Kateus syntyy vertailusta. Sen kehittyminen haitalliseksi omalle itsellemme on pidemmän matkan tuotos. Kateuden tunne on salakavala, eikä sitä aina itse mitenkään tunnista. Se piilottelee itseään paikoissa jotka ovat meille erityisen tärkeitä ja lähellä omaa pyhää sisintämme.
Se nostaa päätänsä silloin kun ympärillä tapahtuu jotakin sellaista, jonka kautta koemme epäreiluutta jollakin alueella. Ehkä olen jäänyt paitsi palkkiosta, joka mielestäni olisi minulle kuulunut. Ehkä en kuullut niitä ylistäviä kiitoksen sanoja,
joita odotin, vaan ne menivät toisaalle. Ehkä en ole niin kaunis kuin tuo toinen ja juuri siksi hän saa kerättyä kaiken hyvän maailmassa.
Pitkään jatkuessaan kateuden tunne myrkyttää mielen. Haitallinen kateus purkaantuu tavalla tai toisella agressiivisuutena. Henkisenä tai fyysisenä.
Kade ihminen haluaa vahingoittaa toista ja painaa häntä alas.
Toimintamenetelmä näkyy erityisesti kiusaamisessa. Painetaan toista niin alas, että itse näyttäydyttäisiin paremmalta. Kuva on valheellinen ja toiminta vie yhä syvemmälle katkeruuteen.
Suhdetta kateuteen on hyvä pysähtyä miettimään. Miten se minun elämässäni näyttäytyy tänään.
Tarvitseeko minun painaa toisia alas näyttääkseni itse hyvältä ❓
Pitkään jatkuessaan haitallinen kateus ja sen tukahduttamisyritykset rapauttavat omanarvon tunnetta ja vaikuttaa psyykkeen toimintoihin.
Kateus myrkyttää ihmisen
139
935
Vastaukset
Nuorempana saatoin kadehtia monia asioita, jos joku oli kauniimpi, rikkaampi ym....
Se on jäänyt kokonaan, olen tyytyväinen 80v mummeli jolla on kaikkea mitä tarvitsen.
Ulkonäkö on sivuseikka, terveys on ensimmäisellä sijalla.
Haikeana ajattelen entisiä aikoja ja ketteryyttäni, mutta sentään vielä kävelen.
Nuoruuttakaan ei kannata kadehtia, hekin ovat oman aikansa nuoria ja tulevat vanhaksi jos saavat elää pitkän elämän.- Anonyymi
Minun äitini oli viisas nainen ja selitti jo kuusivuotiaana ollessani mitä kateus on, ja miten hyödytön tunne se on ihmisellä , ja opetti olemaan iloinen toisten ihmisten saavutuksista kuten olisin iloinen omista saavutuksista , ja ettei kateudella saa olla paikkaa sydämmessä . Opin sen jo nuorena ja osaan olla iloinen jonkun toisen puolesta aidosti . Koska tiedän miten itse olen kun saavutan Jotain .
Luulen että nämä asiat pitäisi jo lapsena selittää heille niin vältyttäisiin monelta turhalta kiusaajalta.
Sitten on kateus kiero tunne jotenkin aikuisella joka kertoo siitä ettei ole kypsä ihmisenä
Sanoa täytyy kuitenkin ettei minulla ollut sisaruksia Niin oli helppo kasvaa ilman kateutta .
Siis ketä olisin oppinut kadehtimaan kotona kun olin ainut lapsi.
.Se joka vielä aikuisena ja jopa vanhanakin kiusaa toisia kateuksissaan ei ole koskaan kehittynyt pääsemään pois siitä tunteesta Vaikka se on alhaista aikuisella ihmisellä niin silti jaksavat kiusata toisiaan. Luulen että sitä kateutta voi syntyä jos perheessä on paljon lapsia ja aina joku on sellainen marttyyri luonne jonka vuoksi toiset kävelee varpaillaan.
Niin että kateus ja mustasukkaisuus ovat usein käsi kädessä , ihmisillä jotka eivät ole sinut itsensä kanssa.
- Anonyymi
Sekin on tavallista, että kun itse on epäonnistunut ja epäsuosittu , niin syyttää muita kateudesta itseään kohtaan. Sitä sanotaan kateuskortiksi, joka heitetään pöytään kun ei muuten pärjää. Siis syytetään muita omasta huonosta olosta.
- Anonyymi
Minulla oli työkaveri joka matkusteli paljon eri maissa , ajoi kalliilla autolla ja omisti talon tunturi mökin ja kesämökin merenrannalla. Voi sitä supinaa hänen selkänsä takana Kerran tuntui ettei jaksa kuunnella kun joku sanoi kahvi huoneessa että , onko kukaan kuullut onko siinä perää että tämä ihminen menee taas ulkomaille miehensä kanssa . Silloin aåsanoin hänelle että saa tietä asian kun kysyy asianomaiselta itseltään . Tuli hiljaista ja sanoin hönelle voåielä että sovitaanko ettei vatvota ihmisten menoja ja tuloja hänen selkänsä takana vaan silloin kysytään ihmiseltä itseltään joka aina tietä sen oikean vastauksen . Sen jälkeenkin jouduttu kahvihuoneessa, ainakaan minun aikanani.
Joten kateus on huono tunne joka tekee ihmisestä katkeran
- Anonyymi
Vanhusten palstalla ei kannata kateutta lietsoa tuollaisella aloituksella. Jos joku valittaa että häntä kadehditaan, se on vain toiveajattelua ja itsensä korostamista . Kun tällaiselta kysytään, mistä hänelle voisi muka olla kateellinen, eipä tule vastausta. Meidän ikäisissä ei ole mitään kadehdittavaa, huonompaan suuntaan ollaan kaikki menossa, kohti hautaa.
- Anonyymi
No, ei tuossa iässä tarvitse enää itseään korostaa. Uskoisin, että moni +80, kuten nuorwmmatkin toivoo vain sitä, että terveys pysyisi mahdollisimman pitkään.
- Anonyymi
Myös vanhusten palstalla ilmenee kateutta sen näkee selvästi muut kirjoittajat . Se on ilmennyt mitä kummallisimpia muotoina sen lyhyen ajan mitä minä olen katsellut palstaa.
Ilkeys on samaa luokkaa kun koulukiusaajilla on
Sitä ei voi kieltää kukaan. - Anonyymi
Kyllä se jota kadehditaan sen ihan itse tietää , monta kertaa huomannut sitä tyyliä .
Miksi muuten ihmisillä on kovasti sanottavaa toisesta ihmisestä joka ei ole heille mitään tehnyt. Ystäväni kertoi että häntä kadehditaan asemansa vuoksi ja puhutaan hänestä alentavasti . Oli sen itse ihan vaistonnut, ja niinhän se olikin . Kaikki mitä ystäväni teki oli juoruakkojen huulilla joka päivä. Osti hyvin kalliin talon itselleen merenranta tontilla, ja eikös alkanut piikittely ja ae kateus välittömästi . Hän on hyvä tuloinen kuten miehensäkin joten heillä on varaa ostaa talo mistä pitävät , vai pitäisikö hänen jotenkin ostaa vaatimattomampi että ke5udella olisin hieman laimeampaa selitykset .
Joten se jota kadehditaan on aina ilkeyden kohteena . Niin se vaan on
- Anonyymi
Tunne valtaa kansan tällaisena päivänä, kun verotustiedot julkaistaan. Kyllä se ohi menee.
Mkr.- Anonyymi
Onkohan joku niistä tiedoista kateellinen ? Itse en jaksa edes vilkaista.
"Kade ihminen haluaa vahingoittaa toista ja painaa häntä alas.
Toimintamenetelmä näkyy erityisesti kiusaamisessa. Painetaan toista niin alas, että itse näyttäydyttäisiin paremmalta."
Tämä on palstaniusaamisessa yleistä.- Anonyymi
Jyrääjähän sen tietää jos kuka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kiitos! Jyrääjää ei olekaan muistettu moneen päivään.
Onkin ollut jotenki tyhjän oloista.
Nim. Perinteitä kunnioittava. - Anonyymi
korppis kirjoitti:
Osu ja upposi eikö;))
Tajusit vai ... ?
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Osu ja upposi eikö;))
Sinähän tuon jyrääjän tittelin julistit itsellesi , kovasti olet yrittänytkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän tuon jyrääjän tittelin julistit itsellesi , kovasti olet yrittänytkin.
On luontaisia ominaisuuksia jyrämörssäriksi.
- Anonyymi
Ihmettelin alussa kun näin miten yhtä ihmistä pommitettiin ilkeillä sanoilla. Ja väännettiin kaikki mitä hän sanoi . Silloin oikeastaan tajusin ettei ikä ihmiset olekkaan niin kypsiä indiviidejä palstoilla kun olin kuvitellut .
Kun katselin tämän ihminen kirjoituksia netissä niin niissä ei ollut mitään loukkaavaa, mutta eräät saivat väännettyä jotenkin nekin muuksi mitä ne olisivat.
Tänään ymmärrän miksi kadehtivat , ja tuleva taas pian saamaan uutta aihetta kun hieman odotetaan , sillä hän ei ole antanut ilkeyden häiritä mielenrauhaansa vaan täyttää elämänsä asialla mitkä ovat hänen ja hänen perheensä hyvinvointiin vaikuttavia.
Joten kun jokainen karsisi sen kateuden tunteen pois itsestään niin maailmakin olisi hieman parempi paikka elää.
En millään pahalla kirjoita totean vaan miten olen kokenut palstat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelin alussa kun näin miten yhtä ihmistä pommitettiin ilkeillä sanoilla. Ja väännettiin kaikki mitä hän sanoi . Silloin oikeastaan tajusin ettei ikä ihmiset olekkaan niin kypsiä indiviidejä palstoilla kun olin kuvitellut .
Kun katselin tämän ihminen kirjoituksia netissä niin niissä ei ollut mitään loukkaavaa, mutta eräät saivat väännettyä jotenkin nekin muuksi mitä ne olisivat.
Tänään ymmärrän miksi kadehtivat , ja tuleva taas pian saamaan uutta aihetta kun hieman odotetaan , sillä hän ei ole antanut ilkeyden häiritä mielenrauhaansa vaan täyttää elämänsä asialla mitkä ovat hänen ja hänen perheensä hyvinvointiin vaikuttavia.
Joten kun jokainen karsisi sen kateuden tunteen pois itsestään niin maailmakin olisi hieman parempi paikka elää.
En millään pahalla kirjoita totean vaan miten olen kokenut palstatOlet siis ” katsellut” tämän ihmisen sanoja netissä? Kaikki kymmenettuhannet viestitkö yli 20 v ajalta?
Ymmärrät siis tänään mitä jotkut kadehtivat häneltä, oletkin varmaan ainoa kadehtija. Anonyymi kirjoitti:
Olet siis ” katsellut” tämän ihmisen sanoja netissä? Kaikki kymmenettuhannet viestitkö yli 20 v ajalta?
Ymmärrät siis tänään mitä jotkut kadehtivat häneltä, oletkin varmaan ainoa kadehtija.Näinä kymmeninä vuosina joista maitsit, en ole juurikaan muuttanut kirjoitustyyliäni.
Muistelette vanhoja sillä eihän teille uusia tapahdukaan. Kauhistelette hääjuhlassani leikittyä olmi-leikkiä joskus 80-luvulla. Tai nuoruusvuosiani 60-luvulla kun partyissä löin paistinpannulla tyttöystävääni lähennelleen miehen päähän. Tai äitini, vanhan kansan ihmisen tapaa viitata kintaalla pahoihin puheisiin.. haistakoon pitkät paskat kuin haravan varsi.
Tai voi sitä halveksuntaa kun kerroin mökkielämästämme. Se oli näille kateellisille mökkirähjä paskalammen rannalla.Kun timpuroin terasseja, jotka toki ei ole ydinteknologiaa nekin tein mielestänne paskasista jätelavoista. Kertoessani pakollisista kesäpaikan töistä, suurimman huomion sai huusin tyhjennys. Mökki ihmisten yhteisössä se on tavan touhua.
Kateutta se on puhdasta kateutta. Elämäni on ollut tapahtumarikasta ja onnellista. Olen saanut nähdä maailmaa mieheni rinnalla ja minulla on toinen perhe Hollannissa.
Voi luoja sitä metakkaa joka alkoi kun matkustimme syksyllä 2019 ensin Hollantiin ja sitten Kaukoidän risteilylle.
Karjaristeilyjä ne olivat teidän asiantuntemusta lainaten. Eikö tämä yhteenveto kerro jotain. Miksi kaikki kiva ja hyvä lannoitetaan sillä itsellään.
Pyh, olevinaa mukamas, pyh ;))- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin siinähän se taas pulpahti pintaan se kateus ja ilkeän ihmisen myrkyn vihreä hengitys oikein palstalle asti saapuu OMG
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis ” katsellut” tämän ihmisen sanoja netissä? Kaikki kymmenettuhannet viestitkö yli 20 v ajalta?
Ymmärrät siis tänään mitä jotkut kadehtivat häneltä, oletkin varmaan ainoa kadehtija.Ei tarvinnut oikein monta lukea kun huomasi missä mennään . Enkä mitenkään edes viitsisi kelata taakse päin . Joten älä viitsi saada aikaan mitään näsäviiisaalla tavalla . Anna olla. Asia kysymys tämä nyt vaan on, sanasta kateus joka on niin monen ihmisen tunnusmerkki .
Joten en ala sinun kanssasi riitelemään . Kun tiedän. Ihan vaan kateuden lähtökuopat ja miten se ilmenee. En ole maininnut ketään edes nimeltä ihan vaan noin yleisesti tässä myt vaan keskustellaan kateellisista ihmisistä, joten älä meneminen yksityisyyteni asioista keskustelun perusteella , , ota vaan iisisti ei tämä pitäisi olla mitenkään vieras asia aiheena koska sitä on jokapuolella missä on ihmisiä joilla ei ole tiedossa sosiaaliset koodit ja kyky keskusteluun asiakannalla . - Anonyymi
korppis kirjoitti:
Näinä kymmeninä vuosina joista maitsit, en ole juurikaan muuttanut kirjoitustyyliäni.
Muistelette vanhoja sillä eihän teille uusia tapahdukaan. Kauhistelette hääjuhlassani leikittyä olmi-leikkiä joskus 80-luvulla. Tai nuoruusvuosiani 60-luvulla kun partyissä löin paistinpannulla tyttöystävääni lähennelleen miehen päähän. Tai äitini, vanhan kansan ihmisen tapaa viitata kintaalla pahoihin puheisiin.. haistakoon pitkät paskat kuin haravan varsi.
Tai voi sitä halveksuntaa kun kerroin mökkielämästämme. Se oli näille kateellisille mökkirähjä paskalammen rannalla.Kun timpuroin terasseja, jotka toki ei ole ydinteknologiaa nekin tein mielestänne paskasista jätelavoista. Kertoessani pakollisista kesäpaikan töistä, suurimman huomion sai huusin tyhjennys. Mökki ihmisten yhteisössä se on tavan touhua.
Kateutta se on puhdasta kateutta. Elämäni on ollut tapahtumarikasta ja onnellista. Olen saanut nähdä maailmaa mieheni rinnalla ja minulla on toinen perhe Hollannissa.
Voi luoja sitä metakkaa joka alkoi kun matkustimme syksyllä 2019 ensin Hollantiin ja sitten Kaukoidän risteilylle.
Karjaristeilyjä ne olivat teidän asiantuntemusta lainaten. Eikö tämä yhteenveto kerro jotain. Miksi kaikki kiva ja hyvä lannoitetaan sillä itsellään.
Pyh, olevinaa mukamas, pyh ;))Minä olen kyllä onnellinen että on ihan oma biologinen perhe ja lähisuku tässä omassa maassa ja on omia lastenlapsia ja lastenlastenlapsia, jotka olen tuntenut syntymästä saakka. Oli vain yksi onnellinen pitkä avioliitto. Itse sinä mitätöit näitä tavallisempia ehjiä elämänkulkuja, tuon vanhana tavatun miehesi suvun nostat jalustalle. Sellaista teennäistä hehkutusta ei arvosteta eikä ainakaan kadehdita. Pääasia tuntuu olleen että pääsit tämän vanhuksesi siivellä matkoille.
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen kyllä onnellinen että on ihan oma biologinen perhe ja lähisuku tässä omassa maassa ja on omia lastenlapsia ja lastenlastenlapsia, jotka olen tuntenut syntymästä saakka. Oli vain yksi onnellinen pitkä avioliitto. Itse sinä mitätöit näitä tavallisempia ehjiä elämänkulkuja, tuon vanhana tavatun miehesi suvun nostat jalustalle. Sellaista teennäistä hehkutusta ei arvosteta eikä ainakaan kadehdita. Pääasia tuntuu olleen että pääsit tämän vanhuksesi siivellä matkoille.
Löysin rinnalleni luotettavan ihmisen näinkin vanhana ja olen onnellinen. Minulta ei puutu mitään. Onhan minullakin aikaisempi perhe, sukua ja läheisiä täällä joten se on ihan tavan arkea minulle. Sinun elämäni mitätöinti menee kateuden piikkiin. En sisäistä siipeily ajatusta.
Olen yksin elättänyt ja kouluttanut lapseni, ostanut asunnot ja kesämökin ihan itse.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrät siis tänään mitä jotkut kadehtivat häneltä, oletkin varmaan ainoa kadehtija.Ei ole riskiä minuun nähden että kadehtisin jotain , miksipä sitä tekisinkääm olen vaan ihan tyytyväinen olooni sellaisena kun se on.katto pään päällä ja ruokaa kaapissa ne on niitä perustarpeita mitä ihmisellä tulee olla . Kateus on meidän perheessä aina ollut tuntematon käsitä. Olen omille lapsillekkin aina sanonut että jos jotain haluaa niin sen etten tehdään työtä ja ivat tehneet myös , miksi välittäisin jonkun toisen elämästä . Mutta se että naisena haluan kannustaa toista naista. On tullut kasvatuksen mukana .että kadehditaan toista ei tuo kadehtijalle niitä asioita mitä kadehtii. Siis ihan turha tunne.
Ja en koskaan halua olla edes lähelläkään ihmistä joka on peruskateellinen se pilaisi päiväni . Joten näillä mennään ja hyvä niin - Anonyymi
korppis kirjoitti:
Näinä kymmeninä vuosina joista maitsit, en ole juurikaan muuttanut kirjoitustyyliäni.
Pyh, olevinaa mukamas, pyh ;))Ihan sulaa kateutta sellaiset kommentit mitä olet saanut. Ajatuksella ettei tuomtarvitse sitä mitä minullakaan ei ole, ja sitten kuten i lopuksi aina että ”luuleeko tuo olevansa joku ”
Ihan kun joku luulisi, sillä jokainen tietää että on joku kuinkas muuten .
Se että jotkut matkustelee. On minullekin ollut rakas harrastus ja siksi nautin kun joku toinen matkustaa , ajattelen että ihanaa nyt saavat nähdä kaikki ne nähtävyydet joita minäkin haluan nähdä , vaan en oikein tajunnut että kun vuosia tulee lisää niin ei sitä niin helposti lahdetäkkään matkoille ja kun vielä puolisokin on nukkunut ikuiseen uneen. Niin ei halua yksin oikein pidemmille matkoille lähteä edes.
Matkustelu avartaa ja on ihana nähdä toisten maitten asumis ympäristöä pieniä kyliä ja kapeita maanteitä ihania vuoria ja vesiä joissa on kristallin kirkas pinta . Katsoa paikallisten ihmisten yrityksiä eri alalla ja tutustua heihin kehon kielen kautta kun ei aina pärjää muulla tavalla .
Siis antoisaa se on , ja oikein rakastan kuunnella tunti kaupalla jos joku on ollut jossainpäin maailmaa ja kertoo kokemuksistaan. Silloin se ihminen on todella joku suurella J kirjaimella .
Minulla on ystävätär joka on ollut 70 eri maassa ennen miehensä kanssa, vaan nyt menee yksin , ja hän kirjoittelee ihania matkakertomuksia niin elävästi että melkein itse luulee olevansa paikalla .
En usko että hänkään on ihan ; ilman kateutta saanut elää , kuulin jo kerran että jollain oli ongelmia siitä millä rahoilla hän oikein matkustaa. , siis huolta pidetään . Minun veljeni on yhtä mittaa myös jossain maassa ja laittelee viestiä , en tiedä jos heitä joku kadehtii , mutta eivät ole sitä sorttia että välittäisivät .
Tyttäreni on aina menossa heti kun vähänkin saa järjestetyksi vapaata töistään joten ihmiset matkustaa ja hyvähän se on että saa nähdä maailmaa, tunnen niitäkin jotka ovat asuneet samalla kadulla syntymästään asti, eivät ole koskaan käyneet missään , ja siksi he eivät voi ymmärtää että jotkut toiset ihmiset elävät eri tavalla kun muut , ja silloin ollaan kateellisia ja epäuskoisia.
Tuosta terassista tuli mieleen että minäkin olen tehnyt edelliseen taloomme terassin kysyin vaan osaajalta neuvot , ja heti oli naapurin isäntä siinä sanomassa että ei tyttö ressu tuosta mitään tule se on miesten työtä , siis piti olla hänenkin alentamassa , terassi tuli valmiiksi ja ystävät kehuivat , meni vähän aikaa m kun naapurikin teki terassia , kesti kaksi vuotta että niin kai ne ”miehet ” sitten tekee , minä naisena timpuroin viikossa valmiiksi .
Mietin sitä kun nimitteli minua tytöksi , että,olikohan se kohteliaisuus vai haukkumasana koska silloin lähentelin neljääkymppiä 😂😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen kyllä onnellinen että on ihan oma biologinen perhe ja lähisuku tässä omassa maassa ja on omia lastenlapsia ja lastenlastenlapsia, jotka olen tuntenut syntymästä saakka. Oli vain yksi onnellinen pitkä avioliitto. Itse sinä mitätöit näitä tavallisempia ehjiä elämänkulkuja, tuon vanhana tavatun miehesi suvun nostat jalustalle. Sellaista teennäistä hehkutusta ei arvosteta eikä ainakaan kadehdita. Pääasia tuntuu olleen että pääsit tämän vanhuksesi siivellä matkoille.
Luulen että,ole kateudesta vihreä lue itse kirjoituksesi. Ja näe se muiden silmin . Onko koskaan mielessä rajat mitä asioita ei kirjoiteta , vai katsotko oikeudeksesi alkaa toisen Yksityis elämääkin raapimaan . Ole vaan onnellinen siitä,perus perheestäsi vaikka ei se oikein onnellisen ihmisen jutuilta näytä kun otetaan esiin toisen avioliitto ja siitä sitten ne ennakkoluulot.
Kullakin on oma tyylinsä elää ainulla myös , joten pidät vaan huolen siitä perheestäsi. Äja lopetat mielikuvittelemasta miten joku toinen elää , puhut siipeilystä , tiedätkö mitä siitä sanotaan laki kirjassa. Jos tuollaisia syyttelet . Ei kellekkään niin sanota , siis kateus se siinäkin tuli esille ihan siinä muodossa kun se in tavallisinta. Siis sinä et ole onnellinen
Tasapainoinen ihminen ei koskaan tunne tarvetta tuollaiseen Mitä kirjoitat . Et ilmeisesti edes tajua että sinä loukkaat noilla puheillaan sitä jolle sanasi kohdistat ja katsoppas kun työtätekevillä naisilla on oma palkka ja sitten saavat oman eläkkeen , joten ei heidän tartte siipeillä mitenkään , ja kun ollaan aviossa nii kaikki on yhteistä .
Valitse hieman mitä sanot noilla jutuillasi alennat niin monta muuta maista ihan kunnaiden olisi joku tahdoton olento joka vaan on jonkun kanssa . Naiset tänään ovat hieman eri luokkaa , muista että eletään tasa-arvon aikaa ja ymmärrä mitä se tarkoittaa . - Anonyymi
korppis kirjoitti:
Pyh, olevinaa mukamas, pyh ;))Itsellekö se oleggi sanoo pyh, yrität näytellä jotain toista ihmistä, ihmistä jota olet kiusannut ja satuttanut pitkän aikaa, saman näköstä susta ei saa tekemälläkään, vaikka kuinka yrität matkia! Olet sairaan kateellinen tälle naiselle.....
- Anonyymi
se on juuri suomendemarien ja amerikkalaisten ero
kateus on verhottu köyhien asian ajamiseen kovalla liksalla ja vallantunteella
esimerkkin veronimijä harakka ministerinä 20 vuotta yliopistoa käyttänyt
dramaturgi jolla on pienehkö sijoitussalkkiu mutta joka tukee pääomien
demariyliverotusta koska on hankkinut salkkunsa pokerilla
nämä ovat toteemeja kateudessa halonenja harakka- Anonyymi
Kateus on luonteen ominaisuus ei siis mitenkään kuulu mitä poliittista puoluetta äänestää, jos nyt niin yksinkertaisesti sen perustelut.
- Anonyymi
Tuo saattaa selittää esim koulukiusaajien olemusta. Miksei muidenkin.
- Anonyymi
Etkö itse ole koskaan kadehtinut??
Minä tunnustan, että olenkateellinen niille, joilla on lauluääni, minulle sitä ei ole suotu. No se oli varmaan loppu, kun sitä jaettiin ja sain "vain" piirtämisen lahjan.- Anonyymi
olen kateellinen linnuille jotka osaavat lentää
ja muutapskaa Minä osasin laulaakin ; ) niin silloin nuorena, harjoituksen puutteessa taidot ovat ruostuneet.
Tein päivällä piknic-aiheisen pohjustuksen kankaalle. Piirsin hiilellä, maalaan myöhemmin.- Anonyymi
Harakkakin laulaa äänellään.
- Anonyymi
Minä,en ole koskaan ollut kateellinen koska osaan ajatella asiat niin että minulla omanlaisesi elämä jollain toisella toisenlainen elämä . Siis mitä siinä pitäisi kadehtia, jos jollain on hieno auto niin jos tekee mieli sellaista niin ostan sen siitähän sillä pääsee, mutta että kadehtia jonkun toisen elämää ei mahdu minun päähäni. Siis minulle on ainoastaan minun elämäni juuri sellaista kun sen haluan olevan .
Jos jollain on hyvä laulun ääni niin en minä sellaista saa karehtimalla , ihailen vaan sitä joka osaa . Joten ihmisillä on erilaisia lahjoja joku osaa laulaa toinen tanssia kolmas piirtää ,neljäs kirjoittaa kirjan viides on mukana kunnallisessa toiminnassa , kuudes perustaa oman firman jne kaikenlaisia osaamista on mutta kaikki osaamisen eivät ole yhdellä ihmisellä. Siis kateus on hyvin turha tunne ja tekee ihmisen hyvin ilkeäksi.
En ole koskaan osannu ymmärtää miksi on kateellinen, toimeen tuleminen selviö että pitäisi uhrata elämä rikastumiselle. Onko rikkaat niin omahyväisiä ettei soisi köyhälle mitään jos joutuisivat luopumaan saavutetusta hyödystä, se on ahneutta ja kateellisuutta.
Jokainen on oman onnensa seppä, asioista joista olisin voinut olla kateellinen on saada asua siellä missä parhaiten viihtyy, siksi en ole kateellinen jotka asuu Helsingissä.
Terveys ja elää terveenä mahdollisimman vanhaksi, siihenkään ei ole oikeus olla kateellinen.- Anonyymi
sekoukko joka on pilannut terveytensä ja on yhteiskunnan veroilla hoidettava astmapsoriasispotilas yms selittää eittei ymmärrä kateutta ja että terveys on tärkein
Anonyymi kirjoitti:
sekoukko joka on pilannut terveytensä ja on yhteiskunnan veroilla hoidettava astmapsoriasispotilas yms selittää eittei ymmärrä kateutta ja että terveys on tärkein
Yhteiskunnan varoilla hoidettava, esim. psoriasista ei voinut nuorempana estää tulemasta, muut sairauden lääkkeet on halpoja, kateellisena toivot että joutuisin itse maksamaan varmasti maksaisin jos olisi tarvis.
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Yhteiskunnan varoilla hoidettava, esim. psoriasista ei voinut nuorempana estää tulemasta, muut sairauden lääkkeet on halpoja, kateellisena toivot että joutuisin itse maksamaan varmasti maksaisin jos olisi tarvis.
ekoukko maalta tietää kaiken matuista ja kielistä kieliä mukaan lukein suonta oppimaton
koluja kämätön
edes suonen kieli eisuju vasti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ekoukko maalta tietää kaiken matuista ja kielistä kieliä mukaan lukein suonta oppimaton
koluja kämätön
edes suonen kieli eisuju vastiOnpa herkullista luettavaa tuo suonenkielinen tekstisi.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
koluja kämätön
edes suonen kieli eisuju vastiSinä näytät kykenevän vain perskärpäseksi "koluja kämätön".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä pahempaa sinä olet paha ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pertikillä on ajattelukyky tallella. Toista se on sinulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
koluja kämätön
edes suonen kieli eisuju vastiKiitos persu, saammekin näistä kommenteistasi hyvän käsityksen mm. persujen
älyn tasosta:
"ekoukko maalta tietää kaiken matuista ja kielistä kieliä mukaan lukein suonta oppimaton
koluja kämätön
edes suonen kieli eisuju vasti" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos menisit muualle siitä ilveilemään iän ikuisilla uusinnoillasi samasta asiasta . Miksi olet yleensä palstalla kun kukaan ei sunun kirjoittamista edes välitä jahtaat samaa ihmistä koko ajan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos persu, saammekin näistä kommenteistasi hyvän käsityksen mm. persujen
älyn tasosta:
"ekoukko maalta tietää kaiken matuista ja kielistä kieliä mukaan lukein suonta oppimaton
koluja kämätön
edes suonen kieli eisuju vasti"😂😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pertikillä on ajattelukyky tallella. Toista se on sinulla.
Pörtikki on siilin vamo
Siili pekuttaa koluja käymätöntä junttia
Paristo toimii täälä ja pekuttelee julkiastisesti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos menisit muualle siitä ilveilemään iän ikuisilla uusinnoillasi samasta asiasta . Miksi olet yleensä palstalla kun kukaan ei sunun kirjoittamista edes välitä jahtaat samaa ihmistä koko ajan .
Viltun pörtikin tukia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pörtikki on siilin vamo
Siili pekuttaa koluja käymätöntä junttia
Paristo toimii täälä ja pekuttelee julkiastisestiVamo. petkuttaa täälä
😂. 😂. 😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vamo. petkuttaa täälä
😂. 😂. 😂Korjaus pekuttaa
- Anonyymi
Köyhät siivotaan Siperiaan tapettaviksi.
- Anonyymi
Siperiaanko ? Tuskin. PS:hän haluaa joka kylään lisää ampumaratoja.
- Anonyymi
Presidentin tehtävästä maaliskuussa väistyneen Sauli Niinistön tulot jäivät pienemmäksi kuin Halosella
hane ahlosella - Anonyymi
Eräänlaista kateutta tämäkin.
https://yle.fi/a/74-20123021- Anonyymi
samaa mielitä en tosin klikannut
Syyskuussa 2024 konkurssihakemuksen jättäneen maarakennusfirma E.M.Pekkisen toimitusjohtaja Tahvo Pekkinen tienasi vielä vuonna 2023 ansiotuloina 143 000 euroa. Tämä vastaa karkeasti vajaan 12 000 euron kuukausipalkkaa. - Anonyymi
Se on persujen rasismia.
- Anonyymi
köyhistä puhuminen on naamioitua kateutta suomessa jota asian tuntiat
kättävät filosofit ja muutyöttömät ja tällä palstalla köhät elämänsä läskisoosilla
elänneet autoilevat perheelliset rassukat joiden ilo on lastenlasten ahneus
joululahjoihin- Anonyymi
Opettelisit kirjoittamaan...
nim. kättävä asian tuntia - Anonyymi
jossain väitetään että hamasin samonat HS on julkaissut tapetunpuhakan verotietoja
kuin tyhmää vain
niiltä puuttuu täysin moraali hamasin samonisssa
en ole tilaaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jossain väitetään että hamasin samonat HS on julkaissut tapetunpuhakan verotietoja
kuin tyhmää vain
niiltä puuttuu täysin moraali hamasin samonisssa
en ole tilaajaOpettelisit kirjoittamaan...
- Anonyymi
Jätetään se vain tunteeksi. Soinilaiset kalusteet vie pitäksi ajaksi ulosottoon ja siellä vaaditaan vahingoniloa.
- Anonyymi
Vertailu syntyy kateudesta..!
- Anonyymi
Mitä heikompi itsetunto ihmisellä jollain elämän alueella on, sitä herkemmin kateuden tunteet pulpahtavat pintaan.
Ylemmyyden tunne ja itsensä kehuminenkin saattaa olla keino yrittää selviytyä kateuden kanssa kuten on huomattu palstan narsisteista.- Anonyymi
Tuo kateus käy ilmi siinäkin, että narsisti ei salli kehuja kenellekkään muille, vaan leimaa sen manipuloinniksi. Mutta onneksi nämä kiitosta ja suosiota saavat ovat niin terveitä ja vahvoja henkisesti, että ovat tuollaisen kateuden yläpuolella.
- Anonyymi
Yleensä se ilmenee juuri omasta riittämättömyydestä kateuden tunne . Ja se joka saa jotain aikaan elämässään painetaan kateellisten toimesta maan tasalle.
Muutenhan ei ilkeyttä edes syntyisi.
- Anonyymi
Jos joku asia on minulta pois niin se ei ole kateuden aihe.
Jos joku minulle kuuluva asia on vieraalla niin koen tilanteen epäoikeudenmukaiseksi.
Kun joku on menestynyt onnellaan tai omilla ansioillaan niin minusta on mukavampaa nähdä lähelläni tyytyväisiä ihmisiä. Kadehtiminen on ihan turhaa energian haaskaamista.
Mitä se kennellekään lisää. Ei mitään muuta, kun pahaa oloa.
Se mitä minulla on, ei ole keneltäkään pois ja mitä toisilla on, ei ole minulta pois.
Elämänkatsomukseni myötä tuo on selväksi itselleni tullut.
Pitkässä juoksussa, sitä niittää, mitä kylvää.
Kadehtiminen ei ainakaan ole hyvää kylvöä.
Hyvinvoivia onnellisia ihmisiä on paljon mukavanpi katsella, kun onnettomia ja surullisia.
Olkaamme siis iloisia, jos asiat ovat hyvin.
Jos suuntaamme katseemme ympäri maailmaa, se mitä siellä nyt näemme, sellaistako haluamme.
Emme takuulla.
Meillä täällä on kaikki suht´ hyvin. Miksi emme jakaisi iloja, siinä, kun surujakin.- Anonyymi
Noin miljoona suomalaista voi huonosti, jos tarkkoja ollaan ja hallitus tekee lisää huonostivoivia. Suomesta on tehty reilussa vuodessa pahoinvointiyhteiskunta.
Kun suuri osa kansasta voi huonosti se heijastuu koko yhteiskuntaan,
paitsi hallituksen ja porhojen piireihin, jotka eivät muitten elämästä tiedä mitään
eivätkä haluakaan tietää. - Anonyymi
Usein ovat jääneet murrosikäisen tasolle ainakin siitä päätellen miten ilmaisevat kateutensa
Koska se on niin läpinäkyvää
Itse olen ainakin ylpeä jos joku nainen saavuttaa jotain työllään jota tekee sitkeästi , koska olen itsekkin nainen Siinä on ylpeä siitä että joku haastaa itsensä johonkin työhön joka vaatii osaamista , ja sitten onnistuu siinä ja tuloksesta saavat muutkin nauttia. Silloin on meikäläiselläkin hyvä mieli niin , kun näkee toisen naisen onnistuvan ja saavan päätökseen haastavan työn .
Niin että kyllä jokaisen. Luulisi itse olevat tietoinen miksi ilkeilevät , miksi jonkun ihmisen tekemiset ovat heille tärkeää painaa maan rakoon . Juu, kateus sen aiheuttaa .ei mikään muu. Anonyymi kirjoitti:
Noin miljoona suomalaista voi huonosti, jos tarkkoja ollaan ja hallitus tekee lisää huonostivoivia. Suomesta on tehty reilussa vuodessa pahoinvointiyhteiskunta.
paitsi hallituksen ja porhojen piireihin, jotka eivät muitten elämästä tiedä mitään
eivätkä haluakaan tietää.Ukrainassa on sota. Sudanissa on sota. Gaza-Israeli sodassa ja pari maata lisäksi ym.
Miljoonia pakolaisia kulkee ympäri maapalloa.
Se on mihin vertaa ja mitä muitten elämästä tietää, että voi verrata.
Kaikki on suhteellista.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Ukrainassa on sota. Sudanissa on sota. Gaza-Israeli sodassa ja pari maata lisäksi ym.
Miljoonia pakolaisia kulkee ympäri maapalloa.
Se on mihin vertaa ja mitä muitten elämästä tietää, että voi verrata.
Kaikki on suhteellista.Kun asiat suhteutetaan väestömääriin, maailmassa ei ole milloinkaan ollut niin vähän sotia kuin nykyään!
Sanokaamme kolme miljoonaakin pakolaista tarkoittaa 0,0037 prosenttia maailman väestöstä, joskus 100- 1000 vuotta sitten vastaava prosenttiluku pakolaisista olisi ollut usein 5- 15 prosenttia..
Kaikki on tosiaan suhteellista! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun asiat suhteutetaan väestömääriin, maailmassa ei ole milloinkaan ollut niin vähän sotia kuin nykyään!
Sanokaamme kolme miljoonaakin pakolaista tarkoittaa 0,0037 prosenttia maailman väestöstä, joskus 100- 1000 vuotta sitten vastaava prosenttiluku pakolaisista olisi ollut usein 5- 15 prosenttia..
Kaikki on tosiaan suhteellista!Satamiljoonaa pakolaista, ei tarvitse välittää.
Anonyymi kirjoitti:
Satamiljoonaa pakolaista, ei tarvitse välittää.
Näillä main mennään, viimeisin luku on 120 milj., jotka ovat joutuneet lähtemään kodeistaan.
Käynnissä nelisenkymmentä sotaa. Vuoden 1945 jälkeen ei sotia ja konflikteja ole ollut niin paljon, kuin nyt.
(Tiedot onkinut eri lähteistä)
Onneksi ei kuuluta joukkoon.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eivätkä haluakaan tietää.Miten tuo huonosti voiminen näkyy?
Nälkään kuolleita?
Yksipuolisen ravinnon sairastuttamia?
Vaihtelevan ilmaston tappamia johtuen puutteellisesta suojautumisesta?
Vai onko huonosti voimista kun ei voi toteuttaa kaikkia mielitekojaan nähdessään jonkun muun siihen pystyvän puhumattakaan uutisten näyttämistä hyvin toimeentulevista?
Tuttavapiirini on melkoisen laaja ja kijava mutta yhtään huonosti voipaa siihen ei kuulu.
Perustyytymättömiä kylläkin. Mikään ei riitä koska on tiedossa jotain parempaa! - Anonyymi
Tunsin erään naisen jolta meni muisti pariksi tunniksi kun naapuri voitti miljoonan lotossa.
Oli niin kateellinen että meni pasmat sekaisin . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunsin erään naisen jolta meni muisti pariksi tunniksi kun naapuri voitti miljoonan lotossa.
Oli niin kateellinen että meni pasmat sekaisin .No, ei varmasti ole muisti mennyt kateudesta.
Itselläni meni muisti neljäksi tunniksi eräässä työssä, joka vaati kovaa voimainponnistusta.
Joillakin muisti on mennyt kuntosalilla.
Katsoppa Googlesta minkälainen kohtaus on TGA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eivätkä haluakaan tietää.No olisivat ajatelleet äänestyspäivänä mitä tuleman pitää mutta kun oli vaan maahan muuttajia pois ajava poppoo parveilemassa , eivätkä ymmärtäneet ettei ketään noin vaan ajeta minnekkään ei edes PS vaikka lupasi ja lupasi myös että ” kyllä me vahat hoidetaan”
Ja vanhat ne uskoivat kas kun ne sanovat olevansa viisaita.Siis mitäs nyt on sitten se vanhusten hoito kun kovasti valitetaan netissä , ja satoja kilometriä viedään ihmisiä hoitoon jos sattuu ehtimään .
Me muut tiedettiin nämä asiat jo etukäteen , mutta ei vanhat. Koska niillä oli se ns viisauden leima otsassa .
Niin että sitä saa mitä tilaa ,näinhän nämä aina ovat sanoneet , vai ?
Työläisestä tuli kerta heitolla porvari , ja ne oikeat porvarit niille nauraa kun näkivät etteivät edes tiedä minne kuuluvat, samalla mielissään äänestä , sitähän he tarvitsivat , ei siis muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, ei varmasti ole muisti mennyt kateudesta.
Itselläni meni muisti neljäksi tunniksi eräässä työssä, joka vaati kovaa voimainponnistusta.
Joillakin muisti on mennyt kuntosalilla.
Katsoppa Googlesta minkälainen kohtaus on TGA.En tarvitse Googlea mitenkään näitä on ollut vuosia työssäni . TGA saattaa myös tulla suuresta paineesta ihmiselle ja stressistä . Joten sitä tarkoitin että kade ihminen se menetti muistinsa stressaavan kateutensa kanssa . Se ottaa siis voimille olla kateellinen
Sitten on ollut niitäkin joilla muisti on ollut 24 tuntia pois , joten aika vaihtelee .
Psyykkinen stressi on ihan yhtä rasittavaa kun fyysinen , ja aiheuttaa asioita mistä monet eivät ole tietoisia.
- Anonyymi
köyhien asian ajaminen elintaso-Suomessa on sosdemäänestäjien mustaa kateutta
ja tarvetta päästä kiinni toisten ihmisten tuloihin tulonsiirroilla- Anonyymi
Mutta jotta voisi tehdä tulonsiirtoja, pitää ensin olla tuloja...onko sinulla paljon tuloja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jotta voisi tehdä tulonsiirtoja, pitää ensin olla tuloja...onko sinulla paljon tuloja?
Työnnä tulo presee siiseesi ja yritä kävellä niin kuin tyhjää vain
- Anonyymi
18:41 on persun aivopieru.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet NIIIN sivistynyt...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi yleensä roikut täällä
- Anonyymi
Vähillä tuloilla elävän elämä tulla toimeen arkielämässä joutaako siinä olemaan kateellinen.
- Anonyymi
Eli kateuden voi todeta sairaudeksi narsismiksi.Mikä ei kyllä
ole hyvä asia onkohan siihen edes pillereitä - Anonyymi
Tietyn ikäisenä tarvii että perustarpeet on kunnossa ja tilillä rahaa hätä varalle, kuluttaminen enemmän kuin tarvitsee onko siitä iloa.
- Anonyymi
Kateus on ihmistä eteenpäin ajava voima, kun naapuri osti uuden auton, minäkin kateellisena haluan uuden auton jne. Näin maailma toimii ja etenee...
- Anonyymi
Tahto parempaan elintasoon ei siihen tarvita kateutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tahto parempaan elintasoon ei siihen tarvita kateutta.
Elintaso edellyttää tulonsiirtojen leikkausta eli yliverotuksen
Eurooppa on aivan kuusessa
sossujengin kanssa ja lisää lappaa kehitysmaista synnyttämään työttömiä js lisäämään tulonsiirtoja - Anonyymi
Jos minä olisin kateellinen jostain autosta niin ostaisin sen , sillä siitä pääsee ei tartte kateutta syöttää turhaan
- Anonyymi
Minä kyllä ihmettelen, jos ihmisiä oikeasti kiinnostaa toisten ihmisten tulot ja verot.
Itseäni ehkä olisi aikoinaan saattanut kiinnostaa yleisesti eri ammateista saatavat tulot. Nyt vain ihmettelen kuinka media suoltaa klikkausotsikoita julkkiksista. Meinaa ihan jäädä Trump ja Harris otsikoiden katveeseen.Samoin, ilalla käänsin ykköseltä kolmoselle, kun tuli vaan verotietoja ja siellä sama juttu.
Niinpä suljin koko toosan.
Lähdin suihkuun ja polvisuojaani peseen.
- Anonyymi
""Kateus on ihmistä eteenpäin ajava voima, kun naapuri osti uuden auton, minäkin kateellisena haluan uuden auton jne. Näin maailma toimii ja etenee...""
Näin menee työväenluokkaisessa köyhyydessä
Suto onkin sikamoinen vaurastumisen jarru. Toisaalta työväenluokkainen elää kulutuksesta ja naapurin kulutuksen kreikanmatkojen, sutojen ... ostelun seurannasta ja kadehtii ja passivoituu matalatason raivoonsa vuodesta toiseen, köyhyys jatkuu
Media ymmärtää tämän ja sille kateuden ylläpitäminen on sika halpa ansaintakeino kuten verojen esittely - Anonyymi
Täällä netissä ei tarvirse teeskennellä, joten leuhkivia hölösuita pilkataan. Sen huonolla itsetunnolla varustettu hölöttäjä taas vääristyneessä mielessään kääntää kateudeksi itseään kohtaan. Aina sama kaava.
- Anonyymi
tuollahan on ylhäällä leuhkivia tätejä jonossa jotka kertovat miten itse eivät pysty
mihinkään mutta edes tyttäret ja tuttavat tuttävät ja tuttaret matkustelevat
kymmenissä maissa ja kehonkielellä keskustellaan kun kielitaitoa ei ole
ja mennään niin maiden läpi ettei kyltistä ehdi nimeä lukea mikä maa mikä vauhti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuollahan on ylhäällä leuhkivia tätejä jonossa jotka kertovat miten itse eivät pysty
ja mennään niin maiden läpi ettei kyltistä ehdi nimeä lukea mikä maa mikä vauhtiSiinä se taas näkyy se väärin tulkkaus . Ei ole kehumista vaan ihan vaan kerrontaa siitä että kateutta on , mutta kertojalla sitä ei ole. Ja hänkin kyllä pystyy menemään jos haluaa . Joten näin se rautalangan vääntö näissä piireissä sujuu.. muissa piireissä sitä ei niinkuin käsitetä leuhkimisena koska , se katsotaan ihan vaan tavalliseksi asiaksi , että ihmiset haluavat nähdä maailmaa , ja että se on mukava kuunnella ystävien ja tuttujen matkakertomuksia maista missä itsekkin on ollut . Onko tavalliset asiat sinulle kehumista —- minulle ei .
Joten näin se kateus taas näkyi , pistikö jotenkin silmään että joku voi sentään ilman kateutta nauttia toisten mahdollisuuksista saada matkustaa ja nähdä maailmaa.
No alappa kääntelemään nyt tätäkin tekstiä ,ihme ettei sinusta ole tullut tulkkia jonnekkin kun osaat niin kovasti käännellä asioita ja aina alentavassa mallissa, joka oikeastaan onkin sinun luonteesi . No ala nyt heti käännös hommiin ettet unohda mitään kas kun vanhanaon vaikea muistaa jos jättää asiat tuonnemmaksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä se taas näkyy se väärin tulkkaus . Ei ole kehumista vaan ihan vaan kerrontaa siitä että kateutta on , mutta kertojalla sitä ei ole. Ja hänkin kyllä pystyy menemään jos haluaa . Joten näin se rautalangan vääntö näissä piireissä sujuu.. muissa piireissä sitä ei niinkuin käsitetä leuhkimisena koska , se katsotaan ihan vaan tavalliseksi asiaksi , että ihmiset haluavat nähdä maailmaa , ja että se on mukava kuunnella ystävien ja tuttujen matkakertomuksia maista missä itsekkin on ollut . Onko tavalliset asiat sinulle kehumista —- minulle ei .
Joten näin se kateus taas näkyi , pistikö jotenkin silmään että joku voi sentään ilman kateutta nauttia toisten mahdollisuuksista saada matkustaa ja nähdä maailmaa.
No alappa kääntelemään nyt tätäkin tekstiä ,ihme ettei sinusta ole tullut tulkkia jonnekkin kun osaat niin kovasti käännellä asioita ja aina alentavassa mallissa, joka oikeastaan onkin sinun luonteesi . No ala nyt heti käännös hommiin ettet unohda mitään kas kun vanhanaon vaikea muistaa jos jättää asiat tuonnemmaksiNo. Mikä pätevyys sinulla on kenenkään palstalla kirjoittavan luonteesta tehdä johtopäätöksiä yhden kirjoituksen perusteella ?
No eipä noissa matkoissa edes ole mitään kehumista, ihan tavallisia tusinareissuja eikä edes kalliita nykyisin. Suurin osa on vaan jo matkustanut tarpeekseen, ei enää ole halua lähteä maailmaa kiertämään kun on nähty jo tarpeeksi.
Pilkkaamista tuo on eikä kateutta. No eihän se pilkkaaminenkaan ole kaunista, varsinkin kun se otetaan noin tosissaan. - Anonyymi
En ole nähnyt kenenkään leuhkivan täällä, mutta eräät tulkitsevat kaiken leuhkimisena jos jokin asia poikkeaa siitä miten he elävät elämäänsä , silloin se kuulemma on leuhkimista . Minun mielestäni jos sanoo että joku leuhkii niin siinä jo kateus piilee. Ei kai tavallisella ihmisellä ole mitään leuhkimista .
Sitten se ” tavallinen elämäkin ” on erilaista jokaisella.
Se joka minulle on ihan tavallista, saattaa jollekkin toiselle olla epätavallista ja sitten sanoo että tuo leuhkii . Ja täten pitää itseänsä jotenkin mallina miten muidenkin pitäisi olla ja ajatella . Vapaus on valttia . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No. Mikä pätevyys sinulla on kenenkään palstalla kirjoittavan luonteesta tehdä johtopäätöksiä yhden kirjoituksen perusteella ?
No eipä noissa matkoissa edes ole mitään kehumista, ihan tavallisia tusinareissuja eikä edes kalliita nykyisin. Suurin osa on vaan jo matkustanut tarpeekseen, ei enää ole halua lähteä maailmaa kiertämään kun on nähty jo tarpeeksi.
Pilkkaamista tuo on eikä kateutta. No eihän se pilkkaaminenkaan ole kaunista, varsinkin kun se otetaan noin tosissaan.Yhden kirjoituksen perusteella ???????, väänsit taas.
Niitä ivailuja on vaikka miten paljon ollut . Kannattaako jatkaa , anna olla ..
Ei kukaan ole kehunutkaan vaan kertonut
Afrikan viidakossa kun vaeltaa niin ei näy tusinamatkojen ihmisiä , he makailevat jossain ottaen aurinkoa ja uivat meressä
Eikä polttavansa hiekka aavikossa heitä myöskään ole.
Ihan niin suurin osa ihmisistä on matkustellut kuka minnekin siinä ei ole niinkuin mitenkään erikoista mielestäni. Mutta toisten matka kertomuksia on kiva kuunnella mitä ovat kokeneet. , ei tulisi mieleenkään olla kellekkään siitä kade
Olen nähnyt sitä rautalangan vääntöä sen verran että voin sanoa että sitä tapahtuu.
Ja toisaalata tiedän ettei sille voi mitään , se jolla on sellainen luonne että vääntelee asioita tekee sitä hautaan asti.
Eikö siitä saisi sanoa , koska se on sentään vaan totta , mitä olen lukenut palstalla
Erästä ihmistä pommittivat ivaten ilman mitään syytä edes . Se tuntui kamalalta siksinettä ihmisillä on niin alahainen moraali . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja mennään niin maiden läpi ettei kyltistä ehdi nimeä lukea mikä maa mikä vauhtiVäärin ei ole oystymisestä kyse ainoastaan aiitä ettei ole mitenkään halukas yksin lähtemään maailmalle seikkailemaan . . Muttta pystyy kunnon puolesta vaan ei oikein omin päin haluta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja mennään niin maiden läpi ettei kyltistä ehdi nimeä lukea mikä maa mikä vauhtiAiis missä luki niin ettei ehdi nimeä lukea. Siellä missä on käyty ei aina ole edes minkäänliäaiståia tienviittoja, ehkä turistimaissa niitä on . Joten miksi väännät
- Anonyymi
kadehdin lisäksi Carl Bidltiä häntä haastateltiin tylsän näköisessä paikassa olisiko joku toimisto jossa joku nuorempi pukumies söi jotain taustalla siis
Amerikan talouskanavassa äsken
Bidlt oli Kööpenhaminassa jossain
kadehdittavaa, ruotsi kotikielienä hyvä englannin taito ja kohtuu keskiluokan tulot
täällä metsässä on vain pakkoruotsi ja veronimijädemarit kyttäämässä yliveroilla
ja ryssänkanssa rakentamassa kaasuputkia
vaikka kaasuputki-Saksa-myyn Hampurin sataman Kiinalle-Scholz
jotta ne ostaa meltiltä autoja
vaikka demari-Saksa sai juuri woketurpiin täystyrmäyksen. Scholz on pahanluokan demari Hampurin Altonasta
olen kateellinen Bildtille, Pohjoismaissa kuin kotonaan siihen ei täällä metsässä päästä helpolla, pakkoruotsi tietty pois mutta siis saksan ja ranskan taito tilalle kaikille suomen jälkeen englanti - Anonyymi
Meidän Stubb päihittää Bildtin kielitaidossa ja muutenkin pärjää muuallakin kuin pohjoismaissa Bildtiä paremmin.
- Anonyymi
Kyllä meidän äiti teidän äitin voittaa.
Minä olen meiltä ja muut on meitin grannista.
Kyllä meitilläkin vielä sauna palaa!
Aina mun ääneni raitilta kuuluu, vaikkei mua nääjy!
Kyllä käyp katteeks. Trenkipoijjaasta on alakanu, ja nyt fennian takaa katteloo.
Oppia ikävä kaikki.
Mkt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä meidän äiti teidän äitin voittaa.
Minä olen meiltä ja muut on meitin grannista.
Kyllä meitilläkin vielä sauna palaa!
Aina mun ääneni raitilta kuuluu, vaikkei mua nääjy!
Kyllä käyp katteeks. Trenkipoijjaasta on alakanu, ja nyt fennian takaa katteloo.
Oppia ikävä kaikki.
Mkt.Eiku Mkr.
En ole koskaan hyysännyt kateuden vihreää käärmettä povessani.
On kai vain inhimillistä, että jos näkee jotain mitä joku toinen on saavuttanut ja itsekin olisi halunnut niin mielessä käväisee ajatus että voi jospa minäkin. Pieni haikeus, kun ei kaikkea kuitenkaan voi saada ja kenenkään onni ei ole täydellinen.
Kateudeksi se muuttuu, jos se aiheuttaa katkeruutta, pahansuopuutta, ikäviä ajatuksia ja toiveita muita ihmisiä kohtaan.
Ei kuulu syntieni listaan.- Anonyymi
Kyllä sinä aika ikäviä ajatuksia olet jopa tuntemattomiin palstalaisiin kohdistanut, milloin mistäkin syyttänyt . Perustit oman facenkin koska palstan taso ei tyydyttänyt vaan liilet olevasu jotenkin parempi. Kyllä se kateuden vihreä katkera sappi usein jutuistasi esiin purskahtaa.
Et ollenkaan anna itsestäsi onnellisen ihmisen kuvaa . Oma katkera mielesi uskottelee että sinulle oltaisiin kateellisia tuosta kirjailijan ominaisuudesta. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinä aika ikäviä ajatuksia olet jopa tuntemattomiin palstalaisiin kohdistanut, milloin mistäkin syyttänyt . Perustit oman facenkin koska palstan taso ei tyydyttänyt vaan liilet olevasu jotenkin parempi. Kyllä se kateuden vihreä katkera sappi usein jutuistasi esiin purskahtaa.
Et ollenkaan anna itsestäsi onnellisen ihmisen kuvaa . Oma katkera mielesi uskottelee että sinulle oltaisiin kateellisia tuosta kirjailijan ominaisuudesta.Et voi olla enempää väärässä tulkinnoissasi.
Minä en ajattele että kukaan olisi minulle kateellinen, vaan kerron kirjoittamisestani, koska se on minulle iloinen asia, tuottaa minulle suurta tyydytystä ja haluan jakaa sitä muillekin. Toivon myös että muutkin innostuisivat harrastamaan jotain itseään kiinnostavaa ja oita on jostain syystä joutunut lykkäämään aina. Meillä ei ole rajattomasti aikaa.Anonyymi kirjoitti:
Et ollenkaan anna itsestäsi onnellisen ihmisen kuvaa . Oma katkera mielesi uskottelee että sinulle oltaisiin kateellisia tuosta kirjailijan ominaisuudesta.Olet siis sitä mieltä, että Paloma on kateellinen " palstalaisille " ja onneton ihminen, no, ei voi mennä pahemmin pieleen aatoksesi, nousiko vihreä sappesi kurkkuun, röystäise ennenkuin kirjoitat, se auttaa.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Et voi olla enempää väärässä tulkinnoissasi.
Minä en ajattele että kukaan olisi minulle kateellinen, vaan kerron kirjoittamisestani, koska se on minulle iloinen asia, tuottaa minulle suurta tyydytystä ja haluan jakaa sitä muillekin. Toivon myös että muutkin innostuisivat harrastamaan jotain itseään kiinnostavaa ja oita on jostain syystä joutunut lykkäämään aina. Meillä ei ole rajattomasti aikaa.Luulisi että kirjailija osaa kirjoittaa niin ettei synny vääriä kuvia lukijalle. Kyllä sen kateuskortin olet monasti lyönyt pöytään täällä, mutta sinähän muuntelet aina noita sanomisiasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ollenkaan anna itsestäsi onnellisen ihmisen kuvaa . Oma katkera mielesi uskottelee että sinulle oltaisiin kateellisia tuosta kirjailijan ominaisuudesta.tottakai pitää puolustautua
kuin Einstein (luuletteko että oli vain juhlittu, väärin)
ei kukaan anna periksi kun oikeassa
Ploma on menestyjä poliglotti ja hänellä on koko elämän -ura
mikä on poikkeuksellista siis aina jotain
OMITUISIN piirre Plomassa on ettei hän muuttanut Suomeen eli tässä
nähdään miten heikko vetovoima Suomella on maahanmuuttajiin, joilla
on valintamahdollisuuksia (Ploma) - Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että Paloma on kateellinen " palstalaisille " ja onneton ihminen, no, ei voi mennä pahemmin pieleen aatoksesi, nousiko vihreä sappesi kurkkuun, röystäise ennenkuin kirjoitat, se auttaa.
No ehkä ei palstalaisille kateellinen, vaan vaikuttaa kateelliselta luonteelta. Oma elämä ei ehkä mennyt kuten haaveili ja on jotenkin uhriutunut, ei saa haluamaansa huomiota ja arvostusta. Suomalainen ei ole korkeassa kurssissa Ruotsissakaan eikä USAssa. Kova elämä yksinhuoltajana , joutunut uhrautumaan ja vasta vanhana saanut kirjoittaa . Onnellinen ihminen ei aina arvostele muita eikä roiku vihaamallaan palstalla kärsimässä väärin tulkintoja.
Anonyymi kirjoitti:
No ehkä ei palstalaisille kateellinen, vaan vaikuttaa kateelliselta luonteelta. Oma elämä ei ehkä mennyt kuten haaveili ja on jotenkin uhriutunut, ei saa haluamaansa huomiota ja arvostusta. Suomalainen ei ole korkeassa kurssissa Ruotsissakaan eikä USAssa. Kova elämä yksinhuoltajana , joutunut uhrautumaan ja vasta vanhana saanut kirjoittaa . Onnellinen ihminen ei aina arvostele muita eikä roiku vihaamallaan palstalla kärsimässä väärin tulkintoja.
"En ole koskaan hyysännyt kateuden vihreää käärmettä povessani.
On kai vain inhimillistä, että jos näkee jotain mitä joku toinen on saavuttanut ja itsekin olisi halunnut niin mielessä käväisee ajatus että voi jospa minäkin. Pieni haikeus, kun ei kaikkea kuitenkaan voi saada ja kenenkään onni ei ole täydellinen.
Kateudeksi se muuttuu, jos se aiheuttaa katkeruutta, pahansuopuutta, ikäviä ajatuksia ja toiveita muita ihmisiä kohtaan.
Ei kuulu syntieni listaan."
Epäonnistut täysin luonteeni analysoinnissa. Toivottavasti et sillä ansainnut elantoasi.
Suomalaisuus on kovassa kurssissa sekä USA:ssa että Ruotsissa. Aivan huippukurssissa E-Amerikassa. Olen saanut sen huomion ja arvostuksen mitä olen tarvinnut ollakseni onnellinen, missä tahansa olen asunut. Rimani ei ole kovin korkealla ja osaan iloita pienistäkin asioista ja olla tyytyväinen elämääni sellaisena kuin se osakseni on langennut.
Toksisista ihmissuhteista olen onnistunut myöskin pysymään erossa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ollenkaan anna itsestäsi onnellisen ihmisen kuvaa . Oma katkera mielesi uskottelee että sinulle oltaisiin kateellisia tuosta kirjailijan ominaisuudesta.No niin jo taas alkoi , onko kielessä käynyt mitenkään että olet tulkinnut Paloman väärin sen käsityksen minä sain joka kerta kun väännettiin rautalankaa.
Anonyymi kirjoitti:
tottakai pitää puolustautua
on valintamahdollisuuksia (Ploma)Olin matkalla Suomeen, kun juutuin Arlandaan matkalla ja minut houkuteltiin kokeilemaan Ruotsia ensin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ollenkaan anna itsestäsi onnellisen ihmisen kuvaa . Oma katkera mielesi uskottelee että sinulle oltaisiin kateellisia tuosta kirjailijan ominaisuudesta.No jos ei olla kateellisia siitä että hän on muutamia kirjoja kirjoittanut niin MIKSI ivataan eikös ennemmin olisi oikein että naiset tukisivat toista naista . Mutta ei nämä , ivalliset kommentit ne vaan lentelee näiden taholta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulisi että kirjailija osaa kirjoittaa niin ettei synny vääriä kuvia lukijalle. Kyllä sen kateuskortin olet monasti lyönyt pöytään täällä, mutta sinähän muuntelet aina noita sanomisiasi.
Jos et ymmärrä mitä kirjoitetaan niin ei se ole kirjoittajanvikq vaan sen joka lukee ja ei ymmärrä . Miksi muut ymmärtävät oikein sanoppa se . Kas kun he eivät vihaa eivätkä ilkeile muille vaan sanovat kuten asiat ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et ymmärrä mitä kirjoitetaan niin ei se ole kirjoittajanvikq vaan sen joka lukee ja ei ymmärrä . Miksi muut ymmärtävät oikein sanoppa se . Kas kun he eivät vihaa eivätkä ilkeile muille vaan sanovat kuten asiat ovat.
Kirjailija myös ymmärtää ettei esim. sanoppa- sanaa ole kielessämme.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
"En ole koskaan hyysännyt kateuden vihreää käärmettä povessani.
Ei kuulu syntieni listaan."
Epäonnistut täysin luonteeni analysoinnissa. Toivottavasti et sillä ansainnut elantoasi.
Suomalaisuus on kovassa kurssissa sekä USA:ssa että Ruotsissa. Aivan huippukurssissa E-Amerikassa. Olen saanut sen huomion ja arvostuksen mitä olen tarvinnut ollakseni onnellinen, missä tahansa olen asunut. Rimani ei ole kovin korkealla ja osaan iloita pienistäkin asioista ja olla tyytyväinen elämääni sellaisena kuin se osakseni on langennut.
Toksisista ihmissuhteista olen onnistunut myöskin pysymään erossa.Kerro miten nämä korkeat kurssit, jopa ”huiput” näkyvät jenkeissä ja e-amerikassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tottakai pitää puolustautua
on valintamahdollisuuksia (Ploma)Mitäs Suomessa on niin mukavaa että sinne pitäisi muuttaa jos perhe on Ruotsissa. Joten sekin on tärkeä asia että saa olla lähellä omiaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjailija myös ymmärtää ettei esim. sanoppa- sanaa ole kielessämme.
Mutta murteessa on joten se siitä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet onneton, arvostelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ollenkaan anna itsestäsi onnellisen ihmisen kuvaa . Oma katkera mielesi uskottelee että sinulle oltaisiin kateellisia tuosta kirjailijan ominaisuudesta.No niin siinähän se taas tuli jälleen kerran esille , sanoit ihan vaan omiasi , mistä kuvittelet että hänen pitäisi olla kateellinen jollekkin palstalaisille . Siis ei ole aihetta missään . Joten koska itse omaat sen tyylin niin luulet että kaikki ovat samanlaisia . Niin ei ole.
Kovat on luulot , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa ???
En usko että on kateellinen kellekkään , ja miksipä olisi , hönellä on oma perhe ja harrastukset ,
Sitten jos hänen elämänsä on jollekkin erilaista niin siitä huomautetaan , ja usein menty niin syvälle henkilökohtaisuuksiin että lukijallekin on paha mieli , kun ilkeät raatelee . Anonyymi kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että jos kateus on poissuljettu kirjoittajien negatiivisissa arvosteluissa on selvää, että takaa paljastuu ilkeys.
- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että jos kateus on poissuljettu kirjoittajien negatiivisissa arvosteluissa on selvää, että takaa paljastuu ilkeys.
Sekä kateus että ilkeys yhdistyy sellaisessa joka ei kestä mitään kritiikkiä itseään kohtaan. On olevinaan täydellinen.
- Anonyymi
Itse voi sitä kateuskorttia heitellä muitten naamalle surutta, mutta hirveä älämölö kun oman pläsiin sattuu.
- Anonyymi
Kateudesta jyrä täällä on jyrännyt koko eläkeikänsä ja kauemminkin ?
- Anonyymi
Äläpä muuta vikise. Monikaan ei ymmärrä, mitä sanonta "kateus vie kalatkin vedestä", tarkoittaa.
- Anonyymi
olen huomannut
- Anonyymi
Omituistako? Ainakin joskus epäluuloa herattävää.
Minusta on mukava nähdä ympärilläni elämäänsä ja oloonsa tyytyväisiä ihmisiä.
Olkoonpa kyse elämisen puitteista, yhteiskunnallisesta asemasta, mielitekojen tyydyttämisestä tai mistä tahansa onnistumisesta.
Tämän oman tyytyväisyyden osoittaminen omalla positiivisuudella ja varsinkin sen osoittamisella, on omat varjopuolensa. Hyvin moni tulkitsee sen sisältävän piiloajatuksia. Mitä vi---a se meinaa? Jne.
Kanssaihmisen menestyminen ei ole minulta pois.
Eräs harrastuskaverini kertoi toteuttavansa pitkäaikaisen unelmansa. Löyti netistä 60000km ajetun avomallisen sporttimersun. Kuvaili se hakureisun toiselta puolelta Suomea ja ajokokemukset. Kaveri on leipätyönsä lisäksi, varsinkin nyt eläköidyttyään ammattiryhmällen kuuluen suhteellisen nuorena, tehden tiettyjä ympäristöhuollon tehtäviä suurfirman laskuun, niin on ilo nähdä hepun nauttivan tuon unelman toteutumisesta. Lienee arvioinut luonteeni oikein koska ei kertonut asiasta muulle porukalle ja mainitsi, ettei minukaan tarvitse sitä kertoa.- Anonyymi
uskomatonta ihalua
avoautonostaja on syytä kiertää kaukaa
yleensä autosta puhuvat
jotain lapsen tasolle jääneitä duunareita
auto on vaurastumisen jarru eli jarrumiehiä on syytä välttää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
uskomatonta ihalua
yleensä autosta puhuvat
auto on vaurastumisen jarru eli jarrumiehiä on syytä välttääOlet tulkinnut tekstin tyypiilisen kateuteen sitoutuneen ajattelun perusteella!
Syvällisen kateuden aihe olla tyytyväinen ympärillään olevien hyväntuulisten ihmisten oloista???
Mainitseman avoskin ostaja ei pullistellut sillä vaan totesi tyydyttäneensä pitkäaikaisen haaveensa. Ei tuonut sitä kertaakaan näytille harrastuspaikkamme P-paikalle joidenkin muiden tavoin. Olen hyvilläni hänen puolestaan!
Mottoni: Tosiasian toteaminen ei ole kehumista eikä moittimista! Kohdistukoon itseensä tai kanssaihmiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
uskomatonta ihalua
yleensä autosta puhuvat
auto on vaurastumisen jarru eli jarrumiehiä on syytä välttääHohhoijaa . . . . . kaikki, joilla on jotain kiinnostuksen kohteita ovat sinusta
ilmeisesti lapsen tasolle jääneitä, vaikka se taidat olla sinä itse.
- Anonyymi
Eronneet kadehtivat liittomsa säilyttäneitä
- Anonyymi
Tuskinpa vaan. Avioliitto on persheestä, ei mitään karehdittavaa ja ne hyvin harvat hyvät, oikeat ja kunnolliset parisuhteet vain vahvistavat säännön.
- Anonyymi
Luulet siis, että sinua kadehditaan ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255