Talvimoottoripyöräily

Anonyymi-ap

Onko porukalla kokemusta talviajosta. Asutaan puolison kanssa kaupungin keskustassa ja meillä ei ole autoa. Keväällä hankittiin moottoripyörä ja sillä ollaan ajettu pakolliset ajot, jos julkisilla ei ole päästy. Nyt kun talvi tulee, niin ollaan mietitty että pärjättäiskö pyörän kanssa ympäri vuoden. Paljoa ei ajoa tule kuitenkaan. Pyöränä meillä on 600cc honda cbr. Tietysti nastarenkaat on ehdoton hankinta.

10

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      nastarenkaat pitää olla, sitten tietysti kun on talvi niin asusteet tarvii olla kunnolliset. Kyykkypyörä ei oo kyllä mikään hyvä talvipyörä, nurinmenoon kannattaa varautua, ei taida vakuutusyhtiökään korvata.

    • Olen ajanut usein talvella kun on pitänyt johonkin mennä ja myös huvikseen.

      Sanoisin että se on kylmää kyytiä ellei sitten ole kunnon vermeitä lämmittämässä ja pidon kanssa pärjää 100% kun ajaa olosuhteiden mukaan.

    • Anonyymi

      Parempi olisi, jos ette lähde kaupunkiliikenteeseen liukastelemaan katupyörän kanssa talvella. Siinä on myös muiden tielläliikkujien turvallisuus uhattuna.

    • Anonyymi

      Mopo. Et kuitenkaan pääse sen kovempaa ja kaksipyöräinen on kaksipyöräinen. Ostat jonkun enduron.
      Olen ajanut mopolla talvisin vuosia eikä nykyään ole kunnon pakkasiakaan kuin viikon pari joten hyvin pärjää.
      Ennen oli -20 - -30 ja silloin oli välillä aika hurjaa. Moottorikelkkailuun tarkoitettu puku, kunnon talvisaappaat, kypärän alle kommandopipo ja kolme kerrosta hanskoja, ohuet, nahkahanskat ja nahkakintaat. Tuulisuojat käsien eteen on pakollinen hankinta.

      Kyllä noita kyykkyjäkin on näkynyt joskus talvisin, laittaa vain nastarenkaat rouhealla kuviolla. Itse olen moottoripyöräilyt jättänyt toistaiseksi kesälle koska kuten sanoin, mopolla pääsee ihan samalla tavalla.

      Tuossa on vähän juttuakin

      https://www.uusilahti.fi/paikalliset/7987481

      • Anonyymi

        Voihan sitä talvella ajaa tikkarinopeuksia kun on oikeat renkaat niin ei jää jalkoihin. Joku 690 enduro-KTM vois olla hyvä tai vaikka 390 adventure.


      • Anonyymi

        Kyllä se varmaan totta on että enduro mallin pyörä on parempi talviajoon, mutta ei me lähdetä monia pyöriä osteleen. Meillä on lämmin parkkihallipaikka, josta päästäisiin lähtemään. Kunnollinen nastarengas varmasti tuo hyvän pidon. Kovilla pakkasilla ei tarkoituskaan ajaa. Meillä on kyllä kunnolliset varusteet. Alle tekninen kerrasto, siihen päälle kevyt untavatakki ja housut, siihen tuulenpitävä nahkapuku. Neopreeni huput kaulasuojilla. Kyllä me ajettiin keväällä -5 asteen pakkasella, tiet oli kuivia ja lumettomia. Ei mitään ongelmia lämmön kanssa ollut. Enemmänkin mietityttää teiden polanteet talvella, että kuinka pyörä käyttäytyy. Toki moottoripyöräilyssä aina on riskinsä. Mutta eiköhän se aika turvallista ole jos on kunnon renkaat alla ja pitoa piisaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se varmaan totta on että enduro mallin pyörä on parempi talviajoon, mutta ei me lähdetä monia pyöriä osteleen. Meillä on lämmin parkkihallipaikka, josta päästäisiin lähtemään. Kunnollinen nastarengas varmasti tuo hyvän pidon. Kovilla pakkasilla ei tarkoituskaan ajaa. Meillä on kyllä kunnolliset varusteet. Alle tekninen kerrasto, siihen päälle kevyt untavatakki ja housut, siihen tuulenpitävä nahkapuku. Neopreeni huput kaulasuojilla. Kyllä me ajettiin keväällä -5 asteen pakkasella, tiet oli kuivia ja lumettomia. Ei mitään ongelmia lämmön kanssa ollut. Enemmänkin mietityttää teiden polanteet talvella, että kuinka pyörä käyttäytyy. Toki moottoripyöräilyssä aina on riskinsä. Mutta eiköhän se aika turvallista ole jos on kunnon renkaat alla ja pitoa piisaa.

        Kokemusta talviajosta on, ja en kyllä kyllä lähtisi kyykyllä kokeilemaan. Kevyt Enska on vielä hallittavissa tilanteessa joka kaataa sun CBR:n vaihda se CBR johonkin joka soveltuu talviajoon paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemusta talviajosta on, ja en kyllä kyllä lähtisi kyykyllä kokeilemaan. Kevyt Enska on vielä hallittavissa tilanteessa joka kaataa sun CBR:n vaihda se CBR johonkin joka soveltuu talviajoon paremmin.

        Ihan samaa mieltä. Tulette kaatumaan varmasti jo ekoilla lumikeleillä. Kannattaa harkita pyörän vaihtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se varmaan totta on että enduro mallin pyörä on parempi talviajoon, mutta ei me lähdetä monia pyöriä osteleen. Meillä on lämmin parkkihallipaikka, josta päästäisiin lähtemään. Kunnollinen nastarengas varmasti tuo hyvän pidon. Kovilla pakkasilla ei tarkoituskaan ajaa. Meillä on kyllä kunnolliset varusteet. Alle tekninen kerrasto, siihen päälle kevyt untavatakki ja housut, siihen tuulenpitävä nahkapuku. Neopreeni huput kaulasuojilla. Kyllä me ajettiin keväällä -5 asteen pakkasella, tiet oli kuivia ja lumettomia. Ei mitään ongelmia lämmön kanssa ollut. Enemmänkin mietityttää teiden polanteet talvella, että kuinka pyörä käyttäytyy. Toki moottoripyöräilyssä aina on riskinsä. Mutta eiköhän se aika turvallista ole jos on kunnon renkaat alla ja pitoa piisaa.

        Miksi kysellä mielipiteitä, jos olette jo päättäneet hölmöillä katupyörällä talvella kaupunkiliikenteessä?! Samaa mieltä olen, kuin tässä toisetkin, että talviliikenteeseen sopiva pyörä on katuenduro. Se on myös kesällä hyvä pyörä kaupunkiliikenteessä.


      • Anonyymi

        Lehtijutun ohjeet tulee konkarilta:
        "– Itse en ole talvella ajanut sitten mopoiän, toteaa Lehtiniemi 40-vuotisella ajokokemuksellaan."


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe