Miksei Vaasassa ymmärretä miten tärkeä herraskainen pariskunta on kaupunkiin muuttanut eikä tulla tarvehtimään ja tuomaan lahjoja?
https://ilkkapohjalainen.fi/arki-ja-hyvinvointi/vaasalaisten-huonot-k%C3%A4yt%C3%B6stavat-j%C3%A4rkytt%C3%A4v%C3%A4t-etel%C3%A4suomalaista-pariskuntaa-vaasassa-ollaan-m%C3%B6r%C3%B6k%C3%B6llej%C3%A4
Vaasalaiset on mörököllejä sanoo Vaasan uusi kuningaspari
19
596
Vastaukset
- Anonyymi
oikeassahan ovat
- Anonyymi
Ovat tasan oikeassa. Vaasalaiset ovat itseään täynnä olevia umpiperäläisiä ja sulkeutuneita tuppisuita. Ruotsinkieliset ovat vähän vähemmän sulkeutuneita mutta heillä on oma bättre folk -toimintansa, johon pääsyä rajaa kieli. Olen asunut Vaasassa kahteen otteeseen yhteensä 34 vuotta eikä kolmatta Vaasan jaksoa elämässäni enää tule. Muualla on mukavampaa.
- Anonyymi
Hyvin sanottu. Itse muutin tampereelle ja olen viihtynyt paremmin.
- Anonyymi
Aivan samaa mieltä. Mutta sanopa tämä vaasalaiselle... kyllä moitteita siitä satelee. Ovat niin hyviä ja maailman parhaita.
- Anonyymi
Riippuu mistä kiikkuu. Introvertin unelma, kun ei muista ihmisistä tarvitse välittää.
- Anonyymi
Ei yllätä että Ilkka haukkuu Vaasaa ja vaasalaisia. Onneksi Vaasassa aloittaa ensi vuonna uusi suomenkielinen sanomalehti.
- Anonyymi
Joo pohojaasen mielest kaikki vika on aina muisssa
- Anonyymi
Noh, nyt vaasalaiset veti herneen nenäänsä, kun pilkka sattui ns, omaan nilkkaan.🫣
Vaasassa on joskus hyvä käydä, mutta äkkiä pois.🤭
Ja Miksi?
Kivikaupunki, Betonimöhkäleitä kaupungin toisesta päästä toiseen päähän ja ihmiset tympeitä.
Tuskin vastaavat, kun kysytään asiaa.
Tuota Ilkka- Pohjalaista ärripörriä ei nyt oikein ymmärrä 🤔 kun vaasalaiset kommentoivat, että siinä ei ole heille lukemista.
Mutta, jos vaasassa ei tapahdu yritysmaailmassa tai muuten mitään, muuta kuin kauppojen mainonnassa, mistä kirjoittaa, niin Alueuutisissa nykyään kaikki tuleekin tuoreltaan.🫠😄- Anonyymi
En asu vaasassa mutta en seinäjoellakaan haluaisi asua. Melkein kuin menisi ojasta allikkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En asu vaasassa mutta en seinäjoellakaan haluaisi asua. Melkein kuin menisi ojasta allikkoon.
Sanontahan sanoo: Siellä on koti, missä on sydän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanontahan sanoo: Siellä on koti, missä on sydän.
Olen asunut vaasassa mutta muutin pois koska en viihtynyt vaasassa.
- Anonyymi
Vaasalaiset ovat ystävällisiä, mutta ottavat toiset huomioon. Ei tunkeuduta seuraan, vaan saa olla omissa oloissaan jos haluaa. Olen syntyperäinen vaasalainen, opiskellut 5 vuotta muualla ja vapaa-ajan asunto on "maaseudulla" pienessä kaupungissa. Vaasalaiset kunnioittavat toisen yksityisyyttä, mielestäni olisi järkyttävää jos joku soittaisi ovikelloani ihan vain tullakseen esittäytymään. Naapureita tervehditään, joskus vaihdetaan pihalla muutama sana. Työpaikalla ja harrastuksissa kommunikaatio sujuu suomeksi ja på svenska, kahvipöydässäkin töissä keskusteltiin sujuvasti molemmilla kielillä. Ruotsinkieliset ovat kyllä ystävällisempiä ja iloisempia, se on totta. Suomenkieliseltä vapaa-ajan asuntopaikkakunnalta tullessani Vaasaan ilahdun aina, kun kuulee ruotsia ja näkee iloisia ruotsinkielisiä tai kaksikielisiä. Kotikasvatuksestani muistan, että sanottiin, että ei ihmisen tarvitse olla mikään jokaisen tuttu.
- Anonyymi
Aika huono provo. Itse varmaan tykkäsit.
- Anonyymi
Asuntoni ovea on potkittu neljä eri kertaa kahdessa paikassa vaasassa. En sanoisi että vaasalaiset kunnioittaa yksityisyyttä. Yksi heistä oli ruotsinkielisen "naapurin" tuttu jonka he ilmeisesti lähetti häiritsemään minua. Minun yksityisasioita on levitelty aivan kuin ne olisi julkista tietoa.
- Anonyymi
Muualta muuttaneet eivät välttämättä erota sitä, ketkä täällä ovat syntyperäisiä, monen sukupolven vaasalaisia ja ketkä ovat muualta Pohjanmaalta tai Etelä-Pohjanmaalta muuttaneita. Erityisesti Etelä-Pohjanmaalla on paikkakuntia, joissa muita ihmisiä pidetään lähtökohtaisesti huonompina ja heihin ei haluta tutustua. Tuollainen "mörökölli" -tyyli voi hyvinkin olla perua maaseudulta, josta sitten on muutettu Vaasaan työn perässä.
- Anonyymi
Kuljen Vaasassa töisä ja ajan n.200km:n työmatkan päivittäin.
Enkä koskaan muuttaisi Vaasaan on se niin luotaan työntävä paikka.
Missä olisi maailman paraspaikka asua??
- Siellä missä naapuri ei ole seinäntakana eikä ylä-alapuolella.
-
- Anonyymi
Ei koskaan pidä aliarvioida itsekkyydestä johtuvaa subjektiivisuutta, sen ja puolueellisuuden avulla epäoikeudenmukaisuus kasvaa niin suureksi että pahuus ja paha olo voittaa., yhteiskunta romahtaa.
- Anonyymi
Vaasalaiset on vain kateellisia Antonille ja Auroralle. Kauniita, koulutettuja ja rikkaita ihmisiä.
- Anonyymi
Kyllä täällä on ystävällisiä ihmisiä, etenkin vanhemmat ihmiset puhuvat joskus kaupassa tuntemattomallekin. Itse en yleensä tee aloitetta, mutta vastaan kyllä ja keskustelen myös tuntemattoman kanssa. Taloyhtiössä tervehditään, joskus vaihdetaan muutama sana kun nähdään. Harrastuksista saa tuttuja, itse voi päättää, ollaanko lähemmin tuttuja ja vietetään aikaa yhdessä, vai tavataanko vain harrastuksen merkeissä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54812Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764