Onko Suomussalmella tosiaankin niin heikko vanhusten kuljetuspalvelu että ei pääse asioimaan kylälle,on kohtuutonta vaatia muuttamaan taajamaan jos kerta muutoin pärjää kotosalla.
Onko näin,että vain Vammaiset,Sotainvaliidit-veteraanit ja kelan asiakkaat saavat palvelun ( toki se heille kuuluukin)
Pakko muutto keskustaan
50
957
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi terveet vanhukset olisivat etuoikeutettuja ilmaiseen kyytiin koska ei terveet keski-ikäiset autottomatkaan saa mitään kyyti etua. Eihän ikä automaattisesti ole syy etuihin , taksit kyllä kyydittää myös vanhuksia.
- Anonyymi
Aikanaan eräs Herra ajeli mieluusti yksin ja vain yksin asiointikyydillä. Hän olikin omasta mielestään vähän häävimpi ihminen ja kuuluisa runonlaulaja.....
. - Anonyymi
Ei tämä vanhus ollut terve. Häneltä oli ajokortti otettu pois, muuten hän ajelisi autollaan asioilleen niinkuin aikaisemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä vanhus ollut terve. Häneltä oli ajokortti otettu pois, muuten hän ajelisi autollaan asioilleen niinkuin aikaisemmin.
Jaa, että tuonelasta vielä ajelee. Mikäpäs siinä....
Enhän minä terveydestä mitään puhunutkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen viimeinen vienalaista runonlaulua suullisena perimätietona omaksunut runonlaulaja.
K.12.5. 2017! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, että tuonelasta vielä ajelee. Mikäpäs siinä....
Enhän minä terveydestä mitään puhunutkaan.Hengissä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hengissä on.
Ei elä Hietajärven ukko enää. On se ihan varmaa.
- Anonyymi
Arvelen että saa Kelalta varmasti asiontikyydin ,jos henkilöllä ei ole varaa ajaa taksilla. Miksi vaatia ilmaista taksikyytiä ,jos itsellä on euroja ?
- Anonyymi
Kyllä monella paikkakunnalla kyyditään eläkeläiset kerran viikossa asioille, täällä ei varmaan sellaista tapahdu? Osassa kunnista kyytiä tarvitsevat kokoavat porukan ja maksavat itse kyydin , tulee porukalla halvemmaksi.
- Anonyymi
Sanoppa esimerkki jostain kunnasta joka terveitä vanhuksia ilmaiseksi kyytii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoppa esimerkki jostain kunnasta joka terveitä vanhuksia ilmaiseksi kyytii.
Paltamo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paltamo.
Valehtelet törkeästi.
- Anonyymi
Ei saa liikuntakyvytön vanhus ko. palvelua. Ei kauppaan, ei lääkäriin. Itse pitää maksaa ja ei ole varaa. Näin on pidetty hyvää huolta jo 25 vuotta.
- Anonyymi
😅😅😅 eli syömättä 25 vuotta ¡
- Anonyymi
Kaikki syrjäkyliltä keskustaan niin ei tarvii sitä vähäänkää aurata ja polannetta poistaa.
Urakoitsija olisi iloinen- Anonyymi
Kerran jututettiin yhtä tuttua, joka oli muuttanut korvesta Ämmänsaareen.
Kyseltiin, ootko käynyt siellä syrjäkylällä kotipaikkassasi. Mies isolla äänellä siihen: Mitä pirkelettä minä siellä tien! Kaikki kääntyi katsomaan, kaupassa oltiin. Siitä vähin äänin ulos sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran jututettiin yhtä tuttua, joka oli muuttanut korvesta Ämmänsaareen.
Kyseltiin, ootko käynyt siellä syrjäkylällä kotipaikkassasi. Mies isolla äänellä siihen: Mitä pirkelettä minä siellä tien! Kaikki kääntyi katsomaan, kaupassa oltiin. Siitä vähin äänin ulos sitten.Niin,tämä tapaus sattui varmaan Helsingissä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin,tämä tapaus sattui varmaan Helsingissä
Ei vaan Kirsikan tuulikaapissa missä nykyiset ja entiset syrjäkylien asukit kokoontuvat maanantaisin ja perjantaina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan Kirsikan tuulikaapissa missä nykyiset ja entiset syrjäkylien asukit kokoontuvat maanantaisin ja perjantaina.
Kyllä alkaisi oudolta näyttää Kirsikan eteinen, jos siellä ei kukaan istuisi.
Antaahan istua ja jurista. Tiiätkö, ennen kokoontuivat terveyskeskuksen päivystykseen. Ei ollut sitä maksua silloin vielä. Kerran kuuntelin kun kaksi naista puheli keskenään. Kuulosti siltä, että melkein joka päivä olivat siellä käyneet. Ainahan sitä jotain kremppaa.
Toinen sitten sanoi, että kohtahan se alkaa marjakausi, sittenhän myö ei tänne jouvetakkaa.
Oli minulla vähän ehkä naurussa pitämistä sitä kuunnellessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin,tämä tapaus sattui varmaan Helsingissä
Ei kun Suomussalmella tietysti. Ei siinä, ihan mukava kaveri hän oli. Se äänenkäyttö oli vain vähän huomiota herättävää. Ainakin kuuli missä hän liikkui ja puhui. Hän oli kyllä niin aidosti oma itsensä, arvostan.
- Anonyymi
Koko Suomussalmen porukka sitten kerralla Helsinkiin,mitä sitä välille pysähtyy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko Suomussalmen porukka sitten kerralla Helsinkiin,mitä sitä välille pysähtyy
Helsingissä näkyi olevan 15 000 vuokra-asuntoa tyhjillään joten sinne koko kylän väki mahtuu.
- Anonyymi
Eiköhän nämä syrjäkylän vanhukset ole maksaneet verojennsa kautta matkansa. Pidetään heistä huolta.
- Anonyymi
Kyllä vaan. Olen aika usein puheissa yhden 96 vuotiaan ihmisen kanssa. Hänen asenne muihin ihmisiin, se on jotain sanoin kuvaamatonta. Hänen seurassaan saa olla ja hengittää vapaasti. Ei tarvitse esittää eikä yrittää mitään.
Kerran pois lähtiessäni kysyin, sammutanko valon vai näetkö tässä päivänvalossa. Hän naurahti, että kyllä tässä nämä kirjat näkkee lukkee iliman valojahi. Istui keinustuolissa, ei hänellä mitään kirjoja ollut käsissä. Se huumorintaju omaa luokkaansa. - Anonyymi
Minulla oli jotain häikkää oikeassa kädessä. Se jokin hoitotakuu raja oli menossa umpeen niin Keskussairaalalta antoivat luvan mennä yksityiselle.
Siellä vähän hämilläni lääkärille sanoin, että miten kalliisti tätä kättäni nyt hoidetaan, kun tänne määräsivät.
Lääkäri sanoi, että sitä vartenhan sinä olet töistäsi aina verot maksanut, että jos hoitoa tarvitset, niin sitä myös saat!
- Anonyymi
On se että vanhukset tapetaan nälkään!
- Anonyymi
Kuinka moni on kuollut nälkään? Kyllä hätä keinot keksii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka moni on kuollut nälkään? Kyllä hätä keinot keksii.
Montako lie täällä kuollut.
- Anonyymi
Ei voida ajatella niin, että mahdollisen työuran aikainen verojenmaksu
toisi ilmaisia palveluita eläkkeellä.
Halvempia ne kyllä saa olla, mutta mistä rahoista kustannettaisiin ilmaiset kyydit?
Kimppakyyti on hyvä idea ja sitä pitäisikin kehittää enemmän.- Anonyymi
Mistä rahoista noille valtion herroille ja rouville kustannetaan taksikyydit? Terveet ihmiset ja hyvä palkkaiset. Taksilla ajetaan sellaisiakin matkoja, jotka pystyi kävelemäänkin!
Voisivat käyttää julkisia. Niitähän Helsingissä piisaa. Tai hyväpalkkaisina ostaa kunnon polkupyörä ja sillä huristella lyhyet siellä on matkat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä rahoista noille valtion herroille ja rouville kustannetaan taksikyydit? Terveet ihmiset ja hyvä palkkaiset. Taksilla ajetaan sellaisiakin matkoja, jotka pystyi kävelemäänkin!
Voisivat käyttää julkisia. Niitähän Helsingissä piisaa. Tai hyväpalkkaisina ostaa kunnon polkupyörä ja sillä huristella lyhyet siellä on matkat.Eiköhän ne ite maksa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisivat käyttää julkisia. Niitähän Helsingissä piisaa. Tai hyväpalkkaisina ostaa kunnon polkupyörä ja sillä huristella lyhyet siellä on matkat.Kaikki matkat pystyy kävelemään.
- Anonyymi
Ämmänsaaren keskustaa osoittavan kyltin voisi käydä yöllä taittelemassa silleen että siinä lukee pelkkä kusta ja mustalla tussilla lisätekstinä paskaa
- Anonyymi
Kaikkien pitää jossain vaiheessa muuttaa keskustaan kun ei enää pärjää kotonaan syrjäkylällä. Se on totuus!
- Anonyymi
Kylät tyhjenee vähitellen. Siellä täällä aina jokunen. Onhan se ikävää, mutta ei voi mitään.
- Anonyymi
Mulla jalaka kippeenä kolomatta viikkua eikä kunnasta suostuttu maksammaan taksikyytie Ämmään, menen sitte könkkäämällä hautaan.
- Anonyymi
Pidä hauskaa haudassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidä hauskaa haudassa!
Mistäpä tuota ossoo sannoo.
- Anonyymi
Ihan hyvin voit hiihtää kylille kuhan tulee lunta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvin voit hiihtää kylille kuhan tulee lunta
Kuhan saa kuhan tulee jäätä.
- Anonyymi
Miksi kunta on muuttanut toimintaa ,heikentää syrjäkylien palveluita .
Samanlaisia veronmaksajia hekin ovat mitä vastinetta nyt on veroille.- Anonyymi
Liian kalliita ylläpitää nämä muutamat hassut ihmiset tuolla syrjässä.
- Anonyymi
Miksi ette aja taksilla?
Kai sellaisiakin vielä Suomussalmelta löytyy?
Jos asuu perukassa, siitä pitää olla valmis maksamaan- itse.
Jo nyt me Cityihmiset kustannamme teille sähkölinjanne kalliilla siirtomaksuilla.
Miksi perukkalaisilla pitäisi olla etuoikeuksia?- Anonyymi
"Sähkölinjojen lunastuskorvaukset halutaan uudistaa – MTK:n mielestä maanomistajan tulee voida hyötyä liiketoiminnasta
Metsä- ja maatalousmaan omistajat ovat selkeä väliinputoaja, jos katsotaan sähkölinjojen maapohjien lunastusmenettelyistä saatuja korvauksia. MTK haluaa vuosittaiset korvaukset kertakorvauksien rinnalle.,"
Paljonkohan sinunkin tuloistasi on mennyt sähköverkon rakentamiseen?🤬 - Anonyymi
Sähköpörssi toimii samalla periaatteella kuin muutkin raaka-ainepörssit eli kaupankäynnin kohteena olevan hyödykkeen hinta muodostuu puhtaasti kysynnän ja tarjonnan mukaan!
- Anonyymi
Kylläkait se on toisin päin,me oomme maksaneet kymmeniä tuhansia liittymisestä,toisin kun te osakkeissa asuvat ja vieläkin maksetaan siirtohintaa
- Anonyymi
Mitä te vettäytte tänne perukkaan kalalle,metälle,marjaan ja luonnon rauhaan pysykää siellä Cityssä
- Anonyymi
Miltä se City lehmien maito maistuu
- Anonyymi
Eikö siellä Cityssä oo ranka ja polttopuu mehtie,kun pitää tulla perukkaan kerjuulle
- Anonyymi
Keskustaan pitäisi rakentaa eläkeläisille omia kerrostaloja ja sinne sitte asumaan. Eläkeläisillä on rahaa mutta saattavat olla yksinäisiä, tässä ratkaisu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559