Joko Kuhmon kaupunki on tiukentanut etätyöpäivien määrää viikossa/kuukaudessa/vuodessa?
Vieläkö voi "tehdä" töitä etänä ulkomailla (=lomalla)?
Etätyön tekemisestä
27
761
Vastaukset
- Anonyymi
Annahan olla!! Tässä on just uuninlämmitys kausi alkanut!
- Anonyymi
Kuka näitä laskee tai vertaa.
Olen tehokas kun vastaan joka 10. Puheluun ja viestiin . Olemme yhteiskunnan selkärankaa. - Anonyymi
Toiset ovat yli puolet viikosta etätöissä.
- Anonyymi
Saman tuloksen se työnantaja näkee tehtiin se työ missä tahansa.
Työnantaja seuraa tekemisiä ja kyllä tietää tasan tarkkaan mitä saadaan aikaiseksi.
Etätyö loppuu heti kun väärinkäytöksiä paljastuu.- Anonyymi
Kaikilla ei ole etätyömahdollisuutta, joten tasapuolisuuden vuoksi ei sitä pidä olla kenelläkään - ei ainakaan julkisella sektorilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla ei ole etätyömahdollisuutta, joten tasapuolisuuden vuoksi ei sitä pidä olla kenelläkään - ei ainakaan julkisella sektorilla.
Ei noin voi vaatia.
Se on ammatin valinta kysymys ja jokaisella on työssä asioita mitä muilla ei ole.
Juuri julkisella sektorilla se toimii parhaiten ja nyt tulevaisuudessa vielä paremmin kun hallitus ajaa digi aikaan lähes kaikkia toimintoja.
Tulevaisuudessa muutaman vuoden sisään tämä vain lisääntyy rajusti.
- Anonyymi
Kyllä etätöissä ollessa on työnteko häilyvä käsite.
- Anonyymi
Miten niin?
Etätöissä tehdään tietokoneella töitä kotona tai vaikka missä kun vain nettiyhteys toimii.
Työnantaja näkee kaiken mitä tietokoneella teet ja kaikki tekemiset tallennetaan.
Ei etätöissä ole muuta eroa työpaikalla olemiseen kuin se, että sama työ tehdään esim, kotona
Perustele tarkemmin miksi työnteko on kotona häilyvä käsite???????????????? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin?
Etätöissä tehdään tietokoneella töitä kotona tai vaikka missä kun vain nettiyhteys toimii.
Työnantaja näkee kaiken mitä tietokoneella teet ja kaikki tekemiset tallennetaan.
Ei etätöissä ole muuta eroa työpaikalla olemiseen kuin se, että sama työ tehdään esim, kotona
Perustele tarkemmin miksi työnteko on kotona häilyvä käsite????????????????Noku siinä sivussa voi pyykit laittaa peseytymään ja vaikka tiskikoneenkin. Ja voihan siinä leivinuuniinkin tulen ohikulkiessa laittaa johon puut on ladottu valmiiksi ennen työajan alkamista. Siinä se päivän aikaan kivasti lämpiää kun vain taukojen ja vessassa käyntien lomassa hiiliä muistaa kohennella . Ei sitte illalla oo uunin lämmitystä eikä oikeastaan mitään muutakaan kotiaskaretta. Mukava lähteä vaikka harrastusten pariin illaksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noku siinä sivussa voi pyykit laittaa peseytymään ja vaikka tiskikoneenkin. Ja voihan siinä leivinuuniinkin tulen ohikulkiessa laittaa johon puut on ladottu valmiiksi ennen työajan alkamista. Siinä se päivän aikaan kivasti lämpiää kun vain taukojen ja vessassa käyntien lomassa hiiliä muistaa kohennella . Ei sitte illalla oo uunin lämmitystä eikä oikeastaan mitään muutakaan kotiaskaretta. Mukava lähteä vaikka harrastusten pariin illaksi!
Missä ihmeen maailmassa sinä elät?
Ei etätyössä tehdä mitään kappale tavaraa urakalla joka vaatii joka sekunnin työajasta olemaan paikalla.
Onko sinulla mitään käsitystä mitä tietokoneella tehdään etätöissä?
Työnantajat ovat fiksuja nykyään kun käsittävät etätyön mahdollistavan työn tuottavuuden nousun.
Se on kuule ihan sama missä sitä tuotetta myydään tai missä ne palkat ja laskut maksetaan.
Tehdään taloushallinnon töitä ja tilataan tavaraa firmalle.
Ei nämä työt vaadi läsnäoloa fyysisesti työpaikalla.
Johtaja näkee tuloksen mitä on tehty joka ikinen päivä ja varmasti sanoo jos sanomista on.
- Anonyymi
Joo etätöissä voi olla vaikka kännissä, aikansa kuluksi ja pomoa huijatakseen hiukan hiirtä liikuttelee.
- Anonyymi
Onneksi työnantajat ei ole ihan tollukoita, varsinkin yksityis sektorilla on herätty näihin "etätyöntekijöihin", toista se on kunnallisella ja valtiolla, siellä kun ollaan suojatyöpaikassa muutenkin, sama vietellä päivänsä vaikka kotosalla.
- Anonyymi
On yrityksiä, joissa voi tehdä vain yhden päivän viikossa etätöitä. Eikä se päivä voi olla maanantai tai perjantai.
- Anonyymi
Pian poistuu sekin vapaa päivä, palkka on ansaittava. Työnantaja jo huomannut miten käy jos etäpäivä viikonlopun jatkona...ihminen on pohjimmiltaan helvetin laiska.
- Anonyymi
Eiköhän tässä pärjäillä!!
- Anonyymi
Onko sil välii missäne "työntekijät" sormi p yllys istuu?
- Anonyymi
Taas kateellista persupaskaa.
Mene töihin ja hanki omat rahat - Anonyymi
Työsopimuksissa muistaakseni lukee, että työ tehdään työnantajan osoittamassa paikassa ja aikana.
Tätä sopii soveltaa ja käskeä kaikkien palata kiiruusti oamlle työpaikalleen, pois kotoa lusmuilemasta!
P.Omo- Anonyymi
Eläpä nyt ala, just etäpäivällä oon ja lumitöillä aloitin, sinä vielä lusmuksi haukut.
- Anonyymi
Niin ehkä lukee mutta kovasti hallituksen ajamaa paikallista sopimista on sekin, että voi sopia työnantajan kanssa myös etätyö päivistä kotona.
IT- koodarilla ja ohjelmiston tekijällä on ihan sama missä sen koodaus työn tekee.
Molemmat, sekä työnantaja , että työntekijä hyötyvät tästä etätyön mahdollisuudesta.
Työnantaja sen tähden, että ei tarvita niin isoja liiketiloja vuokrata kun osalle työntekijä määrästä ja työntekijä hyötyy kun ei tarvitse matkustaa työpaikalle sillä sekin maksaa varsinkin nyt kun oikeisto hallitus nosti omavastuuta työpaikan ja kodin matkakorvauksiin verotuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläpä nyt ala, just etäpäivällä oon ja lumitöillä aloitin, sinä vielä lusmuksi haukut.
Oikia homma!!👌
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin ehkä lukee mutta kovasti hallituksen ajamaa paikallista sopimista on sekin, että voi sopia työnantajan kanssa myös etätyö päivistä kotona.
IT- koodarilla ja ohjelmiston tekijällä on ihan sama missä sen koodaus työn tekee.
Molemmat, sekä työnantaja , että työntekijä hyötyvät tästä etätyön mahdollisuudesta.
Työnantaja sen tähden, että ei tarvita niin isoja liiketiloja vuokrata kun osalle työntekijä määrästä ja työntekijä hyötyy kun ei tarvitse matkustaa työpaikalle sillä sekin maksaa varsinkin nyt kun oikeisto hallitus nosti omavastuuta työpaikan ja kodin matkakorvauksiin verotuksessa.Loppuu ne etäpäivät kun huomataan ettei työntekijä enää ansaitsekkaan palkkaansa itse.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On ne lumityöt tehtävä etätöissäkin että pääsee töihin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Loppuu ne etäpäivät kun huomataan ettei työntekijä enää ansaitsekkaan palkkaansa itse.
Ei siitä syystä lopu.
Työnantaja määrää työn ja sille ajan milloin pitää olla valmista .Tai sitten laskutukset ajallaan sekä kirjanpito ja palkan maksut.
itsellä koodaus hommat sovelluksiin ja siinä työnantaja seuraa valmistuvaa työtä livenä.
Ei minun tarvitse kuin käväistä työpaikalla varmuus kopioimassa työt .
Se on tätä päivää ja korona aikana aloitettiin ja 5 ihmistä tekee etänä lähes kaiken työn.
Ei ole työnantajalla ollut moittimista tekemisistä ja itse pomo myös tekee etänä suurimman osan omista töistään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei siitä syystä lopu.
Työnantaja määrää työn ja sille ajan milloin pitää olla valmista .Tai sitten laskutukset ajallaan sekä kirjanpito ja palkan maksut.
itsellä koodaus hommat sovelluksiin ja siinä työnantaja seuraa valmistuvaa työtä livenä.
Ei minun tarvitse kuin käväistä työpaikalla varmuus kopioimassa työt .
Se on tätä päivää ja korona aikana aloitettiin ja 5 ihmistä tekee etänä lähes kaiken työn.
Ei ole työnantajalla ollut moittimista tekemisistä ja itse pomo myös tekee etänä suurimman osan omista töistään.Onko urakka palkka vai tyydyttekö tuntiliksaan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko urakka palkka vai tyydyttekö tuntiliksaan?
Kuukausi palkka+ bonukset valmiista myydystä tuotteesta.
- AnonyymiUUSI
Huh, huh...lumityöt tehty, onneksi sattui olemaan etätyöpäivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293537- 851835
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151611Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541352VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901194Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1081162- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80915Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887