Muutaman kerran on kesällä tullut käytyä Pihtiputaalla ja olen ihastunut paikkakuntaan. Ihmettelen vaan kuinka pääkaupunkiseudun etätyötä tekevät lapsiperheet eivät ole muuttaneet sinne. Kaunis luonto, rauhallista ja siellä asuu mukavia luotettavia ihmisiä. Myös asunnot ovat edullisia. Sinne voisi muuttaa vaikka moni ystäväperhe yhdessä, kun taloja on myynnissä useampia. Paikkakunta on pieni niin varmasti ystäväperheet näkisivät toisiaan. Mm Alvajårvessä oli ihana uida. Miksi niin moni jumittaa pääkaupunkiseudulla, kun etätöitä voi tehdä myös maalla?
Pihtipudas on ihana paikka
7
407
Vastaukset
- Anonyymi
Tervetuloa.
- Anonyymi
Onhan noita esim
1. Rita Hayworth - avain pakoon (1994)
2. Kummisetä (1972)
3. Kummisetä osa II (1974)
4. Yön ritari (2008)
5. Pulp Fiction: Tarinoita väkivallasta (1994) - Anonyymi
Miinuksena tuulivoimarakentaminen.
- Anonyymi
Etkö raukka saa tehdä mitä itse huvittaa? Sinun pitää muuttaa aivan korpeen. Tietyt säännöt pitää olla, että jokaisella on turvallinen ja viihtyisä olo
- Anonyymi
Kyylät kuuluu asiaan, niillä on aina jotain kerrottavaa ja ne kertoo niitä asioita mielellään. Sitten kun kysyy, että mitä itselles kuuluu niin menevät jotenkin hankalan näköisiksi ja ovatkin samassa menossa johonkin.
- Anonyymi
Totta turiset! Kyyläävät aina, kun käy talviverkot kokemassa, oikein pahaa silmää antavat mokomatkin vainolaiset! Ja sen kerran, kun salavuoteutta harjoitin erään vanhanpiian nukkuma-aitassa toukokuisena sydänyönä, oli saatettu keuhkosairaalle vaimolleni tieto irstailustani. Voi tätä nykyajan irstautta! Ja sekin vielä, kun kävin paikallisessa savuisessa kapakassa, ja siellä ne kylän rantaremmiläiset katsoivat minua harjaantuneilla katseillaan ja pitivät hauskaa kustannuksellani. Kyllä oli niin nukkavieru sekin herrasmies, joka katsoi minua kiireestä kantapäähän ja tökki savukkeen kellastamalla etusormellaan, vaikka hällä itselläänkään ei ollut kuin vanha virkamien asu ja repsottavat tuohivirsut känsäisissä jaloissaan! Ikäänkuin olisin ollut kavala konna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta turiset! Kyyläävät aina, kun käy talviverkot kokemassa, oikein pahaa silmää antavat mokomatkin vainolaiset! Ja sen kerran, kun salavuoteutta harjoitin erään vanhanpiian nukkuma-aitassa toukokuisena sydänyönä, oli saatettu keuhkosairaalle vaimolleni tieto irstailustani. Voi tätä nykyajan irstautta! Ja sekin vielä, kun kävin paikallisessa savuisessa kapakassa, ja siellä ne kylän rantaremmiläiset katsoivat minua harjaantuneilla katseillaan ja pitivät hauskaa kustannuksellani. Kyllä oli niin nukkavieru sekin herrasmies, joka katsoi minua kiireestä kantapäähän ja tökki savukkeen kellastamalla etusormellaan, vaikka hällä itselläänkään ei ollut kuin vanha virkamien asu ja repsottavat tuohivirsut känsäisissä jaloissaan! Ikäänkuin olisin ollut kavala konna.
En kyllä usko juttujas mutta toivottavasti helpotti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.896029- 1723682
- 533219
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2122216- 351961
- 351897
- 461833
- 591740
- 191713
- 201661