Sanat katoaa ,
tänäpäivänä katsot tyhjyyteen
näet vain taivaan kaaren
pilvet
jotka riehuu eksyneenä
suuntaa etsien
kylmä , kaamos , ahdistaa ,
olet yksin,
elämä katosi
musiikki mylvii huoneeseen tahdot pois !
VANHUUS ON VAARALLINEN TAUTI !
66
448
Vastaukset
- Anonyymi
vanhuus johtaa aina kuolemaan
alottaja on aivan oikeassa tauden vaarallisuuden suhteen.
tämänki palstan kirjoittajat taitaa potea samaa tautia.Jopa syntymä johtaa kuolemaan.
Ei kannata liikaa miettiä kuolemaa, se on yhtä luonnollinen asia kuin syntymä.
Olen myös sitä mieltä että näillä kymmenillä huomaa kuinka lyhyt matkamme maan päällä onkaan.- Anonyymi
liekko kirjoitti:
Jopa syntymä johtaa kuolemaan.
Ei kannata liikaa miettiä kuolemaa, se on yhtä luonnollinen asia kuin syntymä.
Olen myös sitä mieltä että näillä kymmenillä huomaa kuinka lyhyt matkamme maan päällä onkaan.Aina ennen kun sitä oli nuori niin ihmetteli kun vanhat sanoivat että aika menee sitä nopeampaa mitä vanhemmaksi tulee .ajattelin että miten se nyt nopeammin voi mennä kun kello käy sama tahtia aina. Nyt sitten ymmärrän mistä puhuivat .äkun oli 20 kymppisenä niin tuntui että 50 vuotias oli ikäloppu ja hyvin vanha
Käsitteet muuttuu iän myötä . Tyttäreni oli sellainen 25 vuotias kun tuli kylään ja sanoi että joku vanha mies oli ajanut niin hitaasti edessä eikä päästänyt ohitse , mieheni kysyi , miten vanha se mies oli, niin tyttö sanoi että ainakin 40 vuotias , minua hymyilytti koska muistin omat nuoruuden ajat kun arvioitiin niitä vanhoja 40 vuotiaita
Niin se on sen ajan kanssa että me ollaan itse vanhempia ja kaikki asiat ottaa enemmän aikaa kun nuorena
- Anonyymi
Aloittaja on hyvissä hengen voimissa, jun pystyy noin hyvin kuvaamaan vanhuuden tuntemuksia. Ruusu sinulle🌹
- Anonyymi
Kiitos kohteliaisuudeta meni ihan täydestä, heh,
niin ja kiitos ruususta , - Anonyymi
Moi,
jos kiinostaa
voit käydä kattomassa kirjallisuus = runo ketjusta mun tekemä pikku tuhma runo
olen sen kirjoittanu joskus 2014 vuonna puolisoni kuoli 2013 v
nimmari : mummi *
- Anonyymi
Laita lisää runojasi, sinulla on lahjoja ja kuvaat asioita hyvin !
- Anonyymi
huumoria =
" hullua on kiva yllyttää "
varo
saatan kirjoittaaki,
jos luoja sanat antaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
huumoria =
" hullua on kiva yllyttää "
varo
saatan kirjoittaaki,
jos luoja sanat antaa !--- edelliseen,
anteeksi ruma sana,
joskus pursuaa jotain tuhmaa,
mistä sitten kumpuaaki ,
kentietää, mä en,
--------
voisin kirjoittaa huonon selityksen, lähes 20v vanhan sepustuksen,
IHMISEN MIELI !
Mysteeri on ihmisen mieli
kuin hoitamaton huone
huiskin haiskin sekaisin
siellä viha, rakkaus
hyvyys, pahuus temmeltää
kysyy
mistä löytää rakkauden
ihmettelee ihminen
keskellä sotkuisen elämän ,
huomaa
monet taivaltaa
elämäntietä pitkää
mutt
osaa ei siivota
elämän huonetta ,
tiedät
jossaki kukkii rakkaus
kuiskeen kuiskeen
etsi löydät sen.
( näkemys meisyyden elämän vaikeudesta ) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
--- edelliseen,
anteeksi ruma sana,
joskus pursuaa jotain tuhmaa,
mistä sitten kumpuaaki ,
kentietää, mä en,
--------
voisin kirjoittaa huonon selityksen, lähes 20v vanhan sepustuksen,
IHMISEN MIELI !
Mysteeri on ihmisen mieli
kuin hoitamaton huone
huiskin haiskin sekaisin
siellä viha, rakkaus
hyvyys, pahuus temmeltää
kysyy
mistä löytää rakkauden
ihmettelee ihminen
keskellä sotkuisen elämän ,
huomaa
monet taivaltaa
elämäntietä pitkää
mutt
osaa ei siivota
elämän huonetta ,
tiedät
jossaki kukkii rakkaus
kuiskeen kuiskeen
etsi löydät sen.
( näkemys meisyyden elämän vaikeudesta )piti olla kuiskeen kuulet ,,,, höh,
- Anonyymi
"Vanhuus" sinänsä ei ole "tauti" eikä sairaus, vaikka se kaikenlaisia 'kavereita' mukanaan tuokin. Jos joku sana katoaa, käytä toista, keksi uusi, kerro toisin.
- Anonyymi
Melkein taudiksi voisi vanhuutta kutsua. On tämä sen verran vaikeaa.
Ehkä ei kaikille. Se riippuu niin monesta asiasta. Jos on paljon sukua
ympärillä se saanee vanhuuden tuntumaan paremmalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkein taudiksi voisi vanhuutta kutsua. On tämä sen verran vaikeaa.
Ehkä ei kaikille. Se riippuu niin monesta asiasta. Jos on paljon sukua
ympärillä se saanee vanhuuden tuntumaan paremmalta.Siinä on vanhuuden haittapuoli, ja sairaudeksi voi kutsu
kun
vanha ihminen u u p u u väsyy
voimat katoaa, ajatus " juoksee " mutta ei jaksa enään pistää töpinäksi ei jaksa ei haluakkaa enään t o i mi a kuten terveenä ja kun voimat oli tallessa,
joten vanhukseen astuu myös saamattomuus tai vosisko sanoa masennus
on varmaan monta sanaa millä voi kuvata uupuneen vanhuksen olotilaa loppu elämä matkallaan.
itse voin sanoa vanhuus on sairaus, minä olen sairas, en jaksa , en viitsi, olen masentun,uupunu, kyllästyny
lähtövalmis tuonpuoleiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on vanhuuden haittapuoli, ja sairaudeksi voi kutsu
kun
vanha ihminen u u p u u väsyy
voimat katoaa, ajatus " juoksee " mutta ei jaksa enään pistää töpinäksi ei jaksa ei haluakkaa enään t o i mi a kuten terveenä ja kun voimat oli tallessa,
joten vanhukseen astuu myös saamattomuus tai vosisko sanoa masennus
on varmaan monta sanaa millä voi kuvata uupuneen vanhuksen olotilaa loppu elämä matkallaan.
itse voin sanoa vanhuus on sairaus, minä olen sairas, en jaksa , en viitsi, olen masentun,uupunu, kyllästyny
lähtövalmis tuonpuoleiseen.Kiitos samoin, elämänhalu on mennyt, Mitään parempaa ei ole
odotettavissa. Joutaisi lähteä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos samoin, elämänhalu on mennyt, Mitään parempaa ei ole
odotettavissa. Joutaisi lähteä.No mutku se on jokaisen oma moka. Ei siis pidä yleistää ja paasata niiin kuin kaikki olisivat vanhuudesta sairaita ja / tai tautisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutku se on jokaisen oma moka. Ei siis pidä yleistää ja paasata niiin kuin kaikki olisivat vanhuudesta sairaita ja / tai tautisia.
Jahah sinäkö sitten elät ikuisesti,
se oliski ensimmäinen ihme maanpäällä,
mun tiedonmukaan tänne maanpäälle ei ole jääny vielä ainuttakaan ihmistä,
kaikki kuolee jossainvaiheessa
ja vanhus kuuolee todennäköisesti ennemmin kuin noret ja terveet,
ja me yli 80++++ olemme ensimäisten joukossa lähtemässä ikuisuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahah sinäkö sitten elät ikuisesti,
se oliski ensimmäinen ihme maanpäällä,
mun tiedonmukaan tänne maanpäälle ei ole jääny vielä ainuttakaan ihmistä,
kaikki kuolee jossainvaiheessa
ja vanhus kuuolee todennäköisesti ennemmin kuin noret ja terveet,
ja me yli 80 olemme ensimäisten joukossa lähtemässä ikuisuuteen.Ööööö ... Oliko kommentissa jotain mainintaa ikuisesta elämästä? Vaikka on vanha eli kauan maan päällä elänyt, ei tarvitse olla vanhus, jos siltä ei tunnu. Sisältö, ajatus, asenne ... määrittelee homman, ei alavireinen, ahdistava valitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ööööö ... Oliko kommentissa jotain mainintaa ikuisesta elämästä? Vaikka on vanha eli kauan maan päällä elänyt, ei tarvitse olla vanhus, jos siltä ei tunnu. Sisältö, ajatus, asenne ... määrittelee homman, ei alavireinen, ahdistava valitus.
Voisko olla niin
jotkut oikeesti on dementoituneet ei ymmärrä todellista ikäänsä
kuinka vanha todellisuudessa on,
olen joskus huomannu jossaki laitoksessa tai lääkärin vastaanotolla
kun vanhukselta on kysytty minkä ikänen on
hän sanoi itteään ainaki kolmekymmentä vuotta nuoremmaksi oli jopa tosiisaan
siis ei tienny todellista ikäänsä, noooh siinä lääkäri teki omat johtopäätöksensä,
olishan se armollista jos unohtais olevansa vanhus,
kuvittelis olevansa vielä nuori ja " naima.ikäinen " kuten semmonen kihme on elämän varrella tullu kohdalle,
vanha ihminen on höyrynny nuorten miesten perään, vaikka eihän siinä mitään pahaa taida olla, pitisi siinä tapuksessa oli haitta eräälle nuorelle lapsiperheelle, en tiedä tuliko ero vai menikö höpötyksen piikkiin,
kaikenlaista on elämä tuonu kauan eläneen vanhukseki silmien eteen,
elämä pitää ottaa huumorilla, muuten tätä ei vanha kestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisko olla niin
siis ei tienny todellista ikäänsä, noooh siinä lääkäri teki omat johtopäätöksensä,
kuvittelis olevansa vielä nuori ja " naima.ikäinen " kuten semmonen kihme on elämän varrella tullu kohdalle,
vanha ihminen on höyrynny nuorten miesten perään, vaikka eihän siinä mitään pahaa taida olla, pitisi siinä tapuksessa oli haitta eräälle nuorelle lapsiperheelle, en tiedä tuliko ero vai menikö höpötyksen piikkiin,
elämä pitää ottaa huumorilla, muuten tätä ei vanha kestä.Seli-seli, muistisairaan iän unohtaminen on aivan eri juttu kuin se, että ei tunne itseään vanhaksi numerosta huolimatta. Ts. tietää vallan hyvin, minkä ikäinen on, muttei ole silti vanhus, kun ei tarvitse olla.
Muokkaa asennettasi, valittaminen, ruikuttaminen ja potaskan paasaminen vanhentaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seli-seli, muistisairaan iän unohtaminen on aivan eri juttu kuin se, että ei tunne itseään vanhaksi numerosta huolimatta. Ts. tietää vallan hyvin, minkä ikäinen on, muttei ole silti vanhus, kun ei tarvitse olla.
Muokkaa asennettasi, valittaminen, ruikuttaminen ja potaskan paasaminen vanhentaa.Ihan niin se miten on vanha on se jonka mukaan eletään . Yksi 82 vuotias nainen ajeli 600 km katsomaan lapsuuden ystäväänsä joka oli muuttanut palvelutaloon , ja vielä yhteen menoin ajeli .
Ilmeni että lapsuuden ystävä olikin muuttunut kovasti ja kiukutteli tälle vieraalleen kaikesta , joten hän pakkasi laukkunsa ja lähti ajaman kotonaan kohti sen 600 km joten ihailin sen naisen elämän tyyliä , sanoi että oli tehnyt töitä sairaalassa koko elämänsä ajan ja se oli pitänyt hänet pirteänä , ja jatkoi työtään yli 70 vuotiaaksi ,
Itse en varmaan lähtisi pitkälle matkalle ajamaan 100 km on maxiraja ja sekin keski päivällä , huomaan että pimeän ajo on aika huonoa nykyisin minun kohdallani joten on eroa ihmisten tavoissa elää elämäänsä , toiset jaksavat kauemmin kun toiset Kai siinä on geeniperimälläkin osuus asiassa. Anonyymi kirjoitti:
Voisko olla niin
elämä pitää ottaa huumorilla, muuten tätä ei vanha kestä.Denemtiaa aiheuttaa jotkut sairaudet. Dementia on oire ei varsinainen sairausnimike.
On lievää, keskivaikeaa ja vaikeaa oireistoa.
Lievässä eli alkuaikoina, ihminen vielä tiedostaa tilansa ja on useimmiten arjessa ´´kartalla.´´
Vaikeassa taas aikalailla alkaa olla jo sammunut.
Keskivaikeassa useasti mielen oireilu on rankenpaa.
Silloin ihminen saattaa luulla olevansa vaikkapa 30-vuotias. On kiire lypsylle, etsii vanhenpiaan, tms. monenkirjavaa.
Menneestä elämästä tulee pintaan asioita, mutta ajan- ja paikantajua ei ole.
Tässä vaiheessa myös herkästi eksytään.
Eri vaiheissa tietysti oireilu saattaa painottua eri tavalla. mikä tietysti johtuu jokaisen taustasta, elämänkokemuksista.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisko olla niin
elämä pitää ottaa huumorilla, muuten tätä ei vanha kestä.Kos ihminen on unohtanut miten vanha on niin dementia on silloin jo pitkällä eikä pärjäisi yksin. Muista minäkin yhden vanhan miehe jotaka sanoi iäkseen 32 ihan normaalin näköisenä ja sanoi että hänellä on hevonen tallissa, kun kysyttiin mikä on hevosen nimi niin muisti ihan hyvin nuoruus aikansa hevosensa nimen. Eli siis sitä aikaa juuri silloin , harmiton vanha pappa hän oli, ei hänestä koskaan ollut mitään haittaa . Sai pitää ikänsä ei sanottu vastaan .
- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Denemtiaa aiheuttaa jotkut sairaudet. Dementia on oire ei varsinainen sairausnimike.
On lievää, keskivaikeaa ja vaikeaa oireistoa.
Lievässä eli alkuaikoina, ihminen vielä tiedostaa tilansa ja on useimmiten arjessa ´´kartalla.´´
Vaikeassa taas aikalailla alkaa olla jo sammunut.
Keskivaikeassa useasti mielen oireilu on rankenpaa.
Silloin ihminen saattaa luulla olevansa vaikkapa 30-vuotias. On kiire lypsylle, etsii vanhenpiaan, tms. monenkirjavaa.
Menneestä elämästä tulee pintaan asioita, mutta ajan- ja paikantajua ei ole.
Tässä vaiheessa myös herkästi eksytään.
Eri vaiheissa tietysti oireilu saattaa painottua eri tavalla. mikä tietysti johtuu jokaisen taustasta, elämänkokemuksista.Dementia on aivojen rappeutumista. Joka aiheuttaa kognitiivisia oireita alzheimer yhdistetään verisuonitauteihin . Joten muisti on todella ihmeellinen värki, se esiintyy monella ihmisellä eri tavoilla . Muista yhden miehen joka oli siin 60: ikäinen. Ja kirjoitteli lappuja. Mitä on muistettava, mutta pystyi keskustelemaan asioista ihan tavallisesti . Oli hyvin laiha eikä syönyt juuri mitään. Yhtenä päivänä sanoi että lääkäri oli sanonut hänelle että hän tulee kuolemaan viikon päästä . Ihmeteltiin kovasti koska hän puhui ihan tavallisella puhetyylillä Eikä mitäön tunne ilmaisuja . Hän kuoli viikon päästä kuten oli sanonutkin. Se oli jotenkin niin epätodellista hänen muistinsa kanssa koska pystyi keskustelemaan asioista ihan tavallisesti vaan kaikki asiat mitä hänen piti tehdä oli kirjoitettava ylös paperille ettei unohdu, kiltti mies oli lähti liian aikaisin
- Anonyymi
Suurin piirtein noin
- Anonyymi
Eiköhän suurin osa yli kahdeksankymppisistä ole jo jotenki dementoitunu,
vaikka nykyisin näkee TV:ssä noita sadanvuoden sankareita,
todella hyvä kuntosia,
ihan katteeks käy ku vaikuttavat terveemmältä kuin itte,Ei sentään suurin osa.
Yli 80-vuotiailla se on siinä noin 35-40%:lla on jotain muistisairautta.
Itsekin katson noita sadanvuoden sankareita. Kyllä on suuri määrä elämänviisautta.
Kunpa nuoremmatkin katsoisivat.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Ei sentään suurin osa.
Yli 80-vuotiailla se on siinä noin 35-40%:lla on jotain muistisairautta.
Itsekin katson noita sadanvuoden sankareita. Kyllä on suuri määrä elämänviisautta.
Kunpa nuoremmatkin katsoisivat.Telkkariin ei kutsuta sitä enemmistöä, jotka ovat muumioina
laitoksissa. Sana muumio ei ole minun. Kotihoidosta sanottiin, että laitokseen
pääsee vasta kun on muumio. - Anonyymi
Minun tätini eli sata vuotiaaksi ei ollut mitenkään demennttinen , jos minä halusin tietää jonkun kaukaisen sukulaisen nimen. Niin soitin hänelle ja kysyin aina sain vastauksen . Hän sai elää ilman muistisairautta pitkän elämänsä , maailman ihanin ihminen.
- Anonyymi
Otsikko on hieman yliampuva, totuus on kuitenki
elämä on rajallista
vaha ihminen on lähempänä lähtöä ,
omakohtainen pettymys on suuri tähän vanhan ihmisen loppuelämän jaksamiseen,
suuresti harmittaa läheltä lähteneet jo ikuisuuteen
vaikka nuorempia ovat olleet kuin minä,
onko se surua vai pettymystä kun minä jään ja muut lähtee.
tai se on moelempia,
-- on vaikea hyväksyä muitten kuolemaa,
mieluummin lähtis itse. - Anonyymi
Vanhuutta leimaa minusta eniten surullisuus.
- Anonyymi
jooo niin ja toivottomuus, vanhus on kyllästyny TURHAKKEEN elämään,
vanhus tuntee ittensä täysin turhaksi, kun on uupun, elämänhalu kadonnu,
ei jaksa oikeestaan enään mitään yksistään oleminenki väsyttään, sai edes nukka,
nukkuminen on sentään vielä ihanaa.
- Anonyymi
Ei kannata pyytää ketään lukemaan ääneen,kaikki puhuvat niin hiljaisella äänellä,että kuulen heitä..
Kadunkulmaan on kaksi kertaa pidempi matka kuin ennenja olen huomannut,että sinne on lisätty kukkula. - Anonyymi
Olen huomannut,että portaat tehdään järkeviksi kuin ennen vanhaan ja oletko huomannut miten pientä tekstiä nykyisin kirjoitetaan
- Anonyymi
Vanhuus tuo lisää viisautta siihen asti kun muisti alkaa mennä.
Onneksi kaikilla ei ole muistin kanssa ongelmia.- Anonyymi
Vanhuus ja viisaus on useimmiten kupla, mikä ei ole totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhuus ja viisaus on useimmiten kupla, mikä ei ole totta.
Ei niin välttämättä
mutta
vanhuksella on elämänkokemusta jota nuorilla ei ole,
se on sitä viisautta,
nuorten k a n n a t t a a onissa elämää koskevissa ongelmissa keskustella vanhempien kanssa
usein neuvot on kultaaki kallimpia
joita on todella hyötyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin välttämättä
mutta
vanhuksella on elämänkokemusta jota nuorilla ei ole,
se on sitä viisautta,
nuorten k a n n a t t a a onissa elämää koskevissa ongelmissa keskustella vanhempien kanssa
usein neuvot on kultaaki kallimpia
joita on todella hyötyä.monissa -----
- Anonyymi
Ihminen syntyy kuollakseen.
- Anonyymi
Niiinpä, siinä välissä vain pitäisi elää, oppia, kasvaa ja kehittyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiinpä, siinä välissä vain pitäisi elää, oppia, kasvaa ja kehittyä.
Ku nyt ajattelee minkä ikäsiä nyt olemme,
kyllähän me ollaan ehditty tehdä ja kehittyä ihmisenä paljon,
enisin jonklaiset koulut käyty sitten menty työelämään,
perhe perustettu , lapsilauma synnytetty, koulutettu,
rakennettu ja matkusteltu muaaalimalla,
kai miedän ikäse ovat jotain saaneet aikaan
ja kehittyneet myös ihmisiä ainaki johonki suuntaan,
ainaki meikäläine on jo tapeeksi vanha ja valmis kuolemaan pois,
olen SUORITTANU elämäni loppuun,
- puoliso on jo nukkuku ikuistauntaa yli kymmenen vuotta,
ja meikälisellä lähestyy sata vuotispäivät hirmu vauhtia,
EI kiitso ei halua elää sata vuotiaaksi,
olen täysin kypsä jo äkisti lähtemään pois,
en kehity enään mihinkää suuntaan
jos johonki suuntaan niin eiköhän se ole dementinen maailma
joka mua vielä odottaa, siis " pysyyn kuollu " vanhus,
ei ole enään mitään elämiseen mielenkiintoa herättävää kehitystä
hyväti maailma
ja kiitos kaikesta.
" olipa paska reissu mutta tulipa tehtyä " sano joku mua viisampi joskus,
- Anonyymi
mutta pystyyn kuoleminen kadottaa kuoleman ajan kohdan,
- Anonyymi
mitä on " pystyyn kuollu "
mulle tulee mieleen metsässä vanhat KELO-HONKA
ne ovat pystyyn kuolleita puita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ne ovat pystyyn kuolleita puita.Harmaa kelottunut puu seisoo ylväänä paikallaan paljon nähneenä ja kokeneena. Arvostan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ne ovat pystyyn kuolleita puita.Kun puhutaan pystyyn kuolleesta ihmisestä, niiin se meinaa, että ihminen yhä hengittää, mutta ei elä, eli tee ja toimi, tutki ja ajattele, tunne ja toivo ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun puhutaan pystyyn kuolleesta ihmisestä, niiin se meinaa, että ihminen yhä hengittää, mutta ei elä, eli tee ja toimi, tutki ja ajattele, tunne ja toivo ...
nuo sinun kertomasi oireet on dementikon
tai alzhaimeria sairastavan ihmisen oireita,
sairauden loppuvaiheen oireita,
niin me vanhat voidaan lopulta olla pystyyn-kuolleita,
emmehän itse tiedä minkälainen loppu meillä itsekullaki lopulta on, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nuo sinun kertomasi oireet on dementikon
tai alzhaimeria sairastavan ihmisen oireita,
sairauden loppuvaiheen oireita,
niin me vanhat voidaan lopulta olla pystyyn-kuolleita,
emmehän itse tiedä minkälainen loppu meillä itsekullaki lopulta on,Ei tartte välttis olla sairas, muuten vain jämähtänyt riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tartte välttis olla sairas, muuten vain jämähtänyt riittää.
Jämähtäminen ei riipu iästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jämähtäminen ei riipu iästä.
Ööööö ... Mitä meinaat? Ihan minkä ikäinen tahansa voi jämähtää. Nooo, lapset eivät yleensä, heissä on vielä virtaa.
- Anonyymi
Salilla voi iskeä kuurouskin https://www.iltalehti.fi/fitnessvoimailu/a/8bc46e41-d917-432c-a713-6fdc3567dc74
- Anonyymi
Sitä mieltä :
yleisilläpaikoilla jokaisen ihmisen tulisi käyttäytyä sivistyneesti
kunnioittaa kaikkia muita ihmisiä
henkilökohtaisesti EN hyväksy valokvaamista varsinkaa itsestäni yleisillä paikoilla
sillä jokaisella ihmisellä pitää olla oikeus ja oma turvallinen rauha toimttaa välttämättömiä asioitaan myös julkisilla paikoilla,
myös tuomitsen heikkarannoilla valokuvaamisen
on törkeyden huippu sivullisen kuvata uimapukuisia rannalla olevia vapaa-ajan viettäjiä auringon palvojia. - Anonyymi
Oma käsitys ja oma kokemus,
suomalaisista kuntosaleista on
suomalaiset käyttäytyy sivistyneesti ,
ei ole koskaan ollu mitään normaalista poikeavaa käytöstä,
porukka on voimistellu asiallisesti kukanenki omissa telineissään,
- Anonyymi
Mustaa huumoria: Vanhuus on kaikkein vaarallisin tauti. Se johtaa
varmuudella kuolemaan.- Anonyymi
Vanhuus ei ole sairaus eikä tauti. Puujalkavitsisi klenkkaa pahasti.
- Anonyymi
se on totta
voitko väittää vastaa ?????? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on totta
voitko väittää vastaa ??????Tuossa yläpuolellahan juuri väitän vastaan. Ihmisiä kuolee nuorena(kin) ja on olemassa tervaskantoja, jotka jatkavat pitkälle yli satasen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhuus ei ole sairaus eikä tauti. Puujalkavitsisi klenkkaa pahasti.
Tosikko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosikko.
En ole, hyvälle vitsille nauran kyllä makeasti.
- Anonyymi
loppu on lähellä,
vaikka istun tässä ja naputtelen näppylöitä
olen hauras tutiseva " kortti-talo"
jos joku nyt minuun puhaltaa
olen tuuleen hajonnu roskaläjä,
olo on hutera
paha olla,
kehukaa te vaan kuinka reippaita olette, mä en voi, sillä silloin valehtelisin,- Anonyymi
Lopun ajoilla ja sen alkaessa ei enää jaksa eikä juolahda edes mieleen tulla tänne naputtelemaan. Joten oletan, ettet muuta teekään kun valehtelet.
- AnonyymiUUSI
18:38
Sama olo, olen etäystäväsi.
Ollaan mekin joskus reippaita oltu.
Minun puolestani muut saavat kehua itseään
niin paljon kuin haluavat.
Tasan ei mene onnenlahjat.
Joillakin terveys säilyy parempana
joillakin ei
vaikka minkä tekisimme.
Laitan kohta kädet ristiin tyynylle
poskeni alle ja aloitan
"Levolle lasken Luojani....!
Voimia sinulle !
Halaan sinua lämpimästi ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lopun ajoilla ja sen alkaessa ei enää jaksa eikä juolahda edes mieleen tulla tänne naputtelemaan. Joten oletan, ettet muuta teekään kun valehtelet.
Miksi olet tullut niin ilkeäksi ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
21:38 Huomioi, että tämä on ystävällisten ihmisten ketju. Ilkeilyäsi ei haluta tänne.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi olet tullut niin ilkeäksi ?
Ai mää vai? Mitähän hlvt:n ilkeää siinä on, jos sanoo niiin kuin asia on.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
21:38 Huomioi, että tämä on ystävällisten ihmisten ketju. Ilkeilyäsi ei haluta tänne.
Kaikkien, mutta varsinkin ikäihmisen kannattaa nukkua yöllä, uni puhdistaa aivoja. Osaa ja pystyy sitten paremmin erottamaan ilkeilyn ja realismin.
- AnonyymiUUSI
Putin uhkailee atomipommilla. Narraa vain, tai mistä siitä tietää, hullu.
- AnonyymiUUSI
Huomenta,
Ulkona pyryttää
näyttää ihan hassulta,
on kuin helmikuun pyry
muinoin aina sanottiin
tammikuu pakkaskuukaus ja helmikssa pyryttää,
olisko maailman kirjat hitusen sekasi,
nyt marraskussa pyry kukausi, ei ollu ennen,
munoin ei pyry haitannu ulkoila eikä mutakaa elämää,
minä suorastaan nautin ulkoilusta jos kovasti tuuli tai pyrytti,
minusta oli tosi hauskaa ponnistella tuultavastaan,
nyt pyry haittaa, hiukan pelottaa
ei uskalla lähteä tänään asioille,
jopa harmittaa,
on pakko pelon takia pysytellä sisällä,
kun kävin asioilla jokunen päivä sitten
siellä oli liukasta useampi ato oli ajanu ojaa,
pelotti jos joku ajaa mun perään
siinäki saattaa käydä honosti,
omaki auto liukui uhkaavasti jos piti yllättäin jarruttaa edellä olevan letkan takia,
liikenne oli todella tukossa,
autojonot kymmeniä kilometrejä
satasen nopeus rajotuksen osallaki autot mateli 60-80 vauhti,
siltiki mutama auto oli ajanu ojaan,
tänään ---- aamu on ollu huono,
jokin on vialla,
olo on jotenki kärtynen / ärtyisä
siis ei ollenkaan hyvä olo,
tänään olen kotini vanki
ei kiva ,
on kyllä pientä puuhastelua viihteenä,
silitän eileisen pyyki,
ja pistän tänäänki taas pyykkikoneen laulamaan,
kummasti vaan kertyy likapyykkiä koriin,
mieli maassa mataa,
jospa huomenna olisi parempi päivä ilmojenki suhteen,
tuolla klo 21:38:26 vihanen henkilö tosi pahalla tuulella ,
moitti mua kun mull oli huono olotila
tunsin ittenu huteraksi ja hauraaksi,
hänen mielestään ei huterat hauraat ihmisei ota kontakita ukomaailmaan,
nooh meikä vaan koittaa silti ilmaista itseäni,
oletan konella on muitaki vanhksia joita kiinostaa toistemme jutut, kun enään livenä emme jaksa lähteä juuri minnekkää, ja kaikki tärkeät ihmiset ovat mananmailla nukkuvat ijäistä untaan,
edes kotoakäsin koneen ja puhelimen välityksellä saa joskus jokinlaista kontaktia muihin samanikäisiin ihmisiin, jotaka vielä ovat elossa, ja kaipaa puhekavereita,
ainaki mua kinnostaa nämä juttutuokitot näillä palstoilla, vaikka emme tunne toisiamme, mutta olemme suurinpiirtein saman ikäsiä ja sanoja vaivoja monilla
jokatapauksessa elämän loppusuora on menossa ainaki minulla,
olen jo yliajalla täällä maanpäällä, kiitos kehittyneen lääketieteen,
sori , taas tuli sössötettyä aivan liikaa yksinäisen vanhuksen monologiaa,
kirjoitelaan,
terv : " vanhus sivuraiteilla "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1394329- 892079
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152051Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi661795Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541502Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1401491VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1041375- 741276
- 981221
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181090