MITÄ NYT TEHDÄÄN, UNI EI TULE ?

Anonyymi-ap

Koko päivä on ollu pimeää,
ja nyt ei sitten tule uni,
kyll on surkeeta vanhan ihmisen loppuelämä !

53

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juo jotain lämmintä ja lue lainsäädäntöä. Kyllä tulee uni. Toisaalta lukemalla raamattua saa jotain oikeaa ajateltavaa. Ja nukuttaa kyllä.

• Anonyymi

Oikeaa ?

• Anonyymi

Kun saan ylivireystilani laantumaan, niin laitan äänikirjan hiljalleen taustalle. Asetan pysähtymään 45 min. kuluttua. Jollen ole nukahtanut asetan uuden ajan.
      Yleensä nukahdan n. neljän aikaan ja nukun kahdeksaan . Pari yötä näin ja sitten 8 tunnin unet, jos hyvin käy.
      Myös ääniraamattua kuuntelen. Apostolien teot ovat pyörineet lukuisia kertoja.

• Anonyymi

Harmi ,,, en ikinä muista käydä kirjastosta hakemassa äänikirjoja,
        vaikka usein olen just noin ajatellu,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulla on "älykännykkä", niin voit ladata e-kirjasto-sovelluksen. Sieltä saa äänikirjoja kuunneltavaksi kännykällä. Niin minä teen. Ilmainen. Suosittelen lämpimästi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulla on "älykännykkä", niin voit ladata e-kirjasto-sovelluksen. Sieltä saa äänikirjoja kuunneltavaksi kännykällä. Niin minä teen. Ilmainen. Suosittelen lämpimästi!

Kiitos tiedosta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan niitä netissäkin jos minkäkin laisia ääni kirjoja . Puhelimella tai tabletilla usein kuuntelen .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos tiedosta,

Tuosta e-kirjasto sovelluksesta en ole kuullut mitään. Ostin Samppa älypuhelimen. Ei ihan halvinta, neuvoi myyjä. Mukava kun kerroit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta e-kirjasto sovelluksesta en ole kuullut mitään. Ostin Samppa älypuhelimen. Ei ihan halvinta, neuvoi myyjä. Mukava kun kerroit.

Etkö ole kuullut. Kansalliskirjasto/e-kirjasto. Laitan linkin.
        https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/e-kirjasto

Minusta se on ollut näppärä.

• Anonyymi

Unen saaminen voi olla todella vaikeaa myös muun ikäisillä. Pitää vaan valvoa niin kauan että väsyttää kunnolla ja että olisi pakko nukkua, että onnistuu.

• Anonyymi

suomessa iso määrä ihmisiä, nukkuu uni lääkeillä kun uni pakenee,

• Anonyymi

Päivällä ei ole kuitenkaan niiin pimeä, että pimeys estäisi elämisen ja tekemisen. Tee jotain muuta kuin makaat, puuhaa, mene ulos, aktivoidu ... Ja lakkaa valittamasta, koska asenne vaikuttaa nukkuma-aiheeseen(kin).

• Anonyymi

sinä ainaki olet pankurinen akka, viihtyykö sinun kanssa kukaan ,
        epäilen , ei viihdy, kaikki kiertää sinut jo kaukaa, kun näkee vastaan tulevan heh,
        varmaan mariset läiheisesiki alimpaan
        he.. v e,tt ,, ii n

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

epäilen , ei viihdy, kaikki kiertää sinut jo kaukaa, kun näkee vastaan tulevan heh,
        he.. v e,tt ,, ii n

Ei ole mitenkään tarkoitus palstalla mollata toisia , moni ei saa nukuttua aina ja ei kai sinun maailmasi siitä kaadiåu jos hön kertoo asiasta . Jos ei asia sinulle sovi niin kelaa vaan eteenpäin , se kun alat haukkumaan jotain ihmistä netissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitenkään tarkoitus palstalla mollata toisia , moni ei saa nukuttua aina ja ei kai sinun maailmasi siitä kaadiåu jos hön kertoo asiasta . Jos ei asia sinulle sovi niin kelaa vaan eteenpäin , se kun alat haukkumaan jotain ihmistä netissä

ottiko nokkaan ku totuus tuli julki kaunistelematta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

he.. v e,tt ,, ii n

Nyt naurattaa, sallittehan sen.
        Mielikuvitukseni loi niin elävän kuvan teidän kahden keskustelusta.
        Iloista päivää teillekin. Kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt naurattaa, sallittehan sen.
        Mielikuvitukseni loi niin elävän kuvan teidän kahden keskustelusta.
        Iloista päivää teillekin. Kiitos.

nauru pidentää ikää se hyöty siitä on,

• Anonyymi

Muuta itse asennettasi 12:03 ! Olet pahantuulinen pahanilmanlintu,
        jolla on pakkomielle toteuttaa itseään useissa ketjuissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuta itse asennettasi 12:03 ! Olet pahantuulinen pahanilmanlintu,
        jolla on pakkomielle toteuttaa itseään useissa ketjuissa.

samaa mieltä,
        on huomattu me toisetki,
        hän 12:03 moittii , oikoo, ja komentelee muita ,
        olettaa itse olevansa täydellinen ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nauru pidentää ikää se hyöty siitä on,

No juu, jos ei nauru vallan pidennä, niin vastapainoa huonoille oloille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ottiko nokkaan ku totuus tuli julki kaunistelematta,

Minun ei tarvitse ottaa nokkiini joa ainoastaan pyydän ettei oltaisi ilkeitä ihmisille netissä .joku joka ei saa unta ja sanoo sen niin kai hän sen saa kertoa, ei se mitään valittamista sinänsä ole, vaan jotain ainoastaan mitä kokee.
        Annetaan vaan olla mollaamiset Ja saavat kertoa minun puolestani, tiedän itsekkin mitä se valveilla olo on joten ymmärrän heitä .

• Anonyymi

Täysikuu taas ei oikein uni tahtonut tulla täälläkään joten kuuntelin kolmeen asiat podd castia tabletilla kunnes puoli neljältä varmaan olin nukahtanut
      Katsoin aamulla Googlesta olisiko mahdollista että on täysikuu. Ja olihan se, no illalla varmaan sitten nukuttaa sitäkin enemmän . Mutta olo ei ole koskaan hyvä jos ei nuku niitä tarpeellisia tunteja .

• Anonyymi

Lasketaan tilastoja lampaitten puutteessa ja säästämällä.

• Anonyymi

Yritän pysyä valveilla päivällä, että saisin yöllä unta.
      Jos väkisin torkahdan sohvalle niin torkahdan.

• Anonyymi

Minun tarvis käydä kaupassa, mutt en jaksa
        nukuin tosi huonosti jonnekki aamu viitteen asti
        sitten jonkinlaisessa horroksessa olin muutaman tunnin
        aina jostain syystä herään klo kahdeksan kieppeillä
        vaikka kuinka huonosti olisin yöni nukkunu,
        - nousin ja pistin kahvin rupsuttamaan,

jostain syystä ei vieläkää ole tullu unen tunnetta,
        pelottaa jo olenko ylirasittunu yli-pirteä,
        -- on huono jos on ylipirteä olo eikä pysty nykkumaan ollenkaan,
        mitähän siitäki vielä seuraa.

• Anonyymi

Sama ongelma itsellänikin. Joko uni ei ollenkaan tule, tai sitten nukahdan joksikin aikaa ja herään.

No, minä yleensä kuumennan kahvia, ehkä syön jotain, luen nettiä ja sitten menen takaisin pehkuihin. Usein valvon jopa klo 5 asti, sitten nukahdan joiksikin tunneiksi.
      🥐🥛☕

• Anonyymi

Tämän yön selvästikin taas valvon...

Söin ruis-puikulan puolikkaan, päällä voita, kinkkuleikettä, tomaatti- ja kurkkusiivu. Maitoa.

• Anonyymi

Pelannut netissä pasianssia.

• Anonyymi

Nyt tänä iltana otetaan tavallista suurempi annos nukahamispilleriä, aattelin nyt ottaa melkein kokonaisen pillerin,
      mä leikkelen aina saksilla pillerin 1/4 osaan nut otan semmosta 3 kpl se on melkein kokonainen,
      olen niiiiiiiin väsyny että nyt on pakko nukkua syvää unta että olis huomenna edes hieman parempi päivä.

• Anonyymi

Ei nukuta. Ei kuitenkaan hassumpi olo. Syön ompun siivuja ja seilaan näillä palstoilla. Mikäs on ollessa. Ei mistään kipeä ja muonaa kaapissa.

• Anonyymi

Ei tuu uni ei, niinkuin ei muinakaan iltoina. Ajatukset kiertää kehää pimeinä yön tunteina

• Anonyymi

Mä kun menen nukkumaan suljen ajatusmaailman nollaan, en yksinkertasesti ajattele muuta kuin pimeää ja ajattelen että kohta nukahden enkä ise sitä edes huomaakaan,
        apuna kyllä on nukahtamispillei
        nyt nukuinki piiiiiiiiiiitkän yön heäsin vata aamulla jotan klo 8 kieppeillä,
        nukkuminen on ihanaa, saa olla poissa koko maailmasta ainaki jonkunaikaa,
        tympi kun näin unta, se hiukan häiritsi mun syvää nukkumistani,
        hassua, oli seksi uni,
        jossa mun mielitietty käytti hyväkseen toista kaunokaista, pyh, ku tympi, ei kiva, hieman suututti, koitin pyyhkiä äkkiä muistista pois koko unen, höh,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä kun menen nukkumaan suljen ajatusmaailman nollaan, en yksinkertasesti ajattele muuta kuin pimeää ja ajattelen että kohta nukahden enkä ise sitä edes huomaakaan,
        hassua, oli seksi uni,
        jossa mun mielitietty käytti hyväkseen toista kaunokaista, pyh, ku tympi, ei kiva, hieman suututti, koitin pyyhkiä äkkiä muistista pois koko unen, höh,

mitähän tommonen uni merkitsee,

meikä on vanha ihminen,
        eikä taatusti jaksa seurustella kenekää kanssa,

siltiki uni vieläki harmittaa, ei ollu kiva uni .

• Anonyymi

Vastustan kiertäviä, ikäviä ajatuksia yhdyssanaketjuilla.Siis: yhdyssana-sanakirja-kirjahylly-hyllymetri- jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitähän tommonen uni merkitsee,

meikä on vanha ihminen,
        eikä taatusti jaksa seurustella kenekää kanssa,

siltiki uni vieläki harmittaa, ei ollu kiva uni .

Unissa asiat menevät sekaisin. Jos illalla viimeksi satun katsomaan jotain
        sarjaa tai elokuvaa telkkarista, jossa tapahtuu jotain ikävää se tapahtuma seota
        uneen jollakin kummallisella tavalla, missä ei ole päätä eikä häntää. Niitä unia voisi
        kutsua painajaisiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unissa asiat menevät sekaisin. Jos illalla viimeksi satun katsomaan jotain
        sarjaa tai elokuvaa telkkarista, jossa tapahtuu jotain ikävää se tapahtuma seota
        uneen jollakin kummallisella tavalla, missä ei ole päätä eikä häntää. Niitä unia voisi
        kutsua painajaisiksi.

taas näin omituista unta,
        valkonen kärpässieni pyöri siinä unessa
        muuten unessa ei ollu päätä eikä häntää
        mutta valkonen sieni pyöri koko ajan siinä unessa,
        en koskaan syö sieni ruokaa, ne on aina jotenki puistattanu,

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

hassua, oli seksi uni,

Se on juurikin se ajatusten pyöriminen päässä, joka on monen nukahtamisen tiellä.
        Sitten, kun oppii sulkemaan sen pois, uni tulee.

Välttämättä ei ole ihan helppoa katkaista ajatusten virtaa, se pyrkii aina takaisin.
        Yksi konsti on juuri tuo käyttämäsi että kiinnittää ajatuksensa, johonkin, joka ei kosketa niitä elämän kulun tärkeitä asioita ja huolia.

Toinen keino on keskittyä oman hengityksen ajattelemiseen.

Noin ajanvietteeksi, netistä löytyy sellainen unikirja, kun ´´Noidankoto, unikirja.´´
        .

• Anonyymi
        UUSI
        Eliaana kirjoitti:

Se on juurikin se ajatusten pyöriminen päässä, joka on monen nukahtamisen tiellä.
        Sitten, kun oppii sulkemaan sen pois, uni tulee.

Välttämättä ei ole ihan helppoa katkaista ajatusten virtaa, se pyrkii aina takaisin.
        Yksi konsti on juuri tuo käyttämäsi että kiinnittää ajatuksensa, johonkin, joka ei kosketa niitä elämän kulun tärkeitä asioita ja huolia.

Toinen keino on keskittyä oman hengityksen ajattelemiseen.

Noin ajanvietteeksi, netistä löytyy sellainen unikirja, kun ´´Noidankoto, unikirja.´´
        .

Uni ei tule myöskään ennen kuin varpaat ovat lämpimät. Onneksi ei tartte villasukkia pukea, unisukat riittää.

• Anonyymi

En ole koskaan käyttänyt unilääkkeitä tai edes melatoniinia. Nukahdan heti kun pään laitan tyynyyn ja minulle riittää noin 7 h yöunet. Muita vaivoja kyllä on, mutta unettomuutta ei ole juuri koskaan ollut.

• Anonyymi

Päivissä on hiukan eroo, mut voidakseen saada unta, on hiukan liikuttava. Muuten elimistö ei ikäänkuin valmistaudu nukkumiseen.
      Minulla olis jotakin siivoushommaa, mutta ei voimia eikä tarmoa moiseen. Kun yön aamupuolille valvoo, ilman iltapäivätorkkuja ei pärjää.

Tänään täällä Etelä-Suomessa parhaillaan aurinko paistaa. Tekemättömyys ahistaa mieltä, johtaa alakuloon ja masennukseenkin.
      Pois täältä joutais. Pitäis kuitenkin vielä katsoo, vieläkö valoisan ajan uudenvuoden päivän jälkeen pidentyminen toisi yksinäisen mieheneloon pirteyttä.

• Anonyymi

minä olen päättäny, en enään touhua kun en jaksa, olkoon koko huusholli semmonen kuin on,
        aamuisin teen aamupalan ja samalla laitan asianpesukoneen hyrisemään
        tietenki otan eilet puhtaat astiat ensin sieltä pois,
        sitten petaan sänkyni ja sitten huusholli näyttääki ihan oleva hyvässä järjestyksessä,

pölykoiria on kyllä sänkyjen alla ja nurkissa mutta olkoon,
        suuremmin en ala siivoilemaan,
        joskus jonkun nurkan pyyhin pölystä jos jaksan,
        yleiskuva on kuintenki ihan mukiinmenevä,
        jäjestys on tärkeintä, kun husholli on järjestyksessä se näyttää siistiltä vaikka ei olekkaa sen suuremmin piiiiiitkiiiiin aikoihin siivonnukka,
        olen aatellu, tänne se kaikki " paska " jää kun kuolen,
        kupsahtais vaan pian pois kitumasta,
        sitä ootellessa kirjoitelaan taas mukavia loppuelämän viihteeksi, ei tässä paljon muuta viihdettä enään olekkaan vanhalle ihmisell.

• Anonyymi

Lämmintä maitoa silputtua sipulia kyytipojaksi , ja vedät unimyssyn päähän. Unta palloon!

• Anonyymi

menään sitten nukkumaan

kivoja unia
        hyvää yötä,

• Anonyymi

Nukuin n. 3 tuntia, heräsin... Lämmitin kahvia. Kohta taas pehkuihin.

• Anonyymi

Se siitä. Ei uni enää tule...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä sain nkkua aikahyvän yön yteenpötköön
        heräsin klo 7:30 tienoilla,
        keitin kahvit ja aamupalan
        plussss välttämättömät syd. aamulääkkeet,

ulkona pimeetä, maa näyttää valkoselta, lähinnä kuuraa on,

aion laiskotella koko päivän,
        vain jotain pientä puuhastelua viihteeksi, jotta päivä kuluu äkisti iltaan ja pääsee taas nukkumaan, nkkuminen on niin ihanaa, mä harjoittelen jo hautaa varten nukkumista siellä luulis saavan nukkua rauhassa ilman kesken unien heräämistä,

mkavaa päivää, ja halit sinne,
        jakselaan, ja miustetaan kirjoitella mukavaia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

vain jotain pientä puuhastelua viihteeksi, jotta päivä kuluu äkisti iltaan ja pääsee taas nukkumaan, nkkuminen on niin ihanaa, mä harjoittelen jo hautaa varten nukkumista siellä luulis saavan nukkua rauhassa ilman kesken unien heräämistä,

Itsekin nukahdin lopulta ja heräsin klo 9 jälkeen. Laitoin peiton sekä pari tyynyä, ym pesuun. Pesen ne kerran vuodessa. Peitto ainakin kuivuu illaksi, on keinutuolin päällä kuivumassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tulee hautaan, mua hiukan hirvittää. Jos siellä ympäristössä kovin kummittelee... 👻

En yhtään tykkää niistä kummajaisista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tulee hautaan, mua hiukan hirvittää. Jos siellä ympäristössä kovin kummittelee... 👻

En yhtään tykkää niistä kummajaisista.

EI siellä kummittele, siellä on rauhallista saa nukkua rauhassa ,
        kukaan ei herätä kesken unien,

vaikka itte ole suunitellu omalle kohdalle tuhkausta sitten joskus,

mato ei syö,

kaikkea sitä mieleen juolahtaaki, höh,
        ku yksin on,
        TV:stäkää ei tule mitään kivaa katsottavaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekin nukahdin lopulta ja heräsin klo 9 jälkeen. Laitoin peiton sekä pari tyynyä, ym pesuun. Pesen ne kerran vuodessa. Peitto ainakin kuivuu illaksi, on keinutuolin päällä kuivumassa.

Ikkunasta näky on harmaa, näyttää liukkaalta, kuin loska lentäisi liikenteessä, ei tee mieli lähteä uloskaa,

menis äkkiä tämä loppuvuosi
        tammikuussa olis jo päivä hitusen pitempi
        olettaisi ett lumiki olisi jo kunnolla tullu maahaan,

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No ei tietenkään, jos hörpit sumppia keskellä yötä. Mikä hlvt:n järki?

• Anonyymi
      UUSI

Ihanaaaaa se on jo ilta, kohta päästään taas nukkumaan,

• Anonyymi
      UUSI

Ainakin veuraavia kannattaa kokeilla illalla:
      Babaanin nauttiminen.
      meren kohinan kuunteku Youtubestã,
      seksi.
      E on vãlttãttã edes noita kaikkia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      7317
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      5246
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2961
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      6
      2414
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1468
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      191
      1348
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1083
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      310
      1018
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      225
      958
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      896
    Aihe