Mutta nyt BYD on jäänyt kiinni kolaritesteissä EU:n puolella.
Ilmeisesti tuolla missä Toyota myy autoa ei ole niin väliä näillä testeillä?
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=UUHtunlJu0o
Mielenkiintoista ettei Toyota saa Solid state akkuja myytäviin autoihin.
Kolaritestissä hylätty BYD: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f5753d0e-81d6-40ee-8c49-583169ef2ad4
BYD akut ja moottorit löytyy Toyotan uudesta sähköautosta
47
448
Vastaukset
- Anonyymi
10 vuoden päästä Toyota on vain yksi BYD:in brändeistä.
- Anonyymi
Näin siinä leikissä voi käydä äkkiä.
- Anonyymi
Tuon aloituksen linkin Toyota ei ole edes tyullut markkinoille. Tuo Sport Crossover -konsepti on suunniteltu yhteistyössä Toyotan ja BYD:n Kiinaan perustamassa yhteisyrityksessä BYD Toyota EV Technology Co. Ltd.:n kanssa
- Anonyymi
Siinä tulee olemaan Blade LFP akut joilla voi yhdellä latauksella ajaa 1000 km.
https://www.byd.com/eu/blog/BYDs-revolutionary-Blade-Battery-all-you-need-to-know - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tulee olemaan Blade LFP akut joilla voi yhdellä latauksella ajaa 1000 km.
https://www.byd.com/eu/blog/BYDs-revolutionary-Blade-Battery-all-you-need-to-knowKun solid state -akkujen juuri, ihan kohta, heti melkein markkinoilla -on osoittautunut saduksi, täytyy Tojon kumppaneinen keksiä "uusi mullistava" akkusaaga. Sillä voi taas vedättää tojouskovaisia monta vuotta ja venyttää uuden sähkiksen markkinoille tuloa. sillä aikaa oikeat sähköautomerkit tuovat uusia malleja tasaiseen tahtiin markkinoille ja paljon puhuttu todellinen rangekin lähenee 500 kilometriä. ja sehän on useimmille autoilijoille ihan riittävä käytännön autoiluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tulee olemaan Blade LFP akut joilla voi yhdellä latauksella ajaa 1000 km.
https://www.byd.com/eu/blog/BYDs-revolutionary-Blade-Battery-all-you-need-to-knowSehän käyttää aivan samoja akkuja, kuin muutkin BYDin valmistamat autot.
Taitaa olla niin, että kun rangea saadaan kasvatettua reilusti yli 500 km, aletaan säästää akun koossa ja kuluissa jotta autot menevät paremmin kaupaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun solid state -akkujen juuri, ihan kohta, heti melkein markkinoilla -on osoittautunut saduksi, täytyy Tojon kumppaneinen keksiä "uusi mullistava" akkusaaga. Sillä voi taas vedättää tojouskovaisia monta vuotta ja venyttää uuden sähkiksen markkinoille tuloa. sillä aikaa oikeat sähköautomerkit tuovat uusia malleja tasaiseen tahtiin markkinoille ja paljon puhuttu todellinen rangekin lähenee 500 kilometriä. ja sehän on useimmille autoilijoille ihan riittävä käytännön autoiluun.
LFP-akut ovat jo moniussa sähköautomerkeissä.
- Anonyymi
Toyota voi aittaa tuota kinkki merkkiä törmäystesteissä, sillä Toyota osaa huijata ja rakentaa vahvistettuja ja paremmilla osilla autoja mitä tulee tuotantoautoihin.
- Anonyymi
” Euroopan uusien autojen turvatestiohjelma on nyt autonomisen ajon järjestelmien yleistyessä alkanut testata myös erilaisten avustimien toimintaa ja Atto 3:n kohdalla on testattu mukautuva vakionopeudensäädin”
” Kiinalaisvalmistajien autot ovat viime vuosina pärjänneet Euro NCAP:n turvatesteissä erinomaisesti eikä BYD tee poikkeusta. Kaikki viisi testattua autoa ovat saaneet kolariturvallisuudesta täydet viisi tähteä.”- Anonyymi
Toyota Yaris Crossissa ja Corolla Crossissa menevätkin törmäystestissä etupenkkiläisten jalat ja kuskin rintakehä palasiksi. Toivottavasti kinkit pärjäävät paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Yaris Crossissa ja Corolla Crossissa menevätkin törmäystestissä etupenkkiläisten jalat ja kuskin rintakehä palasiksi. Toivottavasti kinkit pärjäävät paremmin.
No mutta Toyota jäi jo kiinni huijauksesta Törmästesteissä.
Autonvalmistaja anoo anteeksiantoa – Myöntää huijanneensa turvallisuusteisteissä 30 vuotta
Daihatsu voi jopa menettää oikeuden autojen massatuotantoon. Autoja on myyty myös Toyotan brändin alla.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9de6b9d6-8f97-4af6-bee6-98969dc40f1e
Turha siis selitellä mitään ettei Toyota ole huijannut.
- Anonyymi
Alumiini ottaa pusut vastaan pehmeästi ja tukevasti, Toyota käyttää ruostuvaa rautaa.
- Anonyymi
Toyota käyttää foliopeltiä painon alentamiseksi, että saadaan kulutusta pari desiä alas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota käyttää foliopeltiä painon alentamiseksi, että saadaan kulutusta pari desiä alas.
Toyota ei osaa itse tehdä sähköautoja.
- Anonyymi
Toyota voi auttaa BYD firmaa huijaamaan kolaritesteissä koska Toyotan kokemus siinä on jo todella pitkäaikaista. Hienoa että löysivät yhteistyö kumppanuuden saabat autoja myytyä taas tyhmille asiakkaille.
Ehkä Toyota voi auttaa myös hijaamalla päästöissä siitä kun on myös pitkä komeus Toyotan firmoilla. - Anonyymi
Toyota on ehkä maailman suurin autojen uudelleen brändääjä.
Toyotan merkeillä myydään muiden valmistamia autoja yhä enemmän ja enemmän.
Kopiointi on aina ollut Toyotan tapa toimia.- Anonyymi
On se kovaa Tojolla kun ei osaa itse tehdä oikein mitään.
Teslaakin piti alkaa kopioimaan!
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f84dffdb-3666-4b12-a12d-e36defa1eab7
- Anonyymi
Varmasti Toyota vain laskee myymiensä autojen lukumäärää mutta ei sitä paljo saa voittoa per auto.
- Anonyymi
Ja kuka ne on valmistanut.
- Anonyymi
Toyotakin saa ne kauan lupaamansa SolidState akut, kunhan BYD tai Panasonic saavat ne kehitettyä toimiviksi. Siis samaan aikaan, kuin kaikki muutkin autojen valmistajat.
- Anonyymi
Toyotalla on maailmanlaajuisesti yhteensä 1700 solid-state-akkuihin liittyvää patenttia.
Kuvittele ajavasi sähköajoneuvoa, joka ei vain aja 700 mailia yhdellä latauksella, vaan latautuu täyteen vain 10 minuutissa – Toyota on partaalla muuttaa tämä visio todeksi uraauurtavalla solid-state-akkuteknologiallaan.
https://insights.greyb.com/toyota-solid-state-battery-patents/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla on maailmanlaajuisesti yhteensä 1700 solid-state-akkuihin liittyvää patenttia.
Kuvittele ajavasi sähköajoneuvoa, joka ei vain aja 700 mailia yhdellä latauksella, vaan latautuu täyteen vain 10 minuutissa – Toyota on partaalla muuttaa tämä visio todeksi uraauurtavalla solid-state-akkuteknologiallaan.
https://insights.greyb.com/toyota-solid-state-battery-patents/Partaalta on lyhyt matka pudota alas rotkoon. Noin siinä voi käydä solid state akun kanssa
- Anonyymi
Toyota tarvitsee taas kerran muiden apuja, vaikka on lupaillut vaikka mitä tuolla sähköautojen saralla. On patentteja ja kauheasti kaikkea, mutta aikaiseksi ei kuitenkaan saa yksin mitään ja nyt kinkkit apuun.
- Anonyymi
Ei näy eikä kuulu muuta kuin pa*kapuhetta jostain Solidstate akuista.
- Anonyymi
On se Toyota hyvä ja luotettava kun Kiinakama kelpaa :D
- Anonyymi
Solid state akku on Toyotan via Dolorosa. Tuskien taival, jolle ei näy loppua.
- Anonyymi
Vuosiluvut karkaavat yhä kauemmas ja kauemmas.
- Anonyymi
Aitoa kinkkiä ja Toyotaa samaan autoon, on sellainen yhdistelmä jossa ei ole sitten mitään hyvää.
- Anonyymi
Skoda ja Toyota on tuulipukukansan autoo mutta en lähtis ajeleen autolla missä kiinalaista tekniikkaa, moni luulee että BMW tai Volvo kiinalainen jos se tehdään kiinassa, se ei ihan niin mene, ne on kyseisten merkkien suunnittelemia tehtaita ja siellä tehdään ja kasataan autot juuri heidän standardeilla, kiinalaisten suunnitelemat autot on sitten toinen asia.
- Anonyymi
Kuka haluaa vinkuvan Volvon sähköauton?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka haluaa vinkuvan Volvon sähköauton?
Skodakaupustelijalla taitaa olla pelko persiissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodakaupustelijalla taitaa olla pelko persiissä?
Kävin koeajamassa vähänkäytetyn Volvo EX40. Se vinkui sekä kiihdytettäessä että hidastettaessa ärsyttävästi. Täytyisi varmaan pitää radio kovalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin koeajamassa vähänkäytetyn Volvo EX40. Se vinkui sekä kiihdytettäessä että hidastettaessa ärsyttävästi. Täytyisi varmaan pitää radio kovalla.
Älä valehtele.
- Anonyymi
Toyota on luvannut jo monia vuosia sitten, että heillä on ihan oma SolidState akku kaikkiin sähköautoihinsa ja niitä olisi pitänyt olla jo jokunen vuosi sitten koko laivueellinen ja tietenkin todella pitkällä rangella, olihan heillä loistava yhteistyö yhden maailman johtavan akku ja paristonvalmistaja Panasonicin kanssa.
Nyt heillä on yksi surkea sähköauto ja se on nimenomaan pilattu surkealla voimalinjalla. Seuraavat taitavat tulla BYDin tuotantolinjalta, eli aitoa kiinalaista osaamista, ei hyvältä näytä ja kiire on.- Anonyymi
Onhan Tojolla tulossa yksi malli myös Suzukilta, suoraan Intian tehtaalta.
Kieltämättä, paljon on täälläkin hehkuteltu Tojotan juuri tulossa olvista sähköautojulkistuksista, havainnekuvia vilauteltu jne., mutta sen konkreettisempaa tietoa ei ole.... - Anonyymi
BYD ei edes myy viimeisintä osaamistaan Toyotalle.
- Anonyymi
Nöpönenä toyota rypistyy jo 40km/h vauhdissa.
- Anonyymi
Kiinassa myydään jo nyt niitä ihmeellisiä solidstate akkuja autoissa.
Toyota niitä lupaillut markkinoille jo todella kauan mutta huijausta vain Toyotan tapaan.
Kiinalaiset on nopeita kehittämään sähköautoja. Niitä myydään todella paljon.
Toyota ei vain pysy mukana kehityksessä.- Anonyymi
Eikä myydä.
- Anonyymi
Toyota valloittaa maailmaa parast'aikaa vetyautoillaan.
- Anonyymi
Aika pieni on Toyotan maailma
- Anonyymi
Se onkin mielenkiintoista nähdä, milloin sähköautojen myynti ja autojen saatavuus nousee polttomoottoriautojen ohi. Tällä hetkellä näyttää, että monet valmistajat ovat laittaneet sähköautojen valmistukseen jarruja päälle huonon kysynnän vuoksi, johon vaikuttaa tukien poistot. Niin kauan kuin tätä jatkuu, ei Toyotaa kiinnosta ja sillä ei ole kiire sähköautoihin siirtymiseen. Ei kai se tyhmä ole, jos autoja myydään vastaavia määriä kuin ennenkin. Eurooppa ja varsinkaan mitätön Suomi ei ole Toyotan päämarkkina-alue. Euroopassa Toyota myy 7% tuotannostaan, voi voi.
- Anonyymi
Mutta minua kiinnostaa mitä malleja täällä Suomessa on tarjolla eikä se mikä markkinaosuus autotehtaalla on jossain Afrikassa tai Kauko-Idässä. Tosiasia on, jos sähköautoilu kiinnostaa ja on tarve hankkia ihan lähiaikoina sähkis, Tojon tarjonta on surkea. Hyvin puutteellinen oikea sähkis ja jotain plugarimalleja, jotka sähkiksenä ovat hyvin rajallisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta minua kiinnostaa mitä malleja täällä Suomessa on tarjolla eikä se mikä markkinaosuus autotehtaalla on jossain Afrikassa tai Kauko-Idässä. Tosiasia on, jos sähköautoilu kiinnostaa ja on tarve hankkia ihan lähiaikoina sähkis, Tojon tarjonta on surkea. Hyvin puutteellinen oikea sähkis ja jotain plugarimalleja, jotka sähkiksenä ovat hyvin rajallisia.
Tottahan sinua kiinnostaa, me ihmiset kun ollaan omaan napaan tuijottajia. Jopa niin paljon, että ostetaan Kiinalaista tavaraa, jos vaan halvalla saadaan, autojakin! Älä sinä sorru siihen! Toyotalla on huono sähköautovalikoima, mutta toisaalta Teslalla on vielä huonompi polttomoottoriautovalikoima. Hyvä, että jokaiselle on jotakin.
Sähköautot kiinnostaa minuakin, mutta ovat liian kalliita vielä. Toinen ongelma sitten on, että sähköautoa ei uskalla ostaa, jos siitä on akkutakuu loppunut. Eikös just Enyaqiin Kokkolan autohuolto vaihtanut toimivan käytetyn akun 11000€:n hintaan. Polttomoottorikin voi hajota, mutta niistä on sentään tarjolla sellaisia vieläkin, jotka kyllä kestää oikein huollettuna. Sähköauton akkuun tulee vika jossain kohtaa aivan varmasti. Siitä pitää huolen Suomen ilmasto ja kondenssiveden kertyminen akkuun. Myös huonot läpiviennit näyttää olevan syynä veden pääsyyn akkuun. Vesi tappaa sähkösutojen akut Suomessa, sille ei voida oikein vielä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan sinua kiinnostaa, me ihmiset kun ollaan omaan napaan tuijottajia. Jopa niin paljon, että ostetaan Kiinalaista tavaraa, jos vaan halvalla saadaan, autojakin! Älä sinä sorru siihen! Toyotalla on huono sähköautovalikoima, mutta toisaalta Teslalla on vielä huonompi polttomoottoriautovalikoima. Hyvä, että jokaiselle on jotakin.
Sähköautot kiinnostaa minuakin, mutta ovat liian kalliita vielä. Toinen ongelma sitten on, että sähköautoa ei uskalla ostaa, jos siitä on akkutakuu loppunut. Eikös just Enyaqiin Kokkolan autohuolto vaihtanut toimivan käytetyn akun 11000€:n hintaan. Polttomoottorikin voi hajota, mutta niistä on sentään tarjolla sellaisia vieläkin, jotka kyllä kestää oikein huollettuna. Sähköauton akkuun tulee vika jossain kohtaa aivan varmasti. Siitä pitää huolen Suomen ilmasto ja kondenssiveden kertyminen akkuun. Myös huonot läpiviennit näyttää olevan syynä veden pääsyyn akkuun. Vesi tappaa sähkösutojen akut Suomessa, sille ei voida oikein vielä mitään.Vesi, suola, kura ja akku auton alla on huono yhdistelmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesi, suola, kura ja akku auton alla on huono yhdistelmä.
Ai, onko Tojolta tulossa sähkis, jossa akut ovat auton katolla....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan sinua kiinnostaa, me ihmiset kun ollaan omaan napaan tuijottajia. Jopa niin paljon, että ostetaan Kiinalaista tavaraa, jos vaan halvalla saadaan, autojakin! Älä sinä sorru siihen! Toyotalla on huono sähköautovalikoima, mutta toisaalta Teslalla on vielä huonompi polttomoottoriautovalikoima. Hyvä, että jokaiselle on jotakin.
Sähköautot kiinnostaa minuakin, mutta ovat liian kalliita vielä. Toinen ongelma sitten on, että sähköautoa ei uskalla ostaa, jos siitä on akkutakuu loppunut. Eikös just Enyaqiin Kokkolan autohuolto vaihtanut toimivan käytetyn akun 11000€:n hintaan. Polttomoottorikin voi hajota, mutta niistä on sentään tarjolla sellaisia vieläkin, jotka kyllä kestää oikein huollettuna. Sähköauton akkuun tulee vika jossain kohtaa aivan varmasti. Siitä pitää huolen Suomen ilmasto ja kondenssiveden kertyminen akkuun. Myös huonot läpiviennit näyttää olevan syynä veden pääsyyn akkuun. Vesi tappaa sähkösutojen akut Suomessa, sille ei voida oikein vielä mitään.Minusta olisi paljon oudompaa, olla kiinnostunut ja ostaa auto, jota myydään paljon Afrikassa ja Kauko-Idässä muttei täällä. Ajo-ominaisuudet Afrikassa ei oikein ole valintaperuste.
Onneksi nykyään löytyy oikeasti Euroopassa tehtyjä sähköautoja, vieläpä oikein kelpo pelejäkin. Ei tarvitse tyytyä torso-Tojoon tai autona korkeintaan keskinkertaiseen Teslaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882