Apua!
Semmonen ongelma on iskeytynyt vuoden 91 NSR:ään, että pyörä ei tahdo ottaa kierroksia kiihdyttäessä. Kierrokset eivät tahdo nousta riittävästi, vaan jäävät junnaamaan siihen 7500 paikkeille. Se ikäänkuin meinaa tukehtua... Jokin analyytikko ilmoitti, että pyöräni savuttaa aika paljon - taitaa saada paljon öljyä. Voisiko tässä olla syy? Jos on, niin miten korjataan? Viime kesänä ostettaessa pyörään oli juuri tehty koneremontti ja sisäänajo oli suoritettu. Silloin se toimi moitteettomasti. Pyörä on muuten täysitehoinen... Jos joku herrasmies mitenkään voisi auttaa tyttöä pulassa ja antaisi pienen vihjeen, olisin todella tyytyväinen. Kiitoksia:)
Tyttö pulassa NSR:n kanssa.
14
4855
Vastaukset
- Tosijorma
Kannattaa tarkastaa ilmanputsari,ettei se ole tukkoinen.Toinen vaihtoehto on et se käy liian rikkaalla,se selittäs sitä savutustakin.Öljyn määrä ei vaikuta siihen kierrosten nousuun.
- sellainen
taitaa vaikuttaa. En tunne nsr:ää mutta jos siinä on vaijerikäyttöinen öljypumpun säätö, siis liikkuu samaan aikaan kaasun kanssa. Jos se vaijeri on jotenkin jumittanut säädön täysille, niin se ainakin aiheuttaa savutusta aika lailla. Toi suodatin juttu on kyllä tärkeä pointti.
- Hanna ,' )
sellainen kirjoitti:
taitaa vaikuttaa. En tunne nsr:ää mutta jos siinä on vaijerikäyttöinen öljypumpun säätö, siis liikkuu samaan aikaan kaasun kanssa. Jos se vaijeri on jotenkin jumittanut säädön täysille, niin se ainakin aiheuttaa savutusta aika lailla. Toi suodatin juttu on kyllä tärkeä pointti.
Öljyä se saa liikaa. Ongelmana on miten öljynsyöttöä voi säätää?
- Sellainen
Hanna ,' ) kirjoitti:
Öljyä se saa liikaa. Ongelmana on miten öljynsyöttöä voi säätää?
Jos meet rukkaamaan öljypumpun vaijeria niin huomioi se, että se mihin se vaijeri menee kiinni pitää liikkua hiukan ennen kuin kaasuttimen luisti lähtee liikkeelle. Vähintään samaan aikaan, mutta ei missään tapauksessa myöhemmin. Tällöin on se mahdollisuus, että kone käy tyhjäkäyntiä ilman öljyä.
- hape
Sellainen kirjoitti:
Jos meet rukkaamaan öljypumpun vaijeria niin huomioi se, että se mihin se vaijeri menee kiinni pitää liikkua hiukan ennen kuin kaasuttimen luisti lähtee liikkeelle. Vähintään samaan aikaan, mutta ei missään tapauksessa myöhemmin. Tällöin on se mahdollisuus, että kone käy tyhjäkäyntiä ilman öljyä.
pari nsr konetta saatiin leikattua,
meillä nuorisolla..
Kauhulla ajattelen vieläkin korjaushintoja vaivannäköä.
Eli se öljynsäätö on oikeassa poskessa..
tutki kysy huollosta säädöt.. vaijerin klappi voi olla sellanen et aukee liian vähän..
Konerempanjälkeen ehdottomasti myös tankkiin öljyä.. - hape
Sellainen kirjoitti:
Jos meet rukkaamaan öljypumpun vaijeria niin huomioi se, että se mihin se vaijeri menee kiinni pitää liikkua hiukan ennen kuin kaasuttimen luisti lähtee liikkeelle. Vähintään samaan aikaan, mutta ei missään tapauksessa myöhemmin. Tällöin on se mahdollisuus, että kone käy tyhjäkäyntiä ilman öljyä.
pari nsr konetta saatiin leikattua,
meillä nuorisolla..
Kauhulla ajattelen vieläkin korjaushintoja vaivannäköä.
Eli se öljynsäätö merkkeineen on oikeassa poskessa..
tutki kysy huollosta säädöt.. nimittäin meillä ole epäselvää,,,joku huolto sano nuon joku näin... vaijerin klappi voi aiheuttaa et saa liika vähän.. mutta sulla savuttaa niin kait son toisinpäin.
Konerempanjälkeen ehdottomasti myös tankkiin öljyä 2 % koska öljypumpun letkut irti niin niissä ilmakuplia ja ilmaus on tarkkaa ja öljynsaanti täytyy varmistaa!!
PAkoaukon säädin musta laatikko tankin alla (n. 300 ekee!!) pitäis virranpäällelaiton jälkeen surista ja liikkua hieman..
sen säädöt kanssa tarkkaa pytyn oikeessa kyljessä.. 2 vaijeria ..säätömerkit..en uskalla neuvoa.. kun niistä oltiin huollossakin aina erimieltä.
Onkos se kuristettu A1 tehoille..?
jos on, niin pakari voi olla tukkonen....ja se savuaa, sitten semmonen levy kaasarin / pytynvälissä..
meiltä taitaa löytyä alkup. siisti pakoputki.
jos sulla ei ole
- Tosijorma
Öljypumpulle menevää vaijerin säätöä löysemmälle,niin pumppu ei työnnä niin paljon öljyä.Kannattaa kyllä ottaa selville mitkä kohdistusmerkit pitää olla missäkin tilanteessa kohdakkain.Ettei vaan mene öljyn syöttö liian pieneksi.Käyttöohjekirjasta löytynee vastaus siihen.Jos pumpun säädöllä ei savutus vähene,niin sit se kone on väljä.Tosin NSR savuttaa aina vähän.
- nsr00
Vika saattaa olla myös pakoaukonsäätimessä, koska juuri tuossa 7500 kierroksen tietämillä sen pitäisi avautua kokonaan.
Tarkista liikkuu servomoottorin päällä oleva osa vapaalla kierrättäessä. Se on siis se ympyrän muotoinen osa, johon tulee kaksi vaijeria. Uudemmassa mallissa se näkyy ainakin tankin oikealla puolella. - Ex pro
nsr00 kirjoitti:
Vika saattaa olla myös pakoaukonsäätimessä, koska juuri tuossa 7500 kierroksen tietämillä sen pitäisi avautua kokonaan.
Tarkista liikkuu servomoottorin päällä oleva osa vapaalla kierrättäessä. Se on siis se ympyrän muotoinen osa, johon tulee kaksi vaijeria. Uudemmassa mallissa se näkyy ainakin tankin oikealla puolella.Mistä näitä ääliöitä riittää vastaileen asioihin
joista eivät ymmärrä mitään?? Ensiksikin se öljypumpun säätö ei mene itsestään pieleen jos se
on kerran viime kesänä toiminut. Eikä sinne tankkiin mitään öljyä tarvi laittaa siksihän se
öljypumppu siinä pyörässa on, sitä paitsi se ongelmahan oli että sitä öljyä on liikaa!!
Eli käy näyttämässa sitä Honda huollossa jollekin
joka oikeesti ymmärtää siitä, niin selviää yhdellä silmäyksellä onko ne vaijerit jumissa tai
pois paikaltaan. Kun on noin vanha pyörä ja jos
se koneremontti on jonkun nyrkkipajan tekemä
niin se liika öljy voi olla myös peräisin vaihde-
laatikosta, eli seuraa häviääkö sitä vaihteisto
öljyä. Kyllä nuori ja nätti tyttö aina neuvoja
saa merkkikorjaamostakin kun vaan meet kysyyn,
nää "asiantuntijoiden" neuvot täällä palstalla
voi tulla paljon kalliimmaksi kun se alkuperäinen
ongelma! - TwistTwist
Ex pro kirjoitti:
Mistä näitä ääliöitä riittää vastaileen asioihin
joista eivät ymmärrä mitään?? Ensiksikin se öljypumpun säätö ei mene itsestään pieleen jos se
on kerran viime kesänä toiminut. Eikä sinne tankkiin mitään öljyä tarvi laittaa siksihän se
öljypumppu siinä pyörässa on, sitä paitsi se ongelmahan oli että sitä öljyä on liikaa!!
Eli käy näyttämässa sitä Honda huollossa jollekin
joka oikeesti ymmärtää siitä, niin selviää yhdellä silmäyksellä onko ne vaijerit jumissa tai
pois paikaltaan. Kun on noin vanha pyörä ja jos
se koneremontti on jonkun nyrkkipajan tekemä
niin se liika öljy voi olla myös peräisin vaihde-
laatikosta, eli seuraa häviääkö sitä vaihteisto
öljyä. Kyllä nuori ja nätti tyttö aina neuvoja
saa merkkikorjaamostakin kun vaan meet kysyyn,
nää "asiantuntijoiden" neuvot täällä palstalla
voi tulla paljon kalliimmaksi kun se alkuperäinen
ongelma!Ensinnäkin koneremontin jälkeen kuuluisi tuorevoitelu ilmata. Itse ainakin olen koennut helpommaksi ajaa seosbensalla jolloin tuo illmaantuu itsekseen. Jeps jos ennen on otiminnut hyvin ja nyt hiljalleen alkanut tukehtumaan päin niin kyllä sitä ilmanputsaria sietäisi katsoa. Siinä on se kansi jonka vain otat veke ja näet sen suodattimen joka pestään ja öljytään uudestaan. Putsari on hyvä muutenkin pestä ajoittain. Toinen on juuri tuo pakoaukon säädin, eli otat tankin auki ja pistät tulille. siinä paikallaan kierrättelet ja katsot miten liikkuu. Nämä on tämmössiä perustarkastuksia, ja jos ei auta niin sitten vaan liikkeeseen viemään. Turhaan alkaa mitään rikkomaan tietämättömyyttään. Että älä koske siihen öljypumppuu ei se itsestään lähde kävelemään.
- Peke
Öljyä menee koneeseen liikaa jos kaasukahva on
pohjassa ja kone kiertää vain 7500.Moottori käy
siis erittäin rikkaalla ja liian öljyisellä seoksella.Vika ei ole voitelussa vaan puhdin puutteessa.Jos pakoaukonsäädin ei aukea, nsr
ottaa erittäin nihkeästi kierroksia 7000 jälkeen.
Onpa käynyt niinkin että pakoaukon säätöventtiilin "kääntöpyörän" vasenkätinen lukitusmutteri on tärinastä irronnut. - muisti pätkäs
mihin kohtaa tuorevoiteluletku tulee kaasariin nsr-01:sessä
- Hanna ,' )
Kitti! saatiin juuri korjattua vika ja pääsen ajamaan....ei siihen mennytkään kuin 6 vuotta!
- jpo.
Mikä oli vikana?
Minulla sama ongelma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam27114483Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu697320Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2117151Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä655167K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1154900Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju754734Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1014525PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *224439Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko784187Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1023978