Jenkkirekkojen pitkät vaihdekepit?

Anonyymi-ap

Telkkarista tulee se sarja, jossa suomalaiset kuskit ajelee rahtia Yhdysvalloissa.

Silmään on pistänyt niiden rekkojen vaihdekepit: miksi ihmeessä ne on sellaisia lätkämailan mittaisia halkoja, melkein kattoon asti?
Meneekö se suoraan ilman välityksiä johonkin kylpyammeen kokoiseen vaihdelaatikkoon, vai mikä on syynä?

7

526

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole kuin sillä yhdellä kuskilla (muistaakseni Jussi) joka on itse tuunannut sen vaihekepin . Sanoi niissä ensimmäisen kauden jaksoissa että sopii itelle paremmin sellainen pitkä keppi.

• Anonyymi

Niillä molemmilla partasuilla on ainakin sellaiset pitkät tangot.
      Googlella löytyy jokunen sivu, joiden mukaan kyse on vaan tyyliseikasta, vähän niin kun joillain on moottoripyörässä ne korkeat ohjaustangot joissa roikutaan kädet pystyssä.

• Anonyymi

Pysyy kainalot kuivina, kun puhaltaa hihoista sisään, paitsi sateella.

• Turhaan tollasia ihmettelet, pyydä koneen säätiöltä apurahaa niin voit istua sen päälle onlyfansissa niin s häviää näkyvistä, poissa silmistä poissa mielestä.

• Anonyymi

Kivempi naputella vaihteita päälle ilman kytkintä noissa jenkki rekoissa kun on ns. Suorat vaihdelaatikot, ts, synkronointi renkaita ei ole vaihteistossa lainkaan. Ajoin itsekin suoralla laatikolla aikoinaan, ja pitkä keppi helpotti kummasti vaihteiden naputtelua päälle ilman kytkintä.

• Anonyymi

Näin on, varsinkin Fullerin suora loota ei mitään kärpäslätkän vartta tottele!

• Anonyymi00006
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on, varsinkin Fullerin suora loota ei mitään kärpäslätkän vartta tottele!

Ajoin aikoinaan parilla niittikoppi Sisulla, joissa tietenkin oli fullerin laatikot ja normi lyhyt keppi. Ei mitään ongelmia vaihtamisssa, kun homman vaan sai ns. "kaaliin". Ei siihen mitään pitkää halkoa olisi voinut ajatellakaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      144
      7228
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5025
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      69
      4462
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3523
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2331
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      330
      1894
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1786
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1639
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      68
      1517
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1468
    Aihe