Romanien keksinnöt

Anonyymi-ap

Eräs korkeasti kunnioitettu vanha romani tohtori kertoi minulle että useat historian suuret saavutukset ja keksinnöt ovat itseasiassa romanien rakentamia/keksimiä mutta valkopesun vuoksi heidät on jätetty pois historian kirjoista. Esimerkkeinä hän mainitsi:

-Kiinan muuri (alunperin Jeenon muuri)
-Kuumailmapallo
-Höyryveturi

Kertokaa muita merkittäviä keksintöjä, suuria tai pieniä!

13

999

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Melko vanha "romanitohtori" on ollut. Valhdellut koulutuksensakin.

• Anonyymi

Atomipommi oli myös romanien keksimä. Usa voitti sillä japanilaiset viime maailmansodassa. Muita romanikeksintöjä ovat tieteiden alalla suhteellisuusteoria ja kvanttimekaniikka. Romanit ovat saaneet yhteensä 189 tiedenobelia. Se on enemmän kuin mikään muu etninen ryhmä. Romanien keskimääräinen älykkyysosamäärä onkin peräti 142 eli korkein kaikista etnisistä ryhmistä.

• Anonyymi

Mercedes Benzin perustaja oli kaaleita. Siksi niin monet kaaleet ajavat mersuilla, pitävät mersupusakoita ja siksi heidän some profiileissaan lukee että työnantaja on Mercedez Benz ja että he ovat yleensä päällystötason virassa.

• Anonyymi

Kaaleet ovat todellisia muoti-ikoneja. On röijyhameet, mustat teryleenihousut, lakeerikengät, mersupusakat jne. Dior, Armani, Chanel, Boss ym olivat/ovat kaikki kaaleita.

• Anonyymi

Aloitukseen voisin lisätä sen, että kirjoitus jossa romanitohtori on yhdyssana ja itseasiassa ei ole yhdyssana, ei ole romanien keksimä kirjoitusmenetelmä...

• Anonyymi

Kuuleman ydinfuusio tutkimus ja kehitys alkoi heti ottaa aimo harppauksia eteenpäin kun romaani fyysikot ja insinöörit ryhtyivät töihin.

• Anonyymi

Eipä ole kukaan mustalainen saanut Nobelin palkintoa mistään ansioista.

• Anonyymi

Tuskin tulee muitakaan palkintoja saamaan.

• Anonyymi

Paras romanien keksintö on painovoima. Ennen kuin romani Newton keksi sen, kaikki ihmiset - niin kaaleet kuin kaajeetkin - vain leijuivat ilmassa tyhjää toimittamassa. Painovoiman keksimisestä alkoi huikea tekniikan ja talouden kehitys. Ilman painovoimaa ei Vermossakaan voitaisi pitää raveja. Paljosta saamme olle kiitollisia romanitiedemiehille.

• Anonyymi

Eivätköhän tämän sivun kommentit kerro jo aivan riittävästi niin menneisyyden kuin tulevaisuudenkin älystä ja keksinnöistä...

• Anonyymi

Juuri noin, tuolla tasolla mennään...!

Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      357
      1106
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      748
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      590
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      321
      501
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      481
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe