Tykkääkkönä rääppämunkeista

Anonyymi-ap

Minusta on vastuutonta peittää hyvät leivonnaiset joka paikan sotkevalla ”sokerirääpällä”. Toki niitä voivat aikuiset juuri ja juuri syödä sisällä, mutta lapsille ovat piharuokaa. Voisitteko arvoisat leipurit jättää rääpän pois. Tulisihan se teille halvemmaksikin.

351

2342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä on rääppä? Nyt taitaa olla jotain turengin murretta. Ollaan jo toista ellei kolmatta polvea sokerihumalassa.

• Anonyymi

Se on sallaista tahmeata sokerikuorruketta, jota pullien ja munkkien päälle laitetaan.

• Anonyymi

Turha ees kysyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on sallaista tahmeata sokerikuorruketta, jota pullien ja munkkien päälle laitetaan.

Ei se nyt niin kauhean salaista kyllä ole. Kaikki leipomot käyttää sitä ihan samaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se nyt niin kauhean salaista kyllä ole. Kaikki leipomot käyttää sitä ihan samaa.

Sen avulla saadaan mauton vehnäleivonnainen näyttämään houkuttelevalta ja maistumaan makealta. Kosmeettisen arvonnousun haittapuolena on sotku joka paikassa mihin leivonnainen osuu. Jos sämpylä maksaa 20 centtiä, käsittelyn jälkeen siitä pyydetään jopa 2 euroa. Vaikutusta voi leikillisesti verrata vaikkapa maalatun ja maalaamattoman henkilön vaikutuseroon tanssiravintolassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Supersuper

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Räkäpäämunkeiksi niitä suomessa kutsutaan.

• Anonyymi

Ai tomusokeria vai? Edellinen viesti sai kyllä ajatukset ihan toiseen aiheeseen. Tuli mieleen jotain tahmaista, ei siitä sen enempää.

• Anonyymi

Se aine on pumadaa, tiedän kun olen leipuri.

• Anonyymi

Tykkään

• Anonyymi

Herkkua.

• Anonyymi

Mä syön just aleksantereita, aivan super herkkua. Osaispa iteki tehä tota pumadaa. Söisin heti sellasia missä sentin pumada kerros!

• Anonyymi

Parasta parasta!

• Anonyymi

Tämä ketju on mieleeni. Olen kova nauttimaan herkuista. Turussa syövät esim piispiksiä. Miksi hämeessä ei ole omaa leivosta, mistä maakunta tunnettaisiin. Hämeenlinna toisaalta riitäisi hyvin uuden perinneherkun syntypaikaksi. Meillä pitäisi olla joku sellainen pumadaan hukutettu herkkuleivos. Itse tykkään bebet, aleksanterit ja munkit pumadalla. Piispis (berliininmunkki) on mielestäni muuten hyvä, mutta se vadelmahillo vähän tökkii. Voisiko sen vadelmahillon vaihtaa esim kreemiin? Kreemin kun värjäisi vaaleanpunaiseksi ja munkin päällistä pumada kerrosta paksuntaisi vähintään tuplasti...... Hämeenlinnan oma herkkuleivos voisi olla hämeenlinnanmunkki. Toivon että joku leipuri nyt kopsaa ideani ja kokeilee. Olisi hienoa löytää näitä munkkeja kaupasta joku päivä tai tori kahvilasta.

Terveisin herkku hämeestä.

• Anonyymi

Taidatpa olla todellinen ”herkkuperse”?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidatpa olla todellinen ”herkkuperse”?

Niin olenkin eikä ole mikään ongelma. Vaikka herkkua menee on myös timmi takapuoli. Liikun hulluna ja poltan kaloreita, eivät munkit haittaa. Ei kaikki jotka herkuttelee istu vaan tietsikalla. Munkit ja fitness ovat mun mieleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin olenkin eikä ole mikään ongelma. Vaikka herkkua menee on myös timmi takapuoli. Liikun hulluna ja poltan kaloreita, eivät munkit haittaa. Ei kaikki jotka herkuttelee istu vaan tietsikalla. Munkit ja fitness ovat mun mieleen.

Onko wienermunkin-nimellä kulkeneen tuotteen maku tuttu. Vieläköhän joku valmistaa. Minusta oli parempi kuin perinteinen possumunkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko wienermunkin-nimellä kulkeneen tuotteen maku tuttu. Vieläköhän joku valmistaa. Minusta oli parempi kuin perinteinen possumunkki.

Hyvä vinkki, kiitos. En ollut kuullutkaan wienermunkeista, tutustuin netissä vaikutti hyvältä. Vielä kun hillon lisäksi saisi kreemiä/kermavaahtoa ym vastaavaa sisään, olisi varmasti vielä parempaa kun pelkällä hillolla. Hilloa ja kreemiä voisi olla myös molempia. Hämeenlinnaan pitäisi kyllä saada joku oma uutuus leivos. Kreemiä kreemiä munkkia kreemiä......... Nam nam herkkua vaan!

• Anonyymi

Täyttä herkkua.

• Anonyymi

Mikä jäätelö tai annos on paras.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä jäätelö tai annos on paras.

S ryhmällä on muovirasiassa salmiakki-laku jäätelöä, on hyvää. Aika hyvää on myös vanilja jos sen hukuttaa kinuski/toffee/laku kastikkeeseen. Suosittelen rohkeesti kokeilemaan eri makuja. Älä ole tylsimys joka ostaa aina samaa jädeä ystäväni!

• Anonyymi

Vallan herkkua.

• Anonyymi

Oli kaupassa mansikka donitseja vaahtokarkkipaloilla, pomadaa on ja taikina rasvaista. On herkkua. Huomenna tekis mieli ostaa pakasteena 12 kpl omar munkkeja, voisi ottaa 2-3 sulamaan iltasin. Kestäishän ne munkit hetken. Joskus ollut myös dumle munkkeja pakasteena. Mulla kun tätä herkkua menee..... Löytyispä vielä kumppani joka ois yhtä herkkuunmenevä.

• Anonyymi

Ehdottomasti.

• Anonyymi

Dumple- kakkua meillä on muistaakseni joskus ollut, mutta munkki on vieras. Ei siitä olisi useammalle riittänyt.

• Anonyymi

Dumle kakku näyttää aika pieneltä, on varmaan kuitenkin herkkua. Niitä munkkeja on myynnissä pakasteena, samoja mitä myydään paistopisteillä. Ne tarvitsee vain sulattaa, myydään 12 kpl laatikoissa. Omar on paras, dumle hyvä myös ja on muitakin makuja. Fazerin munkeissa on hyvää se taikina, rasvaista, ei sitkeää, myös ihan hyvin pomadaa. Koska leipomot täällä tekevät kreemi munkin ala hämeenlinna? Kaipaan niin jotain uutuutta. Illat menee herkutellen näin kaamos aikaan. Nami nami nami nami munkkiaaaaa.....

• Anonyymi

Parasta kaupasta.

• Anonyymi

Onkohan tuolla munkkinaminamilla niin hyvä ruoto kun antaa ymmärtää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan tuolla munkkinaminamilla niin hyvä ruoto kun antaa ymmärtää.

Se on makuasia tietty. Olen herkkuruoto ainakin poikaystäväni mielestä. Löytyy myös kurvia hieman. Tänään syön lidlin mini stollen marsipaani pötköjä, sisälttävät 10 % voita ja 45 % marsipaania. Muistelen viime vuodelta että herkkua ovat. Abcllä voisi olla arnoldsin donitseja ehkä, huomenna voisin mennä tutkailemaan. Keksin juuri että kun laskiaispullasta tekisi munkkiversion, se voisi toimia. Munkki halki ja kermavaahtoa ja mantelimassaa tai hilloa väliin. Hämeenlinnan laskiais munkki olisi aika kermaisaa. Olisipa jo laskiainen........... Herkkua herkkua nami nami!!!!

• Anonyymi

Ylen tervellistä.

• Anonyymi

Heti kossun jälkeen

• Anonyymi

Lähen ostamaan herkkuja, saa nähä mitä hyvää tänään eksyy ostoskoriin. Bebejä tekis eniten mieli, oi bebet nua suussa sulavat! Älkää antako tämän ketjun pudota vaan muistakaa jakaa herkku asianne muillekkin!

• Anonyymi

Hei herkun ystäville! Huomenna lidlissä tarjous 2 kpl dumlemunkkeja 2.5 €. Melko hyvä tarjous. Eiköhän mennä sankoin joukoin hakemaan! Tarjous lienee voimassa koko viikon, tai ainakin loppuviikon. Nähdään paistopisteellä herkkusuut! Nam nam!

• Anonyymi

Sait puhuttua ympäri. Kokeilen.

