Naurumaratonin ristikko

Laitoin Ylelle ohjelman pohjalta seuraavan palautteen https://sanaristikot.fi/naurumaraton liittyen:

"Vikin ja Köpin naurumaratonissa oli ritikon kimpparatkontasuus. Viki ja Köpi kokivat sen kivana.
Vähän saman tapaisen kokemuksen voisi netissä sada Magma-ohjelmalla. Siihen voi tuoda ristikon. Ohjelmaan voi kutsua kavereita mm. s-postilla ja WhatsApp-ohjelmalla. Kukin kimpan jäsen voi kirjoittaa kommentteja. Ohjelmassa on myös puhemahdollisuus, mutta ilmaisversiolla on rajoitettu puheaika. Jonkun täytyy olla "kirjurina" joko sormin tai kynällä piirtäen ratkaisusanat. Olen ratkonut ohjelmalla satoja ristikoita, pääosin yksin, mutta muutaman kerran myös kimpassa. Kivaa kimpparatkonta on ollut. Miten kimpparatkonta sujuisi naurumaratonin ristikon kanssa, sitä voi kokeilla https://magma.com/d/y5KSnTOz2J"

44

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naurumaratonissa ratkonta alkaa 1 t 14 min 15 sekunnin kohdalta.

• Anonyymi

Ja mikähän tämän aloituksen tarkoitus oli?

• Tarkoitus oli, että joku kokeilisi kotona kimpparatkontaa joidenkin kaverien kanssa. Ainakin S-postilla tai WhatsApp-sovelluksella voi kutsua kavereita. Ilmaisversiossa on kyllä rajoitettu määrä osallistujia.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Tarkoitus oli, että joku kokeilisi kotona kimpparatkontaa joidenkin kaverien kanssa. Ainakin S-postilla tai WhatsApp-sovelluksella voi kutsua kavereita. Ilmaisversiossa on kyllä rajoitettu määrä osallistujia.

Olisiko kannattanut oikolukea viesti ennen lähettämistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko kannattanut oikolukea viesti ennen lähettämistä?

Huomioi, että kyseessä oli naurumaraton. Siksi Tapsa teki palautteessaan tarkoituksella hauskoja kirjoitusvirheitä, jotta nauru pidentäisi ikää vieläkin enemmän.

• Anonyymi kirjoitti:

Huomioi, että kyseessä oli naurumaraton. Siksi Tapsa teki palautteessaan tarkoituksella hauskoja kirjoitusvirheitä, jotta nauru pidentäisi ikää vieläkin enemmän.

Kirjoitin muistiossa, jossa ei virheellisille sanoille ei tullut siksak-kuvioita. Välillä kyllä tulee nekin joskus jäävän vaille riittävää huomiota. Eipä ole asiasta kommenttia tullut.

• Sanarisin toiminnan puolesta olen toiminut. Voin hävittää ristikon kopion netistä, jos Sanaris kokee sen olevan toimintaansa vastaan. Toivon ihan oikeasti Vikin ja Köpin asian huomioivan.

• Anonyymi

"Sanarisin toiminnan puolesta olen toiminut."

Joo, tänäänkin taas öyhötät heidän palstallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sanarisin toiminnan puolesta olen toiminut."

Joo, tänäänkin taas öyhötät heidän palstallaan.

Haluan vain ja ainoastaan auttaa. Sanaris ei ymmärrä omaa parastaan, Magma tämän maailman pelastaa. Minulla on oikeus hyvän asian vuoksi rikkoa minulle annettua porttikieltoa ja tuoda Magma epätietoisuuden laaksossa vaeltavien tykö. Miksi Eki ei ymmärrä, että haluan vain ja ainoastaan auttaa? Minussa ei ole mitään vikaa, minä saan rikkoa Sanarisin kieltoa, mutta minun foorumilla ei saa käyttäytyä niin kuin minä teen: jos näin käy, esitän valitukset ainakin tässä foorumissa ehkä myös Sanarisissa. Sanaris ei ole kiinnostunut Magmasta eikä muustakaan, mitä minä esitän, mutta minä haluan tehdä itsestäni pellen ja uhmata Ekiä. Minulla on paljon hyviä ideoita, mutta minä en osaa käyttäytyä, ja minun on toitotettava kaikki näkemykseni palstalle, jonne en saa kirjoittaa (Sanaris siis). Jos olisin aikoinaan osannut käyttäytyä, ehkä nyt saisin kehittää sanaristikko-skeneä paremmaksi Ekin kanssa, mutta nyt olen persona non grata. Minun pitäisi mennä itseeni ja miettiä kaikkia tekemiäni vääryyksiä ja vaieta vähäksi aikaa, ja ehkä minä puhtaalta pöydältä aloittaen ja anteeksipyynnön myötä voisin saada näkemykseni paremmin julki (myös sillä, etten touhottaisi joka paikassa kaikista pikku detaljeista), mutta minä olen oman roolini valinnut ja haluan olla tämän roolin vanki. En siis halua muuttua ja aion jatkaa Ekin ja Sanarisin ärsyttämistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Haluan vain ja ainoastaan auttaa. Sanaris ei ymmärrä omaa parastaan, Magma tämän maailman pelastaa. Minulla on oikeus hyvän asian vuoksi rikkoa minulle annettua porttikieltoa ja tuoda Magma epätietoisuuden laaksossa vaeltavien tykö. Miksi Eki ei ymmärrä, että haluan vain ja ainoastaan auttaa? Minussa ei ole mitään vikaa, minä saan rikkoa Sanarisin kieltoa, mutta minun foorumilla ei saa käyttäytyä niin kuin minä teen: jos näin käy, esitän valitukset ainakin tässä foorumissa ehkä myös Sanarisissa. Sanaris ei ole kiinnostunut Magmasta eikä muustakaan, mitä minä esitän, mutta minä haluan tehdä itsestäni pellen ja uhmata Ekiä. Minulla on paljon hyviä ideoita, mutta minä en osaa käyttäytyä, ja minun on toitotettava kaikki näkemykseni palstalle, jonne en saa kirjoittaa (Sanaris siis). Jos olisin aikoinaan osannut käyttäytyä, ehkä nyt saisin kehittää sanaristikko-skeneä paremmaksi Ekin kanssa, mutta nyt olen persona non grata. Minun pitäisi mennä itseeni ja miettiä kaikkia tekemiäni vääryyksiä ja vaieta vähäksi aikaa, ja ehkä minä puhtaalta pöydältä aloittaen ja anteeksipyynnön myötä voisin saada näkemykseni paremmin julki (myös sillä, etten touhottaisi joka paikassa kaikista pikku detaljeista), mutta minä olen oman roolini valinnut ja haluan olla tämän roolin vanki. En siis halua muuttua ja aion jatkaa Ekin ja Sanarisin ärsyttämistä.

Joku voisi kirjoittaa niin, ettei edes asiaa parodisoidessaan kirjoita ikään kuin toisena henkilönä.

• Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Joku voisi kirjoittaa niin, ettei edes asiaa parodisoidessaan kirjoita ikään kuin toisena henkilönä.

Ihan oikeasti on monta kertaa järkevämpää ratkoa ristikoita piirtämällä Magmassa kuin tulostaa ristikoita mustesuihkutulostimella. Toki edellyttää järkevän kokoisen kosketusnäyttöisen laitteen omistamista.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Ihan oikeasti on monta kertaa järkevämpää ratkoa ristikoita piirtämällä Magmassa kuin tulostaa ristikoita mustesuihkutulostimella. Toki edellyttää järkevän kokoisen kosketusnäyttöisen laitteen omistamista.

Anna hyvä ihminen ratkojien tehdä niin kuin he itse haluavat!

• Anonyymi kirjoitti:

Anna hyvä ihminen ratkojien tehdä niin kuin he itse haluavat!

Lisäsin vähän demoa https://magma.com/d/y5KSnTOz2J yhteyteen. 10-13 tuuman laitteella on oikeasti erittäin helppoa sormin piirtää ristikkoon ratkaisusanat. Alle 10' laite on liian pieni ja yli 13' on epäkäytännöllisen iso.

• Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Lisäsin vähän demoa https://magma.com/d/y5KSnTOz2J yhteyteen. 10-13 tuuman laitteella on oikeasti erittäin helppoa sormin piirtää ristikkoon ratkaisusanat. Alle 10' laite on liian pieni ja yli 13' on epäkäytännöllisen iso.

Ongelma on toki itse ohjelman käytön opettelu.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Eikö tarvitse edes ristikkohanskaa?

• Anonyymi

Tapio-Huuhaan tämänpäiväinen kommentti erääseen pääpalstan kirjoitukseen (josta hän ensin lainaa pätkän):

"Mustesuihkulla printtavaa kouristaa sydämen läheltä, jos lompakko on povitaskussa". Jos omistat 10-13 tuuman kosketusnäyttö laitteenkokoinen on epäkäytännöllinen), ristikoita on varsin helppo sormin kirjaimet piirtäen ratkoa ristikoita - ei kulu mustetta eikä paperia.

• Anonyymi

Nimimerkki Iso S servaa Tapion huolella.

• Anonyymi kirjoitti:

Nimimerkki Iso S servaa Tapion huolella.

Harmitti, että tekstistä jäi pois yksi sulkumerkki ja yksi sana. Yksi sana oli myös liikaa. ,Ei siis ihme, että teksti ei ollut täysin ymmärrettävää.

Teksti oikein olisi ollut:
        "iso S "Mustesuihkulla printtavaa kouristaa sydämen läheltä, jos lompakko on povitaskussa". Jos omistat 10-13 tuuman kosketusnäyttö laitteen ( muun kokoinen on epäkäytännöllinen), on varsin helppo sormin kirjaimet piirtäen ratkoa ristikoita - ei kulu mustetta eikä paperia.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Harmitti, että tekstistä jäi pois yksi sulkumerkki ja yksi sana. Yksi sana oli myös liikaa. ,Ei siis ihme, että teksti ei ollut täysin ymmärrettävää.

Teksti oikein olisi ollut:
        "iso S "Mustesuihkulla printtavaa kouristaa sydämen läheltä, jos lompakko on povitaskussa". Jos omistat 10-13 tuuman kosketusnäyttö laitteen ( muun kokoinen on epäkäytännöllinen), on varsin helppo sormin kirjaimet piirtäen ratkoa ristikoita - ei kulu mustetta eikä paperia.

Kohdasta "Jos omistat 10-13 tuuman kosketusnäyttö laitteenkokoinen on epäkäytännöllinen)" jäi sulku ja yksi sana pois.

po. "Jos omistat 10-13 tuuman kosketusnäyttö laitteen (muun kokoinen on epäkäytännöllinen)"

Jos ei tarvitse kynää eikä kumia vaan sormi hoitaa sekä kynän että kumin virkaa, ei homma sen osalta ole vielä helpompaa?

Kosketusnäyttölaitteella ei käytännössä voi ratkoa ristikoita digilaitteelle tarkoitetulla kynällä muuten kuin käyttämällä eristävää hansikasta käden ja lasin välissä. Mutta jos ratkoo istualtaan, voi piirtävän käden tukea vartaloon, sormella ratkoo ihan hyvin kun laittaa ristikon sopivan kokoiseksi näytöllä.

Ainoa haitta on opetella ohjelman käyttö ja löytyy itselle sopivat säädöt. En ole vuosikausiin ratkonut juuri paperiristikoita enkä niitä ainakaan viiteen vuoteen ole tulostanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Kohdasta "Jos omistat 10-13 tuuman kosketusnäyttö laitteenkokoinen on epäkäytännöllinen)" jäi sulku ja yksi sana pois.

po. "Jos omistat 10-13 tuuman kosketusnäyttö laitteen (muun kokoinen on epäkäytännöllinen)"

Jos ei tarvitse kynää eikä kumia vaan sormi hoitaa sekä kynän että kumin virkaa, ei homma sen osalta ole vielä helpompaa?

Kosketusnäyttölaitteella ei käytännössä voi ratkoa ristikoita digilaitteelle tarkoitetulla kynällä muuten kuin käyttämällä eristävää hansikasta käden ja lasin välissä. Mutta jos ratkoo istualtaan, voi piirtävän käden tukea vartaloon, sormella ratkoo ihan hyvin kun laittaa ristikon sopivan kokoiseksi näytöllä.

Ainoa haitta on opetella ohjelman käyttö ja löytyy itselle sopivat säädöt. En ole vuosikausiin ratkonut juuri paperiristikoita enkä niitä ainakaan viiteen vuoteen ole tulostanut.

No tulipa tänne kopioitua, mitä halusin sanoa, sillä jossakin vaiheessa tekstini poistetaan.
        Toivottavasti jonkin virikkeen antaisi muillekin.

Pitäisi kirjoittaa huolellisemmin, ettei tarvitsisi paikata kirjoitettua.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

No tulipa tänne kopioitua, mitä halusin sanoa, sillä jossakin vaiheessa tekstini poistetaan.
        Toivottavasti jonkin virikkeen antaisi muillekin.

Pitäisi kirjoittaa huolellisemmin, ettei tarvitsisi paikata kirjoitettua.

Onnistuuko Magman käyttö ristikkohansikkaan kanssa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnistuuko Magman käyttö ristikkohansikkaan kanssa?

Uuden tablet-laitteen kanssa käytän käsinettä. Tekemäni hanskan hukkasin. Nykyisin minulla on kaksi sellaista villakäsinettä päällekkäin, joista puuttuu sormiosa. Millään kosketusnäyttölaitteella ei kynän kanssa ratko ilman jonkinlaista käsinettä, sillä millään kokeilemallani laitteella ei ns. palm-rejection toimi kunnolla. Palm-rejection ei toiminut kunnolla Applen iPadissa, ei Huaweissa eikä OnePlussan tablet-laitteessa enkä usko, että toimii kunnolla missään muussakaan laitteessa.

Palm rejection tarkoittaa sitä, että kun laskee käden näytölle, se ei aiheuta mitään näytöllä. Mutta usein käden nostaessa ja laskiessa tulee väkisin ylimääräisiä pisteitä ja viivoja. Niitä saisi jatkuvasti olla pyyhkimässä pois. Ristikoita pitää siis ratkoa kosketusnäytöllä joko sormin tai käsineen kanssa kynän kanssa.

Sormin voi ratkoa siksi erittäin hyvin, että käden voi sohvalla istuen tukea vatsan kohdalta vartaloon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uuden tablet-laitteen kanssa käytän käsinettä. Tekemäni hanskan hukkasin. Nykyisin minulla on kaksi sellaista villakäsinettä päällekkäin, joista puuttuu sormiosa. Millään kosketusnäyttölaitteella ei kynän kanssa ratko ilman jonkinlaista käsinettä, sillä millään kokeilemallani laitteella ei ns. palm-rejection toimi kunnolla. Palm-rejection ei toiminut kunnolla Applen iPadissa, ei Huaweissa eikä OnePlussan tablet-laitteessa enkä usko, että toimii kunnolla missään muussakaan laitteessa.

