Talvimoottoripyöräily

Anonyymi-ap

Onko porukalla kokemusta talviajosta. Asutaan puolison kanssa kaupungin keskustassa ja meillä ei ole autoa. Keväällä hankittiin moottoripyörä ja sillä ollaan ajettu pakolliset ajot, jos julkisilla ei ole päästy. Nyt kun talvi tulee, niin ollaan mietitty että pärjättäiskö pyörän kanssa ympäri vuoden. Paljoa ei ajoa tule kuitenkaan. Pyöränä meillä on 600cc honda cbr. Tietysti nastarenkaat on ehdoton hankinta.

10

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      nastarenkaat pitää olla, sitten tietysti kun on talvi niin asusteet tarvii olla kunnolliset. Kyykkypyörä ei oo kyllä mikään hyvä talvipyörä, nurinmenoon kannattaa varautua, ei taida vakuutusyhtiökään korvata.

    • Olen ajanut usein talvella kun on pitänyt johonkin mennä ja myös huvikseen.

      Sanoisin että se on kylmää kyytiä ellei sitten ole kunnon vermeitä lämmittämässä ja pidon kanssa pärjää 100% kun ajaa olosuhteiden mukaan.

    • Anonyymi

      Parempi olisi, jos ette lähde kaupunkiliikenteeseen liukastelemaan katupyörän kanssa talvella. Siinä on myös muiden tielläliikkujien turvallisuus uhattuna.

    • Anonyymi

      Mopo. Et kuitenkaan pääse sen kovempaa ja kaksipyöräinen on kaksipyöräinen. Ostat jonkun enduron.
      Olen ajanut mopolla talvisin vuosia eikä nykyään ole kunnon pakkasiakaan kuin viikon pari joten hyvin pärjää.
      Ennen oli -20 - -30 ja silloin oli välillä aika hurjaa. Moottorikelkkailuun tarkoitettu puku, kunnon talvisaappaat, kypärän alle kommandopipo ja kolme kerrosta hanskoja, ohuet, nahkahanskat ja nahkakintaat. Tuulisuojat käsien eteen on pakollinen hankinta.

      Kyllä noita kyykkyjäkin on näkynyt joskus talvisin, laittaa vain nastarenkaat rouhealla kuviolla. Itse olen moottoripyöräilyt jättänyt toistaiseksi kesälle koska kuten sanoin, mopolla pääsee ihan samalla tavalla.

      Tuossa on vähän juttuakin

      https://www.uusilahti.fi/paikalliset/7987481

      • Anonyymi

        Voihan sitä talvella ajaa tikkarinopeuksia kun on oikeat renkaat niin ei jää jalkoihin. Joku 690 enduro-KTM vois olla hyvä tai vaikka 390 adventure.


      • Anonyymi

        Kyllä se varmaan totta on että enduro mallin pyörä on parempi talviajoon, mutta ei me lähdetä monia pyöriä osteleen. Meillä on lämmin parkkihallipaikka, josta päästäisiin lähtemään. Kunnollinen nastarengas varmasti tuo hyvän pidon. Kovilla pakkasilla ei tarkoituskaan ajaa. Meillä on kyllä kunnolliset varusteet. Alle tekninen kerrasto, siihen päälle kevyt untavatakki ja housut, siihen tuulenpitävä nahkapuku. Neopreeni huput kaulasuojilla. Kyllä me ajettiin keväällä -5 asteen pakkasella, tiet oli kuivia ja lumettomia. Ei mitään ongelmia lämmön kanssa ollut. Enemmänkin mietityttää teiden polanteet talvella, että kuinka pyörä käyttäytyy. Toki moottoripyöräilyssä aina on riskinsä. Mutta eiköhän se aika turvallista ole jos on kunnon renkaat alla ja pitoa piisaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se varmaan totta on että enduro mallin pyörä on parempi talviajoon, mutta ei me lähdetä monia pyöriä osteleen. Meillä on lämmin parkkihallipaikka, josta päästäisiin lähtemään. Kunnollinen nastarengas varmasti tuo hyvän pidon. Kovilla pakkasilla ei tarkoituskaan ajaa. Meillä on kyllä kunnolliset varusteet. Alle tekninen kerrasto, siihen päälle kevyt untavatakki ja housut, siihen tuulenpitävä nahkapuku. Neopreeni huput kaulasuojilla. Kyllä me ajettiin keväällä -5 asteen pakkasella, tiet oli kuivia ja lumettomia. Ei mitään ongelmia lämmön kanssa ollut. Enemmänkin mietityttää teiden polanteet talvella, että kuinka pyörä käyttäytyy. Toki moottoripyöräilyssä aina on riskinsä. Mutta eiköhän se aika turvallista ole jos on kunnon renkaat alla ja pitoa piisaa.

        Kokemusta talviajosta on, ja en kyllä kyllä lähtisi kyykyllä kokeilemaan. Kevyt Enska on vielä hallittavissa tilanteessa joka kaataa sun CBR:n vaihda se CBR johonkin joka soveltuu talviajoon paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemusta talviajosta on, ja en kyllä kyllä lähtisi kyykyllä kokeilemaan. Kevyt Enska on vielä hallittavissa tilanteessa joka kaataa sun CBR:n vaihda se CBR johonkin joka soveltuu talviajoon paremmin.

        Ihan samaa mieltä. Tulette kaatumaan varmasti jo ekoilla lumikeleillä. Kannattaa harkita pyörän vaihtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se varmaan totta on että enduro mallin pyörä on parempi talviajoon, mutta ei me lähdetä monia pyöriä osteleen. Meillä on lämmin parkkihallipaikka, josta päästäisiin lähtemään. Kunnollinen nastarengas varmasti tuo hyvän pidon. Kovilla pakkasilla ei tarkoituskaan ajaa. Meillä on kyllä kunnolliset varusteet. Alle tekninen kerrasto, siihen päälle kevyt untavatakki ja housut, siihen tuulenpitävä nahkapuku. Neopreeni huput kaulasuojilla. Kyllä me ajettiin keväällä -5 asteen pakkasella, tiet oli kuivia ja lumettomia. Ei mitään ongelmia lämmön kanssa ollut. Enemmänkin mietityttää teiden polanteet talvella, että kuinka pyörä käyttäytyy. Toki moottoripyöräilyssä aina on riskinsä. Mutta eiköhän se aika turvallista ole jos on kunnon renkaat alla ja pitoa piisaa.

        Miksi kysellä mielipiteitä, jos olette jo päättäneet hölmöillä katupyörällä talvella kaupunkiliikenteessä?! Samaa mieltä olen, kuin tässä toisetkin, että talviliikenteeseen sopiva pyörä on katuenduro. Se on myös kesällä hyvä pyörä kaupunkiliikenteessä.


      • Anonyymi
        UUSI

        Lehtijutun ohjeet tulee konkarilta:
        "– Itse en ole talvella ajanut sitten mopoiän, toteaa Lehtiniemi 40-vuotisella ajokokemuksellaan."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      33
      2929
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      92
      1978
    3. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      9
      1399
    4. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      101
      1324
    5. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1229
    6. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      77
      1177
    7. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      65
      1017
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      12
      979
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      31
      877
    10. Kaikkea hyvää sulle

      Elämään. Toivottavasti löydät vierellesi ihanan naisen, jonka kanssa olet onnellinen. Se en ollut minä. Viimeiset heipa
      Ikävä
      36
      824
    Aihe