Jos vähän hermostuu psykiatreihin ja heidän hoitoihinsa, psykiatri sanoo, että ”sairaus pahenee”. Minkälaista puppua.
Sairaus pahenee
246
1040
Vastaukset
- Anonyymi
Tietävät itsekin, että se on valerra..
- Anonyymi
Valetta*
- Anonyymi
sairaus pahenee on laissa mainittu peruste pakkohoidolle
- Anonyymi
Ullanlinnan psykiatrin diagnoosit sitten.
- Anonyymi
Siellä täytyy olla kiltisti ja hyväksyä lääkäri jumalana ja hoitajat myös . Ei parane sanoa vastaan yhtään tai olla eri mieltä .. Samaa mieltä ja osoittaa kiitollisuutta .
- Anonyymi
Miksi psykatrit valehtelevat?
- Anonyymi
Höpö höpö ne pitää kiinni palkoistaan vaan. Ihan sama mitä tekee kunhan saa kk palkan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähempi psykiatrit valehtelevat . Mutta hoitajana tiedän , että on kyllä tosi sairaitakin hoitajia . Ja epäsopivia alalle .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähempi psykiatrit valehtelevat . Mutta hoitajana tiedän , että on kyllä tosi sairaitakin hoitajia . Ja epäsopivia alalle .
Joka ammattiryhmään mahtuu työntekijöitä laidasta laitaan.
Jotkut ovat eksyneet väärälle alalle.
Olen itse potilaana tavannut aika monia hoitajia ja lääkäreitä, heissä on ollut tosi isojakin eroja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska heidän koko ammattinsa perustuu valheelle. Kukaan ei ole vielä tänä päivänä pystynyt osoittamaan, että mitään mielisairauksia olisi olemassa.
- Anonyymi
Ei hoitohenkilökunta vaadi mitään jumalan titteliä ainoastaan että potilas ymmärtäisi miksi lääkkeen lopettaminen ei ole ajankohtaista .
Omat mielipiteensä saa sanoa ihan reilusti ilman kiukkua ja huutamista .
Hoito tehdään aina siksi että ihminen taas tulisi voimaan paremmin . Ei siis mitenkään lääkärien keksintöjä ainoastaan tietoa sairauksista joissa taas usein potilaalla ei ole mitään tietoa niistä asioista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs ainulle on valehdeltu ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse potilaana tavannut aika monia hoitajia ja lääkäreitä, heissä on ollut tosi isojakin eroja.Yleensä on henkilökunnan tehtävä valitus jos joku työporukasta käyttäytyy huonosti , se kun puhutaan takana päin ja sellainen ihminen ei saa jatkaa hoitajana psykiatrisella joka kohtelee potilasta huonosti. Itse en ole työssäni nähnyt mitään huonoja esimerkkejä kaikki tekevät työtään kuten pitääkin .mutta sairas ihminen aina syyttää jotain eikä tajua että hänen sairautensa tekee hänestä sellaisen kiukku pussin . Joten lopettakaa tuo haukkuminen hoitoalan ihmisistä teillä ei ole aavistustakaan millaista heidän työnsä on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska heidän koko ammattinsa perustuu valheelle. Kukaan ei ole vielä tänä päivänä pystynyt osoittamaan, että mitään mielisairauksia olisi olemassa.
Jaa ettei voi. Entös Ullanlinnan tapaus oliko se mielestäsi terveen ihmisen toimintaa ?
Sinä luulet että ihmiset käyvät vuosi tolkulla kouluja päästäkseen ammattiinsa, ei valehteluun tarvita mitään koulutusta se joka epäilee että joku valehtelee on itse valehtelija . Niin yksinkertaista se vaan on.. sitten ei ole psykiatrit omavaltaisia , kaikki asiat kirjataan ja tarpeen tullessa katsotaan onko potilas saanut asiaankuuluvaa hoitoala siis pomollakin on pomo .joten ei ole helppo uskoa että on ihmisiä aina vaan tuolla tasolla jossa epäillään lääkärin valehtelevan. Se juuri on yksi pahin sairauden merkki .vainoharhaisuus . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hoitohenkilökunta vaadi mitään jumalan titteliä ainoastaan että potilas ymmärtäisi miksi lääkkeen lopettaminen ei ole ajankohtaista .
Omat mielipiteensä saa sanoa ihan reilusti ilman kiukkua ja huutamista .
Hoito tehdään aina siksi että ihminen taas tulisi voimaan paremmin . Ei siis mitenkään lääkärien keksintöjä ainoastaan tietoa sairauksista joissa taas usein potilaalla ei ole mitään tietoa niistä asioista.Kyllä potilaskin jotain omasta tilanteestaan ja tilasta tajuaa, hänhän se on, joka sairastaa.
Fiksuimmat lääkärit uskovat potilasta ja ottavat huomioon myös potilaan mielipiteet ja muut.
Useinhan sanotaan, että hoito suunnitellaan yhdessä potilaan kanssa, eikä se ihan aina kuitenkaan mene niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja potilaat sitten eivät valehtele koskaan, niinkö ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa ettei voi. Entös Ullanlinnan tapaus oliko se mielestäsi terveen ihmisen toimintaa ?
Sinä luulet että ihmiset käyvät vuosi tolkulla kouluja päästäkseen ammattiinsa, ei valehteluun tarvita mitään koulutusta se joka epäilee että joku valehtelee on itse valehtelija . Niin yksinkertaista se vaan on.. sitten ei ole psykiatrit omavaltaisia , kaikki asiat kirjataan ja tarpeen tullessa katsotaan onko potilas saanut asiaankuuluvaa hoitoala siis pomollakin on pomo .joten ei ole helppo uskoa että on ihmisiä aina vaan tuolla tasolla jossa epäillään lääkärin valehtelevan. Se juuri on yksi pahin sairauden merkki .vainoharhaisuus .Eli väärä käytös on mielisairaus! Oikea sairaus ei ole sitä miten joku käyttäytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä on henkilökunnan tehtävä valitus jos joku työporukasta käyttäytyy huonosti , se kun puhutaan takana päin ja sellainen ihminen ei saa jatkaa hoitajana psykiatrisella joka kohtelee potilasta huonosti. Itse en ole työssäni nähnyt mitään huonoja esimerkkejä kaikki tekevät työtään kuten pitääkin .mutta sairas ihminen aina syyttää jotain eikä tajua että hänen sairautensa tekee hänestä sellaisen kiukku pussin . Joten lopettakaa tuo haukkuminen hoitoalan ihmisistä teillä ei ole aavistustakaan millaista heidän työnsä on
En ymmärtääkseni haukkunut ammattilaisia, kerroin vain, että olen tavannut monenlaisia.
Olen itse ollut kerran osastolla, jossa osa henkilökunnasta oli töykeitä potilaita kohtaan, enkä voisi kuvitellakaan itseäni sellaiseen porukkaan töihin. En kestäisi katsella ja kuunnella, että potilaita suoraan suomeksi sanottuna vähän simputetaankin.
Monia osastoja on tullut kierrettyä aikoinaan, mutta se yksi jäi erityisesti mieleen, juurikin henkilökunnan käytöksen takia. Enkä ollut suinkaan ainoa potilas, joka teki tuon huomion. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä luulet että ihmiset käyvät vuosi tolkulla kouluja päästäkseen ammattiinsa, ei valehteluun tarvita mitään koulutusta se joka epäilee että joku valehtelee on itse valehtelija . Niin yksinkertaista se vaan on.. sitten ei ole psykiatrit omavaltaisia , kaikki asiat kirjataan ja tarpeen tullessa katsotaan onko potilas saanut asiaankuuluvaa hoitoala siis pomollakin on pomo .joten ei ole helppo uskoa että on ihmisiä aina vaan tuolla tasolla jossa epäillään lääkärin valehtelevan. Se juuri on yksi pahin sairauden merkki .vainoharhaisuus .Asiat kirjataan, joo. Valitettavasti joskus totuutta kiertäen.
Vuosia sitten sain käsiini hallinto-oikeudelta parin psykiatrin sinne laittamat lääkärinlausunnot tilanteestani, ja oikeasti pöyristyin, kun luin niitä. Muutamia kohtia oli kirjoiteltu aivan mielivaltaisesti vääristäen sanomaani, tai kerrottu asia päinvastoin, mitä olin itse sanonut. Myös oli mainittu asiasta, josta kanssani ei oltu edes keskusteltu ja olin muka ollut jotain mieltä siitä. Eli oli laitettu sanat suuhuni.
No ei hätää, sain antaa vastineen hallinto-oikeuteen, ja kerroinkin sinne oman kantani, näkemykseni asioista. Kerroin, mitä lääkärit olivat kirjanneet väärin, antaneet väärää tietoa.
Ja siellä sentään uskottiin minua, mikä tuntui ihan aidosti voitolta, koska potilas tuntee usein olevansa alakynnessä, ja saattaa siitä syystä vaieta.
On olemassa valtaa ja mielivaltaa, vallan käyttöä oikein taikka väärin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli väärä käytös on mielisairaus! Oikea sairaus ei ole sitä miten joku käyttäytyy.
Jos käyttäytyy " väärin " ja joku siitä valittaa, tai väittää sitä sairaudeksi, niin silloin olisi hyvä muuttaa käytöstään paremmaksi.
Vieläpä jos ymmärtää käyttäytyvänsä väärin, kuten esim, itse hoet koko ajan, että väärä käytös ei ole sairaus. Silloinhan ilmeisesti käyttäydyt jotenkin väärin, jos sitä aletaan väittämään sairaudeksi.
Käytös vaikuttaa ihmisen elämässä/elämään aika laajasti, ei pelkästään terveyden tai sairauden osoittamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos käyttäytyy " väärin " ja joku siitä valittaa, tai väittää sitä sairaudeksi, niin silloin olisi hyvä muuttaa käytöstään paremmaksi.
Vieläpä jos ymmärtää käyttäytyvänsä väärin, kuten esim, itse hoet koko ajan, että väärä käytös ei ole sairaus. Silloinhan ilmeisesti käyttäydyt jotenkin väärin, jos sitä aletaan väittämään sairaudeksi.
Käytös vaikuttaa ihmisen elämässä/elämään aika laajasti, ei pelkästään terveyden tai sairauden osoittamiseksi.Eli kyse on kielikuvallisesta sairaudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kyse on kielikuvallisesta sairaudesta.
Jos sinua on väitetty sairaaksi, ehkä käytöksesi takia, tai muuten. Mutta et tunne itsessäsi olevan mitään vialla, niin pysähdy ajan kanssa miettimään, mistä se voisi johtua, miksi sinua on joku väittänyt sairaaksi. Vaikkapa keskityt, onko käytöksessäsi jotain sellaista, mitä ihmiset voi pitää vääränä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä potilaskin jotain omasta tilanteestaan ja tilasta tajuaa, hänhän se on, joka sairastaa.
Fiksuimmat lääkärit uskovat potilasta ja ottavat huomioon myös potilaan mielipiteet ja muut.
Useinhan sanotaan, että hoito suunnitellaan yhdessä potilaan kanssa, eikä se ihan aina kuitenkaan mene niin.Kas kun potilaan mielipiteet eivät aina ylety tieteen kanssa samoihin. Kyllä lääkärit kuuntelevat potilaan mielipidettä, mutta usein se vaan on sitä että sanovat että joku muu sairaus in kyseessä eikä mt sairaus, siis siitä on turha edes keskustella , kumpa tietäisit hieman. Että lääkärit saavat usein sen teorian että muka antaneet väärän diagnoosin , vaan kun eivät ole. Siis kun kuuntelee tarkasti mitä lääkäri selittää niin voi olla että ymmärtääkin . Et ole mitenkään erikoistapaus lääkärille ainoastaan yksi muiden joukossa jota yritetään auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olis hyvä paikka todistaa väitteesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kyse on kielikuvallisesta sairaudesta.
Joko aijot todistaa väitteesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun potilaan mielipiteet eivät aina ylety tieteen kanssa samoihin. Kyllä lääkärit kuuntelevat potilaan mielipidettä, mutta usein se vaan on sitä että sanovat että joku muu sairaus in kyseessä eikä mt sairaus, siis siitä on turha edes keskustella , kumpa tietäisit hieman. Että lääkärit saavat usein sen teorian että muka antaneet väärän diagnoosin , vaan kun eivät ole. Siis kun kuuntelee tarkasti mitä lääkäri selittää niin voi olla että ymmärtääkin . Et ole mitenkään erikoistapaus lääkärille ainoastaan yksi muiden joukossa jota yritetään auttaa.
Yksi iso ongelma on varmasn tämä "suden ulvonta" ilmiö. Sen jälkeen kun kaikki sairaudentunnottomat huutaa sitä sairauttaan ja syyttää toisia siitä, niin vähän hiljastahan se sellasen aidon dialogin käyminen voi olla aika hiljasta, vaikka siihen teoriassa pitäisikin pystyä.
Näkeehän sen jotälläkin foorumilla miten turhaa se dialogin käynti on kun koko yhteiskunta ja sen kaikki jäsenet vaan valehtelee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska heidät on määrätty valehtelemaan valtion tasolta
Kuoppala sai kenkää kun arvosteli masennus lääkkeitä.
Nurmi ja Heikkilä saivat kenkää kun arvostelivat rokotteita
Heitä rangaistaan jos eivät tottele - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olis hyvä paikka todistaa väitteesi.
Ei ole olemassa yhtään tieteellistä tutkimusta mikä osoittaisi mielisairauden olemassaolon. Ei ole myöskään mitään syytä olettaa, että mielisairauksia voisi olla koska sairaudet ovat ruumiin vaivoja. Sairas mieli on kielikuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairas mieli on sairas samalla tavalla kuin sairas vitsi on sairas. Vitsi mitä joku paheksuu, on sairas vitsi. Henkilö jonka mielipidettä/elämäntapaa/vast. joku paheksuu, on mieleltään sairas. Kyse on kielikuvasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun potilaan mielipiteet eivät aina ylety tieteen kanssa samoihin. Kyllä lääkärit kuuntelevat potilaan mielipidettä, mutta usein se vaan on sitä että sanovat että joku muu sairaus in kyseessä eikä mt sairaus, siis siitä on turha edes keskustella , kumpa tietäisit hieman. Että lääkärit saavat usein sen teorian että muka antaneet väärän diagnoosin , vaan kun eivät ole. Siis kun kuuntelee tarkasti mitä lääkäri selittää niin voi olla että ymmärtääkin . Et ole mitenkään erikoistapaus lääkärille ainoastaan yksi muiden joukossa jota yritetään auttaa.
Eräskin oli lähes neljä vuotta syönyt masennuslääkkeitä eikä tilanne ollut muuttunut parempaan.No miksi ei?väärä masennusdiagnoosi.Ferritiini tasot tippunut hyvin matalaksi.Siitä johtunut kaikki ne oireet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinua on väitetty sairaaksi, ehkä käytöksesi takia, tai muuten. Mutta et tunne itsessäsi olevan mitään vialla, niin pysähdy ajan kanssa miettimään, mistä se voisi johtua, miksi sinua on joku väittänyt sairaaksi. Vaikkapa keskityt, onko käytöksessäsi jotain sellaista, mitä ihmiset voi pitää vääränä.
Tuo inttäjä ei usko, eikä ymmärrä mitään kommentteja, joita hänelle täällä vastaillaan.
Turhaa alkaa vääntämään rautalangasta, kun ei mene sanoma perille, niin ei mene.
Ei ole varmaan lääkärilläänkään helppoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole itseäni erikoistapauksena pitänytkään. Ennemminkin olin vuosia sitten haastava tapaus.
Mutta usko pois sinäkin, että mt-ongelmaisella joskus väitetään ongelman johtuvan vain korvien välistä, jos menee valittamaan jotain somaattista.
Kerran yhdelle psykiatrille juttelin siitä, kuinka hankalaa on joskus saada apua ja lääkärin huomiota kiinnittymään somaattiseen vaivaan, kun taustalla on joku psykiatrinen diagnoosi.
Arvaapas mitä se psykiatri sanoi ? Hän sanoi, että se on yleisessä tiedossa. Että kyllä jopa psykiatrit tietävät näköjään, kuinka herkästi yleislääkärit kääntävät monet vaivat johtuvaksi muka psyykestä.
Omalla kohdallani oli kerran kovia kipuja, joihin on syykin olemassa, ja kaksi eri yleislääkäriä väitti minua luulosairaaksi, suosittelivat vain menemään juttelemaan psykiatrille. Lopulta asia päätyi siihen, että olinkin leikkauspöydällä. Se siitä luulosairaudesta.
Lääkärit voivat kyllä kuunnella potilasta, ja siltikin olla välittämättä, mitä potilas sanoo.
Ja on eri asia kuunnella, kuin kuulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon sen verran, että onnekseni minua ei tarvitse enää auttaa.
Toki aikanaan saamastani avusta olen ollut ihan tyytyväinen, vaikka siihen aikaa menikin. Lopputulos oli tärkein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairas mieli on sairas samalla tavalla kuin sairas vitsi on sairas. Vitsi mitä joku paheksuu, on sairas vitsi. Henkilö jonka mielipidettä/elämäntapaa/vast. joku paheksuu, on mieleltään sairas. Kyse on kielikuvasta.
Kenenkään elämäntavassa ei ole mitään vikaa niin kauan, kuin kukaan muu, tai ihminen itse ei kärsi siitä. Jos elämäntavat alkavat aiheuttamaan ihmiselle erilaisia psyykkisiä oireita, niin silloin ei ole asiat kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkään elämäntavassa ei ole mitään vikaa niin kauan, kuin kukaan muu, tai ihminen itse ei kärsi siitä. Jos elämäntavat alkavat aiheuttamaan ihmiselle erilaisia psyykkisiä oireita, niin silloin ei ole asiat kunnossa.
Eli vääränlainen elämäntapa on mielisairaus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse potilaana tavannut aika monia hoitajia ja lääkäreitä, heissä on ollut tosi isojakin eroja.Kaikkia tarvitaan. Onhan potilat laidasta laitaan.
Et pääsee kärryille ajatuksen kulusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä luulet että ihmiset käyvät vuosi tolkulla kouluja päästäkseen ammattiinsa, ei valehteluun tarvita mitään koulutusta se joka epäilee että joku valehtelee on itse valehtelija . Niin yksinkertaista se vaan on.. sitten ei ole psykiatrit omavaltaisia , kaikki asiat kirjataan ja tarpeen tullessa katsotaan onko potilas saanut asiaankuuluvaa hoitoala siis pomollakin on pomo .joten ei ole helppo uskoa että on ihmisiä aina vaan tuolla tasolla jossa epäillään lääkärin valehtelevan. Se juuri on yksi pahin sairauden merkki .vainoharhaisuus .Kyllähän se niin on . Kaikilla ihmisillä elämässään vaiheita jossa olisi parannettavaa.
Ei hoitajat ole siitä poikkeus.
On vain niin,et kukaan täällä ei yksin päätä elämästään.
Kaikki joutuu toisten armoille ja siinä hyvät neuvot ovat kullan arvoisia.
Kerron tapauksen jossa kolmivuorotyötä tekevä ei saanut nukkua vuorojen välissä kun rakennuttyö naapurissa päivät...työvuoron päätyttyä olisi pitänyt saada nukkua yöt kunnolla.mutta naapuri pitää juhlat. Olet siis valvonut lähes viikon putkeen.
Sitten potilaat vittuilee päin näköä jne.
Luonne onkin sitten syy..
Tai aviopuoliso pistää elämän hankalaksi....
On aika lopettaa tää omaan napaansa tuojottaminen . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärtääkseni haukkunut ammattilaisia, kerroin vain, että olen tavannut monenlaisia.
Olen itse ollut kerran osastolla, jossa osa henkilökunnasta oli töykeitä potilaita kohtaan, enkä voisi kuvitellakaan itseäni sellaiseen porukkaan töihin. En kestäisi katsella ja kuunnella, että potilaita suoraan suomeksi sanottuna vähän simputetaankin.
Monia osastoja on tullut kierrettyä aikoinaan, mutta se yksi jäi erityisesti mieleen, juurikin henkilökunnan käytöksen takia. Enkä ollut suinkaan ainoa potilas, joka teki tuon huomion.On väärin,et soveltuvuus testit poistettu.
On paljonaloja joissa soveltuvuus pitää testata.
Paras testin On 1/2 vuoden harjoittelu jakso
Tässä työntekijä itse tajuaa sopiiko alle vai ei .
Lisäksi työkaverit näkee Onko kaverista ainesta kyseiselle alalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On erikoista katsoa kun nykyään ihmiset juoksee alasti pitkin katuja.
Nyt vain kuvataan.
Joitakin aikoja sitten tälläiset yksilöt valkotakkiset vei hoitoon.
Tiedän tapauksen jossa alasti kulkija kiitti kun hänet vietiin hoitoon. Tiedän tapauksen et annettiin kulkea pitkin katuja. Kun tajusi mitä.oli tehnyt . No häntä ei enää ole . Häpeä oli liian suuri.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräskin oli lähes neljä vuotta syönyt masennuslääkkeitä eikä tilanne ollut muuttunut parempaan.No miksi ei?väärä masennusdiagnoosi.Ferritiini tasot tippunut hyvin matalaksi.Siitä johtunut kaikki ne oireet.
On liian vähän puhuttu.et pitää syödä.monipuolisest.
Siksi olisikin tärkeää kouluissa lisätä kotitalouden oppitunteja.
Vitamiinit pitää oikealla tiellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole itseäni erikoistapauksena pitänytkään. Ennemminkin olin vuosia sitten haastava tapaus.
Mutta usko pois sinäkin, että mt-ongelmaisella joskus väitetään ongelman johtuvan vain korvien välistä, jos menee valittamaan jotain somaattista.
Kerran yhdelle psykiatrille juttelin siitä, kuinka hankalaa on joskus saada apua ja lääkärin huomiota kiinnittymään somaattiseen vaivaan, kun taustalla on joku psykiatrinen diagnoosi.
Arvaapas mitä se psykiatri sanoi ? Hän sanoi, että se on yleisessä tiedossa. Että kyllä jopa psykiatrit tietävät näköjään, kuinka herkästi yleislääkärit kääntävät monet vaivat johtuvaksi muka psyykestä.
Omalla kohdallani oli kerran kovia kipuja, joihin on syykin olemassa, ja kaksi eri yleislääkäriä väitti minua luulosairaaksi, suosittelivat vain menemään juttelemaan psykiatrille. Lopulta asia päätyi siihen, että olinkin leikkauspöydällä. Se siitä luulosairaudesta.
Lääkärit voivat kyllä kuunnella potilasta, ja siltikin olla välittämättä, mitä potilas sanoo.
Ja on eri asia kuunnella, kuin kuulla.Auttaa kun nostetaan lääkäreiden palkkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli vääränlainen elämäntapa on mielisairaus!
Otahan nyt ajatusta mukaan, kun luet muiden kommentteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auttaa kun nostetaan lääkäreiden palkkoja.
Juu, ja kun lääkärikoulutukseen lisätään asennekasvatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo inttäjä ei usko, eikä ymmärrä mitään kommentteja, joita hänelle täällä vastaillaan.
Turhaa alkaa vääntämään rautalangasta, kun ei mene sanoma perille, niin ei mene.
Ei ole varmaan lääkärilläänkään helppoa.Jos et tykkää viestistä, niin hyökkäät viestinviejää vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On erikoista katsoa kun nykyään ihmiset juoksee alasti pitkin katuja.
Nyt vain kuvataan.
Joitakin aikoja sitten tälläiset yksilöt valkotakkiset vei hoitoon.
Tiedän tapauksen jossa alasti kulkija kiitti kun hänet vietiin hoitoon. Tiedän tapauksen et annettiin kulkea pitkin katuja. Kun tajusi mitä.oli tehnyt . No häntä ei enää ole . Häpeä oli liian suuri....Oikean sairauden olemassaolo ei riipu vallitsevasta kulttuurista. Mielisairauden riippuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et tykkää viestistä, niin hyökkäät viestinviejää vastaan.
Kerro itse, mitä olet mielestäsi tällä trollauksen kaltaisella toiminnallasi saanut aikaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro itse, mitä olet mielestäsi tällä trollauksen kaltaisella toiminnallasi saanut aikaan?
Tuskin hän sillä mitään aikaan saa, kunhan purkaa omaa pahaa oloaan.
Muiden lukijoiden ei noista kannata välittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs ainulle on valehdeltu ?
On valehdeltu sairaudesta. Sitä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät valehtele vaan tietävät että sairaus pahenee kun potilas ei huolehdi lääkityksestä. Äei kukaan kouluta ihmisiä kymmenen vuotta että muka valehtelisivat . Ne luulot ovat juuri sitä sairautta , jota potikålas yrittää peitellä koko ajan , ettei muka nyt hänellä ole mitään mt sairauksia, vaan kun on.
Onhan se nähty että ihmiset jotka itse purkaa lääkityksen ovat aika pian sairaalassa taas ottamassa paikkoja . Lääkitys auttaa voimaan paremmin vaan ei toimi kuten särkylääke että tauti paranee. Nämä taudit eivät parane mutta oloa helpotetaan lääkityksellä monen kohdalla koko elämän. Sitten ovat ne masennus jutut ne kyllä paranee ja lääkiråtyksen voi jonkun ajan päästä vähentää ja lopulta jättää pois kokonaan.
Kun ei ymmärretä aina omaa tilaansa niin syytellään lääkäreitä , se on se tavallisin sairauden merkki. Heille muka valehdellaan tai on saanut väärän diagnoosin jne. Näin ne sairaudet vaikuttaa ihmisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri ei voi edes valehdella koska lääkärilläkin on ylempi taso joka ottaa selville mitä hön on kirjoittanut journaaleihin . Ihan hullua sinänsä edes kuvitella että joku lääkäri kyseenalaistaisi oman lääkärin lisenssinsä jonkun ukon luulotaudin vuoksi. Skitsofrenia on sairaus joka ei parane koskaan mutta sen voi pitää hyvin kurissa juuri lääkkeiden avulla samoin kaksisuuntainen mielenhäiriö . Jos potilaan ymmärtäisivät oman tilansa niin ei niitä pakko hoitoja olisi edes olemassa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse potilaana tavannut aika monia hoitajia ja lääkäreitä, heissä on ollut tosi isojakin eroja.Yleensä ne väärät ihmiset eivät ole pitkäaikaisia, sillä toiset hoitajat näkevät virheet ja tekevät ilmoituksen sellaisista hoitajista . Minunkin työajallani ennen eläkkeelle pääsyä, on laitettu pois henkilökuntaa jotka todella eivät sovi hoitoalalle.
Niin että ei sellaisia missään tiimissä hyväksytä jotka kohtelevat potilaita huonosti.. hoito henkilökunta on siellä potilasta varten ei mistään muusta syystä . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On väärin,et soveltuvuus testit poistettu.
On paljonaloja joissa soveltuvuus pitää testata.
Paras testin On 1/2 vuoden harjoittelu jakso
Tässä työntekijä itse tajuaa sopiiko alle vai ei .
Lisäksi työkaverit näkee Onko kaverista ainesta kyseiselle alalle.Tähän väliin tulee taas faktoja.
https://yle.fi/a/3-10655022 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos ei ole niin mene töihin ja elä palkallasi, äläkä tee asioita mitkä ovat sellaista joita kukaan normaali ihminenei edes ajattelisi tekevänsä , se kun yrität kumota asian josta niin moni kärsii .
Sinulle tulisi laittaa aitä todistetta henkilöhtaisesti , koska et näytä tietävän mitään asiasta josta puhut.
Onko ihminen terve kun luulee olevansa joku julkkis ja kehuu mitä levyjä hän on levyttänyt . Kun muut tietävät että hän on ollut rappusiivooojana töissä, siis hyvin kaukana julkisuudesta entäs kun ihminen sanoo että hänen lapsenlapsensa tapettiin koulussa edellispäivänä .vaikka lapsi on jo koulunsa käynyt valmiiksi ja in töissä , siis sellainenko on sinulle normaalin ihmisen elämistä . Aivoissa on kuule silloin paha häiriö kun alkaa olemaan julkkis vaikka ei edes ole vähääkään julkkiksen näköinen. Eräs tuttu joka oli sairaalassa sanoi että oli kurssilla teatteri ryhmässä ja että sairaala oli hotelli , niin että missäs vika silloin on jos ei aivojen tuottamista harhaluuloista . Joten kieltele sinä vaan sairaus ei kuule auta Sairaus on ja pysyy ja jos ei syö lääkkeitään niin menee niin huonoon kuntoon ettei tiedä edes kuka hän on edes. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä potilaskin jotain omasta tilanteestaan ja tilasta tajuaa, hänhän se on, joka sairastaa.
Useinhan sanotaan, että hoito suunnitellaan yhdessä potilaan kanssa, eikä se ihan aina kuitenkaan mene niin.Kaikki lääkärit kuuntelevat poiåtilasta , muutenhan ei voisi edes tehdä diagnoosia. Sitten on myös ulkonaisa asioita joita taitava lääkäri osaa katsoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli väärä käytös on mielisairaus! Oikea sairaus ei ole sitä miten joku käyttäytyy.
Sairaus saa ihmisen käyttäytymään väärin joten lopeta jo tuo jauhaminen. Kun yrität vaan kieltää asiaa. Olet varmaan itse käyttäytynyt vääriin kun niin kovasti puolipustelet asiaa mistä et näytä olevan jyvällä tippaakaan . Miksi edes yrität .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiat kirjataan, joo. Valitettavasti joskus totuutta kiertäen.
Vuosia sitten sain käsiini hallinto-oikeudelta parin psykiatrin sinne laittamat lääkärinlausunnot tilanteestani, ja oikeasti pöyristyin, kun luin niitä. Muutamia kohtia oli kirjoiteltu aivan mielivaltaisesti vääristäen sanomaani, tai kerrottu asia päinvastoin, mitä olin itse sanonut. Myös oli mainittu asiasta, josta kanssani ei oltu edes keskusteltu ja olin muka ollut jotain mieltä siitä. Eli oli laitettu sanat suuhuni.
No ei hätää, sain antaa vastineen hallinto-oikeuteen, ja kerroinkin sinne oman kantani, näkemykseni asioista. Kerroin, mitä lääkärit olivat kirjanneet väärin, antaneet väärää tietoa.
Ja siellä sentään uskottiin minua, mikä tuntui ihan aidosti voitolta, koska potilas tuntee usein olevansa alakynnessä, ja saattaa siitä syystä vaieta.
On olemassa valtaa ja mielivaltaa, vallan käyttöä oikein taikka väärin.Ei näissä asioissa ole voittajia ainoastaan sairaita ihmisiä .usein kun potilas kertoo lääkärille asioita niin voi olla että lääkäri saa kerronnasta toisen kuvan kun mitä potilas meinaa . Yksikin käytti sanaa latentti omasta tilastaan luullen että se tarkoittaa hiljaista syrjään vetäytyvää ihmistä . Siis yksi pieni sana jota ei tarttis käyttää edes jos ei ymmärrä sanan merkitystä , voi muuttaa koko kertomuksen. Siis kun käyttää ihan niitä tavallisia sanontoja eikä yritä ottaa suuhunsa sanoja joiden tarkoitusta ei edes ymmärrä niin ei tule virheitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän yhden änkyrän joka oli samaa luokkaa sairas siis kielsi sairautensa , oikeuden käynnissä antautui ja tottakai joutui maksamaan kaikki oikeuskulut koska itse oli nostanut syytteen . Käsitti vihdoin viimein että egoismisella kieltämisellä antaa aina vaan vahvemman kuvan omasta sairaudestaan . Sairas on sairas eikä siitä tarvitse kiistellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina välillä löytävät syitäkin sairauksiinsa. Kun aikansa jaksavat etsiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja on eri asia kuunnella, kuin kuulla.Minulle tapahtui myös sellainen juttu 55 vuotta sitten , kun menin lääkäriin niin sanoivat että olet vaan masentunut koska olet saanut vauvan puolivuotta sitten .minä olin nuori enkä ollut koskaan käynyt edes lääkärissä joten uskoin lääkäriä ja luulin että olin masentunut , koska lääkäri niin sanoi. Sain jotain tabletteja ja oksensin joka kerta ne ulos eivät pysyneet sisällä. Kipu vatsassa vaan yltyi. Sitten olin niin kovasti kipeä että ystävät veivät akuutti vastaanotolle . Ja siellä todettiin sappikivet . Ne leikattiin ja sain pussillisen sappikiviä muistoksi ” masennuksestani” makasin sairaalassa 10 päivää ja sain morfiini pistoksen joka päivä .
Ja kun tulin kotiin niin ” masennus” oli tipotiessään .siis katsoivat varmaan ettei niin nuorella ihmisellä voi olla mitään kipuja. No tulin terveeksi. Ja en muistele pahalla tapausta ajat ovat muuttuneet myös samoin lääkäreiden koulutus , tänään osaavat niin paljon enemmän ja on olemassa kokeita jotka sulkee pois somaattiset sairaudet siihen aikaan ei vielä sellaisia kokeita ollut .
ajattelin jälkeen päin että miten olin niin tyhmä etten edes kyseen alaistanut lääkärin diagnoosia
No myöhemmin sitten koulutin itseni hoitoalalle . Ja nähnyt niin somaattisia sairauksia kun MT sairauksiakin. Livenä . Ja luotan lääkäreihin tänään siis ei jäänyt traumoja . Sappikivi pussi oli kauan muistona sairaalareisustani. Myöhemmin sitte heitin sen pois . Aika aikaaa kutakin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se niin on . Kaikilla ihmisillä elämässään vaiheita jossa olisi parannettavaa.
Kerron tapauksen jossa kolmivuorotyötä tekevä ei saanut nukkua vuorojen välissä kun rakennuttyö naapurissa päivät...työvuoron päätyttyä olisi pitänyt saada nukkua yöt kunnolla.mutta naapuri pitää juhlat. Olet siis valvonut lähes viikon putkeen.
On aika lopettaa tää omaan napaansa tuojottaminen .En ole tavannut koskaan yhtäkään potilasta joka olisi vittuillut , joten turha mennä sanomaan sellaista. Kaikilla potilailla on sisarus riesana joten voivat olla valittavia ja soittaa hoitajaa apuun yhtämittaa . Mutta siihen on syykin , aikai sairaalassa kun eivät ole terveitä .tarvitaan kärsivällisisyyttä, hoitoalalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se niin on . Kaikilla ihmisillä elämässään vaiheita jossa olisi parannettavaa.
On aika lopettaa tää omaan napaansa tuojottaminen .Valvoneena ei mennä töihin , se on jo ensimmäinen asia jonka hoitajien on tiedettävä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitamiinit pitää oikealla tiellä.Vitamiinin puutetta in hyvin harvoin nykyaikana , ei niitä varoiksi tartte syödä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaus saa ihmisen käyttäytymään väärin joten lopeta jo tuo jauhaminen. Kun yrität vaan kieltää asiaa. Olet varmaan itse käyttäytynyt vääriin kun niin kovasti puolipustelet asiaa mistä et näytä olevan jyvällä tippaakaan . Miksi edes yrität .
Mitään objektiivista näyttöä ei ole että mielisairaus saa aikaan ihmiselle väärää käytöstä.
Taitaa olla kyse ihan eri tekiästä kun sairaudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin hän sillä mitään aikaan saa, kunhan purkaa omaa pahaa oloaan.
Muiden lukijoiden ei noista kannata välittää.Sinä et ota huomioon toisia lukijoita , vaan intät mustavalkoisia mielipiteitäsi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos ei ole niin mene töihin ja elä palkallasi, äläkä tee asioita mitkä ovat sellaista joita kukaan normaali ihminenei edes ajattelisi tekevänsä , se kun yrität kumota asian josta niin moni kärsii .
Sinulle tulisi laittaa aitä todistetta henkilöhtaisesti , koska et näytä tietävän mitään asiasta josta puhut.
Onko ihminen terve kun luulee olevansa joku julkkis ja kehuu mitä levyjä hän on levyttänyt . Kun muut tietävät että hän on ollut rappusiivooojana töissä, siis hyvin kaukana julkisuudesta entäs kun ihminen sanoo että hänen lapsenlapsensa tapettiin koulussa edellispäivänä .vaikka lapsi on jo koulunsa käynyt valmiiksi ja in töissä , siis sellainenko on sinulle normaalin ihmisen elämistä . Aivoissa on kuule silloin paha häiriö kun alkaa olemaan julkkis vaikka ei edes ole vähääkään julkkiksen näköinen. Eräs tuttu joka oli sairaalassa sanoi että oli kurssilla teatteri ryhmässä ja että sairaala oli hotelli , niin että missäs vika silloin on jos ei aivojen tuottamista harhaluuloista . Joten kieltele sinä vaan sairaus ei kuule auta Sairaus on ja pysyy ja jos ei syö lääkkeitään niin menee niin huonoon kuntoon ettei tiedä edes kuka hän on edes.Jos aivoissa on häiriö niin se on silloin aivoissa eikä mielessä.
Eli mielisairaudet ei aiheuta näitä aatteita tai tekoja mitä sitte tekeekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On valehdeltu sairaudesta. Sitä ei ole.
Jaa ei ole. Kirjoituksista päätellen on aika tavalla sairas kun kieltää sairauden
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitamiinit pitää oikealla tiellä.Nyky ruuan hinnoilla yhä enempi sellasia että ei ole varaa syödä niin monipuolisesti että saisi kaikkia riitttävästi.
Imeytyvyys häiriöt on oma lukunsa sitte.Neki voi olla lisäntymään päin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitamiinin puutetta in hyvin harvoin nykyaikana , ei niitä varoiksi tartte syödä .
Harvemmin niillä joilla on varaa syödä hyvin monipuolisesti.
Kaikilla kun ei ole nykyään varaa.Ruuan hinta aika paljon noussut viimeaikoina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitamiinin puutetta in hyvin harvoin nykyaikana , ei niitä varoiksi tartte syödä .
Kyllä d-vitamiinin puutetta on jos ei purkista ota lisäksi.Siis ainaki talviaikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa ei ole. Kirjoituksista päätellen on aika tavalla sairas kun kieltää sairauden
Eli nämä lääkärit Suomessa jotka kieltää me/cfs sairauden.On siis sairaita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri ei voi edes valehdella koska lääkärilläkin on ylempi taso joka ottaa selville mitä hön on kirjoittanut journaaleihin . Ihan hullua sinänsä edes kuvitella että joku lääkäri kyseenalaistaisi oman lääkärin lisenssinsä jonkun ukon luulotaudin vuoksi. Skitsofrenia on sairaus joka ei parane koskaan mutta sen voi pitää hyvin kurissa juuri lääkkeiden avulla samoin kaksisuuntainen mielenhäiriö . Jos potilaan ymmärtäisivät oman tilansa niin ei niitä pakko hoitoja olisi edes olemassa .
Kyllä tietyissä tapauksissa skitsofrenian saa parantumaan kokonaan.
Paranemis prosessi lähtee siitä kun saa selvitettyä mahdolliset tausta tekiät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyky ruuan hinnoilla yhä enempi sellasia että ei ole varaa syödä niin monipuolisesti että saisi kaikkia riitttävästi.
Imeytyvyys häiriöt on oma lukunsa sitte.Neki voi olla lisäntymään päin.Itse vähän yllätyin, että kotiseudullani vitamiini pillerit on merkattu joko varashälyttimillä tai ovat kokonaan ns. Tiskin alla... kertonee varmaan talouden tilasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En voi enää kuvitellakkaa että olisin tämän pimeän ja kylmän kauden ilman lisä vitaamiineja.
Sen verran antaa lisää vireyttä.Kyllä ne minultaki jäisi ostamjatta jos ei mitään hyötyä olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tavannut koskaan yhtäkään potilasta joka olisi vittuillut , joten turha mennä sanomaan sellaista. Kaikilla potilailla on sisarus riesana joten voivat olla valittavia ja soittaa hoitajaa apuun yhtämittaa . Mutta siihen on syykin , aikai sairaalassa kun eivät ole terveitä .tarvitaan kärsivällisisyyttä, hoitoalalla
Mitä vittiulin. Ylilääkäri suuttui ja heitti minut helvettiin sieltä osastolta. EIkä takaisin ollut menemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli nämä lääkärit Suomessa jotka kieltää me/cfs sairauden.On siis sairaita?
Se ei ole ME/cfs sairauden kieltämistä, jos ihmistä hoidetaan muista vakavista liitännäissairauksista jotka ovat yleisiä Me/csf sairaudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole ME/cfs sairauden kieltämistä, jos ihmistä hoidetaan muista vakavista liitännäissairauksista jotka ovat yleisiä Me/csf sairaudessa.
Niin ei kaikki lääkärit kielläkään.
Niitäki lääkäreitä on jotka sen kieltävät.Siis ovat sairaita kun kieltää sairauden olemassa olon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne voi valehdella.
Omalla kohdallani meni vuosia sitten hallinto-oikeuteen lääkärinlausuntoja, joista onnekseni sain hallinto-oikeudelta pari kappaletta itselleni luettavaksi. Niissä oli muutamassa kohdassa valheellista tietoa, asioita oli käännetty päinvastoin, mitä olin sanonut, oli myös kirjoitettu minun mielipiteeni asiasta, jota minulta ei edes oltu kysytty. Myös suuhuni oli laitettu sanoja, eli parissa kohdassa oli mainittu jotain, mitä en ollut edes sanonut.
Hallinto-oikeuden päätös kääntyi minun hyväkseni.
Kyllä lääkäritkin voi valehdella, hekin ovat vain ihmisiä. Ja on sitä tapahtunut yleislääkäreidenkin kanssa pari kertaa.
Toki asiat pitää pystyä todistamaan, jos aikoo valittaa ammattilaisen valehtelusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näissä asioissa ole voittajia ainoastaan sairaita ihmisiä .usein kun potilas kertoo lääkärille asioita niin voi olla että lääkäri saa kerronnasta toisen kuvan kun mitä potilas meinaa . Yksikin käytti sanaa latentti omasta tilastaan luullen että se tarkoittaa hiljaista syrjään vetäytyvää ihmistä . Siis yksi pieni sana jota ei tarttis käyttää edes jos ei ymmärrä sanan merkitystä , voi muuttaa koko kertomuksen. Siis kun käyttää ihan niitä tavallisia sanontoja eikä yritä ottaa suuhunsa sanoja joiden tarkoitusta ei edes ymmärrä niin ei tule virheitä.
Ei ole oikeita voittajia, ei, mutta kyllä se vaan hyvältä tuntui, kun ylemmällä tasolla uskottiin potilasta, lääkärien väittämistä asioista huolimatta.
Kollegiaalisuuden kyllä ymmärtää, monillakin eri ammattialoilla, mutta jos ei itse tiedä totuutta jostain, niin on turha väittää, ettei jokin asia mene niin kuin joku kertoo.
Onko se jotenkin täysin utopistinen asia ymmärtää, että potilaskin osaa pitää puolensa silloin, jos tilanne sitä vaatii ? Ai niin, mutta ensin pitää olla lähes parantunut, ja sitä kun ei sinun mielestäsi voi tapahtua...
Kun asioista on paperit tallessa, eli niin sanotusti mustaa valkoisella, niin siinä ei paljon paina se, mitä sinä väität. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle tapahtui myös sellainen juttu 55 vuotta sitten , kun menin lääkäriin niin sanoivat että olet vaan masentunut koska olet saanut vauvan puolivuotta sitten .minä olin nuori enkä ollut koskaan käynyt edes lääkärissä joten uskoin lääkäriä ja luulin että olin masentunut , koska lääkäri niin sanoi. Sain jotain tabletteja ja oksensin joka kerta ne ulos eivät pysyneet sisällä. Kipu vatsassa vaan yltyi. Sitten olin niin kovasti kipeä että ystävät veivät akuutti vastaanotolle . Ja siellä todettiin sappikivet . Ne leikattiin ja sain pussillisen sappikiviä muistoksi ” masennuksestani” makasin sairaalassa 10 päivää ja sain morfiini pistoksen joka päivä .
Ja kun tulin kotiin niin ” masennus” oli tipotiessään .siis katsoivat varmaan ettei niin nuorella ihmisellä voi olla mitään kipuja. No tulin terveeksi. Ja en muistele pahalla tapausta ajat ovat muuttuneet myös samoin lääkäreiden koulutus , tänään osaavat niin paljon enemmän ja on olemassa kokeita jotka sulkee pois somaattiset sairaudet siihen aikaan ei vielä sellaisia kokeita ollut .
ajattelin jälkeen päin että miten olin niin tyhmä etten edes kyseen alaistanut lääkärin diagnoosia
No myöhemmin sitten koulutin itseni hoitoalalle . Ja nähnyt niin somaattisia sairauksia kun MT sairauksiakin. Livenä . Ja luotan lääkäreihin tänään siis ei jäänyt traumoja . Sappikivi pussi oli kauan muistona sairaalareisustani. Myöhemmin sitte heitin sen pois . Aika aikaaa kutakinMullakin olisi kai psykiatrin pitänyt pystyä leikkaamaan sisäelimiä, kun pitkään väitettiin, että vika oli korvien välissä. No kirurgi sen lopulta hoiti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun tietääksen me/cfs potilaat ei saa hoitoa ellei sitte tilanne ole muuttunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tavannut koskaan yhtäkään potilasta joka olisi vittuillut , joten turha mennä sanomaan sellaista. Kaikilla potilailla on sisarus riesana joten voivat olla valittavia ja soittaa hoitajaa apuun yhtämittaa . Mutta siihen on syykin , aikai sairaalassa kun eivät ole terveitä .tarvitaan kärsivällisisyyttä, hoitoalalla
Ei tarvitse mennä kuin sairaalapäivystykseen, niin aina joskus kuulee, kun joku kiukkuinen, hermostunut potilas on alkanut suoraan jopa vittuilemaan hoitajille.
Kyllä sitä tapahtuu, ja se on vieläpä lisääntynyt vuosien varrella. Vaikka onneksi siltikin harvinaisempaa edelleen.
Sitä ei vaan pysty ymmärtämään, koska henkilökunta on kuitenkin työssään auttamassa potilaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät valehtele vaan tietävät että sairaus pahenee kun potilas ei huolehdi lääkityksestä. Äei kukaan kouluta ihmisiä kymmenen vuotta että muka valehtelisivat . Ne luulot ovat juuri sitä sairautta , jota potikålas yrittää peitellä koko ajan , ettei muka nyt hänellä ole mitään mt sairauksia, vaan kun on.
Onhan se nähty että ihmiset jotka itse purkaa lääkityksen ovat aika pian sairaalassa taas ottamassa paikkoja . Lääkitys auttaa voimaan paremmin vaan ei toimi kuten särkylääke että tauti paranee. Nämä taudit eivät parane mutta oloa helpotetaan lääkityksellä monen kohdalla koko elämän. Sitten ovat ne masennus jutut ne kyllä paranee ja lääkiråtyksen voi jonkun ajan päästä vähentää ja lopulta jättää pois kokonaan.
Kun ei ymmärretä aina omaa tilaansa niin syytellään lääkäreitä , se on se tavallisin sairauden merkki. Heille muka valehdellaan tai on saanut väärän diagnoosin jne. Näin ne sairaudet vaikuttaa ihmisiin.Ei mikään luuleminen ole tai voi olla sairaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi valhe on, että skitsofrenia olisi sairaus. Kukaan ei ole pystynyt osoittamaan, että olisi olemassa mielisairauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko ihminen terve kun luulee olevansa joku julkkis ja kehuu mitä levyjä hän on levyttänyt . Kun muut tietävät että hän on ollut rappusiivooojana töissä, siis hyvin kaukana julkisuudesta entäs kun ihminen sanoo että hänen lapsenlapsensa tapettiin koulussa edellispäivänä .vaikka lapsi on jo koulunsa käynyt valmiiksi ja in töissä , siis sellainenko on sinulle normaalin ihmisen elämistä . Aivoissa on kuule silloin paha häiriö kun alkaa olemaan julkkis vaikka ei edes ole vähääkään julkkiksen näköinen. Eräs tuttu joka oli sairaalassa sanoi että oli kurssilla teatteri ryhmässä ja että sairaala oli hotelli , niin että missäs vika silloin on jos ei aivojen tuottamista harhaluuloista . Joten kieltele sinä vaan sairaus ei kuule auta Sairaus on ja pysyy ja jos ei syö lääkkeitään niin menee niin huonoon kuntoon ettei tiedä edes kuka hän on edes.Ei käytös ole tai voi olla sairaus.
Häiriöt aivoissa kuuluvat neurologiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siitä sairaudesta mitään objektiivista näyttöä? Kuten esimerkiksi verikokeita, röntgenkuvia tai koepaloja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä nähdään taas, että mielisairaus tarkoittaa käytöstä mistä joku toinen ei pidä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi valhe on, että skitsofrenia olisi sairaus. Kukaan ei ole pystynyt osoittamaan, että olisi olemassa mielisairauksia.
Miksi osa skitsofreenikkoja on eri mieltä kanssasi? Eikö juuri heidän pitäisi tietää se paremmin kuin sinun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi osa skitsofreenikkoja on eri mieltä kanssasi? Eikö juuri heidän pitäisi tietää se paremmin kuin sinun?
Onko olemassa mitään objektiivista näyttöä siitä, että skitsofrenia olisi sairaus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko olemassa mitään objektiivista näyttöä siitä, että skitsofrenia olisi sairaus?
Skitsofrenian olemassaolo on todistettu monenlaisin menetelmin, ja se on hyvin tunnettu psykiatrisen sairauden kategoria. Skitsofrenia on yksi yleisimmistä psykoosisairauksista, ja sen diagnoosin perusteella on tehty paljon tutkimuksia ja hoitomalleja
Skitsofrenian diagnoosin määrittely ja oireiden tunnistus ovat kehittyneet vuosikymmenien varrella, ja nykyään se perustuu tietyihin psykologisiin ja neurobiologisiin tutkimustapoihin
Skitsofrenian oireisiin kuuluvat esimerkiksi harhaluulot, aistiharhat, hajanainen puhe, jatkuva inttäminen tosiasioita vastaa ja sosiaalinen vetäytyminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skitsofrenian olemassaolo on todistettu monenlaisin menetelmin, ja se on hyvin tunnettu psykiatrisen sairauden kategoria. Skitsofrenia on yksi yleisimmistä psykoosisairauksista, ja sen diagnoosin perusteella on tehty paljon tutkimuksia ja hoitomalleja
Skitsofrenian diagnoosin määrittely ja oireiden tunnistus ovat kehittyneet vuosikymmenien varrella, ja nykyään se perustuu tietyihin psykologisiin ja neurobiologisiin tutkimustapoihin
Skitsofrenian oireisiin kuuluvat esimerkiksi harhaluulot, aistiharhat, hajanainen puhe, jatkuva inttäminen tosiasioita vastaa ja sosiaalinen vetäytyminen.Brittitutkimuksien mukaan lähes 50% skitsofrenia oireitten taustalta löytyy somattiset syyt.Mutta Suomessa vaan kuvitellaan että pillerit ratkaisee ongelmat.Ei ratkaise kun taustasyyt pitää hoitaa.Pillerit ei niitä hoida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä köyhät ihmiset jotka syö päivittäin hyvin vähän.Millä logiikalla vitamiinitasot pysyy hyvinä?
Nykyää ole mitään harvinaista että näitä on.Kun niitä aina on ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skitsofrenian oireisiin kuuluvat esimerkiksi harhaluulot, aistiharhat, hajanainen puhe, jatkuva inttäminen tosiasioita vastaa ja sosiaalinen vetäytyminen.Sosiaaliseen vetäytymiseen kuuluu monet muutkin tilat kuin skitsofrenia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skitsofrenian oireisiin kuuluvat esimerkiksi harhaluulot, aistiharhat, hajanainen puhe, jatkuva inttäminen tosiasioita vastaa ja sosiaalinen vetäytyminen.Miksi höpötät jostaki neurobiologiasta?Kaikki nyky tutkimukset kumoaa kaikki aivokemioitten epätaspainot mielenterveys ongelmissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on hyvin tyypillinen lääkeyhtiön mannekkiinin mielipide.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skitsofrenian oireisiin kuuluvat esimerkiksi harhaluulot, aistiharhat, hajanainen puhe, jatkuva inttäminen tosiasioita vastaa ja sosiaalinen vetäytyminen.Skitsofrenian olemassa olo on kiistämätön tosiasia.Mutta millään menetelmällä sitä ei ole todisetettu sairaudeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skitsofrenian olemassa olo on kiistämätön tosiasia.Mutta millään menetelmällä sitä ei ole todisetettu sairaudeksi.
Kerro ihmeessä, mitä se sitten on, jos sinulla kerta on ensikädentietoa. Mikä se saa periaatteessa fiksun ihmisen jatkuvasti inttämään tosiasioita vastaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et kykene vastaamaan kysymykseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Brittitutkimuksien mukaan lähes 50% skitsofrenia oireitten taustalta löytyy somattiset syyt.Mutta Suomessa vaan kuvitellaan että pillerit ratkaisee ongelmat.Ei ratkaise kun taustasyyt pitää hoitaa.Pillerit ei niitä hoida.
Suomalaisen perimätiedon mukaan 99% uhriutuvista narsisteista ei halua tutustua kaikkiin niihin hoitoihin mitä mielenterveyspuolella tarjotaan, vaan he vain itkee vain pillereistä, joihta he ei edes syö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisen perimätiedon mukaan 99% uhriutuvista narsisteista ei halua tutustua kaikkiin niihin hoitoihin mitä mielenterveyspuolella tarjotaan, vaan he vain itkee vain pillereistä, joihta he ei edes syö.
Aika pieni prosentti mt-puolen potilaista/asiakkaista taitaa olla niitä narsisteja.
Narsisti-sanaa/käsitettä käytetään nykyään ihan liian herkästi. Jos ihminen on " vaikea tapaus " , ei hän ole heti narsisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skitsofrenian oireisiin kuuluvat esimerkiksi harhaluulot, aistiharhat, hajanainen puhe, jatkuva inttäminen tosiasioita vastaa ja sosiaalinen vetäytyminen.No minkälaista objektiivista näyttöä on olemassa yhtään minkään mielisairauden olemassaolosta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika pieni prosentti mt-puolen potilaista/asiakkaista taitaa olla niitä narsisteja.
Narsisti-sanaa/käsitettä käytetään nykyään ihan liian herkästi. Jos ihminen on " vaikea tapaus " , ei hän ole heti narsisti.No miten sen taas ottaa.
Se on totta että aivan liian usein pomoa joka yksinkertaisesti antaa työtehtävän, mennään haukkumaan narsistiksi, tai muuta vastaavaa ihmistä joka ei lähde pomppimaan toisen ihmisen pillin mukaan.
Mutta ei savua ilman tulta. On ihmisiä joilla on todella paljon vahvemmat narsistiset piirteet kuin keskiverto tallaajalla. Joidenkin arvioiden mukaan narsistien osuus voisi olla sellaista prosentin luokkaa ihmisistä. Eli kun ihminen tuntee yli sata ihmistä, niin luultavasti hän tuntee myös narsistin.
Siinä vaiheessa kun ruvetaan puhumaan MT puolen asiakkaissa, niin siellä valitettavasti ne narsistiset piirteet ovat yleisempiä kuin ns. valtaväestössä. Onko se sitten lapsellisuutta vai aitoa narsismia, niin on varmaan hankala erottaa.
Kaikkinensa siihen kyllä tarvitaan ihan omanlaisensa ihminen inttämään, ja hakemaan vahvistusta vahvistusharhalleen, jos jokainen ihminen menemällä psykiatriseen hoitoon ja vastaanottamaalla sen kaiken saatavilla olevan hoidon, tietää sen jatkuvan inttämisen vääräksi.
- Anonyymi
Saat pian sellasta lääkettä et olet kunnolla sekaisin .
- Anonyymi
Ketään ei saa uhkailla.
- Anonyymi
Jos sinä olet sairautesi kanssa selaisin niin se on niin että tämä lääkäri ei vielä halua että potilas lopettaa lääkityksensä sekin aika tulee aikanaan . Joten hoito on oikein tämän ihmisen kohdalla silloin kun lääkäri haluaa hoitaa terveeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä olet sairautesi kanssa selaisin niin se on niin että tämä lääkäri ei vielä halua että potilas lopettaa lääkityksensä sekin aika tulee aikanaan . Joten hoito on oikein tämän ihmisen kohdalla silloin kun lääkäri haluaa hoitaa terveeksi.
Sairas mieli on kielikuva joten ei ole mitään parannettavaa.
- Anonyymi
Eli syytä jatkaa unia
- Anonyymi
Eli on vuosi 24
- Anonyymi
Tuollaiset puheet saavat aikaan sen, että ei tiedä itkeäkö vai nauraako. Psykiatri vaikuttaa siltä, että ei ole kunnossa hänkään.
- Anonyymi
Ehkä, mutta potilas ei voi laittaa psykiatria pakkohoitoon
vain psykiatri voi laittaa toisen osapuolen pakkohoitoon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vain psykiatri voi laittaa toisen osapuolen pakkohoitoonVäärin
Pakkohoito perustuu psykoosiin. Ei psykiatrina olo mitenkään automaattisesti estä psykoottisuutta, vaikka käytännössä se onkin harvinaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin
Pakkohoito perustuu psykoosiin. Ei psykiatrina olo mitenkään automaattisesti estä psykoottisuutta, vaikka käytännössä se onkin harvinaista.kerrotko tapauksista joissa tutkiva psykiatri on ohjattu potilaan toimesta pakkohoitoon
- Anonyymi
Joku terapeutti itäsuomessa oli varastanut kymmeniä tuhansia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin
Pakkohoito perustuu psykoosiin. Ei psykiatrina olo mitenkään automaattisesti estä psykoottisuutta, vaikka käytännössä se onkin harvinaista.Helluntaiseurakunnissa YouTube saalem
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerrotko tapauksista joissa tutkiva psykiatri on ohjattu potilaan toimesta pakkohoitoon
Ullan linnan psykiatri ehkä näytti kaikille millaista porukkaa ne on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerrotko tapauksista joissa tutkiva psykiatri on ohjattu potilaan toimesta pakkohoitoon
Sitten on uskontojen uhrit ry. Sieltä saa apua vainoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten on uskontojen uhrit ry. Sieltä saa apua vainoihin.
Ortodoksipappi murhasi entisen vaimonsa ja sen miehen ampumalla Joensuussa. Ammatti ei tee ketään synnittömäksi vaan kaikki on vastuussa omista teoistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä on naivia kuvitella ettei kaikissa ammattikunnissa tai ihmisryhmissä olisi poikkeuksellisen hyviä, ja poikkeuksellisen huonoja yksilöitä, vaikka suurin osa onkin vain tavallisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro tapauksista joissa pakkohoitoon ohjataan ilman laillista menettelyä?
Poliisin, ambulanssin, tai huoli ilmoituksen voi tehdä ihan kuka vaan, mutta jotta se prosessi etenisi pakkohoidoksi, siellä taustalla pitää olla psykoosi. Pelkkä mielensä pahoittaminen tai foorumilla mölyäminen ei sitä saa tapahtumaan. Vaikka keskustelukumppanina olisi "hullu" tai lääkäri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisin, ambulanssin, tai huoli ilmoituksen voi tehdä ihan kuka vaan, mutta jotta se prosessi etenisi pakkohoidoksi, siellä taustalla pitää olla psykoosi. Pelkkä mielensä pahoittaminen tai foorumilla mölyäminen ei sitä saa tapahtumaan. Vaikka keskustelukumppanina olisi "hullu" tai lääkäri.Eli voi vaikka uhkailla mutta jos ei ole psykoosissa eikä tee mitään niin ei joudu pakkohoitoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli voi vaikka uhkailla mutta jos ei ole psykoosissa eikä tee mitään niin ei joudu pakkohoitoon?
Psykoosi on epätieteellinen humpuukidiagnoosi joka voidaan antaa ihmiselle josta psykiatri ei pidä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joukossa voi olla myös mätiä omenoita, sitä sattuu, ammatissa kuin ammatissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli voi vaikka uhkailla mutta jos ei ole psykoosissa eikä tee mitään niin ei joudu pakkohoitoon?
Ei se välttämättä vaadi psykoosia, että voi joutua pakkohoitoon.
Jotkut saattavat esim. puhelun tai vastaanottokäynnin aikana esittää uhkailua, uhkaavaa käytöstä, niin äkkiäkös sitä ollaan osastolle viemässä.
Tuo maininta " ei ole psykoosissa eikä tee mitään..." mitä se mahtaa tarkoittaa, mitä muka tekisi ? Aina on lupa käyttää omaa harkintaa, mitä tekee mitä ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykoosi on epätieteellinen humpuukidiagnoosi joka voidaan antaa ihmiselle josta psykiatri ei pidä
Psykoosia ei diagnosoida ainoastaan siitä syystä, jos lääkäri ei pidä potilaasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykoosia ei diagnosoida ainoastaan siitä syystä, jos lääkäri ei pidä potilaasta.
Onko teillä mitään objektiivista menetelmää yhtään minkään mielisairauden diagnosoimiseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yksi ammattilainen tyrii, ei se tarkoita, että muutkin saman alan edustajat olisivat samanlaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko teillä mitään objektiivista menetelmää yhtään minkään mielisairauden diagnosoimiseen?
Ei minulla tarvitse olla mitään menetelmiä, olen ollut potilaspuolella, ja aikoinaan kyllä myönsin, että päässä viirasi aika reippaasti.
Minun piti itse se tajuta, että ymmärsin ottaa apua vastaan ja toivuin.
Jos olisin koko ajan vain inttänyt, että psykiatriaa ei ole, tai se on jotain huuhaata, en olisi pystynyt toipumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minulla tarvitse olla mitään menetelmiä, olen ollut potilaspuolella, ja aikoinaan kyllä myönsin, että päässä viirasi aika reippaasti.
Jos olisin koko ajan vain inttänyt, että psykiatriaa ei ole, tai se on jotain huuhaata, en olisi pystynyt toipumaan.Eli ei mitään objektiivista näyttöä mielisairauksien olemassaolosta.
- Anonyymi
Niinhän se tapaa olla että ihminen jolla on sairaus on psykiatriaa vastaan jotenkin . Mutta lohduksi sentään ihmisiä tulee terveeksi sairaudestaan koko ajan juuri siksi että luottavat lääkärinsä .vainoharhaisuutta taas ei lääkkeet paranna joten valitse siinä itse kaksi asiaa. Jos lopetat niin sairaus uusii melko varmasti jos jatkat ja kuuntelet mitä sinulle sanotaan niin paraneminenkin alkaa. Vai haluatko ensinnäkään parantua. Sekin tuli mieleen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin
Pakkohoito perustuu psykoosiin. Ei psykiatrina olo mitenkään automaattisesti estä psykoottisuutta, vaikka käytännössä se onkin harvinaista.Kyllä ihmetyttää nuo kommentit mutta toisaalata voiko näiltä mitään asiallista vaatiakkaan
Sairas mikä sairas . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se tapaa olla että ihminen jolla on sairaus on psykiatriaa vastaan jotenkin . Mutta lohduksi sentään ihmisiä tulee terveeksi sairaudestaan koko ajan juuri siksi että luottavat lääkärinsä .vainoharhaisuutta taas ei lääkkeet paranna joten valitse siinä itse kaksi asiaa. Jos lopetat niin sairaus uusii melko varmasti jos jatkat ja kuuntelet mitä sinulle sanotaan niin paraneminenkin alkaa. Vai haluatko ensinnäkään parantua. Sekin tuli mieleen
Eli psykiatrian vastustus on mielisairaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisin, ambulanssin, tai huoli ilmoituksen voi tehdä ihan kuka vaan, mutta jotta se prosessi etenisi pakkohoidoksi, siellä taustalla pitää olla psykoosi. Pelkkä mielensä pahoittaminen tai foorumilla mölyäminen ei sitä saa tapahtumaan. Vaikka keskustelukumppanina olisi "hullu" tai lääkäri.Jos laitokseen joutuu, ensin on yleensä tarkkailuaika, onko se kolme vai neljä päivää.
Sen perusteella katsovat, joutuuko jäämään hoitoon vai ei.
Saattavat kyllä kysyä potilaalta suostuuko jäämään vapaaehtoisesti, ja tilanteen vaatiessa, jos potilas kieltäytyy, niin voidaan laittaa pakkohoitoon.
Pakkohoitoa ei yleensä edes päätä vain yksi lääkäri, siinä on oltava ainakin kahden lääkärin näkemys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ei mitään objektiivista näyttöä mielisairauksien olemassaolosta.
Niin kai minulta sitten parani joku olemassa olematon vaiva tuolta korvien välistä, jotakin kuitenkin tapahtui parempaan suuntaan, oli olemassa tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kai minulta sitten parani joku olemassa olematon vaiva tuolta korvien välistä, jotakin kuitenkin tapahtui parempaan suuntaan, oli olemassa tai ei.
Se ei kuitenkaan osoita mielisairauksien olemassaoloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin kun ihminen ei pidä itsestään, niin hän voi luulla ettei kukaan muukaan hänestä pidä, ei edes se psykiatri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisin koko ajan vain inttänyt, että psykiatriaa ei ole, tai se on jotain huuhaata, en olisi pystynyt toipumaan.Mulla kävi se moka, että itse hakeuduin hoitoon, kun tunsin, että kaikki ei ole niin kuin pitäisi. Päässä viiraa. Tuon kaiken tunsin. Tiesin, myönsin.
Se moka tuli siinä, kun luulin, että jokin tauti on, mikä tuon oudon olon ja tunteen aiheuttaa.
Ja kun verikokeet ja tt kuva eivät paljastaneet mitään, niin hulluhan tuo.
Luulotautinen oli luullut psykoosissaan olevansa oikeasti sairas eikä lainkaan sairaudentuntoinen.
Siitä sitten osastolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yksi ammattilainen tyrii, ei se tarkoita, että muutkin saman alan edustajat olisivat samanlaisia.
Jos yksi ammattilainen tyrii, niin silloin kollega rientää hätiin, ja kas kummaa, niin hänkin on samaa mieltä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisin, ambulanssin, tai huoli ilmoituksen voi tehdä ihan kuka vaan, mutta jotta se prosessi etenisi pakkohoidoksi, siellä taustalla pitää olla psykoosi. Pelkkä mielensä pahoittaminen tai foorumilla mölyäminen ei sitä saa tapahtumaan. Vaikka keskustelukumppanina olisi "hullu" tai lääkäri.Olennaista on asiakkaan oikeus ohjata mielisairas psykiatri hoitoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olennaista on asiakkaan oikeus ohjata mielisairas psykiatri hoitoon
Olennaista asiassa on se, että asiakas ei voi sitä tehdä.
Ainoastaan tietenkin sitä kautta, jos psykiatri vaikuttaa sairaalta, niin asiakas voi ottaa psykiatrin esihenkilöön yhteyttä ja ilmoittaa asiasta.
Selvittely kuuluu täysi heidän omaksi tehtäväkseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olennaista asiassa on se, että asiakas ei voi sitä tehdä.
Ainoastaan tietenkin sitä kautta, jos psykiatri vaikuttaa sairaalta, niin asiakas voi ottaa psykiatrin esihenkilöön yhteyttä ja ilmoittaa asiasta.
Selvittely kuuluu täysi heidän omaksi tehtäväkseen.Lain näkökulmasta olennaista on se ettei kukaan voi tehdä, ellei ihminen ole psykoottinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vain psykiatri voi laittaa toisen osapuolen pakkohoitoonJoskus on pakkohoito tarpeellista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisin koko ajan vain inttänyt, että psykiatriaa ei ole, tai se on jotain huuhaata, en olisi pystynyt toipumaan.Se että inttää vastaan on kieltämisvaihe kun ei hyväksy diagnoosiaan . Aika yleinen juttu sinänsä. Mutta se ei edistä potilaan paranemista .päin vastoin . Siinähän länkyttää omaa keksimäänsä asia .
