Minusta on vastuutonta peittää hyvät leivonnaiset joka paikan sotkevalla ”sokerirääpällä”. Toki niitä voivat aikuiset juuri ja juuri syödä sisällä, mutta lapsille ovat piharuokaa. Voisitteko arvoisat leipurit jättää rääpän pois. Tulisihan se teille halvemmaksikin.
Tykkääkkönä rääppämunkeista
83
489
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä on rääppä? Nyt taitaa olla jotain turengin murretta. Ollaan jo toista ellei kolmatta polvea sokerihumalassa.
- Anonyymi
Se on sallaista tahmeata sokerikuorruketta, jota pullien ja munkkien päälle laitetaan.
- Anonyymi
Turha ees kysyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sallaista tahmeata sokerikuorruketta, jota pullien ja munkkien päälle laitetaan.
Ei se nyt niin kauhean salaista kyllä ole. Kaikki leipomot käyttää sitä ihan samaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se nyt niin kauhean salaista kyllä ole. Kaikki leipomot käyttää sitä ihan samaa.
Sen avulla saadaan mauton vehnäleivonnainen näyttämään houkuttelevalta ja maistumaan makealta. Kosmeettisen arvonnousun haittapuolena on sotku joka paikassa mihin leivonnainen osuu. Jos sämpylä maksaa 20 centtiä, käsittelyn jälkeen siitä pyydetään jopa 2 euroa. Vaikutusta voi leikillisesti verrata vaikkapa maalatun ja maalaamattoman henkilön vaikutuseroon tanssiravintolassa.
- Anonyymi
Ai tomusokeria vai? Edellinen viesti sai kyllä ajatukset ihan toiseen aiheeseen. Tuli mieleen jotain tahmaista, ei siitä sen enempää.
- Anonyymi
Se aine on pumadaa, tiedän kun olen leipuri.
- Anonyymi
Tykkään
- Anonyymi
Herkkua.
- Anonyymi
Mä syön just aleksantereita, aivan super herkkua. Osaispa iteki tehä tota pumadaa. Söisin heti sellasia missä sentin pumada kerros!
- Anonyymi
Parasta parasta!
- Anonyymi
Tämä ketju on mieleeni. Olen kova nauttimaan herkuista. Turussa syövät esim piispiksiä. Miksi hämeessä ei ole omaa leivosta, mistä maakunta tunnettaisiin. Hämeenlinna toisaalta riitäisi hyvin uuden perinneherkun syntypaikaksi. Meillä pitäisi olla joku sellainen pumadaan hukutettu herkkuleivos. Itse tykkään bebet, aleksanterit ja munkit pumadalla. Piispis (berliininmunkki) on mielestäni muuten hyvä, mutta se vadelmahillo vähän tökkii. Voisiko sen vadelmahillon vaihtaa esim kreemiin? Kreemin kun värjäisi vaaleanpunaiseksi ja munkin päällistä pumada kerrosta paksuntaisi vähintään tuplasti...... Hämeenlinnan oma herkkuleivos voisi olla hämeenlinnanmunkki. Toivon että joku leipuri nyt kopsaa ideani ja kokeilee. Olisi hienoa löytää näitä munkkeja kaupasta joku päivä tai tori kahvilasta.
Terveisin herkku hämeestä.- Anonyymi
Taidatpa olla todellinen ”herkkuperse”?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidatpa olla todellinen ”herkkuperse”?
Niin olenkin eikä ole mikään ongelma. Vaikka herkkua menee on myös timmi takapuoli. Liikun hulluna ja poltan kaloreita, eivät munkit haittaa. Ei kaikki jotka herkuttelee istu vaan tietsikalla. Munkit ja fitness ovat mun mieleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin olenkin eikä ole mikään ongelma. Vaikka herkkua menee on myös timmi takapuoli. Liikun hulluna ja poltan kaloreita, eivät munkit haittaa. Ei kaikki jotka herkuttelee istu vaan tietsikalla. Munkit ja fitness ovat mun mieleen.
Onko wienermunkin-nimellä kulkeneen tuotteen maku tuttu. Vieläköhän joku valmistaa. Minusta oli parempi kuin perinteinen possumunkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko wienermunkin-nimellä kulkeneen tuotteen maku tuttu. Vieläköhän joku valmistaa. Minusta oli parempi kuin perinteinen possumunkki.
