Kuinka kauan filmi säilyy kamerassa?

Anonyymi-ap

Sain vanhan järkkärin joitain vuosia sitten ja hain siihen filmin ja otin yhden kuvan.
Kyllä siitä ainakin 5 vuotta on aikaa. Onkohan se enää kunnossa jos napsin sen loppuun ja voiko se yksi kuva olla edelleen kunnossa?

7

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Englanniksi kun hakea asiaa netistä niin löytyy monenlaista arviota, riippuen millaisissa oloissa on säilytetty jne. Mutta kyllä 5 vuotta on jo sen verran pitkä aika että tuskin enää tuoretta filmiä vastaa ja otettu kuvakin menettänyt sävyjä, haalistunut. Joskus se voi olla ihan jännä ja haluttukin efekti.

• Anonyymi

Harmi. Voisihan se käydä kehittämässä sen yhdenkin kuvan. Ei tässä ole mitään muuta kuin olen äärimmäisen utelias enkä muista tarkkaan mistä nappasin sillä kuvan.

• Anonyymi

Riippuu siitä mitä se kamera on kokenut.

• Kapteeni Ilmeisen vastaus tuohon on, että kuvaa filmi loppuun mahdollisimman pikaisesti ja kehitä se ensi tilassa.

Sittenpähän näet ihan itse.

• Anonyymi

Sepä se sitten kivaa olisikin jos upeat otokset eivät lainkaan tallentuisi filmille! Viimeksi kun tätä kysyttiin etsin tietoa värifilmille, en jaksa etsiä uudelleen mutta muistelen että värifilmin käyttökelpoisuus on pitempi kuin ihmiselämän pituus. Mustavalkofilmin on moninkertainen.

• Anonyymi

Kyllä se siellä kamerassa säilyy ihan niin pitkään kuin halutaan, jos kukaan ei ota sitä pois.

• Anonyymi

Filmin herkkyys laskee ajan myötä, nopeus riippuu säilytyksestä. Eli jos kuvaat filmin loppuun niin kannattaa ylivalottaa. Ja se yksi valotettu kuva on varmasti kunnossa vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      276
      2082
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      43
      1854
    3. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1758
    4. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      63
      1439
    5. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      84
      1343
    6. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1274
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1253
    8. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      219
      1153
    9. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      57
      1145
    10. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      173
      1004
    Aihe