Avokelan sanka

Anonyymi-ap

Mistä johtuu että varsin uudestaankin avokelasta sangan toiminta loppuu.
Heiton jälkeen sanka ei palaudu kiinni vaan jää auki asentoon tai korkeintaan kääntyy puolet eli jää vavan suuntaan.
Toimii kyllä jos heiton jälkeen aina avustaa kädellä sangan kiinni.

25

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lieköhän kelan sisällä joku kysyi kulunut joka palauttaa sangan kiinni kun aletaan kelaamaan?
      Kalliimmissa keloissa ei kaikissa ole edes tuota palautusmekanismia vaan sanka täytyy palauttaa ihan manuaalisesti kädellä.

• Anonyymi

Halpa hinta liittyy asiaan.

• Anonyymi

Niin liittyy mutta olisiko korjattavissa. Voi kyllä käyttää kelaa vielä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin liittyy mutta olisiko korjattavissa. Voi kyllä käyttää kelaa vielä.

Kokeiles pikkutippa öljyä sangan mekanismiin.

• Anonyymi

Missä kelassa heiton jälkeen sanka palautuu itsestään? En ole koskaan tavannut ko. ominaisuutta.

• Anonyymi

No sitten et ole kalastanut avokelalla😹😹😹😹

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sitten et ole kalastanut avokelalla😹😹😹😹

Tietysti olen kalastanyt. Minun keloissa sanka palautuu , vain kun
        1. kelaa siimaa eli pyörittää kammesta
        2, kääntämällä sangasta
        Eli ei itsestään.
        Mitenkä sinun keloissa?

• Anonyymi

Ei se palaudu itsekseen missä kelassa, kyllä kammesta täytyy alkaa pelaamaan niin silloin palautuu jos palautuu. Ei oikein voi korjata, romukoppaan vaan

• Anonyymi

Palautus jousi löysä eikä niitä sas uusia mistään siis kertakäyttö kamaa

• Anonyymi

Ei niissä ole mitään palautusjousia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niissä ole mitään palautusjousia.

Kyllä on pura Kela ja katso ,pieni jousi ,ja se kun menee huonoksi ,saat kädellä palauttaa kammen ,on työlästä.

• Jos jousi ei ole kuoleentunut niin sitten veikkaisin öljyn puutetta. Kela kannattaa aina reisun jälkeen huuhdella puhtaalla makealla vedellä,eli kaavasta tulevalla.Varsinkin jos on kalastanut merivedessä.
      Eli kunnon puhdistus ja rasvat ja öljyt niin sitten toimii halpakin kela kakistelematta vuosikausia.😉

• Anonyymi

Sangan toiminta kun loppuu niin ei auta mikään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sangan toiminta kun loppuu niin ei auta mikään.

Juuri niin ,ei maahantuojalta saa uutta jousta,kerta käyttö kamaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin ,ei maahantuojalta saa uutta jousta,kerta käyttö kamaa.

Tai jos saa, niin maksaa enemmän kuin kela. Itse käytän vain 60-80 -luvun Cardinal 3, 33, 4, 44, 6, 66, 7 ja 77 malleja, kun niissä jousi kestää kevyesti kaksikymmentä vuotta (löytyy varaosina netistä, ja on itsekin helppo taivuttaa pianolangasta) Muilta osin niitä ei varmaan saa hajalle ilman väkivaltaa.

• Anonyymi

Sanoa kun ei enää palaudu kun kammesta kääntää niin kela vaihtoon ja hyvä opetella sangan palauttaminen kelausasentoon heiton loputtua.
      Rannoilla kun heittelen niin käsi heti heiton jälkeen sangalle ja valmiina pysäyttämään siiman purkautuminen jos näyttää että viehe lentää kaislikkoon tai muuten hankalaan paikkaa ..siiman pysäytän joko kädellä stoppaamalla tai sellainen panikkkipysäytys sangalla jolloin viehe ampaisee takaisin päin jonkin verran.

• Anonyymi

Minulla kelana Penn Battle 5000 ja vaimolla Penn Battle 4000.
      Molemmissa sanka vahvempaa lankaa kuin halvemmissa keloissa, no ei nuo ko. kelatkaan kalliita ole. reilu sata euroa.
      Siimaa mahtuu ainakin paljon. Siksi nuo kyseiset kelat.

• Anonyymi

Kyllä kädellä voi sankan palauttaa, mutta esim joella kalastaessa on ärsyttävää ,jos hakee niin sanottuja tarkkoja heittoja vaikkapa kaislikon reunaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kädellä voi sankan palauttaa, mutta esim joella kalastaessa on ärsyttävää ,jos hakee niin sanottuja tarkkoja heittoja vaikkapa kaislikon reunaan.

Kyllä oppii tarkkojakin heittoja tekemään niin että sangan palauttaa kädellä. Täytyy vaan seurata vieheen lentoa ja käsi valmiina sangalla, itse pysäytän siiman purkautuminen kädellä ja heti sanka kädellä kelaus asentoon.
        Heti kun heitto lähtee on käsi vietävä sangalle, sen oppii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä oppii tarkkojakin heittoja tekemään niin että sangan palauttaa kädellä. Täytyy vaan seurata vieheen lentoa ja käsi valmiina sangalla, itse pysäytän siiman purkautuminen kädellä ja heti sanka kädellä kelaus asentoon.

Kyllä,se noinkin menee kireitä siimoja .🤠🤠🤠

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Melkosta turaamista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Melkosta turaamista

Tuollaista se on huippu kelojen kanssa, ei niissä ole automaattista sangan palautusta. Halvoissa keloissa on ja toimii vain hetken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaista se on huippu kelojen kanssa, ei niissä ole automaattista sangan palautusta. Halvoissa keloissa on ja toimii vain hetken.

Öö, jaahas?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Öö, jaahas?

No noin se on.

• Anonyymi

Mulla on aina varakelat mukana...vähänkin takkuaa toiminta niin heitän järveen ja uusi kela käyttöön.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3374
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1954
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1709
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1507
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1498
    6. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1377
    7. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1371
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1207
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1095
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1092
    Aihe