• Anonyymi

Ihanaa lidl ihanaa tarjousmunkit tulevat aamulla veikkaan. Mä syön huomenna iltapalaks 2 dumlemunkkia. Vedän jotain ylisuolasta ensin ja sitten nautin kun munkit tuovat suuhun sulaa rasvaista makeutta! Fazer kiitos kun leivoitte dumlen makuisia! Oi munkkia oi munkkia ihanaa! Kiloista viis nyt herkutellaan vaan!

• Anonyymi

Erinomaista.

• Anonyymi

Dumle munkki päivä on täällä! Mä syön neljä tänään. Herkkua!

• Anonyymi

Joko on lidlissä munkkeja? Meen töiden jälkeen hakemaan boksin. Ai ai kun herkkua tekee mieli.

• Anonyymi

Siellä on vastapainoksi jo kinkkuviipaleitakin. Kyllä nyt jää munkit ja kakut hyllyyn.

• Anonyymi

Miksi jätät munkit ja kakut hyllyyn jos kinkkua myös ostat? Vaikka herkkua kehotankin nauttimaan, on tärkeää myös syödä muutakin välillä.
      Suosittelen sinulle että otat sitä kinkkua ja laatikollisen dumlemunkkeja. Itsekin söin äsken makkaraa ja lanttu laatikkoa. Illalla pari dumle munkkia ja herkkujuustoja kaveriksi. Huomenna meen taas uudelleen lidliin ja munkkeja ainakin. Nyt kun on tarjous kannattaa hakea.

• Anonyymi

Muuten vinkkinä vielä. Niitä munkkeja voi pakastaa. Laittaa vaan sen myyntiboxin pakkaseen ja nostaa sulamaan, tunnissa on varmasti sulanut huoneenlämmössä. Maistuvat samalle kun tuoreena, ovat siis pakaste joka sulatetaan jo alkujaan. Hox hox vinkkiä herkuttelioille. Nyt hakemaan! Nami nami slurps!

• Anonyymi

Ainakin lidlin munkit on sulatettu pakkasesta, niin ei suositella uudelleen pakastettaviksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin lidlin munkit on sulatettu pakkasesta, niin ei suositella uudelleen pakastettaviksi.

Ei kiinnosta ootsä jostain marttakerhosta? Sä et saa niitä munkkeja pilaantuun vaikka pitäisit niitä saatana saharan auringossa.

• Anonyymi

Parasta ennen.

• Anonyymi

Jäätelö parempaa

• Anonyymi

Onhan jäätelö ihanaa. Mulla lidlin mangoa, on ihan herkkua. Hain äsken dumlemunkkeja, otin toiseksi viimeisen laatikon, luki että erä tuote, taitaa siis olla ettei niitä tulekaan huomenna lisää. Voi ei jos näin ikävästi käy. Jätskiä voisi perjantaina herkutella, esim jotain jännää makua. Olen rommirusinan ystävä, mutta joku raikas hedelmäinen voisi toimia myös, esim kuningatar. Onko jäätelö suosituksia kellään?

• Anonyymi

Parasta parhaasta

• Anonyymi

Jos parasta ennen.

• Anonyymi

Herkkua nam nam vaan!

• Anonyymi

Mun munkit

• Anonyymi

Sokeri rules.

• Anonyymi

Melodia parasta munkeissakin.

• Anonyymi

Mulla riitan herkun kinuskimousse kakkua. Iltapala siis kakkua tänään! On muuten hyvää kakkua, söin jo puolikkaan kakun alkuviikosta. Kakkua nam nam kinuskia la la laa heeerrrkkuuaaaaa.... Ain laulain herkuttelen!

• Anonyymi

Parei munkei.

• Anonyymi

Riitan herkun kakut ovat minunkin kukkarolleni sopivia ja hyviä. Toki ostaisin Laurellin tai Kaapon kakkuja, mutta nyt pystyn vain todellisina juhlapäivinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riitan herkun kakut ovat minunkin kukkarolleni sopivia ja hyviä. Toki ostaisin Laurellin tai Kaapon kakkuja, mutta nyt pystyn vain todellisina juhlapäivinä.

Riitan herkun kakuissa on hinta-laatu suhde kohdillaan. Esim käpykakkuja testasin niin että ostin fazerin ja riitan herkun samalla kertaa. Riitan herkku oli parempaa ja melkeen puolet halvempaa. Kilohintaa pidin mittarina. Riitan herkun prinsessakakku on ihan ok myös. Tämä isänpäivää varten markkinoilla ollut kinuski moussekakku oli 10 + tasoa. Laurellin kakkua en ole maistanut, ovat hintavia mutta varmasti myös hyviä. Mikä ihmeen Kaapo? En tiedä ketä/mitä tarkoitat. Testaan kyllä kun kerkiän. Kakkua menee se on mun suosikkia nykyään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riitan herkun kakuissa on hinta-laatu suhde kohdillaan. Esim käpykakkuja testasin niin että ostin fazerin ja riitan herkun samalla kertaa. Riitan herkku oli parempaa ja melkeen puolet halvempaa. Kilohintaa pidin mittarina. Riitan herkun prinsessakakku on ihan ok myös. Tämä isänpäivää varten markkinoilla ollut kinuski moussekakku oli 10 tasoa. Laurellin kakkua en ole maistanut, ovat hintavia mutta varmasti myös hyviä. Mikä ihmeen Kaapo? En tiedä ketä/mitä tarkoitat. Testaan kyllä kun kerkiän. Kakkua menee se on mun suosikkia nykyään.

Kaapo on yksi näistä leipurisuvun taitajista. Hänen kakkujaan ja muita tuotteitaan meillä on joskus juhlissa ollut. Ei ole omppu kauas puusta pudonnut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaapo on yksi näistä leipurisuvun taitajista. Hänen kakkujaan ja muita tuotteitaan meillä on joskus juhlissa ollut. Ei ole omppu kauas puusta pudonnut.

Ompa mukava oppia uutta! Ilmeisesti Laurelleja. Lauantai on herkku päivä aina. Meinaan hankkia jotain hyvää, saa nähä mitä illalla herkuttelen. Hyvää herkkua vaan kaikille!

• Anonyymi

Ihan suoer

• Anonyymi

Superhyvää

• Anonyymi

Taidanpa piipahtaa, paistopisteellä tai pakastealtaalla. On saatava herkkua! Jos ei tuoreena oo mitään jännää esim frödinge pakastekakkua vois kokeilla. Kakkua tekis eniten nyt mieli. Leivokset kun on niin pieniä.

• Anonyymi

Munkki.

• Anonyymi

Munkki on tänään berliinin, ai että pumadaa!

• Anonyymi

Puhukaa mitä puhutte, mutta kyllä pannari omenahillolla ja kermavaahdolla on kova sana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhukaa mitä puhutte, mutta kyllä pannari omenahillolla ja kermavaahdolla on kova sana.

Omenahillo on karmean pahaa sitä tehdään ilmeisesti kun omenat on halpoja. Pannukakku maistuu munakkaalta.

• Anonyymi

Kaupassa oli sellaista pihlaja marmeladia vai oliko hilloa. Kettu karkin makuista voisit levittää pannarille kermavaahdon kanssa. Herkkua sun on hyvä maistella. Nami nami nami nami pannarii...... herkkuuuaaaaa kun leivotaaaaann!

• Anonyymi

Ehdottomasti aina

• Anonyymi

Ihan kaikki käy

• Anonyymi

Menin ja ostin Laurellin mansikkakermakakun. Melko hintava mutta voi olla hintansa väärti. Illalla maistelen. Jännittää ja vesi on jo kielellä, voi kun ilta tulisi äkkiä ja saisi palan kakkua!

• Anonyymi

Eipä haittaa liikakilot, tärkeintä on munkki ilot.

• Anonyymi

Halpaa hyvää

• Anonyymi

Herggu munkki.

• Anonyymi

Kinuskia lorahti jädeen, voi veljet kun nannaa oli! Herkkua herkkuaaaa poskeen!

• Anonyymi

Paras supermunkki

• Anonyymi

Liikaa sokerii.

• Anonyymi

Riitan herkun banaanikakku näytti hyvältä. Onko kukaan stedannu?

• Anonyymi

Tykkää kaikki

• Anonyymi

Se banaanikakku näyttää suussasulavalta. Ihan kuin prinsessakakkua, mutta sisus aivan yllätys/mysteeri mulle??? Viikonlopuksi voisin hankkia esim. Kakkuja on kiva maistella. Tänään bongasin halvan pakastekakun, pirkan prinsessakakku 5.99 pakastealtaassa. Se ois edullinen. Puolikas kakku on enemmän kyllä kun 2 leivosta. Hintaa sillä ois vaan 3 €. Mulla menee yleensä 2 leivosta/munkkia illassa, vkl ja muut juhlapäivät yleensä puolikas kakku, riippuu vähän kakun koosta. Herkkuahan syön päivittäin, mäku oon ihan koukussa. Nami nami nami koouuuuukussaaaaaa hauskaaaa ollaaa herkkuuu koukusssaaaaa.... Nami nami nami koukussaaaa!

