Ultraprosessoidun ruuan poistaminen päiväkotien ja koulujen ruokailuista

Anonyymi-ap

9

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Komunistien propagantaa?? Haluavat että siirryttään kommuuneihin jotta saadaan käsin tehyt tuoreet eväät koululaisille tehtyä talkoilla.. Mitä seuraavaksi...? Ensi lumen latu ja urheiluopisto valtion omistukseen ja emäntäkoulun tiluksille Lenin patsas. Ei ole röyhkeydellä rajaa näillä!! Miten lie liikenne lupien laita?

• Anonyymi

Kunhan nyt on ensinkään ruokaa, mitä syödä.

Eiköhän nuo ruoat jonain tukkona suolen mutkassa mene. Näin tokaisi minulle yksi emäntä, kun yritin työni puolesta jotain hänen ruokavaliostaan valistaa.

No nauruksihen se minun valistus meni. Kainuulaiset on kainuulaisia.

• Anonyymi

Jatkuvasti uutisoidaan , että suolistosyövät yleistyvät yhä nuoremmilla ja syyksi sanotaan joka kerta prosessoitu ruoka.
      Eikö kunnan tulisi olla suunnannäyttäjä myös ruokavalinnoissa, varsinkin lapsiystävällisen kunnan, eikä ruuan kanssa mennä sieltä mistä aita on matalin.

• Anonyymi

Eiköhän syynä ole se, että ei syödä ravitsemussuositusten mukaisesti, vaan vedetään kaksin käsin punaista lihaa, karkkia, limua ym. Normaali, terveellinen, paljon kasviksia sisältävä kotiruoka, joka mahdollisesti sisältää jokusen E-koodin, ei suolistosyöpiä aiheuta.

• Anonyymi

Vireko "tekee" tunnetusti halpaa ja pahan makuista/epäterveellistä ruokaa. Sitä saadaan "nauttia" mm. monissa Kainuun kouluissa, päiväkodeissa ja Kainuun keskussairaalassa. Se siitä terveellisestä ruokavaliosta.

• Anonyymi

Prosessointi itsessään ei tee ruuasta epäterveellistä, eikä siellä kouluruualla nyt mitään sipsejä varmaan lapsille tarjota? Kouluruoka on ravitsemussuositusten mukaista, terveellistä ruokaa. Prosessointia tai lisäaineita suurempi ongelma on, jos kouluruoka tai sen osia jätetään syömättä. Jos on lääkärin todistus siitä, että joku tietty lisäaine aiheuttaa esim. allergiaa, niin sitten varmaan saa pyytämällä ruuan ilman sitä. Voi ei ole margariinia terveellisempää, päinvastoin, koska se sisältää paljon kovia rasvoja. Kotonaan jokainen saa toki syöttää lapsilleen mitä tykkää, mutta ei lähdetä tuputtamaan muillekin omia ravitsemus-uskomuksia, jotka eivät ole ravitsemussuositusten mukaisia.

Siitä olen samaa mieltä aloitteen tekijöiden kanssa, että sesonginmukaista, lähellä tuotettua ja ekologista ruokaa olisi mahdollisuuksien mukaan hyvä lisätä.

• Anonyymi

Ja alusta asti itse tehty kouluruoka ilman lisäaineita ei taida olla myöskään taloudellisesti kovin realistista... Puolivalmisteista on edullisinta laittaa, kun tarvitsee vähemmän henkilökuntaa.

• Anonyymi

Virekon tekemät jää valitettavasti monelta juuri syömättä kun maku eikä monesti näköjään täsmää ruuan nimen kanssa yhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja alusta asti itse tehty kouluruoka ilman lisäaineita ei taida olla myöskään taloudellisesti kovin realistista... Puolivalmisteista on edullisinta laittaa, kun tarvitsee vähemmän henkilökuntaa.

Eikös Sotkamossa tehdä ruoka alusta saakka itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe