Suomen pankki suosittaa kolmen päivän käteisvaraa kotona. Kuinkas se suhtautuu toimeentulotukeen? Saanko pitää esim. 200 euroa käteistä ilman, että vaikuttaa ensi kuun toimeentulotukeen?
Käteisvara kotona
19
201
Vastaukset
- Anonyymi
Käteinen ei näy missään. Kotona voi olla vaikka miljoona käteisenä, mutta toimeentulotuki juoksee vanhaan malliin.
- Anonyymi
Ainakin minulta kysyttiin joku aika sitten, ku olin tehnyt paljon käteisnostoja useamman kuukauden ajalta, että mihin olen käyttänyt ne ja samassa viestissä kysyttiin paljon minulla on kotona käteistä?
Vastasin: "Aikuisviihdepalveluihin ja kotona on käteistä kolikoina reilut 23 euroa."
Eri asia oliko vastaukseni totta, mutta eipä kyselty enempää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin minulta kysyttiin joku aika sitten, ku olin tehnyt paljon käteisnostoja useamman kuukauden ajalta, että mihin olen käyttänyt ne ja samassa viestissä kysyttiin paljon minulla on kotona käteistä?
Vastasin: "Aikuisviihdepalveluihin ja kotona on käteistä kolikoina reilut 23 euroa."
Eri asia oliko vastaukseni totta, mutta eipä kyselty enempää.Kela ei kysele käteisnostoista, ellei tililläsi näy ylimääräisiä tuloja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eri asia oliko vastaukseni totta, mutta eipä kyselty enempää.Toimeentulotuen asiakkaalla ei ole velvollisuutta eritellä sitä, mihin on saamansa toimeentulotuen käyttänyt.
Myöskään toimeentulotuen säästäminen ei tuomioistuimen antaman päätöksen mukaan ole mitenkään kiellettyä, eikä Kelalla ole oikeutta vähentää toimeentulotukilaskelmassa toimeentulotuesta säästettyjä käteisvaroja.
Tuomioistuimen antama päätös löytyy noin 20 vuoden takaa, mutta huomattava on että uudempiakin tuomioistuimelta tulleita päätöksiä on, jossa tarkentuu em. tilanne edelleen siten, että jos toimeentulotuen lisäksi on saanut jotain muitakin varoja, ko. uudemman päätöksen mukaan esim. 9 euron kulukorvaus jonka voi saada työvoimapoliittisista toimista, onkin jo eri rahaa kuin toimeentulotuki, ja jos ko. rahaa on säästetty, sen voi vähentää toimeentulotuen laskelmalla.
Eli kannattaa olla huomattavan tarkka näistä asioista, koska Suomessa selkeästi hakemalla haetaan sellaista tilaa kansalaisille että heillä ei olisi tukien varassa yhtään mitään mahdollisuutta tehdä yhtään mitään hyviä päätöksiä, vaan huonot sijoitukset ja huonosti palkatut työt ja kaikki muukin huono yritetään vaikka väkisin saada tukien varassa olevien maksettavaksi (mm. sosiaaliturvaleikkausten kautta) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eri asia oliko vastaukseni totta, mutta eipä kyselty enempää.Ihan sama, vaikka nostaisit koko toimeentulotukesi samana päivänä kun tuli tilille. Kela ei siitä kysele, mihin olet sen käyttänyt. Vaikka käyttäisit viinaan, tupakkaan, aikuisviihteeseen tms. Tilioteet vaaditaan, siksi, jos on vaikka tullut yllättäviä "lahjarahoja". Yli 50 euron "tulot" otetaan huomioon seuraavan kuun toimeentulotuessa, mikäli sitä haet.
- Anonyymi
Meillä on kokoelma erikoiskaksieurosia. Ei tipu toimeentulotukea.
Eli ollaan vuosien saatossa poikien kanssa kerätty niitä. Koko ajan oltu toimeentulotuella. Sitten tehtiin se virhe, että annettiin juttu paikallislehteen. Siinä kävi ilmi, että meillä on kolikoita yhteensä 1 311kpl. No sehän tekee rahassa yli 2 600e.
Eipä tule enää toimeentulotukea. Itse vertaisin tuota ennemmin perhos- tai postimerkkikokoelmaan enkä käteisvaraksi.
Entä, jos jollain on postimerkkikokoelma, jonka arvo voi olla vaikka 8 000e? Miten Kela siihen suhtautuu? Tämä ei voi olla reilua. Kolikkokokoelma ei ole käytettävissä olevaa rahaa.- Anonyymi
Jos ne on hopeaa, arvo on 16e/kpl.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ne on hopeaa, arvo on 16e/kpl.
Ei oo hopeaa. Ihan ovat tavallisia suoraan kierrosta.
- Anonyymi
Jokaisesta tavanomaisesta kodista löytyy varmuudella sellaista tavaraa mikä voitaisiin tulkita myytäväksi varallisuudeksi, jos lakeja lähdettäisiin viemään käytäntöön mahdollisimman tiukkojen tulkintojen ja rankaisemisten yms. avulla.
Tarinan opetus on se, että ei kannata itse alkaa liian avuliaaksi kertomaan kaikesta mahdollisesta pienestä tavarasta mitä kodissa sattuu olemaan. Selvitelköön hallinto ihan itse vaikka poliisin tekemien kotietsintöjen avulla millaisia hopealusikoita tai kolikkokokoelmia tai sosiaaliturvan tulkintojen mukaan ylimääräisiä polkupyöriä kenenkin kodista löytyy.
Tarinan toinen opetus on kuitenkin se, että sosiaaliturvan tehtävä on varmistaa jokaikisen suomalaisen ihmisarvoinen elämä Suomessa, ja tietenkin jokaikinen vihamielinen tulkinta jota hallinto lähtee viemään eteenpäin, voidaan katsoa lopulta myös ihmisoikeusrikoksena.
Rikoksia näistä ei kuitenkaan tule niin kauan kun kansa lampaan lailla ei tee asioille mitään, ei kantele mistään, ei valita mistään, ei edes heiluta sormea toruvasti mistään.
- Anonyymi
Minulta ja kyselivät kun olen tehnyt aika paljon käteisnostoja. vastasin että rahat ovat menneet hitaisiin hevosiin ja nopeisiin naisiin. Eivät ole kyselleet lisää...
- Anonyymi
Juuri noin kannattaa vastata. Jos vastaa että vittuakos se teille kuuluu niin alkavat kyselemään lisää mutta jos vastaa vaikka että hyvään ruokaan ja juomaan sekä huonoihin naisiin niin eivät enää kysele vaikka se tarkoittaa käytännössä samaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin kannattaa vastata. Jos vastaa että vittuakos se teille kuuluu niin alkavat kyselemään lisää mutta jos vastaa vaikka että hyvään ruokaan ja juomaan sekä huonoihin naisiin niin eivät enää kysele vaikka se tarkoittaa käytännössä samaa.
Ei kannata eritellä perustoimeentulon käyttöä mitenkään.
Jos alat kertomaan että olet juonut rahat ja mennyt vielä huonoihin naisiinkin, jokin Kelan virkamies saa siitä silloin kirjalliset todisteet sinulta itseltäsi, että olet elämänhallintaongelmainen - jolle aletaan tarjoamaan sitten palkatonta työtä joka on naamioitu sosiaalipalveluksi, taloudellisen rankaisemisen uhalla.
Paras kertoa vain se mitä laissakin toimeentulotuen perusosasta sanotaan, eli olet käyttänyt ne varat niihin tarkoituksiin kuin perusosan käyttötarkoitus on laissa määritelty.
- Anonyymi
Kun ostaa tavaroita postiennakolla, niin siinähän sitä tulee väkisinkin tarve nostaa rahaa käteiseksi.
Mikään laki ei voi kieltää käteisen käyttöä ostosten maksamiseen. - Anonyymi
Perustoimeentulotuen perusosan käyttötarkoitus:
Kela: "Perusosa on kiinteä summa niistä menoista, jotka on tarkoitettu jokapäiväisen elämän välttämättömiin menoihin (esim. ruoka ja vaatteet). "
Kun perusosan käyttöä ei tarvitse eritellä, voi kyselyihin ko. rahan käytöstä vastata ihan hyvin että olette käyttäneet ne tuon yo. käyttötarkoituksen mukaisiin kuluihin.
Myöskään säästäminen ei ole kiellettyä, mutta huomioikaa se että jos säästöön tulee mitään muita euroja kuin tt-tukieuroja, silloin leikkurit napsahtaa. - Anonyymi
"Eli ollaan vuosien saatossa poikien kanssa kerätty niitä. Koko ajan oltu toimeentulotuella. Sitten tehtiin se virhe, että annettiin juttu paikallislehteen. Siinä kävi ilmi, että meillä on kolikoita yhteensä 1 311kpl. No sehän tekee rahassa yli 2 600e."
Ts. vuosia loisittu yhteiskunnan tuilla ja nyt kotona pyörii summa, jolla järkevästi ostamalla ja itse tekemällä saisi lähes vuoden ruoat. Eikä ole reilua, ettei lisää tukia tule?
Kiitosta vain, sinunlaistesi ihmisten vuoksi niitä tukia leikataan niiltäkin, jotka sitä oikeasti tarvitsisivat tilapäisesti välttämättömiin menoihin.
Mahtavat olla pojat ylpeitä. - Anonyymi
Kunhan kaikin keinoin pyrkivät utelemaan josko leikkasivat vielä jostain. Vaikka eurosta puolet
- Anonyymi
Saispa perussavolaisen peruutuslaakimiehen perää perkeleen perusteellisesti
- Anonyymi
Käteisellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käteisellä
Juu ei mitään velaksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633903Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493030Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312961Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3842055Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111163Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101156- 731152
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde28983- 50951
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110944