https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/sotkamon-kunta-vahentaa-tyontekijoiden-maaraa-toimintakeskus-loppuu
Kenkää tulee monille persiille ja ihmisten kiusaaminen lopetetaan tuolla Ratatiellä.
Orjakeskus lopetetaan
22
599
Vastaukset
- Anonyymi
Voi voi. Nyt saa työttömät lusmut maata sitten koko ajan perse homeessa kotona, kun ei velvoiteta edes kerran viikossa osallistumaan neljän tunnin verran johonkin.
- Anonyymi
Mitä luulet paljonko on maksanut vuodessa kunnalle tämä haistapaskan pelleily, mistä ei ole ollut mitään hyötyä muille kuin näille ” ohjaajille” ja sinun kaltaisille kiusaajille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä luulet paljonko on maksanut vuodessa kunnalle tämä haistapaskan pelleily, mistä ei ole ollut mitään hyötyä muille kuin näille ” ohjaajille” ja sinun kaltaisille kiusaajille?
Kalliiksi se tulee näiden elämäntapavötkylöidenkin elättäminen ja sakkomaksujen maksaminen, kun niitä ei saada työllistettyä. Syitä kyllä löytyy sille, miksi töitä ei haeta. Tai siis tekosyitä. Laiskoja ovat ja näköalattomia. Hyvä vaan että tukia leikataan. Joutilaita voisi laittaa vaikka risusavottaan, roskankeruuseen tai vaikka yksinäisille vanhuksille seuraa pitämään tukien vastikkeeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalliiksi se tulee näiden elämäntapavötkylöidenkin elättäminen ja sakkomaksujen maksaminen, kun niitä ei saada työllistettyä. Syitä kyllä löytyy sille, miksi töitä ei haeta. Tai siis tekosyitä. Laiskoja ovat ja näköalattomia. Hyvä vaan että tukia leikataan. Joutilaita voisi laittaa vaikka risusavottaan, roskankeruuseen tai vaikka yksinäisille vanhuksille seuraa pitämään tukien vastikkeeksi.
Eli sinun mielestä joidenkin pitäisi tehdä töitä ilman palkkaa, miksei myös sitten sinun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinun mielestä joidenkin pitäisi tehdä töitä ilman palkkaa, miksei myös sitten sinun?
Ei, vaan rahaa pitää saada vastikkeeksi jostain muusta kuin kotona makaamisesta. Itse olen töitä tehnyt aina, välillä huonolla palkalla ja kaukana kotoa, mutta töitä kuitenkin. Kotona opetettiin, että itsensä pitää elättää itse eikä yhteiskunnan tuilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se neljä tuntia kerran viikossa ole ollut työllistämistä. Se on ns. työkokeilua tai kuntouttavaa työtoimintaa. Eivät vaikuta kunnan sakkoihin. Työllistämistä ovat olleet ihan palkkatyöhön oikeuttavat työsopimukset. Niitähän kunta välttelee kuin ruttoa. Siitä sakot.
Kunta tosiaan olis voinut palkata vaikka näitä "vanhuspalvelu" ihmisiä. Monelle varmaan olis ollut mieluinenkin työ. Sais vähän palkkaa ja ilostuttaa vanhusten elämää.
- Anonyymi
Kyllä tukien saaminen pitäisi edes jotenkin olla vastikkeellista.
- Anonyymi
Ei tarvitse olla vastikkeellista. Meillä lait ovat sitä varten, että myös heikommassa asemassa olevat ihmiset saavat tulla toimeen edes jotenkin.
Ihmisillä ei aina se elämä ole kovin helppoa. Kaikki eivät kykene kaikkiin töihin ja jotkut eivät koskaan mihinkään työhön.
Nyt näyttää taas joku isompi työttömyyden jaksokin olevan tulossa.
Kerran joku sanoi, että nuo tuet ovat sellaiset, että niillä juuri pysyy hengissä. Mutta ei niillä mitään tavallista elämää pysty elämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse olla vastikkeellista. Meillä lait ovat sitä varten, että myös heikommassa asemassa olevat ihmiset saavat tulla toimeen edes jotenkin.
Ihmisillä ei aina se elämä ole kovin helppoa. Kaikki eivät kykene kaikkiin töihin ja jotkut eivät koskaan mihinkään työhön.
