hamsterin ruoka

porsche2005

Mitä teidän hamsterit syö?
Meillä on 8kk ikänen hamsteri. Se syö kasviksia ja vauvan pilttejä.

116

17275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lissu

      Perusruokana siemenseosta (Supa Hamster).
      Sitten tietysti monipuolisesti kaikenlaista syötävää, ihan lähes kaikenlaisia kasviksia ja hedelmiä vaihdellen, puuroja, jugurttia joskus, jauhelihaa kerran viikossa, juustoa joskus, vauvanruokia välillä. Ulkoa tuotuja voikukanlehtiä ja apilaa. Hamsterihan voi syödä hirveänkin paljon erilaisia syötäviä ja sitä tuleekin ruokkia monipuolisesti.

      Hamsterin ruokinnasta on täällä lisää neuvoja http://www.hamsteri.info/forum/forum_posts.asp?TID=3252&PN=1

      • Anonyymi

        juustoa ei kyllä saisi syödä. juusto on maito tuote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juustoa ei kyllä saisi syödä. juusto on maito tuote.

        Juustoa saa nastaa juuri sen maitopotoisuuden vuoksi


      • Anonyymi

        Hei Mun hamsteri suostu syömään pellettejä jota on sen siemen sekoituksessa ja se jättää ne aina pois ja mä en tiedä miten mä saan sen syömään niitä koska ne on tosi terveellisiä ja se syö vaan kaiken muun paitsi pelletit


    • ai ai

      mun hamsut syö siemenseosta kaiviksia esin:porkkanaa kurkkua salaattia ja voikukan lehtiä. ja sit se syö näkkärii juustoo banaanii ja omenaa

      • kuti

        ok mun hamsu samoi mut menisittekö kertokaaaaaa sivulle mä tarvin apuuu


      • 88788
        kuti kirjoitti:

        ok mun hamsu samoi mut menisittekö kertokaaaaaa sivulle mä tarvin apuuu

        mä en tajuu sun viestii!!!!!


    • jassu

      Teillä on oikea ruokavalio sille. Sille pitäisi antaa vielä jugurttia.. Sille olisi hyvä jos antaisi PIKKUISEN Viinirypäleitä... Mutta sille ei saa antaa
      banaania.. Hyvää hesän jatkoa...

      T:Jasmina

      • ei saisi

        antaa banaania...?


      • hhlhjlhjl

        hamsterille kyllä saa antaa banaania :D? tottakai kääpiöhamstereille ( lukuunottamatta roborovskeja...) kannattaa antaa vähän vähemmän sillä ne ovat alttiita diabetekselle :)


      • Anonyymi
        hhlhjlhjl kirjoitti:

        hamsterille kyllä saa antaa banaania :D? tottakai kääpiöhamstereille ( lukuunottamatta roborovskeja...) kannattaa antaa vähän vähemmän sillä ne ovat alttiita diabetekselle :)

        ei saa antaa liikaa kun niillä voi kovettua vatsa siit


    • ropellikorva

      mun hamsu syö pilttiä hamsterien kuiva muonaa!!! yms................

      • antaa paljoa... =o)

        kurkkua, vesimelonia ja salaattia ei saisi antaa paljoa ja mielummin hyvin harvoin, koska niissä on nestettä poistava vaikutus. Banaania saa kyllä antaa, sitä on ihan niiden supa hamster kuivamuona pussissakin.


      • 5
        antaa paljoa... =o) kirjoitti:

        kurkkua, vesimelonia ja salaattia ei saisi antaa paljoa ja mielummin hyvin harvoin, koska niissä on nestettä poistava vaikutus. Banaania saa kyllä antaa, sitä on ihan niiden supa hamster kuivamuona pussissakin.

        Olet fiksu tyyppi. minullakin on hamsteri se syö joskus Banaania.


      • kukkakeppionkinihano
        antaa paljoa... =o) kirjoitti:

        kurkkua, vesimelonia ja salaattia ei saisi antaa paljoa ja mielummin hyvin harvoin, koska niissä on nestettä poistava vaikutus. Banaania saa kyllä antaa, sitä on ihan niiden supa hamster kuivamuona pussissakin.

        Itelläni ei oo Hamsteria ,mut kani on ja sille ei saa syöttää paprikaa. Sama koskee varmaan hamsuukin.


      • moi
        kukkakeppionkinihano kirjoitti:

        Itelläni ei oo Hamsteria ,mut kani on ja sille ei saa syöttää paprikaa. Sama koskee varmaan hamsuukin.

        eipä koske... kanille nyt ei saa antaa melkein mitää.. ei perunaa,ei lihaa ei melkein mitää.... hamsterille lukuisesti enemmän 8)


      • Anonyymi
        kukkakeppionkinihano kirjoitti:

        Itelläni ei oo Hamsteria ,mut kani on ja sille ei saa syöttää paprikaa. Sama koskee varmaan hamsuukin.

        no eipä koske kani ja hamsu on ihan eri asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no eipä koske kani ja hamsu on ihan eri asia?

        Mitä te 5v kakarat täällä teette, alotatte riitaa jostain pienistä asioista!


    • ViLmA_-

      Meidän syö tietysti sitä siemensekoitusta. Ei se kyllä syö itseasiassa kun vaan noi auringonkukan siemenet ja pähkinät ;)

    • jee

      tiedättekö te että saako hamsterille antaa raakaa lihaa?

      • Tyttö joka tietää ;D

        Hamsterille saa antaa rakaa lihaa, mutta paistettu ja keitetty liha on pahasta, se voi
        tulla sairaaksi, myös kuivattu liha on niille herkkua, mutta liian suolattu liha taas on vaarallista.
        Tarkista lihan suola määrä, kuinka se on kuivattu, lihan laatu ja miten se on valmistettu (esim. keitetty, kuivattu ym.). Vääränlainen liha on huonoa. Tsemppiä ! ;)


    • jyrsijä-fani

      saako hamsterille tai kanille antaa mandariinin kuoria

      • Tyttö joka tietää ;D

        Hamsterille ei missään nimessä saa antaa sitrushedelmiä !
        Ne ovat sille vaarallisia. Kuten mandariini, appelsiini, greippi tai muu vastaava.
        Hamsu voi tulla kipeäksi ja siarastua, sille voi tulla myös ripulia, pahassa tapauksessa,siltä voi lähteä henki ;(.
        Omistan itse 2 kania ja minulla on 8 muuta eläintä (kanit lukuun.) en ole koskaan antanut, mutta kai ne niitä syö : D en silti ehkä suosittelisi, ei jotenkin kuulosta kanin ruokavalioon kuuluvaa einestä.
        En ole myöskään nähnyt missään lukevan että niitä saisi antaa, olen lukenut kirjoja ja jutellut kasvattajien
        kanssa ruokavaliosta, kukaan ei ole sanonut mandariinin kuorista mitään :)


      • näin meitä neuvottii

        Ulkomaiset hedelmät tulisi antaa aina ilman kuoria, koska ne voivat sisältää torjuntamyrkkyjä, säilöntäaineita ym. Mandariinia voi antaa, mutta kovin voimakkaita sitrushedelmiä kuten sitruunaa ja greippiä ei. Hedelmistä avokado on kielletty ruoka-aine, koska se on aiheuttanut myrkytysoireita gerbiileillä ja voi olla vaarallinen myös hamstereille.


      • Tyttökanixdd
        Tyttö joka tietää ;D kirjoitti:

        Hamsterille ei missään nimessä saa antaa sitrushedelmiä !
        Ne ovat sille vaarallisia. Kuten mandariini, appelsiini, greippi tai muu vastaava.
        Hamsu voi tulla kipeäksi ja siarastua, sille voi tulla myös ripulia, pahassa tapauksessa,siltä voi lähteä henki ;(.
        Omistan itse 2 kania ja minulla on 8 muuta eläintä (kanit lukuun.) en ole koskaan antanut, mutta kai ne niitä syö : D en silti ehkä suosittelisi, ei jotenkin kuulosta kanin ruokavalioon kuuluvaa einestä.
        En ole myöskään nähnyt missään lukevan että niitä saisi antaa, olen lukenut kirjoja ja jutellut kasvattajien
        kanssa ruokavaliosta, kukaan ei ole sanonut mandariinin kuorista mitään :)

        Meidän kani söi tupakan kerran ,kun tais löytää lattialt. Sillon joskus ,kun iskä poltti..Mut eipä sille mitään siitä tullut ,mut en antais kyl mandariinin kuoria kanille vaikka meidän kani onkin tollanen 8v ja hyvässä kunnossa. Ehkä riippuu siitäkin ,että se on maalla vapaana.


    • Tyttö joka tietää ;D

      Minä en itse omista hamsua, mutta tahtoisin ottaa tiedän niin jonkin verran ja minulla on 8 muuta eläintä jo
      omasta takaa =). Eräälle ystävälleni on tulossa hamsteri ja suosittelen hänelle
      eri ruokia ja tarvikkeita ym. Mutta mitä sinulle neuvoisin ruuasta..Hmm..
      Hamsterinahn on aika lailla kaikki ruokainen, se syö mitä vain mutta sille ei tietenkään saa antaa vaan
      mitä vaan. Hamsterin ruokavalioon tulisi kuulua: vihanneksia, juureksia, hedelmiä, maitotuotteita ja lihaa.
      Lisäksi olisi hyvä jos antasit sille säännöllisesti juuri noita ruoka ehdotuksia mitä tuossa latelin, mutta
      hamsulle ei missään nimessä saa antaa sitrushedelmiä tai paistettu/keitettyä lihaa, sille voi tulla ripulia tai
      huonovointia, se voi jopa tulla sairaaksi :(. Hamsteria on helppo itseasiassa ruokkia, kunhan vaan ruokkii oikein, myös hamsterin tangot, koirankeksin, jogurtti napit ja vihertyynyt. Tietenkin siinä on se että eihän kaikki hamsut tykkää näistä, mutta aina voi kokeilla, en ole törmännyt koskaan hamsuun joka ei söisi mitä sille tarjotaan XD. En tiedä ikääsi, mutta omistat hamsterin ja luulenpa että tiedät myös hyvin mitä sille kuuluu syöttää ,mutta on myös hyvä kysyä kasvattajilta, eläinkaupoista ja kavereilta jos vaikka he tietäisivät, ei nettikkään pahasta ole :). Mutta onnea hamsullesi, koitahan ruokkia sitä oikein ;)

      • ddsdsdds

        "Minä en itse omista hamsua, mutta tahtoisin ottaa tiedän niin jonkin verran ja minulla on 8 muuta eläintä jo
        omasta takaa =). Eräälle ystävälleni on tulossa hamsteri ja suosittelen hänelle
        eri ruokia ja tarvikkeita ym. Mutta mitä sinulle neuvoisin ruuasta..Hmm..
        Hamsterinahn on aika lailla kaikki ruokainen, se syö mitä vain mutta sille ei tietenkään saa antaa vaan
        mitä vaan. Hamsterin ruokavalioon tulisi kuulua: vihanneksia, juureksia, hedelmiä, maitotuotteita ja lihaa.
        Lisäksi olisi hyvä jos antasit sille säännöllisesti juuri noita ruoka ehdotuksia mitä tuossa latelin, mutta
        hamsulle ei missään nimessä saa antaa sitrushedelmiä tai paistettu/keitettyä lihaa, sille voi tulla ripulia tai
        huonovointia, se voi jopa tulla sairaaksi :(. Hamsteria on helppo itseasiassa ruokkia, kunhan vaan ruokkii oikein, myös hamsterin tangot, koirankeksin, jogurtti napit ja vihertyynyt. Tietenkin siinä on se että eihän kaikki hamsut tykkää näistä, mutta aina voi kokeilla, en ole törmännyt koskaan hamsuun joka ei söisi mitä sille tarjotaan XD. En tiedä ikääsi, mutta omistat hamsterin ja luulenpa että tiedät myös hyvin mitä sille kuuluu syöttää ,mutta on myös hyvä kysyä kasvattajilta, eläinkaupoista ja kavereilta jos vaikka he tietäisivät, ei nettikkään pahasta ole :). Mutta onnea hamsullesi, koitahan ruokkia sitä oikein ;)" Tämä aihe on tehty vuonna 2005, joten pitkä vastauksesi oli aikalailla turha.


    • llauraääööh

      Meillä on kaksi hamsteria.
      Toinen syö vain hamstereille tarkoitettua jyväsekoitusta, mutta toinen taas syö kaikkea :--------D
      Esimerkiksi muroja, juustoa, kurkkua, kinkkuja muita leikkeleitä ja niin paljo kaikkea :D

      • hamsulove

        Mun hamsu syö aika monipuolisesti eli mm. vähän kurkkua ja salaattia , muroja, jyväsekotusta, siementankoja, omenaa, jugurttia ym. ym.


      • Rocky_
        hamsulove kirjoitti:

        Mun hamsu syö aika monipuolisesti eli mm. vähän kurkkua ja salaattia , muroja, jyväsekotusta, siementankoja, omenaa, jugurttia ym. ym.

        saako hamsterille antaa bulgaarian jogurttia?


      • Sukkestina
        hamsulove kirjoitti:

        Mun hamsu syö aika monipuolisesti eli mm. vähän kurkkua ja salaattia , muroja, jyväsekotusta, siementankoja, omenaa, jugurttia ym. ym.

        En täällä niin hirveästi seikkaile että en välttämättä vastaustasi huomaa yms. Mutta Ensinnäkään hamstereille ei tulisi antaa kurkkua ja salaattia (tosi harvoin voi antaa) sillä kurkussa on diureettisia aineita ja siksi nestettä poistava vaikutus, ja salaatissa on muuten niin vähän ravintoaineita että siitä ei ole oikein hyötyä. Ja ihmisten muroja ei saa hamstereille antaa ollenkaa (sisältää mm. sokeria yms jotka hamstereille haitallisia) ja siementankoja ei kannata kovin usein antaa, sillä koko juttu yleensä pysyy kasassa hunajalla joka on sokerista. muut käy.

        Kannattaa siirtyä keskustelemaan Petsieen (www.petsie.fi keskusteluun, petsiestä voit minut löytää nimillä Sulo ja Mirre) ja Hamsteriyhdistykseen (www.suomenhamsteriyhdistys.fi , tai googlaa koska en ole ihan 100% varma osoitteesta, siellä minut voi löytää nimimerkillä Sukkestina), näissä paikoissa on asiantuntevia ihmisiä keskustelupalstoilla toisin kuin usein täällä. Eli varmaa tietoa haluavat sinne ja useilla näyttää olevan puutteita ruokinnassa/hoidossa joten asiat oikaistaan siellä todella hyvin ;)


      • jezba12344
        Sukkestina kirjoitti:

        En täällä niin hirveästi seikkaile että en välttämättä vastaustasi huomaa yms. Mutta Ensinnäkään hamstereille ei tulisi antaa kurkkua ja salaattia (tosi harvoin voi antaa) sillä kurkussa on diureettisia aineita ja siksi nestettä poistava vaikutus, ja salaatissa on muuten niin vähän ravintoaineita että siitä ei ole oikein hyötyä. Ja ihmisten muroja ei saa hamstereille antaa ollenkaa (sisältää mm. sokeria yms jotka hamstereille haitallisia) ja siementankoja ei kannata kovin usein antaa, sillä koko juttu yleensä pysyy kasassa hunajalla joka on sokerista. muut käy.

        Kannattaa siirtyä keskustelemaan Petsieen (www.petsie.fi keskusteluun, petsiestä voit minut löytää nimillä Sulo ja Mirre) ja Hamsteriyhdistykseen (www.suomenhamsteriyhdistys.fi , tai googlaa koska en ole ihan 100% varma osoitteesta, siellä minut voi löytää nimimerkillä Sukkestina), näissä paikoissa on asiantuntevia ihmisiä keskustelupalstoilla toisin kuin usein täällä. Eli varmaa tietoa haluavat sinne ja useilla näyttää olevan puutteita ruokinnassa/hoidossa joten asiat oikaistaan siellä todella hyvin ;)

        Saako hamterille antaa hunajaa?


    • erg3rhg3rh35rh3r

      Voi kiesus näitä valopäitä!!! !ahhhaha,päivän naurut!!! xDDD

    • Raperobotti

      Mun hamsu syö siemenseoksia, sit semmosii jyvätankoja mistä se tykkää kauheesti :) omenaa, pilttejä ja joskus se murentaa ihan huvinvuoks näkkäriä :D

    • tuleva omistaja

      Joka paikassa kerrotaan mitä saa syödä ja milloin paitsi ei kerrota kuinka useasti siemenseosta pitää antaa. Joten kuinka useasti suosittelisitte sitä antaa?

    • !MinÄ!

      No satuinpas tälle sivustolle tulemaan! Koska etsin tietoja mitä hamsu voi syödä koska saan sellaisen tai ostan itse muttaon kokemusta jyrsijöistä nimittäin minulla on 2 marsua syyskuussa täyttävät 1w mutta minua mietityttää saako hamstereille tais yökö ne heinää niinkuin kanits marsuj ja jotkin muut eläimet?

    • pannari9

      saako hamsteri syödä kananmunaa

      • Hippu288

        minä en tiedä vaikka minulla on yksi hamsteri


      • moroooo

        saa antaa kananmunan valkuaista. EI KELTUAISTA! :)


    • HamsteriXD

      oon hankkimassa kaks kääpiöhamsuu mut en tiiä et paljon niille pitäis antaa ruokaa.
      Tuleeko jossain siemensekotukses kenties jotain mittaa mukana??
      Entäs muu ruoka kuten ne vihannekset, piltit jne....
      auttakaa mua sillä en haluu yli ruokkii mun hamsui

      • Ruokavalio

        Moi HamsteriXD
        Ei mun tietääkseni minkään siemensekotuksen mukana tuu mitää mittaa. Mut kai teil on kotona joku iha tavallinen desimitta??
        Hamsterin kuivaruoka olisi hyvä vaihtaa kerran viikossa. Noin yksi desi ois hyvä määrä jyväseosta viikolle. Hedelmiä ja vihanneksia olisi hyvä antaa hamsulle päivittäin. Lihaa ja kalaa pitää antaa kerran viikossa. Lisäksi hamsterille voi antaa muutaman kerran viikossa raejuustoa, pastaa, riisiä, jogurttia, viiliä, puuroa ym.
        Muista , että rasvainen ja makea ruoka lihottaa, eikä sellaista saa antaa hamstereille. Myös sitrushedelmät ovat vaarallisia hamstereille. Miksi muuten ajattelit ottaa kaksi kääpiötä? Kääpiöhamsterit eivät viihdy lajitovereiden seurassa. Voi syntyä tappelu ja toinen hamstereista saattaa jopa kuolla! Jos haluat kaksi hamsteria, sinun on myös ostettava kaksi häkkiä tarvikkeineen.


      • Hei
        Ruokavalio kirjoitti:

        Moi HamsteriXD
        Ei mun tietääkseni minkään siemensekotuksen mukana tuu mitää mittaa. Mut kai teil on kotona joku iha tavallinen desimitta??
        Hamsterin kuivaruoka olisi hyvä vaihtaa kerran viikossa. Noin yksi desi ois hyvä määrä jyväseosta viikolle. Hedelmiä ja vihanneksia olisi hyvä antaa hamsulle päivittäin. Lihaa ja kalaa pitää antaa kerran viikossa. Lisäksi hamsterille voi antaa muutaman kerran viikossa raejuustoa, pastaa, riisiä, jogurttia, viiliä, puuroa ym.
        Muista , että rasvainen ja makea ruoka lihottaa, eikä sellaista saa antaa hamstereille. Myös sitrushedelmät ovat vaarallisia hamstereille. Miksi muuten ajattelit ottaa kaksi kääpiötä? Kääpiöhamsterit eivät viihdy lajitovereiden seurassa. Voi syntyä tappelu ja toinen hamstereista saattaa jopa kuolla! Jos haluat kaksi hamsteria, sinun on myös ostettava kaksi häkkiä tarvikkeineen.

        Ruokavalio, en ole kyllä kuullut, että kalaa pitäisi antaa kerran viikossa? Ja kyllähän cambellit ja roborovskit viihtyvät oikein hyvin lajitovereiden seurassa! Jotkut talvikotkin, mutta niillähän tulee herkemmin tappeluita, jolloin ne saattaa joutua erottamaan. Niin voi kyllä kuitenkin käydä roborovskien ja cambellien kanssa, mutta harvemmin. Ja jos oikein muistan, ainakin roborovskeilla pitäisi olla lajitoveri.


      • Talvikko24
        Hei kirjoitti:

        Ruokavalio, en ole kyllä kuullut, että kalaa pitäisi antaa kerran viikossa? Ja kyllähän cambellit ja roborovskit viihtyvät oikein hyvin lajitovereiden seurassa! Jotkut talvikotkin, mutta niillähän tulee herkemmin tappeluita, jolloin ne saattaa joutua erottamaan. Niin voi kyllä kuitenkin käydä roborovskien ja cambellien kanssa, mutta harvemmin. Ja jos oikein muistan, ainakin roborovskeilla pitäisi olla lajitoveri.

        Ku laitat ruokaöljyä juoksupyörään nii saako se nuolla sitä vastaisitteko pian?


      • Anonyymi
        Hei kirjoitti:

        Ruokavalio, en ole kyllä kuullut, että kalaa pitäisi antaa kerran viikossa? Ja kyllähän cambellit ja roborovskit viihtyvät oikein hyvin lajitovereiden seurassa! Jotkut talvikotkin, mutta niillähän tulee herkemmin tappeluita, jolloin ne saattaa joutua erottamaan. Niin voi kyllä kuitenkin käydä roborovskien ja cambellien kanssa, mutta harvemmin. Ja jos oikein muistan, ainakin roborovskeilla pitäisi olla lajitoveri.

        Robovskien tai campellien ei pitäisi asua yhdessä ellette ole valmiita erottamaan niitä toisistaan


    • Kananmuna

      Sulle pannari9:
      - Hamsterille saa antaa kypsennettyä kananmunaa ( keitettyä tai paistettua )
      Se on terveellistä hamsterille, sillä se sisältää proteinia, mitä saa yhtälailla lihasta ja kalasta. ; )

    • hamuliina

      noista kuivahedelmistä... en ole itse antanut muuta kuin banaania, mutta olen kuivannut itse porkkanaa, omenaa ja kurpitsaa sen siemeniä. hyvin on maistunut :)
      rusinoitakin annan harvakseltaan kun ovat kovin makeita.
      meillä hamsu syö siis itse sekoitettua seosta: omena-oscaria, kauraa, kurpitsansiemeniä, auringonkukkaa, johanneksenleipää ja kaikenlaista muuta namia :)

    • HamsuFanittaja

      Moro

      Mun hamsu syö pelkkää normaalia jyväsekoitusta kahta erinlaista se on vasta 6viikkonen ja annoin äske sille pienen palan kurkkua;))

      • Emppuu...

        Saaks maitoo antaa?


      • Sedä
        Emppuu... kirjoitti:

        Saaks maitoo antaa?

        Mitään jossa on laktoosia ei saa antaa. Ei hamsteri maidon ravintoaineita mihinkään tarvitse, mutta voi sen joskus antaa esim. lipaista lasista.


    • liissuhjhjhjhjhjh

      okem0 oon lisssuuhh ööö mo!

    • Hilmuliini

      Meidän hamsulan asukit syö perusruokana itsetehtyä siemenseosta, jossa on omena oscaria, luomumysliä, pellettejä, kuivahedelmiä, pähkinöitä ym, lähes jokaisella on erilainen seos.
      Lisäksi ne syövät päivittäin tuoreruokaa, pari kertaa viikossa luomupuuroa ja itsetehtyjä mössöjä, luomuja nekin suurimmaksi osaksi, kissannappuloita, lihaa ja kalaa kerran viikossa. lisään usein ruokiin seesaminsiemeniä tai raastettua seepiansuomua kalkinlähteeksi, hamsut eivät syö maitotuotteita ollenkaan koska se ei ole niille luonnollista.

      niin, ja pieni vinkki! Jos hamsusí ei suostu syömään vaikkapa jotakin terveellistä pilttiä, lisää siihen pikkupikkunökäre maapähkinävoita! hamsu haistaa sen herkkutuoksun ja syö :) pitää varoa kuitenkin, ettei anna liikaa jotta hamsteri ei liho :)

      tässä vielä hamsulani blogi, liittykää lukijoiksi :) hilmeliinin.blogspot.com/

      • Olenrobottieivaa

        Suuper hyvä vinkki oi maapähkinä voi juttu👍🏻


    • Johanna <33

      Moi! Hamsterille on hyvä antaa siemen sekoitusta! Huom! Sille saa antaa auringon kukan siemeniä mutta ei paljoa. Mun hamsu tykkää omenasta, salaatista, porkkanast ja banaanista. Siemen sekoitus on parasta mitä sille voi antaa , sillä niissä on annostettu vitamiineja ! (ei kaikissa) Jos ei jaksa aina siivota häkkiä sen voi opettaa vessaan! sis. purkkiin kissan hiekkaa... Kattokaa Youtubesta ohjeita hamsu agilityyn. Nimeltään:hamsteri agility osa1

      • Kröhömm

        Johanna


    • alottelija

      saan tammikuussa hamsun synttäri lahjaks ja mua jo pelottaa et mitä jos tapan sen jos syötän liiksaa tai sit st se on liian laiha . Koskaa ei oo ollu mitää omaa eläintä ja koht saan. Mitä pitäis ottaa huomioo (:?

      • Sedä

        Hamsterilla pitää aina olla siemenseosta, mutta koska ne hamstraavat, pitää vähän kaivella myös onko niillä kätköjä puruissa ja lisätä sen mukaan. Jos hamsterille lisää jatkuvvvasti ruokaa vaikka sillä on vanhaakin jemmassa, se voi valikoida ruuasta pelkät herkut ja lihoa. Hamsteri ei kuole ylensyöntiin ennen kuin siitä kyllä näkee että se on lihava, ja laihaksikaan tuskin pääsee jos se ei ole sairas, kunhan sille ruokaa tarjoaa :)

        Suosittelen hamsterin ostamista viralliselta kasvattajalta, jotta saat kesyn hamsterin jonka kanssa on kiva aloittaa lemmikkiharrastus, ja voit sitten kysellä kasvattajalta jos tulee joku ongelma :)
        http://www.hamsteriyhdistys.fi/kasvattajat/


    • Kiki

      Itselläni on nykyään 4 hamsteria ja ennen niitä oli 3 muuta. Itse olen ainakin pitänyt huolen, että hamsterin ruokakupissa on aina ruokaa. Jos hamsteri hamstraa sen tyhjäksi, olen tarjonnut hamsterilleni siementankoja, joita jyrsiessä se saa ruokaa ja tankot kestävät pitkään.

      Tärkeä neuvo ruokinnassa on monipuolisuus! Pelkkä siemenseos ei riitä!

