustyö kannattaa suunnata nuoriin, eikä enää meidän ikäryhmäämme.

kylmätotuus

Olen vuosikymmeniä juonut valkkaria noin kerran viikossa.
        Ei ole minkäänlaista tarvetta lisätä käyttöä.
        Näillä kymmenillä mieluummin alkaa käyttö vähenemään kun lisääntymään.

• Anonyymi

Elämänmuutokset ja läheisen menetys ovat tekijöitä , jotka saattavat laukaista raitistuneen alkoholistin juomakierteen, vaikka raittiutta olisi kestänyt kymmeniä vuosia.

Tunsin erään henkilön, joka oli ollut raittiina 35 vuotta ja veti AA-kerhoa Helsingissä.
      Sitten tuli mm. avioero ja muitakin vaikeuksia hänen elämäänsä. Mies ratkesi ryyppäämään ja se oli sitten menoa, eikä hän enää siitä suosta noussut.

Sinun elämääsi noita muutoksia on tullut. Ei ole enää koiran ulkoiluttamista, eikä vierailuja veljesi luona.
      Noista muutoksista syntyy elämääsi melkoinen tyhjiö, joka on jollain täytettävä.
      Toivottavasti löydät jotain järkevää tekemistä tyhjiön täyttämiseksi, ettei vanha peikko saa tilaa elämässäsi.

kylmätotuus

• Nythän minä sitten alan ryyppäämään kun 12sta vuoden putki sairaala- ja hoivakoti reissuja päättyi.
        Tänään tuolla Kirjurinluoto-lenkilläni oikein suunnittelin kaljabaariin menoa.
        Tai asennan ekaksi tuon modeemin ja alan kirjoittelemaan kännipäissäni uudella läppärilläni.
        Voi minua säälittävää raitistunutta holistia.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Nythän minä sitten alan ryyppäämään kun 12sta vuoden putki sairaala- ja hoivakoti reissuja päättyi.
        Tänään tuolla Kirjurinluoto-lenkilläni oikein suunnittelin kaljabaariin menoa.
        Tai asennan ekaksi tuon modeemin ja alan kirjoittelemaan kännipäissäni uudella läppärilläni.
        Voi minua säälittävää raitistunutta holistia.

Itse nostat alkoholismisi säännöllisin väliajoin otsikoihin. Turhaa siitä on marttyyriksi heittäytyä. Sinähän oikein haluat plogata elämästäsi ja itsestäsi. Kukaan ei edes muistaisi alkotaustaasi jos et sitä jatkuvasti itse korostaisi
        Siili

• Anonyymi kirjoitti:

Itse nostat alkoholismisi säännöllisin väliajoin otsikoihin. Turhaa siitä on marttyyriksi heittäytyä. Sinähän oikein haluat plogata elämästäsi ja itsestäsi. Kukaan ei edes muistaisi alkotaustaasi jos et sitä jatkuvasti itse korostaisi
        Siili

Odottavan äidin alkoholin käyttö on täällä sivuutettu kokonaan.
        Syntyy sairaita lapsia äidin juomisen takia.
        Eivät nämä äidit ja mummot tätä asiaa palstolla hehkuta.
        Näin tätä puolta nuoruudessani.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Odottavan äidin alkoholin käyttö on täällä sivuutettu kokonaan.
        Syntyy sairaita lapsia äidin juomisen takia.
        Eivät nämä äidit ja mummot tätä asiaa palstolla hehkuta.
        Näin tätä puolta nuoruudessani.

Ehkä tämänkin palstan 70+ äidit ja mummot ovat jo nämä asiat käsitelleet.
        Menehän paasaamaan nuorempiin ikäryhmiin.
        Siili

• Anonyymi

Sitä minä en ole koskaan käsittänyt että jos tulee raju elämän muutos niin viinaa aletaan lantraamaan . Siis se on syyksi laitettu sillä kerralla.
        Ja juominen jatkuu.
        Eikö sitä silloin voi ajatella että nyt on asiat näin ja eivät muutu muuksi vaikka kuten paljon viinaa vetäisin naamaani.
        Olen nähnyt niin monia riippuvaisia elämäni aikana ja moni sanoo silloinkin vielä ettei muka ole riippuvainen. En osaa ymmärtää miten he ajattelevat silloin viina on heille kävelykeppi vastoinkäymisissä. Vaikka heidän luulisi ajattelevan mitä siitä seuraa . Ihmisen on otettava vastuu itsestään ei se viina helpota kenenkään oloa .

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä tämänkin palstan 70 äidit ja mummot ovat jo nämä asiat käsitelleet.
        Menehän paasaamaan nuorempiin ikäryhmiin.
        Siili

Sinä voisit mennä omaan ikäryhmääsi jaarittelemaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Sitä minä en ole koskaan käsittänyt että jos tulee raju elämän muutos niin viinaa aletaan lantraamaan . Siis se on syyksi laitettu sillä kerralla.
        Ja juominen jatkuu.
        Eikö sitä silloin voi ajatella että nyt on asiat näin ja eivät muutu muuksi vaikka kuten paljon viinaa vetäisin naamaani.
        Olen nähnyt niin monia riippuvaisia elämäni aikana ja moni sanoo silloinkin vielä ettei muka ole riippuvainen. En osaa ymmärtää miten he ajattelevat silloin viina on heille kävelykeppi vastoinkäymisissä. Vaikka heidän luulisi ajattelevan mitä siitä seuraa . Ihmisen on otettava vastuu itsestään ei se viina helpota kenenkään oloa .

Pieni korjaus alkuun.
        Viinaa ei lantrata vaan juodaan raakana.

Juoppo toimii juuri näin.
        Oli sitten ilo tai suru, aina otetaan.
        Kännissä aivot ovat sumeat.
        Ei tarvitse, eikä voi ajatella mitään järkevää.
        Eikä halua.

Itseasiassa juoppo tietää tämän oikeinkin hyvin.
        Halutaan siirtää huonoja uutisia ja loiventavalla juomisella jatketaan.

Se on erittäin itsekeskeistä, vastuutonta toimintaa.

Mutta kuningas alkoholi hallitsee ja olet voimaton.
        Humala on jumalainen tila.
        Siihen on koukussa ja sitä haetaan.

Mutta siihen on olemassa ratkaisu.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Pieni korjaus alkuun.

Eikä halua.

Joku pelastuu uskovaiseksi ryhdyttyään.

• Anonyymi kirjoitti:

Joku pelastuu uskovaiseksi ryhdyttyään.

En ainakaan minä ole uskovaiseksi tullut.
        Olen ateisti.
        Oppi on tämä
        Pitää tietää mikä on oikein ja mikä väärin.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Sinä voisit mennä omaan ikäryhmääsi jaarittelemaan.

Minullakin on mielessä eräs palsta minne voisit mennä.... mut jääkööt se tässä sanomatta et mikä.
        Siili

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

En ainakaan minä ole uskovaiseksi tullut.
        Olen ateisti.
        Oppi on tämä
        Pitää tietää mikä on oikein ja mikä väärin.

Niinpä niin
        "Pitää tietää mikä on oikein ja mikä väärin."
        Pätee palstakirjoittelussakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Minullakin on mielessä eräs palsta minne voisit mennä.... mut jääkööt se tässä sanomatta et mikä.
        Siili

Olen 70 vee ja olen 70 plussassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin
        "Pitää tietää mikä on oikein ja mikä väärin."
        Pätee palstakirjoittelussakin.

Aina

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Pieni korjaus alkuun.

Eikä halua.

Jos olet juonut viinan raakana, niin miten Jaffa ja Cokis luovat siihen mielleyhtymän?
        Eiköhän kuitenkin ole niin, että noita limuja olet käyttänyt viinan lantrinkeina?

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

Jos olet juonut viinan raakana, niin miten Jaffa ja Cokis luovat siihen mielleyhtymän?
        Eiköhän kuitenkin ole niin, että noita limuja olet käyttänyt viinan lantrinkeina?

kylmätotuus

Kirjoitinko itsestäni?

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Olen 70 vee ja olen 70 plussassa.

Ikäryhmät eivät ole ainoita ryhmiä. Sinähän voisit mennä vaikka kokemusasiantuntijaksi päihdepalstalle tai ihan liveenkin.
        Siili

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Kirjoitinko itsestäni?

Kirjoitit juopoista, kauniimmin sanottuna alkoholisteista, siis myös itsestäsi.

kylmätotuus

• Anonyymi

Hyvästä oluenmausta voi nauttia kuulemma ilman alkoprosenttejakin. Ei kai se nys sentään ole pikkusormenantoo pahalle.
      Maaseudulla pirautetaan vielä omiksi tarpeiksi viinaakin. Se katsotaan kuitenkin Alkon kilpailemiseksi. Oluttakin osaavat jotkut tehä. Se on laillista.

Itellä keskivartalolihavuus muka estää läskin kertymistä vyötärölle on kehittänyttänyt ohutta treeniä. Sen pitäisi tepsiä just siihen löllöön vyötärö-osaan.
      Näkyvää muutosta ei alkuun ainakaan ole näkyvissä.

• Anonyymi

Juuri äsken join puolikkaan punaviinipullon tekemäni pitsan kanssa. Eilen join siitä puolet ja pullon koko oli 2,5 desiä! Ei kai ollut liikaa, eihän?

• Minkä ihmeen takia?

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Minkä ihmeen takia?

Sen takia, että juuri tuon kokoinen pullo on sopivan kokoinen sille viinimäärälle minkä koen sopivaksi itselleni. Vanhemmalle henkilölle suositellaan vain pieniä määriä alkoholia kerrallaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Sen takia, että juuri tuon kokoinen pullo on sopivan kokoinen sille viinimäärälle minkä koen sopivaksi itselleni. Vanhemmalle henkilölle suositellaan vain pieniä määriä alkoholia kerrallaan.

Kuka suosittelee vanhalle ihmiselle alkoholia?

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

"Se tekee pirun kipeää, kun nauttii litran lipeää"

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Ei kukaan suosittele, mutta vanhemmalle ihmiselle pidetään sopivana raja-arvona korkeintaan yhtä annosta alkoholia per vuorokausi. Sen määrän oletetaan olevan sellainen, joka ei juurikaan vahingoita. Tietenkään sitä ei kannata juoda joka päivä, mutta jokainen saa elää juuri niin kuin itse tahtoo!

• Anonyymi

Kaikki on vaarallista liikaa nautittuna tai syötynä.

Punaviini on huyvää ja kuullemma terveellistäkin.

• Alkoholismia on pidetty niin sanotusti suomalaisten kansantautina.

Alkoholin juominen juhlissa, ruuan kanssa tai kotona päivän päätteeksi on suomalaisessa kulttuurissa aivan normaalia, eikä aiheuta yleistä paheksuntaa.

Työpaikoilla arvotaan perjantaipulloja ja sukujuhlissa kuohuvaa tarjotaan heti ovella.

Opiskelijat vetävät haalarit jalkaan ja lähtevät baarikierroksella metsästämään seuraavaa tuoppia.

Jos päättää olla juhlissa juomatta alkoholia, se herättää ihmetystä ja kysymyksiä kanssajuhlijoissa, kun taas kaatokännistä toilailua pidetään hauskana asiana.

Näihin saatesanoihin lopetan omastapuolestani keskustelun tähän.

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Alkoholismia on pidetty niin sanotusti suomalaisten kansantautina.

Alkoholin juominen juhlissa, ruuan kanssa tai kotona päivän päätteeksi on suomalaisessa kulttuurissa aivan normaalia, eikä aiheuta yleistä paheksuntaa.

Työpaikoilla arvotaan perjantaipulloja ja sukujuhlissa kuohuvaa tarjotaan heti ovella.

Opiskelijat vetävät haalarit jalkaan ja lähtevät baarikierroksella metsästämään seuraavaa tuoppia.

Jos päättää olla juhlissa juomatta alkoholia, se herättää ihmetystä ja kysymyksiä kanssajuhlijoissa, kun taas kaatokännistä toilailua pidetään hauskana asiana.

Tuskin lopetat..?
        Monta ihanaa p_noa olisi jäänyt kokematta ujona hiljaisena ihmisenä ilman alkoholin antamaa pientä estottomuutta!

• Anonyymi
        Leski70 kirjoitti:

Alkoholismia on pidetty niin sanotusti suomalaisten kansantautina.

Kukaan ei ole tullut juhlissa kysymään minulta, miksi valitsen itselleni alkoholittoman juoman. Enkä minä ole ainoa, joka valitsee samoin.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei ole tullut juhlissa kysymään minulta, miksi valitsen itselleni alkoholittoman juoman. Enkä minä ole ainoa, joka valitsee samoin.

kylmätotuus

Äärivalintoja tekevät ovat usein niitä tylsimpiä tapauksia. Viinattomuus voi johtua siitäkin osalla heistä ettei viina vain sovi heille.
        Ei ole lääketieteessä eikä tieteessä ylipäätään osoitettu että pienehkö määrä alkoholia silloin tällöin nautittuna jotenkin pilaisi ihmistä, hänen elämäänsä tai lyhentäisi sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äärivalintoja tekevät ovat usein niitä tylsimpiä tapauksia. Viinattomuus voi johtua siitäkin osalla heistä ettei viina vain sovi heille.
        Ei ole lääketieteessä eikä tieteessä ylipäätään osoitettu että pienehkö määrä alkoholia silloin tällöin nautittuna jotenkin pilaisi ihmistä, hänen elämäänsä tai lyhentäisi sitä.

Jokaisen oma valinta, otti tai oli ottamatta.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuorempana olen itsekin käyttänyt alkoholia, mutta en enää, koska se ei yksinkertaisesti maistu hyvältä.
        Muiden juhlijoiden juominen ei minua häiritse, vaan jokainen joukoon niin paljon kun pää ja jalat kestävät.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuorempana olen itsekin käyttänyt alkoholia, mutta en enää, koska se ei yksinkertaisesti maistu hyvältä.
        Muiden juhlijoiden juominen ei minua häiritse, vaan jokainen joukoon niin paljon kun pää ja jalat kestävät.

kylmätotuus

Tuskin alkoholia sen maun takia juuri kukaan nauttii, viinin lipittelijöista en tiedä. Tuskin kukaan lääkkeitäkään niiden maun takia käyttää...

• Anonyymi

Kaipaan nousuhumalan tunnetilaa kuin myös seuraavan aamun krapulassa, jääkaapista noudetun huurteisen oluen sihahdusta, kun pullon henki vapautuu. Pitkää lutkuttaa ääntä, ohraliemen valuessa nielusta alas.

• Viinasta valistaminen, nykyään saa sen rinnalla huumeista kun jää riippuvaiseksi, siitä irti pääseminen lopulta henkilökohtainen valinta, tuke voi saada siihen se jää.

Hallituksen alkoholipolitiikka ei ohjaa raittiuteen, sama yksityistäminen kuin terveydenhoidossa näkyy alkoholin myynnissä aina väkevämpiin, lopulta onko enää alkoholi myymälää, viinaa saa pian kotiin kuljetettuna.

• Anonyymi

vielä. En saanut akanaan päästö todistusta apu koulun kieto linjalta
        ja menin kännissä tentiin ja siitä tuli joku inpromtu eikä se kelvannu

pitää valita nyt otanko kotiin kuljetettua viinaa vai shideriä krapulaani

pe

• Anonyymi

OrpoPurra on oivaltanut että hallituksen touhuja ei kukaan kestä selvinpäin.

https://yle.fi/a/74-20117163

Pöytäviina vaihtuu Sohvaviinaksi:)

• Anonyymi

Säästää leikkaa 400 000 € Ehyt päihdehaittoja torjuvalta järjestältä ja lisää päihteiden saatavuutta.

A-klinikka ja Sininauhaliitolta lähtee yht. 800 000 €

Hallitus toivoo viinan kulutuksen lisääntyvän verotulojen kattamiseksi.

Ennen toimittiin päinvastoin.

Muotia olla kännissä.

• Anonyymi

Vaimoni ei ole koskaan suhtautunut kriittisesti alkoiluuni. On ollut pitkiäkin putkia. Pisimmillään 3 eläköitymisen aloittamisvuotta mutta en ole koskaan örveltänyt ja olen pitänyt muutenkin huolen arkiasoiden sujumisesta.
      Lähempänä 60v ikää alkoi vaimoni suorastaan suosimaan tissutteluani.
      Varsinkin Espanjan asunnollamme se oli aamuisin alkavaa.
      Suosiminen lienee liittynyt alkoholin ikävään sivuvaikutukseen. Tarkoitan miekunnon heikkenemiseen. Vaimoni ilkesi sanoa, että harmiton alkoiluni on hänellekin lomaa!
      Ilkeän kaksimielinen ilmaisu!
      Nyt olen kuuritellut muutaman vuoden. Juhlapyhät, joulu, pääsiäinen, juhannus ovat kosteahkoja ja niiden välit hoidan kuntoani ja terveyttäni.
      Lonkan nivelrikolla ei liene yhteyttä hillittömään juopotteluuni? Alkoi tuntuvasti haittaamaan juuri ennen 80v ikää.

• Anonyymi

Sama täällä sillä erotuksella että kakkosasuntoni tuli aikanaan hankittua sieltä aika arvokkaalta alueelta Floridasta...siellä sitten olen tissutellut ja naapureillekin tarjonnut. Usein kun ei itse koe olevansa ihan ajokunnossa, autonkuljettajani hoitaa kuljetukset valitsemallani autotallini keräilyharvinaisuudella ja onkivesille luikahdetaan samoin Cris Craftilla tms.

• Anonyymi

Minä pääsin juomalla eroon selluliitista!
        Olin kolmen viikon ryyppyreissulla ja kun sitten menin kotiin, niin vaimo oli häipynyt...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä pääsin juomalla eroon selluliitista!
        Olin kolmen viikon ryyppyreissulla ja kun sitten menin kotiin, niin vaimo oli häipynyt...

Läski lähti.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      16
      2158
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2098
    3. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1387
    4. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1256
    5. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      146
      1178
    6. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1173
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      886
    8. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      864
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      69
      845
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63