Katsoitteko Mummola -elokuvan?

Anonyymi-ap

Mielipiteitänne?
Omasta mielestäni loistava elokuva, parasta vuosikausiin.

28

1270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsoin, ja odotin enempi. Ankeaa, ja hidasta etenemistä asioissa.
      Toki voi vaikuttaa kun meillä ei kotona ole koskaan ollut tuota alko-ongelmaa, eikä joulunakaan käytetty alkoholia. Oltiin kuitenkin aivan tavallinen maalaisperhe ilman mitään uskonnollista vakaumusta.
      Elokuvasta jäi jotenkin tyhjä olo.

    • Anonyymi

      Leena Uotilalta loistava näyttelijäsuoritus.

      • Anonyymi

        Kyllä! Uotila ja muut ammattilaiset näyttelemässä. Osaavat avata sitä suutaankin puhuessaan eivätkä vain mumise.


    • Anonyymi

      No joo, ei hassumpi, kyllä tuon katsoi. Tyypillinen mies se vasemmistolainen vävy, joka ei ymmärtänyt vaimon itkupotkuraivaria. Pikkusen muistuu mieleen että on itsekin joskus tuon tyyppisesti kiukutellut. Heti olisi helpottanut jos mies olisi puristanut syliin ja rakastellut, pikku puutteesta taisi vaimolla (Ria Kataja) olla kyse. Vaan eipä se mies ymmärtänyt kuin sen että kaikki käytännön työt oli tehnyt tunnollisesti eikä ymmärtänyt sen riittävän. Perheen äiti (Leena Uotila) oli täydellinen nainen.

      • Anonyymi

        Minusta taas rasittavin kohtaus juurikin tuo autokohtaus. Meni pikkuisen yli, miksi nainen ei voi sanoa asiaa suoraan ja heittää miehen kirjan pois - jos pikku puutteesta on kyse?
        Tuo esittäminen oli vähän 1950-lukua.

        Miehet ovat hieman ns. yksinkertaisia näissä (kin) asioissa. Suoraa puhetta.

        Vasemmistolaisuuttakaan en hänessä nähnyt ja miksi tämä piti mainita, jos sinä sen huomasit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta taas rasittavin kohtaus juurikin tuo autokohtaus. Meni pikkuisen yli, miksi nainen ei voi sanoa asiaa suoraan ja heittää miehen kirjan pois - jos pikku puutteesta on kyse?
        Tuo esittäminen oli vähän 1950-lukua.

        Miehet ovat hieman ns. yksinkertaisia näissä (kin) asioissa. Suoraa puhetta.

        Vasemmistolaisuuttakaan en hänessä nähnyt ja miksi tämä piti mainita, jos sinä sen huomasit?

        Ei Minä mitään puoluetta huomannut. Sisarukset olivat saunassa. Juuri tämä sisar (Ria K) kertoi sisarelleen: "Tavallaan menee hyvin mutta mies vähän sellainen, tiedäthän vasemmistolainen...."
        Siksi tuon mainitsin, ei sitä näkynyt hänen käytöksestään missään, hyväntahtoinen heppu.


    • Anonyymi

      Oscar-ehdokas...

    • Anonyymi

      Jaksoi katsoa, ei ollut isommin odotuksia.
      Nyt Areenassa ollut näitä leffoja; Kuolleet lehdet Kaurismäeltä, Kikka, Rakkaani herra merikapteeni.
      Kaikki kait olleet ehdolla jossain, ja hyviä elokuvia kotisohvalle.

      • Anonyymi

        Kikan katsoin, en tykännyt. Mielestäni jotenkin sekava ja tuotiin liikaa esiin juomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kikan katsoin, en tykännyt. Mielestäni jotenkin sekava ja tuotiin liikaa esiin juomista.

        Minäkin katsoin. oli hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kikan katsoin, en tykännyt. Mielestäni jotenkin sekava ja tuotiin liikaa esiin juomista.

        Kikka ois nyt 60 v, kuoli nelissäkymmenissä.
        Oisko parikin elämäkertaa tehty, olikohan Raija Pellin tekemä toinen, kuka ihan totuutta tietää.
        Leffassa yritettiin tuoda kait esiin, miten ois halunnut vakavampaakin esittää.
        Comebackin jälkeen oli jo nuorempi laulaja, ja Kikalle työnnettiin nippu drinkkilippuja.
        Toki se alko maistui, ei kukaan väkisin suuhun kaada.


    • Anonyymi

      Nauhalla tuo Merikapteeni, katson joku ilta. Olin jo katsonut Kuolleet lehdet silloin heti uutena teatterissa, nyt katsoin uudestaan. Tykkäsin.

      • Anonyymi

        Turhan harvoin tulee elokuvia katsottua, jotkin pyörii "non stoppina" melkein.
        Kiva tuoreempaa katsottavaa saada, molemmista noista pidin.


      • Anonyymi

        Merikapteenin kävin katsomassa elokuvateatterissa aiemmin. Todella hyvä ja upeat maisemat

        Mummola aika mitäänsanomaton ja lattea.
        Siili4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merikapteenin kävin katsomassa elokuvateatterissa aiemmin. Todella hyvä ja upeat maisemat

        Mummola aika mitäänsanomaton ja lattea.
        Siili4

        No niiinpä, raskaana laahustavaa arjen oloa ja eloa, tavistyylistä. Miksi se sai jonkun palkinnon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niiinpä, raskaana laahustavaa arjen oloa ja eloa, tavistyylistä. Miksi se sai jonkun palkinnon?

        Pitäisi varmaan lukea kriitikon kommentit

        Siili4


    • Anonyymi

      Upea! Mainio, hauska, traaginen.
      Mutta kenen ääni oli Riston äiti???? Miksi ei ole mainittu?

    • Anonyymi

      Katsoin vain loppupuolta leffasta ja ihmettelin, miksi pappa / vaari kulki rollaattorin kanssa jouluvieraiden aikana ja aivan hyvin ilman apulaitetta, kun jäivät kaksin mummon kanssa. Eikö tämä leffa palkittu jotenkin. Miksi?

      • Anonyymi

        Itse ymmärsin niin, että eli ns. kaksoiselämää, olisi halunnut olla täysin jossain muualla. Noin pääsi mahdollisimman vähällä.
        Se entinen työkaverimies, joka tuli häntä tapaamaan, taisi olla nuoruuden rakkaus.
        Piilotettuja viestejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ymmärsin niin, että eli ns. kaksoiselämää, olisi halunnut olla täysin jossain muualla. Noin pääsi mahdollisimman vähällä.
        Se entinen työkaverimies, joka tuli häntä tapaamaan, taisi olla nuoruuden rakkaus.
        Piilotettuja viestejä.

        Ööööö ... Siis lapsille näytettiin jotain muuta elämää kuin mummolle, joka näki rollin käytön ja että kulkemiseen ei tarvittu apuvälinettä lainkaan. Vai? Miten rolli ja "nuoruuden rakkaus" liittyvät yhteen / toisiinsa? Ihmisillä on kuitenkin vielä ihan normiystävyys ja -kaverisuhteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööööö ... Siis lapsille näytettiin jotain muuta elämää kuin mummolle, joka näki rollin käytön ja että kulkemiseen ei tarvittu apuvälinettä lainkaan. Vai? Miten rolli ja "nuoruuden rakkaus" liittyvät yhteen / toisiinsa? Ihmisillä on kuitenkin vielä ihan normiystävyys ja -kaverisuhteita.

        Miksi sitten ei käyttänyt rollia, ja siisti itsensä partavettä myöten., kun vieras tuli.
        Ja tuskastui kovasti, kun vaimo tulikin liian aikaisin kaupasta.
        Eiköhän alkoholismiin ole aina syynsä.
        Kannattaa katsoa uudellaan ja pohtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööööö ... Siis lapsille näytettiin jotain muuta elämää kuin mummolle, joka näki rollin käytön ja että kulkemiseen ei tarvittu apuvälinettä lainkaan. Vai? Miten rolli ja "nuoruuden rakkaus" liittyvät yhteen / toisiinsa? Ihmisillä on kuitenkin vielä ihan normiystävyys ja -kaverisuhteita.

        Mietihän sitä tietokonekohtausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten ei käyttänyt rollia, ja siisti itsensä partavettä myöten., kun vieras tuli.
        Ja tuskastui kovasti, kun vaimo tulikin liian aikaisin kaupasta.
        Eiköhän alkoholismiin ole aina syynsä.
        Kannattaa katsoa uudellaan ja pohtia.

        Kannattasi(ko?) lukea ensin: en katsonut koko leffaa. Pappa-vaari ei käyttänyt rollia enää ollenkaan jouluvieraiden poistuttua kuvasta. Tuskastumiseen ei välttämättä tarvitse olla muuta syytä kuin halu seurustella vieraansa kanssa ilman vaimon - joka on aina paikalla - seuraa. Pohdiskele sinä vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietihän sitä tietokonekohtausta.

        Mitä "tietokonekohtausta" ? Miksi oli poistettu? Mitä sääntöjen vastaista kymysyksessä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä "tietokonekohtausta" ? Miksi oli poistettu? Mitä sääntöjen vastaista kymysyksessä on?

        Se tuli puhutuksi ihan elokuvassa, mikä kuvia siellä oli...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattasi(ko?) lukea ensin: en katsonut koko leffaa. Pappa-vaari ei käyttänyt rollia enää ollenkaan jouluvieraiden poistuttua kuvasta. Tuskastumiseen ei välttämättä tarvitse olla muuta syytä kuin halu seurustella vieraansa kanssa ilman vaimon - joka on aina paikalla - seuraa. Pohdiskele sinä vain.

        Katsopa uudelleen, Areenasta löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ymmärsin niin, että eli ns. kaksoiselämää, olisi halunnut olla täysin jossain muualla. Noin pääsi mahdollisimman vähällä.
        Se entinen työkaverimies, joka tuli häntä tapaamaan, taisi olla nuoruuden rakkaus.
        Piilotettuja viestejä.

        Ja halun olla josain muualla osoitti paskomalla jouluvieraiden edessä keittiön lattialle?
        Siili4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja halun olla josain muualla osoitti paskomalla jouluvieraiden edessä keittiön lattialle?
        Siili4

        Alkoholisti ei pysty säätelemään, tuskin teki tätä ns. tahallaan.
        Tai oli kyllästynyt tuollaiseen teatteriin ja halusi tilanteen loppuvan (laulut, turhanpuhumiset jne).


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe