Katsoitteko Mummola -elokuvan?

Anonyymi-ap

Mielipiteitänne?
Omasta mielestäni loistava elokuva, parasta vuosikausiin.

28

1270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsoin, ja odotin enempi. Ankeaa, ja hidasta etenemistä asioissa.
      Toki voi vaikuttaa kun meillä ei kotona ole koskaan ollut tuota alko-ongelmaa, eikä joulunakaan käytetty alkoholia. Oltiin kuitenkin aivan tavallinen maalaisperhe ilman mitään uskonnollista vakaumusta.
      Elokuvasta jäi jotenkin tyhjä olo.

    • Anonyymi

      Leena Uotilalta loistava näyttelijäsuoritus.

      • Anonyymi

        Kyllä! Uotila ja muut ammattilaiset näyttelemässä. Osaavat avata sitä suutaankin puhuessaan eivätkä vain mumise.


    • Anonyymi

      No joo, ei hassumpi, kyllä tuon katsoi. Tyypillinen mies se vasemmistolainen vävy, joka ei ymmärtänyt vaimon itkupotkuraivaria. Pikkusen muistuu mieleen että on itsekin joskus tuon tyyppisesti kiukutellut. Heti olisi helpottanut jos mies olisi puristanut syliin ja rakastellut, pikku puutteesta taisi vaimolla (Ria Kataja) olla kyse. Vaan eipä se mies ymmärtänyt kuin sen että kaikki käytännön työt oli tehnyt tunnollisesti eikä ymmärtänyt sen riittävän. Perheen äiti (Leena Uotila) oli täydellinen nainen.

      • Anonyymi

        Minusta taas rasittavin kohtaus juurikin tuo autokohtaus. Meni pikkuisen yli, miksi nainen ei voi sanoa asiaa suoraan ja heittää miehen kirjan pois - jos pikku puutteesta on kyse?
        Tuo esittäminen oli vähän 1950-lukua.

        Miehet ovat hieman ns. yksinkertaisia näissä (kin) asioissa. Suoraa puhetta.

        Vasemmistolaisuuttakaan en hänessä nähnyt ja miksi tämä piti mainita, jos sinä sen huomasit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta taas rasittavin kohtaus juurikin tuo autokohtaus. Meni pikkuisen yli, miksi nainen ei voi sanoa asiaa suoraan ja heittää miehen kirjan pois - jos pikku puutteesta on kyse?
        Tuo esittäminen oli vähän 1950-lukua.

        Miehet ovat hieman ns. yksinkertaisia näissä (kin) asioissa. Suoraa puhetta.

        Vasemmistolaisuuttakaan en hänessä nähnyt ja miksi tämä piti mainita, jos sinä sen huomasit?

        Ei Minä mitään puoluetta huomannut. Sisarukset olivat saunassa. Juuri tämä sisar (Ria K) kertoi sisarelleen: "Tavallaan menee hyvin mutta mies vähän sellainen, tiedäthän vasemmistolainen...."
        Siksi tuon mainitsin, ei sitä näkynyt hänen käytöksestään missään, hyväntahtoinen heppu.


    • Anonyymi

      Oscar-ehdokas...

    • Anonyymi

      Jaksoi katsoa, ei ollut isommin odotuksia.
      Nyt Areenassa ollut näitä leffoja; Kuolleet lehdet Kaurismäeltä, Kikka, Rakkaani herra merikapteeni.
      Kaikki kait olleet ehdolla jossain, ja hyviä elokuvia kotisohvalle.

      • Anonyymi

        Kikan katsoin, en tykännyt. Mielestäni jotenkin sekava ja tuotiin liikaa esiin juomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kikan katsoin, en tykännyt. Mielestäni jotenkin sekava ja tuotiin liikaa esiin juomista.

        Minäkin katsoin. oli hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kikan katsoin, en tykännyt. Mielestäni jotenkin sekava ja tuotiin liikaa esiin juomista.

        Kikka ois nyt 60 v, kuoli nelissäkymmenissä.
        Oisko parikin elämäkertaa tehty, olikohan Raija Pellin tekemä toinen, kuka ihan totuutta tietää.
        Leffassa yritettiin tuoda kait esiin, miten ois halunnut vakavampaakin esittää.
        Comebackin jälkeen oli jo nuorempi laulaja, ja Kikalle työnnettiin nippu drinkkilippuja.
        Toki se alko maistui, ei kukaan väkisin suuhun kaada.


    • Anonyymi

      Nauhalla tuo Merikapteeni, katson joku ilta. Olin jo katsonut Kuolleet lehdet silloin heti uutena teatterissa, nyt katsoin uudestaan. Tykkäsin.

      • Anonyymi

        Turhan harvoin tulee elokuvia katsottua, jotkin pyörii "non stoppina" melkein.
        Kiva tuoreempaa katsottavaa saada, molemmista noista pidin.


      • Anonyymi

        Merikapteenin kävin katsomassa elokuvateatterissa aiemmin. Todella hyvä ja upeat maisemat

        Mummola aika mitäänsanomaton ja lattea.
        Siili4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merikapteenin kävin katsomassa elokuvateatterissa aiemmin. Todella hyvä ja upeat maisemat

        Mummola aika mitäänsanomaton ja lattea.
        Siili4

        No niiinpä, raskaana laahustavaa arjen oloa ja eloa, tavistyylistä. Miksi se sai jonkun palkinnon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niiinpä, raskaana laahustavaa arjen oloa ja eloa, tavistyylistä. Miksi se sai jonkun palkinnon?