Nyt näyttää taas joku isompi työttömyyden jaksokin olevan tulossa.
Kerran joku sanoi, että nuo tuet ovat sellaiset, että niillä juuri pysyy hengissä. Mutta ei niillä mitään tavallista elämää pysty elämään.Kylläpä näyttää tuet tupakkaan ja kaljaa riittävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä näyttää tuet tupakkaan ja kaljaa riittävän.
Tässä lainaus runoilijan runosta:
"
Ei paha ole kenkään ihminen,
vaan toinen on heikompi toista.
Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,
vaikk' ei aina esille loista.
Kas, hymy jo puoli on hyvettä
ja itkeä ei voi ilkeä;
miss' ihmiset tuntevat tuntehin,
siellä lähell' on Jumalakin."
Voimia ja vahvuutta jokaiselle, joka tämän luki. Onnea, iloa ja menestystä jokaiselle toivotan minä maan matonen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä näyttää tuet tupakkaan ja kaljaa riittävän.
Eipä sitä muuta tarvitakkaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä sitä muuta tarvitakkaan
Siinä on rehellinen vastaus. Ei meidän jokaisen kroppa samanlainen ole.
Itsekullakin on omat mieltymyksensä.
Joku nauttii sauhutella, joku taas oluen ottaa ja joku pistelee herkkuja suuhunsa niin että napa vain naukuu.
Ja jokainen huolehtii itse itsestään omalla tavallaan.
- Anonyymi
Onhan tuo mennyt kiinni jo 2kk sitten
- Anonyymi
1990-luvulta 2010-luvulle toimintakeskuksen väki valmisti vuokattilaiselle ikkunayritykselle ikkunalistoja ja teki jälkityöstön alumiinisaranoihin. Alihankintatyö piti Huhtasen kiireisenä. Vuonna 2011 ikkunayritys meni konkurssiin ja yhteistyö päättyi.
Onhan tuo ollut kyllä käsittämätöntä touhua, että jollekkin yritykselle on ihmiset olleet tekemässä ilmaiseksi töitä. Tämäkö se pelastaisi tämän velkaisen maan kun ihmiset laitettaisiin tekemään työtä mistä ei saisi oikeaa palkkaa ja yhteiskunta sitämyöten verotuloja? - Anonyymi
Nämä on kaksi eri paikkaa.
- Anonyymi
Itse asiassa loppuu myös kunnan varikolle ilmais työn tekeminen toimintakeskusen myötä ja kunnan työntekijöille lisääntyy työt sen myötä kun ei ole enää ilmaisia työntekijlitä maalailemaan päiväkotien leikki paikkoja sekä korjailemaan niitä..Eli positivinen asia tämä on kaiken kaikkiaan ettei enää kunnan tekninen puoli käytä ilmaista työvoimaa hyväkseen jolla ei ole mitään merkitystä työllistymisen suhteen ollut ollenkaan vaan saatu pyöritettyä orja työvoimaa kunnalle
- Anonyymi
Juuri näin, saattaa ja toivottavasti tuleekin joillekkin vakkareille muutakin tekemistä kun ajella eestaas kainuuntietä.
- Anonyymi
Kunnan talouteen tämä lovea tekee ja tosiaan osa listasi töitä,minkä vuoksi on saanu loistaa kunnassa,kun joku teki tämän ja tuon. Varaton kunta ei saa muuten kaikkea teetätettyä.
Moni kunta varaa rahan tekemiseen. Kaikilla ei ole valmiuksia pesäpalloon tai työntekoon,saattaa johtua kotioloista tai ei ole saanu terveyttä,joku joka menettäny työelämässä,mutta syitä on psyykkisiä,että fyysisiä.
Täytyy muistaa,että joka kunnassa on samanlaista,ei se syyttelemällä korjaannu ja yhä he elävät keskuudessanne halusitte tai ette. Nyt kunnantalolle siirtyy ja jos ei vastaavaa ole,niin ovat tosiaan kotona. Sinne on alulle laittajat tälle idealle siirtyneet. Toivotaan myös, että ei tulisi orjatyö jatkossa vaan näille tarjoatte te tai kunta oikeaa palkkatyötä, sillähän saadaan kaikista yhdenvertaisia. Eihän tämä ole vain joidenkin vika joille täällä kilvan räkytetään. - Anonyymi
Ei nyt niinkään, n. 40 henkilön säästöt kun kokonaisvahvuus -23 vuoden lopussa oli jo yli 700 henkilöä. Ja mitä se noin vielä tarkoittaa. Saattaa lopulta jäädä reippaasti alle.
Jokunen eläkkeelle jääjä ja muutama määräaikaisena rokotettu karsitaan. - Anonyymi
Palkkakuluista laskennallinen säästö,mutta käytännössä +/- työntuloksessa joa 700-hlö kerta on listoilla.
Eihän enää ajeta emäntäkoululle hakemaan jotakin tai kentälle,kyläkouluja on lakkautettu,niin paljo saa tunteja pois ottaa. Mahtuis varmaan järkevämmällä lapset pienempään,kun lapset vähenee ja kouluja kerta karsitaan.- Anonyymi
Olin kerran kolme kuukautta työttömänä. Kun eka kerran ilmottauduin työkkärissä, virkailija alkoi esitellä niitä korvauslappuja.
Sanoin, että ei sinulla sattuisi työpaikkoja minulle esitellä. Hän sitten käänsi sen näyttöpäätteen nähtäväkseni, eipä siinä ollut kuin pari rimpsua ja ne ei olleet minulle.
Otin sitten yhteyttä yhteen työnantajaan kolmen kuukauden päästä. Sain kesälomasijaisuuksia! Sitten lehdestä huomasin yhden ilmoituksen. Hain ja sainkin sen työpaikan. Kummassakin oli huono palkka ja sain soviteltua niin, että olin molemmissa paikoissa töissä. Sitä kesti puolitoista vuotta ja sain toisen työpaikan tulot nousemaan niin, että saatoin luopua iltatöistä. Vakituinen työ minulla on siitä asti sitten ollutkin.
Kyllä se tympäisi kertoa että olin työttömänä silloin ensin. Aloin melkein kartella ihmisiä ja vaihtaa puheenaihetta jos tuli töistä puhe. Itsetunto oli nollilla eikä meinannut enää kehdata edes lenkille lähteä. Jos joku tulee vastaan ja alkaa kysellä....Ei ole työttömän osa todellakaan helppo! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin kerran kolme kuukautta työttömänä. Kun eka kerran ilmottauduin työkkärissä, virkailija alkoi esitellä niitä korvauslappuja.
Sanoin, että ei sinulla sattuisi työpaikkoja minulle esitellä. Hän sitten käänsi sen näyttöpäätteen nähtäväkseni, eipä siinä ollut kuin pari rimpsua ja ne ei olleet minulle.
Otin sitten yhteyttä yhteen työnantajaan kolmen kuukauden päästä. Sain kesälomasijaisuuksia! Sitten lehdestä huomasin yhden ilmoituksen. Hain ja sainkin sen työpaikan. Kummassakin oli huono palkka ja sain soviteltua niin, että olin molemmissa paikoissa töissä. Sitä kesti puolitoista vuotta ja sain toisen työpaikan tulot nousemaan niin, että saatoin luopua iltatöistä. Vakituinen työ minulla on siitä asti sitten ollutkin.
Kyllä se tympäisi kertoa että olin työttömänä silloin ensin. Aloin melkein kartella ihmisiä ja vaihtaa puheenaihetta jos tuli töistä puhe. Itsetunto oli nollilla eikä meinannut enää kehdata edes lenkille lähteä. Jos joku tulee vastaan ja alkaa kysellä....Ei ole työttömän osa todellakaan helppo!Sen verran vielä: sain minä yhdeltä haukut sen takia, kun minulla oli kaksi työpaikkaa. Siitä ärähteli, kun joillakin ei ollut yhtään työpaikkaa ja minulla kaksi. En saanut edes suun vuoroa, että en tule toimeen niin pienellä palkalla.
En muuten olisi sanonutkaan, mutta kun hän pyysi minua kokoukseen joku ilta. Sanoin, että en pääse, kun olen töissä. Silloin hänelle paljastui, että mulla on kaksi työtä.
Ei sitä ossaa ihmisille aina olla mieliksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983