Eräs Etelä-Pohjanmaalta Lappeenrantaan muuttanut leidi kertoo että täällä ei ihmiset tuntemattomille juttele mutta hän itse juttelee kyllä. Aika tyypillinen tarina olipa missä päin Suomea tahansa.
Itse muutin toisin päin, täältä Etelä-Pohjanmaalla Kurikkaan. Töissä kävin Kauhajoella. Huomasin saman jutun, kukaan ei tullut minulle mitään juttelemaan kolmen vuoden aikana vaikka itse kyllä saatoin jutella tuntemattomillekin. Jäykkää oli kyllä jutustelu.
Taitaa nämä jutut olla sellaisten ihmisten jotka ovat hyvin sosiaalisia.
Olen asunut Suomessa hyvin monella paikkakunnalla aina Helsingistä pohjoiseen välillä, muuttanut kolmekymmentä kertaa ja täytyy sanoa että suomalainen on kyllä ujo ja kun on ujo niin ei ole tullut "opeteltua" tällaista jutustelua niin ei se vaan ns. irtoa.
On myös olemassa ihmisiä joilta tulee puhetta yhtenä köytenä.
Itse vaikka en ole pohjois-enkä eteläkarjalasta niin täytyy sanoa puheliaammat ihmiset löytyy juurikin itä-suomesta.
Mediasta luettua
Anonyymi-ap
2
186
Vastaukset 2
- Anonyymi
Tunnetusti pohjanmaalaiset on kovia kehumaan itseään, minä minä olen paras.
- Anonyymi
Se on kyllä iso vale.Tai sitten leidissä on ollut jotain vikaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 53907
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan64657- 55650
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli46589Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik33563En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32528Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk5513- 75457
- 37446
- 33435