- Anonyymi
Muutaman kymmenen vuoden aikana on tullut tehtyä havaintoja erilaisista psykiatreista.
On täysin totta, että jotkut eivät siedä minkäänlaista vastaan sanomista, kun taas joidenkin kanssa pystyy vaihtamaan mielipiteitä aika reilustikin.
Jos sanoo vastaan, jotkut voivat oikeasti väittää sairauden pahentuneen, mikä on todella valitettavaa.
Ilmeisesti sen saa aikaan auktoriteettiasema, kun on tietynlainen valta, ikävä kyllä, jotkut käyttää sitä väärin.
Olen silti tavannut enemmän niitä hyviä psykiatreja, kuin huonompia.
Huomasin myös, että omakin asenne myös psykiatreja kohtaan muuttuu aika paljon, kun tulee itse parempaan kuntoon. Asiat sujuvat paremmin, ja uskaltaa ottaa asioihin enemmän kantaa.- Anonyymi
Ylimielisyys . Sillä sanalla tupakoivat terapeutit käyttäytyy. Ylimielisesti. Sitten on nämä lapselliset leikit millä viihdytetään apua hakevia. Useimmat on vain vainottu ja joko uskonto tai mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylimielisyys . Sillä sanalla tupakoivat terapeutit käyttäytyy. Ylimielisesti. Sitten on nämä lapselliset leikit millä viihdytetään apua hakevia. Useimmat on vain vainottu ja joko uskonto tai mies.
Miten se tupakointi vaikuttaa ylimielisyyteen, tai mihinkään muuhunkaan ?
- Anonyymi
Jos sanoo vastaan ??????
Siis miten ykeensä voi sanoa vastaan asioissa joissa toisella on koulutus mt tieteeseen ja monien vuosien kokemus työstään. Ja siinä jos joku tulee sitten sanomaan ” vastaan” asiasta mistä hänellä ei ole mitään pohjatietoa muuta kun omia arveluja. Niin ei kannata aikaa tuhlata turhiin jaaritteluihin . Koska usein on niin että potilas haluaa jotenkin kieltää tilansa selittelemällä mitä ihmeellisimpiä teorioita . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sanoo vastaan ??????
Siis miten ykeensä voi sanoa vastaan asioissa joissa toisella on koulutus mt tieteeseen ja monien vuosien kokemus työstään. Ja siinä jos joku tulee sitten sanomaan ” vastaan” asiasta mistä hänellä ei ole mitään pohjatietoa muuta kun omia arveluja. Niin ei kannata aikaa tuhlata turhiin jaaritteluihin . Koska usein on niin että potilas haluaa jotenkin kieltää tilansa selittelemällä mitä ihmeellisimpiä teorioita .Saa vastaan sanoa, jos tietää mitä sanoo.
Ei psykiatrejakaan tarvitse kumartaa kuin jotain jumalia.
Lääkäri voi väittää, että lääkitystä on jatkettava, vaikka ihminen olisi ollut jo pitkään ilman lääkettä lopetettuaan sen käytön. Kertoessaan asiasta lääkärille, tämä vaatii, että kyllä sitä on jatkettava, vaikka ihmisellä on mennyt asiat aivan hyvin.
Omalla kohdallani kävi noin, lääkäri ei tykännyt, kun kerroin lopettaneeni lääkkeen käytön.
Kerroin myös miksi lopetin, kerroin kuinka paljon paremmin elämä sujui ilman lääketokkuraa ja tunteetkin taas toimivat.
Hetken päästä sama lääkäri sanoi keskustelussa, että minun olisi jatkettava lääkitystä, kun se parantaa minun elämänlaatua. Sanoin hänelle, ett juurihan äsken olin sanonut, että elämänlaatuni parani, kun lopetin sen.
Pyysin häntä myös perustelemaan pariin kertaan jotain lääkkeeseen liittyvää, hän myönsi suoraan, ettei pysty.
Kyllähän tuota voi tavallaan sanoa vastaan sanomiseksi, vai pitääkö sanoa vain kyseenalaistamiseksi ?
Tapahtuneesta on onneksi jo monta vuotta aikaa. Ja kaikki nuo vuodet on menneet ihan hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa vastaan sanoa, jos tietää mitä sanoo.
Ei psykiatrejakaan tarvitse kumartaa kuin jotain jumalia.
Lääkäri voi väittää, että lääkitystä on jatkettava, vaikka ihminen olisi ollut jo pitkään ilman lääkettä lopetettuaan sen käytön. Kertoessaan asiasta lääkärille, tämä vaatii, että kyllä sitä on jatkettava, vaikka ihmisellä on mennyt asiat aivan hyvin.
Omalla kohdallani kävi noin, lääkäri ei tykännyt, kun kerroin lopettaneeni lääkkeen käytön.
Kerroin myös miksi lopetin, kerroin kuinka paljon paremmin elämä sujui ilman lääketokkuraa ja tunteetkin taas toimivat.
Hetken päästä sama lääkäri sanoi keskustelussa, että minun olisi jatkettava lääkitystä, kun se parantaa minun elämänlaatua. Sanoin hänelle, ett juurihan äsken olin sanonut, että elämänlaatuni parani, kun lopetin sen.
Pyysin häntä myös perustelemaan pariin kertaan jotain lääkkeeseen liittyvää, hän myönsi suoraan, ettei pysty.
Kyllähän tuota voi tavallaan sanoa vastaan sanomiseksi, vai pitääkö sanoa vain kyseenalaistamiseksi ?
Tapahtuneesta on onneksi jo monta vuotta aikaa. Ja kaikki nuo vuodet on menneet ihan hyvin.Kaksisuuntaisesta mielenhäiriössä voi olla pitkiäkin jaksoja kun voi hyvin .joten ei siinä mitään erityistä ole. Mutta sairaus on usein elin ikäinen ja uusiintuu . Joten siksi lääkäri varmaan haluaisi että jatkaa lääkitystä.
Sitten et voi mitenkään puhua muiden puolesta lääkkeiden lopetuksesta , sillä moni saa sairauden aika pian takaisin kun lopettaa lääkityksen.
Ilmeisesti lääkäri näki ettei sinun tapauksessasi ole mitäön itua edes aloittaa selittelemään miten sairaus ilmenee. Joten ole ilman lääkkeitä jos siltä tuntuu. Mutta älä julista sitä minään universaalisena tietona että lopetit lääkkeet, sillä täällä on monia jotka eivät sitä voi tehdä .
Pitää muistaa sekin että sairaus on aina yksilöllinen . Joten hyvää toivon sinulle jatkossa että saat olla terveenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksisuuntaisesta mielenhäiriössä voi olla pitkiäkin jaksoja kun voi hyvin .joten ei siinä mitään erityistä ole. Mutta sairaus on usein elin ikäinen ja uusiintuu . Joten siksi lääkäri varmaan haluaisi että jatkaa lääkitystä.
Sitten et voi mitenkään puhua muiden puolesta lääkkeiden lopetuksesta , sillä moni saa sairauden aika pian takaisin kun lopettaa lääkityksen.
Ilmeisesti lääkäri näki ettei sinun tapauksessasi ole mitäön itua edes aloittaa selittelemään miten sairaus ilmenee. Joten ole ilman lääkkeitä jos siltä tuntuu. Mutta älä julista sitä minään universaalisena tietona että lopetit lääkkeet, sillä täällä on monia jotka eivät sitä voi tehdä .
Pitää muistaa sekin että sairaus on aina yksilöllinen . Joten hyvää toivon sinulle jatkossa että saat olla terveenä.Älä sinäkään julista, että minulla olisi muka joku kaksisuuntainen mielialahäiriö, koska sellaista minulla ei ole koskaan ollut, ja aika pienellä todennäköisyydellä tuskin tuleekaan. Silloin lääkärillä ei ole edes ollut tarvetta aloittaa selittelemään minulle, miten tuo sairaus ilmenee.
Aloituksessa ei sinänsä puhuttu mistään diagnooseista, vaan siinä mainittiin, kuinka lääkäri saattaa suhtautua potilaaseen tietyissä tilanteissa.
Enkä todellakaan tarkoita, että kun itse olen lopettanut lääkkeet, että olisi mitenkään minun tehtäväni ruveta neuvomaan muita lääkkeiden käytössä, se on lääkärien tehtävä, ei minun.
Ja kiitos toivotuksestasi, toivon itsekin, että saan olla terveenä psyykkisesti, fyysinen on jo menetetty.
- Anonyymi
Tämä on ehkä hieman huvittavaa, mutta kuulkaas: Mielisaurauteni pahenemisen yksi merkki on, että viihdyn luonnossa enemmän kuin normaalisti! Siis jokaisen ns. mielenterveyspotilaan pitäisi lähettää kaikki "terveystietonsa" julkisuuteen niin jokainen huomaisi mitä psykiatria on!
- Anonyymi
Sähkö shokeilla kidutettu juoksi junan eteen.
- Anonyymi
Kannattaa hankkia asuinpaikka missä niitä vainoajia ei ole. Etsiä harrastus ja hoitaa itseään sekä perhettään. Lähiöissä on tosi rankkaa kun rikolliset huumeet ja varkaat sen päälle monet uskonnot. Käy päälle.
- Anonyymi
Sehän on vain hyvä, että viihtyy luonnossa.
Sitä en ymmärrä, miten tuo luonto ja " terveystietojen " julkisuuteen lähettäminen liittyisivät toisiinsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa hankkia asuinpaikka missä niitä vainoajia ei ole. Etsiä harrastus ja hoitaa itseään sekä perhettään. Lähiöissä on tosi rankkaa kun rikolliset huumeet ja varkaat sen päälle monet uskonnot. Käy päälle.
Vainooja ???
Ei kai kukaan ketään vainoa mitenkään. Mutta sairas ihminen kuvittelee että häntä vainotaan .
On muistettava miksi yleensä joutui lääkärin jutuille jamitkä syys siihen silloin oli - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vainooja ???
Ei kai kukaan ketään vainoa mitenkään. Mutta sairas ihminen kuvittelee että häntä vainotaan .
On muistettava miksi yleensä joutui lääkärin jutuille jamitkä syys siihen silloin oliHarvinaistahan se on, mutta kyllä vainoamista on olemassa.
Ihan on tullut televisiostakin dokumenttia, oliko kerran jopa Akuutti-ohjelmassa yhdestä ihmisestä, jota joku tuntematon vainosi kotipihaa myöten.
Ei se täysin huuhaata ole, on vain valitettavaa, jos ihminen menee tuollaisesta puhumaan, niin voidaan väittää, että hän vain luulee. Toki heitäkin on, jotka vain luulevat. Siinä onkin sitten selvittelemistä, kummasta on kyse.
Jos ihminen on aina elänyt " pumpulissa ", niin voihan se olla vaikea ymmärtää, että maailma voi olla myös julma ja raaka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiis vainoaja ??? Siinä se jo näkyy se sairas tapa ajatella , kas kun terveitä ihmisiä ei kukaan vainoa mitenkään. Diagnoosi on kuule vainoharhaisuus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvinaistahan se on, mutta kyllä vainoamista on olemassa.
Ihan on tullut televisiostakin dokumenttia, oliko kerran jopa Akuutti-ohjelmassa yhdestä ihmisestä, jota joku tuntematon vainosi kotipihaa myöten.
Ei se täysin huuhaata ole, on vain valitettavaa, jos ihminen menee tuollaisesta puhumaan, niin voidaan väittää, että hän vain luulee. Toki heitäkin on, jotka vain luulevat. Siinä onkin sitten selvittelemistä, kummasta on kyse.
Jos ihminen on aina elänyt " pumpulissa ", niin voihan se olla vaikea ymmärtää, että maailma voi olla myös julma ja raaka.Mitä vainoamista tavallisen ihmisen elämässä olisi. Ei mielestäni mitään .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vainoamista tavallisen ihmisen elämässä olisi. Ei mielestäni mitään .
Niin itsekin ajattelen, ettei kyllä pitäisi olla mitään.
Mutta mietitään vaikka sellaista tapausta, että joku on ihastunut johonkin henkilöön, eikä ole saanut minkäänlaista vastakaikua. Hän saattaa sairaalla mielellä alkaa vainoamaan tavalla tai toisella tuota " kohdettaan ".
Myöskin viha ja suuttumus voi saada jossain sairaassa mielessä aikaan sen, että voi alkaa vainoamaan jotain ihmistä.
Syitä voi olla aika uskomattomiakin, sairas mieli saattaa keksiä jos vaikka mitä.
Näitä on ihan oikeasti tapahtunut, ja varmaan tulee tapahtumaan tulevaisuudessakin. Sairaita tulee joukossa olemaan aina, niin kauan kuin on ihmisiäkin. Ja kun jokaisella sairaalla se sairaus ilmenee omilla tavoillaan.
- Anonyymi
Juha Kurvinen
Tosi tarinoita hullujenhuoneelta
https://blogbook.fi/juhakurvinen/tositarinoita-hullujenhuoneelta/- Anonyymi
Katsokaa toi video.
Linkki jutun lopussa.
Satu Silvo ylilääkärinä Kupittaalla. - Anonyymi
Tuolla Juhalla oli ollut aika hurja kokemus, mutta kokemuksesta tiedän, että hänen kertomansa on totta. Saman tyylisiä juttuja tapahtuu ajoittain hoitolaitoksissa.
- Anonyymi
Yrittävät pumpata mahdollisimman paljon psyykelääkkeitä potilaaseen että tästä tulee tahdoton zombi ja kuolee vähitellen lääkkeiden aiheuttamiin sivuvaikutuksiin
- Anonyymi
Heidät on poliittiselta taholta ohjattu tekemään niin , esim psyyke lääkkeitä arvostellut lääkäri mehiläisrkllä sai potkut
- Anonyymi
Jospa vaan kaikki muuttaisitte ulkomaille. Siellä ei kuulemma piikitetä.
- Anonyymi
Ei itseään ja sairauttaan pääse karkuun, vaikka muuttaisi minne tahansa. Kyllä se mukana kulkee.
- Anonyymi
Ei ulkomaillakaan jätetä huomioimatta jos jollain on sairas käyttäytyminen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairas käyttäytyminen on kielikuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin, kyllähän suomalaiset viinaturistitkin herättävät joskus huomiota ulkomailla. Kun se käytös ei ihan aina ole kovin kummoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei itseään ja sairauttaan pääse karkuun, vaikka muuttaisi minne tahansa. Kyllä se mukana kulkee.
Ihan niin mukana se on heillä koko elämän halusivat tai eivät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin, kyllähän suomalaiset viinaturistitkin herättävät joskus huomiota ulkomailla. Kun se käytös ei ihan aina ole kovin kummoista.
Näin on, kerran kesälomalla kun olimme ulkomailla niin sai oikein hävetä niiden suomalaisten juoppojen käyttäytymistä . En paljastanut kellekkään että olen suomalainen enkä puhunut suomea kenenkään kuullen . Vaihdoin kieltä heti kun olivat lähettyvillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin mukana se on heillä koko elämän halusivat tai eivät
Ei se ole joka tapauksessa niin varmaa. Ihmisiä on myös toipunut, ja parantunutkin kokonaan.
- Anonyymi
Noista on vaikea päästä eroon kun kerran kelkkaansa hyppää. Pääsi on luokiteltu nyt sekaiseksi. Tila josta ei parannusta.
- Anonyymi
Mene vaikka hammaslääkäriin, niin potilaskertomus alkaa: Aiemmin psykoottisesti oireillut potilas luulee nyt kärsivänsä hammassärystä.
Kuvausten jälkeen yksi hammas poistoon, yksi juurihoitoon, yksi itsekseen pulpakuollut.
Pulpakuollut, kun ei ollut mennyt hammaslääkäriin luulotautisena hulluiksi leimattavaksi.
Turku - Anonyymi
Kuka vaan voi luokitella toisen pään sekaiseksi, mutta itsestähän se on kiinni, miten itse ajattelee ja käyttää päätään, onko sekaisin vai ei.
Sen takia ei tarvitse olla sekainen, jos joku on niin luokitellut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene vaikka hammaslääkäriin, niin potilaskertomus alkaa: Aiemmin psykoottisesti oireillut potilas luulee nyt kärsivänsä hammassärystä.
Kuvausten jälkeen yksi hammas poistoon, yksi juurihoitoon, yksi itsekseen pulpakuollut.
Pulpakuollut, kun ei ollut mennyt hammaslääkäriin luulotautisena hulluiksi leimattavaksi.
TurkuOn hullu tai ei, niin kyllä hammaslääkärissä yleensä ne hampaat hoidetaan.
Ei hammaslääkäri mieti, mikä on tuolissa olevan tausta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hullu tai ei, niin kyllä hammaslääkärissä yleensä ne hampaat hoidetaan.
Ei hammaslääkäri mieti, mikä on tuolissa olevan tausta.Niin sitä luulisi.
- Anonyymi
Kyllä sieltä eroon pääsee, jos/kun toipuu, voi jopa parantua kokonaan.
Pää on voitu luokitella sekaiseksi, mutta se voi palautua taas paremmaksi.
Tilasta pystyy paranemaan, ei voi väittää tilaksi, josta ei parannusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sitä luulisi.
Ei siellä tarvitse luulla yhtään mitään, istuu tuolissa ja antaa hammaslääkärin tehdä työnsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä tarvitse luulla yhtään mitään, istuu tuolissa ja antaa hammaslääkärin tehdä työnsä.
Niin, se luulotautinen tässä oli se hammaslääkäri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sekin voi olla.....
Pääasia taitaa kuitenkin olla, jos sai legot ehjiksi, suun hoidatettua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sitä luulisi.
Jaa että luulisi , siinä taas näkyy se luulotauti selvästi. Hammas lääkärin on ainoastaan tiedettävä mitä lääkkeitä potilas syö ettei lääke kolaroi puudutusaineiden kanssa . Sitten ei hammaslääkäriä kiinnosta mitenkään millainen olet potilaana hoitopiirissä.
Heillä ei ole edes aikaa ihmetellä toisten sairauksia , työntäyteiset päivät ovat keskittyneet ainoastaan hammas hoitoon.
Miksi niin moni kuvittelee olevansa jotenkin erityisen erikoinen tapaus , vaikka hoitomaailmassa on ihan vaan tavallinen potilas . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sentään miten kovat luulot eräillä on omasta persoonastaan. . Käyt hammaslääkärissä ainoastaan hampaiden vuoksi , ei heitä kiinnosta mitenkään sinun ns luulosi asioista. Ainoastaan heidän on tiedettävä mitä lääkkeitä kukin käyttää ä siis olet tehnyt itsestäsi jotenkin mielenkiintoisen potilaan. Hammaslääkärille olet vaan potilas hampaiden vuoksi et muuta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa että luulisi , siinä taas näkyy se luulotauti selvästi. Hammas lääkärin on ainoastaan tiedettävä mitä lääkkeitä potilas syö ettei lääke kolaroi puudutusaineiden kanssa . Sitten ei hammaslääkäriä kiinnosta mitenkään millainen olet potilaana hoitopiirissä.
Heillä ei ole edes aikaa ihmetellä toisten sairauksia , työntäyteiset päivät ovat keskittyneet ainoastaan hammas hoitoon.
Miksi niin moni kuvittelee olevansa jotenkin erityisen erikoinen tapaus , vaikka hoitomaailmassa on ihan vaan tavallinen potilas .No, kyllä vaan oli kiinnostunut muusta hoidosta hammaslääkäri.
Tuo sattui tulemaan lääkärin tietoon, kun Oma kanta avautui ja laajeni hammaslääkärien käyttöön.
Olin vuosia ennen ja jälkeen hetkellistä mielenhäiriöitä käy ko. hammaslääkärillä.
Kun Kannasta löysi tuon tiedon minusta, kieltäytyi hoitamasta, lähetti keskussairaalaan ja pääterveysasemalle tutkimuksiin ja hoitoon.
Kirjasi somatisaatiohäiriön hammassärystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sentään miten kovat luulot eräillä on omasta persoonastaan. . Käyt hammaslääkärissä ainoastaan hampaiden vuoksi , ei heitä kiinnosta mitenkään sinun ns luulosi asioista. Ainoastaan heidän on tiedettävä mitä lääkkeitä kukin käyttää ä siis olet tehnyt itsestäsi jotenkin mielenkiintoisen potilaan. Hammaslääkärille olet vaan potilas hampaiden vuoksi et muuta
Sehän on juuri sitä sairautta mitä hän kieltää kun ei ymmärrä miten systeemi toimii.
Kaksisuuntainen mielenhäiriö on sellainen joka on ihmisellä koko elämän, ja saattaa olla hyviäkin aikoja välillä kymmenenkin vuotta . Mutta kun niin kovasti ollaan kouluttamattomana kieltämässä tilaansa , niin ei ihme ettei voi hyvin koskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on juuri sitä sairautta mitä hän kieltää kun ei ymmärrä miten systeemi toimii.
Kaksisuuntainen mielenhäiriö on sellainen joka on ihmisellä koko elämän, ja saattaa olla hyviäkin aikoja välillä kymmenenkin vuotta . Mutta kun niin kovasti ollaan kouluttamattomana kieltämässä tilaansa , niin ei ihme ettei voi hyvin koskaan.Mielen sairaudet sisältävät paljon muitakin sairauksia kuin ainoastaan kaksisuuntaisen mielialahäiriön. Miksi olet niin kiintynyt juuri tuohon diagnoosiin, kun joka kohdassa siitä mainitset ?
Jos ihminen luulee liikaa olemattomia, niin ehkä se voisi olla lähempänä vaikka harhaluuloisuushäiriötä kuin jotain kaksisuuntaista.
- Anonyymi
Eihän mitenkään tarvitse hermostua vaan asioista voi puhua rauhallisesti .ja kuunnella mitä psykiatri sanoo, ja pyytää että hänkin kuuntelisi mitä sinulla on sanomista .ei ihmisten keskeisiä asioita hoidella siten että hermostutaan sillä se ei ole terveen ihmisen tapa hoitaa asioita .kyllä se niin on että ihmisten kanssa pärjää kun kumpikin puhuu samasta asiasta ja sinä et ymmärrä lääketieteellisiä mekanismeja miten lääke auttaa ja miten sairaus tekee takaisin marssia jos lopettaa liian aikaisin lääkityksensä .
Ihminen joka voi huonosti yleensä alkaa huutamaan kovalla äänellä lääkärille luullen että lääkäri huvin vuoksi kirjoittelee hänelle lääkkeitä . Niin ei ole lääke on usein pitkä aikaiseen käyttöön . Moni syö lääkkeitä koko elämänsä ajan ja ovat töissä myös .- Anonyymi
Itse en ole vielä kokeillut suuttua ja alkaa huutamaan lääkärille raivonvallassa, silti joku lääkäri on joskus melkein huutanut mulle vihaisena. Varmaan vaikka suuttuu ihan aiheesta niin heti laitetaan pakkohoitoon kaikenmaailman sekopää puoskareiden pahoinpideltäväksi. Tai ainakaan en ihmettelisi jos näin kävis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole vielä kokeillut suuttua ja alkaa huutamaan lääkärille raivonvallassa, silti joku lääkäri on joskus melkein huutanut mulle vihaisena. Varmaan vaikka suuttuu ihan aiheesta niin heti laitetaan pakkohoitoon kaikenmaailman sekopää puoskareiden pahoinpideltäväksi. Tai ainakaan en ihmettelisi jos näin kävis.
En minäkään ole koskaan suuttunut vastaanotolla, vaikka joskus on hermot kiristynytkin jostain syystä. En vain näytä sitä siinä tilanteessa. Kiroan ja huokaisen vasta huoneen tai koko talon ulkopuolella.
Jos vastaanotolla suuttuu, hermostuu, ja näyttää sen kenties jopa uhkaavalla tavalla, niin itsellehän siitä ongelmia tulee, se on oikeastaan itsestään selvää.
- Anonyymi
Itse olisin kesällä saanut vapaaehtoisesti mennä suljetulle osastolle, no en mennyt. Jos olisin mennyt niin kai musta olis siellä viimeistään hullu tehty vaikka väkisin. Sitten en olisi enää sieltä pois päässyt.
- Anonyymi
Niinhän sinä sen kuvittelet hoitoa silloin tarvitaan jos tarjotaan hoitopaikkaa . Ja jos et ottanut sitä vastaan mielikuvitustesi vuoksi niin se on sinun häviöksi
- Anonyymi
Jos kysytään: Lähdetkö vapaaehtoisesti, Ei siihen ole kuin yksi vastaus.
- Anonyymi
Fiksusti tehty. Koska ei niissä paikoissa saa itselleen mitään oikeanlaista apua, tai tukea. Kaikkiin elämässä oleviin ongelmiin, tai oireita aiheuttaviin asioihin määrätään "avuksi" ja "hoidoksi" vain ja ainoastaan lääkkeitä. Ja jos saa psykoosidiagnoosin, niin sitten menee asiat vieläkin huonommaksi. Suuriannoksiset määrät lääkkeitä, tai niitä liian pitkäaikaisesti käytettyinä johtavat vain lisäsairauksiin ja kognitiivisten kykyjen heikkenemiseen. Onpa jotkut jopa kuolleet ennenaikaisestikin, esim. joidenkin psykoosilääkkeiden sydämen toimintaan aiheuttavien vaikutusten takia.
Nykyiset käypöhoitohuositukset psyykelääkkeiden osalta ovat kivikaudelta. Koska lääkkeiden haittavaikutuksista ei ole tarpeeksi tarpeeksi tutkimustietoa.
terv: yli 20 vuotta lääkkeitä käyttänyt, kokemusta on tullut ihan kylliksi ja riittävästi, olen siis kokemusasiantuntija ja kadun sitä suuresti, että koskaan meninkään psykiatriseen hoitoon. Tai että luotin sinisilmäisesti psykiatriaan ja siellä toimiviin. Lääkkeiden käytön olen lopettanut noin neljä vuotta sitten ja sitä päätöstä en katunut sekuntiakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kysytään: Lähdetkö vapaaehtoisesti, Ei siihen ole kuin yksi vastaus.
Minä menin aikoinaan vapaaehtoisesti useampaankin kertaan. Se oli joissain tilanteissa turvallisempaa. Vaikka olin ajoittain todella sekaisin, tiedostin yleensä oman tilanteeni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sinä sen kuvittelet hoitoa silloin tarvitaan jos tarjotaan hoitopaikkaa . Ja jos et ottanut sitä vastaan mielikuvitustesi vuoksi niin se on sinun häviöksi
No eikai se silloin vielä pakkohoito ole jos sitä kysytään että haluatko lähteä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä menin aikoinaan vapaaehtoisesti useampaankin kertaan. Se oli joissain tilanteissa turvallisempaa. Vaikka olin ajoittain todella sekaisin, tiedostin yleensä oman tilanteeni.
Itse tiedän että olisin varmaan aina silloin tällöin osastohoidon tarpeessa. Siis silloin kun alkaa tulla itsetuhoisia ajatuksia ja alan olla henkisesti täysin loppu. Mitään psykoottisuutta ei kuitenkaan ole niin pelottaa ajatus suljetulle menemisestä. Olen siinä käsityksessä ettei siellä voi itse valita syökö lääkkeitä vai ei. Se on varmaan vähän niin että joko syöt tai itket ja syöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiksusti tehty. Koska ei niissä paikoissa saa itselleen mitään oikeanlaista apua, tai tukea. Kaikkiin elämässä oleviin ongelmiin, tai oireita aiheuttaviin asioihin määrätään "avuksi" ja "hoidoksi" vain ja ainoastaan lääkkeitä. Ja jos saa psykoosidiagnoosin, niin sitten menee asiat vieläkin huonommaksi. Suuriannoksiset määrät lääkkeitä, tai niitä liian pitkäaikaisesti käytettyinä johtavat vain lisäsairauksiin ja kognitiivisten kykyjen heikkenemiseen. Onpa jotkut jopa kuolleet ennenaikaisestikin, esim. joidenkin psykoosilääkkeiden sydämen toimintaan aiheuttavien vaikutusten takia.
Nykyiset käypöhoitohuositukset psyykelääkkeiden osalta ovat kivikaudelta. Koska lääkkeiden haittavaikutuksista ei ole tarpeeksi tarpeeksi tutkimustietoa.
terv: yli 20 vuotta lääkkeitä käyttänyt, kokemusta on tullut ihan kylliksi ja riittävästi, olen siis kokemusasiantuntija ja kadun sitä suuresti, että koskaan meninkään psykiatriseen hoitoon. Tai että luotin sinisilmäisesti psykiatriaan ja siellä toimiviin. Lääkkeiden käytön olen lopettanut noin neljä vuotta sitten ja sitä päätöstä en katunut sekuntiakaan.Joo, itse esim tarvitsisin ihan käytännön apua tiettyjen asioiden hoitamisessa mutta Suomessa ainut "apu" tuntuu olevan tuo että melkeinpä pakkosyötetään lääkkeitä ja sitten ehkä jotain terapiaa päälle. Voi olla että jotkut siitä avun saa mutta pitäisi olla muitakin hoitomuotoja. Eikai lääkkeet ja terapia ole ratkaisu jos olis ihan käytännön avun tarve.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, itse esim tarvitsisin ihan käytännön apua tiettyjen asioiden hoitamisessa mutta Suomessa ainut "apu" tuntuu olevan tuo että melkeinpä pakkosyötetään lääkkeitä ja sitten ehkä jotain terapiaa päälle. Voi olla että jotkut siitä avun saa mutta pitäisi olla muitakin hoitomuotoja. Eikai lääkkeet ja terapia ole ratkaisu jos olis ihan käytännön avun tarve.
Eivät ne ole mikään ratkaisu. Konkreettinen apu vaikka tukihenkilön muodossa voisi olla yksi ratkaisu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
terv: yli 20 vuotta lääkkeitä käyttänyt, kokemusta on tullut ihan kylliksi ja riittävästi, olen siis kokemusasiantuntija ja kadun sitä suuresti, että koskaan meninkään psykiatriseen hoitoon. Tai että luotin sinisilmäisesti psykiatriaan ja siellä toimiviin. Lääkkeiden käytön olen lopettanut noin neljä vuotta sitten ja sitä päätöstä en katunut sekuntiakaan.Otappa huomioon se asia että se on ainoastaan sinun mielipiteesi asiasta . Täällä on ihmisiä kirjoittelemassa joille lääkkeiden lopetus tietää sairauden palaamista . Koska esim kaksisuuntainen mielentila on ihmisellä sairaus joka tarvitsee lääkityksen että olo tasoittuu , joku lopettaa lääkkeensä ja voi hyvin kymmenenkin vuotta, mutta sairaus tulee usein takaisin kuitenkin . Joten sinun kokemuksesi on ainoastaan sinun ja sitä ei voi verrata toisten sairauksiin . Eikä yllyttää ketään lopettamaan hoitoa joka auttaa heitä pahimman vaiheen ylitse vaikka eivät aina itse tiedosta omaa tilaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, itse esim tarvitsisin ihan käytännön apua tiettyjen asioiden hoitamisessa mutta Suomessa ainut "apu" tuntuu olevan tuo että melkeinpä pakkosyötetään lääkkeitä ja sitten ehkä jotain terapiaa päälle. Voi olla että jotkut siitä avun saa mutta pitäisi olla muitakin hoitomuotoja. Eikai lääkkeet ja terapia ole ratkaisu jos olis ihan käytännön avun tarve.
Etkö ole sanonut hoitavalle lääkärille että tunnet tarvitsevasi käytännön apua. Kyllä mielestäni sellaista pitäisi olla , sillä sekin jo helpottaa olemista kun saa asioita hoidettua jos saa apua käytännön asioihin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eikai se silloin vielä pakkohoito ole jos sitä kysytään että haluatko lähteä?
Ei ole vielä siinä vaiheessa pakkohoitoa.
Joskus tosin ensin saatetaan kysyä, suostuuko vapaaehtoiseen hoitoon, ja jos ei suostu, saattavat määrätä pakkohoitoon, jos katsovat sen tarpeelliseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse tiedän että olisin varmaan aina silloin tällöin osastohoidon tarpeessa. Siis silloin kun alkaa tulla itsetuhoisia ajatuksia ja alan olla henkisesti täysin loppu. Mitään psykoottisuutta ei kuitenkaan ole niin pelottaa ajatus suljetulle menemisestä. Olen siinä käsityksessä ettei siellä voi itse valita syökö lääkkeitä vai ei. Se on varmaan vähän niin että joko syöt tai itket ja syöt.
Joo, kyllä osastolla yleensä joutuu lääkkeet syömään, koska se on osa hoitoa siellä osastolla.
Etkö sitten kotona syö lääkkeitä, jos niitä kerran pelkäät ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet psykiatrian asiakkaana/potilaana avohoidossa, voisi olla mahdollista jutella tukihenkilöstä, joka pystyisi auttamaan asioiden hoitamisessa. Sellaistakin apua on olemassa, voi olla vaan nykyisessä taloustilanteessa hankalampaa saada järjestymään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kyllä osastolla yleensä joutuu lääkkeet syömään, koska se on osa hoitoa siellä osastolla.
Etkö sitten kotona syö lääkkeitä, jos niitä kerran pelkäät ?Syön hyvin pienellä annoksella lääkettä joka auttaa nukkumaan. Pelkään että osastolla mut pumpattaisiin täyteen erilaisia lääkkeitä ja niin todennäköisesti kävisikin. Kyllähän tuollaisilla lääkkeillä todennäköisesti aiheutetaan joku pysyvä aivovaurio. Vaikka en sano etteikö sitä aivovauriota voisi tulla näilläkin lääkkeillä mitä syön mutta tuskin näin pienillä annoksilla ainakaan kovin nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syön hyvin pienellä annoksella lääkettä joka auttaa nukkumaan. Pelkään että osastolla mut pumpattaisiin täyteen erilaisia lääkkeitä ja niin todennäköisesti kävisikin. Kyllähän tuollaisilla lääkkeillä todennäköisesti aiheutetaan joku pysyvä aivovaurio. Vaikka en sano etteikö sitä aivovauriota voisi tulla näilläkin lääkkeillä mitä syön mutta tuskin näin pienillä annoksilla ainakaan kovin nopeasti.
Itselläni on viimeinen kokemus osastohoidosta, että eivät he mitään lääkkeitä pumpanneet minuun, ne lääkkeet söin osastolla, jotka kotonakin.
Lääkitykset katsotaan potilaan voinnin mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syön hyvin pienellä annoksella lääkettä joka auttaa nukkumaan. Pelkään että osastolla mut pumpattaisiin täyteen erilaisia lääkkeitä ja niin todennäköisesti kävisikin. Kyllähän tuollaisilla lääkkeillä todennäköisesti aiheutetaan joku pysyvä aivovaurio. Vaikka en sano etteikö sitä aivovauriota voisi tulla näilläkin lääkkeillä mitä syön mutta tuskin näin pienillä annoksilla ainakaan kovin nopeasti.
Voi tulla pysyväksi jäävä liikehäiriö:
http://www.antipsychiatry.org/jenelle.htm
"Why is this young woman using a wheelchair?: She has tardive dyskinesia - caused by psychiatric drugs."
"Psychiatrists not only continue to prescribe them for people but continue to force them on unwilling hospitalized patients." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi tulla pysyväksi jäävä liikehäiriö:
http://www.antipsychiatry.org/jenelle.htm
"Why is this young woman using a wheelchair?: She has tardive dyskinesia - caused by psychiatric drugs."
"Psychiatrists not only continue to prescribe them for people but continue to force them on unwilling hospitalized patients."Onko tää Jenelle enää edes elossa?
- Anonyymi
Nyt kelpaisi psykiatrinen.
Lääkäri ei ole jumala. Diagnoosit ovat ihmisten keksimiä, oireiden perusteella laadittuja arveluja. Etenkin mielenterveyden hoidon saralla mennään mielestäni arpapelillä kokeilemalla erilaisia lääkkeitä hyvin nuorillekin.
Jos potilas saa ja usein voi saada haittavaikutuksia lääkkeistä, niitä ei välttämättä vähennetä tai poisteta lääkelistalta vaan perustelu voi olla juurikin tuo, että sairaus on pahentunut, lääkettä lisätään. Lääkityksen haittavaikutusten seuranta ontuu. Määrätään päällekkäisiä useita neurolepteja. Vaikuttaa siltä, että, mitä enemmän on lääkkeitä sen paremmin hoidettu.
Hyvin erikoista mielestäni. Ehkä joissain päin Suomea hoidetaan eri tavalla, mutta tämä on kokemukseni, kun olen kuullut ja seurannut tilanteita.- Anonyymi
Monesti selityksenä lääkkeen lisäykselle on se, että aloitetaan toinen lääke tukemaan toisen vaikutusta. En aikoinaan huomannut siitä mitään hyötyä omalla kohdalla, eikä kyllä ole muutama tuttunikaan, jotka lääkkeitä käyttävät, hyötyneet lisälääkkeistä mitään, päinvastoin.
Anonyymi kirjoitti:
Monesti selityksenä lääkkeen lisäykselle on se, että aloitetaan toinen lääke tukemaan toisen vaikutusta. En aikoinaan huomannut siitä mitään hyötyä omalla kohdalla, eikä kyllä ole muutama tuttunikaan, jotka lääkkeitä käyttävät, hyötyneet lisälääkkeistä mitään, päinvastoin.
Näin varmasti on. Se vain, etten ole kuullut juurikaan lääkkeiden vähentämisestä, vaikka vointi paranisi. Sitä pidetään hyvänä lääkityksen tasapainona sitten.
Jos vointi taas notkahtaa, lääkitys voidaan osin vaihtaa, mutta jäljelle jätetään silti järeitä lääkkeitä esim. neuroleptejä voi olla päällekkäin kolmeakin eri lääkettä. Itselleni sivusta seuranneena tuo lääkityksen säätö on vaikuttanut täysin arvonnalta. Tietenkin ymmärrän, että harhojen kanssa ei ole leikkimistä, mutta nuorten ihmisten lääkitseminen siihen malliin kuin Suomessa näyttäisi tapahtuvan, on mielestäni liiallista.Pantiton kirjoitti:
Näin varmasti on. Se vain, etten ole kuullut juurikaan lääkkeiden vähentämisestä, vaikka vointi paranisi. Sitä pidetään hyvänä lääkityksen tasapainona sitten.
Jos vointi taas notkahtaa, lääkitys voidaan osin vaihtaa, mutta jäljelle jätetään silti järeitä lääkkeitä esim. neuroleptejä voi olla päällekkäin kolmeakin eri lääkettä. Itselleni sivusta seuranneena tuo lääkityksen säätö on vaikuttanut täysin arvonnalta. Tietenkin ymmärrän, että harhojen kanssa ei ole leikkimistä, mutta nuorten ihmisten lääkitseminen siihen malliin kuin Suomessa näyttäisi tapahtuvan, on mielestäni liiallista.Lisäyksenä vielä, etten kirjoita nyt skitsofrenian hoidosta vaan muista mielenterveyden häiriöistä mm. kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Tosin epäilen, että tätä tapahtuu laajalti psykiatrian puolella.
- Anonyymi
Kukaan ei pidäkään lääkäriä minään jumalana , mutta heillä on valtavasti tietoa asioista kuten ihmisen terveys. Ja usein valitettavasti ihmiset joilla ei ole käsitystä miten sairaus näyttäytyy ja miksi ovat kovasti mollaamassa lääkäreitä ja sanomassa etteivät ole mitään jumalia. Kukaan lääkäri ei pidä itseään jumalana mitenkään. Heillä on ainoastaan tehtävänä auttaa ihmisiä vaikeissa tilanteissa, ja usein on juuri lääkehoito se mikä auttaa niihin tilanteisiin .
Aina ei ole lääkeannostuskaan riittävä riippuen potilaan tilasta vaan silloin on lisättävä annostusta . Ja laittaa sivulle tuki lääke .sairauksille on annettu nimet oireiden mukaisesti ei keksittyjä sairauksia olekkaan ainoastaan vaan sairauksia .
Psykiatreilla on hyvin pitkä koulutus
Ja ovat ammatissaan nähneet paljon ja saaneet kokemusta alallaan . Joten usein on vaan niin että potilas on vastaan hoitoa koska kuvittelee olevansa terve vaikka olotila ei hyvältä näytä .
Joten en ole koskaan ymmärtänyt aitä että joku kouluttamaton ihminen selittelee lääkärille mikä vaiva hänellä on ja kieltää oman diagnoosinsa . Miksi menevät yleensä vastaanotolle jos eivät luota hoitoon.
Itse tiedän. Niin monta potilasta jotka ovat kiitollisia siitä että saivat hoitoa tarvittaessa , ja voivat hyvin muutamilla elinikäinen lääkitys toisilla voidaan ehkä lopettaa riippuen sairauden laadusta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei pidäkään lääkäriä minään jumalana , mutta heillä on valtavasti tietoa asioista kuten ihmisen terveys. Ja usein valitettavasti ihmiset joilla ei ole käsitystä miten sairaus näyttäytyy ja miksi ovat kovasti mollaamassa lääkäreitä ja sanomassa etteivät ole mitään jumalia. Kukaan lääkäri ei pidä itseään jumalana mitenkään. Heillä on ainoastaan tehtävänä auttaa ihmisiä vaikeissa tilanteissa, ja usein on juuri lääkehoito se mikä auttaa niihin tilanteisiin .
Aina ei ole lääkeannostuskaan riittävä riippuen potilaan tilasta vaan silloin on lisättävä annostusta . Ja laittaa sivulle tuki lääke .sairauksille on annettu nimet oireiden mukaisesti ei keksittyjä sairauksia olekkaan ainoastaan vaan sairauksia .
Ja ovat ammatissaan nähneet paljon ja saaneet kokemusta alallaan . Joten usein on vaan niin että potilas on vastaan hoitoa koska kuvittelee olevansa terve vaikka olotila ei hyvältä näytä .
Joten en ole koskaan ymmärtänyt aitä että joku kouluttamaton ihminen selittelee lääkärille mikä vaiva hänellä on ja kieltää oman diagnoosinsa . Miksi menevät yleensä vastaanotolle jos eivät luota hoitoon.
Itse tiedän. Niin monta potilasta jotka ovat kiitollisia siitä että saivat hoitoa tarvittaessa , ja voivat hyvin muutamilla elinikäinen lääkitys toisilla voidaan ehkä lopettaa riippuen sairauden laadusta .Miksi psykiatrit eivät pysty esittämään mitään objektiivista näyttöä mielisairauden olemassaolosta?
- Anonyymi
Eräät lääkkeet aiheuttavat huonoa oloa ihan alussa , sitten tilanne paranee.
Siis onko sinulla jokunehditus millainen sen hoidon tulisi olla joka laittaa aivokoneiston taas tasapainoon. Koska puhutaan toista hoitotavoista niin millaisia ne hoidot ovat jotka olisivat muuta kun lääke hoitoa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse tiedän. Niin monta potilasta jotka ovat kiitollisia siitä että saivat hoitoa tarvittaessa , ja voivat hyvin muutamilla elinikäinen lääkitys toisilla voidaan ehkä lopettaa riippuen sairauden laadusta .”Kukaan ei pidäkään lääkäriä minään jumalana , mutta heillä on valtavasti tietoa asioista kuten ihmisen terveys.”
Oma kokemukseni on, että sairas, heikoilla oleva ihminen tukeutuu helposti lääkäriin. Ongelma on siinä, ettei lääketiede lähesty ihmistä kokonaisvaltaisesti. Pelkästään lääkkeillä ei voida ihmisen psyykeä hoitaa. Täytyisi hoitaa kokonaisvaltaisemmin. Terapia on hyvä, mutta myös muita vaihtoehtoja tulisi tuoda rinnalle. Huomioida ihmisen tarpeita kokonaisvaltaisemmin. Ihmisen psyyke on monimutkainen.
Ja arvostan kyllä psykiatrin työtä, ei ole helppoa sekavien ihmisten kanssa asioida. Mielestäni lääketiede keskittyy vain hoitamaan ihmisiä liiaksi lääkkeillä ja niiden vaikutuksia vain arvellaan. Haittavaikutusten kirjo on massiivinen. Se, mikä toimii toisella, ei toimi toisella. - Anonyymi
Pantiton kirjoitti:
Jos vointi taas notkahtaa, lääkitys voidaan osin vaihtaa, mutta jäljelle jätetään silti järeitä lääkkeitä esim. neuroleptejä voi olla päällekkäin kolmeakin eri lääkettä. Itselleni sivusta seuranneena tuo lääkityksen säätö on vaikuttanut täysin arvonnalta. Tietenkin ymmärrän, että harhojen kanssa ei ole leikkimistä, mutta nuorten ihmisten lääkitseminen siihen malliin kuin Suomessa näyttäisi tapahtuvan, on mielestäni liiallista.Jos lääkkeitä vähentää tietyn sairauden kanssa niin sairaus ottaa ylitse ainahan niillä pyritään saamaan potilaalle sopiva annos ! Siksi yleensä lisätään milligrammoja kunnes potilaan olo tulee paremmaksi. Siis kaksisuuntaisesta mt vaivasssa on juuri niin että voidaan laittaa toinen lääke tukemaan toista.
Moni ei edes ota lääkkeitään kunnolla toiset tyhjään vatsaan, ja toiset taas kun ovat syöneet ensin ähkyyn asti . Tasainen aikataulu lääkkeiden ottamiseen on aina hyvä , ja ettei kuvitella että lääke vaikuttaa samalla tavalla kun särkylääke että sitten ollaan ilman jos on parempi olo .
Niin että moni ei ymmärrä lääkkeen tarkoitusta edes ja siksi muka ollaan lopettamassa heti kun olo on parempi .
Puhut nuorten ihmisten lääkityksestä, nekin asiat obån testattu monet kerrat ja tiedetään ihan hyvin miten paljon laitetaan milligrammoja eri ihmisille.
Joten koskanniin kovasti laitetaan halvalla psykiatreja niin miksi mennään sitä ensimmäistäkään kertaa vastaanotolle aitä en ymmärrä .
Psykiatreja kovasti haukutaan , vaikka he tekevät työtään ainoastaan , ja lääkkeet ovat aitä varten että ihmiset tulisivat paremmaksi . Ei ole psykiatrin vika että joku saa psykoosin m potilas tuodaan heille usein hyvin sairaassa tilassa , ja jokainen potilas tutkitaan tarkoin ennekun aloittaa lääkityksen . - Anonyymi
Pantiton kirjoitti:
Lisäyksenä vielä, etten kirjoita nyt skitsofrenian hoidosta vaan muista mielenterveyden häiriöistä mm. kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Tosin epäilen, että tätä tapahtuu laajalti psykiatrian puolella.
Kaksi auuntainenkin saa mainioita ja ei aina hallitse itseään , joten lääkitys on ihan paikallaan heille joka tasoittaa mielen ja ottaa pois maniat ja lievittää masennusta . Jokainen tapaus on erilainen , mutta jokaisella potilaalla on samat jutut kun tulevat lääkärin puheille, ei sitten millään hyväksytä mt sairautta diagnoosiksi vaan selitellään mitä ihmeellisimpiä mahdollisia sairaauksia joka voisi olla olotilan aiheuttaja , joten tämä sairaus on niin tavallinen että kyllä siihen lääkitys annetaan , sitten en tiedä mitä hoitoa siinä toivotaan edes joka olisi parempi kun lääkkeet kun aina sanotaan että on muitakin hoito tapoja . Mitä ne ovat ne muut tavat.
Silloin kun ei ole tyytyväinen hoitoon niin on tehtävä ilmoitus siitä se kun huudellaan netissä .se joka on ollut koko elämänsä hoitoalalla näkee jo pienistä asioista kuka on sairas.. muutamasta sanasta näkyy . Joten sairaus on sairaus ja sille ei voi mitään , mutta työlästä sille johon se ilkeä kohtelu on kohdistettu. Anonyymi kirjoitti:
Siis onko sinulla jokunehditus millainen sen hoidon tulisi olla joka laittaa aivokoneiston taas tasapainoon. Koska puhutaan toista hoitotavoista niin millaisia ne hoidot ovat jotka olisivat muuta kun lääke hoitoa .Mielestäni tulisi antaa rinnalle esim. personal trainer tyyppistä ”hoitoa” Liikunta toimii monilla masentuneilla hyvin. Nostaa mielialaa ym. Tällaista toimintaa tulisi tukea rahoittamalla samoin kuin terapiaa. Olisi joku joka auttaisi ja tukisi liikunnan harrastamisessa. Ihan normi kuntosaleilla voisi olla tällaista toimintaa erityisesti ko. kohderyhmälle suunnattuna.
Sitten kannatan hengellisyyden mm. ns. sielunhoito tunnustamista ihmistä hoitavana toimintana. Moni kärsii ahdistuksesta ja syyllisyydestä, jonka turruttaminen lääkkeillä on virhe. Hyväksyvä läsnäolo auttaa paljon. Antaa tilaa henkisyydelle ja hengellisyydelle. Eksistentiaalinen kriisi vaivaa monia.
Se, että aloitetaan nuorille vahvoja lääkityksiä varhaisessa vaiheessa, passivoi ihmistä entisestään. Ainoastaan vaikeissa mielen sairauksissa kannatan vahvaa lääkitystä ja näissäkin siten, että muita vaihtoehtoja tuodaan vahvasti rinnalle.Anonyymi kirjoitti:
Kaksi auuntainenkin saa mainioita ja ei aina hallitse itseään , joten lääkitys on ihan paikallaan heille joka tasoittaa mielen ja ottaa pois maniat ja lievittää masennusta . Jokainen tapaus on erilainen , mutta jokaisella potilaalla on samat jutut kun tulevat lääkärin puheille, ei sitten millään hyväksytä mt sairautta diagnoosiksi vaan selitellään mitä ihmeellisimpiä mahdollisia sairaauksia joka voisi olla olotilan aiheuttaja , joten tämä sairaus on niin tavallinen että kyllä siihen lääkitys annetaan , sitten en tiedä mitä hoitoa siinä toivotaan edes joka olisi parempi kun lääkkeet kun aina sanotaan että on muitakin hoito tapoja . Mitä ne ovat ne muut tavat.
Silloin kun ei ole tyytyväinen hoitoon niin on tehtävä ilmoitus siitä se kun huudellaan netissä .se joka on ollut koko elämänsä hoitoalalla näkee jo pienistä asioista kuka on sairas.. muutamasta sanasta näkyy . Joten sairaus on sairaus ja sille ei voi mitään , mutta työlästä sille johon se ilkeä kohtelu on kohdistettu.Tiedän kyllä kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoidon.
Minä olen tasan sitä mieltä kuin olen näistä asioista. Ole sinä sitä mieltä kuin sinä olet.
Asian tarkastelu täällä ei ole huutelua.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis onko sinulla jokunehditus millainen sen hoidon tulisi olla joka laittaa aivokoneiston taas tasapainoon. Koska puhutaan toista hoitotavoista niin millaisia ne hoidot ovat jotka olisivat muuta kun lääke hoitoa .Joskus aivokoneiston voi saada tasapainoon vaikkapa terapian avulla.
Voi oppia käsittelemään asioita ja ongelmiaan sillä tavalla, että niiden kanssa pärjää.
Mitä enemmän tutustuu itseensä, voi löytää itsestä uusia puolia, ja ajattelutavat saattavat muuttua suotuisammiksi itseään kohtaan.
Monet mielen ongelmat liittyvät ihmiseen itseensä, ja itsetuntoon. - Anonyymi
Pantiton kirjoitti:
Mielestäni tulisi antaa rinnalle esim. personal trainer tyyppistä ”hoitoa” Liikunta toimii monilla masentuneilla hyvin. Nostaa mielialaa ym. Tällaista toimintaa tulisi tukea rahoittamalla samoin kuin terapiaa. Olisi joku joka auttaisi ja tukisi liikunnan harrastamisessa. Ihan normi kuntosaleilla voisi olla tällaista toimintaa erityisesti ko. kohderyhmälle suunnattuna.
Sitten kannatan hengellisyyden mm. ns. sielunhoito tunnustamista ihmistä hoitavana toimintana. Moni kärsii ahdistuksesta ja syyllisyydestä, jonka turruttaminen lääkkeillä on virhe. Hyväksyvä läsnäolo auttaa paljon. Antaa tilaa henkisyydelle ja hengellisyydelle. Eksistentiaalinen kriisi vaivaa monia.
Se, että aloitetaan nuorille vahvoja lääkityksiä varhaisessa vaiheessa, passivoi ihmistä entisestään. Ainoastaan vaikeissa mielen sairauksissa kannatan vahvaa lääkitystä ja näissäkin siten, että muita vaihtoehtoja tuodaan vahvasti rinnalle.Olen samaa mieltä tuossa vahvojen lääkitysten aloittamisessa, lääkitys herkästi passivoi ihmistä, on sitten nuori tai vanhempi.
En ole koskaan ymmärtänyt esim. sitä, kun potilas lääkitään aivan tokkuraan, tunteiden tunteminen katoaa, ja sitten pitäisi työstää asioita keskustelemalla ongelmista.
Jos mitkään tunteet ei toimi, niin ei voi itsensä kanssa kunnolla töitä tehdä, kun ei ymmärrä mitä ja miksi.
Kun esim. terapian tarkoitus on, että potilaalle alkaa itselleen tulla vähän enemmän käsitystä itsestänsä, ja oppisi tunnistamaan ajatuksiaan, ongelmiaan, ym. se ei onnistu, jos tunteet on lamattu lähes täysin. Onhan ihmisen tiedostettava mikä hänestä tuntuu tunnetasolla miltäkin. Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä tuossa vahvojen lääkitysten aloittamisessa, lääkitys herkästi passivoi ihmistä, on sitten nuori tai vanhempi.
En ole koskaan ymmärtänyt esim. sitä, kun potilas lääkitään aivan tokkuraan, tunteiden tunteminen katoaa, ja sitten pitäisi työstää asioita keskustelemalla ongelmista.
Jos mitkään tunteet ei toimi, niin ei voi itsensä kanssa kunnolla töitä tehdä, kun ei ymmärrä mitä ja miksi.
Kun esim. terapian tarkoitus on, että potilaalle alkaa itselleen tulla vähän enemmän käsitystä itsestänsä, ja oppisi tunnistamaan ajatuksiaan, ongelmiaan, ym. se ei onnistu, jos tunteet on lamattu lähes täysin. Onhan ihmisen tiedostettava mikä hänestä tuntuu tunnetasolla miltäkin.Kyllä. Ihmettelen psykiatrian lääkekeskeisyyttä. En usko, että kukaan itseään arvostava psykiatri nauttii siitä, miten näkee lääkekeskeisen psykiatrian vaikutuksen nuoren kehoon ja mieleen. Kauniista solakoista nuorista näkee melko pian ssri- ja neuroleptilääkkeiden vaikutuksen. Se on mielestäni järkyttävää. Eikö todella ollut muita vaihtoehtoja.
Ehkä ei ollut. Pohdin vain.- Anonyymi
Pantiton kirjoitti:
Kyllä. Ihmettelen psykiatrian lääkekeskeisyyttä. En usko, että kukaan itseään arvostava psykiatri nauttii siitä, miten näkee lääkekeskeisen psykiatrian vaikutuksen nuoren kehoon ja mieleen. Kauniista solakoista nuorista näkee melko pian ssri- ja neuroleptilääkkeiden vaikutuksen. Se on mielestäni järkyttävää. Eikö todella ollut muita vaihtoehtoja.
Ehkä ei ollut. Pohdin vain.Minulla oli nuorena rankat päihdeongelmat.
Sekosi siinä sitten pääkin lopulta, kun ihan alkuun sain paniikkihäiriön hoitoon bentsoja. Niiden kanssa alkoholia ja kannabista, alkoi tulemaan psykooseja.
Mukaan tuli neuroleptit, perään masennuslääkkeet, unilääkkeet, rauhoittavat, jne. Niitä kaikkea sitten sekaisin päihteiden kanssa, ajoittain osastoilla, lääkkeitä vaihdeltiin jatkuvasti, kokeiltiin mitä milloinkin.
Pahimmillaan taisi mennä parikymmentä pilleriä vuorokaudessa ( myös kotioloissa ), erilaisia yhdistelmiä.
Kyllä oli hieno hoitomuoto nuorelle alkoholistille, ei voi muuta sanoa....
( Ehkä olisin itse hoitanut ensin päihdeongelman pois alta, ja sitten vasta miettinyt sen lääkityspuolen, jos olisi ollut tarvetta. )
Saihan sillä hoidolla nuoren ihmisen elämän useammiksi vuosiksi sekaisin. Tosin se toiminta oli monet vuodet aika kaukana sanasta hoito, sekaisuutta vain ylläpidettiin.
Kaikkea sitä ihminen joutuukin kokemaan elämänsä varrella, ja yllättävän paljosta sitä myös selviää. En olisi itsekään etukäteen uskonut, jälkeenpäin on helpompi uskoa tapahtuneet asiat. Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli nuorena rankat päihdeongelmat.
Sekosi siinä sitten pääkin lopulta, kun ihan alkuun sain paniikkihäiriön hoitoon bentsoja. Niiden kanssa alkoholia ja kannabista, alkoi tulemaan psykooseja.
Mukaan tuli neuroleptit, perään masennuslääkkeet, unilääkkeet, rauhoittavat, jne. Niitä kaikkea sitten sekaisin päihteiden kanssa, ajoittain osastoilla, lääkkeitä vaihdeltiin jatkuvasti, kokeiltiin mitä milloinkin.
Pahimmillaan taisi mennä parikymmentä pilleriä vuorokaudessa ( myös kotioloissa ), erilaisia yhdistelmiä.
Kyllä oli hieno hoitomuoto nuorelle alkoholistille, ei voi muuta sanoa....
( Ehkä olisin itse hoitanut ensin päihdeongelman pois alta, ja sitten vasta miettinyt sen lääkityspuolen, jos olisi ollut tarvetta. )
Saihan sillä hoidolla nuoren ihmisen elämän useammiksi vuosiksi sekaisin. Tosin se toiminta oli monet vuodet aika kaukana sanasta hoito, sekaisuutta vain ylläpidettiin.
Kaikkea sitä ihminen joutuukin kokemaan elämänsä varrella, ja yllättävän paljosta sitä myös selviää. En olisi itsekään etukäteen uskonut, jälkeenpäin on helpompi uskoa tapahtuneet asiat.Näitä kokemuksia olen kuullut muiltakin. Hyvä, kun olet selvinnyt tuosta ”myllystä”. Moni ei selviä.
Alkoholiongelman ja mielenterveysongelman combo ei tosiaan ole lottovoitto hoitoon hakeutuessa. Tuntuu, että ihmisiä pallotellaan puolelta toiselle. Hoitoon pääsy on vaikeaa.- Anonyymi
Pantiton kirjoitti:
Näitä kokemuksia olen kuullut muiltakin. Hyvä, kun olet selvinnyt tuosta ”myllystä”. Moni ei selviä.
Alkoholiongelman ja mielenterveysongelman combo ei tosiaan ole lottovoitto hoitoon hakeutuessa. Tuntuu, että ihmisiä pallotellaan puolelta toiselle. Hoitoon pääsy on vaikeaa.Ja se on valitettavaa, koska usein nämä kaksi ongelmaa, alkoholismi ja mt-ongelmat kulkevat vähän kuin käsi kädessä.
Mitä olen viimeksi kuullut jostain, niin nykyään on kai aika hankalaa saada apua siitä syystä, kun päihdehoitoon on vaikea päästä, kun ensin tulisi hoitaa psyyke kuntoon. Ja taas psykiatrian puolelle on hankalaa päästä, kun pitäisi hoitaa ensin päihdeongelma kuntoon.
Kyllä nuo kuuluisi hoitaa yhdessä, jos ihmisellä ne molemmat on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se on valitettavaa, koska usein nämä kaksi ongelmaa, alkoholismi ja mt-ongelmat kulkevat vähän kuin käsi kädessä.
Mitä olen viimeksi kuullut jostain, niin nykyään on kai aika hankalaa saada apua siitä syystä, kun päihdehoitoon on vaikea päästä, kun ensin tulisi hoitaa psyyke kuntoon. Ja taas psykiatrian puolelle on hankalaa päästä, kun pitäisi hoitaa ensin päihdeongelma kuntoon.
Kyllä nuo kuuluisi hoitaa yhdessä, jos ihmisellä ne molemmat on.Olen täysin samaa mieltä!
- Anonyymi
Pantiton kirjoitti:
Mielestäni tulisi antaa rinnalle esim. personal trainer tyyppistä ”hoitoa” Liikunta toimii monilla masentuneilla hyvin. Nostaa mielialaa ym. Tällaista toimintaa tulisi tukea rahoittamalla samoin kuin terapiaa. Olisi joku joka auttaisi ja tukisi liikunnan harrastamisessa. Ihan normi kuntosaleilla voisi olla tällaista toimintaa erityisesti ko. kohderyhmälle suunnattuna.
Se, että aloitetaan nuorille vahvoja lääkityksiä varhaisessa vaiheessa, passivoi ihmistä entisestään. Ainoastaan vaikeissa mielen sairauksissa kannatan vahvaa lääkitystä ja näissäkin siten, että muita vaihtoehtoja tuodaan vahvasti rinnalle.Mielestäni hyviä vaihtoehtoja lääkityksen ohelle nuo. Myös joku tukihenkilö auttamaan käytännön asioiden hoitamisessa jos joku sellaiselle kokee tarvetta. Siinä en itsekkään näe järkeä että ihmiset lääkitään ihan tokkuraan niin että menee loppukin toimintakyky. Joku hyvin mieto lääkitys korkeintaan ja nuo muut tukikeinot siihen rinnalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi psykiatrit eivät pysty esittämään mitään objektiivista näyttöä mielisairauden olemassaolosta?
Jospa vaikka kysyisit niiltä psykiatreilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa vaikka kysyisit niiltä psykiatreilta.
Psykiatrit eivät pysty osoittamaan minkään mielisairauden olemassaoloa koska yhtään mitään mielisairautta ei ole olemassa. Sairas mieli on kielikuva.
Anonyymi kirjoitti:
Psykiatrit eivät pysty osoittamaan minkään mielisairauden olemassaoloa koska yhtään mitään mielisairautta ei ole olemassa. Sairas mieli on kielikuva.
Diagnoosi on taudin määritystä "lääketieteelliseen tietoon perustuva käsitys terveysongelman, sairauden tai tautitilan syistä ja se on pohjana lääketieteeseen pohjaavalle hoidolle”.
Kielikuva on suorasta, kirjaimellisesta merkityksestään poikkeavalla tavalla käytetty sana tai ilmaus.
Ehkä sairas mieli on kielikuva mielen jonkinlaisesta häiriöstä tai poikkeustilasta.
Psykiatreista käytetty termi kallon kutistaja on ainakin kielikuva. Psykiatrit määräävät psykoosilääkkeitä. Jotkin määrätyt psykoosilääkkeet ilmeisesti tosiaan ikään kuin ”kutistavat kalloa”. On tutkimuksia, joissa on havaittu, että suurempi psykoosilääkeannos liittyy päälakilohkon tilavuuden pienenemiseen.
Mikä on mitäkin, enpä tiedä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten kuvittelet, että täältä palstoilta saisit vastauksen, jos ei edes psykiatrit osaa sinulle vastata ?
- Anonyymi
Pantiton kirjoitti:
Diagnoosi on taudin määritystä "lääketieteelliseen tietoon perustuva käsitys terveysongelman, sairauden tai tautitilan syistä ja se on pohjana lääketieteeseen pohjaavalle hoidolle”.
Kielikuva on suorasta, kirjaimellisesta merkityksestään poikkeavalla tavalla käytetty sana tai ilmaus.
Ehkä sairas mieli on kielikuva mielen jonkinlaisesta häiriöstä tai poikkeustilasta.
Psykiatreista käytetty termi kallon kutistaja on ainakin kielikuva. Psykiatrit määräävät psykoosilääkkeitä. Jotkin määrätyt psykoosilääkkeet ilmeisesti tosiaan ikään kuin ”kutistavat kalloa”. On tutkimuksia, joissa on havaittu, että suurempi psykoosilääkeannos liittyy päälakilohkon tilavuuden pienenemiseen.
Mikä on mitäkin, enpä tiedä.Sairas mieli on kielikuva samalla tavalla kuin sairas vitsi on kielikuva.
- Anonyymi
Jesajan kirja 41:10 FB92
[10] –Jeesus sanoo: älä pelkää, minä olen sinun kanssasi! Älä arkana pälyile ympärillesi – minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni.
TsemppiäOn ihmisiä, jotka ovat parantuneet yliluonnollisen ihmeen kautta. Lääketiede ei pysty parantumista selittämään ja rohkaisevat sanat lääkitsevät mieltä.
Tämä on tuttu Raamatunkohta Jesajan kirjasta. Kiitos, kun laitoit ketjuun muistuttamaan tästä asiasta.
- Anonyymi
Miksi edes lähtökohtaisesti pitäisi käydä vähän hermostumassa psykiatrin luona?
Eikö oletus ole, että kaksi aikuista ihmistä osaisi hoitaa asiansa hermostumatta?- Anonyymi
Sanoppa muuta, pitäisi kyllä ❤️
- Anonyymi
Kuvitelkaapa tilanne, kun psykiatri hermostuu, vaikka potilas ei, sellaistakin on sattunut.
- Anonyymi
Kunnallinen psykiatria vaatii yhteydenpitoa psykiatriin ja hoitajiin. Kaikki eivät haluaisi käydä siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnallinen psykiatria vaatii yhteydenpitoa psykiatriin ja hoitajiin. Kaikki eivät haluaisi käydä siellä.
Yleensä jos on jonnekin hoitosuhde, silloin täytyy olla yhteydessä hoitavaan tahoon.
Jos alkaa menemään paremmin, ja elämä alkaa sujumaan, voi psykiatrian puolelta päästä pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä jos on jonnekin hoitosuhde, silloin täytyy olla yhteydessä hoitavaan tahoon.
Jos alkaa menemään paremmin, ja elämä alkaa sujumaan, voi psykiatrian puolelta päästä pois."Jos alkaa menemään paremmin, ja elämä alkaa sujumaan, voi psykiatrian puolelta päästä pois."
Ei se sittenkään ole niin yksinkertaista.
Kokemusta on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos alkaa menemään paremmin, ja elämä alkaa sujumaan, voi psykiatrian puolelta päästä pois."
Ei se sittenkään ole niin yksinkertaista.
Kokemusta on.Ai, minut irtisanottiin hoitosuhteesta hoitavan tahon suunnalta.
Joskus se voi olla myös yksinkertaista. Kokemusta on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos alkaa menemään paremmin, ja elämä alkaa sujumaan, voi psykiatrian puolelta päästä pois.On ihan sairaan ihmisen fantasiaa, että hoitotaho tuhlaisi rahaa jonkun sellaisen ihmisen hoitoon, joka ei sitä tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ihan sairaan ihmisen fantasiaa, että hoitotaho tuhlaisi rahaa jonkun sellaisen ihmisen hoitoon, joka ei sitä tarvitse.
Siis onko vääränlainen fantasia sairaus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ihan sairaan ihmisen fantasiaa, että hoitotaho tuhlaisi rahaa jonkun sellaisen ihmisen hoitoon, joka ei sitä tarvitse.
Juurikin näin.
Sen takia minunkin hoitosuhde päättyi, kun huomasivat, etten enää heitä tarvitse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis onko vääränlainen fantasia sairaus?
Siis onko sairaillakin ihmisillä fantasioita??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis onko sairaillakin ihmisillä fantasioita??
Voi kuule, tuolla kun aikoinaan psykiatrisissa sairaaloissa aikaa vietti, niin siellä sitä vasta fantasiaa riitti. Aivan laidasta laitaan, ajoittain todella uskomattomia juttuja.
- Anonyymi
Katsoisitte joskus thehighwire.com ette nielisi kaikkea big pharman soopaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323827- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151741Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541402Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1241294VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu971260Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371259- 701156
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102995