Luontokadon ja kansainvälisten sopimusten takia sudet levittäytyy yhä lähemmäksi ihmisten asuinsijoja. Susia ei saa ampua ja siksi kannattaisi keskustella siitä miten kansalaiset voisi suojautua susilta.
Voisiko Motonetin liepeillä koiraa kävelyttävällä kansalaisella olla lupa kantaa mukanaan pistoolia, kirvestä, vesuria, puukkoa. Onko markkinoilla sudelta suojautumiseen sopivia tuotteita vai riittääkö kilo jauhelihaa aina mukana.
Suojautuminen susilta.
14
194
Vastaukset
- Anonyymi
Opposition pitäisi tehdä hallitukselle välikysymys siitä kuinka hallitus aikoo suojella kansalaisia susilta. Toisaalta oppositiossa on vain Keskusta ja pari muuta kansanedustajaa, jotka näkee susien olevan uhka kansalaisten turvallisuudelle.
- Anonyymi
Nykyopposition päätehtävähän on ollut susien kohdalla susien suojeleminen kansalaisilta.
Kansalaisten kotieläimineen on ehdoitta väistyttävä jos sudet haluavat laajentaa reviireitään tai muuten vierailla ihmisten asuttamille alueille.
Kainuussa asian suhteen on jo edetty pitkälle, maaseutu kiihtyvästi tyhjenemässä ihmisten muuttaessa joukkopaolla asutuskeskuksiin.
- Anonyymi
Poliitikkojen pitäisi ottaa ihmisten pelko tosissaan. Kun kävelee pimeän aikaan alueelle jossa sudet on liikkuneet niin vähemmästäkin tulee turvaton olo.
Hallitus, kertokaa miten kansalaiset voi suojautua susilta.- Anonyymi
Eduskunnassa on valtavasti porukkaa jonka asenne on sellainen että ihmisiä on paljon susia vähän. Vaikka susi reviirejä laajentaessaan tappaisikin jonkun verran ihmisiä niin se on pientä luontokadon rinnalla.
Pitäisikö perustaa parlamentaarinen työryhmä. Sellainen perustetaan kun asialle ei haluta tehdä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain järkee pelkoihin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009620958.htmlJep. Taitaa ihminen olla pahin elukka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Taitaa ihminen olla pahin elukka.
Minulla on elämäni aikana tullut vastaan miljoonia ihmisiä, enkä koskaan ole joutunut hyökkäyksen kohteeksi. Jos vaaraan olisi tullut miljoonia susia, niin olen varma etten olisi enää tässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eduskunnassa on valtavasti porukkaa jonka asenne on sellainen että ihmisiä on paljon susia vähän. Vaikka susi reviirejä laajentaessaan tappaisikin jonkun verran ihmisiä niin se on pientä luontokadon rinnalla.
Pitäisikö perustaa parlamentaarinen työryhmä. Sellainen perustetaan kun asialle ei haluta tehdä mitään.Susi harvoin laajentaa reviiriään.
Yleensä käy niin, että kun reviiri syystä tai toisesta käy pieneksi niin lauma siirtyy kokonaan toisaalle ja perustaa uuden reviirin uuteen paikkaan.
Kainuussa on käynyt näin todennäköisesti Vuosangan reviirille vaikka Alfa naaras on pannoitettuna hengissä ja lauma iso.
Lauma siirtynyt Sotkamon ja Kajaanin välille missä paljon havaintoja mutta ei varmaa reviiriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on elämäni aikana tullut vastaan miljoonia ihmisiä, enkä koskaan ole joutunut hyökkäyksen kohteeksi. Jos vaaraan olisi tullut miljoonia susia, niin olen varma etten olisi enää tässä.
Olepas varovainen. Todennäköisyys kasvaa, että joku hilipasee nokkaan ja vie käsilaukkus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Susi harvoin laajentaa reviiriään.
Yleensä käy niin, että kun reviiri syystä tai toisesta käy pieneksi niin lauma siirtyy kokonaan toisaalle ja perustaa uuden reviirin uuteen paikkaan.
Kainuussa on käynyt näin todennäköisesti Vuosangan reviirille vaikka Alfa naaras on pannoitettuna hengissä ja lauma iso.
Lauma siirtynyt Sotkamon ja Kajaanin välille missä paljon havaintoja mutta ei varmaa reviiriä.Höpöhöpö.
Populaation kasvaessa ruokaa ei riitä kaikille joten siitä erkanee yksilöitä uusia ruokamaita/reviireitä ja puolisoita etsimään.
Lisäksi mm. Luke on nopeuttanut susien leviämistä siirtoistutuksin mm. metsäpeurasiirtojen yhteydessä.
Samaa on yritetty kettutyttöjen? toimesta kultashakaalille tuomalla yksilöitä Venäjältä ja Virosta. Ei tainnut onnistua vielä pysyvän kannan suhteen. Susetko söivät koeyksilöt?
- Anonyymi
Toimisiko kattilat rumpuina susien karkoittajina.
- Anonyymi
Minä ammun ainakin suden jos tulee pihalle ja lainsäätäjille sanon ## ##
- Anonyymi
Oikein
- Anonyymi
Olisi tuokin ulisija äänestänyt aikoinaan muita kuin viherkommareita, ei olisi susi ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549