Palm rejection tarkoittaa sitä, että kun laskee käden näytölle, se ei aiheuta mitään näytöllä. Mutta usein käden nostaessa ja laskiessa tulee väkisin ylimääräisiä pisteitä ja viivoja. Niitä saisi jatkuvasti olla pyyhkimässä pois. Ristikoita pitää siis ratkoa kosketusnäytöllä joko sormin tai käsineen kanssa kynän kanssa.

Sormin voi ratkoa siksi erittäin hyvin, että käden voi sohvalla istuen tukea vatsan kohdalta vartaloon.

Ks. https://i.ibb.co/HXS5zkF/kasi.jpg

• Anonyymi kirjoitti:

Kaksi kuvaa on suoraan esillä
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/ristikoiden-ratkonta-tablet-laitteella/?view=all#post-33786

• Anonyymi

Laitoin

"Mustesuihkulla printtavaa kouristaa sydämen läheltä, jos lompakko on povitaskussa"

Ratkoa voi myös sormin piirtäen - ei kulu mustetta, kyniä eikä kumeja - sormikaan ei juuri kulu ja jos vähän kuluukin, sillä ei ole väliä, sillä sormen iho uusiutuu itsestään. Voi myös kutsua kavereita kimpparatkontaan niin, että kaverit näkevät ratkontasi ja voivat antaa apua kirjoittaen, kommentoiden tekstilaatikoilla tai puhumalla antaen vinkkejä/ratkaisusanoja - mahdotonta toteuttaa kaikkea tätä paperiristikon kanssa.

En ymmärrä, miksei ihmiset voi kokeilla uusia tapoja. Mustesuhkukirjoittimen käyttö on minusta ihan tyhmää, jos on laite, jonka kanssa voi miellyttävästi ratkoa.

• Anonyymi

En ymmärrä, miksei ihmiset voi tehdä niin kuin minä haluan.

• Anonyymi

Oletko ajatellut, että ovat saattaneet kokeillakin eri tapoja, ja valitsevat sitten mieleisensä? Ei kannata kuvitella tässäkään olevansa ainutlaatuinen ja ainoa edistyksellinen (jos nyt sitten tietokoneella ratkominen on edistystä).

• Anonyymi

Olen edistyksellinen. Magmalla ratkoessa on valtava määrä etuja siihen verrattuna että ratkoisi paperilla. Alla olennaisimmat piirteet.

On äärimmäisen helppo korjata virheet. Paljon helpompaa kuin paperiristikoiden kanssa.
        Lopputulos on aina ehdottoman siisti, jos vain viitsii huolella poistaa virheratkonnat.
        Voi milloin tahansa kutsua kavereita apuun.
        Voi milloin tahansa käyttää välilehdessä nettiapuja. Ei tarvitse ottaa kännykkää käteen tai siirtyä tietokoneen ääreen.
        Ei tarvitse välittää kynistä eikä kumeista, sillä vaikka digikynä olisi hukassa, voi ratkoa sorminkin. Kuminpurua ei tule minnekään - sängyssäkin on tästä syystä parempi ratkoa tablet-laitteella kuin paperilla.
        Koneelle voi ladata ristikoita valmiiksi kun lähtee matkoille. Jos on jonkin lehden digitilaus, niitä voi milloin tahansa hakea netistä.

Paperiratkonta on minusta vanhanaikaista, mutta modernissa tavassa on kyllä haittansakin. Sopivan kokoinen kosketusnäyttöinen laite on nimittäin syytä olla. Liian pieni tai iso on epäkäytännöllinen. Useimmilla on liian pieni laite (kännykkä), todella harvoilla ylisuuri (15 tuuman tai sitä suurempi tablet-laite).

Optimi koko on 12-13 tuumaa, mutta 10 tuuman laite riittää ihan hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen edistyksellinen. Magmalla ratkoessa on valtava määrä etuja siihen verrattuna että ratkoisi paperilla. Alla olennaisimmat piirteet.

On äärimmäisen helppo korjata virheet. Paljon helpompaa kuin paperiristikoiden kanssa.
        Lopputulos on aina ehdottoman siisti, jos vain viitsii huolella poistaa virheratkonnat.
        Voi milloin tahansa kutsua kavereita apuun.
        Voi milloin tahansa käyttää välilehdessä nettiapuja. Ei tarvitse ottaa kännykkää käteen tai siirtyä tietokoneen ääreen.
        Ei tarvitse välittää kynistä eikä kumeista, sillä vaikka digikynä olisi hukassa, voi ratkoa sorminkin. Kuminpurua ei tule minnekään - sängyssäkin on tästä syystä parempi ratkoa tablet-laitteella kuin paperilla.
        Koneelle voi ladata ristikoita valmiiksi kun lähtee matkoille. Jos on jonkin lehden digitilaus, niitä voi milloin tahansa hakea netistä.

Paperiratkonta on minusta vanhanaikaista, mutta modernissa tavassa on kyllä haittansakin. Sopivan kokoinen kosketusnäyttöinen laite on nimittäin syytä olla. Liian pieni tai iso on epäkäytännöllinen. Useimmilla on liian pieni laite (kännykkä), todella harvoilla ylisuuri (15 tuuman tai sitä suurempi tablet-laite).

Optimi koko on 12-13 tuumaa, mutta 10 tuuman laite riittää ihan hyvin.

Paperiratkojat vankilaan niin kuin olisi jo!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paperiratkojat vankilaan niin kuin olisi jo!

Heitä tarvitsen samasta syystä kuin ihan kaikkia paperilehden ostajia olkoon paperilehden oston syy mikä tahansa. Pelkkä digituotanto ei ole riittävän kannattavaa ja ja suuri osa ihmisiä kaipaa paperilehtiä.

• Anonyymi

En ymmärrä miksi Viki ja Köpi eivät käytä Magmaa.

• Jokainen ymmärtää, että tuota en kirjoittanut. Mutta vakavasti kirjoitettuna onhan siihen monta syytä.
        Ensimmäinen on se, että heillä asiasta on mitään tietoa. Toiseksi he eivät ole aktiivisia ratkojia. Kolmanneksi opettelukynnys saattaa heillekin olla liian korkea. Neljänneksi heiltä saattaa puuttua sopivan kokoinen kosketusnäyttölaite.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Jokainen ymmärtää, että tuota en kirjoittanut. Mutta vakavasti kirjoitettuna onhan siihen monta syytä.
        Ensimmäinen on se, että heillä asiasta on mitään tietoa. Toiseksi he eivät ole aktiivisia ratkojia. Kolmanneksi opettelukynnys saattaa heillekin olla liian korkea. Neljänneksi heiltä saattaa puuttua sopivan kokoinen kosketusnäyttölaite.

Etkös sinä lähettänyt heille tietoa Magmasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Magma on yleisin kimpparatkonnassa käytetty ohjelma. Magmalla on kiva ratkoa ristikoita kimpassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mukana ei ollut linkkiä opassivulle vaan vain se, mitä täälläkin olen kertonut.

Lisäsin https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/naurumaratonin-ristikko/?view=all#post-33770 linin opassivulle. Se olisi pitänyt olla aiemmin mukana.

Harmi, että sen kanssa on jonkin verran opettelemista johtuen siitä, että se on suunniteltu eri käyttötarkoitukseen. Minulle ohjelma on jokapäiväinen työkalu omissa ratkonnoissa ja toisten ratkojien ongelmien selvittelyssä. Ilman sitä moni ristikko-ongelma olisi jäänyt selvittämättä, sillä ei ole mitään muuta etäkimpparatkontaan soveltuvaa ohjelmaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Magma on yleisin kimpparatkonnassa käytetty ohjelma. Magmalla on kiva ratkoa ristikoita kimpassa.

Tuo on matkijalta. Oletan nimittäin, että Magmaa osaavat hyödyntää vain harvat ihmiset. Koska kunnon vaihtoehtoa en tiedä olevan olemassa, ei voi kirjoittaa yleisimmästä ohjelmasta.

• Anonyymi

Kenellekään tumpelolle joka ei osaa käyttää magmaa ei pitäis antaa lupaa ratkoa kovistason ristikoita.

• Tuo ei ole hauskaa parodiaa vaan epäasiallista v....a. Koska ristikkolehdistä ei ole digiversioita, on luonnollista ratkoa paperilla. Diginä toimitettavissa ristikoissa on tyhmää käyttää mustesuihkutulostinta, jos omistaa 10-13 tuuman kosketusnäyttölaitteen. On laiskuutta olla opettelematta ratkomista piirrosohjelmalla.

• Anonyymi

Olipa ihastuttava näky varhain tiistain aamussa Helsingin metrossa! Eräs arviolta viisikymppinen poninhäntäinen ja silmälasipäinen naisoletettu istui keskittyneenä penkissä ja kynä sauhusi hänen täyttäessään ristisanatehtävää.

Hän ei ollut tuonut metromatkalle mukanaan sohvaa, ei Magmaa, ei nettituttuja, ei sormin piirrettävää tablettia eikä edes sähläävää puolisoa, vaan hänellä oli ristikkolehti ja kynä. Se perinteisistä perinteisin kombo. Mikäli oikein ymmärsin, niin hän ei ainakaan sen muutaman minuutin aikana mitä tapahtumaa näin, lähettänyt yhtään kriittistä meiliä mihinkään suuntaan.

Voisikohan Tapio luoda ristikon missä tuo edellä kuvailtu tositapahtuma olisi pääkuvan keskiössä. Hektisessä, työmatkalaisia kuhisevassa metrossa voi kiirettä paeta vaikkapa sanaristikoita ratkoen.

(❁´◡`❁)

• Anonyymi kirjoitti:

Olipa ihastuttava näky varhain tiistain aamussa Helsingin metrossa! Eräs arviolta viisikymppinen poninhäntäinen ja silmälasipäinen naisoletettu istui keskittyneenä penkissä ja kynä sauhusi hänen täyttäessään ristisanatehtävää.

Hän ei ollut tuonut metromatkalle mukanaan sohvaa, ei Magmaa, ei nettituttuja, ei sormin piirrettävää tablettia eikä edes sähläävää puolisoa, vaan hänellä oli ristikkolehti ja kynä. Se perinteisistä perinteisin kombo. Mikäli oikein ymmärsin, niin hän ei ainakaan sen muutaman minuutin aikana mitä tapahtumaa näin, lähettänyt yhtään kriittistä meiliä mihinkään suuntaan.

Voisikohan Tapio luoda ristikon missä tuo edellä kuvailtu tositapahtuma olisi pääkuvan keskiössä. Hektisessä, työmatkalaisia kuhisevassa metrossa voi kiirettä paeta vaikkapa sanaristikoita ratkoen.

(❁´◡`❁)

Jos olisin metrossa, minulla olisi tablet-laite mukana. Verrattuna paperiristikkon, tablet-laitteessa on sekä etuja että haittoja.

Etuna on se, että tablet laite on tukevampi kuin paperilehti. Metrossa voi laitteen laittaa reisien päälle ja sormin piirtäen on erittäin hyvä ratkoa. Paperilehti elää, jos sille ei ole tukevaa alustaa.

Tablet-laite ei kaipaa kumia ja kyniä. Jos metrossa täyttää lyijykynällä ja kärki katkeaa, homma päättyy siihen. Kumi on helppo hukata.Jos täyttää kuulakärkikynällä ja tekee ratkontavirheitä, lopputuloksena on suttuinen ristikko.

Haittana tablet-laitteella on se, että se painaa enemmän. On myös vaarana, että laite rikkoutuu. Sille olisi hyvä olla pikku kassi mukana. Paperilehden saa käärittyä taskuun.

En ole saanut aikaiseksi uusia ristikoita. Vaikea motivoitua kun saa hirveät mollaukset, vaikka parhaansa yrittää.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Jos olisin metrossa, minulla olisi tablet-laite mukana. Verrattuna paperiristikkon, tablet-laitteessa on sekä etuja että haittoja.

Etuna on se, että tablet laite on tukevampi kuin paperilehti. Metrossa voi laitteen laittaa reisien päälle ja sormin piirtäen on erittäin hyvä ratkoa. Paperilehti elää, jos sille ei ole tukevaa alustaa.

Tablet-laite ei kaipaa kumia ja kyniä. Jos metrossa täyttää lyijykynällä ja kärki katkeaa, homma päättyy siihen. Kumi on helppo hukata.Jos täyttää kuulakärkikynällä ja tekee ratkontavirheitä, lopputuloksena on suttuinen ristikko.

Haittana tablet-laitteella on se, että se painaa enemmän. On myös vaarana, että laite rikkoutuu. Sille olisi hyvä olla pikku kassi mukana. Paperilehden saa käärittyä taskuun.

En ole saanut aikaiseksi uusia ristikoita. Vaikea motivoitua kun saa hirveät mollaukset, vaikka parhaansa yrittää.

"En ole saanut aikaiseksi uusia ristikoita. Vaikea motivoitua kun saa hirveät mollaukset, vaikka parhaansa yrittää."

Itse sanot, että kritiikkiä pitää antaa, ja sitä sitten annatkin. Ehkä nyt tajuat, miksi juttujasi ei ole kiva lukea. Ai niin, tuskin tajuat, sinullahan on eri oikeudet kuin muilla. Sinun kritiikkisi on oikeutettua.

• Anonyymi kirjoitti:

"En ole saanut aikaiseksi uusia ristikoita. Vaikea motivoitua kun saa hirveät mollaukset, vaikka parhaansa yrittää."

Itse sanot, että kritiikkiä pitää antaa, ja sitä sitten annatkin. Ehkä nyt tajuat, miksi juttujasi ei ole kiva lukea. Ai niin, tuskin tajuat, sinullahan on eri oikeudet kuin muilla. Sinun kritiikkisi on oikeutettua.

Suurempi syy itse asiassa on minulla itsekritiikki. En täytä omia kriteerejäni, joilla muita kritisoin.

En laatijoita pääsääntöisesti lyttää totaalisesti kuten minut täällä on lytätty.

Yksikään Sanarisille laativa ei minusta ansaitse kovin ankaraa kritiikkiä. On kyllä laatijoita, joiden ristikoita en pysty arvostamaan juuri ollenkaan. En rupea tässä nimeämään.

Itse aloittelin, mikä kritiikissä pitäisi huomioida. Jos tekee vuosikausia julkaistuja ristikoita, tilanne on toinen.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Suurempi syy itse asiassa on minulla itsekritiikki. En täytä omia kriteerejäni, joilla muita kritisoin.

En laatijoita pääsääntöisesti lyttää totaalisesti kuten minut täällä on lytätty.

Yksikään Sanarisille laativa ei minusta ansaitse kovin ankaraa kritiikkiä. On kyllä laatijoita, joiden ristikoita en pysty arvostamaan juuri ollenkaan. En rupea tässä nimeämään.

Itse aloittelin, mikä kritiikissä pitäisi huomioida. Jos tekee vuosikausia julkaistuja ristikoita, tilanne on toinen.

No mutta nyt syytit tosi ilkeästi muita vaikka syy olikin itsessäsi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      121
      3348
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      78
      1748
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1511
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      49
      1280
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1155
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      90
      1084
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1039
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      944
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      78
      873
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      19
      867
    Aihe