Nythän poro on yksi tyhmimmistä elukoista, mitä maa päällänsä kantaa. Kaiholla muistelen aikoja, milloin pikku koirani kanssa ajeltiin poroalueella.
Kun niitä lojotti tiellä laumoittain, niin aukasin auton oven ja päästin koirani irti. Pari haukahdusta ja pikku koiran into, niin sarvipäälauma oli paniikissa. Ihan kun noitten aivot olisi valuneet sarviksi ja siinä kuivuneet.
Nykyään vielä yrittävät tulla mailleni laumoina Kuusamossa. Minullahan on kesäpaikka siellä. Sarvitollothan siellä maleksivat kenen mailla tahansa. Mutta heh heh.... minulla on ratkaisuni, miten olen estänyt tuota ongelmaa.
Mutta sitten itse asiaan:
Turha on poroeinareilla märistä ja vieläpä vaatia korvausta, jos muutama sarvipää joutuu susien raatelemaksi. Se on oikeus ja kohtuus. Tyhmä poro on naminannaa mahtavalle sudelle. Voi kun se on herkkua. Ahne ihmisporsas ei yhtäkään elukkaa raskisi susille syöttää. Hyi kun iljettävä porsas. Sudet syököön minun puolesta niin monta poroa kuin tarvii, jotta massu on täynnä. Näin ajattelee Luonnon Ystävä.
Tyhmä elukka
5
201
Vastaukset
- Anonyymi
Nythän taidat olla jotenkin sekainen päästäsi.
- Anonyymi
Aina se on ollut.
- Anonyymi
Hyvä juttu. Yksi tuntemani poromies saa hyvän tilin sillä että syöttää poronsa petoeläimille ja nostaa siitä korvaukset.
- Anonyymi
Paitsi että sinä metsästyksen vastustaja et tunne ainoatakaan poromiestä. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että sinä metsästyksen vastustaja et tunne ainoatakaan poromiestä. 😂
Metsäalan asiantuntija vauhdissa ja ihan väärällä palstalla eikö niin suuri metsämies😀😀😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsäalan asiantuntija vauhdissa ja ihan väärällä palstalla eikö niin suuri metsämies😀😀😀
Kommentoi henkilö joka päivätyönään trollaa metsästys palstaa. 😂
- Anonyymi
Koitahan vastaavasti avautua siellä "paikallisessa" poromiehille, niin näet miten käy.
Mutta olet kuitenkin kuin kusi sukassa vaikka täällä palstoilla esität kovaa poikaa.
Ja se rakkisi joutaa turpeen alle, ellei ole jo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212237- 701116
- 107980
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72949- 46946
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p54915KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.11880Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55878Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na30858Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(47810