Esimerkkinä tuo "Sanna harrastaa seksiä asiakkaiden kanssa."
Eli kaupankassa joka "harrastaa seksiä" "asiakkaiden" kanssa.
Siis eihän se Sanna mikään kaupankassa ole vapaa ajallaan tai asiakkaat asiakkaita kuin kaupassa. Tuo artikkeli on suorastaan johdattelevaa ja kokonaista ammattiryhmää halventavaa. Jos kansanedustaja harrastaa seksiä, niin ilmaistaanko se "Kansanedustaja harrastaa seksiä kansalaisen kanssa?"
Sitten vielä "Nämä seikat johtaa tai voi johtaa seksiin" kyseisessä artikkelissa. Joku heikko hermopinne saa käsityksen että jokainen kaupankassa suostuu seksiin kun vain lukee artikkelin jossa syyt kerrotaan.
Kyseinen Sanna tuskin edes on omalla nimellään (yllätys yllätys). Eli käytännössä nämä mediat voivat mustamaalata eri ammattiryhmiä miten huvittaa ja luoda stereotypioita. Vähän kuin "matut raiskaa" antaa kuvan että jokainen ulkomaalainen on sellainen. Kyseessähän on propagandan malli, jossa ihmisten päähän istutetaan tietynlaista ajattelutapaa. Esim kuviittelinen uutinen "Poliisi hakkasi viattoman ratsian yhteydessä" voi hyvinkin saada ihmiset pelkäämään ratsioita.
Ja lopuksi tietenkin viitaten alussa mainittuun artikkeliin. Is-extra eli osta ja maksa mielikuvitusjutuista, jotka markkinoidaan "luotettavana journalisminä." Tämän näki aivan jokainen kun koko maksumuuri tuli. Pelkkää väkivaltaa ja p*rnoa piilotettuna ja naamioituna uutisiksi. Susia lampaiden vaatteissa. Kyllä hyvä media pärjää pelkällä rehellisyydellä, mutta eihän tässä maassa sellaista mediaa ole ollut aikoihin.
Ongelmallinen uutisointi
Anonyymi-ap
1
77
Vastaukset
- Anonyymi
Stereotypia on suomeksi ennakkoluulo tai ennakkokäsitys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306377Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144784Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle423322IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623151Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3601780Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111618- 731426
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411328- 851249