Hei, lueskelin Lähitapiolan kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksen ehtoja. Löysin sieltä tällaisen kohdan:
"Vakuutuksesta ei korvata vakuutetulle aiheutuvia kuluja asiassa, joka liittyy lasten huoltoon, elatukseen, tapaamisoikeuteen tai
asumiseen. Kulut kuitenkin korvataan yhdessä vakuutustapahtumassa kolmea (3) vuotta kohden, jos kaikki seuraavat edellytykset täyttyvät samanaikaisesti:
• asiaa ei käsitellä ensi kertaa tai yhteiselämän lopettamisen
tai päättämisen yhteydessä
• vaatimukset perustuvat viranomaisen vahvistaman, voimassaolevan ja täytäntöönpanokelpoisen sopimuksen tai
oikeuden tuomion muuttamiseen
• muut vakuutusehdoissa määritellyt edellytykset
Vakuutuksesta ei korvata näihin asioihin liittyvää täytäntöönpanoa."
Eli ymmärtääkseni siis Lähitapiolan kotivakuutuksen oikeusturvavakuutus korvaisi huoltajuus, elatus, tapaamis ja asumiskiistat, jos nuo ehdot täyttyy.
Itsellä jää kuitenkin vähän epäselväksi tuo viimeinen kohta, että mitä nuo "muut vakuutusehdoissa määritellyt edellytykset" ovat?
Onko kukaan perehtynyt paremmin? Haluaisin tietää, ettei siellä ole mitään sellaisia ehtoja, joilla mahdollisesti vakuutusyhtiö voisi helposti pakoilla tällaisten kiistojen korvaamista?
Tähän saa myös suositella vakuutusyhtiöitä, joissa on järkevät ja selvät ehdot, koskien näitä edellä mainittuja riita-asioita.
Lähitapiolan kotivakuutuksen oikeusturva huoltajuuskiistoissa?
Anonyymi-ap
2
284
Vastaukset
- Anonyymi
If ja sen laaja oikeusturva, jossa
suurempi vuosimaksu noin 100€
pelkän oikeusturvan osalta, joko kuuluu koti vakuutukseen.. Korvaa muistaakseni 1 vakuutus tapahtuman 5 vuotta kohden ja myös vastapuolen kulut, jos häviää jutun - Anonyymi
Se kohta "muut vakuutusehdoissa määritellyt edellytykset" tarkoittaa sellaisia edellytyksiä joit aiwmmin esiretyiaaä kohdissa ei olla mainittu. Edellytys tarkoitta asianhaaraa tai huomioonotettavaa seikkaa eli tuo mainitsemasi kohdan voisi vapaasti kääntäen sanoa olevan muut vakuutussopimuksessa määritellyt asianhaarat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1633056Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3722087- 411861
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431836Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328985Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles113968Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802