        Pitäisi varmaan lukea kriitikon kommentit

        Siili4


    • Anonyymi

      Upea! Mainio, hauska, traaginen.
      Mutta kenen ääni oli Riston äiti???? Miksi ei ole mainittu?

    • Anonyymi

      Katsoin vain loppupuolta leffasta ja ihmettelin, miksi pappa / vaari kulki rollaattorin kanssa jouluvieraiden aikana ja aivan hyvin ilman apulaitetta, kun jäivät kaksin mummon kanssa. Eikö tämä leffa palkittu jotenkin. Miksi?

      • Anonyymi

        Itse ymmärsin niin, että eli ns. kaksoiselämää, olisi halunnut olla täysin jossain muualla. Noin pääsi mahdollisimman vähällä.
        Se entinen työkaverimies, joka tuli häntä tapaamaan, taisi olla nuoruuden rakkaus.
        Piilotettuja viestejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ymmärsin niin, että eli ns. kaksoiselämää, olisi halunnut olla täysin jossain muualla. Noin pääsi mahdollisimman vähällä.
        Se entinen työkaverimies, joka tuli häntä tapaamaan, taisi olla nuoruuden rakkaus.
        Piilotettuja viestejä.

        Ööööö ... Siis lapsille näytettiin jotain muuta elämää kuin mummolle, joka näki rollin käytön ja että kulkemiseen ei tarvittu apuvälinettä lainkaan. Vai? Miten rolli ja "nuoruuden rakkaus" liittyvät yhteen / toisiinsa? Ihmisillä on kuitenkin vielä ihan normiystävyys ja -kaverisuhteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööööö ... Siis lapsille näytettiin jotain muuta elämää kuin mummolle, joka näki rollin käytön ja että kulkemiseen ei tarvittu apuvälinettä lainkaan. Vai? Miten rolli ja "nuoruuden rakkaus" liittyvät yhteen / toisiinsa? Ihmisillä on kuitenkin vielä ihan normiystävyys ja -kaverisuhteita.

        Miksi sitten ei käyttänyt rollia, ja siisti itsensä partavettä myöten., kun vieras tuli.
        Ja tuskastui kovasti, kun vaimo tulikin liian aikaisin kaupasta.
        Eiköhän alkoholismiin ole aina syynsä.
        Kannattaa katsoa uudellaan ja pohtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööööö ... Siis lapsille näytettiin jotain muuta elämää kuin mummolle, joka näki rollin käytön ja että kulkemiseen ei tarvittu apuvälinettä lainkaan. Vai? Miten rolli ja "nuoruuden rakkaus" liittyvät yhteen / toisiinsa? Ihmisillä on kuitenkin vielä ihan normiystävyys ja -kaverisuhteita.

        Mietihän sitä tietokonekohtausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten ei käyttänyt rollia, ja siisti itsensä partavettä myöten., kun vieras tuli.
        Ja tuskastui kovasti, kun vaimo tulikin liian aikaisin kaupasta.
        Eiköhän alkoholismiin ole aina syynsä.
        Kannattaa katsoa uudellaan ja pohtia.

        Kannattasi(ko?) lukea ensin: en katsonut koko leffaa. Pappa-vaari ei käyttänyt rollia enää ollenkaan jouluvieraiden poistuttua kuvasta. Tuskastumiseen ei välttämättä tarvitse olla muuta syytä kuin halu seurustella vieraansa kanssa ilman vaimon - joka on aina paikalla - seuraa. Pohdiskele sinä vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietihän sitä tietokonekohtausta.

        Mitä "tietokonekohtausta" ? Miksi oli poistettu? Mitä sääntöjen vastaista kymysyksessä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä "tietokonekohtausta" ? Miksi oli poistettu? Mitä sääntöjen vastaista kymysyksessä on?

        Se tuli puhutuksi ihan elokuvassa, mikä kuvia siellä oli...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattasi(ko?) lukea ensin: en katsonut koko leffaa. Pappa-vaari ei käyttänyt rollia enää ollenkaan jouluvieraiden poistuttua kuvasta. Tuskastumiseen ei välttämättä tarvitse olla muuta syytä kuin halu seurustella vieraansa kanssa ilman vaimon - joka on aina paikalla - seuraa. Pohdiskele sinä vain.

        Katsopa uudelleen, Areenasta löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ymmärsin niin, että eli ns. kaksoiselämää, olisi halunnut olla täysin jossain muualla. Noin pääsi mahdollisimman vähällä.
        Se entinen työkaverimies, joka tuli häntä tapaamaan, taisi olla nuoruuden rakkaus.
        Piilotettuja viestejä.

        Ja halun olla josain muualla osoitti paskomalla jouluvieraiden edessä keittiön lattialle?
        Siili4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja halun olla josain muualla osoitti paskomalla jouluvieraiden edessä keittiön lattialle?
        Siili4

        Alkoholisti ei pysty säätelemään, tuskin teki tätä ns. tahallaan.
        Tai oli kyllästynyt tuollaiseen teatteriin ja halusi tilanteen loppuvan (laulut, turhanpuhumiset jne).


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe