Apua!
Semmonen ongelma on iskeytynyt vuoden 91 NSR:ään, että pyörä ei tahdo ottaa kierroksia kiihdyttäessä. Kierrokset eivät tahdo nousta riittävästi, vaan jäävät junnaamaan siihen 7500 paikkeille. Se ikäänkuin meinaa tukehtua... Jokin analyytikko ilmoitti, että pyöräni savuttaa aika paljon - taitaa saada paljon öljyä. Voisiko tässä olla syy? Jos on, niin miten korjataan? Viime kesänä ostettaessa pyörään oli juuri tehty koneremontti ja sisäänajo oli suoritettu. Silloin se toimi moitteettomasti. Pyörä on muuten täysitehoinen... Jos joku herrasmies mitenkään voisi auttaa tyttöä pulassa ja antaisi pienen vihjeen, olisin todella tyytyväinen. Kiitoksia:)
Tyttö pulassa NSR:n kanssa.
14
4632
Vastaukset
- Tosijorma
Kannattaa tarkastaa ilmanputsari,ettei se ole tukkoinen.Toinen vaihtoehto on et se käy liian rikkaalla,se selittäs sitä savutustakin.Öljyn määrä ei vaikuta siihen kierrosten nousuun.
- sellainen
taitaa vaikuttaa. En tunne nsr:ää mutta jos siinä on vaijerikäyttöinen öljypumpun säätö, siis liikkuu samaan aikaan kaasun kanssa. Jos se vaijeri on jotenkin jumittanut säädön täysille, niin se ainakin aiheuttaa savutusta aika lailla. Toi suodatin juttu on kyllä tärkeä pointti.
- Hanna ,' )
sellainen kirjoitti:
taitaa vaikuttaa. En tunne nsr:ää mutta jos siinä on vaijerikäyttöinen öljypumpun säätö, siis liikkuu samaan aikaan kaasun kanssa. Jos se vaijeri on jotenkin jumittanut säädön täysille, niin se ainakin aiheuttaa savutusta aika lailla. Toi suodatin juttu on kyllä tärkeä pointti.
Öljyä se saa liikaa. Ongelmana on miten öljynsyöttöä voi säätää?
- Sellainen
Hanna ,' ) kirjoitti:
Öljyä se saa liikaa. Ongelmana on miten öljynsyöttöä voi säätää?
Jos meet rukkaamaan öljypumpun vaijeria niin huomioi se, että se mihin se vaijeri menee kiinni pitää liikkua hiukan ennen kuin kaasuttimen luisti lähtee liikkeelle. Vähintään samaan aikaan, mutta ei missään tapauksessa myöhemmin. Tällöin on se mahdollisuus, että kone käy tyhjäkäyntiä ilman öljyä.
- hape
Sellainen kirjoitti:
Jos meet rukkaamaan öljypumpun vaijeria niin huomioi se, että se mihin se vaijeri menee kiinni pitää liikkua hiukan ennen kuin kaasuttimen luisti lähtee liikkeelle. Vähintään samaan aikaan, mutta ei missään tapauksessa myöhemmin. Tällöin on se mahdollisuus, että kone käy tyhjäkäyntiä ilman öljyä.
pari nsr konetta saatiin leikattua,
meillä nuorisolla..
Kauhulla ajattelen vieläkin korjaushintoja vaivannäköä.
Eli se öljynsäätö on oikeassa poskessa..
tutki kysy huollosta säädöt.. vaijerin klappi voi olla sellanen et aukee liian vähän..
Konerempanjälkeen ehdottomasti myös tankkiin öljyä.. - hape
Sellainen kirjoitti:
Jos meet rukkaamaan öljypumpun vaijeria niin huomioi se, että se mihin se vaijeri menee kiinni pitää liikkua hiukan ennen kuin kaasuttimen luisti lähtee liikkeelle. Vähintään samaan aikaan, mutta ei missään tapauksessa myöhemmin. Tällöin on se mahdollisuus, että kone käy tyhjäkäyntiä ilman öljyä.
pari nsr konetta saatiin leikattua,
meillä nuorisolla..
Kauhulla ajattelen vieläkin korjaushintoja vaivannäköä.
Eli se öljynsäätö merkkeineen on oikeassa poskessa..
tutki kysy huollosta säädöt.. nimittäin meillä ole epäselvää,,,joku huolto sano nuon joku näin... vaijerin klappi voi aiheuttaa et saa liika vähän.. mutta sulla savuttaa niin kait son toisinpäin.
Konerempanjälkeen ehdottomasti myös tankkiin öljyä 2 % koska öljypumpun letkut irti niin niissä ilmakuplia ja ilmaus on tarkkaa ja öljynsaanti täytyy varmistaa!!
PAkoaukon säädin musta laatikko tankin alla (n. 300 ekee!!) pitäis virranpäällelaiton jälkeen surista ja liikkua hieman..
sen säädöt kanssa tarkkaa pytyn oikeessa kyljessä.. 2 vaijeria ..säätömerkit..en uskalla neuvoa.. kun niistä oltiin huollossakin aina erimieltä.
Onkos se kuristettu A1 tehoille..?
jos on, niin pakari voi olla tukkonen....ja se savuaa, sitten semmonen levy kaasarin / pytynvälissä..
meiltä taitaa löytyä alkup. siisti pakoputki.
jos sulla ei ole
- Tosijorma
Öljypumpulle menevää vaijerin säätöä löysemmälle,niin pumppu ei työnnä niin paljon öljyä.Kannattaa kyllä ottaa selville mitkä kohdistusmerkit pitää olla missäkin tilanteessa kohdakkain.Ettei vaan mene öljyn syöttö liian pieneksi.Käyttöohjekirjasta löytynee vastaus siihen.Jos pumpun säädöllä ei savutus vähene,niin sit se kone on väljä.Tosin NSR savuttaa aina vähän.
- nsr00
Vika saattaa olla myös pakoaukonsäätimessä, koska juuri tuossa 7500 kierroksen tietämillä sen pitäisi avautua kokonaan.
Tarkista liikkuu servomoottorin päällä oleva osa vapaalla kierrättäessä. Se on siis se ympyrän muotoinen osa, johon tulee kaksi vaijeria. Uudemmassa mallissa se näkyy ainakin tankin oikealla puolella. - Ex pro
nsr00 kirjoitti:
Vika saattaa olla myös pakoaukonsäätimessä, koska juuri tuossa 7500 kierroksen tietämillä sen pitäisi avautua kokonaan.
Tarkista liikkuu servomoottorin päällä oleva osa vapaalla kierrättäessä. Se on siis se ympyrän muotoinen osa, johon tulee kaksi vaijeria. Uudemmassa mallissa se näkyy ainakin tankin oikealla puolella.Mistä näitä ääliöitä riittää vastaileen asioihin
joista eivät ymmärrä mitään?? Ensiksikin se öljypumpun säätö ei mene itsestään pieleen jos se
on kerran viime kesänä toiminut. Eikä sinne tankkiin mitään öljyä tarvi laittaa siksihän se
öljypumppu siinä pyörässa on, sitä paitsi se ongelmahan oli että sitä öljyä on liikaa!!
Eli käy näyttämässa sitä Honda huollossa jollekin
joka oikeesti ymmärtää siitä, niin selviää yhdellä silmäyksellä onko ne vaijerit jumissa tai
pois paikaltaan. Kun on noin vanha pyörä ja jos
se koneremontti on jonkun nyrkkipajan tekemä
niin se liika öljy voi olla myös peräisin vaihde-
laatikosta, eli seuraa häviääkö sitä vaihteisto
öljyä. Kyllä nuori ja nätti tyttö aina neuvoja
saa merkkikorjaamostakin kun vaan meet kysyyn,
nää "asiantuntijoiden" neuvot täällä palstalla
voi tulla paljon kalliimmaksi kun se alkuperäinen
ongelma! - TwistTwist
Ex pro kirjoitti:
Mistä näitä ääliöitä riittää vastaileen asioihin
joista eivät ymmärrä mitään?? Ensiksikin se öljypumpun säätö ei mene itsestään pieleen jos se
on kerran viime kesänä toiminut. Eikä sinne tankkiin mitään öljyä tarvi laittaa siksihän se
öljypumppu siinä pyörässa on, sitä paitsi se ongelmahan oli että sitä öljyä on liikaa!!
Eli käy näyttämässa sitä Honda huollossa jollekin
joka oikeesti ymmärtää siitä, niin selviää yhdellä silmäyksellä onko ne vaijerit jumissa tai
pois paikaltaan. Kun on noin vanha pyörä ja jos
se koneremontti on jonkun nyrkkipajan tekemä
niin se liika öljy voi olla myös peräisin vaihde-
laatikosta, eli seuraa häviääkö sitä vaihteisto
öljyä. Kyllä nuori ja nätti tyttö aina neuvoja
saa merkkikorjaamostakin kun vaan meet kysyyn,
nää "asiantuntijoiden" neuvot täällä palstalla
voi tulla paljon kalliimmaksi kun se alkuperäinen
ongelma!Ensinnäkin koneremontin jälkeen kuuluisi tuorevoitelu ilmata. Itse ainakin olen koennut helpommaksi ajaa seosbensalla jolloin tuo illmaantuu itsekseen. Jeps jos ennen on otiminnut hyvin ja nyt hiljalleen alkanut tukehtumaan päin niin kyllä sitä ilmanputsaria sietäisi katsoa. Siinä on se kansi jonka vain otat veke ja näet sen suodattimen joka pestään ja öljytään uudestaan. Putsari on hyvä muutenkin pestä ajoittain. Toinen on juuri tuo pakoaukon säädin, eli otat tankin auki ja pistät tulille. siinä paikallaan kierrättelet ja katsot miten liikkuu. Nämä on tämmössiä perustarkastuksia, ja jos ei auta niin sitten vaan liikkeeseen viemään. Turhaan alkaa mitään rikkomaan tietämättömyyttään. Että älä koske siihen öljypumppuu ei se itsestään lähde kävelemään.
- Peke
Öljyä menee koneeseen liikaa jos kaasukahva on
pohjassa ja kone kiertää vain 7500.Moottori käy
siis erittäin rikkaalla ja liian öljyisellä seoksella.Vika ei ole voitelussa vaan puhdin puutteessa.Jos pakoaukonsäädin ei aukea, nsr
ottaa erittäin nihkeästi kierroksia 7000 jälkeen.
Onpa käynyt niinkin että pakoaukon säätöventtiilin "kääntöpyörän" vasenkätinen lukitusmutteri on tärinastä irronnut. - muisti pätkäs
mihin kohtaa tuorevoiteluletku tulee kaasariin nsr-01:sessä
- Hanna ,' )
Kitti! saatiin juuri korjattua vika ja pääsen ajamaan....ei siihen mennytkään kuin 6 vuotta!
- jpo.
Mikä oli vikana?
Minulla sama ongelma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1365728- 333515
Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O171903Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak251895Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.241730Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta741566Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt141483Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni171370Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?111366Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi241317