      Pidä huoli, että tarjoat sille myös tuoreruokaa ainakin 2-4 kertaa viikossa. Itse olen antanut hamstereilleni saalattia ja kurkkua yms.
      Kesällä voit syöttää myös apilaa hamsterillesi.

      Anna sille myös näkkäriä tai kuivattua rieskaa. Myös sokeriton piltti on hyvä vaihtoehto hamsterillesi :)

      • Sedä

        Jyrsiminen on ihan jees, mutta muuten siementangot on aika epäterveellisiä, sisältävät esim hunajaa, en suosittele tarjoamaan kovin usein (ihan vaan huomautuksena kaikille).

        Ja apila sit nimenomaan valkoapilaa, puna-apilaa ei saa antaa koska siitä muodostuu kaasuja.


    • Moikkelis!

      Minulla on vähän yli vuoden ikäinen vkh talvikko. Sen perusruoka on Rapunzel, mutta vaihdan sen pian Hamster natureen. Tuoreruokaa se saa noin 3-5 ´krt viikossa, vähän enemmän kuin teelusikka. Ennen annoin hamsterilleni esimerkiksi viilejä, mutta lopetin sen, kun sain tietää, että se ei ole kovin hyvää. Korvaan nyt viiliä esimerkiksi persilijalla. Yleisimpiä tuoreruokia mitä hamsulleni annan, on esimerkiksi keitetty porkkana, parsakaali ja kukkakaali. Annan myös tomaattia ja hedelmiä, myöskin jauhomatoja.(kuivatettuina) Silloin tällöin hamsterini saa näkkäriä, ja kurkkua, salaattia tai vesimelonia.

      • siirilydia

        ihan uteliaisuuttani kysyn, miksi porkkana keitettynä? (:


    • LUMIN HYVÄ HOITAJA<3

      MIKS VITTU JOKASES LUKEE SAA ANTAA SEURAAVAS LUKEE ET SITÄ EI SAA ANTAA ETTÄ MITÄKÖHÄN SILLE VITTU SAA ANTAA KO SAA ANTAA LIHAA EI SAA ANTAA SA ANTAA VITTU PÄÄTTÄKÄÄ JO VITTU TE OOTTE SAIRAITA MÄ EN AINAKAA ANNA MUN KÄÄPIÖHAMSTEREILLE YHTÄÄN MITÄÄN OOTTEE IHAN VITUN VAJAI!

    • Niina.,.!

      moi mäki omistan nykyään hamsterin. sain sen jus n.5 päivää sitten.(:
      oon antan sille: porkkanaa,siemesekotusta (supa amsu) kurkkua. oon koittanut antaa sille banaania mut ei se oo kai kelvannu sille... voisko joku sanoo et mitä muita ruokia se voi syyä? oon miettiny et voiskohan se syödä kiiwii? entä oksat, oon lukenu jostain letti blogist et hamsuille vois myös antaa mustikan -ja puolukan oksia
      onks tää totta? jos on iin pitäiskö ne oksat paistaa tai ku et niist ei tuu mitää pakteereij sille hamsulle?

      • Peppi PEPIII

        Juu...mustikan ja puolukan oksii voi antaa ;) ja kiiwii :) Kyl noi ruoat on OK mitä oot sille antanu :) T:peppi


      • Peppi PEPPIIIIIIIIII
        Peppi PEPIII kirjoitti:

        Juu...mustikan ja puolukan oksii voi antaa ;) ja kiiwii :) Kyl noi ruoat on OK mitä oot sille antanu :) T:peppi

        Ja ne oksat kannattaa paistaa ja sit antaa niitten olla n.2tuntii vaik jossain kuivassa aurinkoisessa paikassa tai sit vaan kuivassa paikassa ;)


    • siirilydia

      http://lavendershamstery.net/?sivu=ruokinta

      tuo sivu kannattaa lukaista jokaisen ihan ajatuksen kanssa.

      Oksat/muut ulkoa kerättävät kannattaa uunittaa, että mahd. lintupunkki kuolee. nimittäin kun se lintupunkki kerran tulee, on siitä vaikea päästä eroon, tarttuu ihmisiinkin.

    • hamsterin omistaja(:

      moi oon kuullu jostain että hamsterille pitäisi antaa kerran vikossa luonnonjugurttia onko tamä totta? mä omistan hamsterin se on jo jotain 15 päivää vanha. haluaisin tietää lisää sen ruokavaliosta voisko joku kertoo mitä se sais syödä? oon antanu sille banaania, kurkkua,porkkanaa, vähän omenaa ja kiiviä ja tietty siemensekotusta (supa hamster)ja vettä. tietty :D
      oon tedel kiitollinen jos joku vastaa ja kertoo mulle vähän lisää(:

      • Peppi PEPPIIII!

        Juu...:3 Hamsterille voi syöttää luonnon jugurttia...en oo varma voiko sille syöttää kurkkua koska...mä syötin mun (1kk) vanhalle hamsterille kurkkua ja seuraavan kerran ku kävin kattoon sitä ni sei ei liikahtanukkaan ku otin sen sylii...se hengitti hitaasti..mut kyl se jo nyt riehuu tuolla iha ilosena. :) Mut kyl se sun hamsteri banaanii ja kiivii ja noita muita saa syyä...(ehkä myös kurkkua) :D hamsteri tietoo löytyy myös netistä....(riippuu hamsterin rodusta) :) Toivottavasti pärjäät näillä tiedoilla PS:(ittelläni on syyrialainen hamsteri) Tietoo löytyy ku laitat hakusanaan hamsterin rodun esim...:Kääpiö hamsterit...:) T:Peppi


    • feikkiruusu

      Pilttiä ja kasviksia? Pelkästään niitä? Huhhuh. Missäs on siemenet ym?

      Meillä on jatkuvasti tarjolla hamsterin siemensekoitusta ja pellettejä. Joka ilta annan pilttiä/kasvista/hedelmää hieman (sen verran että syö heti eikä ala hamstraamaan loppuja) ja kerran viikossa hieman lihaa. Satunnaisesti myös herkkunappeja ja herkkutankoja.

    • vastauussss

      Annan hamstereilleni joka päivä porkkanaa , salaatti yms.... kerran viikossa raejuustoa tai jauhelihaa

      • Hamsu fani

        Kypsennätkö jauhelihan? :D


      • ei tartte
        Hamsu fani kirjoitti:

        Kypsennätkö jauhelihan? :D

        Ei tartte kypsentää koska hamsut
        han saa syödä raakaa lihaa. :)


    • yhyy1

      annoin hamsterilleni mandariinin ja se kuoli.

      • hamsu fani

        Miksi ihmeessä annoit sille kokonaisen mandariini????? Kyl nyt järkiki tajuu että et oo terve!!!!! :'( :'( :'( Hamsu parka!!! :'( :'( :'( :'( :'(


    • AkFun12

      Saako Antaa HerkkuMiksii mis o vilja,kasvikset,siemenet,kasviperäiset tuotteet,sokerit,hedelmät , pähkinät,vitamiinit ja kivennäiset,kuivattua hernettä,kuivattua maissia ?. Mut saako Eläin perästä lihaa antaa hamsuille ?? OLLaan ostetta Rapuncelilta sitä ruokaa :::) .. Ja minkä kokonen pitäis kuljetus Boxin olla ??

      • Sedä

        Rapunzelin HerkkuMix? Saa antaa, mutta on nimensä mukaisesti herkkua, eli ei kannata antaa jatkuvasti etenkin jos hamsu vaikuttaa lihovan.

        Lihaa saa antaa, muttei kovin paljon, ettei hamsu saa liikaa proteiinia :)


      • Robo :3
        Sedä kirjoitti:

        Rapunzelin HerkkuMix? Saa antaa, mutta on nimensä mukaisesti herkkua, eli ei kannata antaa jatkuvasti etenkin jos hamsu vaikuttaa lihovan.

        Lihaa saa antaa, muttei kovin paljon, ettei hamsu saa liikaa proteiinia :)

        Ainii ja sitte viel ööh mandariinii ja raejuustoo (en oo kyl 100 vrm tost raejuustost)


    • Robo :3

      Mun hamsu syö: Porkkanaa, banaania, salaattia, kurkkua, omenaa, pilttejä, jogurttia, siemenseosta (HamsteriMix), viinirypälettä, kiiviä, tomaattia, kuivattua leipää, näkkäriä, juustoa yms..

      Olikohan tossa nyt kaikki :D se ei kyl kaikista noista tykkää eikä olla kaikkii tarjottukaa mut noita voi antaa.. ja sit täs on viel jtn jota hamsuille saa antaa:

      Keitettyä perunaa, jauhelihaa, puuroa, parsakaalia, kalaa jne.. :) Ja paljon muuta viel :D

      • Saisikos??

        Saisikos antaa tomaattia??


    • Miina12341234

      Voiko hamsterille (1kk) ikäselle syöttää kurkkua!?♥

      • 33vuottaolluthamsu

        vähän viikossa


    • kaikkitietävä

      Omat syrkkini syö harry hamsterin siemensekoitusta omaa s-seikoitusta.Koka päivä mm.porkkanaa,apilaa,omenaa,rejuustoa,tomaattia,nektariinia,voikukanlehtiä,piimää,pilttiä,jauhelihaa,kalaa,luonnon jogurttia,ananasta,salaattia(harvoin),banaania,kurkkua(harvoin),kurpitsaa,keitettyä perunaa,yrttejä,paprikaa,granaattiomenaa,kiiviä....Ja tos oli niinku viikon ateria

    • 33vuottaolluthamsu

      mun hamsu syö siemensekotusta eli hamster naturee tai festifaalii muuten jyviä salaattia perunaa koiran keksei nektariinii pilttiii heinäsekotusta ja ulkoa kaikkia normi kasveja ja sellasii mitä tiedät että ne ei oo myrkyllisii

    • hamsuuu

      Siemensekotus jossa katkarapuja (kuivia)
      Jauhomatoja
      Päivittäin jotain kivoja herkkuja (hedelmiä, vihanneksia, jogurttia joskus, saanut jopa kermaa kakusta ja vanukkaassta :D )

      • Söpöliinit

        Awww sun hamsteri on tosi onnekas😘


    • hamstre

      Mun hamsterit syö siemenseosta, siemen ja hedelmä tankoja, omenaa, keitettyä perunaa, porkkanaa, jogurttia, näkkäriä, pienin määrin kurkkua, kuivatettua ruisleipää, paprikaa, banaania, kesäkurpitsaa ym ym

    • Hamsut123

      Saako sille antaa kuivattuja hedelmiä/vihanneksia esim porkkanaa tai banaania

      • Sapa12

        Porkkanaa saa antaa


    • Lovehamsut

      Jos tekee esim, keksejä hamsulle niin saako siihen laittaa ruisjauhoja jos ei niin saako mitään jauhoja jos saa niin toki sanokaa?

    • Hamsurakaz

      Mun hamsteri on talvikko ja syö:
      Bunny siemensekoitusta tai jtn. Ja essentials (merkki tai jtn) pellettejä sekä joka päivä annan esim. Porkkanaa parsakaalia tai kurkkua. Ja kerran viikossa annan hedelmäjogurttia tai raakaa lihaa :) onks toi sille hyvä?

    • Sapa12

      Mun oma kääpiö hamsteri syö siemeniä kasviksia hedelmiä ruohoa koiran-ruokaa.

    • Minävaab

      Meillä mixataan Brit complete hamsteria sekä Bunny traumia (noukitaan tosin siipikarjapelletit pois). Tuoreruokana saavat omenaa, banaania, porkkanaa, kurkkua, paprikaa ja mitä nyt sattuu olemaan. Joskus tosi harvoin saavat herkkuja (herkkurenkaita, siementankoja).

    • saanaps

      HEI!
      Tiedättekö saako hamstereille antaa perunajauhoa??

      • Zedä

        Saa, myös keitetty peruna on sallittu. Raakaa tai ituista perunaa EI saa antaa.


    • Hamsterit

      Vissiin kaikkia jauhoja saa antaa pieniä määriä , en ole koskaan omalle hamsulleni syöttänyt joten minuun ei kannata luottaa. Ei varmaa tietoa. käyppä katsomassa hamsteri yhdistyksen sivuilta. En suosittele luottamaan minun tietooni tässä asiassa😂 tuossa on kanssa linkki josta löytää hyvin: http://hamsterit.net/2013/07/mita-saa-ja-ei-saa-antaa-hamsterille/

    • Viuhunen

      Vanha juttu, mutta meidän hamsteri syö Freddyä ja Britin hamsterin pellettejä mixattuna, tarkoitus ois ostaa parempaa, Rapunzelin hamsteri mixiä:) Lisäksi paljon erilaisia tuoreita!

    • Nepsukka234

      Meidän hamsteri syö jyväseosta ja annan aina illalla kurkkua. se on 5kk 2viikkoa vanha...

    • Maapähkinävoi

      Saako hamsterille antaa amona maapähkinävoita?

    • Mitähamsterinisyö

      Minun kääpiöhamsteri talvikko syö siemenseoksena bunnyn kääppäri basicii johon sekotettuna brit animals pellettiä sekä kurpitsan siemeniä. Tuoreet annan 2-3 kertaa viikossa ylensä mitä jääkaapista löytyy esim.parsakaalia, tomaattia, paprikaa, porkkanaa. Kurkkua en kauheasti anna kun siinä on se nestettä pois vievä vaikutus. Ja eläinproteiinina kissan tai koiran nappuloita, jauhelihaa.

    • Anonyymi

      Mitä tapahtuu jos syö hamsterin ruokaa?

    • Anonyymi

      Mun hamsteri syö pelkkiä auringonkukan siemeniä mitä teen että se rupeaa syömään muutakin?

      • Anonyymi

        Älä anna sille auringon kukan siemenii vaan anna muuta ruokaa


    • Anonyymi

      Siemen sekotusta pääruokana mitkä on verselelagaa ja bunnya.Ottakaa huomioon kun etsitte simensekotusta hamsterille niin se ei saa sisältää väri tai lisäaineits niistä voi tulla kasvaimia,eli perus marketti ruokaa ei kannata syöttää.Tiedän että todella hyvät ruuat voi maksaa noin 10€mutta silti pitäisi ostaa mah hyvää ruokaa.Jossain sanotaan että esim juustoa tai vaikkapa jugurttia saisi antaa hamsterille eli maitotuotteita mutta se ei ole suositeltavaa.Hamsterille proteiniksi voit antaa jauhenlihaa,kananmunaa,kuivattuja äyriäisiä tai koiran tai kissan raksuja :)tuoreita ei kannata olla vaan perus kurkku,salaatti,porkkana tai paprika.hamsterille voi antaa todella paljon eri tuoreita mutta ei mitään sitrushedelmiä tai sipulia yms,muttta täs hyvtä ehdotukset tuoreille:parsakaalia,kukkakaalia,persilijaa,tilliä,herneenversoa,korianteria,silmusalaattia,lehtikaalia,hedelmiä syrkeille ei kääppäreille,varsiselleriä,punajuurta,pinaattia yms...mitä erilaisempi valikoima tuoreita sitä onnelisempi hamsu on!Pilttejä ja kaurapuuroa voi antaa ja hamsterit yleensä rakastavat niitä,mutts pilteissä pitää ottaa huomioon että se ei sisällä sipulia tai mausteita.Hedelmäpilttejä voi antaa syrkeille ja myös liha,mut sitten kääpöhamstereille ei saa antaa hedelmiä diabeetteksen takia😊tovottavasti oli oikeeta apua!!!

    • Anonyymi

      Saako syyrialaiselle hamsterille antaa compelete crock🤔

    • Anonyymi

      Saako puur ruokaa antaa hamsterille ostin sitä siinä lukee hamster puur

    • Anonyymi

      Saako hamsterit syödä fetajuustoa

      • Anonyymi

        Ei.


    • Anonyymi

      SAAKO kääpiöhamsulle antaa avocadoa?

    • Anonyymi

      oon tääl vuonna 2022

    • Meillä on 2 kuukautta vanha hamsteri, suosittelen etenkin Bunny-hamster Dream sekoitusta, jauhomatoja, jotain oksia (mieluiten omenapuun) ja vaikka kurpitsan siemeniä?

    • Anonyymi

      Moi nii oisin niinku kysyny et onks Mustissa ja Mirrissä oleve Nature kuivaruoka hyvää hamsterille ^_^

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe