Velkajärjestely kokemuksia

Anonyymi-ap

Ai että, kun ihanaa..sain velkajärjestelyhakemukseen käräjäoikeudelta päätöksen parissa päivässä kiireellisyyden vuoksi, että ulosmittaus keskeytetään heti. Mulla siis laskettu maksuvara -260e ja suunniteltu kesto 3v. Tähän mennessä palkasta mennyt n.700e/kk ulosottoon. Mulle tehtiin maksuvaralaskelma ja todettiin, että saan kiireellisen päätöksen ulosmittauskiellosta ilman velkojia kuulematta. Miksi en ole aiemmin tajunnut hakea..nyt tuntuu, että valoa on tunnelin päässä. Velkani ei ole koostunut pikavipeistä, peliveloista tms. Kevyestä velkaantumisesta. Kyllä se aurinko paistaa risukasaankin. Tsemppiä muille talousongelmista kärsiville, mäkin tarponut jo 15v. velka vankeudessa. Yritin monta vuotta maksaa ja selviytyä. Kärsin pahan masennuksen, kun en pystynytkään maksaa. Nyt taas elämä hymyilee.

2

661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hienoa. Onhan tuo kertomasi 15 vuotta velkavankeutta takana, eli ryöpytetty on jo kauan. Nyt sitten kolme lisää.
      Itsekin olen miettinyt hakea, mutta toisaalta kuusi vuotta olen jo maksanut koronkiskurille, joten olisi yhdeksän edessä ennen vanhenemista. Siis velkojen.
      Alkuperäisen velan järkky suureminen on ollut se isoin asia, jossa on liikaa perintäyhtiön valtaa ja virkamiehen munattomuutta. Alkupääoma oli 14t ja nyt kuuden vuoden jälkeen velkasaldo on 24t. Ja maksettu lyhennystäkin on.
      Ulosottolaitos luupin alle, että velallinen tietää mitä kuluja on vuosia maksanut.
      Viranomaistoiminta ei ole salatiedettä.

• Anonyymi

Miten pitkään meni tuossa prosessissa, oliko avustajaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3595
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2297
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37