Majavan kuu

Siili4

eli Super kuu mahdollista nähdä ensi yönä. Toivottavasti ei ole pilvistä jotta kuu näkyy. Eilen illalla iltalenkillä oli jo komea kuu nähtävissä.

20

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihailin minäkin komeaa kuuta ja ajattelin, kuinka viisaasti ja mielenkiintoisesti Luoja on tämän maailman luonut. Päivällä valaisee aurinko, yöllä kuu, mutta vain toisinaan.

      • Pimeässä kaunista kun kuu valaisee pimeän tienoon. Yritin saada kännykän kameralla kuvan mutta eihän siitä kauhean selkeää minun kamerallani saanut. Mutta vaikuttava näky.


    • Anonyymi

      Eihän kuu liity majaviin. Puu liittyy.

      • Niin. Enpä tiedä. Pitäisi perehtyä tarkemmin.

        Täysikuu.fi

        "Tuleva Metsästäjän Kuu, tunnetaan myös nimillä Majavakuu, Pakkaskuu ja Lumikuun, on merkittävä kulttuurinen ja taivaallinen tapahtuma."


      • Anonyymi
        Siili4 kirjoitti:

        Niin. Enpä tiedä. Pitäisi perehtyä tarkemmin.

        Täysikuu.fi

        "Tuleva Metsästäjän Kuu, tunnetaan myös nimillä Majavakuu, Pakkaskuu ja Lumikuun, on merkittävä kulttuurinen ja taivaallinen tapahtuma."

        Jaa, onkos tuo joku noitien ja luonnonpalvojien sivusto?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, onkos tuo joku noitien ja luonnonpalvojien sivusto?

        Kuten sanoin, en tiedä. Sattui vaan silmiin kun Superkuun yhteydessä Majavakuu mainittiin.


    • Anonyymi

      Juuri nyt loistaa todella kirkkaasti, varmaan meidän esi-isät aikojen alussa ihmetelleet näkymää, ja tarinoita on iltatulilla keksineet.

      • Anonyymi

        Kuusta kello kahdeksaan loistaa Jupiter planeetta..


      • Anonyymi

        Persiassa (nyk.Iran) harrastettiin tähtitiedettä jo silloin kun suomalaiset murisivat luolissa ja rukoilivat Ukko-jumalaa.


      • Anonyymi

      • Samaa katsoin äsken kun kotiuduin. Komeasti loistaa kirkkaalta taivaalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Persiassa (nyk.Iran) harrastettiin tähtitiedettä jo silloin kun suomalaiset murisivat luolissa ja rukoilivat Ukko-jumalaa.

        Olisipa ollut hauskaa olla kärpäsenä katossa seuraamassa luolaihmisten elämää ja murinaa. Elinikänsä ei liene ollut kovin pitkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuusta kello kahdeksaan loistaa Jupiter planeetta..

        Ahaa, sitä luulin Siriukseksi, tietoni rajoittuu tähtien tunnistamisessa Otavaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, sitä luulin Siriukseksi, tietoni rajoittuu tähtien tunnistamisessa Otavaan.

        Miten se pohjantähti, onko se linjassa viides ja kuudes, vai viides ja seitsemäs otavan tähdistä..
        Sillä linjalla jokin kirkas tähti on.
        Tuntuu, että elokuussa tuo superkuu näyttää sùuremmalle.
        K kotton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se pohjantähti, onko se linjassa viides ja kuudes, vai viides ja seitsemäs otavan tähdistä..
        Sillä linjalla jokin kirkas tähti on.
        Tuntuu, että elokuussa tuo superkuu näyttää sùuremmalle.
        K kotton

        Pohjantähti on ''pikku otavan'' tähti.
        Löytyy helposti ison otavan avulla. Otavan ''kasarin'' oikeasta reunasta ylöspäin, seuraava kirkas tähti.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjantähti#/media/Tiedosto:Polarismap.png


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persiassa (nyk.Iran) harrastettiin tähtitiedettä jo silloin kun suomalaiset murisivat luolissa ja rukoilivat Ukko-jumalaa.

        Persiassa ei koskaan harjoitettu tähtitiedettä vaan tähdistä ennustamista. Siellä pidettiin tähtiä jumalina. Tähtitiede alkoi vasta sivistyneen Euroopan yliopistoissa keskiajalla. Ja puhe "luolassa murisevista suomalaisista" on syvästi rasistista ja loukkaavaa.


    • Ursa järjestää virtuaalista tähtiretkiä verkossa. Ihan mielenkiintoista mutta tietenkin vielä parempi ois päästä retkelle paikan päälle tiirailemaan opastettuna tähtitaivasta.

    • Anonyymi

      Majavaa on vaikea metsästää. Voisi liittyä eläimen helppoon saalistusajankohtaan.

      • "Algonquin-heimo nimitti sen Majavakuuksi, mahdollisesti majavien pyyntiin ja majavien valmistautumiseen talveen liittyvän toiminnan takia"

        Täysikuu.fi-sivuilla kerrotaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe