eli Super kuu mahdollista nähdä ensi yönä. Toivottavasti ei ole pilvistä jotta kuu näkyy. Eilen illalla iltalenkillä oli jo komea kuu nähtävissä.
Majavan kuu
20
274
Vastaukset
- Anonyymi
Ihailin minäkin komeaa kuuta ja ajattelin, kuinka viisaasti ja mielenkiintoisesti Luoja on tämän maailman luonut. Päivällä valaisee aurinko, yöllä kuu, mutta vain toisinaan.
Pimeässä kaunista kun kuu valaisee pimeän tienoon. Yritin saada kännykän kameralla kuvan mutta eihän siitä kauhean selkeää minun kamerallani saanut. Mutta vaikuttava näky.
- Anonyymi
Eihän kuu liity majaviin. Puu liittyy.
Niin. Enpä tiedä. Pitäisi perehtyä tarkemmin.
Täysikuu.fi
"Tuleva Metsästäjän Kuu, tunnetaan myös nimillä Majavakuu, Pakkaskuu ja Lumikuun, on merkittävä kulttuurinen ja taivaallinen tapahtuma."- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Niin. Enpä tiedä. Pitäisi perehtyä tarkemmin.
Täysikuu.fi
"Tuleva Metsästäjän Kuu, tunnetaan myös nimillä Majavakuu, Pakkaskuu ja Lumikuun, on merkittävä kulttuurinen ja taivaallinen tapahtuma."Jaa, onkos tuo joku noitien ja luonnonpalvojien sivusto?
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, onkos tuo joku noitien ja luonnonpalvojien sivusto?
Kuten sanoin, en tiedä. Sattui vaan silmiin kun Superkuun yhteydessä Majavakuu mainittiin.
- Anonyymi
Juuri nyt loistaa todella kirkkaasti, varmaan meidän esi-isät aikojen alussa ihmetelleet näkymää, ja tarinoita on iltatulilla keksineet.
- Anonyymi
Kuusta kello kahdeksaan loistaa Jupiter planeetta..
- Anonyymi
Persiassa (nyk.Iran) harrastettiin tähtitiedettä jo silloin kun suomalaiset murisivat luolissa ja rukoilivat Ukko-jumalaa.
- Anonyymi
No, nyt tuli kaikkien möläytysten äiti:)))))
Lue ja opi jotain....
https://www.ursa.fi/tahtitieteesta/tietoa-tahtitieteesta/tahtitieteen-historia.html Anonyymi kirjoitti:
Persiassa (nyk.Iran) harrastettiin tähtitiedettä jo silloin kun suomalaiset murisivat luolissa ja rukoilivat Ukko-jumalaa.
Olisipa ollut hauskaa olla kärpäsenä katossa seuraamassa luolaihmisten elämää ja murinaa. Elinikänsä ei liene ollut kovin pitkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuusta kello kahdeksaan loistaa Jupiter planeetta..
Ahaa, sitä luulin Siriukseksi, tietoni rajoittuu tähtien tunnistamisessa Otavaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, sitä luulin Siriukseksi, tietoni rajoittuu tähtien tunnistamisessa Otavaan.
Miten se pohjantähti, onko se linjassa viides ja kuudes, vai viides ja seitsemäs otavan tähdistä..
Sillä linjalla jokin kirkas tähti on.
Tuntuu, että elokuussa tuo superkuu näyttää sùuremmalle.
K kotton - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se pohjantähti, onko se linjassa viides ja kuudes, vai viides ja seitsemäs otavan tähdistä..
Sillä linjalla jokin kirkas tähti on.
Tuntuu, että elokuussa tuo superkuu näyttää sùuremmalle.
K kottonPohjantähti on ''pikku otavan'' tähti.
Löytyy helposti ison otavan avulla. Otavan ''kasarin'' oikeasta reunasta ylöspäin, seuraava kirkas tähti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjantähti#/media/Tiedosto:Polarismap.png - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjantähti on ''pikku otavan'' tähti.
Löytyy helposti ison otavan avulla. Otavan ''kasarin'' oikeasta reunasta ylöspäin, seuraava kirkas tähti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjantähti#/media/Tiedosto:Polarismap.pngLinkki ei toimi, kokeillaan uudestaan.
https://tieku.fi/maailmankaikkeus/tahdet/pohjantahti-missa-pohjantahti-on - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persiassa (nyk.Iran) harrastettiin tähtitiedettä jo silloin kun suomalaiset murisivat luolissa ja rukoilivat Ukko-jumalaa.
Persiassa ei koskaan harjoitettu tähtitiedettä vaan tähdistä ennustamista. Siellä pidettiin tähtiä jumalina. Tähtitiede alkoi vasta sivistyneen Euroopan yliopistoissa keskiajalla. Ja puhe "luolassa murisevista suomalaisista" on syvästi rasistista ja loukkaavaa.
Ursa järjestää virtuaalista tähtiretkiä verkossa. Ihan mielenkiintoista mutta tietenkin vielä parempi ois päästä retkelle paikan päälle tiirailemaan opastettuna tähtitaivasta.
- Anonyymi
Majavaa on vaikea metsästää. Voisi liittyä eläimen helppoon saalistusajankohtaan.
"Algonquin-heimo nimitti sen Majavakuuksi, mahdollisesti majavien pyyntiin ja majavien valmistautumiseen talveen liittyvän toiminnan takia"
Täysikuu.fi-sivuilla kerrotaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453