No niin, nyt on jo vihanneskeitto tulilla.
Pois leivänpäältä juustot.
Tuorekurkkua, tomaattia tilalle.
Leivän pitää olla kunnon leipää, eikä mitään vehnäjauhomössöä.
Pullat, kääretortut, jäätelöt jää kauppaan.
Viimeinen kokovartalokuva kertoi kaiken.
Liika on liikaa.
Musta asu ei hoikista.
Nyt lenkille.
Hoitokoiraa kaipaan mukaan.
Ylipainoa apua
94
482
Vastaukset
- Anonyymi
Kauankohan rehuilla jaksat..Kun nälättää syöt sokerisia hiilihydraatteja lisää.
- Anonyymi
Olen jättänyt lihan pois ruokavaliostani muutama vuosi sitten.
Tuli kaamea ruokamyrkys, ilmeisesti naudanjauhelijasta.
Suklaan jätin pois, terveydellisistä syistä.
Pakko mainita, että alkoholi jäi 13 vuotta sitten.
Muita karkkeja kyllä menee.
Mutta syömisiksi jäivät herkkujuustot, valmiit ateriat, välipalat, kahviipullat, jäätelö
Nyt teen ensimmäistä kertaa uudessa asunossani keittoa kattilallisen.
Uunia en ole käyttänyt vielä kertaakaan
Teoriassa tiedän, miten kuuluu syödä oikein ja keveästi.
Käytännössä olen ostanut viimevuosina valmispakkauksia kaupasta.
Painoa on kertynyt liikaa
Ei tule olemaan helppoa jättää kahville meno pullan kera, kun keskustassa liikkuu. Anonyymi kirjoitti:
Olen jättänyt lihan pois ruokavaliostani muutama vuosi sitten.
Tuli kaamea ruokamyrkys, ilmeisesti naudanjauhelijasta.
Suklaan jätin pois, terveydellisistä syistä.
Pakko mainita, että alkoholi jäi 13 vuotta sitten.
Muita karkkeja kyllä menee.
Mutta syömisiksi jäivät herkkujuustot, valmiit ateriat, välipalat, kahviipullat, jäätelö
Nyt teen ensimmäistä kertaa uudessa asunossani keittoa kattilallisen.
Uunia en ole käyttänyt vielä kertaakaan
Teoriassa tiedän, miten kuuluu syödä oikein ja keveästi.
Käytännössä olen ostanut viimevuosina valmispakkauksia kaupasta.
Painoa on kertynyt liikaa
Ei tule olemaan helppoa jättää kahville meno pullan kera, kun keskustassa liikkuu.Kirjoitin 10:33
Näkyi rekisteröintini, mutta tuli ulos Anonyyminä
Leskel70- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Kirjoitin 10:33
Näkyi rekisteröintini, mutta tuli ulos Anonyyminä
Leskel70Aloituksestakin puuttui nikkisi.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksestakin puuttui nikkisi.
kylmätotuusLöysit kuitenkin rakkaasi vaiķka jouduit etsimään.
- Anonyymi
Eipä kurkussa ja tomaatissa mitään pahaa ole leivän päälliseksi mutta kyllä se leipä maistuu minulle myös justolla ja kinkulla.
Pullaa tai kääretorttuja en syö mutta muutoin kyllä herkuttelen. Ylipainoa on jonkun verran mutta jaksan kiloni kansaa elämänmyönteisenä ja tyytyväisenä.Kun nyt muutin rivarista kerrostaloon, huomasin jotain.
En pysty puuskuttamatta kävelemään 4.kerrokseen.
Vaatteita on jo ostettava xxl tai vieläkin isompaa.
Silloin kun on juhlatilaisuuteen mentävä.
Mielelläni ne kartan, jos mahdollista.
Kuulee ja näkee tuolla, kun ikäiseni ja nuoremmatkin syövät kolestroli-verenpaine- ja sydänlääkkeitä.
Jollakin on sydäntahdistin.
Ylipainoa heiltä löytyy.
En ole tyytyväinen ylikiloihini. Tarttee tehdä jotain- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Kun nyt muutin rivarista kerrostaloon, huomasin jotain.
En pysty puuskuttamatta kävelemään 4.kerrokseen.
Vaatteita on jo ostettava xxl tai vieläkin isompaa.
Silloin kun on juhlatilaisuuteen mentävä.
Mielelläni ne kartan, jos mahdollista.
Kuulee ja näkee tuolla, kun ikäiseni ja nuoremmatkin syövät kolestroli-verenpaine- ja sydänlääkkeitä.
Jollakin on sydäntahdistin.
Ylipainoa heiltä löytyy.
En ole tyytyväinen ylikiloihini. Tarttee tehdä jotainKukapa se olisikaan tyytyväinen jos on paljon ylipainoa ja se vaikeuttaa vaikka liikkumista ja kunto on huono. Maltti on valttia tässäkin, eli liika nopea painon pudotus meidän iässä ei käsittääkseni ole suotavaa vaan mieluummin hitaasti ja varmasti.
Itselläni on myös ylipainoa, olen 166 pitkä ja painan 76; kunto on kuitenkin suht hyvä kun kävelen paljon ja salillakin tulee käytyä. Vaatekoko on L tai XL. Anonyymi kirjoitti:
Kukapa se olisikaan tyytyväinen jos on paljon ylipainoa ja se vaikeuttaa vaikka liikkumista ja kunto on huono. Maltti on valttia tässäkin, eli liika nopea painon pudotus meidän iässä ei käsittääkseni ole suotavaa vaan mieluummin hitaasti ja varmasti.
Itselläni on myös ylipainoa, olen 166 pitkä ja painan 76; kunto on kuitenkin suht hyvä kun kävelen paljon ja salillakin tulee käytyä. Vaatekoko on L tai XL.Vanha sääntö oli että pituudesta pois 100 jopa 105.
Jäljelle jäävät ovat siis kiloja.
Minulle on tullut mahaa liikaa. Se häiritsee tyköistuvissa housuissa.
Ja näyttää kamalalta.
Legginsit kun venyvät niin mukavasti..- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukapa se olisikaan tyytyväinen jos on paljon ylipainoa ja se vaikeuttaa vaikka liikkumista ja kunto on huono. Maltti on valttia tässäkin, eli liika nopea painon pudotus meidän iässä ei käsittääkseni ole suotavaa vaan mieluummin hitaasti ja varmasti.
Itselläni on myös ylipainoa, olen 166 pitkä ja painan 76; kunto on kuitenkin suht hyvä kun kävelen paljon ja salillakin tulee käytyä. Vaatekoko on L tai XL.Apua ! Tuossa on liikaa. Olen 165 ja painan 58 kg. Katson olevani normaalipainoisen
rajoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apua ! Tuossa on liikaa. Olen 165 ja painan 58 kg. Katson olevani normaalipainoisen
rajoissa.Olen 160 ja painan 59 kg. Olen normaalipainoinen ja näytän siltä. On tietenkin elinikäisen liikunnan seurauksena lihakset, ne ilmeisesti painavat enemmän kuin läski.
Mutta te laihduttajat. Ei riitä että jätätte rasvan ja siirrytte kurkunsiivuvoileipiin. Vähärasvaista proteiinia pitää olla joka päivä, raejuustoa, raa´asta lihasta mieluummin uunissa paistettua leikkelettä ja usein kalaa ilman leivityksiä. Kokeilkaapa, niin näette ja ennen kaikkea tunnette että on kylläinen olo eikä tarvitse ahtaa muita ruokia. Juurekset ovat nyt halpoja. - Anonyymi
Jaksat, kunnes et enää jaksa. Nuori ihminen jaksaa kantaa liiat kilonsa, vanha ja sairas ei enää jaksa. Siitä seuraa s-tanan surullista oloa ja katsottavaa.
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni on myös ylipainoa, olen 166 pitkä ja painan 76; kunto on kuitenkin suht hyvä kun kävelen paljon ja salillakin tulee käytyä. Vaatekoko on L tai XL.Ano 12-11 10:13
"Itselläni on myös ylipainoa, olen 166 pitkä ja painan 76; kunto on kuitenkin suht hyvä kun kävelen paljon ja salillakin tulee käytyä. Vaatekoko on L tai XL."
Miten ihmeessä L- koko mahtuu päällesi.
Olemme tietysti erimallisia.
Rintava ei saa alkuunkaan L- kokoa päälleen, vähänkin ylipainoisena.
Nuo L ja XL- koot eivät kerro koko totuutta.Anonyymi kirjoitti:
Jaksat, kunnes et enää jaksa. Nuori ihminen jaksaa kantaa liiat kilonsa, vanha ja sairas ei enää jaksa. Siitä seuraa s-tanan surullista oloa ja katsottavaa.
"Jaksat, kunnes et enää jaksa. Nuori ihminen jaksaa kantaa liiat kilonsa, vanha ja sairas ei enää jaksa. Siitä seuraa s-tanan surullista oloa ja katsottavaa."
Ollaan 70 plus palstalla.
Tämän ikäisistä nyt kirjoitetaan.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Ano 12-11 10:13
"Itselläni on myös ylipainoa, olen 166 pitkä ja painan 76; kunto on kuitenkin suht hyvä kun kävelen paljon ja salillakin tulee käytyä. Vaatekoko on L tai XL."
Miten ihmeessä L- koko mahtuu päällesi.
Olemme tietysti erimallisia.
Rintava ei saa alkuunkaan L- kokoa päälleen, vähänkin ylipainoisena.
Nuo L ja XL- koot eivät kerro koko totuutta.Mahtuu jopa M koko riippuen tietenkin merkistä.
Kaipa olen sen verran kiinteä että L koko sopii hyvinkin....:) Anonyymi kirjoitti:
Mahtuu jopa M koko riippuen tietenkin merkistä.
Kaipa olen sen verran kiinteä että L koko sopii hyvinkin....:)Nettitilaus Zizzi
Naisten pitsipusero 2XL
K-kauppa Mywear
Naisten pitsipusero 2 XL
Tokmanni Pola
Naisten pitkät housut 2 XL
Olen 158 cm ja mikään noista edellämainituista ei ole sopiva.
Liian pitkät paidat ja housut
Huh huh- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
"Jaksat, kunnes et enää jaksa. Nuori ihminen jaksaa kantaa liiat kilonsa, vanha ja sairas ei enää jaksa. Siitä seuraa s-tanan surullista oloa ja katsottavaa."
Ollaan 70 plus palstalla.
Tämän ikäisistä nyt kirjoitetaan.No niii-in. Miksi kopioit kaksi kertaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apua ! Tuossa on liikaa. Olen 165 ja painan 58 kg. Katson olevani normaalipainoisen
rajoissa.Joskus vuosia sitten näin jonkun vakuutusyhtiön taulukon jossa 165 pituisen naisen normaalipainon yläräja oli 68 kiloo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus vuosia sitten näin jonkun vakuutusyhtiön taulukon jossa 165 pituisen naisen normaalipainon yläräja oli 68 kiloo.
Vakuutusyhtiöt on poikkeuksetta kieroja. Kaikki ne.
- Anonyymi
Minulla laihuus ongelmana, kaksi suolistosairautta todettu muutama vuosi sitten. Nyt on vähän tasapainoa löytynyt noiden sairauksien suhteen ja ilokseni huomasin pari kiloa tulleen painoa lisää, tästä ilostuin! Ruokahalu on erinomainen, sairauteni eivät ole 'huonoista elintavoista' johtuvia, geeneissä menee nämäkin, elämäntapani ovat terveellisiä.
Olen 165 cm pitkä ja kesällä vain 50-51 painoa, nyt on 53,2 kg. Yritän saada myös lihasmassaa edes vähän kuntoilun avulla ja oon lisännyt proteiinin syömistä, vaikka sitä olen ennenkin syönyt, mutta nyt vähän
enemmän.Ei se laihuuskaan ole ilo.
Vielä kun sairauksia takana.
Joku kultainen keskitie olisi löydettävä.Leskel70 kirjoitti:
Ei se laihuuskaan ole ilo.
Vielä kun sairauksia takana.
Joku kultainen keskitie olisi löydettävä.Aikoinaan laihdutin itseni sairaalloisen laihaksi.
Meni tosiaan överiksi.
Painoin alle 50 kgn.
Ruoka ei enää maistunut, aina oli kylmä.
Olin onneton.
Ei koskaan hyvin.
Aineenvaihdunta taitaa hidastua vanhemmiten.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Aikoinaan laihdutin itseni sairaalloisen laihaksi.
Meni tosiaan överiksi.
Painoin alle 50 kgn.
Olin onneton.
Ei koskaan hyvin.
Aineenvaihdunta taitaa hidastua vanhemmiten.Olen tuo alipainoinen edellä kommentoinut. Minuakin palelee tosi herkästi! Kuulin myös, että jo 60-v täyttäneelle olisi hyväksi jos muutama ylimääräinen kilo löytyisi, laiha ikääntynyt sairastuu herkemmin osteoporoosiin!
Kuntosali harjoittelua pidin alussa tylsänä, nyt alan jopa pitää siitä ja jollain tavalla lihakset 'vaatii' harjoitusta, jos on mennyt muutama päivä ilman painoharjoittelua. Hyvä näin! - Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Aikoinaan laihdutin itseni sairaalloisen laihaksi.
Meni tosiaan överiksi.
Painoin alle 50 kgn.
Olin onneton.
Ei koskaan hyvin.
Aineenvaihdunta taitaa hidastua vanhemmiten."Aineenvaihdunta taitaa hidastua vanhemmiten." Ei ole totta.
Pikemminkin liikunta vähenee vanhemmiten, ei kuluta kaikkea minkä syö. "Minulla laihuus ongelmana, kaksi suolistosairautta todettu muutama vuosi sitten. Nyt on vähän tasapainoa löytynyt noiden"
Mistäköhän nuo suolistosairaudet johtuvat
Ovatko ne jo syntymästä lähtien.
Tai geenivirhe?- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
"Minulla laihuus ongelmana, kaksi suolistosairautta todettu muutama vuosi sitten. Nyt on vähän tasapainoa löytynyt noiden"
Mistäköhän nuo suolistosairaudet johtuvat
Ovatko ne jo syntymästä lähtien.
Tai geenivirhe?Vääränlaisesta ravinnosta.
Anonyymi kirjoitti:
Vääränlaisesta ravinnosta.
Crohnin tauti oireilee aalloissa
Elintavoista taudin puhkeamiselle altistaa erityisesti tupakointi.
Ruokavalion osalta riskitekijöitä vaikuttavat olevan runsas lihan ja omega-6-rasvahappojen nauttimien sekä vähäinen kasvisten ja hedelmien määrä ruokavaliossa.
- Anonyymi
Kalsiumia tarpeeksi ja D-vitamiinia, se estää osteoporoosia.
Toki pitää saada proteiinia ja vitamiinejakin ym. - Anonyymi
Lankesin alkukesällä syömään jätskiä tai siivun kuivakakkua iltapäiväkahvin
kanssa. Se on tuonut lisää ihraa viisi kiloa (!!!) joten jätin ne pois ja paahdan
kauraleipää sen sijaan kahvin seuraksi.
Kuivakakku on pelkkää rasvaa ja sokeria, samoin jäätelö."Lankesin alkukesällä syömään jätskiä tai siivun kuivakakkua iltapäiväkahvin
kanssa"
Samat sanat. Terassille nauttimaan jätskiä ja pullakaffeet.
Kun ei leipääkään pitäisi syödä.
Puhumattaan leivän päällisistä.
Juon kahvin mustana ilman sokeria. Aina näin tehnyt.
Tylsää, kun kaikki kahviherkut lihottavat.
Paljas kahvikaan ei oikein houkuttele
Kävisikö banaani kahvin kanssa.
- Anonyymi
Syökää vain vähärasvaista ruokaa ja vain nälkään. Ei liho.
Herkkukalani on grillattu lohi.
Ei ole kovin vähärasvainen
Kuha on helppo syödä,mutta paistamiseen menee rasvaa.
Hauki paistettuna vaatii rasvaa.
Miten sitä kalaa syödään vähärasvaisena?
Joku keitto.
Kalan syöminen on täysin jäänyt, viimeisenä 10nä vuotena.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Herkkukalani on grillattu lohi.
Ei ole kovin vähärasvainen
Kuha on helppo syödä,mutta paistamiseen menee rasvaa.
Hauki paistettuna vaatii rasvaa.
Miten sitä kalaa syödään vähärasvaisena?
Joku keitto.
Kalan syöminen on täysin jäänyt, viimeisenä 10nä vuotena.Lohi sopii erinomaisesti laihduttajalle. Sen sisältämät rasvahapot ovat hyväksi sydämelle ja koko keholle.
kylmätotuus
- Anonyymi
160cm ja paino 80kg eli vähän vois painoa tiputtaa, en halua olla liian laihakaan.
- Anonyymi
Itse asiassa aika paljon.
- Anonyymi
Pyydä Leskel70 seuraavalla lääkärintarkastuksella apua vaikka Ozempicin muodossa.
En ymmärrä miksi ylipainoiset eivät sitä voisi saada kun sen on todettu olevan tehokas apu liikalihavuuteen.
Jos sinulla tekee mieli jotain makeaa, niin paista vaikka paistinpannulla omenaa ja kauraryynejä, tai banaanilettuja. Banaaniletut ohje: 1 banaani, 2 kananmunaa, 1 tlk öljyä tai margariinia. 1 dl marjoja, Soseuta banaani, vispaa kananmunat ja sekoita banaani kananmuniin. Kuumenna rasva pannussa ja paista lättyset keskilämmöllä. Tarjoile marjojen kera.
Tuo vihanneskeitto on hyvä homma. Voit muunnella sitä vaikka kalan kanssa, kaupoissa on myös valmiiksi paistettuja kananlihasuikaleita joita vois vaihteeksi lisätä keittoon seuraavalla kerralla.
Kokeile juoda enemmän vettä, sekin laittaa kehon aineenvaihdunnan paremmin liikkeelle. Jos tuntuu että pitäisi saada jotain purtavaa niin juo ensin vesilasillinen, ehkä mieliteko siten häviää vähän etäämmälle.Kiitos vaan ohjeesta.
Kyllä se makean himo iskee kumma kyllä iltaisin.
Teen usein jäiset banaanit,omena,appelsiini, rahka, hunaja, blenderissä.
Pannua ei ole ollut vuosiin, joten se pitäisi hommat.
Mikä ihme on Ozempickin?- Anonyymi
Ozempic on 2 tyypin diabeteksen hoitoon tarkoitettu lääke, jonka saatavuudessa on ollut ja on edelleen ongelmia. Ensisijaisesti lääkärin pitäisi kirjoittaa sitä vain diabeetikoille.
Laihdutuslääkkeeksi sitä voisi määrätä sitten, kun lääkettä saadaan Suomeen riittävästi.
kylmätotuus Leskel70 kirjoitti:
Kiitos vaan ohjeesta.
Kyllä se makean himo iskee kumma kyllä iltaisin.
Teen usein jäiset banaanit,omena,appelsiini, rahka, hunaja, blenderissä.
Pannua ei ole ollut vuosiin, joten se pitäisi hommat.
Mikä ihme on Ozempickin?Ozempicin kuukausiannos maksaa noin 115 euroa.
Laihdutuslääkkeiden sivuvaikutuksista on uutisoitu aiemminkin.
Viime vuonna kerrottiin mahdollisesta suurentuneesta riskistä saada esimerkiksi haimatulehdus, suolitukoksia ja mahalaukun halvaus eli gastropareesi.
Yleisin haittavaikutus on pahoinvointi. Myös ripulia, ummetusta tai närästystä voi esiintyä.
Ei oikein innosta tuollainen lääke.
On läydyttävä muita keinoja painon pudotukseen.
Ihan ne perinteiset
Välipalat ja makeat herkut minimiin tai pois.
Liikuntaa lisää.
Uimahalliin kroolaamaan.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Ozempicin kuukausiannos maksaa noin 115 euroa.
Viime vuonna kerrottiin mahdollisesta suurentuneesta riskistä saada esimerkiksi haimatulehdus, suolitukoksia ja mahalaukun halvaus eli gastropareesi.
Yleisin haittavaikutus on pahoinvointi. Myös ripulia, ummetusta tai närästystä voi esiintyä.
Ihan ne perinteiset
Liikuntaa lisää.
Uimahalliin kroolaamaan.Vesijuoksu ja vesivoimistelu on hyvä myös kunnon parantamiseen ylipainoiselle.
Entäs kuntopyörä, silläkin voisi kotioloissa kovilla pakkasilla ja liukkailla keleillä treenata. - Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Ozempicin kuukausiannos maksaa noin 115 euroa.
Ihan ne perinteiset
Liikuntaa lisää.
Uimahalliin kroolaamaan.Hui onpa hintainen ja tuollaisia sivuvaikutuksia , hyi sentään. Ajatteles, kun jätät ne herkut ja valmisruoat sinne kaupan hyllyyn, niin olet voinutkin jo parissa kuukaudessa säästää sen hinnan mitä lääke olisi maksanut.
Sillä rahalla sitten humputtelemaan vaikka teatteriin tai pienelle kotimaan matkalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ozempic on 2 tyypin diabeteksen hoitoon tarkoitettu lääke, jonka saatavuudessa on ollut ja on edelleen ongelmia. Ensisijaisesti lääkärin pitäisi kirjoittaa sitä vain diabeetikoille.
Laihdutuslääkkeeksi sitä voisi määrätä sitten, kun lääkettä saadaan Suomeen riittävästi.
kylmätotuusItsekurin puutteeseen laihduttajat käyttää reseptilääkettä.
Anonyymi kirjoitti:
Itsekurin puutteeseen laihduttajat käyttää reseptilääkettä.
"Anonyymi 12-11 22:01
Itsekurin puutteeseen laihduttajat käyttää reseptilääkettä."
En hyväksy alkuunkaan tuota reseptilääke-keinoa.
Täytyy löytyä tahdonvoimaa itseltä.
Jos ei löydy, kantaa kilonsa, hikoilee ja puuskuttaa.Anonyymi kirjoitti:
Vesijuoksu ja vesivoimistelu on hyvä myös kunnon parantamiseen ylipainoiselle.
Entäs kuntopyörä, silläkin voisi kotioloissa kovilla pakkasilla ja liukkailla keleillä treenata.Sovitin uimapukuani. Se on varmaan kaapissa kutistunut, kun päälle ei meinannut mahtua.
Täytyy hiipiä aamuvarhaisella hallille, että kukaan ei näe rönsyjäni.
- Anonyymi
InBodyn tulostama kehon koostumusanalyysiin perehtyminen lopettaa arvailun.
Kun ei 4. vuoden takaiset hautajaisvaatteet sopineet päälle, siinä on mittaria ihan tarpeeksi.
Levinnyt kuin Elanto
- Anonyymi
Kun lakkaa syömästä enemmän kuin kuluttaa ei ainakaan liho lisää
ja jos syö hitusen vähemmän päivässä kuin energiankulutus
on laihtuu helposti ja huomaamatta vuodessa 12 kiloa.
250 grammaa viikossa on helppo laihduttaa, se tekee vuodessa 12 kiloa.
Pelkästään liikuntaa lisäämällä voi laihtua."Pelkästään liikuntaa lisäämällä voi laihtua."
Ulkoilutin hoitokoiraa lähes päivittäin, 5 kilometrin lenkkejä.
10 vuoden ajan.
Samoin kävelin paljon, kun kävin palvelukodeissa.
Tein myös yksin metsälenkkejä.
En omista autoa.
Ilmeisesti herkkujen syöminen tuhosi liikuntaharrastukseni.
Ei ole päivääkään, etten lähtisi johonkin, kävellen.
Mutta ei se riitä.
Tehokkaampaa, dynaamisempaa kuntoilua, laihaa litkukeittoa, ei leipää, ei pullaa.
Ei oikein ole herkulliset tulevaisuudennäkymät.
- Anonyymi
Tsemppiä aloittajalle! Olet tietoinen miten toimit syömisen suhteen. Portaat ovat hyvä lisä pari kertaa päivässä. Reisilihakset vahvistuvat toisin kuin kävellessä.
Hyödynnä tätä palstaa. Kerro meille jatkossakin miten sujuu. Minä kannustan! Aloittajalle antaisin vinkin, että jättää mieluummin sen leivän pois juuston alta kuin juuston leivän päältä, jos haluaa mahansa pienemmäksi.
Tämän opin aikoinaan yhdeltä työkaveriltani.
Kokeilin samaa kuin hän, että jätin joksikin aikaa pois kaikki viljatuotteet ja laihduin niin, että minulla tuttavat epäilivät olevan anoreksia. Muuten söin ihan mitä vain ruokaa, jopa herkuttelin jäätelölläkin, mutta en mitään viljatuotteita.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Eikö edes kaurapuuroa pakastemansikoilla voi nauttia.
Ei tule kesää.Voi nauttia !
Anonyymi kirjoitti:
Voi nauttia !
Kaurapuuro on viljatuote.
Kun leipäkin on kieltolistalla.
Ja leivänpäällykset.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Ja leivänpäällykset.Oikeaa leipää ei ole kieltänyt kukaan = kokojyväistä. Valkoiset pullaleivät ovat eri asia.
Anonyymi kirjoitti:
Oikeaa leipää ei ole kieltänyt kukaan = kokojyväistä. Valkoiset pullaleivät ovat eri asia.
Eihän mitään voi keneltäkään kieltää, en edes minä.
Vinkkasin vain, että jos haluaa mahansa pois, niin jättää kaikki viljatuotteet pois joksikin aikaa.
Leivänpäällykset söin ilman leipää. Juustosiivun tai salatinlehden tai jonkun sellaisen sisään voi kääräistä mitä vain muuten on tottunut leivän päällä syömään.
En kiellä, en käske, mutta jokainen tehköön omien kuulemiensa/lukemiensa "suositusten" mukaan.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Ja leivänpäällykset.Leipää laihduttaja voi huoletta syödä, kunhan se sisältää kuitua vähintään 6g/100g ja suolaa enintään 1g/100g.
Mikään tutkimus ei tue ajatusta, ettei leipä sovi laihduttajalle. Siitä on näyttöä, että leipä voi jopa laihduttaa.
kylmätotuus
- Anonyymi
Miten olisi tämä: Kaikki leikkeleet pois leivän päältä (on uusi ravitsemussuositus)
Ruoka ruokansa ja leipä leipänä. Moni kasaa leipien päälle ylimääräisen
aterian. - Anonyymi
Liha- eli Atkinsin "dieetti" kyllä laihduttaa, mutta sitä ei voi noudattaa
nykysuositusten mukaan ikuisuuksiin ja kun palaa vanhoihin ruokatottumuksiin,
lihoo takaisin.
Hiilareita voi vähentää muutenkin. Ei kannattaisi syödä päälle 40 hiilihydraattia
vrk:ssa. - Anonyymi
Nyt kun on paljon kerrottu pituus ja paino, niin huomaa, että ne eivät välttämättä kerro sinällään onko ihminen lihava vai jotakin muuta.
Jos on lihaksikas, painaa enemmän. Jos ei ole lainkaan lihaksia ja paljon läskiä, ei paina niin paljoa kuin saman mittainen jolla on lihasta.
AIneenvaihdunta heikkenee selvästi ikääntyessä, tämähän on todettu jo monta kertaa.
Pieni ylipaino on ok meidän ikäisille, eikös se ole jopa suositus?
SUhteellista on myö se, millaisena näkee itsensä. Kaverini on suht lihava mutta pitää itseään normaalipainoisena. toinen kaveri on tosi laiha ja luiseva mutta valittaa silti painostaan; sitä on kuulemma liikaa
Itse kuulun aika lailla keskikastiin, muutama kilo liikaa , kai ne jonkun mielestä pitäisi poistaa mutta kun viis veisaan ja itse asiassa tykkään kurveistani.- Anonyymi
Se on aivan hullua kun yhä vaaditaan, media tai joku?, et pitäis olla just tietyn painoinen muuten elämä on pilalla, varsinkin naisten pitäis muka olla ruipeloita kuin missit, hulluhan tämä maailma on, vois kysyä vaan et, mitähän nekin sanoisivat, jotka sata vuotta sitten kulkivat rikkinäisissä ja paikatuissa vaatteissa haaveillen ehjistä, kun nyt myydään valmiiksi rikkinäisiä revittyjä vaatteita!
Anonyymi kirjoitti:
Se on aivan hullua kun yhä vaaditaan, media tai joku?, et pitäis olla just tietyn painoinen muuten elämä on pilalla, varsinkin naisten pitäis muka olla ruipeloita kuin missit, hulluhan tämä maailma on, vois kysyä vaan et, mitähän nekin sanoisivat, jotka sata vuotta sitten kulkivat rikkinäisissä ja paikatuissa vaatteissa haaveillen ehjistä, kun nyt myydään valmiiksi rikkinäisiä revittyjä vaatteita!
Tässä iässä media ei enää vaadi meiltä yhtään mitään.
Me vaadimme itse itseltämme.
Kysymys on terveydestä.
En halua sairastua lihavuuden takia.
Jos vain pystyy ja jaksaa noudattaa kevyempiä vaihtoehtoja syömisessä ja liikunnassa.Onko 70 vuotiaalla kurvit tallella?
Jo on, hyvin on säilynyt ja pitänyt kunnostaan huolta.
Itselläni vyötäröstä ei ole tietoakaan.
Vatsanseutu on rehevä.
Rasvaa siellä sun täällä.
Olen laiminlyönyt totaalisesti koko tomumajani.
Miksiköhön?- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Tässä iässä media ei enää vaadi meiltä yhtään mitään.
Me vaadimme itse itseltämme.
Kysymys on terveydestä.
En halua sairastua lihavuuden takia.
Jos vain pystyy ja jaksaa noudattaa kevyempiä vaihtoehtoja syömisessä ja liikunnassa.Puhuin naisista noin yloeensä, naiset on lähes aivopesty olemaan hoikkia ja mitoissa kaikinpuolin, muistan vain kuin miss Suomi Lola O, joka suhteessa täysi nainen, laitatti itselleen silikonirinnat silloin kauan sitten, vaikka mitään vikaa ei niissä aidoissa ollut...
Anonyymi kirjoitti:
Puhuin naisista noin yloeensä, naiset on lähes aivopesty olemaan hoikkia ja mitoissa kaikinpuolin, muistan vain kuin miss Suomi Lola O, joka suhteessa täysi nainen, laitatti itselleen silikonirinnat silloin kauan sitten, vaikka mitään vikaa ei niissä aidoissa ollut...
Niinpä kait sitten.
Kyllähän se flaksi tanssilattialla käy, kun on hoikka, pitkätukkainen, nuori nainen.
Miehet tykkäävät kapeasta vyötäröstä.
Jos näin nyt nuoruuttaan muistelee.
Nyt on Lolakin saanut lihaa luiden ympärille
Näin siinä vaan iän mukana tahtoo käydä.
- Anonyymi
Kävin ostamassa metwurstia ja tuoretta ranskista aamulla ja olipa hyvää päiväkahvin kanssa, ei joka päivä vaan sillointällöin.
Just joo, metwurstissahan ei rasvaa ole nimeksikään.
Ihan kevyttä kamaa.
Ranskanpullaa vielä lisäksi, niin mennään nykysääntöjen mukaan.
Olisihan siihen voinut yhden kurkunsiivun ujuttaa, vähän niinkuin terveydeksi.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Just joo, metwurstissahan ei rasvaa ole nimeksikään.
Ihan kevyttä kamaa.
Ranskanpullaa vielä lisäksi, niin mennään nykysääntöjen mukaan.
Olisihan siihen voinut yhden kurkunsiivun ujuttaa, vähän niinkuin terveydeksi.Lesken ironisoi hyvin; metvursti on todellakin myrkkyä verisuonille.
- Anonyymi
Vuosia sitten verenpaineeni oli huolestuttavan korkealla ja lääkäri harkitsi jo lääkityksen aloittamista. Sitä ei kuitenkaan vielä aloitettu, vaan päätettiin saada verenpaine kohdilleen ruokavaliolla.
Meetvurstia söin päivittäin aika reilusti. Jätin sen pois pysyvästi ja paineet laskivatkin normaalitasolle, eikä lääkitystä tarvittu.
Laihduttajalle meetvursti ei sovi.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosia sitten verenpaineeni oli huolestuttavan korkealla ja lääkäri harkitsi jo lääkityksen aloittamista. Sitä ei kuitenkaan vielä aloitettu, vaan päätettiin saada verenpaine kohdilleen ruokavaliolla.
Meetvurstia söin päivittäin aika reilusti. Jätin sen pois pysyvästi ja paineet laskivatkin normaalitasolle, eikä lääkitystä tarvittu.
Laihduttajalle meetvursti ei sovi.
kylmätotuusSe onkin pahaksi jos itseään totuttaa suolaiseen, sitä huomaakaan myöhemmin sitten enää, siihen turtuu.
- Anonyymi
Oletko leski käynyt puntarilla lähiaikoina, ja minne viisari värähtää?
Yhdellä jalallakin vaa alla seisten, kiihtyy viisari huolestuttavalla vauhdilla nollasta 77ään kiloon.
- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Yhdellä jalallakin vaa alla seisten, kiihtyy viisari huolestuttavalla vauhdilla nollasta 77ään kiloon.
On sinussa huumoria. Kiva, kun jaat sitä. Päivä lähti hyvin käyntiin mielikuvasta.
- Anonyymi
Lola on nyt niissä mitoissa, joka mustaa miestä vetää puoleensa.
Lola on aina hyväntuulisen oloinen.
Ei hän ole missinmitoissa, mutta tuntuu olevan sinut itsensä kanssa.
Hän on upeannäköinen ja rehevä nainen.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Lola on aina hyväntuulisen oloinen.
Ei hän ole missinmitoissa, mutta tuntuu olevan sinut itsensä kanssa.
Hän on upeannäköinen ja rehevä nainen.Lola on ainutlaatuinen rohkeudessaan. Kertonut sanallisesti vähät välittävänsä negatiivisesta palautteesta. Näkee, että hän on hyvävointinen.
Anonyymi kirjoitti:
Lola on ainutlaatuinen rohkeudessaan. Kertonut sanallisesti vähät välittävänsä negatiivisesta palautteesta. Näkee, että hän on hyvävointinen.
IS tänään
" Ylipaino ja vyötärölihavuus lisäävät riskiä sairastua moniin eri syöpiin, esimerkiksi vaihdevuosien jälkeiseen rintasyöpään, suolistosyöpiin, kohdunrungon syöpään, haimasyöpään, ruokatorven syöpään ja munuaissyöpään.
Ylipaino vaikuttaa myös syövän hoitoon ja siitä toipumiseen.
Ylipainossa piilee salakavala riski, jota suurin osa suomalaisista ei tunnista"
- Anonyymi
Vaara vaanii kaikkialla.
- Anonyymi
Me ihmiset itse sairastumme omien ruokatottumustemme ja laiskuutemme takia.
Emme enää liiku kun soffan ja jääkaapin väliä.- Anonyymi
Kyllä liikun niin kauan kuin jalat toimii, joka päivä ulkoilua, vain tosi sairaat on sisällä päivät pitkät.
- Anonyymi
Puhuimme juuri aikuisen lapsen lapsen kanssa painosta kun sanoin hönelle ett vaatteet ovat jotenkin alkaneet kiristämään .
Toisaalta vanhoilla saa olla BMI 25 ja ylitsekin niin kuolon riski on pienempi kun mitä laihoilla on. Esim osteoporoosi ei kehity småamalla vauhdilla pulleissa ihmisissä se kun niillä joilla BMI on 18 .
Ja monia muita sairauksia pitää pulleus poissa . Kuuntelin erään lääkäri professorin Poddia ja hän selitti juuri sitä että vanhemmat pysyvät terveempänä hienoisen ylipainon kanssa . Niin kummalta kun se tuntuukin, joten pieni ylipaino nyt minulla tekee sen etten viihdy vaatteissani, van on mentävä yksi numero isompaan kokoon.
Tottakai liikkuminen on tärkeää , mutta minä olen mestari keksimään tekosyitä itselleni ettei tarttis mennä kävelylle . Sitten voi kotona tehdä uusia koreografioita eri tanssi muotoihin ja kun sitten kokeilen niitä käytännössä nii saan liikuntaa. . Ajatellut usein että varmaan menisin kävelylle useammin jos olisi joku kaveri mukana kävelemässä , yksin on niin tympeää .. joten ollaan vaan pikkuisen ylipainoisia. Koska se on hyväksi vanhoille .- Anonyymi
Kyllä, ja turhia ei pidä murehtia, itsensä kiusaamista sellainen vain on.
- Anonyymi
Hanki hauveli, jota lenkität.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hanki hauveli, jota lenkität.
Joka toisella onkin koira nykyään.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, ja turhia ei pidä murehtia, itsensä kiusaamista sellainen vain on.
Ei ehkä ihan turhaa huolta.
Kilot lisääntyvät kuin varkain.
Suursiivouksen tein muuttaessani uuteen kotiin.
Paljon annoin pois.
Nyt on vuorossa jääkaappi.
Tuoteselosteet tarkkaan syyniin.
Ei makeita välipaloja eikä erillaisia juustoja.
Pakastin ei ole päällä ollenkaan.
Ei jäätelöä, ei leipää, ei kääretorttuja, ei mitään.
Linssikeitto porisee liedellä.
Näillä mennään nyt toistaiseksi.
Lenkkivaatteet niskaan ja luodolle rivakalle lenkille.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Ei ehkä ihan turhaa huolta.
Kilot lisääntyvät kuin varkain.
Suursiivouksen tein muuttaessani uuteen kotiin.
Paljon annoin pois.
Nyt on vuorossa jääkaappi.
Tuoteselosteet tarkkaan syyniin.
Ei makeita välipaloja eikä erillaisia juustoja.
Pakastin ei ole päällä ollenkaan.
Ei jäätelöä, ei leipää, ei kääretorttuja, ei mitään.
Linssikeitto porisee liedellä.
Näillä mennään nyt toistaiseksi.
Lenkkivaatteet niskaan ja luodolle rivakalle lenkille.Lenkille mennään, ennen juosten nyt kävellen.
Anonyymi kirjoitti:
Lenkille mennään, ennen juosten nyt kävellen.
En ole ikinä juossut lenkillä.
En yksinkertaisesti pysty siihen.
Koulussa oli jo pidemmät lenkit katastrofaalisia.
Happi tuntui loppuvan.
Lyhyemmät matkat kyllä luonnistuivat.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
En ole ikinä juossut lenkillä.
En yksinkertaisesti pysty siihen.
Koulussa oli jo pidemmät lenkit katastrofaalisia.
Happi tuntui loppuvan.
Lyhyemmät matkat kyllä luonnistuivat.Harjoituksen puutetta ollut vain.
Anonyymi kirjoitti:
Harjoituksen puutetta ollut vain.
No jos keuhkoissa on jotain häikkää ollut jo lapsena, mites harjoittelet.
Ei silloin 50- luvulla mihinkään lääkäriin viety.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
No jos keuhkoissa on jotain häikkää ollut jo lapsena, mites harjoittelet.
Ei silloin 50- luvulla mihinkään lääkäriin viety.Onko todettu keuhkovikaa myöhemmin? Itsestäni vain olen nuorena huomannut kunnon voivan olla tosi surkea, jos ei mitään tee sen eteen, sain cooperin testissä 900 metriä, kun ei pystynyt juokemaan, tupakoitsijaa hengästytti ja heikotti. Lopetin tupakan ja pururadoilla ja jalkapallossa kunto nousi.
Anonyymi kirjoitti:
Onko todettu keuhkovikaa myöhemmin? Itsestäni vain olen nuorena huomannut kunnon voivan olla tosi surkea, jos ei mitään tee sen eteen, sain cooperin testissä 900 metriä, kun ei pystynyt juokemaan, tupakoitsijaa hengästytti ja heikotti. Lopetin tupakan ja pururadoilla ja jalkapallossa kunto nousi.
Isäni ja äitini joutuivat molemmat samaan aikaan tuberkuloosiparantolaan
60-luvulla.
En muista, että meitä lapsia olisi mitenkään tutkittu.
Olimme alaikäisiä kaikki viisi.
Koulua kävimme ja joskus joku kävi kotonamme.
Puuroa keittämässä.
Meistä kaikista tuli hyvin varhain pakostakin itsenäisiä.
Ei ollut oikeastaan missään turvaa
Jälkeenpäin ajatellen me oltaisiin kuuluttu lastenkotiin.
En ole ikinä tupakoinut.
En ole vaan koskaan pystynyt juoksemaan pitkää matkaa enkä hiihtämään.
En ole myöhemminkään tutkituttanut keuhkojeni kuntoa.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Isäni ja äitini joutuivat molemmat samaan aikaan tuberkuloosiparantolaan
60-luvulla.
En muista, että meitä lapsia olisi mitenkään tutkittu.
Olimme alaikäisiä kaikki viisi.
Koulua kävimme ja joskus joku kävi kotonamme.
Puuroa keittämässä.
Meistä kaikista tuli hyvin varhain pakostakin itsenäisiä.
Ei ollut oikeastaan missään turvaa
Jälkeenpäin ajatellen me oltaisiin kuuluttu lastenkotiin.
En ole ikinä tupakoinut.
En ole vaan koskaan pystynyt juoksemaan pitkää matkaa enkä hiihtämään.
En ole myöhemminkään tutkituttanut keuhkojeni kuntoa.Ennen oli keuhktauteja, äitinikin oli parantolassa jonkin aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162148Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842088- 1011387
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101216Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461178Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663811163Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173864- 63844
- 59821