IS Viikonloppu 1.-3.11.2024

3- merkitty kovis Jari Keräseltä. Minusta vaikeustasoarvio on yläkanttiin, sillä ylempää alkava ratkaisulause oli varsin helposti arvattavissa. Minusta oli siis helpompi kuin edellinen.

Muistattehan ratkoa myös Kimmo Sillankorvan pyhäinpäivän jättiristikon. Muutakin ylimääräistä on ratkottavana.

73

1385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksihän Tapio-Huuhaa kirjoitti tämän avauksen? Hänhän on jo ratkonut ristikon. Tarkoittaako tämä, että nyt on hippaleikkien aika vai mitä ihmettä?

• Jos vaikeustaso on selvästi alle merkityn, ei liiallisella auttamisella kannata ratkontoja pilata.,

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Jos vaikeustaso on selvästi alle merkityn, ei liiallisella auttamisella kannata ratkontoja pilata.,

Kyllä kannattaa! Siitä vaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kannattaa! Siitä vaan!

Se kuulostaa jo ilkeilyltä, eikä toista ratkojaa kunnioittavalta auttamiselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se kuulostaa jo ilkeilyltä, eikä toista ratkojaa kunnioittavalta auttamiselta.

Se kuulostaa Huuhaalta!

• Kimmo Sillankorvalta on myös yhdistelmäristikko jonka oikean puolen voi ratkoa puhtaana sokkokryptona ilman kahta vasemmalta puolelta saatavaa apukirjainta.

• Anonyymi

Piilis muuten täynnä mutta 5 pystyyn.
      "Anna tähän vanha televisio-ohjelma!"
      *A*S*I

• Anonyymi

Laulaja Anna!

• Anonyymi

Vieläkö Häyrinen elää? Just katsoin vanhaa kotimaista elokuvaa, ja siinä Hannes oli voimissaan, mutta ei ollut hauska siinäkään roolissaan.

• Anonyymi

hyvää pyhäinpäivää mitä olisi piiliksen 20.vaakaa??

• Anonyymi

kiitoos!! saisko vielä pienen perustelun mistä vastaus tulee??

• Anonyymi

Mitä sait vastaukseksi?

• Anonyymi

klovni!!

• Anonyymi

• Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Joku kyseli myös s. 12, mutta jostakin syystä kommentti on hävinnyt. Lisäsin sen edellä mainitun kommentin yhteyteen.

Siis kyseli vihjeestä pystysuoraan 12, ei sivusta 12.

• Anonyymi

Kello KLO viisi V perästä suosittu In <-> NI

• Anonyymi

voi kun tulisi hp:n lista niin pääsisi koviksessa edes alkuun!!

• Anonyymi

Minäkin toivoisin jotain apua. Keskellä on joitain sanoja, mutta varsinkin oikea ylänurkka tyhjää ja sinisten idea ei ole selvinnyt. Yksikin pitkä sana auttaisi kuten esim: " Aloittaa kauden ".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin toivoisin jotain apua. Keskellä on joitain sanoja, mutta varsinkin oikea ylänurkka tyhjää ja sinisten idea ei ole selvinnyt. Yksikin pitkä sana auttaisi kuten esim: " Aloittaa kauden ".

Olisko HP palmun alla?

• Anonyymi

Tuohan HP on yksi Tapio Huuhaan nimimerkeistä. Sillä nimimerkillä se stten menee möläyttämään ja listaamaan kaikki vastaukset ulos. Täysin typerää ja tökeröä toimintaa, tekee sen minkä nimimerkin takaa tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan HP on yksi Tapio Huuhaan nimimerkeistä. Sillä nimimerkillä se stten menee möläyttämään ja listaamaan kaikki vastaukset ulos. Täysin typerää ja tökeröä toimintaa, tekee sen minkä nimimerkin takaa tahansa.

Älä viitsi valehdella. Haluat vain panetella. En ikinä voisi toimia inhoamani HP:n tavoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä viitsi valehdella. Haluat vain panetella. En ikinä voisi toimia inhoamani HP:n tavoin. Olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä, että toiminta on typerää ja törkeää toimintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä viitsi valehdella. Haluat vain panetella. En ikinä voisi toimia inhoamani HP:n tavoin. Olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä, että toiminta on typerää ja törkeää toimintaa.

Niin, silloin kun Huuhaa on massapaljastellut omalla nimimerkillään, niin silloin hän on selittänyt sen "kokeiluksi".

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, silloin kun Huuhaa on massapaljastellut omalla nimimerkillään, niin silloin hän on selittänyt sen "kokeiluksi".

Tiedät varsin hyvin, että massapaljastuksia on paljon harrastanut joku muu. Ehkä kerran paljastin tavanomaista enemmän koemielessäni osoittaakseni, että toimintaani suhtaudutaan eri kriteereillä kuin joidenkin muiden. Tiedät varsin hyvin, miten inhoan HP-tyylistä paljastelua. Haluat nyt vain provosoida ohi aiheen kirjoittelua, jotta voisit pilata säikeen ja syyttää pilaamisesta ensisijaisesti minua.

Joku vaan jatkuvasti haluaa viedä keskustelun ristikoista minuun. Nähtiin viime viikoillakin.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Tiedät varsin hyvin, että massapaljastuksia on paljon harrastanut joku muu. Ehkä kerran paljastin tavanomaista enemmän koemielessäni osoittaakseni, että toimintaani suhtaudutaan eri kriteereillä kuin joidenkin muiden. Tiedät varsin hyvin, miten inhoan HP-tyylistä paljastelua. Haluat nyt vain provosoida ohi aiheen kirjoittelua, jotta voisit pilata säikeen ja syyttää pilaamisesta ensisijaisesti minua.

Joku vaan jatkuvasti haluaa viedä keskustelun ristikoista minuun. Nähtiin viime viikoillakin.

Totta kai siihen suhtaudutaan eri tavalla, jos sinä ensin raivoat toistuvasti massapaljastelua vastaan, mutta sitten rupeatkin itse massapaljastelemaan omalla nimimerkilläsi. "Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan tehkää niin kuin minä sanon."

• Anonyymi kirjoitti:

Totta kai siihen suhtaudutaan eri tavalla, jos sinä ensin raivoat toistuvasti massapaljastelua vastaan, mutta sitten rupeatkin itse massapaljastelemaan omalla nimimerkilläsi. "Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan tehkää niin kuin minä sanon."

En muista tehneeni massapajastuksia. En muista ainakaan tehneeni koskaan HP-tyylistä listaa.

En muista tehneeni massapajastuksia. En muista ainakaan tehneeni koskaan HP-tyylistä listaa.

En yksinkertaisesti viitsisi viikko toisensa perästä pelleillä sekoitelemalla ratkaisusanoja sikin sokin, sillä se on niin äärimmäisen typerää.

En yksinkertaisesti viitsisi viikko toisensa perästä pelleillä sekoitelemalla ratkaisusanoja sikin sokin, sillä se on niin äärimmäisen typerää.

Toki täällä halutaan pitää toisia ratkojia äärimmäisen tyhminä, mikä on äärimmäisen epäkunnioittavaa. Jotkut myös heittäytyvät tyhmiksi, jotta voisivat välttyä itse ratkomasta ristikoita niin hyvin kuin oikeasti pystyisivät.

• Anonyymi kirjoitti:

Saatan joskus jonkun asian demonstroida, mutta en esittämääsi demonstraatiota muista tehneeni.

Joitain yksittäisiä vinkkejä muistan kyllä antaneeni. Niitäkin paheksuttiin, koska niistä ei oltu varta vasten kysytty.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Toki täällä halutaan pitää toisia ratkojia äärimmäisen tyhminä, mikä on äärimmäisen epäkunnioittavaa. Jotkut myös heittäytyvät tyhmiksi, jotta voisivat välttyä itse ratkomasta ristikoita niin hyvin kuin oikeasti pystyisivät.

"Jotkut myös heittäytyvät tyhmiksi, jotta voisivat välttyä itse ratkomasta ristikoita niin hyvin kuin oikeasti pystyisivät."

Kaikenlaisia ketkuja näemmä riittää.

• Anonyymi

No niin, ratkaisuja peliin. Ei tästä muuten
      tule mitään.

• Minkä ihmeen takia joku jatkuvasti haluaa kääntää kirjoitteluun minuun asiassa pysymisen sijasta?
      En viime- enkä tällä viikolla ole ainakaan antanut mitään aihetta moiseen.

• Anonyymi

Sinun tapauksessasi syyksi riittää täysin turhan säikeen aloittaminen. Olet sanonut, että kirjoittelet tänne siksi, että sivuillasi ei kysellä iltiksen ristikoista. Tulet siis tänne elvistelemään ratkottuasi ristikon toivoen, että pääset neuvomaan ja opastamaan muita. Tämä on äärimmäisen ärsyttävää ja aiheuttaa täysin normaalin vastareaktion normaaleissa palstan käyttäjissä. Tämä toistuu äärimmäisen turhauttavasti joka viikonloppu.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun tapauksessasi syyksi riittää täysin turhan säikeen aloittaminen. Olet sanonut, että kirjoittelet tänne siksi, että sivuillasi ei kysellä iltiksen ristikoista. Tulet siis tänne elvistelemään ratkottuasi ristikon toivoen, että pääset neuvomaan ja opastamaan muita. Tämä on äärimmäisen ärsyttävää ja aiheuttaa täysin normaalin vastareaktion normaaleissa palstan käyttäjissä. Tämä toistuu äärimmäisen turhauttavasti joka viikonloppu.

Kyllä ristikon ovat monet muutkin ratkoneen eikä ristikon ratkominen sinänsä mitään elvistelyä ole. Haluan vilpittömästi auttaa toisia kunhan vain auttaminen pysyy kohtuuden rajoissa.

• Anonyymi

mikään ei ole enää pyhää..aikuiset ihmiset täällä kiinaavat ja mollaavat toisia?? minusta tämä pitäisi olla ristikko keskustelu paikka jossa autetaan ja annetaan neuvoja niille jotka eivät niin taitavia ratkojia kuin te kinaavat ja mollaavat henkilöt.
      hyvää,hauskaa ja rattoisaa lauantain illan jatkoja!!

• Anonyymi

Kiitos, aivan samaa mieltä! Hyvä, että joku uskalsi sanoa suoraan.

• Anonyymi

Älkää lukekp pidemmälle, sillä kerron ratkaisun tapaisia muille mahd. avuksi siltä osin kuin luulen niitä ratkaisseeni. Puolet silti vielä ratkomatta...

E960= stevia (?)
      Mokka =ajettava
      Sanallinen =saate
      Sinne voi kirjautua=omakanta
      Kuva karsivasta = karsiva (yllätys, yllätys)
      Punertava=sosialisti
      Pohjoisessa myös poikki= nainti
      Pyhäkin= kirja
      Mies myös 14523= Jonas
      Lintukuva= rastas
      Heimossa= apassi

Muut jatkakoot, ja sen verran disclaimeria, että virheettömyyttä en takaa.

• Anonyymi

Tuo on sataprosenttisen varmasti Tapio Huuhaan julkaisema lista.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei ole minun laatima lista. Joku yrittää vain niin uskotella kun laatii listan, joka ei ole sikinsokinlista.

• Anonyymi kirjoitti:

Koska aloitin säikeen vasta sen jälkeen kun olin ratkonut ristikon, tuo on jo sen perusteella väärä oletus. Asia tulee esille johdannossa ns rivien välissä.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Koska aloitin säikeen vasta sen jälkeen kun olin ratkonut ristikon, tuo on jo sen perusteella väärä oletus. Asia tulee esille johdannossa ns rivien välissä.

Siinä taas esimerkki ns. huuhaalogiikasta.

• Anonyymi

Nimeni ei ole Tapio, vaikka etupäässä huuhaata tuotankin.

Tarvitsisin kyllä hiukan apuja ristikon loppuun saattamiseen.

• Anonyymi

Kerro siis jokunen vihje jonka ratkaisu saattaisi auttaa.

• Anonyymi

No, vaikkapa pääkuvan oikea puoli +holkidta johtanut, kuluu pinnalla, syvennyksiä jne.)

Myös vasen alakulma tuottaa tuskaa ( mikron (?) kuva, keskeyttävät yms.)

• Anonyymi

Juu, pääkuvan oikealla puolella ovat Kohl ja lankki, niiden kanssa ristiin olaat. Alhaalla vasemmalla ovat etsin ja pause.

• Anonyymi

Mikä ihmeen pakkomielle joillakin on taistella kovisten kanssa jos/kun taidot eivät vielä niihin riitä. Kauppojen ristikkolehtihyllyssä on jokaiselle osaamistasolle omat lehtensä eli kannattaa vaihtaa pois koviksista johonkin vähemmän kimuranttiin.

Ihan oikeasti, jos ristikossa ei edes pääse alkuun, niin se on oikeasti liian vaikea ja tarkoitettu kokeneemmille harrastajille.

• Anonyymi

Anteeksi, että tällainen toistaitoinen on pahoittanut mielesi osaamattomuudellaan.

En tosin tunne ketään, joka pakkomielteisesti ratkoo koviksia pääsemättä edes alkuun. Yleensä vain haluaa saada ristikon valmiiksi, jos se on joiltakin osin jäänyt kesken. Ja jos siihen on apua tarjolla, niin ihmiset saattavat tällaiseenkin tilaisuuteen tarttua, vaikka se ei sinulle sopisikaan

Itse pyrin ratkomaan eräänlaisena viikonloppurutiinina vain Iltiksen koviksenja piilosanan, en muuta, koska pehmis on pelkkää läpikirjoiittamista.. Pitkälät jätän silti jo kättelyssä väliin. Piilosanat sen sijaan ratkaisen säännöllisesti laatimasta riippumatta.

Meitä on moneksi ja hyvä, että tällainenkin mahdollisuus on olemassa.

• Koviksien kanssa hyvinkin kokeneet ratkoja ovat yksittäisten vihjeiden kanssa vaikeuksissa ja tekevät ratkotavirheitä tai eivät kaikkia vihjeitä ymmärrä. Niin välillä käy minullekin.

Tässä ristikossa vihjeen "CC" logiikasta en ole varma. Yksi nettituttu antoi oman selityksensä, mutta sekään ei niin paljon vakuuttanut, että olisin varma, että selitys on oikein.

• Anonyymi

C = cum laude approbatur = "kumu", ristikkoon siis kumut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

C = cum laude approbatur = "kumu", ristikkoon siis kumut.

joo - olin unohtanut tämän.

• Anonyymi

"salakan kotiseutua" ja "aloittaa kauden"??? saisko apua?

• Anonyymi

Mahtaisiko tuo Alaskassa elää (no todellisuudessa ei), ja tv-sarjassa on avausosa.

• Anonyymi

Alaska ja avausosa.

• Anonyymi

Alaska ja avausosa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtaisiko tuo Alaskassa elää (no todellisuudessa ei), ja tv-sarjassa on avausosa.

Et hoksannut vihjeen ideaa - kyse on anagrammista: "salaka" on sanan "Alaska" anagrammi. Anagrammivihjeeissä ei aina ilmaista, että on anagrammista kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et hoksannut vihjeen ideaa - kyse on anagrammista: "salaka" on sanan "Alaska" anagrammi. Anagrammivihjeeissä ei aina ilmaista, että on anagrammista kyse.

Niinhän sinä kuvittelet, etten sitä olisi hoksannut. Sinun hoksottimissasi tässä se vika on, Huuhaa. Kun et tuota "CC"-vihjettäkään ymmärtänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän sinä kuvittelet, etten sitä olisi hoksannut. Sinun hoksottimissasi tässä se vika on, Huuhaa. Kun et tuota "CC"-vihjettäkään ymmärtänyt.

Huuhaa: "Et hoksannut vihjeen ideaa"

Miksi Huuhaa esität perusteettoman valheen?

• Anonyymi

Oikea alakulma. Kestää aikansa, kestää pitkäänkin. Ylhäällä jatkotoimenpitein. Keskellä oikealla sähköisesti sinun. Jelppistä

• Anonyymi

sähköisesti sinun olisiko etuus??muita minäkin olen yrittänyt miettiä?

• Anonyymi

Tiima ja astma. Jatkotoimenpitein on muistaakseni astutus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sähköisesti sinun olisiko etuus??muita minäkin olen yrittänyt miettiä?

On se oikein.

• Anonyymi

Pyhäinpäivän ristikosta:
      Syntyykö alempaan vaakavihreään oikeat sanat vai puuttuuko viimeisestä sanasta kirjain? Vai uutta suomenkieltäkö?

• Anonyymi

"Toisaalta väritykset vaaleammat" tuli mulle siihen. Kaipa tuo suomea on, vaikka oiskohan kukaan koskaan tuollaista kirjoittanut saati lausunut?

• Anonyymi

Että mitenkä? Mihin sulla nuo sanat tuli?

• Anonyymi

Mulle tuli siihen alempaan vaakasuoraan "kirsu korkealla istualla."
      Vähän erikoinen sana tuo istualla. Istuallaan olisi minusta oikeampi sana.

• Anonyymi

Kielitoimiston sanakirja tuntee sanan "istualla".

• Anonyymi

Ai tosiaan, nyt tajusin, että tarkoitit tähän kovikseen tulevaa vaakalausetta.
      Kysyjä kumminkin käsittääkseni kysyi sitä pyhäinpäivän ristikossa olevaa lausetta. Siis tonniristikkoa.

• Anonyymi

Vasemmalla ylhäällä värikuvassa on lintu- ja ihmisletkat. Letkat- sanan vasemmalle puolelle tulee väkisinkin sana "huoni" tai "huono."
      Onko se talo siinä huono?

• Anonyymi

Katto on notkahtanut, joten on huono. Ehkä huonommaksi olisi voinut piirtää.

• Anonyymi

minä laitoin siihen "huono"!! minulla on yläkeski osa pahasti kesken ei ole kuin se alaska..saisko pikkasen apuja?

• Anonyymi

Hyppäävä hevosen jalat on "etuset.". Ikävä tunne on vilu.
      Vangitseva on seitit.
      Jos noista olisi apua.

• Anonyymi

kiitos!!kyllä oli apua saisinkin nyt ristikon täyteen!! ei sitä paljonkaa apua aina tartte kun ristikko täyttyy!!kiitoos!!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3497
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1825
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1591
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1342
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      90
      1184
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      107
      1151
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1069
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      905
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      887
    Aihe