Hyvä vinkki, kiitos. En ollut kuullutkaan wienermunkeista, tutustuin netissä vaikutti hyvältä. Vielä kun hillon lisäksi saisi kreemiä/kermavaahtoa ym vastaavaa sisään, olisi varmasti vielä parempaa kun pelkällä hillolla. Hilloa ja kreemiä voisi olla myös molempia. Hämeenlinnaan pitäisi kyllä saada joku oma uutuus leivos. Kreemiä kreemiä munkkia kreemiä......... Nam nam herkkua vaan!
- Anonyymi
Täyttä herkkua.
- Anonyymi
Mikä jäätelö tai annos on paras.
- Anonyymi
Vallan herkkua.
- Anonyymi
Oli kaupassa mansikka donitseja vaahtokarkkipaloilla, pomadaa on ja taikina rasvaista. On herkkua. Huomenna tekis mieli ostaa pakasteena 12 kpl omar munkkeja, voisi ottaa 2-3 sulamaan iltasin. Kestäishän ne munkit hetken. Joskus ollut myös dumle munkkeja pakasteena. Mulla kun tätä herkkua menee..... Löytyispä vielä kumppani joka ois yhtä herkkuunmenevä.
- Anonyymi
Ehdottomasti.
- Anonyymi
Dumple- kakkua meillä on muistaakseni joskus ollut, mutta munkki on vieras. Ei siitä olisi useammalle riittänyt.
- Anonyymi
Dumle kakku näyttää aika pieneltä, on varmaan kuitenkin herkkua. Niitä munkkeja on myynnissä pakasteena, samoja mitä myydään paistopisteillä. Ne tarvitsee vain sulattaa, myydään 12 kpl laatikoissa. Omar on paras, dumle hyvä myös ja on muitakin makuja. Fazerin munkeissa on hyvää se taikina, rasvaista, ei sitkeää, myös ihan hyvin pomadaa. Koska leipomot täällä tekevät kreemi munkin ala hämeenlinna? Kaipaan niin jotain uutuutta. Illat menee herkutellen näin kaamos aikaan. Nami nami nami nami munkkiaaaaa.....
- Anonyymi
Parasta kaupasta.
- Anonyymi
Onkohan tuolla munkkinaminamilla niin hyvä ruoto kun antaa ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan tuolla munkkinaminamilla niin hyvä ruoto kun antaa ymmärtää.
Se on makuasia tietty. Olen herkkuruoto ainakin poikaystäväni mielestä. Löytyy myös kurvia hieman. Tänään syön lidlin mini stollen marsipaani pötköjä, sisälttävät 10 % voita ja 45 % marsipaania. Muistelen viime vuodelta että herkkua ovat. Abcllä voisi olla arnoldsin donitseja ehkä, huomenna voisin mennä tutkailemaan. Keksin juuri että kun laskiaispullasta tekisi munkkiversion, se voisi toimia. Munkki halki ja kermavaahtoa ja mantelimassaa tai hilloa väliin. Hämeenlinnan laskiais munkki olisi aika kermaisaa. Olisipa jo laskiainen........... Herkkua herkkua nami nami!!!!
- Anonyymi
Ylen tervellistä.
- Anonyymi
Heti kossun jälkeen
- Anonyymi
Lähen ostamaan herkkuja, saa nähä mitä hyvää tänään eksyy ostoskoriin. Bebejä tekis eniten mieli, oi bebet nua suussa sulavat! Älkää antako tämän ketjun pudota vaan muistakaa jakaa herkku asianne muillekkin!
- Anonyymi
Hei herkun ystäville! Huomenna lidlissä tarjous 2 kpl dumlemunkkeja 2.5 €. Melko hyvä tarjous. Eiköhän mennä sankoin joukoin hakemaan! Tarjous lienee voimassa koko viikon, tai ainakin loppuviikon. Nähdään paistopisteellä herkkusuut! Nam nam!
- Anonyymi
Sait puhuttua ympäri. Kokeilen.
- Anonyymi
Ihanaa lidl ihanaa tarjousmunkit tulevat aamulla veikkaan. Mä syön huomenna iltapalaks 2 dumlemunkkia. Vedän jotain ylisuolasta ensin ja sitten nautin kun munkit tuovat suuhun sulaa rasvaista makeutta! Fazer kiitos kun leivoitte dumlen makuisia! Oi munkkia oi munkkia ihanaa! Kiloista viis nyt herkutellaan vaan!
- Anonyymi
Erinomaista.
- Anonyymi
Dumle munkki päivä on täällä! Mä syön neljä tänään. Herkkua!
- Anonyymi
Joko on lidlissä munkkeja? Meen töiden jälkeen hakemaan boksin. Ai ai kun herkkua tekee mieli.
- Anonyymi
Siellä on vastapainoksi jo kinkkuviipaleitakin. Kyllä nyt jää munkit ja kakut hyllyyn.
- Anonyymi
Miksi jätät munkit ja kakut hyllyyn jos kinkkua myös ostat? Vaikka herkkua kehotankin nauttimaan, on tärkeää myös syödä muutakin välillä.
Suosittelen sinulle että otat sitä kinkkua ja laatikollisen dumlemunkkeja. Itsekin söin äsken makkaraa ja lanttu laatikkoa. Illalla pari dumle munkkia ja herkkujuustoja kaveriksi. Huomenna meen taas uudelleen lidliin ja munkkeja ainakin. Nyt kun on tarjous kannattaa hakea. - Anonyymi
Muuten vinkkinä vielä. Niitä munkkeja voi pakastaa. Laittaa vaan sen myyntiboxin pakkaseen ja nostaa sulamaan, tunnissa on varmasti sulanut huoneenlämmössä. Maistuvat samalle kun tuoreena, ovat siis pakaste joka sulatetaan jo alkujaan. Hox hox vinkkiä herkuttelioille. Nyt hakemaan! Nami nami slurps!
- Anonyymi
Ainakin lidlin munkit on sulatettu pakkasesta, niin ei suositella uudelleen pakastettaviksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin lidlin munkit on sulatettu pakkasesta, niin ei suositella uudelleen pakastettaviksi.
Ei kiinnosta ootsä jostain marttakerhosta? Sä et saa niitä munkkeja pilaantuun vaikka pitäisit niitä saatana saharan auringossa.
- Anonyymi
Parasta ennen.
- Anonyymi
Jäätelö parempaa
- Anonyymi
Onhan jäätelö ihanaa. Mulla lidlin mangoa, on ihan herkkua. Hain äsken dumlemunkkeja, otin toiseksi viimeisen laatikon, luki että erä tuote, taitaa siis olla ettei niitä tulekaan huomenna lisää. Voi ei jos näin ikävästi käy. Jätskiä voisi perjantaina herkutella, esim jotain jännää makua. Olen rommirusinan ystävä, mutta joku raikas hedelmäinen voisi toimia myös, esim kuningatar. Onko jäätelö suosituksia kellään?
- Anonyymi
Parasta parhaasta
- Anonyymi
Jos parasta ennen.
- Anonyymi
Herkkua nam nam vaan!
- Anonyymi
Mun munkit
- Anonyymi
Sokeri rules.
- Anonyymi
Melodia parasta munkeissakin.
- Anonyymi
Mulla riitan herkun kinuskimousse kakkua. Iltapala siis kakkua tänään! On muuten hyvää kakkua, söin jo puolikkaan kakun alkuviikosta. Kakkua nam nam kinuskia la la laa heeerrrkkuuaaaaa.... Ain laulain herkuttelen!
- Anonyymi
Parei munkei.
- Anonyymi
Riitan herkun kakut ovat minunkin kukkarolleni sopivia ja hyviä. Toki ostaisin Laurellin tai Kaapon kakkuja, mutta nyt pystyn vain todellisina juhlapäivinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riitan herkun kakut ovat minunkin kukkarolleni sopivia ja hyviä. Toki ostaisin Laurellin tai Kaapon kakkuja, mutta nyt pystyn vain todellisina juhlapäivinä.
Riitan herkun kakuissa on hinta-laatu suhde kohdillaan. Esim käpykakkuja testasin niin että ostin fazerin ja riitan herkun samalla kertaa. Riitan herkku oli parempaa ja melkeen puolet halvempaa. Kilohintaa pidin mittarina. Riitan herkun prinsessakakku on ihan ok myös. Tämä isänpäivää varten markkinoilla ollut kinuski moussekakku oli 10 + tasoa. Laurellin kakkua en ole maistanut, ovat hintavia mutta varmasti myös hyviä. Mikä ihmeen Kaapo? En tiedä ketä/mitä tarkoitat. Testaan kyllä kun kerkiän. Kakkua menee se on mun suosikkia nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riitan herkun kakuissa on hinta-laatu suhde kohdillaan. Esim käpykakkuja testasin niin että ostin fazerin ja riitan herkun samalla kertaa. Riitan herkku oli parempaa ja melkeen puolet halvempaa. Kilohintaa pidin mittarina. Riitan herkun prinsessakakku on ihan ok myös. Tämä isänpäivää varten markkinoilla ollut kinuski moussekakku oli 10 tasoa. Laurellin kakkua en ole maistanut, ovat hintavia mutta varmasti myös hyviä. Mikä ihmeen Kaapo? En tiedä ketä/mitä tarkoitat. Testaan kyllä kun kerkiän. Kakkua menee se on mun suosikkia nykyään.
Kaapo on yksi näistä leipurisuvun taitajista. Hänen kakkujaan ja muita tuotteitaan meillä on joskus juhlissa ollut. Ei ole omppu kauas puusta pudonnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaapo on yksi näistä leipurisuvun taitajista. Hänen kakkujaan ja muita tuotteitaan meillä on joskus juhlissa ollut. Ei ole omppu kauas puusta pudonnut.
Ompa mukava oppia uutta! Ilmeisesti Laurelleja. Lauantai on herkku päivä aina. Meinaan hankkia jotain hyvää, saa nähä mitä illalla herkuttelen. Hyvää herkkua vaan kaikille!
- Anonyymi
Ihan suoer
- Anonyymi
Superhyvää
- Anonyymi
Taidanpa piipahtaa, paistopisteellä tai pakastealtaalla. On saatava herkkua! Jos ei tuoreena oo mitään jännää esim frödinge pakastekakkua vois kokeilla. Kakkua tekis eniten nyt mieli. Leivokset kun on niin pieniä.
- Anonyymi
Munkki.
- Anonyymi
Munkki on tänään berliinin, ai että pumadaa!
- Anonyymi
Puhukaa mitä puhutte, mutta kyllä pannari omenahillolla ja kermavaahdolla on kova sana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhukaa mitä puhutte, mutta kyllä pannari omenahillolla ja kermavaahdolla on kova sana.
Omenahillo on karmean pahaa sitä tehdään ilmeisesti kun omenat on halpoja. Pannukakku maistuu munakkaalta.
- Anonyymi
Kaupassa oli sellaista pihlaja marmeladia vai oliko hilloa. Kettu karkin makuista voisit levittää pannarille kermavaahdon kanssa. Herkkua sun on hyvä maistella. Nami nami nami nami pannarii...... herkkuuuaaaaa kun leivotaaaaann!
- Anonyymi
Ehdottomasti aina
- Anonyymi
Ihan kaikki käy
- Anonyymi
Menin ja ostin Laurellin mansikkakermakakun. Melko hintava mutta voi olla hintansa väärti. Illalla maistelen. Jännittää ja vesi on jo kielellä, voi kun ilta tulisi äkkiä ja saisi palan kakkua!
- Anonyymi
Eipä haittaa liikakilot, tärkeintä on munkki ilot.
- Anonyymi
Halpaa hyvää
- Anonyymi
Herggu munkki.
- Anonyymi
Kinuskia lorahti jädeen, voi veljet kun nannaa oli! Herkkua herkkuaaaa poskeen!
- Anonyymi
Paras supermunkki
- Anonyymi
Liikaa sokerii.
- Anonyymi
Riitan herkun banaanikakku näytti hyvältä. Onko kukaan stedannu?
- Anonyymi
Tykkää kaikki
- Anonyymi
Se banaanikakku näyttää suussasulavalta. Ihan kuin prinsessakakkua, mutta sisus aivan yllätys/mysteeri mulle??? Viikonlopuksi voisin hankkia esim. Kakkuja on kiva maistella. Tänään bongasin halvan pakastekakun, pirkan prinsessakakku 5.99 pakastealtaassa. Se ois edullinen. Puolikas kakku on enemmän kyllä kun 2 leivosta. Hintaa sillä ois vaan 3 €. Mulla menee yleensä 2 leivosta/munkkia illassa, vkl ja muut juhlapäivät yleensä puolikas kakku, riippuu vähän kakun koosta. Herkkuahan syön päivittäin, mäku oon ihan koukussa. Nami nami nami koouuuuukussaaaaaa hauskaaaa ollaaa herkkuuu koukusssaaaaa.... Nami nami nami koukussaaaa!
- AnonyymiUUSI
Parasta lounaaksi
- AnonyymiUUSI
Herkkua lounaaksi nam nam herkkuaaaa!
- AnonyymiUUSI
Munkki kun munkki.
- AnonyymiUUSI
Kaikki makeva käy.
- AnonyymiUUSI
Minä pidän nyt paussia. Aloitan kakkuselibaatin i morgon morse.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä pidän nyt paussia. Aloitan kakkuselibaatin i morgon morse.
Onnea selibaattiin ystävä! Selibaatin jälkeen maistuu paremmalta. Herkuttelemisiin!
- AnonyymiUUSI
Päivittäistä!
- AnonyymiUUSI
Estottomasti.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1147457- 505598
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623132Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72613Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011457Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3261093Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2451058Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30936