• Anonyymi

Parasta lounaaksi

• Anonyymi

Herkkua lounaaksi nam nam herkkuaaaa!

• Anonyymi

Munkki kun munkki.

• Anonyymi

Kaikki makeva käy.

• Anonyymi

Minä pidän nyt paussia. Aloitan kakkuselibaatin i morgon morse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä pidän nyt paussia. Aloitan kakkuselibaatin i morgon morse.

Onnea selibaattiin ystävä! Selibaatin jälkeen maistuu paremmalta. Herkuttelemisiin!

• Anonyymi

Päivittäistä!

• Anonyymi

Estottomasti.

• Anonyymi

Ilman muuta ja sokerii.

• Anonyymi

Olen heikko ihminen. En pystynyt pitämään lupaustani edes vuorokautta. Puolivahingossa sorruin pipareihin iltapäivällä. Jotenkin en muistanut lupaustani. Sorry.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen heikko ihminen. En pystynyt pitämään lupaustani edes vuorokautta. Puolivahingossa sorruin pipareihin iltapäivällä. Jotenkin en muistanut lupaustani. Sorry.

Älä huoli ystävä hyvä. Selibaattia voi kokeilla myöhemmin uudestaan. Nyt herkkua väliin ja hymyä huuleen. Itse olen tympääntynyt kun söin äsken pelkkää suolasta, illaksi on saatava herkkua. Kakun voisin hakea, se ois niin herkkua saada suuhun. Prinsessa kakkua tekis nyt mieli.

• Anonyymi

Herkku munkiii

• Anonyymi

Ostin coop mansikkakääretortun. 2.35 smarketissa. On muuten hyvää.

• Anonyymi

Parasta aina.

• Anonyymi

Turha ees kysyä.

• Anonyymi

Ostin brita kakkua, mulle uus tuttavuus. Toivottavasti on nami nami herkkua!

• Anonyymi

Munkki käy aina.

• Anonyymi

Kääretorttu on myös hyvää. Munkkia torttua kakkua keksiä vaan herkkuuaaaaa!!!

• Anonyymi

Ehdottomasti.

• Anonyymi

Rääppä herkku.

• Anonyymi

3 päivässä.

• Anonyymi

Voi kun ois rääppää! Söin mansikka kermakakkua aamupalaks oli hyvää. Kuitenkin ontänään saatava jotain mikä on rääpällä. Bebet maistuis. Mielestäni sinuhella on hyviä bebejä. Osaako jokumuu suositella jotain tiettyä valmistajaa bebeille?

Heeeee eeeee eeeerrrkkuuuuu uuuu...... ain lissäääää heeee eee eeerrrkkkuuuuuuu!!!

• Anonyymi

Paino ja pituus?
        Body Mass Index (BMI) eli painoindeksi lasketaan kaavalla:
        paino (kg) / (pituus (m) x pituus (x)), esimerkiksi 70 kg / (1.70 m x 1.70 m) = 24.22

BMI 18,5–25 = normaali paino

https://fi.wikipedia.org/wiki/Painoindeksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paino ja pituus?
        paino (kg) / (pituus (m) x pituus (x)), esimerkiksi 70 kg / (1.70 m x 1.70 m) = 24.22

Tänään taidankin ostaa rosollia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paino ja pituus?

Ostin aamulla riitan herkun prinsessa kakun, nautin sen ja vasta vkl mittaan oman bmi:ni. Lupaan julkaista tuloksen tässä ketjussa. Olen semi pyöreä, mutta niin onnellinen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paino ja pituus?

Normaali paino tässä viittaa terveys viranomaisten näkemykseen terveellisyyttä edistävästä painosta.

Kyseessä ei siis ole tilastollinen 85% normaalijakauman mukainen paino, joka esimerkiksi Amerikassa, jossa kaikki on muutenkin suurempaa, lienee vähintään terveysviranomaisten lievää ylipaino-indeksiä vastaava.

• Anonyymi

Joka päivä

• Anonyymi

Liitoskunnissa maistuu.

• Anonyymi

Parasta ennen kaikkea.

• Anonyymi

Välillä tekisi mieli elää kuin viimeistä päivää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Välillä tekisi mieli elää kuin viimeistä päivää

Elä vaan herkkusuu! Kakua munkkia vaan! Itse olen vähän salskistunut herkuilla, en anna haitata, vaan annan kakun maitata!

• Anonyymi

Jatkuvaa kyselyä.

• Anonyymi

Heräsin päiväunilta ja pöydällä odotti tiikerikakku. Voi pojat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heräsin päiväunilta ja pöydällä odotti tiikerikakku. Voi pojat

Ihana yllätys! Oisimpa kylässä.

• Anonyymi

Söin Laurellin mansikkakermakakkua. Olipas maukasta. Puolikkaan vedin, säästin puolet. Olen pyöreä ilmestys ja usein kuljen kylillä kakku kädessä, hienosti roikkuu kantonarusta. Oi herkkua oi herkkua namiaa!

• Anonyymi

Harmi kun kaupat vielä kiinni. Herkkuhammasta kolottaa.

• Anonyymi

Ensimmäinen aamupala syöty tänään; Kinkkusämpylä, pullaa ja joulupuppareita. Ehkä näillä jaksaa seitsemään saakka.

• Anonyymi

Tänäänkin 5!

• Anonyymi

Mitä 5? Tää on herkkupalsta, miksi olet noin kryptinen? Vai meinaatko arvuutella herkku tietämyksessä?

• Anonyymi

Lisää sokerii.

• Anonyymi

Jos hilloa.

• Anonyymi

Aina munkei.

• Anonyymi

Mulla prinsessakakkua iltapalaks ja herkkujuustoja keksinpäällä. Kyllä kelpaa herkutella näin joulun alla, pysyy mieli virkeänä ja syysmasennus loitolla!

• Anonyymi

Niist ny varsiki

• Anonyymi

Super munkki

• Anonyymi

Sä oot kaunis kuin just leivottu rusinapulla

• Anonyymi

Oi rusinapulla ihana!

• Anonyymi

Lupasin julkaista oman bmi ni täällä viikonloppuna. 30. 5 ois tulos, olen siis virallisesti herkkutakapuoli! Ostin 2 leivosta ja meen ettii pakaste kakkuja. Mieheni mukaan olen kuulemma hyvännäköinen. Kaverit ovat kyllä sanoneet vähän pullukaksi. En laihduta vaan meinaan säilyttää linjani. Linjani on herkkua vaan ja pyöreys on huikeeta!

• Anonyymi

Läskiä kertyy.

• Anonyymi

Ainakin 10+

• Anonyymi

Voi en voi vastustaa

• Anonyymi

Iha hulluna.

• Anonyymi

Söin taas herkkua ihan reippaasti, en pääse millään laihtumaan. Joulu on jo täällä! Herkkua taas herkkua taas vatsa on täynnä munkkiiiii......

• Anonyymi

Älyttömän hyvvee

• Anonyymi

Ahmin!

• Anonyymi

Pakko sano on nami.

• Anonyymi

Tänään on herkut vielä ostamatta, heti kun aukeaa astun puotiin ja ostan kakkua tai leivoksia. Iltapalana on. Ensin hieman suolaista jotain hyvää. Sitten herkkua ihan reippaasti, esim kakku kokonaan tai 3 munkkia tai esim 4 leivosta. Tärkeää on tänään että herkulla voi nauttia huoletta, on tultava täyteen kun herkkua suuhun oikeen lapioidaan. Laihtua voi loppiaisen jälkeenkin. Nyt herkutellaan!

• Anonyymi

Miten voit syödä sokeria noin paljon yhdellä kertaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ihan tönkkönä eilisestä mässäilystä. Ei tee mieli muuta kuin vettä. Ehkä iltapäivällä. Mitä se rosolliin laitettava kermavaahdon näköinen sisältää. Tuli mieleen mikä vaikutus sillä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni tämä kysymys oli esitetty minulle. Vettä janoava rosollin ystävä joko vastasi vahingossa tai yritti esiintyä minuna. Heh heh ompa hassua! Minä voin syödä helposti vaikka koko kakun kerralla, ei sokeri minua häiritse, aina se sokeri maittaa! Yksi konsti on syödä suolaista ensin reilusti, esim sinihomejuustoa. Makea oikeen helpottaa oloa kun suolaa on reippaasti juuri nauttinut. Tänään on muuten bebe leivoksia luvassa. 2 kpl Sinuhen odottaa jääkaapissa, illalla nam nam!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ihan tönkkönä eilisestä mässäilystä. Ei tee mieli muuta kuin vettä. Ehkä iltapäivällä. Mitä se rosolliin laitettava kermavaahdon näköinen sisältää. Tuli mieleen mikä vaikutus sillä on.

Olisikohan smetanaa? Hauskaa kun olet jo joulu herkkujen parissa. Mulla jo pikkujoulut mielessä. Piparia, suklaata, rosollia vaahdolla, kinkkua, torttua vaan nam nam ihanaa! Odotan vuolaasti tulevaa herkku kautta. Joulu herkkuuuu uuuu joulu herkkkuuuuuu jeeeee!!!!

• Anonyymi

Monta menee päiväsä.

• Anonyymi

Huippu terveellistä.

• Anonyymi

Herkkua! Oi herkkua namia! Kreemiä, pumadaa ja kinuskia vaan! Oisimpa leipurin rakas. Kotona ois varmasti niin usein lämpimäisiä tarjolla!

• Anonyymi

Tykkäänkö mä juu

• Anonyymi

Tänään on herkkupäivä maukas taas! Aleksantereita tekis mieli. Eilen söin bebejä. Bebeissä on 29 % voita jos ottaa huomioon että sokeria myös hyvin, ovat namia nam nam namiiii! Aleksanteri on vähän kevyempi 4 aleksanteria voisin syödä. 2 bebeä oli riittävä kerta annos jos oisin vetänyt 4 olisi ollut liian tuhtia veikkaan. Se beben kreemi on sellasta makeeta voi tahnaa, muropohja joka on mun lempparia on myös aika rasvasta. Pumadaa (ah ihanaa) taas on aika sokerista. Sinuhen bebet on hyviä melko paksu kerros pumadaa (rääppää).

• Anonyymi

Nyt kun ollaan jo tuttuja keskenämme, kysyn kokemuksianne laatikoista ja valmiista siivutetuista kalkkunoista sekä kinkuista. Hintalaatusuhde ja erikoiset maut. Menin vähän asian viereen, mutta sallittaneen näin kavereiden kesken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun ollaan jo tuttuja keskenämme, kysyn kokemuksianne laatikoista ja valmiista siivutetuista kalkkunoista sekä kinkuista. Hintalaatusuhde ja erikoiset maut. Menin vähän asian viereen, mutta sallittaneen näin kavereiden kesken.

Hei ystävä! Mielestäni lanttu on paras laatikko. Makeus tuo hauskan säväyksen kun syö suolaista esim kinkkua. Olen itse syönyt saarioisten on ihan hyvää. Itse tehtyä olisi kiva kokeilla. Valmiiksi siivutetut on ok jos ei tarvitse isoa määrää lihaa/lintua. Kalkkunaa saa 1 kg valmiina paistina ja on hyvää, mielestäni 1 kg ei ole paljon. Kinkut ovat usein isoja niitä riittäisi valmiit siivut yhdelle. Anteeksi en ole expertti mutta vähän annan silti vinkkiä. Hyvää joulunodotusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei ystävä! Mielestäni lanttu on paras laatikko. Makeus tuo hauskan säväyksen kun syö suolaista esim kinkkua. Olen itse syönyt saarioisten on ihan hyvää. Itse tehtyä olisi kiva kokeilla. Valmiiksi siivutetut on ok jos ei tarvitse isoa määrää lihaa/lintua. Kalkkunaa saa 1 kg valmiina paistina ja on hyvää, mielestäni 1 kg ei ole paljon. Kinkut ovat usein isoja niitä riittäisi valmiit siivut yhdelle. Anteeksi en ole expertti mutta vähän annan silti vinkkiä. Hyvää joulunodotusta!

Kiitos samoin. Jotkut tuotteet näyttävät olevan eriä. Nyt kun kokeilee ja päättää , että tätä lisää, voi pettyä. Monet loppuvat eikä uutta samaa enää tule tai päivämäärät tulevat vastaan jo ennen joulua. Kokonaan ilman en ole jäänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos samoin. Jotkut tuotteet näyttävät olevan eriä. Nyt kun kokeilee ja päättää , että tätä lisää, voi pettyä. Monet loppuvat eikä uutta samaa enää tule tai päivämäärät tulevat vastaan jo ennen joulua. Kokonaan ilman en ole jäänyt.

Erä tuotteet ovat ikäviä jos niitä ei tule lisää. Itse tuskailen jouluherkkujen parissa nyt myös, tekisi mieli ostaa mutta päiväykset eivät riitä aattoon. Lähempänä joutuu hankkimaan. Maistella voi silti, taidampa pitää pikkujoulut ihan kotonani joku ilta. Laatikkoa kalkkunaa torttua ja suklaata. Pieni varaslähtö pikkujoulu nimellä on paikallaan. Herkkua ja jouluruokaa on saatava jo ennen joulukuuta!

• Anonyymi

Monta syän tänään.

• Anonyymi

Munkki päivää kaikille

• Anonyymi

Tosi hyvee.

• Anonyymi

Oikein rääppää

• Anonyymi

Mulla iltapalaks satumaista leipomon brita kakkua. Ekaa kertaa elämässä pääsen maistamaan brita kakkua. Ihan innolla venttaan!

• Anonyymi

Tykkään rääpästä

• Anonyymi

Rääppä on ihanaa! Olisipa bebe kakku, sellainen jättimäinen bebeleivos. 4 cm rääppää kantena.

• Anonyymi

Herkkuhammasta kolottaa jo aamuyöstä. Täytyy varmaan mennä abclle munkki kahville.

• Anonyymi

Marsipaani on mulle herkkua. Rääppää ja marsipaania pitäis laittaa samaan leivokseen. Herkkua saattaisi olla hyvinkin.

• Anonyymi

Parasta rääppää heti.

• Anonyymi

Kaikki tykkää rääpästä.

• Anonyymi

Ostaan lähdössä

• Anonyymi

Rääppää sokerilla.

• Anonyymi

Lisää sokerii

• Anonyymi

Joskus rääppä ilman sokeria.

• Anonyymi

Munkeista paras!

• Anonyymi

En tykkää. Pthyi.

• Anonyymi

Oliko Lidlin vaalean punaisella rääppäkuorella ja hillolla. Ei paha.

• Anonyymi

Ruma Sana ja hyvää

• Anonyymi

Rääppää joulutortun keskelle sen hillosilmän päälle, vois toimii kun rääppää pitäis nyt lisätä jouluruokiin. Joulu ilman rääppää ois sama kun joulu suoraan helvetistä.

• Anonyymi

Hulluutta

• Anonyymi

On se niin hyvää.

• Anonyymi

Oi rääpppääääää oi räääpppäääää makeaaaaa sua haukkkkaaaannnnn niiiiiiiin aina haukkaaaaannnn niiiiinnnnn räääpppäääää uuuuuu räääppppääää oooooooo räääppääääääää namiiiiiiiiiii uuuuuuu ihguuuuuuu rääääpppääääää muuuunnnnnnn uuuuuu jeeeeeeee

• Anonyymi

Näyttää olevan Dajm-kakkuja Lidlin Veijon kaupassa tarjouksessa. Saapa nähdä lankeanko.

• Anonyymi

Räppämunkii aina! Nams.

• Anonyymi

Dumle kakkua ja rääppämunkkia. Viikonloppu on sinetöity!

• Anonyymi

Herkun herkkua

• Anonyymi

Rääppärääpä herkkua aina!

• Anonyymi

Kun on paljo sokerii

• Anonyymi

Munkki paras paras munkki

• Anonyymi

Jumalan lahja

• Anonyymi

Jumala loi rääpän!

• Anonyymi

Pakko todeta.

• Anonyymi

Superico munkki!

• Anonyymi

Tänään pitäis kyetä nauttimaan herkuista. Ei tuota ongelmia! Pirkka prinsessa kakku on pakastimessa, matkalla testiin. Ei marsipaani rääppää voita mutta on herkkua myös. Prinsessa kakussa on parasta se että on paljon kermavaahtoa.

• Anonyymi

70-luvulla pöllittiin 5kg laatikko pumadaa yhen leipomon takapihalta kun kuorma oli tullut. Ai että siitä veisteltiin puukolla kimpaleita ja siitä lähtien olen ollut hieman lihava mutta terve.

• Anonyymi

Sokeri on herkkuu

• Anonyymi

Ja rasva.

• Anonyymi

Pumadaa pumadaa!

• Anonyymi

Kannattaa suosia valkoista ei ole väriaineita.

• Anonyymi

Valkoinen pumada on ihan jees, jotenkin se vaaleenpunanen kyllä maistuu parhaalle. Oispa mul 10 kg pumadaa!

• Anonyymi

Söin palan kakkua aamupalaksi. Nam!

• Anonyymi

Rääpärääpänherkkua tänäänkin

• Anonyymi

Mä en oo viel ostanu lauantai herkkuja. Rääppää saapi olla ja reilustikin.

• Anonyymi

Rääpärääpärääpän ihanaa aena

• Anonyymi

Mulla irtsareita iltapalaks. Menee siis ilman rääppää tänään, huomenna paikataan! Oi rääpää oi rääppää ihanaaaaaa!!!

• Anonyymi

Käännönkö kyllä!

• Anonyymi

Oi herkkua oi rääppää oi munkkia kakkua keksiä pullaa torttua oi kiitos leipurin ihanan tuon paakarin rääpän tekijän oi maistuvaa ihanaa!

• Anonyymi

Nyy alkoi herkuttelun aika. Koko kuukausi aikaa nauttia. Kaikkea on tarjolla, jopa joulutikkareita.

• Anonyymi

Rääpärääpänrääppäherkku myös sunnnntaina.

• Anonyymi

Hyvää herkkukuuta! Itse meinaan nauttia estoitta. Nyt herkutellaan. Meinaan laihduttaa vasta keväällä. Onkohan jotain adventti herkkua? Kalenterilla toiset herkuttelee tietty, mutta itse en ole vielä päättänyt haenko lisää. Mullahan on keksejä ja karkkia illaksi.

• Anonyymi

Jouluna pitää rääppää laittaa pöytään. Lanttulaatikko rääppäkannella voisi olla aika namua. Voihan vehnä kun rääppää tekee mieli. Oi rääppää oi räppää ihanaa rakkaus rääppään tuo rakkaus voimakas ja ikuinen oi rääppää oi rääppää nam nam

• Anonyymi

Tänään meen ostamaan herkkuja kakkua erityisesti himoittaa! Banaanikakkua käpykakkua runeberginkakkua oi valinnan paljous ihanaaaaa!

• Anonyymi

Onkohan Riitan herkulla Itsenäisyyspäivän kakkua. Jotakin sellaista, jossa olisi vaikka mustikkatäyte ja päällä kevyt sinivalkoinen kuorrutus. Niin tai onko kokemusta onko muilla leipomoilla.

• Anonyymi

Juuri ostin elosen suomi leivokset 2 kpl 160 g hinta tiiriön prismassa 3.98, oli punalaputettu joten maksoin vaan puolet. Eivät ole kakku tietenkään mitä kysyit mutta itsenäisyys päivää varten tehty. En ole maistanut, illalla kokeilen. Riitan herkulla on valkoinen kakku muistaakseni jotain karpaloa sisällä ja valkosuklaata kuori. Itse ostin jokioisten leivän mustikka kermakakun, siinä väritys aavistuksen itsenäisyyspäivän mukainen. Kakut kun ovat tuoretuotteita luulisin että keskiviikkona voisi olla useampiakin itsenäisyyspäivään liittyviä leipomo tuotteita kaupoissa. Kävin siis vain prismassa aamulla joten muut kaupat voivat tarjota myös muuta. Hyvää itsenäisyyspäivää sinulle kakun etsijä, toivottavasti löydät mieleisesi! Itse meinaan tänään jo juhlia hieman itsenäisyyttä syömällä nuo suomi leivokset. Niin ja sitä mustikka kermakakkua syön myös.

• Anonyymi

Kiitos samoin sinulle ja kaikille muillekin rääpän ystäville. Karpalo ja hilla sopisivatkin hyvin kakkuun ja leivokseen. Päälle tietenkin väritykseltään juhlaan sopiva kuorrutus. Itsenäisyyspäivää minäkin juhlistan jollakin tuollaisella yhdistelmällä 🇫🇮

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos samoin sinulle ja kaikille muillekin rääpän ystäville. Karpalo ja hilla sopisivatkin hyvin kakkuun ja leivokseen. Päälle tietenkin väritykseltään juhlaan sopiva kuorrutus. Itsenäisyyspäivää minäkin juhlistan jollakin tuollaisella yhdistelmällä 🇫🇮

Hienoa ihanaa itsenäisyyttä!

• Anonyymi

Oi räppää oi rääppää ja sokrua voita vaan kinuskia lakua sulklaaastaaaaa uuu nam nam leivotaaaaannnn niiiiinnn haukkaaaan hilloa makiaaaaa oi nam nam oi nam nam vaaan lisääää pumadaaaaa!

• Anonyymi

En vastustaa voi rääpää!

• Anonyymi

Menempä puotiin ja katson jos ois rääppää alennuksessa.

• Anonyymi

Räppä rääpänrääppä kaupasta. Maiskiss.

• Anonyymi

Tykkäänkö mä rääppästä?

• Anonyymi

Varmaan tykkäät rääppästä!

• Anonyymi

Mulla 2 jokioisten leivän käpyleivosta. Ei rääppää mutta hyvää on silti!

• Anonyymi

Tykkäänkös mä kyllä.

• Anonyymi

Mulla kun tota rääppää menee... Tykkään siis rääpästä! Avot mie myös! Nyt lähen repun kanssa hakemaan herkkuja cittarista.

• Anonyymi

Mitäs jouluna makeita herkkuja meinaatte nauttia? Pipareita varmasti, mutta onkos muutakin tarjolla?

• Anonyymi

Luiskahtaa varmaan suklaan ja karkkien puolelle, jos vanhat merkit lahjojen suhteen pitävät paikkansa. Onko kukaan tästä herkkusuiden ryhmästä kutsuttuna johonkin isoihin bileisiin.

• Anonyymi

Bileet on kotona isot eivät muuten ole kuin herkkujen osalta! Suklaata ainakin varmaan finlandia kuulia pihlaja karkkeja lidlin marsipaanipatukoita...... Suolaset tietty erikseen.

• Anonyymi

Laitoin jäätelöön lidlin toffeetäytettä, oli kai leivontaan tarkotettu, kestää paistamisen. Ihan ok, halvempaa ku kinuski kastike, mutta kuluu enemmän. Vaihteluna ok. Jäätelöllä kiva myös herkutella!

• Anonyymi

Rääppä tykkäämistä!

• Anonyymi

Rääppisrääppismunkkis.

• Anonyymi

Rääppärääppis tänäänkin herkku ,

• Anonyymi

Itsekin söisin tänään mieluiten juuri rääppää, jos ei muu auta ostan bebejä. Meinasin muuten olla noin viikon ennen jouluaattoa herkkulakossa. En 100 % sokerilakossa mutta jätän sellaiset leivonnaiset karkit ym pois. Jouluaattona varmaan sekoan ja syön läpi yön ihan eläimenä!

• Anonyymi

Rääpänrääpät tänään myös,

• Anonyymi

Tykkää tok rääppärääpästä.

• Anonyymi

Olisikohan rääppä hyvää juuston päällä? Esim baby bell juusto rääppä kannella.

• Anonyymi

Rääpinrääppis maistuu aikaski

• Anonyymi

Rääppisparasta

• Anonyymi

Itsenäisyyspäivänä voitaisiin alkaa kertoa tarinaa että rääppä on keksitty meillä Suomessa. Tietty voihan se ollakkin kotimainen keksintö? Enhän minä tiedä kuka ja missä rääpän kehitti?

Oi kallis Suomenmaa oi kallis rääpän maa hyvää rääpänpäivää kaikille!

• Anonyymi

Rääppis tattis!

• Anonyymi

Rääppää oi rääppää oi rääppää isänmaan oi rääppää oi rääppää oi rääppää hämeenmaan oi räppää oi rääppää oi rääppää universumiin oi rääppää oi rääppää oi rääppää ääretöntää äärettömääääännnnnn suussa sulavaaaaaa!!!! Nam naam naaam naaaammmm rääppäääää lisäääää vaaannnn nam nam nam nam rääppääää uuu rääppäää uuu rääpppääää........

• Anonyymi

Rääppis herrkuu.

• Anonyymi

Herkkuuuuu uuu on rääppis herkkuu!

• Anonyymi

Tykkäänkönä mä rääppis hergust.

• Anonyymi

Rääppis munkkis namii.

• Anonyymi

Hyvää rääppää kaikille itsenäisyyspäivän kunniaksi. Valkoista rääppää kun saisi aleksanterinleivokseen ja siihen siniristin jotenkin, olisi aleksanterit värjätty itsenäisyyspäivänä. Miten kestänkään kun iltaan on vielä aikaa, mulla jokioisten leivän mustikka kermakakkua ohjelmassa iltapalalla. Kyllä pitää pari leivosta hakea aamupäivä kahveille. Oi isänmaa avaa jo s market tahtoo lapsesi leivoksen herkullisen, tuon rääpän täyteisen, miksi lapsesi odottaa koittoa vesi kielellään, armahda lapsesi niin että ovikello soi tuoden leivokset kera iloisen herkun tuojan, näytä parhaat puolesi Suomi tuo luvattu herkun maa rääpän maa.

• Anonyymi

Hienoa, että tämä entinen korppukansa pääsi ahkeralla työllään rääppäkulhojen äärelle. Olkaakin herkkusuukaverit tänään erityisen ylpeitä esi-isien teoista.
        Rakkauden ja rääpän täyteistä päivää Teille ja koko kansalle. Huraa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa, että tämä entinen korppukansa pääsi ahkeralla työllään rääppäkulhojen äärelle. Olkaakin herkkusuukaverit tänään erityisen ylpeitä esi-isien teoista.
        Rakkauden ja rääpän täyteistä päivää Teille ja koko kansalle. Huraa

Huraa myös rääppäkaverimme! Oi makeaa!

• Anonyymi

Jopa päivä rääppisrääppis.

• Anonyymi

Rääppiiiis pliis

• Anonyymi

Oi rääppäkulhot isänmaan ja neidot ynnä urhot rääpän sekoittajat! Kuorruta kuohkeat vehnäiset! Älä enään korppua kuivaa! Oi ihanaa kun maan itsenäisen taistelitte ja rääpän kaikkien suuhun! Kalpene Italia ja Ruotsi meillä tarjolla herkumpaa!

• Anonyymi

Räppärääppismunkkis

• Anonyymi

Rääppää kun löytyisi olisi nannaa, nyt menen kuitenkin juustoa hakemaan, siis suolaista väliin. Briessää on se home kuori kuin sukua rääpälle! Brietä ensin ja sitten rääppämunkkia jälkkäriksi!

• Anonyymi

Itsenäisyysrääppis today

• Anonyymi

Bebe leivoksen päälle kun laittais valkohomejuustoa ja haukkais........... Ensin rääppä räksähtäis hampaiden välissä ja leivoksen kreemi ja homejuusto ois sulana suussa, sitten alkais rääppä sulaa ja rääpän sokerin makeus syrjäyttäis suolasuuden taka alalle, sitten rasvan pyöreys tuntuis suussa....... Kahvia ryystäis perään ja toteais, kiitos rääpän ja muiden herkkujen muodostaman makuparven jota seuraa kahvin maittava mokkaisuus, kyllä on elämä herkkua!

• Anonyymi

Rääppistykkäys.

• Anonyymi

Rääppistattis heti.

• Anonyymi

Tänään iltapalana kakkua! Nam nam namiiii! Kyllä on joulukuu vuoden paras menee niin herkutellessa. Rääppää oi rääppää leivontaan!

• Anonyymi

Oispa jo iltapala kakkua himottaa! Oon herkku ihminen täysin. Näin herkuttelian ulkona ja olin iloinen. Onneksi joku muukin tuli kaupasta kakun kanssa! Heti näin että hänen kanssaan olisi iltaisin ihanaa laittaa sohvapöytä makeaksi. Rääppää sohvapöytään rakkaani!

• Anonyymi

Rääppää munkkiin!

• Anonyymi

Kohta aamu rääppää ostamaan, leivos kahvit aamupalan jälkeen. Rääppää niin himottaa.

• Anonyymi

Rääpppisnamis

• Anonyymi

Oi rääppää!

• Anonyymi

Kärsin vuosia vatsakivuista. Söin kanelikierteitä kahvin kanssa lähes päivittäin. Vaihdoin kahvileivän rääppämunkkeihin noin viikko sitten ja vatsani ei ole lainkaan kipeänä. On 2 vaihtoehtoa, 1 olen allerginen kanelille, 2 rääppä toimii vatsaa hellivänä lääkkeenä. Meinaan sanoa lääkärilleni tästä havainnosta. Voipi olla että hän määrää rääppää muillekkin. Vatsani kehrää kuin kissa ja oloni on mahtava!

• Anonyymi

Rääpän parantava taikavoima on ihmeellinen. Sokerikuorrutuksen tutkimuslaitoksen johtaja rouva Varpu Iso-Rääppä on muuten vakuuttunut, että mämmi ja rääppä kuuluvat samaan tuoteperheeseen ja ovat, kuten joku arvelikin, molemmat Suomessa keksitty ja kehitetty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rääpän parantava taikavoima on ihmeellinen. Sokerikuorrutuksen tutkimuslaitoksen johtaja rouva Varpu Iso-Rääppä on muuten vakuuttunut, että mämmi ja rääppä kuuluvat samaan tuoteperheeseen ja ovat, kuten joku arvelikin, molemmat Suomessa keksitty ja kehitetty.

On hienoa että rääppää tutkitaan nykyään. Mämmin voisi kuorruttaa rääpällä tosiaan, pääsiäisenä on hyvä palata ohjeeseen. Rääppä varmasti vatsakipujen lisäksi voisi toimia masennuksen hoidossa, itse ainakin olen onnellinen jos olen juuri haukannut rääppää. Tänään kahvittelen kyllä kera rääppämunkin tai aleksanterin.

• Anonyymi

Rääppismunkkis päivä taasen

• Anonyymi

Rääppisrääppis tännää

• Anonyymi

Rääppisrääppismaiskiskis

• Anonyymi

Nä tänään on syöty jokioisten leivän banaanimunkki (rääppä keltaista). Illalla on sitten viialan leipomon prinsessa leivoksia 4 kpl. 2 vihreää ja 2 pinkkiä, ei rääppää mutta marsipaania. Tänäön mennyt myös aamupalalla kermakakkua. Herkullinen lauantai sanoisin. Nauttikaa herkkuväki nauttikaa. Rääppää rääppää uu jeah!

• Anonyymi

Vaadin heti 1500 euroa korvausta, mikäli näen tuollaisen munkin.

• Anonyymi

itsekin tykkään isoista pyöreistä munkeista

• Anonyymi

Tarkoititko, että rääppämunkit pitäisi myydä jatkossa ”tiskin alta”. Ei paha. Saattaa tulla aika, jolloin rääppä nousee arvoon arvaamattomaan, kuten jotkut muutkin mausteet aikanaan. Sotajoukot odottavat vesi kielellä rääppälaivojen saapumista vieraiden maiden satamissa ja Iivo kertoo tv-mainoksessa halkopinon takaa syöneensä männäviikolla 30 rääppämunkkia. Uusia munkkileipomoita nousee joka kylään ja sijoitusenkelit kilpailevat kohteista. Kaiken kukkuraksi Nokia tuo markkinoille puhelimen, jossa on napin takana rääppämunkin tuoksu. Suomi on pelastettu.

• Anonyymi

Käikälän salessa oli banaani munkkeja. Ei kyllä sale maksa 1500 jos joku loukkaantuu jokioisten leivän munkeista. Rääppä rauhaa nyt munkeille vaan.

• Anonyymi

Tykkäänkön kyllä rääppisrääppis.

• Anonyymi

Heti rääppisrääpis!

• Anonyymi

Rääppärääppis aina vaa

• Anonyymi

Rääppisnammii.

• Anonyymi

Cafe rääppä kun avattaisiin hämeenlinnaan menisin heti munkki kahveille. Nyt kahvilasta haaveilevat herätkää. Tässä teille hyvä ja ilmainen liikeidea.

• Anonyymi

Yes box. Cafe rääppä, mutta mihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yes box. Cafe rääppä, mutta mihin.

Kyllä se keskustaan sopisi kun olisi ihan ykkös kahvila hämeenlinnassa. Toinen vaihtoehto ois kesä kahvila, silloin vois olla jossain sivummalla myös. Ei se nyt sijainnista kuitenkaan ole kiinni vaan enempi siitä että tarvitaan joku joka sen laittaa aluilleen.

• Anonyymi

Rääppirääppis kaupasta.

• Anonyymi

Minkä rääppä tuotteen hait? Oon menossa kauppaan ip kahville ja otan jonkun rääppiksellä kuorutetun kaveriksi. Vinkit on tervetulleita kun hakee inspistä kahvitauolle.

• Anonyymi

Astuin cafeeseen ja kysyin missä on rääppää? Ei myyjä tiennyt. Koska ei myyjä osannut hämeen muretta kysyin tiedätkö mikä on pumadaa? Myyjä sanoi että se on pomadaa. Sitten minä hämäännyin kun olen hankkinut oppini tästä viesti ketjusta. Päädyttiin tulokseen että syön beben ja berliininmunkin. 2 kuppia kahvia join kyytipojaksi. Kaikki lopulta hyvin ja onnellisuus saapui kehoon ja mieleen, aah rääppää.

• Anonyymi

Maahanmuuttajien sanakirjaan pitää siis kolmanneksi sanaksi laittaa ”rääppä”. Ensimmäinen on Suomi, toinen ”kiitos” ja kolmas ”Rääppä” . Rääppäkin isolla alkukirjaimella.

• Anonyymi

Munkkisrääppis tänää

• Anonyymi

Namisrääppis tänäänkin.

• Anonyymi

Toffeemunkki 1.09 s market idänpää oikeen maukas uutuus. Kahvi ei hyvä idänpäässä, jotain ihme kone kahvia ja vielä 2 € kuppi. S market parolassa taas fazerin omar munkki 1.45 ja hyvä suodatin kahvi 1 €. Oli mukavaa viettää päivää ulkona kun toffee ja omar rääppää pääsi nauttimaan munkin päällä kahvitauoilla. Huomenna menen taas kahvittelemaan. Oi rääppää oi rääppää kahvitauon kruuuuuunaajaaaaaaa! Nam nam räääääppäääääääääääääääääää!!!!

• Anonyymi

Taas hyvä idea ”Rääppämatkailu”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas hyvä idea ”Rääppämatkailu”

Niin onkin. Kiitos kehuista. Kun aurinko nousee lähden taas kulkemaan, kahvi/rääppä hammasta jo kolottaa! Kuljen pitkin pitäjiä hämeen herkku vainioita, oi vanajanvesi, oi kielenvesi jonka unelma rääpästä suuhuni teet ja poikasi kahvi tauolle johdatat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin onkin. Kiitos kehuista. Kun aurinko nousee lähden taas kulkemaan, kahvi/rääppä hammasta jo kolottaa! Kuljen pitkin pitäjiä hämeen herkku vainioita, oi vanajanvesi, oi kielenvesi jonka unelma rääpästä suuhuni teet ja poikasi kahvi tauolle johdatat.

Läksi neito kulkemahan, kulmia rääpän koluamahan. Löytyi kulho kulmasesta, uuni pankosen alisilta….Nyt ollahan jo kulttuurin kynnyksellä. Miten moniin asioihin joku asia voikaan vaikuttaa. Mutta mistä on peräisin bebe-leivos, joka on mainittu useampaankin kertaan ja millainen on koostumukseltaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Läksi neito kulkemahan, kulmia rääpän koluamahan. Löytyi kulho kulmasesta, uuni pankosen alisilta….Nyt ollahan jo kulttuurin kynnyksellä. Miten moniin asioihin joku asia voikaan vaikuttaa. Mutta mistä on peräisin bebe-leivos, joka on mainittu useampaankin kertaan ja millainen on koostumukseltaan?

Oi rääpän herkun pakertajat bebe leivoksen nakertajat!
        Bebe on alkujaan Ranskalainen ja Suomessa taisi olla joku Salosen leipomo jossain vaasassa tai pohjanmaalla kuitenkin joka beben Suomessa toi kansalle tutuksi. Täytyypä tosiaan kokeilla bebeä niin että laittaa camembert juustoa siihen rääpän päälle kunnon kerroksen. Camembert kun on huoneenlämpöistä sitä voi levittää kun sulatejuustoa. Varmasti oisi vieraat ihmeissään kun pöytään nostettaisiin bebejä camembert hatulla. Oi bebe oi camembert oi oi oi oi oi joi oi mulemmat yhdessä!

• Anonyymi

Maiskis rääppis!

• Anonyymi

Tänään syön jotain ihanaa kun menen kahvilaan. Rääppää oi rääppää ihanaa, vain uppopaistettua taikinaa, oi taikinaa oi rääppää, hilloa, kreemiää, oi nannaa oi rääppää herkumpaa, oi munkkia oi munkkia rääpällää......

• Anonyymi

Kokkolassa niitä kutsutaan räkämunkeiksi.

• Anonyymi

Kokkolassa ei kyllä puhuta kovin ylevästi munkeista. Itse tykkään rääppä sanasta. Oi rääppää!

• Anonyymi

Kokkolassa suntin rannassa meri loiskuaa. Ei siinä aina tiedä mitä ne puhuu, ovat vielä ruottinkielisiäkin. Hapansilakka, sanon minä ruottalaisten munkkikateudelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokkolassa suntin rannassa meri loiskuaa. Ei siinä aina tiedä mitä ne puhuu, ovat vielä ruottinkielisiäkin. Hapansilakka, sanon minä ruottalaisten munkkikateudelle.

Purkoot silakkaansa! Meillä munkkia piisaa!

• Anonyymi

Illaksi kinuskileivoksia nam nam namiiiiii!!!!!!

• Anonyymi

Namsisrääppis aina vaa.

• Anonyymi

Viva rääppis-namis!

• Anonyymi

Tykäänkö tok rääppisrääppis.

• Anonyymi

Kinuskiiiiii!!!!!

• Anonyymi

Rääppäräppämaiskiskis.

• Anonyymi

Aena vuan rääppänamii.

• Anonyymi

Oi rääppää oi rääppää herkumpaa oi rääppää oi rääppää makiaa oi rääppää oi rääppää suussa sulavaa oi rääppää oi rääppää vaaleenpunaistaa oi rääppää oi rääppää heti aamustaa oi rääppää oi rääppää herkkua hämäläiseeeenn...........

• Anonyymi

Tänäänki rääpismaistis.

• Anonyymi

Kyllä tänään maistuu rääppä! Katsoin aamulla kaupassa himoiten Runebergin torttuja. Se hillosilmä tortun päällähän on rääpällä koristeltu. Runebergin päivänä viimeistään torttuja kunnolla popsitaan! Otan etkot jos ei ole kakkua missään - 50 % taralla. Herkkua on saatava!

• Anonyymi

Herkkuu rääppisrääppiss

• Anonyymi

Naminamirääpis!

• Anonyymi

Rääppisnammis.

• Anonyymi

Äsken söin keskipäivän kahvilla s marketin toffeemunkkia. Olin säästänyt sen munkin keskellä olevan toffeekreemisydänmen lähes kokonaan viimeiselle haukulle. Ohjasin viimeisen ison palan munkkia suuhuni missä olilähes kokonaan se keskustan toffeekreemi ja rääppää vielä paljon jäljellä. Päätin pureskella hitaasti ja välttää äkillistä nielemistä, annoin munkin pyöriä suussani maistuen aivan taivaaliselta. Kahvini oli pöydällä höyryävän kuumana kupissa maidon kera. Olin ikkunan ääressä ja katsoin ulos upeaa aurinkoista säätä, oli kuin kaunis kevät päivä tänään. Ikkunan alle asteli ihastukseni paikallinen kaunotar. Hän pysähtyi ja viipyi pitkän tovin paikoillaan, selaten puhelintaan. Munkin parhaat palat suussani pyörien ja kahviani himoiten, samalla katselin tuota upeaa naista auringon paisteessa. Tunsin ajan jotenkin pysähtyneen. Nautin jokaisesta sekunnista. Viimein nielin munkin toffeekreemin ja rääpän, huuhtelin ne alas höyryävällä kahvilla. Katselin tuota naista ja aurinkoa, maistoin munkin ja kahvin. Elämä oli hetken täydellisen ihanaa jotain satumaista aivan virheetöntä niin täydellistä mielihyvää kaikille aisteilleni saman aikaisesti. Oi toffee rääppä munkki oi kaunotar oi kahvi ja aurinko. Näistä neljästä on täydellinen hetki saanut alkunsa.

• Anonyymi

No taatusti on oikeat ainekset hyvään hetkeen

• Anonyymi

Rääppisrääpä heti huomena.

• Anonyymi

Oi rääppää lissää rääppää nam nam nam hergguu uuu hergguu rääppää oo maistuu jee uu jee kahvit tippuu aamulla oo rääppää uu woo oo rääppäääää uuuuu!!!

• Anonyymi

Rääpäykkönen.

• Anonyymi

Nyt on sitten maistettu viialan leipomon bebeleivoksia camembert kuorrutteella. Oli ihan syötävää mutta söisin kuitenkin juuston ja bebet erikseen. Niin että ensin syö juustoa ryystää kupin kahvia perään, sitten syö bebet ja ryystää toisen kupin kahvia sen jälkeen. Näin yhdistelmä toimii parhaiten. Bebe on aika miedon makuinen joten se ei oikein kestä voimakkaita makuja saman aikaisesti. Rääppä ja kreemi, murotaikina kaipaavat makupareiksi toisiaan. Eli bebet bebenä, kahvia tietty mukaan jos maittaa! Camembert erikseen.

• Anonyymi

Nam nam hyvääääää!

• Anonyymi

Rääppisnamisrääppis.

• Anonyymi

Oi rääppää oi rääppää munkinpääällääääää äääää!

Tänään söin 1 kpl omar munkki ja 1 kpl kinuskimousse kakku. Olen nyt vähän täynnä herkkua!

• Anonyymi

Rääppisnamismunk.

• Anonyymi

Oi munkkia ihanaa rääppää makiaa tuoksua munkkirasvan sokerin rapinaa kun kulhoon kaatuu leipurin suuhun suuntaa herkutellijain oi rääppää oi rääppää kuorrutetta!

• Anonyymi

Munkkia ihaanaa oi munkkia suuhun vaan!

• Anonyymi

Kohta on joulu saa herkutella aivan huoletta ja huolella! Kaikkea hyvää hankin ja nautin täysin siemauksin! Hyvää joulunalusaikaa rääpän ystävät!

• Anonyymi

Tykkisrååppis!

• Anonyymi

Tykkäänkös rääppis.

• Anonyymi

Oi rääppää oi rääppää ihanaa! Tulkaa kanssani karkeloimaan te kevään villit herkkusuut,
      oi rääppää oi rääppää kaikille! Näen unta rääppä metsä mistä vaan poimitaan rääppää puista. Nauttikaa ihanaa. Munkki unelmaa ja aleksantereita. Joulu on kohta herkku vateineen. Nam

• Anonyymi

Tänään meinaan herkutella ja menenkin kauppaan aamulla etsimään herkkuja päivän tarpeisiin. Prinsessa kakku olisi ihanaa tai rääpällä aleksanterit/bebet.......... Oi herkkua oi herkkua viikonlopun! Nauttikaa muutkin kun on makeaa on ihanaa!

• Anonyymi

50-luvulla ei tuollaisista tiedetty mitään. Jouluna sai maistaa kourallisen piparitaikinaa. Silti ei valitettu mistään vaan taisteltiin laihoina elämässä eteenpäin ilman sokeria.

• Anonyymi

Minä olen pyöreä ja syönyt aina paljon sokeria. Synnyin 80 luvulla. Aina olen taistellut elämässä eteenpäin ja ollut sitkeä ja sisukas niin kuin laihat 50 luvun raatajat. Pieni muhkeuteni ei ole mitään haitannut. Herkkua meinaan syödä ja nauttia elämästä joka on mahtavaa! Sokeri on piristänyt mieltäni ja saanut serotoniinin virtaamaan. Oi herkkua ihanaa oi elämää ihanaa kiloni ovat iloni!

• Anonyymi

Aina rääppis!

• Anonyymi

Herkku perjantai!
      Riitan herkun talvikakkua maisteltu, on muuten nam nam.

• Anonyymi

Rääppis on ikuinen,

• Anonyymi

Ylistän rääppää oi intohimoni!

• Anonyymi

Hergguuuuu rääppääääääää vesi kielellä odotan että pääsen leipomoon!

• Anonyymi

Ajattelin kaataa kinuski kastiketta fazerin vadelma mustikka piirakoiden päälle. Vähän voi olla sottasta, mutta varmaan myös aika herkkua. Onkos muilla herkkuja tänään?

• Anonyymi

Tässä ratkaisuehdotukseni Ukrainan sodan lopettamiseksi alle viikossa.
      Rääppämunkkeja lähetetään monta rekallista molempien maiden sotajoukoille ja keitetään pojille kahvit! Varmasti saadaan rauha Ukrainaan ja suut makeaksi.

Rääppää Ukrainaan.

• Anonyymi

Näitä lukiessa ei voi välttyä ajatukselta, että on porukka ihan rääpässä. Olin havaitsevinani jo jonkinasteisia munkkifantasioitakin. Voisi ehkä todeta vanhaa lainaten , että ”Hyvä rääppä, parempi mieli” .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näitä lukiessa ei voi välttyä ajatukselta, että on porukka ihan rääpässä. Olin havaitsevinani jo jonkinasteisia munkkifantasioitakin. Voisi ehkä todeta vanhaa lainaten , että ”Hyvä rääppä, parempi mieli” .

Ryhdyn munkiksi. Naiset varmasti innostuvat sen jälkeen minusta.

Sinkkumies kankaantaustalta.

• Anonyymi

Uhkaan laihtua. Voi elämä! Nyt äkkiä rääppämunkkia naamariin!

• Anonyymi

S ryhmän kotimaista kinuski kastike on hyvää suosittelen. Äsken söin aleksantereita kahvin kanssa ja nautin rääpästä, nam. Keksin kaataa kinuski kastiketta yhdelle aleksantereista, oli tosi hyvää. Testaan vielä toisen myöhemmin illalla. Aleksanteri sinäänsä oli tosi herkkua kinuskilla.... Hieman tuntui kyllä että rääpän maku on sen verran mieto että kinuski vähän peitti sitä. Jatkan silti kokeiluja. Nyt kipin kapin kauppaan ja herkkuja ostamaan. Olisi tärkeää että vatsalaukkunne hieman venyy ennen joulua, mahtuu sitten enemmän herkkua kaikille teille rääpän ystäville! Olette ihania kun muistatte syödä rääppänne kiltisti. Pukki tuo lahjoja kilteille.

• Anonyymi

Päivääkään en jätä väliin maisskiss

• Anonyymi

Herkkuu lisää herkkuu!!! Joulu on taas joulu on taas varastot täynnä herkkuuu... Nyt sitä saa nyt sitä saa rääppää ja muuta herkkuu... Herkkua taas herkkua taas mua ei haittaa joulun pyöreys. Nauttikaa nyt nauttikaa oi herkutelkaa! Mä alan jo viettää joulua tänään! Alottakaa muutkin ja nauttikaa herkutelkaa! Oi rääppää!

• Anonyymi

Uu bileet nam nam!

• Anonyymi

Munkkiiiii!!!!

• Anonyymi

Räääppääääääääääääääääääääääääääääää

• Anonyymi

Olen joskus pohdiskellut kuuluvatko likööritkin rääppätuotteiden heimoon.

• Anonyymi

En ole koskaan syönyt. Saako niitä gluteenittomina?

• Anonyymi

Suosittelen sitä Mozart likööriä tai baileystä. Ovat lähes samaa kuin sula rääppä. Korkki auki ja joulua viettämään! Itse olen jo toista päivää tonttuilemassa, olen liian poikainen pukin rooliin vielä. Kuitenkin ihanat muorit ja tontut sekä pukki herrat joulun juhlaan liittykää!

• Anonyymi

Joulu on herkuttelun tärkein tapahtuma kalenterissa. On hyvä juhlia joulunaikaa totuttua laajemmin. Itse tulkitsen että joulu viikko alkoi tänään, lauantai on Tuomaan päivä. Koko viikko joulu ostoksia niin että on Tuomaana kaikki ostettuna. Parhaat herkut nuo kruunun jalokivet säästän tietty aatolle ja siitä eteenpäin. Koska ei aattona yksinkertaisesti kerkee syömään kaikkea on hyvä alkaa jo vaikka tänään syömään asioita jotka eivät mahdu välttämättä aattoon. Itse syön rosollia ja kinkkua tänään, pipareita ynnä kalkkunaa ja porkkanalaatikkoa. Huomenna lipeäkalaa ja jouluhalkoa. Ylihuomenna meinaan kokeilla Ruotsalaisten perinne joulu ruokia. Torstaina on Virolaista pöytää katettuna. Rääppää on tietty joka päivä, tänään aleksanteria lounaalla.

• Anonyymi

Rääppää ja kermaa kahviin!

• Anonyymi

Berliininmunkkiin kun laittaisi vadelmahillon tilalle hunajaa..............

• Anonyymi

Hunajata hunajata!

• Anonyymi

Tottakaii rääppis.

• Anonyymi

Maistoin tänään talvimunkkia, valkoista rääppää ja toffeeta sisällä, kanelinamuja päällä. Aika herggua!

• Anonyymi
        UUSI

Talvimunkki? En ole kuullutkaan ikinä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Talvimunkki? En ole kuullutkaan ikinä.

Itse näin/kuulin/maistoin ekaa kertaa. Munkki oli ihan nätti ja toffee tai saattaa olla kinuski sydän teki herkulliseksi. Voi olla tän joulun uutuus tai talven. On jännää kun munkkirintamalla puhaltaa uudet tuulet.

• Anonyymi
      UUSI

NamsKisrääppis.

• Anonyymi
      UUSI

Joulu rääppää joulu rääppää kaikki nauttii joulu rääppää pukki rääppää muori rääppää tontut rääppää kaikki rääppää joulu rääppää joulu rääppää uu rääppää!

• Anonyymi
      UUSI

Mitäs herkuttelette jouluna rääpän ystävät?

Ketjusta on poistettu 59 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      335
      8461
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2531
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2308
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1935
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1512
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1351
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1327
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      177
      1290
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1290
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1187
    Aihe