Ehdotuksia mitä voisi tehdä vaakatasoon asetettavalla monikanavajärjestelmän keskikaiuttimella? Sellainen OoO on jäänyt ylimääräiseksi ja ollut varastossa pitkään. Uutta monikanavasysteemiä en aio rakentaa, mutta jotain muuta.
Keskikaiuttimen uusiokäyttö
2
220
Vastaukset
- Anonyymi
No ei sille hirveästi mitään muuta käyttöä voi suositella. Keskikaiutin toistaa vain keskialueen äänet. Ei siitä bassoja eikä paljon duskanttejakaan irtoa.
Voihan sen vaikka autotalliin stereoihin kytkeä.- Anonyymi
Tyhmyys tuotu julki, mutta on nykyään tehty niin helpoksi, että onnistuu idiooteiltakin vailla suurempia ponnistuksia. Joten 0 pistettä eikä yhtään papukaijamerkkiä.
Periaatteessa keskiaiutin on ihan normaali 2-tiehyllykaiutin.... mutta 95 % näistä on suunniteltu sillä periaatteella, että pitää olla symmetrinen ulkonäkö = laitetaan diskantti keskelle ja 2 keskiäänielementtiä laidoille. Enemmän komponentteja (=kalliimpi hinta) ja huonompi äänenlaatu kuin nomaalissa 2-tiekaiuttimessa, koska vierekkäin asetetut 2 keskiäänielementtiä tuottavat interferenssihäiriöitä toistaessaan saamaa ääntä JOS kuuntelija ei istu täsmälleen keskilinjalla.
Keskikaiuttimen ideahan oli laajentaa kuuntelualuetta, mutta nämä "symmetrinen ulkonäkö" mallit toimivat siis päinvastoin. Parempaan lopputulokseen pääsee kääntämällä ämyrin kyljelleen, mutta... pitäisi siis olla 2 näitä, jos haluaisi keskikaijjuttimista kunnollisen stereoparin rakentaa.
Huom on kyllä hifikaiuttimia ja myös fiksusti suunniteltuja keskikaiuttimia, jossa on 2 samankokoista keskiääni/bassoelementtiä, muttei näitä interferenssi/liuskoittumisilmiötä, mutta silloin rakenne on ns. 2½ tie eli 2 suurinta elementtiä toistavat bassot, mutta vain toinen niistä toistaa keskiääniä... ja diskantit sitten omalla elementillään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37541Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477