Rakkaani henki haisee

Mies 05

Auttakaa! Morsiammeni henki haisee todella pahalta. En ymmärrä mistä se johtuu, vaikka hän pesee hampaansakin aamuin illoin. On käynyt lääkärissäkin kun olen asiasta jatkuvasti huomautellut. Ei löydy syytä.

Suutelu ei kiinnosta tuon asian takia, pakollisia pikkupusuja vaan. Ja siitä morsian valittaa, haluaisi kielareita.

Mitä teen? Kai sentään hääsuukko alttarilla on pakko kestää..

52

95484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoi teletappi

      Uudestaan lääkäriin!
      Aina on jokin syy pahanhajuiseen hengitykseen. Ei kannata uskoa yhtä lääkäriä, vaan kannattaa mennä spesialistille. Korva,-nenä, -ja kurkkutautien erik.lääkäriin. Hammaslekurissakin olis varmuuden vuoksi hyvä käväistä.
      Kunnon tutkimukset. Syy voi löytyä jopa vatsan toimintahäiriöistä.
      Laita morsmaikkusi kunnon lääkäriin!

    • Suomi24

      Hei hyvä mies!

      Suosittelen vaimosi ostavan sellaisen Golgate merkkisen suu-veden sillä itse purskuttelen joka ilta ja kyllä suukot maistuu.

      P.S: Pullo maksaa noin 3€ ei kovin kallis sillä se on iso pullo.

      Onnea avioliittoon

      • luin

        aiheesta oli kirjoitus poliklinikkaosastolla. b12 apteekista saatava tuote kuulema antaa 12tunnin raikkauden kun nielua myöten purskutetaan aamuisin ja iltaisin.tappaa bakteereja suuonteloista.suuhygienisti osaisi katsoa ongelman ja auttaa.t,suu raikkaaksi.


    • ruokavalio

      rakkaallasi on? Itse olen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja henkeni haisee todella pahalle. Sen aiheuttaa ketoositila, eikä sitä paljonkaan korjata millään muulla kuin hiilihydraattisen ruoan lisäämisellä.

      Olen kyllä ukotukselta aina välillä kysellyt, että kestätkö minua vielä. Ruokavaliolla olen terveydellisistä syistä.

    • juma!

      Hih hih hih hih hii!!! :) :) :)

      • l.l

        Ongelma on todellinen toivottavasti joskus saat sen sitten tiedät.


    • lukia

      uuden seiskan lääkäripalstalla sanottiin, että maustamattoman ja makeuttamattoman jogurtin syöminen auttaa pahanhajuiseen hengitykseen.

      • isot nielurisat

        Kannattaa käydä kurkkulekurilla näyttään. Voipi olla sellaset nielurisat, joihin kertyy haisevaa "mömmöä". Ongelma poistuu, kun nielurisat poistetaan.


      • Mies 05
        isot nielurisat kirjoitti:

        Kannattaa käydä kurkkulekurilla näyttään. Voipi olla sellaset nielurisat, joihin kertyy haisevaa "mömmöä". Ongelma poistuu, kun nielurisat poistetaan.

        On käynyt kurkkulääkärillä ja isot on risat (=tarttuu "mömmöä"), mutta lääkäri oli sitä mieltä, ettei leikata, kun sitten tulee helpommin keuhkotauteja. Ja sanoi kyllä, että ei ne "mömmöt" siellä niin paljon haise, vaan joku muu... ehkä hampaat.

        No, morsmaikku kävi hammaslääkärilläkin, muttei ole reikiä eikä mitään. Kieltä käski puhdistamaan ja hammaslankaa käyttämään. Tehty, mutta ongelma ei häviä.

        Olen toivoton.


      • Toivoa on.
        Mies 05 kirjoitti:

        On käynyt kurkkulääkärillä ja isot on risat (=tarttuu "mömmöä"), mutta lääkäri oli sitä mieltä, ettei leikata, kun sitten tulee helpommin keuhkotauteja. Ja sanoi kyllä, että ei ne "mömmöt" siellä niin paljon haise, vaan joku muu... ehkä hampaat.

        No, morsmaikku kävi hammaslääkärilläkin, muttei ole reikiä eikä mitään. Kieltä käski puhdistamaan ja hammaslankaa käyttämään. Tehty, mutta ongelma ei häviä.

        Olen toivoton.

        Uudestaan lääkäriin ja mielellään erkoislääkärille, niinkuin joku ehdotti jo.
        Itselläni oli sama vaiva ja risat poistettiin. Nyt olen kymmenenvuotta ollut ilman risoja ja proppuja.
        (Ruokaa kerääviä onkaloita sanotaan propuiksi.)
        yhtään flunssaa tai keuhkotulehdusta ei sen jälkeen ole ollut.
        Proppuja voi painella lastan tai lusikan avulla päivittäin tyhjäksi hampaidenpesun yhteydessä.

        Lääkärille kannattaa myös kertoa asian tuomasta sosiaalisesta haitasta. Onhan myös ammatteja joissa hengityksen on oltava raikas, mm. hammaslääkäri, kosmetologi, kampaaja, silmälääkäri, optikko jne.

        Ota asia varovasti puheeksi, jotta toinen ei loukkaannu.


      • Mies 05
        Toivoa on. kirjoitti:

        Uudestaan lääkäriin ja mielellään erkoislääkärille, niinkuin joku ehdotti jo.
        Itselläni oli sama vaiva ja risat poistettiin. Nyt olen kymmenenvuotta ollut ilman risoja ja proppuja.
        (Ruokaa kerääviä onkaloita sanotaan propuiksi.)
        yhtään flunssaa tai keuhkotulehdusta ei sen jälkeen ole ollut.
        Proppuja voi painella lastan tai lusikan avulla päivittäin tyhjäksi hampaidenpesun yhteydessä.

        Lääkärille kannattaa myös kertoa asian tuomasta sosiaalisesta haitasta. Onhan myös ammatteja joissa hengityksen on oltava raikas, mm. hammaslääkäri, kosmetologi, kampaaja, silmälääkäri, optikko jne.

        Ota asia varovasti puheeksi, jotta toinen ei loukkaannu.

        Miten voimme pakottaa lääkärin tekemään leikkauksen? Hän on tehnyt kantansa selväksi. Kaiveleehan morsiameni jatkuvasti kurkustaan niitä valkeita mömmöjä, ihan meinaa itsellä yökkä tulla sitä katsellessa... :( Mutta ei se haju näytä häviävän.

        Morsiameni kärsii myös itse, kun sanoo suussaaan maistuvan aina pahalle...

        Tämä asia on todellakin vaivannut meitä jo piiiiitkään...


      • toivoa on.
        Mies 05 kirjoitti:

        Miten voimme pakottaa lääkärin tekemään leikkauksen? Hän on tehnyt kantansa selväksi. Kaiveleehan morsiameni jatkuvasti kurkustaan niitä valkeita mömmöjä, ihan meinaa itsellä yökkä tulla sitä katsellessa... :( Mutta ei se haju näytä häviävän.

        Morsiameni kärsii myös itse, kun sanoo suussaaan maistuvan aina pahalle...

        Tämä asia on todellakin vaivannut meitä jo piiiiitkään...

        Täytynee päästä "oikean" ja ymmärtäväisen lääkärin juttusille ja tilata aika juuri tätä asiaa varten. Jos tuntuu siltä niin menkää yhdessä.
        Itse kärsin jokseenkin parikymmentävuotta asiasta ja myt olen jo 50 joten piiiitkäään on täälläkin kärsitty asian vuoksi. Kyllä helpotti kun ei tarvinnut enään jännittää asian vuoksi.
        Älkää antako periksi.
        Niin, pääsin lopuksi aivan kunnallisen terveyskeskuksen lähetteellä erkoislääkärille keskussairaalaan. Sitten homma alkoi luistaa.


      • Kathy
        Mies 05 kirjoitti:

        Miten voimme pakottaa lääkärin tekemään leikkauksen? Hän on tehnyt kantansa selväksi. Kaiveleehan morsiameni jatkuvasti kurkustaan niitä valkeita mömmöjä, ihan meinaa itsellä yökkä tulla sitä katsellessa... :( Mutta ei se haju näytä häviävän.

        Morsiameni kärsii myös itse, kun sanoo suussaaan maistuvan aina pahalle...

        Tämä asia on todellakin vaivannut meitä jo piiiiitkään...

        Kyllä yksityisellä klinikalla onnistuu varmaankin ko. leikkaus. Voi olla että nielurisoihin on pesiytynyt anaerobinen bakteeri, silloin haju on karmea. Nyt pikimmiten lekurille hoitamaan asia pois päiväjärjestyksestä.


      • sanoi teletappi
        Kathy kirjoitti:

        Kyllä yksityisellä klinikalla onnistuu varmaankin ko. leikkaus. Voi olla että nielurisoihin on pesiytynyt anaerobinen bakteeri, silloin haju on karmea. Nyt pikimmiten lekurille hoitamaan asia pois päiväjärjestyksestä.

        Olen samaa mieltä ja toistan uudelleen, että LÄÄKÄRIIN. Ja niin monta kertaa, että lääkäri ottaa tosissaan ongelman.
        Kyllä tuollainen pahanhajuinen hengitys käy mielenterveyden päälle ja vaikuttaa ihmissuhteisiin.
        Hengen haiseminen on sairauden oire, ja kun syy löytyy, on tuo syy hoidettava!


      • akka
        Kathy kirjoitti:

        Kyllä yksityisellä klinikalla onnistuu varmaankin ko. leikkaus. Voi olla että nielurisoihin on pesiytynyt anaerobinen bakteeri, silloin haju on karmea. Nyt pikimmiten lekurille hoitamaan asia pois päiväjärjestyksestä.

        kannattaisi kysyä sieltä mistä ostitte pullon että mitä sivuvaikutuksia aineen käytöllä voi olla. jos aine värjää hampaat ruskealla nii voihan toki värjätä hampaat uudelleen säihkyvän valkoisiksi.niin,ja ennen kaikkea: hienotunteisuutta!itselläni haisi henki takavuosina liian happaman mahanesteen takia ja siitä huomauteltiin törkeästi.kokemuksella voin sanoa että itsetunto laskee. se että puolisolla on huono itsetunto on paljon pahempi asia kuin se, että puolisolla haisisi henki. että kannattaa ajatella tarkoin mitä sanoo!!


      • Auttoi
        isot nielurisat kirjoitti:

        Kannattaa käydä kurkkulekurilla näyttään. Voipi olla sellaset nielurisat, joihin kertyy haisevaa "mömmöä". Ongelma poistuu, kun nielurisat poistetaan.

        Juu, nielurisoista johtuu usein. Mulla oli todella pahanhajuinen hengitys. Menin erikoislääkärille joka heti neuvoi nielurisaleikkaukseen. Se auttoi:))


      • lääkäriin
        Mies 05 kirjoitti:

        Miten voimme pakottaa lääkärin tekemään leikkauksen? Hän on tehnyt kantansa selväksi. Kaiveleehan morsiameni jatkuvasti kurkustaan niitä valkeita mömmöjä, ihan meinaa itsellä yökkä tulla sitä katsellessa... :( Mutta ei se haju näytä häviävän.

        Morsiameni kärsii myös itse, kun sanoo suussaaan maistuvan aina pahalle...

        Tämä asia on todellakin vaivannut meitä jo piiiiitkään...

        Kannattaa vaihtaa lääkäriä. Tilasin ajan erikoislääkärille Alppikadun Diacoriin leikkaavalle lääkärille suoraan. Hän pisti heti toimeksi. Lähete nielurisaleikkaukseen. Olen siellä käynyt ja henki ei haise enää. selvästi teillä sama vaiva. kaivelin kanssa niitä pahanhajuisia mömmöjä.


      • tiitu
        lääkäriin kirjoitti:

        Kannattaa vaihtaa lääkäriä. Tilasin ajan erikoislääkärille Alppikadun Diacoriin leikkaavalle lääkärille suoraan. Hän pisti heti toimeksi. Lähete nielurisaleikkaukseen. Olen siellä käynyt ja henki ei haise enää. selvästi teillä sama vaiva. kaivelin kanssa niitä pahanhajuisia mömmöjä.

        Sama juttu : leikkuutin risat ja haju ja proput hävisivät. Menin yksityiselle kurkkulääkärille, joka antoi lähetteen leikkaukseen. Ei ollut mitään ongelmia saada lähetettä. Nyt on ihanaa kun ei tarvitse enää kaivella niitä proppuja.


    • tyttönen

      Esim. apteekeista saa sellasia hoitosettejä, millä pitäisi saada pahanhajuinen hengitys pois

    • Iiiii

      Ehdottomasti asia täytyy hoitaa, mutta mielestäni jatkuva huomauttelu voi huonontaa morsiamesi itsetuntoa. Eli kannattaa kyllä miettiä mistä sanoo ja MITEN sanoo.

      • apua tuli

        sain avun tuosta ja käytän aina välillä minulla isot nielurisat.


      • Mies 05
        apua tuli kirjoitti:

        sain avun tuosta ja käytän aina välillä minulla isot nielurisat.

        Morsiantani kehotettiin hankkimaan juuri tuota ainetta ja ostikin pullon. Mutta hän ei uskalla käyttää sitä, koska lääkäri pelotteli, että hampaat värjääntyvät... Pelkää, että häissään on ruskeahampaisena. Onko totta?


      • tyttöystävä
        Mies 05 kirjoitti:

        Morsiantani kehotettiin hankkimaan juuri tuota ainetta ja ostikin pullon. Mutta hän ei uskalla käyttää sitä, koska lääkäri pelotteli, että hampaat värjääntyvät... Pelkää, että häissään on ruskeahampaisena. Onko totta?

        ...käyttämään ennen häitä. En ole itse kokenut, mutta ei varmaan kannata ottaa riskiä...mieluummin kestät sen hajun. Eihän se ole kuin yksi pusu (tai no, muutama), ja häitten jälkeen sitten heti lekuriin. Poikaystävälläni on sama ongelma, ja olen sanonut että hänen täytyy mennä lääkäriin. Ei ole mennyt vielä edes hammaslääkäriin, vaikka onkin suhtautunut asiaan ihan myönteisesti...aion kyllä pysyä sitkeänä ja passittaa sen niin monelle lekurille että vaivaan saadaan apu! Hän pesee hampaitaan 2krt/pv ja osti nyt hammaslankaakin. Kielensä harjaa myös, mutta haju pysyy. :( Valkoisia läikkiä tai mitään spotteja emme ole löytäneet...ehkä ne on ne nielurisat..

        Mutta haiseviin pusuihinkin tottuu, jos opettelee vetämään itse henkeä suun kautta. Ja olen sanonut hänelle, ettei höngi suoraan naamaani, ja on hän sen oppinut. :) Toisaalta, en itse välitä muutenkaan kunnon kielareista vaan tykkään kuivista huulipusuista, joten ongelma ei ole niin häiritsevä.

        Olemme myös piakkoin menossa naimisiin, ja tietenkin olisi mukavampaa, jos ei tarvitsisi alttarilla haistella pahoja hönkyjä...vaikkei se liiton arvoa ja rakkauden määrää mihinkään vähennäkään.


      • eelia- 76
        tyttöystävä kirjoitti:

        ...käyttämään ennen häitä. En ole itse kokenut, mutta ei varmaan kannata ottaa riskiä...mieluummin kestät sen hajun. Eihän se ole kuin yksi pusu (tai no, muutama), ja häitten jälkeen sitten heti lekuriin. Poikaystävälläni on sama ongelma, ja olen sanonut että hänen täytyy mennä lääkäriin. Ei ole mennyt vielä edes hammaslääkäriin, vaikka onkin suhtautunut asiaan ihan myönteisesti...aion kyllä pysyä sitkeänä ja passittaa sen niin monelle lekurille että vaivaan saadaan apu! Hän pesee hampaitaan 2krt/pv ja osti nyt hammaslankaakin. Kielensä harjaa myös, mutta haju pysyy. :( Valkoisia läikkiä tai mitään spotteja emme ole löytäneet...ehkä ne on ne nielurisat..

        Mutta haiseviin pusuihinkin tottuu, jos opettelee vetämään itse henkeä suun kautta. Ja olen sanonut hänelle, ettei höngi suoraan naamaani, ja on hän sen oppinut. :) Toisaalta, en itse välitä muutenkaan kunnon kielareista vaan tykkään kuivista huulipusuista, joten ongelma ei ole niin häiritsevä.

        Olemme myös piakkoin menossa naimisiin, ja tietenkin olisi mukavampaa, jos ei tarvitsisi alttarilla haistella pahoja hönkyjä...vaikkei se liiton arvoa ja rakkauden määrää mihinkään vähennäkään.

        Corsodyl värjää. Hextril ei, on samaa ainetta, väriltään pinkkiä. Apteekista 6€/ pullo. Nimi. käyttänyt useita pulloja peräkkäin...


      • Utelias
        eelia- 76 kirjoitti:

        Corsodyl värjää. Hextril ei, on samaa ainetta, väriltään pinkkiä. Apteekista 6€/ pullo. Nimi. käyttänyt useita pulloja peräkkäin...

        Sitä vaan, että auttoiko ne monta pulloa vai ei?


    • se....

      pepsimaxia tai cola lightia..aamul nääs niiden jälkee henki löyhkää vitun pahalle..kerro jos se juo niin sanot sille et ny loppu limun lipitys..katos munkin henki haisee noiden takia niin että ite melkee kuolen siihen löyhkää..ei sitä kestä erkkikää

    • Tuija

      Hei,
      Itse olen saanut apua pahanhajuiseen ja-makuiseen hengitykseen, homeopaatilta nimittäin. Ensimmäiset helmet otettuani ongelma hävisi jo seuraavana päivänä. Helmet valitaan jokaiselle yksilöllisesti, joten sanoppa morsiammellesi, että varaa ajan homeopaatille. Enkä ole ainut apua saanut ja meillä kaikilla on erilaiset helmet. Käynti (keskustelu 1-2h alkuhelmet)maksaa noin 40€. Sitten kun ostaa helmet itse, riittoisa purkki maksaa n. 14€.
      Suosittelen lämpimästi!

      • Utelias

        Niin, että kerrotko vähän tarkemmin niistä helmistä? Onko ne jotain syötävää?


      • homeopaatin pikkusisko
        Utelias kirjoitti:

        Niin, että kerrotko vähän tarkemmin niistä helmistä? Onko ne jotain syötävää?

        ne "helmet" ovat pieniä, makeita ja valkoisia. Ne laitetaan suuhun kielen alle ja annetaan liueta. Ennen kuin otat helmet täytyy odottaa n.15-20 min ja niiden ottamisen jälkeenkin täytyy odottaa saman verran. Helmet voidaan myös liuottaa veteen ja ottaa siitä annoksina, mutta homeopaatti määrää tavan ottaa niitä. Ne ovat myös erikokoisia(pienempiä kuin jokin simpukan helmi). Homeopaattiset lääkeaineet(helmet) on uutettu maitosokeriin.
        Homeopatia on luonnonmukainen lääkinnällinen järjestelmä.


    • pahanhajuiseen hengitykseen

      hammaslääkäristä. Reikiä ei ollut, muuta viisaudenhampaiden poiston jälkeen lähti myös paha haju suusta! Hampaat kun olivat puoliksi "mädäntyneet". Tsemppiä!

    • ilman hajuakin pitäs ämmä...

      hammaslääkäriin! bakteerikasvusto-ongelma.
      Ja jos ei auta niin saunan taakke! kyllä niitä raikkaita löytyy ja tekee se muutenkin hyvää uudet "aukot".

    • reino

      Siitähän oli tutkimuskin joskus että joidenkin ihmisten ominaistuoksuista pitää ja joidenkin ei, ilmeisesti teillä on epäsopivat kemiat. Tutkimuksen mukaan sellaiset parit eroavat useammin joiden tuksut eivät sovi toistensa nenään.

      • senkin reino

        Eikö ominaistuoksut (esim. vaatteissa) johdu ulkoisista asioista, kodin asukkaat tuoksuvat samalta kuin koti eli tuoksu riippuu siitä onko eläimiä, tupakoidaanko jne.. Siis kun asuu yhdessä, tuoksuu samalta!

        Suun pahoihin hajuihin taas todennäköisesti löydetään joku syy joka vaidaan hoitaa.

        Se ettei hajun takia sopisi yhteen on hölynpölyä.

        Onnea avioliitolle!


      • rajansa jutuillakin

        Eihän nyt ole ominaistuoksusta kysymys hyvänen aika sentään. Vaan viasta mikä pitää korjata. Ei kenenkään kuulu haista pahalle, silloin on joku vialla..lääkäriin vaan.


      • Suomi24

        Minulla on yksi vaiva: Nimittäin hengen haju!
        En tiedä mistä se johtuu tai kauan sitä joutuu kestämään, mutta jos puhun jollekin, hän nyrpistää nenäänsä ja lähtee pois. En voi pussata poikaystävääni. Hän sanoo, että pussaa minua vasta sitten, kun tuoksun suustani raikkaammalle! Minut on kerran nolattu oikein kunnolla. Töissä yksi asiakas huudahti kovaa:
        "Hyi hitto! Kylläpäs henkesi haisee!" On minua kiusattukin, töissä nimittäin.
        Minulle on sanottu näin:
        "Kuule, tehdäänkö sopimus vasta sitten, kun olet.. Yökh... pessyt hampaasi?" Auttakaa, en ekstä enää!!


      • Tiiu95

        Hylkää morsmaikkusi.olet.. Yökh... pessyt hampaasi?" Auttakaa, en ekstä enää!!


    • Hama

      Minulla on samaa pahaa hengitysta ja mieheni siitä aina välillä huomauttelee. Haisee noiden prooppujen takia, joita nielurisoista tulee. Nyt menekin kesäkuussa lääkäriin ja ne jotenkin jäädytetään tai jotain,nielurisat siis. Mutta pitäisi autaa ja siihen sitten vielä pitkä antibioottikuuri päälle. Toivottavasti auttaa koska vaivaa on ollut jo pahana vuoden verran. Koskaan minulla ei ole angiinaa ollut joten prooput ei oo siitä surauksena,vaan jotenkin muuten tuo bakteeritasapaino on sie nielurisoissa "järkkynyt". Jollei toi tehoo niin sit varmaankin täytyy mennä leikkaukseen,koska ei tätä jaksa,ei henkisestikään enää kauaa!!Mutta sanoppa prouvalle että käy korvalääkärillä (siellä minäkin). Ei oo mukava asia tuo hengityksen haiseminen ja paskan maku suussa.

      • leikkaukseen

        En olekkaan kuullut jäädyttämisestä. Itse kävin saman vaivan vuoksi nielurisaleikkauksessa. pari viikkoa oli kipee. Mutta se auttaa. Nyt ei henki haise enää:)))


    • mewmew1

      Luin tuossa juuri etta se voi johtua myos viruksesta joka lahtee itsestaan ajan mukana. Kaykaa vain jollain toisella laakarilla, selvittakaa etukateen onko laakarilla kokemusta tallaisesta. Kylla se jotenkin selviaa.

    • seela

      myös minun rakkaani hengitys haisee aika aijoin aika pahallekkin. mutta en kehtaa siitä sanoa päin naamaa. pari kertaa mieheni henki haisi ihan niinkuin hän olisi ollut naisen ala huulien kanssa tekemisissä. pettääkö? kun tämä haju on työpäivän jälkeen. vai voiko olla että jokin ruoka aine tekee sen vai???? APUA!!

      t.nainen06

      • tarinaa

        huh.. älä puhu alahuulista, eronnut
        (en o saanu pillua 3kk)

        Joo. Se onkin mukava ku suussa on se suolainen mehun maku, huulilla, mulla on vielä partakin, siihen se tuoksu jää parhaiten.. Uhhuh.

        Mutta hengen hajuun, siihen ei toivottuun, auttaa purukumin syönti ja hampaiden harjaus, suuvesi.
        Haju tulee ainakin itse olen huomannut ientulehduksesta. Joillakin on kai aika herkästi semmoinen. Tummanpunaiset ikenet, siit huomaa.

        oih, pistelevän karvanen, suola, uoooah.. baby i love you, truly i do... mmm mmm lipliplip :)


    • Suomi24

      Hengen haju ei ole hyvä juttu. Ystävänikin henki haisee aivan oksennukselle. Se on hyvin tyypillistä. Älä kuitenkaan anna sen häiritä.
      Toivottavasti löydätte ratkaisun morsiamesi noloon ongelmaan!

    • Todella epätoivoinen

      Olen astmaa sairastava naishenkilö ja minulla myös henki haisee, on haissut varmaan jo 2 vuotta. Olen tehnyt kaiken voitavan mutta haju on ja pysyy, jopa pahentuu. Nielurisaleikkaus, vatsan tähystys jopa peräsuolen tähystys. Ei vikaa. Yksityisellä nenä-kurkku-korvalääkärillä useita kertoja. Kaikki mahdollinen tutkittu. Nenästä otettu bakteeriviljelmät, ei mitään. Varmuuden vuoksi nenää hoidettu antibioottivoiteella, ei apua. Hammaslääkärillä kymmenet kerrat otettu röntgenkuvat ym. eikä mitään löydy. Kaikenlaiset suuvedet käytetty jopa uusi TV:stä tuttu SB 12. Ei auta. Syönyt välillä jogurttia, taas välillä ei.
      Tuntuu että lääkäritkin pitää jo hulluna kun vaivasta valittaa. Mutta kun vaiva on. Se vaikeuttaa jokapäiväistä elämää ja ajatukset pyörii sen ympärillä. Suunnitelmat tehdään sen mukaan ettei tarvi istua kenenkään lähellä. Tulen kohta hulluksi.
      Jos joku osaisi auttaa olisin ikuisesti kiitollinen.

      • karce

        moi vaan ja onnea hajun poistamiseksi.emme itsekkään ole löytäneen mitään konstia samaan ongelmaan kaiketi sen kans täytyy vaan sit elää,mulle sen on kiusallisata kun menee nukkuunkin niin se haisee nenään vaikka olis vuoteessa ihan eri suuntiin.t.kari


    • karce

      joo kyllä mun emännällä löyhkää ja paljon.nieluun en ole katsonut,mut h-läkäri sano et kalusto on kondiksessa,se b12 liemi ei ole tehonnut

    • lääketiede

      mulla henki haisee aina ihan sikana, vaikka harjaan hampaat, kielen, käytän hammaslankaa päivittäin, olen käynyt suuhygienistilläkin. Se on tosi inhottavaa. Kuitenkin nyt ongelma on jo lähestulkoon ratkaistu, haisu on kadonnut pitkälti. Syynä on että pekingin reissulla kävin perinteisen kiinalaisen lääketieteen sairaalassa (traditional Chinese medicine) jossa lekuri laati mua varten oman lääkeliuoksen juuri mun kropalle. Se osas kysyäkin ihan oikein että onko sulla kentiäs tätä ja tätä oiretta. No olihan niitä. Tosin ne ei tainnut tähän liittyä, muista syistä menin sinne sairaalaan. No joka tapauksessa, viikon litkin kahdesti päivässä hyvin pahanmakuista litkua kulhollisen ja haju on lähestulkoon kadonnut. Kokonaishinnaksi tuli n. 10-15€. Tosin mulla oli tulkki omasta takaa. Se on sit vaikeempaa ja huomattavasti kalliimpaa mennä perinteisen kiinalaisen lääketieteen sairaalaan jossa puhutaan englantia, ja silti hoitajat ei puhu, joten voi olla vaikeuksia kommunikoida hoitajille mitä haluaa ja saattaa jopa joutua rekisteröitymään sairaalassa.

    • Hensku8

      Heippa!

      Itsellänikin henki haisee ja tässä pari syytä:

      Joskus henkilö on ylipainoinen tai vaikkei olekkaan ylipainoinen saattaa syödä hitaasti sulavaa ruokaa esim. hamppareita ja lihaa, kaiken laista hitaasti sulavaa ruokaa tai vain väärässä järjestyksessä eli ensin liha ja sitten salaatti jolloin salaatti sulaa nopeammin kuin liha ja alkaa käymään/mätänemään ruoansulatuksessa.
      Siitä voi osittain johtua pahan hajuinen hengitys. Syö siis nopeasti sulavia ruokia ja kuitupitoisia ruokia niin voit säästyä ongelmilta.

      Toinen hajun aiheuttaja on eräänlainen karsta jota kertyy sellaisten ihmisten kielen päälle jotka syövät huonosti ravitsevaa roskaruokaa.
      Jos ei halua vaihtaa ruokailutottumuksiaan voi apteekista käydä ostamassa sellaisen kieliraspin jolla saa kätevästi ilman kipua ja suurta vaivaa rapattua kielen putipuhtaaksi ja henki ei enää haise. Tadaa! ja kandee samalla pestä hampit. tehostaa toimivuutta. Suuvesikin auttaa hetkellisesti.

      Aaa.... ja sitten voi käyttää suusuihketta jota saa tilattua esim minulta. Kätsy pieni pakkaus joka maktuu naisenkin taskuun ja toimii kätevästi lukkosulanakin tarpeen vaatiessa.
      Sisältää hieman alkoholia jotenka poistaa kätsysti tupakanhajun ja jää puhalutettaessa kiusalliseen tilanteeseen, mutta siitä selviää helposti alkoholin haihduttua suusta aika nopsaan.

      Siinäpä vinkkejä, ja eikun kokeilemaan. ;) onnea!

    • Anonyymi

      Me henget eli niiku kyöpelit ei haista. Mollaan raikkaita ku keväinen ilma. Ja jos meitin lakanaaki tulee tahroi, me heti laitetaan se pyykkiin. 👻

    • Anonyymi

      Kaverini oli suhteessa naisen kaa ja sit ku tuli ero nii hän kerto mulle et sen naisen henki haisi iha lehmän paskalle

      • Anonyymi

        Syy tais mun muistaakseen olla proppuja suussa


    • Anonyymi

      Kyllä hampaa saa puhtaaksi, kun käy hammaslääkärillä (plakki). Hammaslangan käyttö päivittäiseksi, koska hammasväleihin jää ruokaa, joka aiheuttaa hajuhaittoja. Suuvesiä ei suositella, koska aineenvaihdunta alkaa jo suusta, jolloin suun mikrobikanta sen käynnistää. Hammastahnallakin saadaan tästä tärkeästä mikrobikannasta vain osa poistettua. Kyllä haju aiheutuu jostain muusta, joka pitää tutkia lääkärikäynnillä. Ravintovalinnat ?

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe