Mediatiedote: Pohjois-Savon käräjäoikeus antaa tuomion muun ohella törkeää ryöstön yritystä koskevassa
rikosasiassa keskiviikkona 23.10.2024 kello 12 mennessä
Pohjois-Savon käräjäoikeus on käsitellyt maanantaina 30.9.2024 syytettä törkeästä ryöstön yrityksestä,
jossa vastaajina on kuusi vuosina 2004–2007 syntynyttä nuorta. Lisäksi käräjäoikeus on käsitellyt 1. –
2.10.2024 osin samojen vastaajien muita syytekohtia.
Kaikki vastaajat ovat kiistäneet törkeän ryöstön yrityksen, mutta yksi vastaajista on myöntänyt avunannon
ryöstön yritykseen. Näin ollen käräjäoikeus ratkaisee tuomiossaan ensin sen, onko vastaajien näytetty
menetelleen syytteen teonkuvauksessa esitetyllä tavalla. Lisäksi tuomiossa otetaan kantaa siihen, onko
ryöstön yritys tehty erityisen raa’alla tai julmalla tavalla ja onko tekoa pidettävä suunnitelmallisena ja
kokonaisuutena arvostellen törkeänä. Syyttäjän teonkuvauksen mukaan nuoret ovat tehneet väitetyn
rikoksen yhdessä. Näin ollen tuomiossa otetaan kantaa vielä siihen, ovatko nuoret toimineet yhdessä
tavalla, jota rikoslain 5 luvun 3 §:n mukaan voidaan pitää rikoskumppanuutena.
Keskiviikkoa tapahtuu...
Anonyymi-ap
0
183
Luetuimmat keskustelut
- 1731506
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.88698Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203578- 48536
- 126526
- 37516
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50508Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15490- 25483